abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 november 2007 @ 14:31:13 #1
3306 QuarK
Wanna see my batteries?
pi_54738531
Ik heb een klein jaar een 306je uit 1994. Tot recent alles prima, geen enkel probleem.
Nu heb ik sinds recent een paar probleempjes, waarvan ik mij afvraag hoe ernstig deze zijn.

Volgende maand verloopt APK, dus is het een goed moment om tegelijk eens een grote beurt te laten uitvoeren. Afhankelijk van hoe ernstig het is twijfel ik of ik naar een Peugeot garage zal gaan of naar een goedkopere garage.

- Koelvloeistof en olie gaan erg snel op de laatste weken, beide gaan een kleine maand mee, dan zijn ze op.

- Als de auto erg koud is dan gaan sommige lampjes spontaan aan (mistlist lampje, terwijl mistlicht uit staat). Klikgeluid van richtingaanwijzer klinkt spontaan terwijl deze niet aan staat.
Bedradings problemen? Draden moeten misschien vervangen worden?

- Als de motor erg koud is (afgelopen dagen) dan maakt de motor herrie. Gaat over als hij ietsje warmer is. Maak ik me op zich geen zorgen over, oude autojes maken wel vaker herrie als ze erg koud zijn.

Wat denken jullie? Kunnen het ergstige problemen (lees: duur) zijn, repareerbaar?
Zal ik naar een echte Peugeot garage gaan of kan elke monteur hier zijn ding aan doen?
"I Shall Kill You.. With Death!"
"Best friends, sisters, you can talk to them, be friends with them, but you never get a back stage pass."
pi_54738671
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:31 schreef QuarK het volgende:
Ik heb een klein jaar een 306je uit 1994. Tot recent alles prima, geen enkel probleem.
Nu heb ik sinds recent een paar probleempjes, waarvan ik mij afvraag hoe ernstig deze zijn.

Volgende maand verloopt APK, dus is het een goed moment om tegelijk eens een grote beurt te laten uitvoeren. Afhankelijk van hoe ernstig het is twijfel ik of ik naar een Peugeot garage zal gaan of naar een goedkopere garage.

- Koelvloeistof en olie gaan erg snel op de laatste weken, beide gaan een kleine maand mee, dan zijn ze op.

- Als de auto erg koud is dan gaan sommige lampjes spontaan aan (mistlist lampje, terwijl mistlicht uit staat). Klikgeluid van richtingaanwijzer klinkt spontaan terwijl deze niet aan staat.
Bedradings problemen? Draden moeten misschien vervangen worden?

- Als de motor erg koud is (afgelopen dagen) dan maakt de motor herrie. Gaat over als hij ietsje warmer is. Maak ik me op zich geen zorgen over, oude autojes maken wel vaker herrie als ze erg koud zijn.

Wat denken jullie? Kunnen het ergstige problemen (lees: duur) zijn, repareerbaar?
Zal ik naar een echte Peugeot garage gaan of kan elke monteur hier zijn ding aan doen?
Gewoon naar een goedkope garage gaan, met een oude auto heb je niets bij een dealer te zoeken. Vooral punt 1 in combinatie met punt 3 baart me zorgen..
  dinsdag 20 november 2007 @ 14:41:10 #3
3306 QuarK
Wanna see my batteries?
pi_54738792
Yeah... maandje geleden was de koelvloeistof schoon op, toevallig rond diezelfde tijd was het oliepijl ook best laag (check dit te weinig).
Geen probleem, beide even aanvullen denk je... Maar toen het afgelopen week weer op was begon ik me toch wel zorgen te maken.

Kijk, wat geld stoppen in een reparatie is niet zo erg... bij oud wagentje kun je dat soort dingen verwachten.

Ik heb echter geen idee hoeveel het me gaat kosten... Balen.
Morgen gelijk maar eens een garage afspraak maken.
"I Shall Kill You.. With Death!"
"Best friends, sisters, you can talk to them, be friends with them, but you never get a back stage pass."
pi_54738976
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:41 schreef QuarK het volgende:
Yeah... maandje geleden was de koelvloeistof schoon op, toevallig rond diezelfde tijd was het oliepijl ook best laag (check dit te weinig).
Geen probleem, beide even aanvullen denk je... Maar toen het afgelopen week weer op was begon ik me toch wel zorgen te maken.

Kijk, wat geld stoppen in een reparatie is niet zo erg... bij oud wagentje kun je dat soort dingen verwachten.

Ik heb echter geen idee hoeveel het me gaat kosten... Balen.
Morgen gelijk maar eens een garage afspraak maken.
en spreek dan ook af dat ze eerst contact met je opnemen voordat ze beginnen met repareren
  dinsdag 20 november 2007 @ 14:54:53 #5
3306 QuarK
Wanna see my batteries?
pi_54739050
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:50 schreef Gurb het volgende:

[..]

en spreek dan ook af dat ze eerst contact met je opnemen voordat ze beginnen met repareren
Heh, yeah dat was ik zowieso van plan...
Hij moet zowieso de APK doorkomen (niet zo lastig), verder moet ik maar ter plekke beslissen.

Anyway, waarschijnlijk zijn de meesten hier niet helderziend maar ik stel de vraag toch: wat zou het probleem kunnen zijn met het grote verbruik van koelvloeistof en olie?
Hij lekt (vrijwel zeker) niet, dat had ik wel gemerkt
"I Shall Kill You.. With Death!"
"Best friends, sisters, you can talk to them, be friends with them, but you never get a back stage pass."
pi_54739096
Gewoon koelvloeistof en olie in de auto blijven gooien.
Ik zou zorgen dat je zo weinig mogelijk kosten aan je auto hebt dus zo goedkoop mogelijk door de APK laten komen en verder wel even naar de "lampen" laten kijken.

En de olie en koelvloeistof op voorraad zetten. Wel belangrijk om vaak te controleren!

Zelf gooi ik ook 5 liter olie in mijn auto per maand. Dat komt er voornamelijk via de uitlaat weer uit maar dat is gewoon ouderdom. Niks aan te doen dan een nieuwe auto kopen. Het heeft weinig zin om je auto voor 1500 euro te laten repareren als je daarmee geen nieuwe auto krijgt maar alleen een paar liter olie bespaard.
pi_54739141
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:54 schreef QuarK het volgende:

[..]

Heh, yeah dat was ik zowieso van plan...
Hij moet zowieso de APK doorkomen (niet zo lastig), verder moet ik maar ter plekke beslissen.

Anyway, waarschijnlijk zijn de meesten hier niet helderziend maar ik stel de vraag toch: wat zou het probleem kunnen zijn met het grote verbruik van koelvloeistof en olie?
Hij lekt (vrijwel zeker) niet, dat had ik wel gemerkt
De koelvloeistof lekt naar de motor?
Als dat zo is dan kun je dat zien doordat er "schuim" bij de olie zit.
Of de radiator is lek maar dan lekt er wel een beetje koelvloeistof onder de auto uit.
pi_54739774
niet veel witte rook ofzo uit je uitlaat?
Garfield!!!!!
  dinsdag 20 november 2007 @ 15:44:21 #9
3306 QuarK
Wanna see my batteries?
pi_54740061
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 15:28 schreef garfield_online het volgende:
niet veel witte rook ofzo uit je uitlaat?
Het is me niet opgevallen, maar zal vanavond even kijken.
Ook geen schuim op de olie gezien, maar zal ook hier even aandachtiger naar kijken.
"I Shall Kill You.. With Death!"
"Best friends, sisters, you can talk to them, be friends with them, but you never get a back stage pass."
pi_54740067
Kapotte koppakking zou het probleem van overmatig olie- en kvsverbruik kunnen verklaren..
  dinsdag 20 november 2007 @ 16:01:30 #11
3306 QuarK
Wanna see my batteries?
pi_54740400
Als het alleen een kapotte koppakking (lang leve wikipedia) is, dan ben ik blij. Mogen ze gewoon een nieuwe erop zetten.
"I Shall Kill You.. With Death!"
"Best friends, sisters, you can talk to them, be friends with them, but you never get a back stage pass."
pi_54740518
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 16:01 schreef QuarK het volgende:
Als het alleen een kapotte koppakking (lang leve wikipedia) is, dan ben ik blij. Mogen ze gewoon een nieuwe erop zetten.
Daarvoor moet de motor van de koppeling los gemaakt worden dat kost je al snel 500 euro.
  dinsdag 20 november 2007 @ 16:09:43 #13
3306 QuarK
Wanna see my batteries?
pi_54740554
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 16:08 schreef HarryP het volgende:

