abonnement Unibet Coolblue
pi_54738343
het vervolg op China

China
China is een van de grootste landen ter wereld, met een zeer lange geschiedenis, ook kent China veel betekenissen. Zo is China ook een gemeente in de Japanse prefectuur Kagoshima, zie hiervoor China (gemeente) en is China in het Engels een term die voor porselein wordt gebruikt.


Men bedoelt met China het huidige of het oude China ten westen van Japan, ten zuiden van Rusland en ten noorden van India. Sinds de Chinese Burgeroorlog bestaat het huidige China uit twee verschillende republieken. De Republiek China is de voortzetting van de republiek die voor de Chinese Burgeroorlog een groot deel van het Chinese vasteland besloeg, maar nu nog slechts bestaat uit het eiland Taiwan en enkele kleinere eilanden. De Volksrepubliek China omvat het vasteland van China. In 1950 werd Tibet geannexeerd en in 1997 en 1999 werden respectievelijk de voormalige Britse kolonie Hongkong en de voormalige Portugese kolonie Macao als speciale bestuurlijke regio bij de Volksrepubliek China gevoegd.

Stel hier je vragen of deel je ervaringen!!
  Moderator dinsdag 20 november 2007 @ 14:27:46 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_54738453
Even in het juiste subforum geplaatst.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_54742622


(tvp)
pi_54795094
Mijn vraag is: is Hong Kong de moeite waard voor een paar dagen als je net in Singapore en Bangkok bent geweest

china is 1 van de meest interessante landen waar wij geweest zijn in ieder geval
pi_54796803
Ik vond Hong Kong verschrikkelijk, maar als je van steden houdt, kun je er vast wel iets vinden wat je aan staat. Er is iig genoeg te doen kwa shoppen, uitgaan, eten etc...
Make something foolproof and someone will invent a bigger fool
  zondag 30 december 2007 @ 22:37:04 #6
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_55665698
Wij zijn vorige week zaterdag teruggekomen van een week Beijing en het was echt heel leuk! Het was eigenlijk te kort om alles te zien, maar verlenging was niet mogelijk. (Voor 'n prikkie groepsreis enz). We hebben +/- 1600!!! foto's gemaakt en ruim 2 uur gefilmd, maar dat moet ik allemaal nog ff bekijken en uitzoeken.

Zeker voor herhaling vatbaar.

Ik kan me uit het vorige topic nog iets herinneren over het internet. Ik kon mijn server thuis (ff mail checken) alleen bereiken via mijn ip-adres en niet via mijn dyndns-hostnaam. Dat vond ik wel vaag, maarja dat kan je verwachten.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_55674601
Ik ben van plan om mischien vanaf Dusseldorf naar Shanghai te gaan, dan met de boot naar Osaka (Japan), daar even rondtoeren en via Hakata met de boot naar Pusan (Korea) dan door naar Seoul en van daar naar Beijing (Olympic Games 2008 wahoeee!) en dan terug naar Shanghai.

Iemand ervaring met vervoer van Shanghai naar Osaka ? met de boot, vliegtuig richting japan kost denk ik nog wel wat?

en iemand ervering met vervoer van Seoul naar Beijing?


[ Bericht 0% gewijzigd door Karimo op 31-12-2007 12:28:36 ]
pi_55675359
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 08:17 schreef Travelmonkey het volgende:
Mijn vraag is: is Hong Kong de moeite waard voor een paar dagen als je net in Singapore en Bangkok bent geweest

china is 1 van de meest interessante landen waar wij geweest zijn in ieder geval
Ik vind Hong Kong geweldig en niet te vergelijken met Bangkok (Singapore ben ik niet geweest). Maar je moet wel echt van steden houden, Kowloon en Hong Kong Island zijn heel vol, druk en levendig. Er zijn ook eilanden/gebieden waar het veel rustiger is en je nog mooie natuur en tempels enzo hebt. Ook leuk om te doen: een dagje Makau...
Ben 2 keer in Hong Kong geweest, beide keren maar 2 dagen. Heb zelf nog geen tijd gehad om meer te bekijken dan alleen HK Island en Kowloon, dus ik wil zeker nog een keer terug! Ik vind het echt een leuke stad, maar smaken verschillen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_55677151
quote:
Op maandag 31 december 2007 10:20 schreef Karimo het volgende:
Ik ben van plan om mischien vanaf Dusseldorf naar Shanghai te gaan, dan met de boot naar Osaka (Japan), daar even rontoeren en via Hakata met de boot naar Pusan (Korea) dan door naar Seoul en van daar naar Beijing (Olympic Games 2008 wahoeee!) en dan terug naar Shanghai.

Iemand ervaring met vervoer van Shanghai naar Osaka ? met de boot, vliegtuig richting japan kost denk ik nog wel wat?

en iemand ervering met vervoer van Seoul naar Beijing?
Geen ervaring mee, maar dat klinkt als een geweldige reis
pi_55678395
quote:
Op maandag 31 december 2007 11:54 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Geen ervaring mee, maar dat klinkt als een geweldige reis
I hope so, was afgelopen zomer ook al 3 weken in Japan geweest, maar dit keer gaat mn freundin ook mee, dus vandaar dat het leuk zal zijn om China en Korea er aan vast te plakken.
Ticket naar Shanghai via LTU is trouwens 620 euro, ook niet echt duur eigelijk.
Geniale site dit!:
http://seat61.com/China.htm
pi_55703138
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:37 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Wij zijn vorige week zaterdag teruggekomen van een week Beijing en het was echt heel leuk! Het was eigenlijk te kort om alles te zien, maar verlenging was niet mogelijk. (Voor 'n prikkie groepsreis enz). We hebben +/- 1600!!! foto's gemaakt en ruim 2 uur gefilmd, maar dat moet ik allemaal nog ff bekijken en uitzoeken..
1600 foto's van 1 week Beijing Heb je ook nog wat anders gezien dan de lens van je camera?
  dinsdag 1 januari 2008 @ 17:31:29 #12
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_55704876
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:56 schreef MissX het volgende:

[..]

1600 foto's van 1 week Beijing Heb je ook nog wat anders gezien dan de lens van je camera?
Ja hoor. Maar er zit ook zo'n functie op dat ie met 1 druk op de knop meerdere achter elkaar maakt, zodat er altijd wel een goeie tussenzit. Ik weet dat die gebruikt is, alleen niet of die altijd gebruikt is, want ik maakte de foto's niet, ik heb gefilmd. Tja goeie rollenverdeling he.

[ Bericht 6% gewijzigd door SuperrrTuxxx op 01-01-2008 17:45:38 ]
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_55723464
Ik ben 2 weken in Chongqing geweest.
Bagger stad.
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
pi_55723945
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 14:54 schreef dekilo het volgende:
Ik ben 2 weken in Chongqing geweest.
Bagger stad.
Wat deed je daar?
Ik vind trouwens de meeste Chineze steden niet echt om over naar huis te schrijven... puinhoop, druk, vies, deprimerend. Vond de kleinere plaatsjes leuker (oa Dali, Lijiang en Yangshuo).
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 2 januari 2008 @ 16:01:59 #15
128232 socks
Da's Kip Tandoori
pi_55725072
quote:
Op maandag 31 december 2007 10:20 schreef Karimo het volgende:
Ik ben van plan om mischien vanaf Dusseldorf naar Shanghai te gaan, dan met de boot naar Osaka (Japan), daar even rondtoeren en via Hakata met de boot naar Pusan (Korea) dan door naar Seoul en van daar naar Beijing (Olympic Games 2008 wahoeee!) en dan terug naar Shanghai.

Iemand ervaring met vervoer van Shanghai naar Osaka ? met de boot, vliegtuig richting japan kost denk ik nog wel wat?

en iemand ervering met vervoer van Seoul naar Beijing?
  woensdag 2 januari 2008 @ 16:16:43 #16
128232 socks
Da's Kip Tandoori
pi_55725365
sorry, bij dit bericht hierboven ging iets fout.

Ik ben net terug van 9 maanden studie en stage in China en ben tijdens de vakanties ook naar Z-Korea en Japan gegaan. Eerst naar Korea, gevlogen vanuit Shanghai naar Seoul en terug van Seoul naar Beijing. Dit kostte ongeveer 300 euro incl. tax. Best prijzig dus. Busan is wel een leuke stad, maar wat ik eigenlijk adviseer is om Z-Korea helemaal over te slaan en een ander land te kiezen of om wat langer in Japan te blijven. Korea is vergelijkbaar met Japan, alleen dan iets minder op alle fronten: minder cultuur, minder freaky mensen, minder mooie natuur, etc. Dat is mijn ervaring in ieder geval. Ipv Korea zou ik naar Hong-Kong gaan of zoals ik al zei langer in Japan blijven of nog wat plaatsen in China meepakken (vliegen binnen China is spotgoedkoop).

Japan is echt geweldig. Ik ben vanuit Beijing naar Osaka gevlogen en terug voor 180 euro incl. tax. Vanuit Osaka kun je heel makkelijk naar Kyoto, de cultuur hotspot van Japan, en ook naar Tokyo met de Shinkansen (kogeltrein). Ieder willekeurig hostel kan je die informatie wel geven.

Om tickets te boeken gebruikte ik altijd deze site www.elong.net. Hier kun je tickets boeken voor binnenlandse vluchten in China en voor vluchten naar ander landen. Volgens mij zitten ze alleen in Beijing en ze komen de tickets een dag na online boeking afleveren, ook bij je hotel (maar wel alleen in Beijng dus). Hoop dat je er wat aan hebt
pi_55739233
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:15 schreef Levitation het volgende:

[..]

Wat deed je daar?
Ik vind trouwens de meeste Chineze steden niet echt om over naar huis te schrijven... puinhoop, druk, vies, deprimerend. Vond de kleinere plaatsjes leuker (oa Dali, Lijiang en Yangshuo).
Ik werk bij Volvo en Chongqing is eigenlijk het Detroit van China.
Wij hebben daar een fabriek opgezet en ik moest daar werken.
Ze zeggen dat het de grootste stad ter wereld is maar ik vond het maar een deprimerende grauwe stad met veel armoede.
Mensen waren niet vriendelijk.
Geen hond sprak Engels.
Veel verontreiniging in de lucht.
Heel veel industrie.
Weinig touristische trekpleisters ( op een tocht naar de 3 kloven dam na)
Het eten daarentegen was wel heerlijk.
Er was wel een leuke oude binnenstad bewaard gebleven.
Voor de rest zou ik niet langer als 1 a 2 dagen in Chongqing verblijven maar de stad als een springplank gebruiken om de rest van die regio te verkennen.
Stad is in de 2e wereldoorlog hoofstad van China geweest en Amerikanen hebben schijnbaar de Chinezen daar geholpen dus er waren wel enkele musea met dat thema.
Toen ik in het Marriot logeerde was er een of andere herdenkings plechtigheid van de 2e wereldoorlog en er waren ook een paar Amerikaanse veteranen, die gasten werden echt als helden binnengehaald!! was wel maf om te zien!
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
pi_55740121
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:16 schreef socks het volgende:
sorry, bij dit bericht hierboven ging iets fout.

Ik ben net terug van 9 maanden studie en stage in China en ben tijdens de vakanties ook naar Z-Korea en Japan gegaan. Eerst naar Korea, gevlogen vanuit Shanghai naar Seoul en terug van Seoul naar Beijing. Dit kostte ongeveer 300 euro incl. tax. Best prijzig dus. Busan is wel een leuke stad, maar wat ik eigenlijk adviseer is om Z-Korea helemaal over te slaan en een ander land te kiezen of om wat langer in Japan te blijven. Korea is vergelijkbaar met Japan, alleen dan iets minder op alle fronten: minder cultuur, minder freaky mensen, minder mooie natuur, etc. Dat is mijn ervaring in ieder geval. Ipv Korea zou ik naar Hong-Kong gaan of zoals ik al zei langer in Japan blijven of nog wat plaatsen in China meepakken (vliegen binnen China is spotgoedkoop).

Japan is echt geweldig. Ik ben vanuit Beijing naar Osaka gevlogen en terug voor 180 euro incl. tax. Vanuit Osaka kun je heel makkelijk naar Kyoto, de cultuur hotspot van Japan, en ook naar Tokyo met de Shinkansen (kogeltrein). Ieder willekeurig hostel kan je die informatie wel geven.

Om tickets te boeken gebruikte ik altijd deze site www.elong.net. Hier kun je tickets boeken voor binnenlandse vluchten in China en voor vluchten naar ander landen. Volgens mij zitten ze alleen in Beijing en ze komen de tickets een dag na online boeking afleveren, ook bij je hotel (maar wel alleen in Beijng dus). Hoop dat je er wat aan hebt
Bedankt voor de info! hier heb ik zeker wat aan!. Op fotos zag Seoul er eigelijk net zo uit als Tokyo.Mischien is dat wel een beter idee ja, korea overslaan en langer in China + Japan blijven. Ik ben vorige zomer ook naar Japan geweest dus ik ken perfect de weg daar.
Ik wilde als eerst naar Shanghai vliegen (omdat dat het cheapst is, via LTU) daarna dan richting HK, Xian, Beijing, Shanghai. Uiteraard nog plaatjes ertussen bezoeken. Vanaf Shanghai wil ik een retour naar Japan, zodat ik weer mooi vanaf Shanghai kan terugvliegen.
Die e-long site is perfect trouwens.
pi_55744824
LTU vliegt ook op Peking.
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
pi_55750687
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:55 schreef dekilo het volgende:
LTU vliegt ook op Peking.
Weet ik, is alleen 150 euro duurder
pi_55848569
Kent iemand nog meer sites zoals www.elong.net ? Ik zoek namelijk een retour Shanghai - Fukuoka. Alleen op elong krijg ik telkens de melding dat die niet beschikbaar is.

Ik ben bezig met een ongeveer 20-daagse route in China uit te stippelen. Wie kan mij helpen, tactische tips en routes, dus welke plaatsen moet ik zeker zien.
Shanghai
Beijing
Xian
HongKong

staan op mn lijstje, maar zijn er nog andere interessante dingen? let me know
www.geledraak.nl , zeer goede site!

[ Bericht 27% gewijzigd door Karimo op 07-01-2008 16:14:31 ]
pi_55992339
Zit iedereen soms al in China?
Hopelijk kan ik deze week gaan boeken, moet nog steeds een ticket tussen Shanghai - Fukuoka (japan) vinden.

Dit is het plan zo ongeveer:

Asia 2008 (10 July - 22 August) - 42 days

China
Dag 1 Dusseldorf
Dag 2-6 Shanghai
Dag 7-11 Beijing
Dag 12-14 Xian
Dag 15-18 Hong Kong
Dag 19-20 Shanghai

Japan
Dag 20 Fukuoka
Dag 20- 23 Sendai
Dag 23 -25 Nagano
Dag 25 -30 Tokyo
Dag 30 -32 Kyoto
Dag 32 - 34 Osaka
Dag 34 - 36 Hiroshima
Dag 36 - 40 Fukuoka
Dag 40 - 42 Shanghai
Dag 42 Dusseldorf

In China moet ik nog even uitvinden welke kleine plaatjes ik tussende steden in eventueel zou willen bezoeken (tips?), verder is het nog maar een eerste "schets".
pi_56254105
Nou ticket naar Shanghai is geboekt, de rest moet nog gepland worden. Heb er in totaal 1 dagje aan bij geplakt, 43 dus . Topic mag wel weer wat actiever worden!.

Vette video
http://www.youtube.com/watch?v=rzRKJNwNy9Y&eurl
  donderdag 24 januari 2008 @ 11:06:21 #24
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_56270778
Die trip ziet er leuk uit!! Het mag wel wat kosten zo te zien

Zo te zien zit je behoorlijk lang in Shanghai. Shanghai zelf heb je in een paar dagen wel gezien hoor, maar er zijn wel leuke plekken te bezoeken rondom de stad, zoals Hangzhou, Suzhou en zelfs ook Nanjing. Alle 3 de steden zijn binnen 2 uur te bereiken met de trein.

Ga je ook nog naar Macau? Dit zou je ook in nog in 3 kwart dag mee kunnen pakken.

Neem verder maar geen dikke kleren mee, je gaat in de periode dat het (zeker in China) HEEL erg warm gaat worden (boven 35 graden, erg vochtig).

Ziet er verder super uit, veel plezier gewenst alvast!!
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
  donderdag 24 januari 2008 @ 11:10:00 #25
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_56270865
Oh ja, kijk naast Elong.net ook eens op ctrip.com. Het is soms moeilijk om via die websites internationaal te boeken, je zou ze kunnen bellen bijvoorbeeld (deed ik altijd, werkt goed). Je zou eventueel ook kunnen boeken als je daar ter plekke bent. Het stikt overal van de travelagents en zijn vaak goedkoper geprijst dan al die grote internationale travel websites.
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
pi_56271764
Thanks, dat is de informatie waar ik nog eens wat aan heb! hehe . Ik ga het zeker even uitvinden.
Ja mn planning is nog maar een schets, wil ook zeker omliggende steden rondom Shanghai (en ook andere steden) zien.
Macau lijkt me ook wel wat, hoe ver zit dat van HK ?

Nee dikke kleren zowieso niet, vorig jaar was ik in de zomer in Japan, dus ik weet wel hoe het deze zomer gaat worden haha. Maarja na tig keer in Egypte te zijn geweest in de zomer (45 graden), ben je wel wat gewend

Dit weekend probeer ik meer dingen vast te stellen, ook even opzoek naar een hotel/hostel in Shanghai (tips?)
pi_56564542
quote:
In China moet ik nog even uitvinden welke kleine plaatjes ik tussende steden in eventueel zou willen bezoeken (tips?), verder is het nog maar een eerste "schets".
Tussen Beijing en Xi'an ligt het stadje Pingyao. Erg mooi stadje om een nachtje te blijven. Heb zelf hier geslapen. Erg leuk guesthouse.
pi_56596001
Ik teeveepee even mee.
Ik wil nog wel een keer naar China.
 FR
pi_56664870
Ik heb het plan om China binnen te gaan via de grensovergang bij Boten in Laos. Daarna wil ik verder reizen tot in Tibet. Iemand tips wat ik in dat deel van China niet mag missen? Ik ben eerder in China geweest (2007) maar toen heb ik dat deel overgeslagen (toen ben ik via Mongolië, Beijing, Pingyao, Xi'an, Chengdu, Nanning naar Vietnam gegaan).
pi_56665138
quote:
Op maandag 11 februari 2008 14:10 schreef WRDA6 het volgende:
Ik heb het plan om China binnen te gaan via de grensovergang bij Boten in Laos. Daarna wil ik verder reizen tot in Tibet. Iemand tips wat ik in dat deel van China niet mag missen? Ik ben eerder in China geweest (2007) maar toen heb ik dat deel overgeslagen (toen ben ik via Mongolië, Beijing, Pingyao, Xi'an, Chengdu, Nanning naar Vietnam gegaan).
Als je vanuit Laos richting Tibet gaat dan kan je Kunming haast niet missen, met het welbekende Stone Forrest.
pi_56665183
Dat lijkt me inderdaad heel erg mooi. Kunming ga ik waarschijnlijk ook bezoeken. De vorige keer heb ik dat overgeslagen. Ik heb in de trein tussen Nanning en de Vietnamees/Chinese grens (als ik me niet vergis) ook landschappen gezien die prachtig waren.

Bedankt voor je tip!
pi_56665256
quote:
Op maandag 11 februari 2008 14:26 schreef Karimo het volgende:

[..]

Als je vanuit Laos richting Tibet gaat dan kan je Kunming haast niet missen, met het welbekende Stone Forrest.
[ afbeelding ]
Dat is inderdaad wel mooi. Alleen nogal toeristisch... chineze toeristen, niet veel westerlingen.

Vriend en ik zijn daar verdwaald Bleek dat onze westerse logica (bovenkant van kaartje = noorden) niet overeen kwam met de chineze logica. Het kaartje was een kwartslag gedraaid, waardoor we constant de verkeerde kant opliepen. Pas toen we hopeloos de weg kwijt waren en 't kaartje uit de Lonely Planet raadpleegden, ontdekten we dat het kaartje dus gekanteld moest worden.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_56666160
Vervelend op zo'n moment. Naderhand vaak wel om te lachen denk ik

Maar het is wel de moeite dus? Het heeft wel een beetje weg van het gebied bij Adrspach in Tsjechië.
pi_56666352
quote:
Op maandag 11 februari 2008 15:25 schreef WRDA6 het volgende:
Vervelend op zo'n moment. Naderhand vaak wel om te lachen denk ik

Maar het is wel de moeite dus? Het heeft wel een beetje weg van het gebied bij Adrspach in Tsjechië.
Lastig was het inderdaad... maar we hebben toen ook al wel gelachen. We dachten dat we niet helemaal spoorden, want hoe we ook liepen, we kwamen nooit uit waar we verwachtten uit te komen.

We hebben nogal wat pech gehad in China en dit was er gewoon leuk bij. Pech als in: gestolen paspoort en erg zieke vriend. Zaken die je overal kunnen overkomen, maar je toch eigenlijk liever niet in China hebt.

Ik vond het stenen woud wel de moeite waard, 't is erg mooi. Maar bedenk wel dat het er gewoon heel druk is, veel toeristen!

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_56666836
Vervelende dingen inderdaad maar het kan inderdaad gebeuren. Al blijft het klote.

Veel toeristen kan soms vervelend zijn inderdaad. Is het niet heel groot dan (al weet ik dat er ook heel veel Chinezen zijn )?
pi_56667283
quote:
Op maandag 11 februari 2008 16:06 schreef WRDA6 het volgende:

Veel toeristen kan soms vervelend zijn inderdaad. Is het niet heel groot dan (al weet ik dat er ook heel veel Chinezen zijn )?
Het is best groot, ik verdwaal normaal gesproken niet snel. Maar er bestaan gewoon zo ontzettend veel chinezen, het is vrijwel overal druk.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_56729513
Ik zit er ook sterk aan te denken om tussen Tibet en Kunming maar gewoon op een paar plaatsen te stoppen en maar te kijken of er wat te doen is. Dan kun je soms blij verrast worden (of niet).

Het is allemaal zo groot dat er natuurlijk overal wel mooie dingen te vinden zijn.
pi_56729675
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 16:13 schreef WRDA6 het volgende:
Ik zit er ook sterk aan te denken om tussen Tibet en Kunming maar gewoon op een paar plaatsen te stoppen en maar te kijken of er wat te doen is. Dan kun je soms blij verrast worden (of niet).

Het is allemaal zo groot dat er natuurlijk overal wel mooie dingen te vinden zijn.
Dali en Lijiang liggen daar ergens... zoek er maar eens op. Wel toeristisch (veel chineze toeristen) maar wel leuke "dorpen". Lijiang staat op de werelderfgoed lijst.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_56893594
Lijiang is zeker leuk (even tussen alle chinese toeristen doorkijken is goed te doen) en met een gids (wordt vanzelf aangeboden als je dagje door dorp gaat lopen) de omgeving verkennen is ook een aanrader!

Het is helemaal super om nog noordelijker te gaan naar Shangri-la..dat is een tibetaans dorp (nog niet in Tibet) met een prachtige omgeving. Mocht je daar eenmaal zijn dan is nog iets noordelijker gaan ook nog leuk haha, naar Deqin en daar de prachtige bergen (begin himalaya) bekijken en er hiken etc...een goed beeld staat wel in ons verslag
pi_56918688
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 08:29 schreef dekilo het volgende:

Geen hond sprak Engels.
waarom gaat er toch iedereen klakkeloos vanuit dat mensen Engels praten. Met een glimlach en twee handen kom je een heel eind Overigens vinden Chinezen het net zo vreemd dat wij geen Mandarijns spreken En misschien hebben zij wel gelijk

Ik zou naar Yulin gaan. Waarom? Een suf vriendelijk stadje wat op niemands route ligt. Waar je zelfs je twee handen niet nodig hebt, maar alleen aan je glimlach genoeg hebt. Waar mensen met hun duim omhoog voorbij gereden komen, omdat ze het oprecht leuk vinden dat je langs komt, al begrijpen ze er niks van. En dat geeft helemaal niks.

Zo zijn er duizenden stadjes in China. Eigenlijk maakt het niet echt uit waar je blijft plakken. Als je het meer dan een paar dagen de kans geeft, zie je de ziel. De oudjes die op het bankje zitten, de groepjes die zittten te majongen, de theehuizen waar iedereen komt hangen.
pi_56974662
Inderdaad. Dat is in mijn ogen mooi om te zien. Natuurlijk zie ik graag mooie dingen maar die mooie dingen zijn ook te vinden in dorpjes of stadjes waar niet veel 'mooie' gebouwen staan.

Zoals het er nu uitziet kom ik vanuit Tibet en ga ik richting Sichuan en Yunnan. Vanuit de provincie Yunnan ga ik Laos in.

Is de volgorde Tibet --> rest van China geen probleem? Het lijkt me geweldig om per trein te reizen vanuit Tibet naar Yunnan of Sichuan.

Tips en advies altijd welkom!
  maandag 25 februari 2008 @ 22:35:46 #42
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_56974830
Omdat ik 5 maanden in Wuxi, Jiangsu province heb gezet vind ik het wel leuk om het topic te volgen. Waar ik kan zal ik natuurlijk tips geven.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:03:09 #43
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_56984612
TerugVindPeking
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_57015612
ik ga volgende week voor 4 dagen naar beijing, ik heb me er nog helemaal niet in verdiept, dus als jullie nog aan- en afraders hebben hoor ik het graag!
pi_57017054
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 18:16 schreef invasionofheads het volgende:
ik ga volgende week voor 4 dagen naar beijing, ik heb me er nog helemaal niet in verdiept, dus als jullie nog aan- en afraders hebben hoor ik het graag!
Aanraders zijn er een hoop. Plein vd Hemelsevrede, Verboden Stad, Temple of Heaven, Zomerpaleis... de hutongs (of wat er nog van over is), gewoon zwerven door de immense stad.

Afrader is ingaan op een uitnodiging om "wat te gaan drinken" . Wij waren heerlijk naief meegegaan met een groepje studentes en waren na afloop E150,- lichter aan een thee ceremonie. Ja, dom, dom, dom, I know!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_57114474
Om een klein beetje een beeld te geven van Beijing zal ik wat foto's proberen te posten die ik gemaakt heb op het eind van 2006 toen ik daar was.


Zomerpaleis


Hutong
pi_57114606

Plein van de Hemelse Vrede


Mausoleum van Mao op het Plein van de Hemelse Vrede


Ingang van de Verboden Stad
pi_57114666

Overzichtje van de daken in de Verboden Stad


Pagode op het Plein van de Hemelse Vrede
  zondag 2 maart 2008 @ 22:16:17 #49
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_57114672
kikkers.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_57114718
Overal? Shit, hier is alles gewoon te zien.
pi_57114740

Stuk van de 'Grote Muur'
pi_57114824


[ Bericht 100% gewijzigd door WRDA6 op 02-03-2008 22:25:02 ]
pi_57115776
Kennelijk zijn de foto's dus niet te zien? Heel vreemd wat op een ander forum wel en ik zie ze zelf ook. Wie kan me er mee helpen?
  zondag 2 maart 2008 @ 23:13:17 #54
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_57116096
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:16 schreef Levitation het volgende:

[..]

Aanraders zijn er een hoop. Plein vd Hemelsevrede, Verboden Stad, Temple of Heaven, Zomerpaleis... de hutongs (of wat er nog van over is), gewoon zwerven door de immense stad.

Afrader is ingaan op een uitnodiging om "wat te gaan drinken" . Wij waren heerlijk naief meegegaan met een groepje studentes en waren na afloop E150,- lichter aan een thee ceremonie. Ja, dom, dom, dom, I know!
Wooooowwww, zoiets heb ik volgens mij ook mee gemaakt. Hieronder mijn verhaal.

Ik ben in Shanghai, en ik neem net afscheid van 2 Nederlandse collega's die naar een autobeurs gaan. Ik zet nog geen 10 stappen of een lief Chineesje komt naar me toe (meisje) en die vraagt in het Engels: "Hi, my name is huppelkut (o.i.d.) and I want to practice my English, do you wanna be friends and talk?".

Dus, ik aardig als ik ben en heb toch niks te doen zeg ok. Lopen 5 minuten, zegt ze "You want to drink Chinese tea with me in this tea-house". Ik: "ok".

Nou, ik een thee besteld, zij een tea besteld. Kwam der vriendin ook nog ff langs waar ze al over verteld had. Daarna kwamen er opeens 3 wiskey's op tafel. Wie ze besteld had mag joost weten maargoed. Ik hou niet zo van dat type sterke dranken, dus laat de mijne gewoon staan en drink er niks uit. Die 2 meiden die van zichzelf opgedronken waarbij ze nog zegt: "It's so cold outside, wiskey makes warm". Terwijl ik, idealistisch als ik ben, probeer uit te leggen dat alcohol de juist zorgt dat iemand het eerder koud krijgt.

Anyway, na zo'n 20 min zouden we afrekenen en weg gaan. Komt zo'n kerel met een rekening van 85 euro. 20 euro voor de wiskey per stuk. Voordat ik de bon zag dacht ik, ik betaal alles wel want die sloebers hebben toch niks, en wat kan mij die 5 euro rotten (kregen toch bijna alle bonnen betaald door het bedrijf ). Maargoed, 85 euro vind ik wat veel, plus dat ik me niet graag laat naaien.

Dus ik zeg, ok, ik betaal mijn thee, en de rest betalen jullie maar want ik heb verder niks besteld of niks aangeraakt (gelukkig maar dat ik die ranzige wiskey liet staan ). Begint die slet te schreeuwn met der vriendin dat ik de rijke westerling ben en dat ik het moet betalen omdat ze geen geld hebben.

Ik moest gewoon keihard lachen en voelde me de hele tijd op m'n gemak. Dit was voor mij het moment dat ik er achter kwam dat ik was gegroeid als persoon door het reizen (omdat ik vroeger misschien nog zenuwachtig had geworden in zo'n situatie). Magoed, omdat ik dus gewoon keihard moest lachen en ik lekker de discussie aanging zag de eigenaar van die tent ook wel in dat het bij deze klant niet ging lukken. Dus die haalde de bon op en accepteerde het bedrag dat ik betaalde voor de thee.

Achteraf jammer, want die mensen maken misbruik van de lieve Chineesjes die wel gewoon doen en vriendjes willen worden en Engels willen leren. Maar voor mij een prima ervaring.

"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zondag 2 maart 2008 @ 23:15:45 #55
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_57116157
Ieeeuuuwww ammel kikkers.
quote:
Op zondag 2 maart 2008 22:59 schreef WRDA6 het volgende:
Kennelijk zijn de foto's dus niet te zien? Heel vreemd wat op een ander forum wel en ik zie ze zelf ook. Wie kan me er mee helpen?
Dat komt omdat ze al in de cache van jouw browser staan. ImageShack houdt niet zo van FOK! en dat andere forum accepteren ze (ImageShack) waarschijnlijk wel, dus upload ze naar iets anders bijv http://xs.to

[ Bericht 39% gewijzigd door SuperrrTuxxx op 02-03-2008 23:22:43 ]
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_57117130
Bedankt voor de tip. Ik ga ze daar van de week dan ook allemaal uploaden. Als het dan gelukg is post ik de foto's. Het zijn best leuke foto's dus wel de moeite. Kikkers is minder mooi :-)

Misschien dat de moderator ze even kan verwijderen?
  maandag 3 maart 2008 @ 10:32:26 #57
147659 thedunno
www.de-wall.nl
pi_57121799
Wat plaatjes van Chinese minderheden in de Guangxi provincie:













[ Bericht 3% gewijzigd door thedunno op 03-03-2008 10:38:26 ]
pi_57137407
Hele mooi foto's thedunno!
pi_57932676
kick.

Is Guangzhou de moeite van het bezoeken waard, of zijn er mooiere plekken in de buurt van Hong Kong te vinden om een paar dagen te verblijven?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_57940884
Guangzhou is een vieze stad, waar je van alles kan vinden. Ik heb er dikke padden gezien voor in de soep, tijgerpoten zonder tijger en veel dirt..
Het enige dat ik leuk vond was het eilandje waarop de koloniale bezetters hun gebouwen hebben neergezet.

Al in Macau geweest? Vast wel.

De eilandjes van Zhuhai zijn mooi!
pi_57940965
Gaat over vakantie komende zomer, dus moeten nog vertrekken.

Maar de keus is op Californie gevallen, dus Hong Kong/China/Macau komt een andere keer aan de beurt.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zondag 13 april 2008 @ 01:48:48 #62
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_58014998
tvp, mijn bro gaat naar hangzhou om daar te studeren. Planning voor mij is dan om in september zo'n 3 weken rond te banjeren. Liefst Japan er ook nog bij.
Steden die voor mij op de wenslijst staan zijn: Shanghai, Beijing, Hongkong, Tokyo en alle must-see's zoals de muur, 3 kloven, terracotta leger (xian) en alles wat ik vergeten ben.

[ Bericht 37% gewijzigd door Hopey op 13-04-2008 01:54:07 ]
Seen it all done it all, can't remember most of it
  zondag 13 april 2008 @ 09:41:43 #63
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_58016702
Haha, jij krijgt het druk die 3 weken. Staat veel op je lijst.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_58017298
Let wel op, China heeft de visum regels flink aangescherpt, dus zorg dat je niet in de problemen komt.
pi_58032688
quote:
Op zondag 13 april 2008 01:48 schreef Hopey het volgende:
tvp, mijn bro gaat naar hangzhou om daar te studeren. Planning voor mij is dan om in september zo'n 3 weken rond te banjeren. Liefst Japan er ook nog bij.
Steden die voor mij op de wenslijst staan zijn: Shanghai, Beijing, Hongkong, Tokyo en alle must-see's zoals de muur, 3 kloven, terracotta leger (xian) en alles wat ik vergeten ben.
Besef wel dat de must-see's die je nu opnoemt, toch vrij ver uit elkaar liggen. Je zou het allemaal wel kunnen redden, mits je een aantal binnenlandse vluchten pakt. Het lijkt me overigens wel overkill om Japan er ook nog bij te doen. Blijf gewoon de 3 weken in China zelf, er is daar genoeg te zien, en dan kan je ook alles wat relaxeder aandoen en meer genieten van de plekken daar!
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_58039904
quote:
Op zondag 13 april 2008 23:14 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

Besef wel dat de must-see's die je nu opnoemt, toch vrij ver uit elkaar liggen. Je zou het allemaal wel kunnen redden, mits je een aantal binnenlandse vluchten pakt. Het lijkt me overigens wel overkill om Japan er ook nog bij te doen. Blijf gewoon de 3 weken in China zelf, er is daar genoeg te zien, en dan kan je ook alles wat relaxeder aandoen en meer genieten van de plekken daar!
Of reizen met de nachttrein, da's én een beleving en behoorlijk efficiënt, omdat je 's nachts reist.
Tip: neem wel oordopjes mee, dan houdt dat geroggel van je medereizigers je niet zo wakker.
quote:
Op zondag 13 april 2008 10:45 schreef Evil_Jur het volgende:
Let wel op, China heeft de visum regels flink aangescherpt, dus zorg dat je niet in de problemen komt.
Wanneer hebben ze die regels aangescherpt? Was er ongeveer een jaar geleden en toen vond ik 't wel meevallen. Al was een nieuw visum krijgen als je paspoort gestolen is niet echt makkelijk... maar dat is een verhaal apart en hebben de meeste mensen gelukkig niet mee van doen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_58039958
quote:
Op maandag 14 april 2008 11:40 schreef Levitation het volgende:


[..]

Wanneer hebben ze die regels aangescherpt? Was er ongeveer een jaar geleden en toen vond ik 't wel meevallen. Al was een nieuw visum krijgen als je paspoort gestolen is niet echt makkelijk... maar dat is een verhaal apart en hebben de meeste mensen gelukkig niet mee van doen.
Twee weken geleden ofzo, in verband met de Spelen en TIbet en dergelijke. Ik zag het op het NOS nieuws, het schijnt dat je nu dus een exacte lijst inclusief bevestigingen van hotels, binnenlandse reizen enzovoorts moet geven.
pi_58046755
quote:
Op maandag 14 april 2008 11:40 schreef Levitation het volgende:
Of reizen met de nachttrein, da's én een beleving en behoorlijk efficiënt, omdat je 's nachts reist.
Tip: neem wel oordopjes mee, dan houdt dat geroggel van je medereizigers je niet zo wakker.
Ik heb afgelopen zomer ook met al mijn lange afstandsreizen per trein gedaan, en vond het echt heerlijk Het enige probleem wat ik toen ondervond, is dat het wel eens een paar dagen kan duren voordat je een treinkaartje kan bemachtigen. De ergste was de Chengdu - Kunming lijn, waar ik 4 dagen op een kaartje moest wachten. Ik had opzich wel eerder meegekund, maar dan moest ik een dikke 20 uur in een hardseat klasse zitten, en daar had ik iets minder zin in toen, na deze ervaring een paar keer meegemaakt te hebben Maar ik denk dat het n september allemaal wel mee zal vallen, aangezien je dan al wat buiten het toeristenseizoen zit.
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_58117583
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:09 schreef Evil_Jur het volgende:
Nog meer slecht nieuws: 'Buitenlandse studenten tijdelijk weg uit China'
Wat betreft de visum-aanpassingen,
ik hoorde gister ook op het nieuws dat er voorlopig alleen even visa voor maximaal 1 maand uit worden gegeven.
Waarschijnlijk tot de Spelen voorbij zijn, neem ik aan.

Het zal allemaal wel met de voorzorgsmaatregelen tegen terroristische aanslagen te maken hebben.
 FR
pi_58120496
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:09 schreef Evil_Jur het volgende:
Nog meer slecht nieuws: 'Buitenlandse studenten tijdelijk weg uit China'
Paar weken terug m'n vlucht geboekt voor 4,5 week China, maar van dit soort nieuws wordt ik niet vrolijk. Gelukkig heb ik m'n visum net een paar dagen voor de aanscherping van de regels kunnen krijgen, maar die 20 dagen gelden dan nog steeds. Vorige zomer was dat een stuk relaxter.

Wat betreft het uitzetten van studenten: het blijft gissen naar de oorzaak. Officieel is het om de veiligheid te kunnen garanderen, maar of dat ook de werkelijke reden is.. China was voor toeristen altijd een uiterst veilig land, dus het is niet te hopen dat dat deze zomer anders is. Aan de andere kant bestaat het vermoeden dat de regering geen pottenkijkers kan gebruiken, laat staan kritische studenten. Dat zou in ieder geval wel stroken met politie invallen bij expats en de verscherpte visummaatregelen.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_58121951
Ik zat er in 2005 op een studentenvisum, toen was het inderdaad allemaal koek en ei, dus ik vind dit allemaal zorgwekkende ontwikkelingen. Een excuus dat ik overigens gehoord heb is dat de vreemdelingendienst te veel werk heeft aan de OS toeristen, en dat daarom studenten enzo even moeten wijken. Dat klonk me nogal onzinnig in de oren, dus ik gok dat ze nog steeds het aantal pottenkijkers willen beperken.
pi_58122990
quote:
Op donderdag 17 april 2008 20:27 schreef just.in.case het volgende:
Aan de andere kant bestaat het vermoeden dat de regering geen pottenkijkers kan gebruiken, laat staan kritische studenten.
Ja, dat is indd goed mogelijk.


Dat ze überhaupt nog buitenlandse studenten acceptéren!...
 FR
  vrijdag 18 april 2008 @ 10:43:41 #74
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_58131232
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_58310676
tvp
pi_58507588
Ik heb al eerder in dit topic gepost en doe het nu nog een keertje. Ik heb een beetje een plan (ik wil niet teveel plannen om zoveel mogelijk vrijheid te behouden) hoe ik wil gaan reizen in China, in het kort:

- Vanuit Laos bij Boten de grens over en dan naar Mohan
- Mohan - Mengla
- Jinghóng
- Simao
- Kunming
- Dali
- Lijiang
- Zhongdian
- Dan waarschijnlijk naar Chengdu (al eens eerder geweest) en dan naar Tibet per trein
- Lhasa
- Vanuit Lhasa per 4x4 naar Nepal

Iemand tips? Ik hoop dat het tegen die tijd weer mogelijk is om een 60 dagen visum te krijgen want 30 dagen is vrij krap.
pi_58509800
Hopelijk hebben ze tegen de tijd dat je wilt gaan de toegang voor toeristen weer geopend in Tibet.
pi_58509896
Ja inderdaad. Als dat niet zo is dan sla ik Tibet (voor de tweede keer in mijn leven) weer over en probeer ik het een andere keer nogmaals. Maar ik verwacht en hoop dat het na de Spelen weer definitief open zal gaan.
  maandag 19 mei 2008 @ 17:27:51 #80
47776 somegirl
Gossip Girl
pi_58764670
Zijn er nog mensen die onlangs een visum aangevraagd hebben? Ik heb een ticket geboekt van 7 juli - 31 aug, maar vrees dat ik geen visum krijg voor de hele periode! Dan maar uitwijken naar een buurland ofzo, maar kun je dan gewoon weer een visum krijgen?
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
  maandag 19 mei 2008 @ 17:33:23 #81
47776 somegirl
Gossip Girl
pi_58764779
Hmmm, ik vind net dit op www.visumdienst.nl

CHINA

kijk hier regelmatig, de regels kunnen nog aangescherpt worden.

Er worden worden alleen nog single en double entry visa afgegeven met een geldigheid van maximaal 3 maanden (voor inreis), met een maximaal verblijf van 30 dagen per inreis. Zakenvisa kunnen lokaal verlengd worden met behulp van een Chinees bedrijf. De maatregelen houden verband met en duren tot na de Olympische Spelen en Paralympics. (8 augustus - 17 september). Ook reizen met eigen vervoer naar China zijn in deze periode niet toegestaan.

Laatste wijzigingen d.d. 13 mei 2008:

Visa voor Nederlanders worden alleen nog uitgegeven via kantoor Rotterdam door het consulaat in Den Haag.

Zakenvisum: aanvraag moet vergezeld gaan van een uitnodiging, (klik hier voor een voorbeeld) afgestempeld door de lokale overheid. Het origineel moet worden toegestuurd en dat moeten we bij de aanvraag inleveren. Een kopie mag niet meer. Voorts moeten er een hotelboeking (per fax, email mag alleen als het ingescande brief is) en een vluchtschema worden bijgevoegd.

Toeristenvisum: bij de aanvraag moeten hotelboeking(en) en een vluchtschema worden overlegd. Voorts moet er een gedetailleerd reisschema worden bijgevoegd waarin van dag tot dag staat vermeld (in het Engels) wat de reisroute is en welke hotels worden bezocht. Van al deze hotels moet er een confirmatie worden bijgevoegd voor de gehele verblijfsperiode. Op de bonnefooi reizen (backpacken) is dus onmogelijk.

Bij een volledig geboekte pakketreis volstaat een engelstalige brief van de touroperator, gericht aan het consulaat, waarin alle vlucht-, reis- en hotelgegevens en data worden vermeld.

Privébezoek: bij bezoek aan privépersonen moet een brief of fax van de persoon in China worden bijgevoegd, gericht aan het Chinees consulaat, waarin de aanvrager vermeldt (in het Engels of Chinees) wie hij uitnodigt, met adres aldaar en de verblijfsperiode. De persoon in China moet ook een kopie van zijn paspoort en een kopie van zijn visum of verblijfsvergunning aanleveren. Voorts moet een er kopie van het huur c.q. koopcontract van het huis/appartement worden bijgevoegd. De reiziger zelf moet ook een Engelstalige brief bijvoegen waarin hij vermeldt wie hij wanneer gaat bezoeken met een gedetailleerd schema van wat zij precies gaan doen. Ook moet er een vluchtschema worden bijgevoegd.

Voor mensen die via Hongkong overland naar Guangzhou (Kanton) gaan moet bij de visumaanvraag een bootreservering of treinticket worden bijgevoegd

Same day visa worden niet meer afgegeven. De aanvraag duurt minimaal 24 uur.

Er komt geen visumvrijstelling voor bezoekers aan de Olympische Spelen. Voor zover nu bekend geldt die vrijstelling alleen voor deelnemers en officials.
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 00:52:52 #82
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_58773158
quote:
Op maandag 19 mei 2008 17:33 schreef somegirl het volgende:
Hmmm, ik vind net dit op www.visumdienst.nl

CHINA

kijk hier regelmatig, de regels kunnen nog aangescherpt worden.

Er worden worden alleen nog single en double entry visa afgegeven met een geldigheid van maximaal 3 maanden (voor inreis), met een maximaal verblijf van 30 dagen per inreis. Zakenvisa kunnen lokaal verlengd worden met behulp van een Chinees bedrijf. De maatregelen houden verband met en duren tot na de Olympische Spelen en Paralympics. (8 augustus - 17 september). Ook reizen met eigen vervoer naar China zijn in deze periode niet toegestaan.

Laatste wijzigingen d.d. 13 mei 2008:

Visa voor Nederlanders worden alleen nog uitgegeven via kantoor Rotterdam door het consulaat in Den Haag.

Zakenvisum: aanvraag moet vergezeld gaan van een uitnodiging, (klik hier voor een voorbeeld) afgestempeld door de lokale overheid. Het origineel moet worden toegestuurd en dat moeten we bij de aanvraag inleveren. Een kopie mag niet meer. Voorts moeten er een hotelboeking (per fax, email mag alleen als het ingescande brief is) en een vluchtschema worden bijgevoegd.

Toeristenvisum: bij de aanvraag moeten hotelboeking(en) en een vluchtschema worden overlegd. Voorts moet er een gedetailleerd reisschema worden bijgevoegd waarin van dag tot dag staat vermeld (in het Engels) wat de reisroute is en welke hotels worden bezocht. Van al deze hotels moet er een confirmatie worden bijgevoegd voor de gehele verblijfsperiode. Op de bonnefooi reizen (backpacken) is dus onmogelijk.

Bij een volledig geboekte pakketreis volstaat een engelstalige brief van de touroperator, gericht aan het consulaat, waarin alle vlucht-, reis- en hotelgegevens en data worden vermeld.

Privébezoek: bij bezoek aan privépersonen moet een brief of fax van de persoon in China worden bijgevoegd, gericht aan het Chinees consulaat, waarin de aanvrager vermeldt (in het Engels of Chinees) wie hij uitnodigt, met adres aldaar en de verblijfsperiode. De persoon in China moet ook een kopie van zijn paspoort en een kopie van zijn visum of verblijfsvergunning aanleveren. Voorts moet een er kopie van het huur c.q. koopcontract van het huis/appartement worden bijgevoegd. De reiziger zelf moet ook een Engelstalige brief bijvoegen waarin hij vermeldt wie hij wanneer gaat bezoeken met een gedetailleerd schema van wat zij precies gaan doen. Ook moet er een vluchtschema worden bijgevoegd.

Voor mensen die via Hongkong overland naar Guangzhou (Kanton) gaan moet bij de visumaanvraag een bootreservering of treinticket worden bijgevoegd

Same day visa worden niet meer afgegeven. De aanvraag duurt minimaal 24 uur.

Er komt geen visumvrijstelling voor bezoekers aan de Olympische Spelen. Voor zover nu bekend geldt die vrijstelling alleen voor deelnemers en officials.
Pfffffff.. hoezo bureaucratie...
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  dinsdag 20 mei 2008 @ 12:01:57 #83
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_58778369
Ik ga volgende week woensdag voor 18 dagen naar Beijing en Noord-Korea. Ik ben ongeveer 10 dagen in Beijing, en vroeg me af of iemand nog off-the-beaten-path bezienswaardigheden weet die leuk zijn om te bekijken?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 12:04:20 #84
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_58778406
quote:
Op maandag 19 mei 2008 17:27 schreef somegirl het volgende:
Zijn er nog mensen die onlangs een visum aangevraagd hebben? Ik heb een ticket geboekt van 7 juli - 31 aug, maar vrees dat ik geen visum krijg voor de hele periode! Dan maar uitwijken naar een buurland ofzo, maar kun je dan gewoon weer een visum krijgen?
Ja, maar ik ben bang dat 7 juli tot 31 augustus te lang is. Je mag maximaal 30 dagen per entry in China blijven. Misschien in de tussentijd dus even uitwijken naar een ander land/Hong Kong/Taiwan?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 15:17:50 #85
47776 somegirl
Gossip Girl
pi_58781885
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 12:04 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Ja, maar ik ben bang dat 7 juli tot 31 augustus te lang is. Je mag maximaal 30 dagen per entry in China blijven. Misschien in de tussentijd dus even uitwijken naar een ander land/Hong Kong/Taiwan?
Moest jij ook een heel reisschema inleveren?
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
pi_58783675
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 12:01 schreef problematiQue het volgende:
Ik ga volgende week woensdag voor 18 dagen naar Beijing en Noord-Korea. Ik ben ongeveer 10 dagen in Beijing, en vroeg me af of iemand nog off-the-beaten-path bezienswaardigheden weet die leuk zijn om te bekijken?
Waar heb je de Noord-Korea reis geregeld en wat heb je ervoor betaald? Ik ben zelf bezig eea te organiseren, de prijs viel me behoorlijk tegen. Het goedkoopst schijnt vnc travel te zijn, klopt dat?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:34:36 #87
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_58784408
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 15:17 schreef somegirl het volgende:

[..]

Moest jij ook een heel reisschema inleveren?
Ja, heb ik nog wel wat mee gesjoemeld, omdat ik nog niet voor alles een hotelreservering+treinticket heb. Maar ik heb inderdaad een verhaaltje geschreven over wat ik ga doen, hoe ik er ga komen en waar ik slaap, etc.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:41:17 #88
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_58784579
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:55 schreef aiello het volgende:

[..]

Waar heb je de Noord-Korea reis geregeld en wat heb je ervoor betaald? Ik ben zelf bezig eea te organiseren, de prijs viel me behoorlijk tegen. Het goedkoopst schijnt vnc travel te zijn, klopt dat?
Ik ga via Koryo Tours (www.koryotours.com), en het is inderdaad behoorlijk duur, maar Noord-Korea is dan ook geen budget bestemming. Ook is Koryo Tours dé specialist, en zeker met zo'n reisbestemming ga ik liever met mensen mee die weten wat ze aan het doen zijn.

Ik heb betaald 1650 euro, voor de 'Spring Arts and Education Tour' met de Dandong optie:
quote:
June 6– 11/12 Spring Arts and Education Tour
Fri (Plane) – Weds (Train, arriving in Beijing Thurs)
This is the first tour of its kind where, in addition to the usual highlights, there is a focus on the DPRK’s art and education. Best weather of the year and 2008’s first trip through the Kuwol mountains from Nampo, staying overnight at a Cadres sanatorium with thermal baths fed by spring water. We drive through the beautiful Kuwol Mountains and work our way south to the DMZ, for an overnight stay on the border in the beautiful Li Dynasty Folk Hotel. We will also get the chance to meet artists and visit schools etc. One of the highlights of the trip will be he chance to watch the DPRK men's football team as they play Turkmenistan in the world cup qualifier.
Flight in and Train out (please note if you take the Dandong option – you are back in Beijing on Fri) 5 nights in DPRK, plus one on the train (Itinerary)
Price: 1490 Euros (plus ticket for football approx 20 Euros)
Please apply for this tour by May 16th
klik

Deze zijn goedkoper dan Koryo, maar die beantwoordden mijn e-mails met sms-taal, dus toen ben ik maar afgehaakt. Van VNC Travel heb ik nog nooit gehoord.
pi_58789455
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 12:01 schreef problematiQue het volgende:
Ik ga volgende week woensdag voor 18 dagen naar Beijing en Noord-Korea. Ik ben ongeveer 10 dagen in Beijing, en vroeg me af of iemand nog off-the-beaten-path bezienswaardigheden weet die leuk zijn om te bekijken?
Vorig jaar ben ik slechts vier dagen in Beijing geweest en heb dus alleen de standaard highlights gezien. Echter kan ik het stuk muur van Jinshanling naar Simatai aanbevelen. Het is een stuk van ongeveer 8 km, volledig ongerestaureerd en daardoor nog authenthiek en niet toeristisch. Badaling is het dichtst bij Beijing, en dus ook het drukst bezocht. Iets verder ligt Mutianyu, wat ook helemaal gerestaureerd is en eveneens erg toeristisch. Voor ongeveer 50 - 80 euro kun je voor een dag een taxi regelen die je af zet bij Jinshanling en weer bij Simatai ophaalt. Het is ongeveer 120 km van Beijing, dus wel goed te doen.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_58789503
Overigens vertrek ik over ruim een maand weer naar China, maar dan voor 4,5 week. Heeft iemand enig idee hoe de situatie op dit moment in Chengdu is? Het schijnt dat Chengdu er relatief goed vanaf gekomen is, dus weinig ingestorte gebouwen, terwijl het op slechts 170 km van het epicentrum lag. Desnoods slaan we Chengdu over, maar dat zou wel heel jammer zijn.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:15:15 #91
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_58790640
hoe zit het precies met de aftershock? Voor wat ik begrepen heb is chengdu er goed vanaf gekomen trouwens ja. Ik zou iig zeker eerst kijken wat de voorspellingen zijn ....
pi_58790864
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:15 schreef Travelmonkey het volgende:
hoe zit het precies met de aftershock? Voor wat ik begrepen heb is chengdu er goed vanaf gekomen trouwens ja. Ik zou iig zeker eerst kijken wat de voorspellingen zijn ....
Las net in de krant dat er vandaag weer eentje was met een kracht van 5 op de schaal van Richter, wat nog steeds vrij fors is. Zelfs de meest luxueze hotels begonnen nu scheuren te vertonen.. Vertrekken pas eind juni, dus misschien dat het tegen die tijd wel weer enigszins opgebouwd is allemaal. Even afwachten dus.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:31:30 #93
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_58791108
denk niet dat alles dan opgebouwd is, maar wel dat dan het gevaar geweken is. Zou juist geloof ik wel gaan om kijken wat de gevolgen daar zijn (zo lang het maar veilig is).. Een scheurtje in een muur zou ik niet wakker van liggen.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:40:36 #94
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_58791367
Iemand enig idee hoe Grand Buddha in Leshan er vanaf gekomen is?


Ben ik eigenlijk wel erg benieuwd naar... zou toch eeuwig zonde zijn als die (erg) beschadigd is.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 21 mei 2008 @ 10:07:20 #95
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_58797082
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 21:36 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Vorig jaar ben ik slechts vier dagen in Beijing geweest en heb dus alleen de standaard highlights gezien. Echter kan ik het stuk muur van Jinshanling naar Simatai aanbevelen. Het is een stuk van ongeveer 8 km, volledig ongerestaureerd en daardoor nog authenthiek en niet toeristisch. Badaling is het dichtst bij Beijing, en dus ook het drukst bezocht. Iets verder ligt Mutianyu, wat ook helemaal gerestaureerd is en eveneens erg toeristisch. Voor ongeveer 50 - 80 euro kun je voor een dag een taxi regelen die je af zet bij Jinshanling en weer bij Simatai ophaalt. Het is ongeveer 120 km van Beijing, dus wel goed te doen.
Die zal ik onthouden, bedankt!
pi_58805003
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:40 schreef Levitation het volgende:
Iemand enig idee hoe Grand Buddha in Leshan er vanaf gekomen is?
[ afbeelding ]

Ben ik eigenlijk wel erg benieuwd naar... zou toch eeuwig zonde zijn als die (erg) beschadigd is.
Lijkt me dat die al wel meer aardbevingen doorstaan heeft, dus vermoed dat daar weinig mee mis is.

Weet iemand trouwens hoelang die Sound and Light-show nog wordt opgevoerd in Yangshuo? Vond ik vorig jaar erg de moeite waard, maar ik vroeg me af of de show deze zomer ook nog gedraaid wordt.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
  woensdag 21 mei 2008 @ 16:57:19 #97
47776 somegirl
Gossip Girl
pi_58805088
Ik heb nog even een vraagje over de visa. Zit er toch een beetje mee in m'n maag!

Als ik dus maar voor 30 dagen een visum krijg voor China, en ik ben daar bijvoorbeeld eerst 3 weken, en dan nog 2 weken tijdens de OS, en in tussentijd in een ander land, geld dat dan? Of is je visum voor 30 dagen achtereen en als je weg gaat is dat jammer. Of krijg je als je weg gaat sowieso weer nieuwe 30 dagen?

Pfffff, lastig allemaal dit zeg! Hoop dat iemand kan helpen!
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
pi_58805231
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 16:57 schreef somegirl het volgende:
Ik heb nog even een vraagje over de visa. Zit er toch een beetje mee in m'n maag!

Als ik dus maar voor 30 dagen een visum krijg voor China, en ik ben daar bijvoorbeeld eerst 3 weken, en dan nog 2 weken tijdens de OS, en in tussentijd in een ander land, geld dat dan? Of is je visum voor 30 dagen achtereen en als je weg gaat is dat jammer. Of krijg je als je weg gaat sowieso weer nieuwe 30 dagen?

Pfffff, lastig allemaal dit zeg! Hoop dat iemand kan helpen!
Bij mijn weten is een visum 3 maanden geldig, echter moet deze na 30 dagen verlengd worden. Het makkelijkste is om daarvoor bijv. Hong Kong aan te doen, zodat je 30 dagen weer opnieuw in gaan. Zo hadden wij een double-entry visum aangevraagd om naar Hong Kong te kunnen en dat komt nu wel goed uit. Als je het land uitgaat en weer terug komt gaan je 30 dagen dus weer opnieuw in, tenzij je natuurlijk al 3 maanden geweest bent..
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
  woensdag 21 mei 2008 @ 17:43:14 #99
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_58805986
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 16:57 schreef somegirl het volgende:
Ik heb nog even een vraagje over de visa. Zit er toch een beetje mee in m'n maag!

Als ik dus maar voor 30 dagen een visum krijg voor China, en ik ben daar bijvoorbeeld eerst 3 weken, en dan nog 2 weken tijdens de OS, en in tussentijd in een ander land, geld dat dan? Of is je visum voor 30 dagen achtereen en als je weg gaat is dat jammer. Of krijg je als je weg gaat sowieso weer nieuwe 30 dagen?

Pfffff, lastig allemaal dit zeg! Hoop dat iemand kan helpen!
Zoals just.in.case al zei, een visum is 3 maanden geldig, en je mag per entry 30 dagen blijven. Wil je dus van 7 juli tot 30 augustus naar China, dan moet je tussendoor even het land uit. Je kunt misschien als je China bent bij de autoriteiten iemand lief aankijken, maar even naar Hong Kong o.i.d. lijkt mij het makkelijkst en vrijwel gegarandeerd probleemloos. Vergeet niet dat je voor je een Chinees visum gaat aanvragen al voor iedere nacht in China een hotel moet hebben geboekt, en dat je voor een double entry visum 4 vluchten/treinritten/etc moet hebben geboekt (in-eerste entry-uit, in-tweede entry-uit). Het is lastig, maar als je volgens de Chinese regels speelt moet het lukken. Succes!
  woensdag 21 mei 2008 @ 17:52:42 #100
47776 somegirl
Gossip Girl
pi_58806155
Oke dan, wat een geregel!!! Maar dat gaat goedkomen dan. Alleen nog even die vlieg/treinreis regelen. Moet je voor Hong Kong ook nog een apart visum regelen? Of kun je daar zo in voor een paar dagen?

Om m'n hotel probleem op te lossen zat ik te denken aan gewoon een hostel te boeken voor de gehele periode, de confirmatie te krijgen en het daarna weer cancellen. Je hoeft het toch pas te betalen als je daar bent. Gaat dat werken denken jullie?

Ben erg blij met jullie info!
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
  woensdag 21 mei 2008 @ 18:16:11 #101
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_58806501
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 17:52 schreef somegirl het volgende:
Oke dan, wat een geregel!!! Maar dat gaat goedkomen dan. Alleen nog even die vlieg/treinreis regelen. Moet je voor Hong Kong ook nog een apart visum regelen? Of kun je daar zo in voor een paar dagen?
Tot 90 dagen kun je als bezitter van een Nederlands paspoort zonder visum in Hong Kong verblijven.
quote:
Om m'n hotel probleem op te lossen zat ik te denken aan gewoon een hostel te boeken voor de gehele periode, de confirmatie te krijgen en het daarna weer cancellen. Je hoeft het toch pas te betalen als je daar bent. Gaat dat werken denken jullie?
Ja, ik heb zelfs op een Belgisch forum gelezen dat ambassademedewerkers dit aanraadden aan backpackers.
  woensdag 21 mei 2008 @ 19:21:48 #102
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_58807610
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 16:51 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Lijkt me dat die al wel meer aardbevingen doorstaan heeft, dus vermoed dat daar weinig mee mis is.

Weet iemand trouwens hoelang die Sound and Light-show nog wordt opgevoerd in Yangshuo? Vond ik vorig jaar erg de moeite waard, maar ik vroeg me af of de show deze zomer ook nog gedraaid wordt.
In juni 2007 iig nog wel... maar ik hoorde toen iets over dat het ook bij de openingsact van de olympische spelen (deels) opgevoerd zou worden. Dus ik kan me voorstellen dat het daardoor van de zomer iets anders in elkaar zit dan anders. Ik vond het echt een super mooie show.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_58814109
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 19:21 schreef Levitation het volgende:

[..]

In juni 2007 iig nog wel... maar ik hoorde toen iets over dat het ook bij de openingsact van de olympische spelen (deels) opgevoerd zou worden. Dus ik kan me voorstellen dat het daardoor van de zomer iets anders in elkaar zit dan anders. Ik vond het echt een super mooie show.
Mja, ik was er dus in augustus 2007 en het was echt schitterend. Meen ergens gelezen te hebben dat het nog tot de Olympische Spelen zou draaien en wij zijn er in juli, dus dan zou het nog kunnen. Alleen kan ik dat nergens terug vinden.. Het is inderdaad dezelfde regisseur als die van de openingsact van de Olympische Spelen.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
  donderdag 22 mei 2008 @ 00:02:16 #104
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_58814264
Die geluid en lichtshow in Yangshuo is geweldig en ik kijk ook uit naar de openingsact van de OS om die reden!!! Wij hebben de show ook rond Augustus 2007 gezien btw
  donderdag 22 mei 2008 @ 00:46:52 #105
47776 somegirl
Gossip Girl
pi_58815151
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 18:16 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Tot 90 dagen kun je als bezitter van een Nederlands paspoort zonder visum in Hong Kong verblijven.
[..]

Ja, ik heb zelfs op een Belgisch forum gelezen dat ambassademedewerkers dit aanraadden aan backpackers.
Top! Thanks!
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
pi_58896225
kan iemand mij vertellen, welk nummer mensen in china voor mijn 06 moeten doen om met mij te bellen?
  zondag 25 mei 2008 @ 13:49:56 #107
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_58897324
quote:
Op zondag 25 mei 2008 12:53 schreef Abbysak het volgende:
kan iemand mij vertellen, welk nummer mensen in china voor mijn 06 moeten doen om met mij te bellen?
+31
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_58898133
Dankjewel:-)
  zondag 25 mei 2008 @ 16:23:32 #109
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_58900674
En dan de 0 van 06 weglaten, dus: +316[....]. De plus kan ook wel als 00 ingetoetst worden, dus 00316[....].
  maandag 26 mei 2008 @ 00:44:13 #110
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_58910885
en dat geldt trouwens voor ieder land in de wereld dus is op zich een aanrader om dat te onthouden
  dinsdag 27 mei 2008 @ 22:56:38 #111
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_58952504
* problematiQue gaat morgen weg voor 18 dagen beijing en noord-korea
  woensdag 28 mei 2008 @ 09:40:32 #112
47776 somegirl
Gossip Girl
pi_58957262
Heel veel plezier!!!
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 12:57:04 #113
47776 somegirl
Gossip Girl
pi_59010606
Heeft iemand ook nog tips voor goedkope vliegtickets in Azie? Ik wil namelijk, omdat ik halverwege het land uit moet, vliegen naar Bangkok, en heb al wel wat gekeken via tiger air en air asia, maar kon nog niet echt een spotgeodkoop ticket vinden, en die moeten er geloof ik wel zijn.

Iemand tips?
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 13:10:08 #114
47776 somegirl
Gossip Girl
pi_59010870
Ah, ik zie er al 2 staan in dit topic nu ik t allemaal even doorlees.

elong.com en ctrip.com denk dat ik me daar wel even mee vermaak. Andere tips zijn altijd welkom!
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
  donderdag 5 juni 2008 @ 22:46:40 #115
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_59157433
Even een misverstand uit de wereld helpen, je hoeft niet de grens over als je langer dan 30 dagen wilt blijven. Zelf heb ik vorige week een visum aangevraagd voor mijn reis van 51 dagen, ik heb gewoon een single-entry visum voor 60 dagen gekregen, vandaag opgehaald. Dat is dus geen probleem.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_59212469
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:46 schreef Jabberwocky het volgende:
Even een misverstand uit de wereld helpen, je hoeft niet de grens over als je langer dan 30 dagen wilt blijven. Zelf heb ik vorige week een visum aangevraagd voor mijn reis van 51 dagen, ik heb gewoon een single-entry visum voor 60 dagen gekregen, vandaag opgehaald. Dat is dus geen probleem.
Hm, het visum dat ik heb is weliswaar 3 maanden geldig, maar wel voor maximaal 30 aaneengesloten dagen. Echter is dit visum al in april aangevraagd. Nu was toch het plan halverwege de reis naar Hong Kong te gaan, dus das niet zo'n probleem verder. Zal het nog eens checken.

Iemand trouwens enig idee hoe goed de provincies bereikbaar zijn die grenzen aan Tibet? Ik zou graag naar Xiahe (in de buurt van Lanzhou) of naar Zhongdian, ten noorden van Dali en Lijiang gaan, maar ik weet niet in hoeverre dat mogelijk is op dit moment..
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
  zondag 8 juni 2008 @ 16:17:20 #117
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_59221002
Je kunt er gewoon heen, je moet wel oppassen voor demonstraties. In hoeverre het vervoer in die richting gaat weet ik niet (de twee door jou genoemde plaatsen ga ik niet bezoeken), maar dat zou je daar even na moeten vragen, ik neem aan dat dat niet zo'n probleem is, afhankelijk vanaf welke plaats je vertrekt.

Je moet wel de massale bijeenkomsten vermijden, dus, want dan heb je kans dat je in een demonstratie zit, en dat wil je niet.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_59227966
quote:
Op zondag 8 juni 2008 16:17 schreef Jabberwocky het volgende:
Je kunt er gewoon heen, je moet wel oppassen voor demonstraties. In hoeverre het vervoer in die richting gaat weet ik niet (de twee door jou genoemde plaatsen ga ik niet bezoeken), maar dat zou je daar even na moeten vragen, ik neem aan dat dat niet zo'n probleem is, afhankelijk vanaf welke plaats je vertrekt.

Je moet wel de massale bijeenkomsten vermijden, dus, want dan heb je kans dat je in een demonstratie zit, en dat wil je niet.
Las net ergens dat Xiahe afgesloten was, maar dat lag toch uit de richting. Zhongdian was nog wel bereikbaar, dus lijkt me gaaf om heen te gaan. Ongeveer vijf uur met de bus vanuit Lijiang. Dat van die demonstraties heb ik al eens vaker gelezen. Inderdaad iets waar je liever niet in terecht komt..
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
  zondag 8 juni 2008 @ 21:41:07 #119
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_59231066
Ik heb nog eens zitten denken over dat visum, kan het zijn dat jij bij je itinerary ook boekingen in Hong Kong al had staan? Want dan krijg je inderdaad zo'n visum, ik heb alleen maar hotels in China laten zien, en heb zodoende een visum gekregen waarbij ik de grens niet over hoef (of mag, zodra ik de grens over ben kan ik niet meer terug, geen Hong Kong dus).

Maar je gaat al bijna zeker? Leuk man, veel plezier. Voor mij nog drie weken wachten.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 9 juni 2008 @ 12:29:22 #120
47776 somegirl
Gossip Girl
pi_59243639
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:46 schreef Jabberwocky het volgende:
Even een misverstand uit de wereld helpen, je hoeft niet de grens over als je langer dan 30 dagen wilt blijven. Zelf heb ik vorige week een visum aangevraagd voor mijn reis van 51 dagen, ik heb gewoon een single-entry visum voor 60 dagen gekregen, vandaag opgehaald. Dat is dus geen probleem.
He? Er staat expliciet op de site dat ze alleen nog maar visa uitgeven voor 30 dagen!
Heel raar.......
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
  maandag 9 juni 2008 @ 14:20:12 #121
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_59246691
Klopt, maar als je het formulier uitprint en invult, kun je gewoon een visum voor 3 maanden aanvinken. Heb ik ook gedaan, en omdat ik 51 dagen in China vertoef, hebben ze me een 60 dagen visum gegeven. Als je papierwerk verder in orde is, doen ze daar dus niet moeilijk over.

Maar de informatie wisselt inderdaad, maar ik heb zelf toch echt een visum voor 60 dagen gekregen, dus het kan wel. Hopelijk heb je er nog wat aan.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_59461951
Hallo, ik lees al een tijdje mee aangezien ik vanaf 14 juli tot 11 aug. in China zit. Ik heb mn visum net een paar weken binnen via een aziatisch travel agent geregeld. Wij(zijn met 4) hoefden geen hotels of iets dergelijks te laten zien, waarschijnlijk omdat 1 van onze ouders in Shanghai werkt en die als referentie is opgegeven.
Maar nog evne kort als je eenmaal je visum hebt is het in orde neem ik aan?
A wise guy's always right even when he's wrong, he's right.
  donderdag 19 juni 2008 @ 10:29:07 #123
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_59511690
Ik zou niet weten wat je nog meer wil regelen? Met een visum kom je het land in, ja.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_59525280
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:29 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik zou niet weten wat je nog meer wil regelen? Met een visum kom je het land in, ja.
Dat dacht ik al:P

Nog een vraagje is het een beetje te doen qua hostels zonder vooruit te boeken of moet je echt van te voren alles vastleggen?
A wise guy's always right even when he's wrong, he's right.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 00:29:19 #125
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_59538726
Je moet alles vastleggen, maar dat kun je altijd nog cancellen natuurlijk.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 24 juni 2008 @ 00:03:31 #126
156518 Snelwagen
KTM 690SM Prestige
pi_59641033
Kga in Oktober 2 weekjes naar China voor school, een project doen op een uni daar. In Chonqing, beetje grauwe stad wat ik er tot nu toe van heb gezien/gehoord . En misschien wordt er nog 1 week hongkong achteraan geplakt . Heb dr wel zin in, ben nog nooit in China geweest
Some say I urinate 98 RON petrol, and that I can smell corners.
KTM (Kronreif Trunkenpolz Mattighoven) Motorradbau Moser & Co
Stop
Blitse motor man!
pi_59683788
Las net in het NRC dat Tibet sinds vandaag, verrassend genoeg, weer open is gesteld voor toeristen. Morgen vlieg ik naar Beijing, voor een vakantie van een maand, dus wie weet.. Er ligt nog niets vast in ieder geval. Heel veel zin in!
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_59684997
Ik ben in Mei een week naar Beijing geweest voor een excursie van school. Ik kon me er van tevoren niet veel bij voorstellen aangezien ik daarvoor niet verder ben gekomen als Turkije. Maar het reizen is me zeer goed bevallen en het proeft ook zeker naar meer.
Ik raad de mensen die naar Beijing gaan voor de architectuur aan om nog even te wachten tot na de Olympische spelen dan worden namelijk ook die gebouwen opengesteld en kan je er gewoon vrij rond lopen. Deze gebouwen waren nu heel erg beveiligd en je kon niet dichter dan 400m komen.
Hier nog een paar foto's:


entree nieuwe luchthaven Beijing

http://johnmooij.fotopic.net/p50702042.html
kleuren in de verboden stad

http://johnmooij.fotopic.net/p50702056.html
mensen zijn er altijd vrolijk

http://johnmooij.fotopic.net/p50702103.html
operagebouw Beijing

http://johnmooij.fotopic.net/p50702112.html
Het vogelnestje
It's not so important who starts the game but who finishes it.
  donderdag 26 juni 2008 @ 11:44:33 #129
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_59700940
Jezus wat een schoolreisjes hebben jullie, onze schoolreisjes waren musea in Amsterdam enzo haha.

Maar Tibet opengesteld, dat is interessant! Ik vertrek zondag en ga eerst wat werken, maar die vier werken erna kan ik er dus misschien wel heen gaan. Ik houd het in de gaten.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 26 juni 2008 @ 16:34:06 #130
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_59708896
Nog even iets voor mensen die naar China gaan: Zorg er wel voor dat iedere nacht geregistreerd wordt. Je mag blijkbaar best afwijken van je reisschema, zolang maar van iedere nacht achterhaald kan worden waar je was. Bij hostels enzo gaat dit automatisch, verblijf je bij bekenden moet je even iets invullen bij het police station. Op iedere ongeregistreerde nacht riskeer je een boete van 500RMB met een plafond van 5000 RMB.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 30 juni 2008 @ 00:16:47 #131
156518 Snelwagen
KTM 690SM Prestige
pi_59784386
Weet iemand trouwens welke inentingen je moet hebben als je naar China gaat, kom de stad niet echt uit ofzo. Ga alleen naar Chonqing en Hongkong, voor 3 weken in totaal.
Scheelt me weer een gesprekje bij die GGD, maarja moet het wel zeker weten natuurlijk....
Some say I urinate 98 RON petrol, and that I can smell corners.
KTM (Kronreif Trunkenpolz Mattighoven) Motorradbau Moser & Co
Stop
Blitse motor man!
  maandag 30 juni 2008 @ 04:36:24 #132
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_59785893
Voor Hongkong niks, maar voor Chongqing:
Hepatitis A
DTP
Buiktyfus

En bij de GGD sporen ze meestal ook wel aan op een mantoux.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_59799581
quote:
Op zondag 8 juni 2008 10:45 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Hm, het visum dat ik heb is weliswaar 3 maanden geldig, maar wel voor maximaal 30 aaneengesloten dagen. Echter is dit visum al in april aangevraagd. Nu was toch het plan halverwege de reis naar Hong Kong te gaan, dus das niet zo'n probleem verder. Zal het nog eens checken.

Iemand trouwens enig idee hoe goed de provincies bereikbaar zijn die grenzen aan Tibet? Ik zou graag naar Xiahe (in de buurt van Lanzhou) of naar Zhongdian, ten noorden van Dali en Lijiang gaan, maar ik weet niet in hoeverre dat mogelijk is op dit moment..
Mocht je toch nog naar Xiahe kunnen gaan, dan kan ik ook zeker aanraden dat je daarna iets verder zuidelijk reist, naar Langmusi. Is echt een super mooi dorpje dat precies op de grens van Gansu en Sichuan ligt!
Zhongdian is ook best leuk. Ik kan je ook zeker aanraden om daarna nog een paar uur verder te reizen richting Deqin, en dan te gaan wandelen rond de Minya Konka (Meili snow mountain) !
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  maandag 30 juni 2008 @ 18:42:28 #134
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_59799691
* problematiQue gebaart naar de link in zijn signature.
  maandag 30 juni 2008 @ 20:29:58 #135
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_59802361
Fascinerende beelden, vooral van Noord Korea
pi_59810027
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 16:34 schreef Jabberwocky het volgende:
Nog even iets voor mensen die naar China gaan: Zorg er wel voor dat iedere nacht geregistreerd wordt. Je mag blijkbaar best afwijken van je reisschema, zolang maar van iedere nacht achterhaald kan worden waar je was. Bij hostels enzo gaat dit automatisch, verblijf je bij bekenden moet je even iets invullen bij het police station. Op iedere ongeregistreerde nacht riskeer je een boete van 500RMB met een plafond van 5000 RMB.
Kan je dit misschien nog iets nader toelichten?
Ik heb bv nog vrij weinig vastgelegd. Aan wie zou je dit moeten laten zien en wanneer etc.
A wise guy's always right even when he's wrong, he's right.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:50:13 #137
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_59817960
Als je in hostels blijft vragen ze het zelf wel ja... dus dan niks aan de hand. Maar komt het echt zo precies? (ik weet het natuurlijk komt het precies, want het zijn chinezen..maar toch)
  zaterdag 5 juli 2008 @ 00:10:33 #138
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_59901954
Ga over 4 weken naar Beijing :-). 3 weken in totaal waarvan 2 voor de O.S. Heb er nu al zin in.

Weet iemand ook waar ik online treintickets voor Beijing-Tianjin kan bestellen? Wil 1 dag op-en-neer ivm wedstrijd Olympisch voetbal XI-tal. Liefts met de snelle trein :-)
pi_59903186
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 00:10 schreef _wie het volgende:
Ga over 4 weken naar Beijing :-). 3 weken in totaal waarvan 2 voor de O.S. Heb er nu al zin in.

Weet iemand ook waar ik online treintickets voor Beijing-Tianjin kan bestellen? Wil 1 dag op-en-neer ivm wedstrijd Olympisch voetbal XI-tal. Liefts met de snelle trein :-)
Ik probeerde het laatst ook via chipatripadvisor.com maar ik kreeg deze reactie:
quote:
Dear Sir/Madam,
Sorry, we do not book train tickets for short distance trip. Please purchase the tickets at railway station.
Thanks.
Wat betreft die supersnelle nieuwe trein, weet ik niet. Waaa nog 6 dagen te gaan en ik zit in Shanghai
  zaterdag 5 juli 2008 @ 11:55:00 #140
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_59906159
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 01:28 schreef Karimo het volgende:

[..]

Ik probeerde het laatst ook via chipatripadvisor.com maar ik kreeg deze reactie:
[..]

Wat betreft die supersnelle nieuwe trein, weet ik niet. Waaa nog 6 dagen te gaan en ik zit in Shanghai
Ik moet nog een maand wachten tot Beijing
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_60703305
Even een paar foto's van 4,5 week China.

