Ik neem het op met de software van Microsof LifeCam zelf.quote:Op donderdag 29 november 2007 18:10 schreef RacerDKB het volgende:
Waar neem je het in op?
Dat youtube quickcapture gebeuren?
Of in een extern programma?
Ik weet niet wat het bestandsformaat van je oorspronkelijke opname is, maar ik zou dat omzetten in ongecomprimeerde AVI en dat inlezen in VirtualDubMod. Wellicht kun je het ook rechtstreeks inlezen in VirtualDubMod. In dit programma kun je het geluid weer synchroon maken als dat nodig mocht zijn. De ongecomprimeerde AVI dan met de Windows Media Encoder (kosteloos te downloaden bij Microsoft) omzetten naar een WMV van de gewenste kwaliteit. In de Windows Media Encoder kun je allerlei parameters instellen zodat je de kwaliteit precies kunt krijgen zoals je het hebben wilt. Dit kun je dan uploaden naar YouTube (die er vervolgens toch bagger van maakt, maar dat terzijde).quote:Op donderdag 29 november 2007 17:51 schreef starla het volgende:
Hallo,
ik ondervind het volgende probleem:
als ik iets met m'n webcam (microsoft LifeCam) opneem in de 320 * 240 resolutie en daarna op YouTube zet dan loopt het geluid niet synchroon met de video. Het beeld beweegt al en pas 3 seconden later komt het geluid erbij. Iemand op YouTube adviseerde de video in MovieMaker aan te passen. Wel, als ik de video in MovieMaker laad en daarna opsla loopt het geluid wél synchroon met het beeld, maar is het geluid van baggerkwaliteit.
Hoe krijg ik het beeld en geluid synchroon? of Hoe krijg ik een betere geluidskwaliteit in MovieMaker?
Bij voorbaat dank,
starla
Ja de 'LifeCam File' (Winamp Mediafile) loopt synchroon, ook als ik deze converteer naar .avi, maar zo gauw ik het upload lopen beeld en geluid niet synchroon meer. Het rare is dus dat diezelfde .avi of winampmediafilequote:Op donderdag 29 november 2007 18:18 schreef RacerDKB het volgende:
Maar als je het filmpje in windows media player opent dan loopt het wel synchroon of..?
Winamp Mediafilequote:Op donderdag 29 november 2007 18:19 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het bestandsformaat van je oorspronkelijke opname is,
Dat zegt me niets aangezien WinAmp tig verschillende formaten kan afspelen. Bekijk eens met GSpot wat nu precies het bestandsformaat is van je oorspronkelijke file. Je syncproblemen op YouTube worden misschien veroorzaakt door het gebruik van VBR i.p.v. CBR bij het geluid in het bestand dat je upload. Kijk daar ook eens naar met GSpot.quote:
Stat = File is ASF(.WMA/.WMV)quote:Op donderdag 29 november 2007 18:45 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dat zegt me niets aangezien WinAmp tig verschillende formaten kan afspelen. Bekijk eens met GSpot wat nu precies het bestandsformaat is van je oorspronkelijke file. Je syncproblemen op YouTube worden misschien veroorzaakt door het gebruik van VBR i.p.v. CBR bij het geluid in het bestand dat je upload. Kijk daar ook eens naar met GSpot.
Dit snap ik niet goedquote:Op donderdag 29 november 2007 18:45 schreef RacerDKB het volgende:
Bij dat opnameprogramma van je dus, staat waarschijnlijk een aparte audiocodec ingesteld.
Je moet dus het geluid van het filmpje dat je hebt een andere codec geven , misschien dat er mensen handige programmatjes daarvoor hebben.
Heel simpel. Je kunt een oude versie van VirtualDubMod gebruiken, die kan wel .asf inlezen. Latere versies kunnen dat niet meer omdat Microsoft daar bezwaar tegen maakte.quote:Op donderdag 29 november 2007 21:12 schreef starla het volgende:
Ok...
ik ben meerdere programma's aan het proberen om die . asf te converteren naar .avi oid. Wat blijkt nu, het is erg moeilijk om een dergelijk gratis programmaatje te vinden op het net.
Misverstand. De Windows Media Encoder werkt prima, maar die is bedoeld om MPEG of AVI naar WMV of ASF om te zetten, niet omgekeerd zoals jij schijnt te denken.quote:Windows media encoder werkt niet, andere shareware asf-converters zetten óf maar 50% om, óf helemaal maar met in beeld: 'unregistered version'.
Pffff...
Ik kan die LifeCam Files niet openen met VirtualDubquote:Op donderdag 29 november 2007 21:29 schreef Riparius het volgende:
[..]
Heel simpel. Je kunt een oude versie van VirtualDubMod gebruiken, die kan wel .asf inlezen. Latere versies kunnen dat niet meer omdat Microsoft daar bezwaar tegen maakte.
Ja, dan gaat dat dus niet werken. Zelf nooit problemen mee, maar ik heb ook niet zo'n gekke webcamquote:Op donderdag 29 november 2007 21:38 schreef starla het volgende:
[..]
Ik kan die LifeCam Files niet openen met VirtualDub![]()
[ afbeelding ]
Bezig met downen, thx.quote:Op donderdag 29 november 2007 21:45 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ja, dan gaat dat dus niet werken. Zelf nooit problemen mee, maar ik heb ook niet zo'n gekke webcam. Maar goed, ander idee: probeer eens Super, dat converteert zo ongeveer alles en is ook gratis.
Tuurlijk, maar dat moet je niet hier vragenquote:Op donderdag 29 november 2007 21:53 schreef starla het volgende:
[..]
Bezig met downen, thx.
Ik heb een ander programmaatje geprobeerd: BoilSoft, dat is shareware en ik krijg groot in beeld: 'unregistered version'. Maar het uploaden ging goed: synchroon en goede kwaliteit van het geluid. Nu zocht ik voor registration keys op het internet, heb er één gevonden, maar nu is de kwaliteit weer minder van het geluid. Misschien dat jij goede sites weet met registration keys?
Met Super is het converteren goed gegaan: goede geluidskwaliteit en synchroon met het beeld. Ik ben nu aan het uploaden op YouTube...quote:Op donderdag 29 november 2007 21:45 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ja, dan gaat dat dus niet werken. Zelf nooit problemen mee, maar ik heb ook niet zo'n gekke webcam. Maar goed, ander idee: probeer eens Super, dat converteert zo ongeveer alles en is ook gratis.
Als het uploaden niet lukt stuur ik je morgen wel een PM.quote:Tuurlijk, maar dat moet je niet hier vragen
Hint: zet je PM eens aan.
Dank jequote:Op donderdag 29 november 2007 23:30 schreef starla het volgende:
GELUKT!![]()
Super is super!![]()
thx Riparius
http://www.youtube.com/watch?v=NIDepuZY1Dgquote:Op donderdag 29 november 2007 23:40 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dank je. Mogen we het filmpje nu ook zien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |