abonnement Unibet Coolblue
pi_54824384
Wie is... de Mol?Start donderdag 3 januari 2008Van 3 januari tot 6 maart. Elke donderdag, 21:30 uur, Ned. 3 Tien bekende Nederlanders stortten zich in het grote avontuur en vertrokken samen met Pieter Jan Hagens naar Mexico.

Vanaf 25 november, 21.30 uur op Nederland 3 Die is de Mol!

Een uitgelezen kans voor liefhebbers om de mol te doorgronden, nog voordat de nieuwe serie is begonnen.
In vijf afleveringen worden de kandidaten twee aan twee getest op hun 'molvaardigheden'. Zou hij of zij de mol kunnen zijn?
Na welke aflevering van Wie is... de Mol? moet hij of zij het spel verlaten? De kandidaten worden beoordeeld door deelnemers aan eerdere edities van Wie is... de Mol?

Daarna kun je ook zelf online je oordeel over de kandidaten geven. Bekijk alvast een filmpje op You Tube http://www.youtube.com/watch?v=s9fA1bH8k54

De opdrachten
De opdrachten zijn spectaculair, angstaanjagend of ontroerend, maar altijd intrigerend. Er wordt een beroep gedaan op inventiviteit, stressbestendigheid, intelligentie, inzicht, lef en bovenal op mensenkennis. De kandidaten voeren negen weken lang deze opdrachten uit om gezamenlijk de prijzenpot te spekken. Met de aanwezigheid van een mol – een saboteur - in hun midden is dat voortdurend een lastige klus. Samenwerken en vertrouwen onder de kandidaten is er niet altijd bij. Want hoeveel vreugde er ook is over het slagen van een opdracht, de dreiging van de mol blijft aldoor voelbaar. Wie de mol is houdt ook de kijker zijn greep, want een slimme kijker kan ontdekken waar en hoe de mol saboteert. Slaagt een opdracht, dan verdient de groep geld voor de groepspot. Om de proeven tot een goed einde te brengen, moeten ze samenwerken en elkaar vertrouwen. Alleen: wie is te vertrouwen en wie niet? De mol is altijd onder hen en probeert de opdrachten te saboteren, zodat er geen geld wordt verdiend voor de pot.

De kandidaten:


Annette van Trigt
Haarlem 20 mei 1956
presentator, journalist


Annette studeert af aan de Pedagogische Academie, maar begint in 1979 met haar eerste radioprogramma bij Veronica. Voor dit programma Kletskop interviewt ze bekende Nederlanders. Ze blijft nog een aantal jaren werken bij Veronica en presenteert verschillende programma's, waaronder het bekende muziekprogramma Countdown.

Vanaf 1988 werkt ze voor de VARA. Daar presenteert ze TV Magazine en maakt ze het radioprogramma Bal op het dak, met gasten uit de sport en media. Daarna begint ze bij Studio Sport. Ze presenteert onder andere de Olympische Spelen en het WK en EK voetbal. Ook is ze iedere week te zien in het Sportjournaal en met het Eredivisie Voetbal.

Verder presenteert ze het radioprogramma Met het oog op morgen en is ze tussen 2002 en 2004 bij het NOS Journaal van zes uur te zien. Nu is ze een van de presentatoren van het radioprogramma Casa Luna van de NCRV en werkt vooral als zelfstandig journalist en presentator.



Coen Swijnenberg
De Bilt, 29 april 1980
presentator, radiomaker


Als Coen twaalf jaar is, begint hij met radio maken op zijn slaapkamer en op zijn veertiende werkt hij bij OptimaalFM, de lokale omroep van Maartensdijk. Na 1,5 jaar stapt hij over naar de lokale omroep van De Bilt en begint hij bij het regionale radiostation EFM in Amersfoort.

Via Radio Flevoland en Radio M in Utrecht komt hij bij 3FM terecht. Daar krijgt hij een nachtprogramma, dat hij combineert met zijn ochtendshow voor de Utrechtse radio. Vanaf 2003 werkt hij alleen nog maar voor 3FM en presenteert hij iedere ochtend het programma Swijnenstal. Dit programma wordt later verplaatst naar de avond.

Op vrijdagavond maakt hij bij de NPS samen met Sander Lantinga het programma Lantinga & Swijnenberg, waarbij veel BN-ers in het programma te gast zijn. Halverwege 2006 wordt hij door BNN gevraagd om samen met Sander een nieuw programma te presenteren in de middaguren. Sinds september dat jaar is hij op maandag tot en met donderdagmiddag te horen in de populaire Coen & Sander Show. Ook is hij een van de kandidaten in het programma Get smarter in a week.



Dennis Weening
Den Haag, 21 februari 1977
presentator, radiomaker


Dennis werkt op de reclameafdeling van TV West als hem wordt gevraagd om het jongerenprogramma Westpop te presenteren. Voor Veronica presenteert hij Stennis en hij begint zijn eigen productiebedrijf. Hij is vooral actief in de muziek- en jongerencultuur.

Vanaf 2003 presenteert hij bij MTV Summer of MTV en Brand New Live. Nu presenteert hij daar het programma Roll the Dice. Bij 3FM presenteert hij het radioprogramma 3VOOR12FM op maandag- en donderdagavond. Ook is hij vaak te zien als presentator van popfestivals. Tot oktober 2007 speelt hij gitaar en zingt hij in de garagerockband Spider Rico.



Dunya Khayame
24 oktober 1981
actrice


Dunya studeert in 2004 af aan de Toneelacademie in Maastricht. Tijdens haar studie heeft ze onder meer een rol in de serie De Enclave en in Luifel & Luifel.
Ze speelt een hoofdrol in de tv serie Finals , speelt mee in Goede Tijden Slechte Tijden en ze staat op de planken in onder andere Othello van Toneelgroep Amsterdam, Lysistrata van de Theatercompagnie en Rozennacht van het Tropentheater.

In 2003 is ze te zien in de telefilm Staatsgevaarlijk en later heeft ze een rol in Alex FM. Nu is ze een van de vaste gasten in het radioprogramma BNN United, ze schrijft een column voor het Amsterdamse magazine nl20 en speelt ze in de musical Hair.

[img]//www.avro.nl/Images/edo_250x201_tcm8-128036.jpg[/img]
Edo Brunner
Dubbeldam, 11 oktober 1970
acteur


Edo studeert in 1995 af aan de Toneelschool van Utrecht. Daarna speelt hij verschillende rollen in tv-series, zoals Baantjer, Kees & Co, Hartslag, Rozengeur & Wodka Lime, Grijpstra & de Gier, en De Buurtsuper.

Ook is Edo te zien in verschillende films, waaronder de Griezelbus, Feestje!, Ja zuster, nee zuster. Hij had de hoofdrol in de film Dennis P.
In 2006 presenteert hij voor BNN het programma Cashcab en doet hij mee in Kannibalen. Sinds eind 2006 is hij een van de acteurs in Tequila en presenteert hij het programma Llinke Soep.


Georgina Verbaan
Den Haag, 9 oktober 1979
actrice


Georgina wordt al op jonge leeftijd lid van de musicalgroep Harlekijn in Zoetermeer en maakt verschillende kindermusicals. Vanaf 1991 krijgt ze les op de Jeugdtheaterschool Rabarber in Den Haag.

Vanaf 1997 krijgt ze landelijk bekendheid als Hedwig Harmsen in Goede Tijden Slechte Tijden. In 2000 stopt ze hiermee. Daarna speelt ze onder andere in de films Amazones, Joyride, Costa!, Volle Maan en Erik of het klein insectenboek. Ze heeft daarnaast verschillende rollen gehad in bijvoorbeeld Hertenkamp, Pittige Tijden, Medea en Lotte. In 2006 en 2007 is ze te zien als Mooie Lena in de tv-serie 't Schaep met de 5 Pooten. In 2008 komt de film Alibi uit. Verder is ze nog te zien in de Amerikaanse remake van de film Blind Date van Theo van Gogh.

Georgina zet zich actief in voor goede doelen. Ze gebruikt haar bekendheid om dierenleed te verminderen. Zo voerde ze actie tegen de verkoop van bont en stond ze in 2006 op de kandidatenlijst voor de Partij voor de Dieren.


Joris Linssen
Nijmegen, 28 januari 1966
presentator en artiest


Joris studeert geschiedenis in Utrecht. Hij werkt daar ook bij de Stadsomroep en als verslaggever bij AT5. Sinds 1994 werkt hij bij de NCRV als programmamaker. Hij regisseert de reportage-series De Mensen van de Thuiszorg en De Mensen van de Uitvaart en is verslaggever bij Man Bijt Hond.
In 2001 begint hij als presentator van Taxi. Dit doet hij zes seizoenen. Vanaf 2005 presenteert hij Hello Goodbye, waarin hij op Schiphol praat met ophalers en wegbrengers. In november 2007 is zijn nieuwste programma te zien: Joris Pakket Service.

Behalve tv-maker en presentator is Joris ook artiest en tekstschrijver. Van 1991 tot 2003 treedt Joris op als zijn alter ego Ome Cor. Hij is dan een succesvolle smartlappenkoning en toert langs de Nederlandse schouwburgen. In zijn studententijd is Joris voorman van The Vendettas en speelt in zalen als de Melkweg en Paradiso.
Met zijn huidige band Caramba doet hij nu vooral theateroptredens. In november 2007 komt zijn nieuwste cd uit, met bewerkingen van Mexicaanse nummers en eigen materiaal.


Nicolette Kluijver
Hilversum, 29 september 1984
presentator


Als ze tien jaar is zingt Nicolette mee bij Kinderen voor Kinderen on Tour en later werkt ze voor de lokale omroep in Almere. Maar eigenlijk wil Nicolette boerin worden. Ze haalt haar melkdiploma en tractorrijbewijs en begint aan de Middelbare Agrarische Land- en Tuinbouwschool.

Op haar zeventiende wordt ze ontdekt door een modellenbureau en gaat ze werken als model voor Diesel, Tommy Hilfiger en G-Star.
Nadat ze dit een aantal jaar gedaan heeft, wordt ze aangenomen bij 6Pack. Ook doet ze mee als deelnemer aan het reality programma The Farm.

Vanaf 2006 werkt ze bij BNN. Hier is ze te zien in Spuiten en Slikken en in Try Before You Die. Samen met Dennis Storm reist ze voor deze omroep de wereld over in Weg met BNN. Met Sophie Hilbrand presenteert ze De Klimaatpolitie.


Patrick Martens
Breda, 4 april 1978
acteur


Nadat Patrick drie jaar MBO publiciteitstekenen en reclame gestudeerd heeft, begint hij met de vooropleiding van de Toneelschool (Rabarber) in Den Haag. In Utrecht volgt hij enkele acteerworkshops. Hij speelt enkele gastrollen in Onderweg naar Morgen en Goudkust. In 1999 breekt hij door als Morris in Goede Tijden Slechte Tijden.

Sinds 2004 speelt hij Mike in de televesieserie Zoop. Diezelfde rol heeft hij in de films Zoop in Afrika en Zoop in India. Samen met Viviënne van den Assem presenteert hij voor Nickelodeon het programma SuperNick. In het wassenbeelden museum Madame Tussauds is een beeld van Patrick Martens te bezichtigen.


Regina Romeijn
Purmerend, 8 december 1976
presentator


Nadat Regina haar VWO afrondt, werkt ze als reisleidster in Frankrijk. Daarna gaat ze communicatiewetenschappen gaan studeren aan de UVA en werkte ze drie jaar bij een reclamebureau.

Samen met vriendin Mirjam Bouwman presenteert ze in 2005 het programma Zij gelooft, zij niet voor de EO. Vanaf 2006 is ze te zien als presentatrice bij Net 5. Ze doet daar Weekendtripper en HartsTocht.
Ook is ze een van de deelnemers van Peking Express V.I.P. Ze is nu een van de vaste gasten in het radioprogramma BNN United en vanaf 2008 is Regina te zien in het programma Slag om Pampus, dat ze presenteert voor de NCRV.
pi_54824511
Normaal gesproken wel een aardig programma.. maar... zijn de echte bekende Nederlanders op ?

[ Bericht 1% gewijzigd door TeChNo2 op 25-11-2007 14:59:04 ]
Gelukkig zonder haar
pi_54824650
quote:
Op zondag 25 november 2007 14:49 schreef TeChNo2 het volgende:
Normaal gesproken wel een aardig progarmma.. maar... zijn de echte bekende Nederlanders op ?
Dat was ook echt het eerste wat ik dacht
Vivre
pi_54825149
Ik ga kijiken vanavond. Ik kan nog wel wat WIDM training gebruiken.
Spoilers!
  zondag 25 november 2007 @ 15:20:01 #5
3185 Adelante
To let it go now
pi_54825247
quote:
Op zondag 25 november 2007 14:54 schreef Strychnine het volgende:

[..]

Dat was ook echt het eerste wat ik dacht
mwoah, toch drie BN-ers met a-status , Annette, Georgina en Joris

Die Regina heeft ook al Peking Express VIPS gedaan, dus volgens mij haalt die haar status uit "...... met BN-ers"
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_54825248
Onbeschaamde TVP, ik ga zeker kijken.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  Moderator zondag 25 november 2007 @ 15:22:52 #7
9859 crew  Karina
Woman
pi_54825336
Ik ga kijken, maar die zogenaamde BN'ers hoeven van mij eigenlijk niet. Doe maar weer gewoon onbekenden, vind ik toch veel leuker.

Hoewel, de meeste van die BN'ers ken ik niet.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 25 november 2007 @ 15:22:59 #8
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_54825337
Wanneer begint het nou? want er staan twee data in de OP?
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  zondag 25 november 2007 @ 15:25:02 #9
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_54825380
quote:
Op zondag 25 november 2007 15:22 schreef Molluck het volgende:
Wanneer begint het nou? want er staan twee data in de OP?
Lezen!

