abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54924068
Hallo,

ik ondervind het volgende probleem:

als ik iets met m'n webcam (microsoft LifeCam) opneem in de 320 * 240 resolutie en daarna op YouTube zet dan loopt het geluid niet synchroon met de video. Het beeld beweegt al en pas 3 seconden later komt het geluid erbij. Iemand op YouTube adviseerde de video in MovieMaker aan te passen. Wel, als ik de video in MovieMaker laad en daarna opsla loopt het geluid wél synchroon met het beeld, maar is het geluid van baggerkwaliteit.

Hoe krijg ik het beeld en geluid synchroon? of Hoe krijg ik een betere geluidskwaliteit in MovieMaker?

Bij voorbaat dank,

starla
I feel kinda Locrian today
pi_54924497
Waar neem je het in op?
Dat youtube quickcapture gebeuren?
Of in een extern programma?
pi_54924598
quote:
Op donderdag 29 november 2007 18:10 schreef RacerDKB het volgende:
Waar neem je het in op?
Dat youtube quickcapture gebeuren?
Of in een extern programma?
Ik neem het op met de software van Microsof LifeCam zelf.

Dan upload ik in YouTube de video door het te selecteren in de map LifeCam Files.

Als de upload en verwerking compleet is, is het geluid compleet asynchroon met het beeld.
pi_54924668
Maar als je het filmpje in windows media player opent dan loopt het wel synchroon of..?
pi_54924697
quote:
Op donderdag 29 november 2007 17:51 schreef starla het volgende:
Hallo,

ik ondervind het volgende probleem:

als ik iets met m'n webcam (microsoft LifeCam) opneem in de 320 * 240 resolutie en daarna op YouTube zet dan loopt het geluid niet synchroon met de video. Het beeld beweegt al en pas 3 seconden later komt het geluid erbij. Iemand op YouTube adviseerde de video in MovieMaker aan te passen. Wel, als ik de video in MovieMaker laad en daarna opsla loopt het geluid wél synchroon met het beeld, maar is het geluid van baggerkwaliteit.

Hoe krijg ik het beeld en geluid synchroon? of Hoe krijg ik een betere geluidskwaliteit in MovieMaker?

Bij voorbaat dank,

starla
Ik weet niet wat het bestandsformaat van je oorspronkelijke opname is, maar ik zou dat omzetten in ongecomprimeerde AVI en dat inlezen in VirtualDubMod. Wellicht kun je het ook rechtstreeks inlezen in VirtualDubMod. In dit programma kun je het geluid weer synchroon maken als dat nodig mocht zijn. De ongecomprimeerde AVI dan met de Windows Media Encoder (kosteloos te downloaden bij Microsoft) omzetten naar een WMV van de gewenste kwaliteit. In de Windows Media Encoder kun je allerlei parameters instellen zodat je de kwaliteit precies kunt krijgen zoals je het hebben wilt. Dit kun je dan uploaden naar YouTube (die er vervolgens toch bagger van maakt, maar dat terzijde).
pi_54925060
quote:
Op donderdag 29 november 2007 18:18 schreef RacerDKB het volgende:
Maar als je het filmpje in windows media player opent dan loopt het wel synchroon of..?
Ja de 'LifeCam File' (Winamp Mediafile) loopt synchroon, ook als ik deze converteer naar .avi, maar zo gauw ik het upload lopen beeld en geluid niet synchroon meer. Het rare is dus dat diezelfde .avi of winampmediafile
door MovieMaker te gebruiken, na de upload wél synchroon loopt. Alleen dan is het geluid echt bagger, terwijl als ik in MovieMaker een losse audiofile onder een losse video zet het geluid wel goed.
pi_54925130
quote:
Op donderdag 29 november 2007 18:19 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ik weet niet wat het bestandsformaat van je oorspronkelijke opname is,
Winamp Mediafile
pi_54925230
Als het wél synchroon loopt als je het afspeelt, maar niet na uploaden, dan ligt het probleem dus dat youtube jouw filmpje niet ondersteund ofzo.

Van youtube:
The sound is out of sync on my video. How do I fix it?
Out-of-sync sound is usually the result of using an audio codec that our system doesn't support. We're always adding new ones, but if this happens to your video, you can try re-encoding it with a different audio compression. We recommend MP3 audio for best results.

Bij dat opnameprogramma van je dus, staat waarschijnlijk een aparte audiocodec ingesteld.

Je moet dus het geluid van het filmpje dat je hebt een andere codec geven , misschien dat er mensen handige programmatjes daarvoor hebben.
pi_54925233
quote:
Op donderdag 29 november 2007 18:40 schreef starla het volgende:

[..]

Winamp Mediafile
Dat zegt me niets aangezien WinAmp tig verschillende formaten kan afspelen. Bekijk eens met GSpot wat nu precies het bestandsformaat is van je oorspronkelijke file. Je syncproblemen op YouTube worden misschien veroorzaakt door het gebruik van VBR i.p.v. CBR bij het geluid in het bestand dat je upload. Kijk daar ook eens naar met GSpot.
pi_54925483
quote:
Op donderdag 29 november 2007 18:45 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dat zegt me niets aangezien WinAmp tig verschillende formaten kan afspelen. Bekijk eens met GSpot wat nu precies het bestandsformaat is van je oorspronkelijke file. Je syncproblemen op YouTube worden misschien veroorzaakt door het gebruik van VBR i.p.v. CBR bij het geluid in het bestand dat je upload. Kijk daar ook eens naar met GSpot.
Stat = File is ASF(.WMA/.WMV)

Type = video/x-ms-asf

-edit- na het converteren van bovenstaande file in .avi of wat dan ook loopt het beeld niet meer synchroon met het geluid, dus het ligt niet alleen aan YouTube.

