abonnement Unibet Coolblue
pi_54811769
van de Frontpage.

De Duitse politie is naarstig op zoek naar een groep neonazi's. Vandaag heeft de groep een hakenkruis op de heup van een 17-jarig meisje gekerfd.

De groep was bij een supermarkt in de Oost-Duitse stad Mittweida een 6-jarig allochtoon meisje aan het pesten. Het 17-jarige meisje probeerde dit tegen te houden door er wat van te zeggen. Ze werd hierop op de grond gewerkt en is met een scalpel bewerkt, aldus de politie.

"Toen de mannen het SS-teken ook in haar wang probeerden te krassen begon het meisje hevig tegen te stribbelen en lieten ze haar gaan", zo meldde de politie verder. Het teken van Hitlers Waffen-SS en de swastika zijn verboden symbolen in Duitsland.

De neonazi's hadden de bekende uiterlijke kenmerken. Ze hadden kaalgeschoren kopjes en droegen bomberjacks. In het appartement van een verdachte vond de politie verder nog neonazistische pamfletten.

======================================


Te bizar voor worden dit. Hopen dat ze de daders snel allemaal pakken.

Er moet natuurlijk nog wel eerst vastgesteld moeten worden of dit verhaal echt precies zo plaats gevonden heeft. Een tijdje geleden was iedereen in rep en roer om een zelfde verhaal waarbij nazi's een hakenkruis op het voorhoofd van een vrouw gesneden hadden.
Politie kreeg argwaan omdat hakenkruis toen in spiegelbeeld stond. Later bleek toen dat die vrouw dit zelf bij zich zelf aangebracht had (voor de spiegel dus ) en het verhaal verzonnen had, ten einde neo-nazi's in een kwaad daglicht te stellen.
Ik weet niet of ik nu moet hopen dat dit nu weer het geval is, of juist niet.

Aanvulling: verhaal is verzonnen, de bedenkster is veroordeeld.
Zie Verzinsel: neonazi's kerven swastika in heup meisje

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2008 16:16:34 (link naar nieuwsartikel; verhaal verzonnen) ]
pi_54812927
Een 6 jarig meisje pesten. Stoer.
pi_54812960
wat lief van die gozers . hun dochters zouden trots zijn.
pi_54813028
Extreem Rechts

Dit zie ik linkse hippies nog niet doen.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:19:03 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_54813212
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:28 schreef BobbySixkiller het volgende:

De groep was bij een supermarkt in de Oost-Duitse stad Mittweida een 6-jarig allochtoon meisje aan het pesten. Het 17-jarige meisje probeerde dit tegen te houden door er wat van te zeggen. Ze werd hierop op de grond gewerkt en is met een scalpel bewerkt, aldus de politie.
Bij het lezen van de TT dacht ik helaas ook meteen 'zal 't weer zo'n zieke hoax zijn?', maar bij een supermarkt lopen toch getuigen zat rond., lijkt me?
Daar moeten dan toch getuiges van zijn?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_54813573
Smerig tuig. Keihard straffen en opsluiten in een heropvoedings- en werkinstelling. Voor de persoon die daadwerkelijk in het meisje gesneden heeft zijn ook wel andere gepaste straffen te bedenken.
pi_54814276
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:32 schreef rutger05 het volgende:
Voor de persoon die daadwerkelijk in het meisje gesneden heeft zijn ook wel andere gepaste straffen te bedenken.
Davidster op voorhoofd?
pi_54814559
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

Bij het lezen van de TT dacht ik helaas ook meteen 'zal 't weer zo'n zieke hoax zijn?', maar bij een supermarkt lopen toch getuigen zat rond., lijkt me?
Daar moeten dan toch getuiges van zijn?
Dat lijkt me haast wel ja. Alleen vind ik het vreemd dat de politie dan naarstig op zoek is naar de daders. In zo'n klein stadje zou je ze toch makkelijk moeten vinden lijkt me.

Veel ooggetuigen geeft overigens geen garantie, omdat die vaak niet alles helemaal goed gezien hebben.

Voorbeeldje: Jaren geleden zou er in Duitsland een jong allochtoon jongetje verdronken zijn door neo-nazi's. In een zwembad is dat gebeurd. Ook voldoende getuigen zou je zeggen. Heel Duitsland in rep en roer (nogal logisch me dunkt), schijnt dit achteraf ook een Hoax te zijn. Die jongen is 'gewoon' verdronken, en de moeder heeft hier een groepje neo-nazi's de schuld van willen geven. (die moeder heeft zelfs getuigen geld gegeven om te verzinnen dat haar zoontje vermoord was)

Erg triest allemaal in ieder geval. Hopen dat als het plaatsgevonden heeft, en ze pakken de daders, dat ze in ieder geval meerderjarig zijn. Anders komen ze er waarschijnlijk nog met een taakstraf van af ook.
pi_54816954
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:28 schreef BobbySixkiller het volgende:
het verhaal verzonnen had, ten einde neo-nazi's in een kwaad daglicht te stellen.
is dat nodig dan?
pi_54820048
  zondag 25 november 2007 @ 11:31:25 #11
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54820701
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:28 schreef BobbySixkiller het volgende:
Er moet natuurlijk nog wel eerst vastgesteld moeten worden of dit verhaal echt precies zo plaats gevonden heeft. Een tijdje geleden was iedereen in rep en roer om een zelfde verhaal waarbij nazi's een hakenkruis op het voorhoofd van een vrouw gesneden hadden. Politie kreeg argwaan omdat hakenkruis toen in spiegelbeeld stond. Later bleek toen dat die vrouw dit zelf bij zich zelf aangebracht had (voor de spiegel dus ) en het verhaal verzonnen had, ten einde neo-nazi's in een kwaad daglicht te stellen. Ik weet niet of ik nu moet hopen dat dit nu weer het geval is, of juist niet.
Dat lijkt me sowieso een hoax... dat is wel zo onwaarschijnlijk
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:28 schreef BobbySixkiller het volgende:
"Toen de mannen het SS-teken ook in haar wang probeerden te krassen begon het meisje hevig tegen te stribbelen en lieten ze haar gaan"
Dit vind ik overigens zo'n vreemde zin... je gaat ervanuit dat ze van tevoren ook wel genoeg zou tegenstribbelen
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
  zondag 25 november 2007 @ 16:13:32 #12
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54826564
quote:
Op zondag 25 november 2007 11:31 schreef TheChemeng het volgende:
Dit vind ik overigens zo'n vreemde zin... je gaat ervanuit dat ze van tevoren ook wel genoeg zou tegenstribbelen
Je bent beter te houden als je op je buik ligt.
  zondag 25 november 2007 @ 16:21:59 #13
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54826819
quote:
Op zondag 25 november 2007 16:13 schreef Floripas het volgende:
Je bent beter te houden als je op je buik ligt.
Als dat het geval was zou de zin toch wel anders geformuleerd zijn?
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_54827005
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:04 schreef BobbySixkiller het volgende:
Erg triest allemaal in ieder geval. Hopen dat als het plaatsgevonden heeft, en ze pakken de daders, dat ze in ieder geval meerderjarig zijn. Anders komen ze er waarschijnlijk nog met een taakstraf van af ook.
Voor dit soort dingen krijg je echt geen taakstraf hoor
pi_54827065
quote:
Op zondag 25 november 2007 16:21 schreef TheChemeng het volgende:

[..]

Als dat het geval was zou de zin toch wel anders geformuleerd zijn?
Nee je hebt gelijk hoor, het is duidelijk een hoax, want hoe extreem rechts doet toch niets fout
  zondag 25 november 2007 @ 16:34:31 #16
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54827223
quote:
Op zondag 25 november 2007 16:28 schreef Xith het volgende:
Nee je hebt gelijk hoor, het is duidelijk een hoax, want hoe extreem rechts doet toch niets fout
Ik vind het een vreemd verhaal, maar dat betekend niet dat het niet waar is.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
  zondag 25 november 2007 @ 19:19:46 #17
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_54831609
Over een week staat er een verhaal op de FP dat dat grietje met haar vriendje lag te palen ipv. naar huis te gaan en toen ze veel te laat naar huis moest bedacht ze; mijn vader slaat me door het hele huis! Zal ik een verhaal verzinnen dat ik verkracht ben of zal ik wat gruwelijker maken?

Al zoooooo vaak voorgekomen dit soort dingen
Scratch a liberal and you will find a fascist
  zondag 25 november 2007 @ 19:46:05 #18
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54832277
quote:
Op zondag 25 november 2007 19:19 schreef EdvandeBerg het volgende:
Over een week staat er een verhaal op de FP dat dat grietje met haar vriendje lag te palen ipv. naar huis te gaan en toen ze veel te laat naar huis moest bedacht ze; mijn vader slaat me door het hele huis! Zal ik een verhaal verzinnen dat ik verkracht ben of zal ik wat gruwelijker maken?

Al zoooooo vaak voorgekomen dit soort dingen
quote:
Mittweida (Deutschland), 24.11.2007 – Einem 17-jährigen Mädchen soll im sächsischen Mittweida von einer Gruppe Neonazis ein Hakenkreuz in die Hüfte geschnitten worden sein. Zu der Tat soll es am 3. November gekommen sein. Auslöser war vermutlich, dass das Mädchen die vier Männer, von denen laut Polizei zwei Anstecker der NSDAP trugen, aufforderte, ein sechsjähriges Kind einer Spätaussiedlerfamilie in Ruhe zu lassen. Das 17-jährige Mädchen wurde zu Boden geworfen und einer der Jugendlichen schnitt ihr mit einem Gegenstand, der einem Skalpell ähnelte, ein Hakenkreuz in die Hüfte. Die Polizei berichtet, dass er ebenfalls versuchte, dem Mädchen eine Siegrune in die Wange zu schneiden, was allerdings aufgrund der heftigen Gegenwehr des Mädchen misslang.

Dem sechsjährigen Mädchen konnte in der Zwischenzeit die Flucht gelingen. Die Täter ließen einige Zeit später auch von dem 17-jährigen Mädchen ab.

Beobachtet wurde nach Aussage der 17-Jährigen der Vorfall von Bewohnern umliegender Häuser, die auf ihren Balkonen gestanden hatten, aber nicht eingriffen. Die Polizei konnte einen vermutlich tatbeteiligten Jugendlichen festnehmen und seine Wohnung durchsuchen, wobei sie unter anderem einen Button mit dem Aufdruck „Sturm 34“, dem Emblem einer Neonazi-Kameradschaft, und einen Datenträger sicherstellen konnte. Der Antrag auf Untersuchungshaft wurde durch das Amtsgericht Chemnitz allerdings abgelehnt, „da der Tatverdacht gegen den 19-Jährigen nicht ausreichend nachweisbar war“.[1] Die Polizei sucht jetzt nach Zeugen, die die Tat beobachtet haben oder einen der vier Männer, von denen sie Phantombilder veröffentlicht hat, wiedererkennen.

Mittweidas Bürgermeister Matthias Damm (CDU) kritisierte inzwischen die Justiz in Bezug auf die schleppende Verfolgung von Mitgliedern der Kameradschaft. „Stadt, Landkreis, Polizei und Innenministerium sehen Rechtsextremismus als das große Problem bei uns an – nur die Justiz setzt keine Prioritäten.“[2]
http://de.wikinews.org/wiki/Mittweida:_Hakenkreuz_in_die_H%C3%BCfte_geritzt
  zondag 25 november 2007 @ 19:48:20 #19
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_54832336
Zesjarigen pesten, wat een helden.

Geef die gasten een nekschot.
  Trouwste user 2022 zondag 25 november 2007 @ 19:49:41 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_54832389
Beobachtet wurde nach Aussage der 17-Jährigen der Vorfall von Bewohnern umliegender Häuser, die auf ihren Balkonen gestanden hatten, aber nicht eingriffen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 25 november 2007 @ 19:53:59 #21
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54832509
quote:
Op zondag 25 november 2007 19:49 schreef tong80 het volgende:
Beobachtet wurde nach Aussage der 17-Jährigen der Vorfall von Bewohnern umliegender Häuser, die auf ihren Balkonen gestanden hatten, aber nicht eingriffen.
Ja, naar.
  zondag 25 november 2007 @ 20:20:12 #23
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54833220
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:02 schreef LoggedIn het volgende:
was dat meisje van 17 ook allochtoon dan?
Doet dat er echt toe?
pi_54835745
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:20 schreef Floripas het volgende:

[..]

Doet dat er echt toe?
het zou nogal onlogisch zijn als ze gewoon duits was?
  zondag 25 november 2007 @ 21:55:07 #25
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54835785
quote:
Op zondag 25 november 2007 21:53 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

het zou nogal onlogisch zijn als ze gewoon duits was?
Waarom? Dan is ze vast een "rassenverraadster" of zo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')