Open het te kopieren excelbestand en het exclbestand waar de kopie heen moetquote:Op vrijdag 23 november 2007 13:55 schreef tequi3 het volgende:
Ik heb een Excel bestand, deze wil ik kopieren naar een ander excelbestand. Als ik alles selecteer en vervolgens op kopier druk en in mijn andere werkblad op plakken loopt Excel vast (Het is een vrij groot bestand). Vervolgens heb ik importeren geprobeert, Gevens -> Importeren -> Van XML-Gegevensimport (zo doe ik het wel vaker). Dat werkt wel, alleen klopt er niets meer van de opmaak, dit waarschijnlijk omdat dat werkblad in een eerdere versie van Office Excel gemaakt is.
Ik werk momenteel in Excel 2007. Is er een manier om het werkblad toch te kopieren, incl. juiste opmaak e.d.?
Edit:
Hmm, ik heb het in Excel 2003 geprobeert, daar ging het rechtstreeks kopieren wel goed zonder vastloper. Nu gewoon opgeslagen en verder in 2007. Toch ben ik wel benieuwd wat de officiele manier is om bladen te kopieren naar een heel ander werkblad, als die er is?
Nee, ga wegquote:Op woensdag 28 november 2007 09:58 schreef Frollo het volgende:
Heuj Excel-goeroe's, weten jullie wellicht ook iets van Access?
Access wijzigt bestandsdatum bij openen
Deze bedoelde je?quote:Op vrijdag 23 november 2007 11:45 schreef DaFan het volgende:
Uhm je hebt hier 2 mogelijkheden wat mij betreft:
1) De macro laten draaien aan de hand van waar de cursor nu staat (even zoeken in de Help van Visual Basic, weet de code hiervoor zo even niet)
2) Popup scherm waarin je vraagt om de kolomnaam (G,H,etc). Kan je ook wel vinden in de Help ;) Ik ben er al een tijdje uit maar zo zou ik het aanpakken.
Voor 1 en 2 wordt Range dan als volgt:
[ code verwijderd ]
Deetch had een keer een mooie macro om de laatste rij van een kolom te bepalen maar die heb ik al een tijdje niet in het topic gezien. Als je dat nodig hebt of er verder niet uitkomt, laat het maar weten :s)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | ' ' Deze macro gaat naar de laatste gevulde cel in een kolom Application.Goto Reference:="R65536C[0]" Selection.End(xlUp).Select End Sub ------------------------------------------------------------------------------------------- Sub First_data() ' ' Deze macro gaat naar de bovenste gevulde cel in een kolom Application.Goto Reference:="R1C[0]" If ActiveCell.Value = "" Then Selection.End(xlDown).Select End Sub |
THanks, met Rank/g wil ik wel ff spelen. Met de help niet, dan wordt de ellende alleen maar groterquote:Op donderdag 29 november 2007 11:27 schreef DaFan het volgende:
Reddiablo: Iets met RANK of RANG. Kan zo ff niet proberen, heb geen Excel bij de hand. Kijk maar even in de Help zolang
Tequi3: Vreemd, weet je zeker dat de sheet naam niet is aangepast ofzo?
Is het celformat ook niet per ongeluk tekst oid gewordenquote:Op donderdag 29 november 2007 12:16 schreef tequi3 het volgende:
Ja, heel vreemd. En er is niks aangepast.. heb het zowel handmatig als automatisch geprobeert. Automatisch door een = in een cel te typen en vervolgens met de muis in een ander werkblad een cel aan te klikken. (Je krijgt dan =Benzinekosten!H4)
Ook gewoon handmatig =Benzinekosten!H4 ingetypt. Het stomme is dat hij hem bij een cel erboven wel weer pakt, en bij een ander tabblad weer niet. Is niet de eerste keer dat ik het heb, misschien een bug?
1 2 | Range("B2").Value = Waarde |
1 |
Als je acces opent, open je hem in een bewerk weergave.quote:Op woensdag 28 november 2007 09:58 schreef Frollo het volgende:
Heuj Excel-goeroe's, weten jullie wellicht ook iets van Access?
Access wijzigt bestandsdatum bij openen
Ik neem aan dat je dan toch wel íets van macros af wist? Ik heb al een lading e-books van internet afgehaald, maar om ze nu allemaal door te lezen gaat me iets te lang duren. Ik hoopte er eigenlijk op dat er hier een of 2 boeken (oid) werden genoemd die het beste zijn om als beginner mee aan de slag te gaanquote:Op zaterdag 1 december 2007 10:09 schreef Deetch het volgende:
is er geen vba voor dummies ofzo?
Ik ben trouwens een heel eind gekomen door zelf macros op te nemen en deze met de help van vba in excel aan te passen. Ook op internet is mucho shit te vinden.
Ik draai Office 2007, daar is de hele indeling anders, iemand die toevallig weet hoe je daar iets kunt ivoegen op bovengenoemde manier?quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:55 schreef DaFan het volgende:
Tequi, verticaal zoeken kan inderdaad goed werken. Je moet alleen de checkboxes die je wilt doorzoeken, een naam geven. Ik denk wel dat je weet hoe maar voor de zekerheid:
- Cellen selecteren die checkboxes bevatten (allemaal)
- Invoegen -> Naam -> Definieer (Insert, Name, Define)
- Verticaal zoeken formule bouwen met de naam
- Klaar
Gewoon drie delen maken, 30, 30 en 40%quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:19 schreef phluphy het volgende:
Grafiekjesvraag!
Ik wil een taartgrafiek maken, waarbij de taart gesplitst is in een 60% - 40% deel.
So far, so good!
Echter, ik wil het 60% gedeelte weer opsplitsen in twee delen van 50%.
Kan dit überhaupt, of kan ik dan beter een (gestapelde) kolommengrafiek maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |