abonnement Unibet Coolblue
pi_54936036
Hopelijk is hier iemand die mij kan helpen.....

Mijn oude harde schijf was aan het sterven dus ik heb daar een vervangende voor gekocht.
Nu heb ik een Western Digital, die is ingesteld als master (de nieuwe schijf), ik had altijd al een tweede schijf en die werkte prima in combinatie met de oude.
In eerste instantie heb ik aan de jumperinstelling daarvan niets veranderd, was voor zover ik kon zien altijd als slave ingesteld. Nu zie ik in apparaatbeheer gewoon beide schijven staan, alleen die tweede schijf komt niet tevoorschijn in Windows. Dit is een Maxtor schijf.
Nu vond ik op de website van Maxtor (liever gezegd seagate) dat je de jumper helemaal moet verwijderen als ie ingesteld moet worden als slave, maar nog steeds komt die schijf niet tevoorschijn in Windows. Wat knap kut is aangezien daar al mijn data op staat.
Iemand een verklaring en hopelijk een oplossing?

Samenvatting:
Schijf 1 ingesteld als master met daarop windows e.d. werkt netjes
Schijf 2 voor zover ik na kan gaan ingesteld als slave, verschijnt wel in apparaatbeheer maar niet in windows.
A mind with a heart of it's own
pi_54936214
Wat zegt de BIOS hierover??
pi_54936237
bios idd, wat staat daar?
pi_54936262
Schijf 1: WD = Jumper 3 (Master with Slave Present)
Schijf 2: Maxtor = Geen jumper..

Zo zou die moeten werken. Anders speel nog ff met de Maxtor jumper. Ik heb zelf een WD en als je die als Master wilt hebben en je gaat er een Slave aanhangen dan moet je de 3e jumper van links hebben (of van rechts, het is namelijk de middelste ).
pi_54936299
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 00:57 schreef RemcoW85 het volgende:
Schijf 1: WD = Jumper 3 (Master with Slave Present)
Schijf 2: Maxtor = Geen jumper..

Zo zou die moeten werken. Anders speel nog ff met de Maxtor jumper. Ik heb zelf een WD en als je die als Master wilt hebben en je gaat er een Slave aanhangen dan moet je de 3e jumper van links hebben (of van rechts, het is namelijk de middelste ).
Zo staat het ingesteld. WD in de middelste en maxtor is ie eruit.
A mind with a heart of it's own
pi_54936331
VInd het wel appart dat ie wel gewoon goed herkend wordt in apparaatbeheer.

Zal morgen eens naar die bios kijken, nu eerst maar eens slapen, heb er ff genoeg van
A mind with a heart of it's own
pi_54936343
Stop m bij de Maxtor in de 1e .. Werkt dat niet; uitzetten en in de 2e etc. etc. Ga bij die Maxtor ff alle jumpers af.

En nogmaals, check ff je BIOS. Want als de BIOS die Maxtor herkend en Windows niet dan ligt het aan Windows.

*EDIT*

Je kunt m bij je WD op de laatste zetten. Cable Connect Setting ofzo. Dan zoekt ie het zelf uit.. Dit kan ook bij de Maxtor, weet alleen niet welke jumpersetting dat is.

Soms is het gewoon de juiste combinatie vinden als ie gaat bitchen .
pi_54936486
net ff de bios gechecked, staan ze beiden in.

Ga morgen wel met die pinnetjes kutten
A mind with a heart of it's own
pi_54936514
.. Mwah als ze netjes in de BIOS staan heeft het niks meer met pinnetjes te maken..

Toevallig een oude Windows draaien met een schijf van 127GB of groter?
pi_54936530
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 01:10 schreef RemcoW85 het volgende:
.. Mwah als ze netjes in de BIOS staan heeft het niks meer met pinnetjes te maken..

Toevallig een oude Windows draaien met een schijf van 127GB of groter?
Win XP pro SP2 op een schijf van 160 gig.
A mind with a heart of it's own
pi_54936561
SP2 zal daar geen problemen mee hebben.. Nu ik erover nadenk; je nieuwe schijf word gewoon herkend in Windows, en je oude schijf werkte ook altijd goed in Windows. Dus had eigenlijk niet aan de grootte kunnen liggen.

Zou het verder ff niet weten dan .
pi_54936578
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 01:14 schreef RemcoW85 het volgende:
SP2 zal daar geen problemen mee hebben.. Nu ik erover nadenk; je nieuwe schijf word gewoon herkend in Windows, en je oude schijf werkte ook altijd goed in Windows. Dus had eigenlijk niet aan de grootte kunnen liggen.

Zou het verder ff niet weten dan .
Beide schijven zijn nu 160 gig overigens.
A mind with a heart of it's own
pi_54936582
Nu echt eerst slapen, hopelijk morgen iemand met een briljant idee
A mind with a heart of it's own
pi_54937045
kijk eens bij schijvenbeheer? zie je hem daar staan?

Configuratiescherm -> Administrative of Systeembeheer -> Opslag -> Schijfbeheer

als ie daar staat, maar er staat geen letter bij moet je die eens toewijzen, kan best zijn dat ie een letter probeert te geven die al bestaat (cd-rom oid?).. hij wordt door bios en je cpu herkend, dus is iets windows-achtigs, me dunkt
dit
is
mijn
signature.
pi_54937623
wat riderxxx zegt idd want als hij in apparaatbeheer staat herkent Windows hem gewoon kan hem alleen niet gebruiken. grote kans dat door schijf letter komt. ligt iig niet aan jumpersettings
  vrijdag 30 november 2007 @ 07:10:14 #16
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_54937799
In Configuratiescherm -> Administrative of Systeembeheer -> Opslag -> Schijfbeheer
rechts klikken op de schijf en partitie aanmaken, formatteren als NTFS, en je zou hem moeten kunnen gebruiken.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_54938137
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 07:10 schreef Merovingian het volgende:
In Configuratiescherm -> Administrative of Systeembeheer -> Opslag -> Schijfbeheer
rechts klikken op de schijf en partitie aanmaken, formatteren als NTFS, en je zou hem moeten kunnen gebruiken.
Lijkt me toch niet heh... TS heeft op deze disk al zijn data staan die hij nog wil behouden.
Don't hurry, be crappy!
  vrijdag 30 november 2007 @ 08:18:02 #18
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_54938167
Tja dan is het niet echt een aantrekkelijke optie. Als je nou eens beide schijven via jumpers instelt op CS (cable select)?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_54940277
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 02:04 schreef RiderXXX het volgende:
kijk eens bij schijvenbeheer? zie je hem daar staan?

Configuratiescherm -> Administrative of Systeembeheer -> Opslag -> Schijfbeheer

als ie daar staat, maar er staat geen letter bij moet je die eens toewijzen, kan best zijn dat ie een letter probeert te geven die al bestaat (cd-rom oid?).. hij wordt door bios en je cpu herkend, dus is iets windows-achtigs, me dunkt


Hij moest daar nog geimporteerd worden of zoiets. Gedaan en nu wordt ie gewoon herkend.
Me happy
A mind with a heart of it's own
pi_54952469
and again, RiderXXX saves the world
Cute, Adorable, Lovely... Just Smeej!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')