abonnement Unibet Coolblue
pi_55464156
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 10:58 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Dit soort vragen kun je beter stellen in: [centraal] Het grote lenzen topic #19
Done! Thanks
pi_55568597
Het is vakantie, dus ik heb eindelijk tijd om wat achterstanden weg te werken Ik heb nog een aantal foto's van Room Eleven tijdens het Delft Jazz-festival:

#1

#2

#3

#4

#5
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!fotograaf donderdag 27 december 2007 @ 12:27:28 #53
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_55569626
Oeh! Pdehoog... Je conversie bij foto 4 komt hier niet zo netjes uit... Vooral rond de mond...

Verder wel erg netjes!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_55569722
nog eentje van mij vh concert van Fiction Plane in Tivoli afgelopen week:

pi_55570410
quote:
Op donderdag 27 december 2007 12:27 schreef Xilantof het volgende:
Oeh! Pdehoog... Je conversie bij foto 4 komt hier niet zo netjes uit... Vooral rond de mond...

Verder wel erg netjes!
Als in Ik zie het even niet
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 27 december 2007 @ 14:39:01 #56
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_55572613
Pdehoog:

#1 vind ik mooi.
#4 ben ik t eens met Xilantof. Net even iets te veel ruis. wel mooie comp

Ik heb er wat van Velvet69 gemaakt in stockholm:

1.


2.


3.


4.


5.


6.
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
pi_55584570
quote:
Op donderdag 27 december 2007 14:39 schreef umberrella het volgende:
Pdehoog:

#1 vind ik mooi.
#4 ben ik t eens met Xilantof. Net even iets te veel ruis. wel mooie comp
Ah...de ruis Mjah. Nu snap ik wat jullie bedoelen. Ben er nog niet achter waar dat vandaan komt aangezien die foto op iso 500 is gemaakt. 't zou de zwartwit-conversie kunnen zijn. Ik vond het iig niet echt storend of zo
quote:
Ik heb er wat van Velvet69 gemaakt in stockholm:

1.
[ afbeelding ]

2.
[ afbeelding ]

3.
[ afbeelding ]

4.
[ afbeelding ]

5.
[ afbeelding ]

6.
[ afbeelding ]
Enneh #3 is tof
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_55593480
Nog maar eentje van Delft Jazz:
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 december 2007 @ 13:09:58 #59
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_55598959
Persoonlijk vind ik dat jullie iets teveel naar zwartwit omzetten. Soms is dat leuk, maar vaak voegt het echt niks toe.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_55600270
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:09 schreef Tokus het volgende:
Persoonlijk vind ik dat jullie iets teveel naar zwartwit omzetten. Soms is dat leuk, maar vaak voegt het echt niks toe.
Ieder zo zijn smaak
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_55601830
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:09 schreef Tokus het volgende:
Persoonlijk vind ik dat jullie iets teveel naar zwartwit omzetten. Soms is dat leuk, maar vaak voegt het echt niks toe.
Ben geen fotografie-expert, maar foto's zijn in feite bedoeld voor de leken natuurlijk. En vanuit dat oogpunt ben ik het hiermee wel eens. Juist bij dit type foto's. Toch zitten er wel mooie tussen, ook zwart-witte
  vrijdag 28 december 2007 @ 16:38:35 #62
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_55603792
Zwart Wit is juist vaak beter omdat ruis dan vaak wat beter oogt of in ieder geval minder storend is. Zeker als er bijna nul licht is en je nog geen D3 hebt (;)) kun je dan hier en daar nog wat bijlichten zonder de foto te "vernietigen". In dat geval is het dus ook minder storend dat je de podiumverlichting weghaalt want die is er dan dus blijkbaar nauwelijks. ALs er voldoende licht is en een goede lichtshow dan moet je idd juist niet BW gaan schieten.

p.s.: en "gothic/metal" en zwart-wit is al helemaal niet storend "
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 28 december 2007 @ 20:39:24 #63
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_55609042
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:09 schreef Tokus het volgende:
Persoonlijk vind ik dat jullie iets teveel naar zwartwit omzetten. Soms is dat leuk, maar vaak voegt het echt niks toe.
wat betreft mn velvet69 foto's: Ze hebben zelf om zwart wit foto's gevraagd... :p past ook bij hun muziek trouwens... Ik vind ze in kleur ook leuk, maar zij zijn opdrachtgever dus daar luister ik dan enigsinds naar
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
pi_55612951
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 16:38 schreef ebeaydojraes het volgende:
Zwart Wit is juist vaak beter omdat ruis dan vaak wat beter oogt of in ieder geval minder storend is. Zeker als er bijna nul licht is en je nog geen D3 hebt (;)) kun je dan hier en daar nog wat bijlichten zonder de foto te "vernietigen". In dat geval is het dus ook minder storend dat je de podiumverlichting weghaalt want die is er dan dus blijkbaar nauwelijks. ALs er voldoende licht is en een goede lichtshow dan moet je idd juist niet BW gaan schieten.

p.s.: en "gothic/metal" en zwart-wit is al helemaal niet storend "
Mwah. Ik maak zwartwit-foto's op het moment dat ik het beter vind overkomen en dat is vaak bij de wat intiemere foto's cq. shows. Jazz, Blues etc. Om nou te stellen dat zwartwit een goeie manier is om in kleur mislukte foto's te fixen vind ik wat ver gaan
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 29 december 2007 @ 09:02:13 #65
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_55618788
kennelijk zijn er fotograven die het voornamelijk om die reden zwart wit maken... :p
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
pi_55619191
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 23:04 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Mwah. Ik maak zwartwit-foto's op het moment dat ik het beter vind overkomen en dat is vaak bij de wat intiemere foto's cq. shows. Jazz, Blues etc. Om nou te stellen dat zwartwit een goeie manier is om in kleur mislukte foto's te fixen vind ik wat ver gaan
Ben het toch wel met ebayetcetera eens dat ruis in zw net wat minder storend is dan in kleur. Ook bij het mengen van kleuren licht (meestal niet zo van belang bij concerten) kan zw een uitkomst zijn.

Dat wil nog niet zeggen -en volgens mij bedoelt ebaynogwattes dat ook niet- dat iedere zw-foto een mislukte kleurenfoto is.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_55619252
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 16:38 schreef ebeaydojraes het volgende:

p.s.: en "gothic/metal" en zwart-wit is al helemaal niet storend "
Daar ben ik het dan juist weer niet mee eens. Goths gebruiken veel zwart, maar vaak ook heel kleurrijke accenten en/of een kleurrijke lichtshow. De paar kleurrijke elemtenten ontlenen juist hun kracht aan het vele zwart eromheen. Omzetting naar zw is voor Gothic dus juist storender dan voor bijvoorbeeld rock.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_55619792
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 10:07 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Ben het toch wel met ebayetcetera eens dat ruis in zw net wat minder storend is dan in kleur. Ook bij het mengen van kleuren licht (meestal niet zo van belang bij concerten) kan zw een uitkomst zijn.

Dat wil nog niet zeggen -en volgens mij bedoelt ebaynogwattes dat ook niet- dat iedere zw-foto een mislukte kleurenfoto is.
Ruis is ook wat minder storend in zwartwit-foto's. Sterker nog, ik vind het persoonlijk sfeerverhogend mits subtiel aanwezig Maar hij zegt in feite dat hij overgaat op zwartwit zodra het licht minimaal is en er dus een kans bestaat dat de foto vernietigd wordt als hij gaat spelen het bijlichten etc. Ik vatte dat op als "ik ga over op zwartwit als de kleurenversie mislukt"
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 10:13 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Daar ben ik het dan juist weer niet mee eens. Goths gebruiken veel zwart, maar vaak ook heel kleurrijke accenten en/of een kleurrijke lichtshow. De paar kleurrijke elemtenten ontlenen juist hun kracht aan het vele zwart eromheen. Omzetting naar zw is voor Gothic dus juist storender dan voor bijvoorbeeld rock.
Mee eens, maar ik denk dat ook voor metal- en rockconcerten geldt dat zwartwit niet altijd werkt. Er zit veel dynamiek in zo'n optreden en ik heb meestal het gevoel dat je die dynamiek eruit haalt zodra je overgaat op zwartwit.