[ Bericht 5% gewijzigd door starla op 29-11-2007 19:16:24 ]
pi_54925554
quote:
Op donderdag 29 november 2007 18:45 schreef RacerDKB het volgende:
Bij dat opnameprogramma van je dus, staat waarschijnlijk een aparte audiocodec ingesteld.

Je moet dus het geluid van het filmpje dat je hebt een andere codec geven , misschien dat er mensen handige programmatjes daarvoor hebben.
Dit snap ik niet goed
  donderdag 29 november 2007 @ 19:23:47 #12
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_54926263
Als je er een avi van weet te maken, dan zou ik die vervolgens met virtual dub opnieuw encoderen (audio en video). Ik denk dat je eerste conversie naar een avi (hoe je dat ook doet) een op het oog goede, maar eigenlijk rammelende avi oplevert.
pi_54929596
Ok...

ik ben meerdere programma's aan het proberen om die . asf te converteren naar .avi oid. Wat blijkt nu, het is erg moeilijk om een dergelijk gratis programmaatje te vinden op het net.

Windows media encoder werkt niet, andere shareware asf-converters zetten óf maar 50% om, óf helemaal maar met in beeld: 'unregistered version'.

Pffff...
pi_54930114
quote:
Op donderdag 29 november 2007 21:12 schreef starla het volgende:
Ok...

ik ben meerdere programma's aan het proberen om die . asf te converteren naar .avi oid. Wat blijkt nu, het is erg moeilijk om een dergelijk gratis programmaatje te vinden op het net.
Heel simpel. Je kunt een oude versie van VirtualDubMod gebruiken, die kan wel .asf inlezen. Latere versies kunnen dat niet meer omdat Microsoft daar bezwaar tegen maakte.
quote:
Windows media encoder werkt niet, andere shareware asf-converters zetten óf maar 50% om, óf helemaal maar met in beeld: 'unregistered version'.

Pffff...
Misverstand. De Windows Media Encoder werkt prima, maar die is bedoeld om MPEG of AVI naar WMV of ASF om te zetten, niet omgekeerd zoals jij schijnt te denken.
pi_54930481
quote:
Op donderdag 29 november 2007 21:29 schreef Riparius het volgende:

[..]

Heel simpel. Je kunt een oude versie van VirtualDubMod gebruiken, die kan wel .asf inlezen. Latere versies kunnen dat niet meer omdat Microsoft daar bezwaar tegen maakte.
Ik kan die LifeCam Files niet openen met VirtualDub

pi_54930670
quote:
Op donderdag 29 november 2007 21:38 schreef starla het volgende:

[..]

Ik kan die LifeCam Files niet openen met VirtualDub

[ afbeelding ]
Ja, dan gaat dat dus niet werken. Zelf nooit problemen mee, maar ik heb ook niet zo'n gekke webcam . Maar goed, ander idee: probeer eens Super, dat converteert zo ongeveer alles en is ook gratis.
pi_54930946
quote:
Op donderdag 29 november 2007 21:45 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ja, dan gaat dat dus niet werken. Zelf nooit problemen mee, maar ik heb ook niet zo'n gekke webcam . Maar goed, ander idee: probeer eens Super, dat converteert zo ongeveer alles en is ook gratis.
Bezig met downen, thx.

Ik heb een ander programmaatje geprobeerd: BoilSoft, dat is shareware en ik krijg groot in beeld: 'unregistered version'. Maar het uploaden ging goed: synchroon en goede kwaliteit van het geluid. Nu zocht ik voor registration keys op het internet, heb er één gevonden, maar nu is de kwaliteit weer minder van het geluid. Misschien dat jij goede sites weet met registration keys?
pi_54931308
quote:
Op donderdag 29 november 2007 21:53 schreef starla het volgende:

[..]

Bezig met downen, thx.

Ik heb een ander programmaatje geprobeerd: BoilSoft, dat is shareware en ik krijg groot in beeld: 'unregistered version'. Maar het uploaden ging goed: synchroon en goede kwaliteit van het geluid. Nu zocht ik voor registration keys op het internet, heb er één gevonden, maar nu is de kwaliteit weer minder van het geluid. Misschien dat jij goede sites weet met registration keys?
Tuurlijk, maar dat moet je niet hier vragen

Hint: zet je PM eens aan.
pi_54932734
quote:
Op donderdag 29 november 2007 21:45 schreef Riparius het volgende:

[..]

Met Super is het converteren goed gegaan: goede geluidskwaliteit en synchroon met het beeld. Ik ben nu aan het uploaden op YouTube...
quote:
Tuurlijk, maar dat moet je niet hier vragen

Hint: zet je PM eens aan.
Als het uploaden niet lukt stuur ik je morgen wel een PM.
pi_54934167
GELUKT!

Super is super!

thx Riparius
pi_54934434
quote:
Op donderdag 29 november 2007 23:30 schreef starla het volgende:
GELUKT!

Super is super!

thx Riparius
Dank je . Mogen we het filmpje nu ook zien?
pi_54961302
quote:
Op donderdag 29 november 2007 23:40 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dank je . Mogen we het filmpje nu ook zien?
http://www.youtube.com/watch?v=NIDepuZY1Dg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')