Wie is de Mol begint in januari, Die is de Mol vanavond.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_54825457
Ah, tof. De kandidaten vallen me niet eens heel erg tegen.

Hopelijk wordt er dit jaar wel weer een beetje gemold, want vorig jaar was echt dramatisch slecht. De jaren daarvoor haalde ik de Mol er wel uit, na een paar afleveringen. Vorig jaar niet, simpelweg omdat de Mol geen bal uitvoerde.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2007 15:28:57 ]
pi_54825493
Ik vind de 2005 serie met Yvon Jaspers als mol nog steeds de beste
Daar werd ik echt helemaal ingezogen omdat ze het zo goed deed.
En ook nog van de tijd zonder BNers, George..
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_54825772
Oh leuk Vorige keer werd een beetje verpest door Nadja..
know'm sayin?
×
word? word.
pi_54825875
quote:
Op zondag 25 november 2007 15:30 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik vind de 2005 serie met Yvon Jaspers als mol nog steeds de beste
Daar werd ik echt helemaal ingezogen omdat ze het zo goed deed.
En ook nog van de tijd zonder BNers, George..
Precies, van die bekende Nederlanders series, was die met Yvon wel het leukst en het beste. Van die met onbekenden, was die in Portugal met George het beste. Hoewel ik het seizoen in Schotland qua opdrachten/omgeving het leukst vond.
pi_54825895
quote:
Op zondag 25 november 2007 15:42 schreef alors het volgende:
Oh leuk Vorige keer werd een beetje verpest door Nadja..
Een beetje

Vanavond kijken denk ik (en anders Uitzendinggemist )
  zondag 25 november 2007 @ 15:50:22 #15
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_54825977
de afgelopen 2 x is t een vrouw geweest?
dus nu waarschijnlijk een man dan denk ik?
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_54826017
Ik kan me het vorige seizoen niet eens meer herinneren... wie was toen de Mol ook al weer?

Ik hoop dat Georgina de Mol is, veel mensen denken dat ze enorm dom is maar ik denk dat dat wel mee valt dus zou leuk zijn als de de Mol is
pi_54826046
quote:
Op zondag 25 november 2007 15:52 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ik kan me het vorige seizoen niet eens meer herinneren... wie was toen de Mol ook al weer?

Ik hoop dat Georgina de Mol is, veel mensen denken dat ze enorm dom is maar ik denk dat dat wel mee valt dus zou leuk zijn als de de Mol is
Inge Iepenburg.
pi_54826082
quote:
Op zondag 25 november 2007 15:53 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Inge Iepenburg.
En de keer daarvoor dat mens uit het Jeugdjournaal toch?
Dus de tactiek van enorm dom zijn is al een keer gebruikt
pi_54826111
quote:
Op zondag 25 november 2007 15:55 schreef Piles het volgende:

[..]

En de keer daarvoor dat mens uit het Jeugdjournaal toch?
Dus de tactiek van enorm dom zijn is al een keer gebruikt
Ja, daarvoor die met dat Jeugdjournaal (dat was wel het minste seizoen ooit).

Die dom-zijn-tactiek is eigenlijk begonnen met George, die dat heel goed acteerde vanaf de eerste aflevering. Kandidaten kregen altijd een soort medelijden met de arme George, die in zijn vuistje zat te lachen.
pi_54826136
Oja Inge Iepeburg, vond het zo jammer dat die gebarentaalhint al een paar weken voor de finale uitkwam waardoor ik al wist dat zij de Mol was. Die serie met dat meisje van het Jeugdjournaal vond ik eigenlijk toch wel heel leuk als ik er op terug kijk, ze was zoooo irritant en kon de Mol gewoon niet zijn...
pi_54826154
Die met het Jeugdjournaalmeisje was best ok. Zij kon tenminste nog een hoop in de war sturen. Vorig seizoen was puur slecht. ER zat vrijwel geen enkele molactie in.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 25 november 2007 @ 16:00:05 #22
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_54826171
Ik zie ook liever een serie met onbekenden, maar ik ga toch weer kijken En ook naar Die is de Mol, kan best leuk zijn.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_54827138
Kom op, deze mensen zijn toch echt wel bekend hoor. Ik vind het echt geen 2e rangs deelnemers. Het lijkt me juist een erg leuke groep! Vanavond maar ff kijken naar Die is de Mol, ben benieuwd hoe dat is .
I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
  zondag 25 november 2007 @ 16:47:47 #24
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_54827566
Ik ben wel benieuwd wat ze van Die is de Mol maken. En voor Wie is de Mol gok ik nu alvast op Patrick Martens.
pi_54827778
quote:
Op zondag 25 november 2007 16:47 schreef broer het volgende:
En voor Wie is de Mol gok ik nu alvast op Patrick Martens.
Idd, homo's zijn niet te vertrouwen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')