[ Bericht 0% gewijzigd door PdeHoog op 29-12-2007 11:02:02 ]
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:53:57 #69
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_55621823
Als je bij een bepaald licht met 1/60 en 1.8 op een belichting van -9 stops zit dan stap ik over op zwart wit ja. Omdat kleur dan afwezig is op misschien 1 kleur na (wat dan ook nog eens de meest irritante kleur is; rood), is het beter om BW te schieten. Daar waar kleur is schieten we in kleur natuurlijk. Zwartwit is dusniet een mislukte kleurenfoto, het is geen foto waar nog wel een foto uit kan komen. "ik ga over op zwartwit als de kleurenversie mislukt"moet dan dus ook zijn, "ik ga over op zwart wit, als kleur niet gemaakt kan worden".
Dat wil overiegens niet zeggen dat ik zwart wit lelijk vind. Juist niet, maar ik zie te vaak mensen in ZwartWit schieten om het schieten in zwart-wit (zoals Daniel Baggerman doet, heb ik het gevoel althans) en niet om een leuk plaatje te krijgen.

[ Bericht 18% gewijzigd door ebeaydojraes op 29-12-2007 13:00:10 ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_55621905
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:53 schreef ebeaydojraes het volgende:
Als je bij een bepaald licht met 1/60 en 1.8 op een belichting van -9 stops zit dan stap ik over op zwart wit ja.
Dat zijn meestal de momenten dat ik vriendelijk bedank Of vervolgens alle foto's weggooi omdat er niets van te maken is. 9 van de 10 keer is het nl. echt bagger dan.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 29 december 2007 @ 13:01:04 #71
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_55621971
dat was natuurlijk een overdrijving, maar close to the truth.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_55622156
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:53 schreef ebeaydojraes het volgende:
Dat wil overiegens niet zeggen dat ik zwart wit lelijk vind. Juist niet, maar ik zie te vaak mensen in ZwartWit schieten om het schieten in zwart-wit (zoals Daniel Baggerman doet, heb ik het gevoel althans) en niet om een leuk plaatje te krijgen.
Ik heb het idee dat het bij hem gewoon zijn stijl is Heb net even zijn site zitten bekijken, maar op zich vind ik de zwartwit-plaatjes nog best geslaagd. Niet echt storend dat het alleen zwartwit is volgens mij.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 30 december 2007 @ 01:09:41 #73
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_55641757
er zit genoeg leuks tussen, maar op een gegeven moment wordt t allemaal een beetje eentonig om maar eens een leuke woordspeling te maken.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_55642232
Ik zal volledig uit de toon vallen met mijn fotootje, (geen goths, geen stoere bands, geen profi aanpak) maar ik vond 'm wel mooi.

(Oude Sony H1 binnengesmokkeld en vanuit het publiek , nog onbewerkt, ordinaire jpg compressie)

pi_55643344
quote:
Op zondag 30 december 2007 01:26 schreef jack4ya het volgende:
Ik zal volledig uit de toon vallen met mijn fotootje, (geen goths, geen stoere bands, geen profi aanpak) maar ik vond 'm wel mooi.

(Oude Sony H1 binnengesmokkeld en vanuit het publiek , nog onbewerkt, ordinaire jpg compressie)

[ afbeelding ]

Hij lijkt redelijk scherp, je hebt een mooie crop te pakken. Niets mis mee toch Waar ik dan benieuwd naar ben is waarom je hem niet bewerkt? Wat is er mis met bewerken? Haal dat ding door PS of PSP of weet ik wat heen en corrigeer dan iig de kleurtjes ff
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')