Gewoon naar een goedkope garage gaan, met een oude auto heb je niets bij een dealer te zoeken. Vooral punt 1 in combinatie met punt 3 baart me zorgen..quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:31 schreef QuarK het volgende:
Ik heb een klein jaar een 306je uit 1994. Tot recent alles prima, geen enkel probleem.
Nu heb ik sinds recent een paar probleempjes, waarvan ik mij afvraag hoe ernstig deze zijn.
Volgende maand verloopt APK, dus is het een goed moment om tegelijk eens een grote beurt te laten uitvoeren. Afhankelijk van hoe ernstig het is twijfel ik of ik naar een Peugeot garage zal gaan of naar een goedkopere garage.
- Koelvloeistof en olie gaan erg snel op de laatste weken, beide gaan een kleine maand mee, dan zijn ze op.
- Als de auto erg koud is dan gaan sommige lampjes spontaan aan (mistlist lampje, terwijl mistlicht uit staat). Klikgeluid van richtingaanwijzer klinkt spontaan terwijl deze niet aan staat.
Bedradings problemen? Draden moeten misschien vervangen worden?
- Als de motor erg koud is (afgelopen dagen) dan maakt de motor herrie. Gaat over als hij ietsje warmer is. Maak ik me op zich geen zorgen over, oude autojes maken wel vaker herrie als ze erg koud zijn.
Wat denken jullie? Kunnen het ergstige problemen (lees: duur) zijn, repareerbaar?
Zal ik naar een echte Peugeot garage gaan of kan elke monteur hier zijn ding aan doen?
en spreek dan ook af dat ze eerst contact met je opnemen voordat ze beginnen met reparerenquote:Op dinsdag 20 november 2007 14:41 schreef QuarK het volgende:
Yeah... maandje geleden was de koelvloeistof schoon op, toevallig rond diezelfde tijd was het oliepijl ook best laag (check dit te weinig).
Geen probleem, beide even aanvullen denk je... Maar toen het afgelopen week weer op was begon ik me toch wel zorgen te maken.
Kijk, wat geld stoppen in een reparatie is niet zo erg... bij oud wagentje kun je dat soort dingen verwachten.
Ik heb echter geen idee hoeveel het me gaat kosten... Balen.
Morgen gelijk maar eens een garage afspraak maken.
Heh, yeah dat was ik zowieso van plan...quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:50 schreef Gurb het volgende:
[..]
en spreek dan ook af dat ze eerst contact met je opnemen voordat ze beginnen met repareren
De koelvloeistof lekt naar de motor?quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:54 schreef QuarK het volgende:
[..]
Heh, yeah dat was ik zowieso van plan...
Hij moet zowieso de APK doorkomen (niet zo lastig), verder moet ik maar ter plekke beslissen.
Anyway, waarschijnlijk zijn de meesten hier niet helderziend maar ik stel de vraag toch: wat zou het probleem kunnen zijn met het grote verbruik van koelvloeistof en olie?
Hij lekt (vrijwel zeker) niet, dat had ik wel gemerkt
Het is me niet opgevallen, maar zal vanavond even kijken.quote:Op dinsdag 20 november 2007 15:28 schreef garfield_online het volgende:
niet veel witte rook ofzo uit je uitlaat?
Daarvoor moet de motor van de koppeling los gemaakt worden dat kost je al snel 500 euro.quote:Op dinsdag 20 november 2007 16:01 schreef QuarK het volgende:
Als het alleen een kapotte koppakking (lang leve wikipedia) is, dan ben ik blij. Mogen ze gewoon een nieuwe erop zetten.
Serieus? Het is wel een auto uit 94.. Dit zal toch geen uren werk zijn?quote:Op dinsdag 20 november 2007 16:08 schreef HarryP het volgende:
[..]
Daarvoor moet de motor van de koppeling los gemaakt worden dat kost je al snel 500 euro.
quote:Op dinsdag 20 november 2007 16:09 schreef QuarK het volgende:
[..]
Serieus? Het is wel een auto uit 94.. Dit zal toch geen uren werk zijn?
Dude, een koppakking is niet hetzelfde als een koppeling..quote:Op dinsdag 20 november 2007 16:08 schreef HarryP het volgende:
[..]
Daarvoor moet de motor van de koppeling los gemaakt worden dat kost je al snel 500 euro.
Weet ik maar ik had gehoord dat daarvoor de motor behoorlijk onder handen genomen moet worden en dat ook de koppeling van het motorblok verwijderd moet worden.quote:Op dinsdag 20 november 2007 16:42 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dude, een koppakking is niet hetzelfde als een koppeling..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |