abonnement Unibet Coolblue
pi_54844128
Nuri Sahin
Nuri Kazim Sahin (Lüdenscheid, Duitsland, 5 september 1988) is een Duits-Turkse profvoetballer. De middenvelder speelt sinds 2005 bij Borussia Dortmund, maar is momenteel verhuurd aan de Rotterdamse club Feyenoord. En wordt gezien als een van de grootste toptalenten in zijn leeftijds catogorie.

Carrière
De middenvelder maakte op 6 augustus 2005 zijn debuut met 16 jaar en 335 dagen, daarmee werd hij de jongste voetballer ooit die zijn debuut in de Bundesliga maakte. Hij werd tevens de jongste speler die in die competitie doel trof op 26 november 2005, toen hij scoorde tegen 1. FC Nürnberg.

Sahin won de bronzen bal op het FIFA Jeugd Wereldkampioenschap in Peru, waar zijn land een vierde plaats behaalde. Op 5 juli 2007 werd bekend dat hij voor de periode van een jaar verhuurd wordt aan de Nederlandse club Feyenoord. Hier werd hij herenigd met de trainer die hem in Duitsland liet debuteren, Bert van Marwijk. Zijn huurcontract aan Feyenoord kent geen optie tot koop. Sahin scoorde in zijn tweede wedstrijd twee keer voor Feyenoord tegen over NAC Breda in een 5-0 overwinning. Arsene Wenger noemde Nuri Sahin een van de grootste talenten in het voetbal in zijn eigen leeftijdscategorie.

Nuri Sahin speelde tot dusver acht maal in het nationale voetbalelftal van Turkije.


pi_54844207
Ik vind hem erg god voetballen, denk een hoop dat Feyenoord hem wel over gaat kopen.. Betrouwbare speler voor de toekomst.
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
pi_54844701
Sahin, is dat niet die voetballer die zondag van Groningen verloor? Ik vond hem wel aardig spelen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 26 november 2007 @ 12:15:14 #4
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54844759
goede speler, groot talent
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_54844885
Zeer talentvolle jongen. Zou leuk zijn als Feyenoord hem definitief kan overnemen, maar die kans acht ik niet zo groot.
Analist. Want kennis is macht, maar kennis delen is kracht.
pi_54844907
Nuri Kampioen!!
pi_54845826
Nuri is een topspeler in wording.

Gaan we nog veel meer van horen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_54849654
Topspeler in de dop, hij kan nu al heel degelijk meevoetballen en ik zie 'm tot grote hoogte stijgen
"If you're not a manc, you're a wank"
  maandag 26 november 2007 @ 17:52:37 #9
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_54850808
Voortreffelijke speler, al laat hij het soms wel eens lopen om de een of andere reden.

Debiel trouwens, dat hij op zijn achtiende al is getrouwd met een nicht van hem.
pi_54850859
Feyenoord zal hem wel niet kunnen kopen . Goeie speler .
  Moderator / Redactie Sport maandag 26 november 2007 @ 18:05:47 #11
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_54851038
goede speler in ontwikkeling
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_54856629
Volgend jaar weer naar BVB
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_54857943
quote:
Op maandag 26 november 2007 22:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volgend jaar weer naar BVB
Ik denk het ook ja
  maandag 26 november 2007 @ 23:19:37 #14
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_54859127
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:52 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Voortreffelijke speler, al laat hij het soms wel eens lopen om de een of andere reden.

Debiel trouwens, dat hij op zijn achtiende al is getrouwd met een nicht van hem.
Lekker boeiend.

Topspeler .
2000 light years from home
  dinsdag 27 november 2007 @ 00:39:26 #16
176521 Grulez
rasgroninger
pi_54861440
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:52 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

Debiel trouwens, dat hij op zijn achtiende al is getrouwd met een nicht van hem.
Zo gaat dat he in die contreien...
  dinsdag 27 november 2007 @ 00:42:10 #17
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_54861489
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:52 schreef DatMeenJeNiet het volgende:


Debiel trouwens, dat hij op zijn achtiende al is getrouwd met een nicht van hem.
Misschien heeft ze wel een mooie snor.

/ontopic Die is denk ik (helaas voor feijenoord) volgend jaar weer in Dortmund

[ Bericht 0% gewijzigd door Enchanter op 27-11-2007 04:06:04 ]
Ik ben inmiddels overleden
pi_54862068
Goede speler, voetbalt erg mooi bij vlagen. Al vind ik hem er vrij psychisch gestoord uitzien, wat niet boeit natuurlijk.
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_54863018
Hoogstaande reactie.

Maar goed, Sahin is al erg ver op zo'n jonge leeftijd. Dat is bijzonder knap, helaas is hij slechts geleend door Feijenoord.
That's all folks!
pi_54871116
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 05:39 schreef -Vaduz- het volgende:
Hoogstaande reactie. [ afbeelding ]

Maar goed, Sahin is al erg ver op zo'n jonge leeftijd. Dat is bijzonder knap, helaas is hij slechts geleend door Feijenoord.
Volgend jaar koopt Ajax hem van BVB

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_57540847
quote:
Traag, loom maar ook opwindend
Door SJOERD MOSSOU

ROTTERDAM - Na een hardnekkige dip begint Nuri Sahin weer te lijken op de speler die in de eerste weken van het seizoen zoveel indruk maakte. Maar scepsis zal er altijd zijn over de Feyenoord-middenvelder, gehuurd van Borussia Dortmund. Aan de vooravond van de derby tegen Sparta, morgen op het Kasteel in Rotterdam-West, een interview met de middenvelder van Feyenoord.

Nuri Sahin is steevast goed voor een vermakelijke voetbaldiscussie. Is de Duitse Turk van Feyenoord een begaafde stilist met de potentie van een Europese topper? Of kan dat eigenlijk niet meer in het moderne voetbal, zo’n trage, lome technicus in het hart van je elftal?

De 19-jarige voetballer zelf gaf op het veld in elk geval nog geen eenduidig antwoord.

Zijn entree bij Feyenoord was dit seizoen imponerend, als controleur naast aanvoerder Giovanni van Bronckhorst. Een paar maanden later was Sahin geregeld de achilleshiel in de Rotterdamse ploeg, toen hij te vaak omver werd geblazen op het middenveld.

,,Ik heb gewoon een tijdje heel slecht gespeeld,’’ vindt Sahin zelf. ,,In die periode was ik niet fris, mijn lichaam was moe. Dat maakte me kwetsbaar, met name in de duels en in de omschakeling.’’

Trainer Bert van Marwijk roemde al geregeld het reële zelfbeeld van de tiener, tot het eind van dit seizoen gehuurd van Borussia Dortmund. Sahin kent zijn eigen kwaliteiten, maar ook zijn beperkingen. ,,Mijn gebrek aan power en dynamiek is mijn grootste minpunt,’’ vindt de middenvelder. ,,Daarom werk ik daar ook zo hard aan. Ik doe veel aan gerichte kracht- en looptraining, met conditietrainer Egid Kiesouw. Al moet ik mezelf ook niet helemaal willen veranderen. Juist mijn sterke punten hebben me gebracht waar ik nu ben.’’

Dinsdag in de bekerwedstrijd tegen NAC was zijn rol onopvallend, maar vorige week tegen AZ maakte Sahin weer eens grote indruk, als linkermiddenvelder. De fijnproever moet gesmuld hebben van Sahins samenspel met Luigi Bruins, nog zo’n jongen die de bal het liefst streelt en koestert.

Sinds Sahin een driemansmiddenveld vormt met Van Bronckhorst en Denny Landzaat, lijkt Feyenoord weer langzaam overeind te klimmen.

,,Ik voel me weer sterk,’’ zegt Sahin. ,,En het loopt met de hele ploeg steeds wat beter. Er is weer vertrouwen, zeker ook bij mij. Bovendien is het heel prettig voetballen met jongens als Denny en Gio naast me, spelers die al heel veel hebben meegemaakt.’’

De Turkse jeugdinternational is typisch zo’n speler waar een trainer het in ziet zitten, of juist niet.

Onder Van Marwijk was Sahin al heel jong een vaste kracht bij Borussia Dortmund, maar diens opvolger Thomas Doll was minder overtuigd en liet hem op huurbasis vertrekken.

Bij Borussia Dortmund debuteerde Sahin in het seizoen 2005-2006. Hij kwam tot 23 competitiewedstrijden en scoorde eenmaal. Een voetbaljaar later speelde hij 24 duels in het eerste van Dortmund. Qua doelpunten bleef de teller toen op nul staan. Van Marwijk was toen zijn trainer.

,,Maar dat Van Marwijk na dit seizoen vertrekt bij Feyenoord, betekent niet automatisch dat ik ook wegga,’’ aldus Sahin. ,,Er is nog geen beslissing genomen door de clubs, dus ik kan nog niks over mijn toekomst zeggen. Maar ik heb het naar mijn zin bij Feyenoord. De mensen zijn goed voor me, ik voel me thuis in de stad. We zullen wel zien hoe het loopt.’’

Nog voor zijn overstap naar Rotterdam verdiepte Sahin zich zorgvuldig in zijn nieuwe club. In de wekelijkse quiz in het programmaboekje van Feyenoord – met vragen over de geschiedenis van de club – staat Sahin fier bovenaan met negen punten.

,,Bij mij waren die vragen wel iets makkelijker dan bij de rest,’’ lacht Sahin. ,,Maar ik ben wel een type dat alles bijhoudt en dingen opzoekt over voetbal. Ik ken veel clubs en spelers uit verschillende competities. Dat heb ik van jongs af aan al. En over Feyenoord ben ik gelijk gaan googlen toen ze interesse toonden.’’

De parallellen tussen de Rotterdamse club en Borussia Dortmund zijn talrijk, vindt Sahin. ,,Het zijn allebei clubs van het volk, met hele trouwe en fanatieke supporters. Misschien dat de overstap ook daarom zo makkelijk was. Ik ben opgegroeid bij Borussia, dus ik weet wat een arbeidersclub losmaakt. Net als bij Feyenoord gebeurt er altijd wel wat en iedereen heeft een mening. Ik vind dat wel mooi.’’

Het jaar in de eredivisie heeft hem hoe dan ook vooruit geholpen, vindt Sahin. ,,Ik ben fysiek, maar ook in mentaal opzicht gegroeid. Na die mindere periode moest ik zélf zorgen dat ik weer mijn plek zou veroveren in het team. Voor een jonge speler is dat alleen maar goed. Niet alles gaat vanzelf. Ik heb nog genoeg te bewijzen.’’
pi_68932114
quote:
Sahin geniet: "Ik was al afgeschreven"
12 mei 2009

Nuri Sahin lost zijn belofte in Duitsland eindelijk in. De Turk geldt al jaren als een enorm talent, maar tot een doorbraak in de Bundesliga kwam het nog niet. Tot enkele weken geleden. Sahin, die vorig seizoen op huurbasis in de Kuip speelde, kreeg een basisplaats en betaalde dat vertrouwen terug met goals en assists.

"Ik ben heel gelukkig", reageert Sahin in Kicker. "Het doet me enorm goed dat ik nu de wind mee heb, zeker omdat een aantal mensen me al afgeschreven had. Ik ben mijn trainer Jürgen Klopp enorm dankbaar. Hij is in me blijven geloven, ook toen niemand meer aan mij dacht. Dat vertrouwen wilde ik graag terugbetalen."

"Ik kan gerust zeggen, dat ik nu de beste fase van mijn carrière doormaak", vervolgt de pas 20-jarige Turk. "Maar ik kan nog beter, daar ben ik van overtuigd. Ik moet nu met beide benen op de grond blijven en mezelf blijven ontwikkelen."

Mede dankzij het sterke spel van Sahin koerst Borussia Dortmund af op een plaats in de Europa League. De ploeg staat momenteel op een knappe vijfde stek.
pi_68948536
Hij is de laatste tijd dan ook goed bezig , scoorde afgelopen zaterdag ook uit een vrije trap.
pi_68951671
Al weken lang de man of the match. Speelt de laatste tijd erg goed inderdaad, vind hem op het moment sterker als Kehl spelen en dat is toch ook niet de minste. Goed inzicht heeft die alleen het scorende vermogen zou nog iets hoger mogen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')