[..]

Daarvoor moet de motor van de koppeling los gemaakt worden dat kost je al snel 500 euro.
Serieus? Het is wel een auto uit 94.. Dit zal toch geen uren werk zijn?
"I Shall Kill You.. With Death!"
"Best friends, sisters, you can talk to them, be friends with them, but you never get a back stage pass."
pi_54740650
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 16:09 schreef QuarK het volgende:

[..]

Serieus? Het is wel een auto uit 94.. Dit zal toch geen uren werk zijn?
  dinsdag 20 november 2007 @ 16:21:15 #15
3306 QuarK
Wanna see my batteries?
pi_54740721
Ouch.... nou, ik zal het wel horen.
Ik ga geen 500 euro stoppen in 1 reparatie, dan maar liever af en toe wat nieuwe vloeistoffen erin.
"I Shall Kill You.. With Death!"
"Best friends, sisters, you can talk to them, be friends with them, but you never get a back stage pass."
pi_54741106
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 16:08 schreef HarryP het volgende:

[..]

Daarvoor moet de motor van de koppeling los gemaakt worden dat kost je al snel 500 euro.
Dude, een koppakking is niet hetzelfde als een koppeling..

Voor de prijs maakt het niet zo veel uit, zal ook iets in die richting zijn
pi_54755113
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 16:42 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dude, een koppakking is niet hetzelfde als een koppeling..
Weet ik maar ik had gehoord dat daarvoor de motor behoorlijk onder handen genomen moet worden en dat ook de koppeling van het motorblok verwijderd moet worden.
Maar uit de onderstaande beschrijving hoeft dat dus niet.

http://www.peugeot404vere(...)akking_vervangen.htm

Maar aangezien er hoogstwaarschijnlijk geen koelvloeistof in de motor lekt is de koppakking niet aan vervanging toe. Dus TS moet even een krant onder zijn auto leggen om te kijken of er koelvloeistof uit de radiator of slang lekt.
  woensdag 21 november 2007 @ 10:41:16 #18
3306 QuarK
Wanna see my batteries?
pi_54755490
Myeah, krant eronder leggen wordt lastig aangezien de auto altijd buiten staat, geen afdakje... En het is de laatste dagen vrij nat buiten.

Anyway, is dit probleem is toch geen kwestie waarop de auto niet door de APK heen komt? Ff laten onderzoeken door de garage en dan beslis ik daarna wel of ik het laat repareren of regelmatig vloeistoffen bij moet vullen.
"I Shall Kill You.. With Death!"
"Best friends, sisters, you can talk to them, be friends with them, but you never get a back stage pass."
  woensdag 21 november 2007 @ 18:30:32 #19
127232 Quint24
Just follow the star
pi_54765281
Als je motor zelf te veel olie gebruikt dan word je CO2 uitstoot te hoog.
Waarop hij dan word afgekeurd.
Een dag niet naar mooie vrouwen kijken is een dag niet geleefd
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')