Shangri-La



Deqin





Lijiang



Yangshuo



Longsheng



Tongli



Shanghai







Beijing





When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_60706897
Even een VISUM vraagje, ik en me kammeraad gaan de 15e naar Shanghai voor 10 dagen. Alleen maandag
zal de reisbureau via een spoed procudure een visum gaan aanvragen.
Alleen zit dit mij nog even dwars, voor mij zal het verder geen probleem zijn Nederlands paspoort en woon in nederland, maar me kammeraad woont in nederland maar heeft een duits paspoort.

Weet iemand hoe dit werkt met de visum aanvraag?
pi_61056050
Zojuist de knoop doorgehakt, volgend jaar in de maand Mei ga ik naar Beijing (gewoon voor 10 dagen toeristje spelen), kan ik nu al een visum daarvoor halen (het is al geboekt dus heb al de reservering van een hotel in Beijing)? Of kan ik dat echt pas 3 maanden van te voren doen?
pi_61059883
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 00:45 schreef DJJoris het volgende:
Zojuist de knoop doorgehakt, volgend jaar in de maand Mei ga ik naar Beijing (gewoon voor 10 dagen toeristje spelen), kan ik nu al een visum daarvoor halen (het is al geboekt dus heb al de reservering van een hotel in Beijing)? Of kan ik dat echt pas 3 maanden van te voren doen?
Als je het nu haalt is het visum tegen die tijd niet al lang niet meer geldig. Haal het gewoon in die periode van 3 maanden van te voren!
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_61059927
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:19 schreef just.in.case het volgende:
Even een paar foto's van 4,5 week China.
Leuk om dingen te herkennen waar ik ook ben geweest!
Ben je ook echt gaan hiken in de Meili snow mountains, of alleen de touristische route naar die gletsjer genomen? Ik ben zelf een paar dagen gaan bikkelen daar, door allereerst vanuit Feila Si recht omlaag te lopen en daar de rivier over te steken. Hierdoor kon ik de toeganspoort tot het park ontwijken zodat ik geen 100 yen aan een ticket kwijt was haha
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_61060958
Leuk herkenbaar inderdaad, die foto's. Wat vond je van die monastery in Shangri-La?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:22:11 #147
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61062581
Ik mis China echt door alle aandacht de laatste tijd, leuke foto's in ieder geval.
pi_61064988
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 10:36 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

Leuk om dingen te herkennen waar ik ook ben geweest!
Ben je ook echt gaan hiken in de Meili snow mountains, of alleen de touristische route naar die gletsjer genomen? Ik ben zelf een paar dagen gaan bikkelen daar, door allereerst vanuit Feila Si recht omlaag te lopen en daar de rivier over te steken. Hierdoor kon ik de toeganspoort tot het park ontwijken zodat ik geen 100 yen aan een ticket kwijt was haha
Het doel van de trip was inderdaad de Meili Snow Mountain, maar we hebben verder geen hike gedaan aldaar. We hadden een tweedaagse tour geboekt met een Jeep vanuit Shangri-La naar de Meili mountain, dus heel veel tijd was er ook tijd. Wel erg indrukwekkend daar, though. Volgende trip trek ik daar zeker meer tijd voor uit.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_61065462
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 11:50 schreef Jabberwocky het volgende:
Leuk herkenbaar inderdaad, die foto's. Wat vond je van die monastery in Shangri-La?
Heel gaaf. In Beijing zijn we ook wel naar de Lama en Confucius Tempel geweest natuurlijk, maar dit was eigenlijk veel leuker. Er leven nog zo'n 300 monikken in en om het klooster. Dat maakt het veel authenthieker en daardoor veel mooier. Ben jij er ook geweest?
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_61110475
Edit: dubbel
  maandag 25 augustus 2008 @ 14:34:08 #151
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61110542
Iemand ook wel eens in Qufu geweest (geboorteplaats van Confucius)? Heel veel (Chinese) toeristen, maar wel indrukwekkend. Mount Tai ligt daar ook in de buurt, heel mooi.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:03:27 #152
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_61161420
Shangri-la is mooi plaatsje! Hoop ooit nog eens terug te gaan..
pi_61165124
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 15:44 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Heel gaaf. In Beijing zijn we ook wel naar de Lama en Confucius Tempel geweest natuurlijk, maar dit was eigenlijk veel leuker. Er leven nog zo'n 300 monikken in en om het klooster. Dat maakt het veel authenthieker en daardoor veel mooier. Ben jij er ook geweest?
Ik was er deze zomer inderdaad ook, en had dezlfde ervaring als jij, heel leuk met al die monniken er nog bij en alles. Vooral ook als je wat verder afdwaalt en ze de authentieke muziek nog ziet maken enzo, was dat bij jou ook?

In Beijing ben ik deze keer niet geweest, vanwege die OS gekte heb ik dat maar overgeslagen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_61217844
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 14:34 schreef Wheelgunner het volgende:
Iemand ook wel eens in Qufu geweest (geboorteplaats van Confucius)? Heel veel (Chinese) toeristen, maar wel indrukwekkend. Mount Tai ligt daar ook in de buurt, heel mooi.
Nope, wel overwogen, maar heb uiteindelijk de voorkeur gegeven aan een paar dagen extra Beijing. Volgend jaar weer een kans.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_61217977
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:53 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ik was er deze zomer inderdaad ook, en had dezlfde ervaring als jij, heel leuk met al die monniken er nog bij en alles. Vooral ook als je wat verder afdwaalt en ze de authentieke muziek nog ziet maken enzo, was dat bij jou ook?

In Beijing ben ik deze keer niet geweest, vanwege die OS gekte heb ik dat maar overgeslagen.
Het mooiste was nog de reis naar Shangri-La. Vanaf Kunming Southern Busstation met de sleeperbus. Wat een bende was dat. Bedden van 160 bij 30 cm, waar je als Westerling uiteraard niet in past en ook niet recht op in kunt zitten. Wij lagen achterin, dus vijf van die bedden in de breedte van een bus. Geen airco, dus alle raampjes open omdat het bloedheet is. Volgende dag iedereen zwaar verkouden natuurlijk. Kettingrokende Chinezen in het bed naast je en als laatste nog opgelicht worden i.v.m. een brandstoftoeslag voor de bagage die net zo hoog zou zijn als je hele busticket. Achteraf wel een mooie ervaring, though.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:58:38 #156
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61227426
Hoe ver was die reis?
pi_61235717
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 18:58 schreef Wheelgunner het volgende:
Hoe ver was die reis?
Er stond 13 tot 15 uur voor, maar onze chauffeur heeft het in 11 uur weten te rijden. Ik kon de slaap niet goed vatten, dus ik ben uiteindelijk om half 4 op de stoel voorin bij de chauffeur gaan zitten. Wel bizar hoe die er overheen scheurde. Het was een bochtige weg de helling op, zonder enig overzicht. Nou scheelde het dat er nauwelijks ander verkeer was, maar toch. Als je iets aparts mee wil maken kan ik de sleeperbus zeker aanraden, maar voor mij voorlopig niet weer.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
  zondag 31 augustus 2008 @ 20:02:34 #158
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_61272969
Ik heb de sleeperbus andersom gedaan, van Shangri-La naar Kunming, dat duurde 12 uur. Ik vond dat een prima rit, met roken viel het mee en het wegdek in Yunnan is gewoon goed. Ik heb er nog verbazingwekkend goed veel slaap in kunnen pakken.
Gelukkig geen last gehad van nonsens als brandstoftoeslag.

Wat dat betreft was de sleeperbus van Yangshuo naar Guangzhou voor mij een stuk minder comfortabel, de bedjes zelf zijn natuurlijk hetzelfde, maar dat wegdek was een drama. Af en toe moest je je gewoon vasthouden om niet uit bed te flikkeren (je kwam echt los van het bed in sommige hobbels), ik ben blij dat ik niet boven lag.
Anderzijds had ik nu wel het risico dat degene boven mij naar beneden zou donderen op mij, gelukkig kwam ook dat niet voor.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zondag 31 augustus 2008 @ 20:56:50 #159
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61274636
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 23:36 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Er stond 13 tot 15 uur voor, maar onze chauffeur heeft het in 11 uur weten te rijden. Ik kon de slaap niet goed vatten, dus ik ben uiteindelijk om half 4 op de stoel voorin bij de chauffeur gaan zitten. Wel bizar hoe die er overheen scheurde. Het was een bochtige weg de helling op, zonder enig overzicht. Nou scheelde het dat er nauwelijks ander verkeer was, maar toch. Als je iets aparts mee wil maken kan ik de sleeperbus zeker aanraden, maar voor mij voorlopig niet weer.
Haha, ja, ritjes in China hebben me ook zeker een paar jaar van mijn leven gekost. Oversteken alleen ook al trouwens
pi_61288520
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 20:02 schreef Jabberwocky het volgende:

Wat dat betreft was de sleeperbus van Yangshuo naar Guangzhou voor mij een stuk minder comfortabel, de bedjes zelf zijn natuurlijk hetzelfde, maar dat wegdek was een drama. Af en toe moest je je gewoon vasthouden om niet uit bed te flikkeren (je kwam echt los van het bed in sommige hobbels), ik ben blij dat ik niet boven lag.
Anderzijds had ik nu wel het risico dat degene boven mij naar beneden zou donderen op mij, gelukkig kwam ook dat niet voor.
Ohhh, heb begin dit jaar dezelfde rit gemaakt. Wat een ramp was dat. Chauffeur die in de bochten gaat inhalen en snel weer terug moet naar zijn eigen baan omdat er ineens een tegenligger aankomt. Brandende vrachtwagens waar we op 50 cm gewoon voorbij rijden. En de hobbels.... Geef mij de trein maar!!

Maar wel een mooi verhaal
  zondag 7 september 2008 @ 01:03:54 #161
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_61440502
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 16:34 schreef Jabberwocky het volgende:
Nog even iets voor mensen die naar China gaan: Zorg er wel voor dat iedere nacht geregistreerd wordt. Je mag blijkbaar best afwijken van je reisschema, zolang maar van iedere nacht achterhaald kan worden waar je was. Bij hostels enzo gaat dit automatisch, verblijf je bij bekenden moet je even iets invullen bij het police station. Op iedere ongeregistreerde nacht riskeer je een boete van 500RMB met een plafond van 5000 RMB.
Eindelijk! Ik heb geboekt. Begin november ga ik eindelijk naar China.. Yaay dus.
Maar anyway, mijn broer is momenteel in Hangzhou, die studeert nu voor 5 maanden daar. Kan ik hem dan als referentie opgeven? Je moet een uitnodiging hebben ook vanuit China. Ik ga met nog 2 andere vrienden van hem. Kunnen zij ook opgeven dat ze bij hem verblijven? Of zit daar een maximum daaraan verbonden?

En nog een vraagje over bovenstaande. Ieder nacht moet geregistreerd worden. En als ik dus bij mijn broer verblijf, moet ik me iedere nacht laten registeren? Of gewoon bij aankomst? Betekend dat dan dat ik niet kan reizen in het land zelf en dat ik dan altijd in Hangzhou moet overnachten?

En hoe zit het als je de nachtrein neemt? Ik snap echt geen flikker van. En stel je boekt dus die hostel voor gehele periode en je cancelt dus. En gaat dus backpacken en je besluit dus die nachttrein te nemen. Dus die ticket geld dan als geregistreerde nacht?
Controleren ze dan ook je reisscheme plus je daarwerkelijk gemaakte reis?
Seen it all done it all, can't remember most of it
  zondag 7 september 2008 @ 10:11:02 #162
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_61443197
Hm over dat registreren.. Toen wij er waren viel dat allemaal wel mee hoor. Nooit iets gemerkt van enige controle whatsoever. Enige wat er gebeurt is dat als je bij een hostel komt ze alles even noteren uit je paspoort etc. De route hoef je echt niet vast te leggen. Misschien als je land binnengaat even grove route aangeven ofzo, maar daar kun je volgens mij gerust van afwijken. Nachtrein hebben wij ook meerdere van gehad en nooit iets geregistreerd (of misschien gaat het wel automatisch als je een nachtrein neemt...). Hoe het zit met verblijf bij familie..geen idee.

Goede reis!!
pi_61447113
Er worden twee zaken door elkaar gehaald, namelijk het aanvragen van het visum enerzijds en het verblijf in China en registratie anderzijds. Voor de visumaanvraag kun je inderdaad je broer als referentie opgeven. Het betreft dan familiebezoek, wat natuurlijk een geldige reden is. Twee extra personen lijkt me eveneens redelijk; het gaat er meer om dat je niet met 20 man dezelfde persoon op geeft. Het reisschema is ook enkel voor de visumaanvraag. In China zelf wordt dat bij mijn weten nergens gecontroleerd.

In China zelf dien je sinds juni 2008 altijd geregistreerd te staan. Als je in hostels overnacht is dat eenvoudig, aangezien het hostel er dan verantwoordelijk voor is. Ook voor een eventuele boete. Als je bij familie overnacht, dien je dat zelf door te geven aan het PSB. Je kunt dan aangeven dat je van die tot die datum daar en daar verblijft. Dat hoeft dus niet elke dag, maar eenmaal per overnachtingsadres. Je kunt verder prima reizen, alleen moet je voor je nieuwe adres weer geregistreerd staan. Officieel moet je binnen 48 uur weer ergens geregistreerd staan, dus een nachttrein is geen probleem.

Sowieso, deze regels zijn allemaal ingevoerd met de Olympische Spelen in het achterhoofd. Om de veiligheid te garanderen willen ze van iedere persoon exact weten waar die uithangt. Echter, nu dat allemaal achter de rug is verwacht ik dat al deze maatregelen langzamerhand terug gedraaid worden, of in ieder geval minder streng gehandhaafd. Niet echt iets om je heel druk over te maken. Veel plezier aldaar in ieder geval!
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
  zondag 7 september 2008 @ 23:44:41 #164
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_61463801
Ik moet zeggen dat ik ondanks de goede voornemens zelf ook niet altijd even consequent ben geweest met registratie (dom en een risico, maargoed), maar niemand heeft er bij de douane aan gevraagd. Je moet denk ik maar net de 'pech' hebben als ze je checken of je iedere nacht wel ergens een registratie zou hebben. Maar het hoeft dus verder niet echt uit te maken als je een tijdje overslaat.

Niet dat ik nu zeg dat je het niet moet doen, want het is wettelijk wel verplicht natuurlijk. :p
Maar je kunt geluk hebben dus en nergens last van hebben.

En inderdaad veel plezier!
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:12:24 #165
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_62508213
Nou ik heb vorige week mijn visum aangevraagd. En er zijn geen hotelboekingen meer vereist. China heeft alle extra regels laten vervallen. Ik ben er echt ontzettend blij mee. Nu kan ik gewoon lekker ter plekke een hotel regelen. Ontzettend veel zin in! 2 november vlieg ik over Helsinki met Finn Air. Naar Shanghai en dan gelijk naar Hangzhou met de bus. Daar lekker paar dagen blijven en dan naar Beijing. En de rest zie ik dan wel. Zin!!
Seen it all done it all, can't remember most of it
pi_63536785
Mijn zusje zit vanaf januari een half jaar in Hangzhou. Nu wil ik dat als excuus aangrijpen om vier weken op vakantie te gaan

Ik zat zelf te denken om van Hong Kong overland naar Beijing te reizen. Is dat goed te doen in vier weken zonder echt te haasten? Of te ver?
pi_63537282
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:35 schreef Knakker het volgende:
Mijn zusje zit vanaf januari een half jaar in Hangzhou. Nu wil ik dat als excuus aangrijpen om vier weken op vakantie te gaan

Ik zat zelf te denken om van Hong Kong overland naar Beijing te reizen. Is dat goed te doen in vier weken zonder echt te haasten? Of te ver?
Als je gebruik maakt van nachttreinen moet het goed te doen zijn. Wel gaaf, zeg! Alvast veel plezier!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_63539402
In vier weken is dat goed te doen. En inderdaad, ga zoveel mogelijk met de nachttrein.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_63543945
Na mijn afstuderen volgend jaar ben ik van plan om in ieder geval terug te gaan naar China. Deze keer wil ik in ieder geval weer terug naar Sichuan, en dan proberen wat meer te zien van het westen van deze provincie. Daarna omhoog richting Qinghai/Gansu en dan uiteindelijk naar Xinjiang, en mogelijk ook nog Tibet in als het me gaat lukken
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_64260101
Mijn plannen om naar China te gaan hebben vaste vorm gekregen: de tickets zijn al geboekt Ik heb echter maar drie weken; vlieg op 3 maart van Brussel naar Beijing en op 24 maart van Hong Kong - Beijing - Brussel. Misschien wat kort (kon helaas neit anders), maar heb er sowieso wél ontzettend zin in

Nu was ik op zoek naar de Lonely Planet van China, en kwam Google oa met de volgende link (in het Spaans)::

http://www.diariodelviaje(...)a-guia-lonely-planet

Ze vermelden dat Lonely Planet's van China geconfisceerd worden op het vliegveld, zogenaamd omdat Taiwan erin staat als een apart land (hetgeen niet door China wordt erkend) Iemand hier ervaring mee?
  maandag 22 december 2008 @ 23:28:29 #171
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_64266096
Ik heb de mijne gewoon meegenomen in de handbagage, en niemand lette er op. Je kunt er voor de zekerheid een kaftje omheen doen, als je echt geen risico wilt nemen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 22 december 2008 @ 23:59:49 #172
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64267521
Ik had alleen een lonely planet taalgidsje bij me, maar een reisgenoot had ook de volledige bij zich, beide geen problemen gehad. Dat was echter al een paar jaar geleden dus.
pi_64275810
Vorig jaar een Lonely Planet meegenomen en dit jaar (na 7 maanden in China) weer mee teruggenomen.
Geen problemen gehad.
pi_65224719
BBC heeft een leuke docu gemaakt over de wild life en de mensen in China.
zie http://www.bbc.co.uk/sn/tvradio/programmes/wildchina/
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:12:52 #175
47776 somegirl
Gossip Girl
pi_65241567
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:35 schreef Knakker het volgende:
Mijn zusje zit vanaf januari een half jaar in Hangzhou. Nu wil ik dat als excuus aangrijpen om vier weken op vakantie te gaan

Ik zat zelf te denken om van Hong Kong overland naar Beijing te reizen. Is dat goed te doen in vier weken zonder echt te haasten? Of te ver?
Ik heb dat stuk in zo'n 3 weken gedaan (plus een week in hong Kong vertoefd is 4), heel goed te doen dus, ligt er natuurlijk wel aan wat je allemaal wilt zien! Mijn tochtje was Hong Kong - Guilin - Yangshou - Kunming - Dali - Lijiang - Tiger Leaping Gorge - Chengdu - Xian - Pingyao - Beijing.
Jemig, best veel eigenlijk als ik het zo opschrijf. Maar het is dus te doen! En heb niet eens gehaast ofzo.
China is top! tiger Leaping Gorge is ook echt aan te raden!

Edit: Was Guilin nog vergeten....
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:17:19 #176
47776 somegirl
Gossip Girl
pi_65241727
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:41 schreef Knakker het volgende:
Mijn plannen om naar China te gaan hebben vaste vorm gekregen: de tickets zijn al geboekt Ik heb echter maar drie weken; vlieg op 3 maart van Brussel naar Beijing en op 24 maart van Hong Kong - Beijing - Brussel. Misschien wat kort (kon helaas neit anders), maar heb er sowieso wél ontzettend zin in

Nu was ik op zoek naar de Lonely Planet van China, en kwam Google oa met de volgende link (in het Spaans)::

http://www.diariodelviaje(...)a-guia-lonely-planet

Ze vermelden dat Lonely Planet's van China geconfisceerd worden op het vliegveld, zogenaamd omdat Taiwan erin staat als een apart land (hetgeen niet door China wordt erkend) Iemand hier ervaring mee?
Ik heb dit inderdaad ook gehoord van een paar mensen die ik ben tegengekomen in China. Alleen hoef je hier op vliegvelden niet bang voor te zijn, maar zij waren over land gekomen (met de trans siberian) dan worden sowieso al je boeken e.d. gechecked (dat boek ...swans wat verboden is in China kun je dan dus ook maar beter niet bij je hebben) en je lonely planet wordt dan inderdaad ingenomen omdat Taiwan als een apart land staat afgebeeld. Maar op vliegvelden gebeurt dit dus niet.
Veel plezier!

Oh ja voor de zekerheid kun je ook gewoon taiwan helemaal doorkrassen, dat heb ik ook mensen zien doen.
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
pi_65245935
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:12 schreef somegirl het volgende:

[..]

Ik heb dat stuk in zo'n 3 weken gedaan (plus een week in hong Kong vertoefd is 4), heel goed te doen dus, ligt er natuurlijk wel aan wat je allemaal wilt zien! Mijn tochtje was Hong Kong - Guilin - Yangshou - Kunming - Dali - Lijiang - Tiger Leaping Gorge - Chengdu - Xian - Pingyao - Beijing.
Jemig, best veel eigenlijk als ik het zo opschrijf. Maar het is dus te doen! En heb niet eens gehaast ofzo.
China is top! tiger Leaping Gorge is ook echt aan te raden!

Edit: Was Guilin nog vergeten....
Oeh, gaaf. Maar heb je dat daadwerkelijk helemaal over land bereisd? Datzijn echt onmetelijke afstanden toch? Ben je daar niet al je halve vakantie aan kwijt?

Enne, wat heb je ongeveer aan reiskosten binnen China uitgegeven? Dan heb ik namelijk een referentiepunt...
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:51:51 #178
47776 somegirl
Gossip Girl
pi_65247994
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:02 schreef Knakker het volgende:

[..]

Oeh, gaaf. Maar heb je dat daadwerkelijk helemaal over land bereisd? Datzijn echt onmetelijke afstanden toch? Ben je daar niet al je halve vakantie aan kwijt?

Enne, wat heb je ongeveer aan reiskosten binnen China uitgegeven? Dan heb ik namelijk een referentiepunt...
alle over land, alleen ben ik eerst van Chengdu naar Beijing gevlogen om nog wat van de spelen mee te pakken en toen weer terug naar Xian gegaan, over land.

Ik heb in totaal 2 maanden door China gereisd, daarvan heb ik 1 week spelen meegepakt (het duurste van m'n hele reis) en 1 week Thailand. Totale kosten buiten die uitspattingen schat ik op......... moeilijk zeg..... nou ik durf het eerlijk gezegd echt niet te zeggen. Wel had ik 3000 euro gespaard voor dat ik weg ging, waar ik geheel niet aan gekomen ben. China is echt rete goedkoop. Je zit 24 uur in de trein voor 25 euro (hardsleeper), voor een hostel heb ik niet meer betaald dan 3 euro per nacht (en echt prima hostels, wel dormrooms) en eten kun je ook voor 2 euro per maaltijd (vooral plekjes waar alleen maar chinezen zitten zijn het lekkerst!). Ik was als ik geen rare dingen deed zoals shoppen max 10 euro per dag kwijt (100 rmb) en dan leefde ik niet eens zuinig.
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:57:22 #179
47776 somegirl
Gossip Girl
pi_65248264
Oh ja en in de trein zitten deed ik gewoon 's nachts. Scheelt je de kosten van je hostel, en heel veel tijd. De afstanden tussen de plaatsen valt nog wel mee hoor, alleen lijiang -chendgu was 24 uur met de bus, maar verder geloof ik niks langer dan 12 uur, en dan kun je gewoon een prima nacht pakken!
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
pi_65252387
AirFrance (http://www.airfrance.be) heeft op dit moment een aanbieding waarmee je vanaf Brussel, via Parijs (Thalys) voor 350,- euro naar Beijing, Shanghai of Hong Kong kunt vliegen, en weer terug. Boeken kan tot 25 januari en de uiterste vertrekdatum is 31 maart 2009. Minimale verblijfsduur is 7 dagen en het maximum een maand. Wellicht interessant voor degenen die plannen hebben om binnenkort naar China te gaan.

Afgelopen zomer betaalde ik voor een retour Düsseldorf - Beijing 598,- euro en dat was al spotgoedkoop. Vluchten met KLM of China Southern waren er niet onder de 700 a 800 euro. Nu was dat wel hoogseizoen, maar toch..
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_65279328
Wow, dat is inderdaad wel heel goedkoop! Zou er zo weer heen gaan haha.
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
pi_65284481
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:41 schreef somegirl het volgende:
Wow, dat is inderdaad wel heel goedkoop! Zou er zo weer heen gaan haha.
Ben nog op zoek naar een mooi pak. Had ik eigenlijk van de zomer moeten laten maken, maar met dergelijke prijzen wordt het wel heel aantrekkelijk om een weekje Shanghai te doen. Kan ik meteen een maatpak laten maken.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_65312526
quote:
Je zit 24 uur in de trein voor 25 euro (hardsleeper)
Is dat hardsleeper een beetje te doen (ben 1.90m)? Je zit niet de hele nacht tussen de kettingrokende Chinezen? En hebben die treins ook wagens waar je gewoon kunt zitten en naar buiten kunt staren, of word je geacht de hele reis op je bed te liggen?

Verder zijn de prijzen (volgens www.seat61.com/China.htm) wel wat duurder dan die 25 euro voor 24 uur, maar nog steeds prima te doen.
pi_65313796
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:57 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Ben nog op zoek naar een mooi pak. Had ik eigenlijk van de zomer moeten laten maken, maar met dergelijke prijzen wordt het wel heel aantrekkelijk om een weekje Shanghai te doen. Kan ik meteen een maatpak laten maken.
Kostdat?
pi_65314191
Hmm, die prijzen die daar op staan kloppen echt niet! Ik heb sowieso niet meer van 25 euro betaald. Maar goed. Ik vond die bedden echt heel prima te doen. Ik ben zelf 178, en kon niet helemaal comfortabel languitliggen, maar heb echt heerlijk geslapen op die bedjes. De enige ellende is het boeken, je kunt dus op z'n vroegst 3 dagen van te voren boeken (ik zie op die site dat het 20 dagen is, dat is onzin) en dan is de vraag nog maar of er plek voor je is. Ik zat alleen wel in de drukke zomervakantie, dus wellicht gaat het nu iets soepeler. Je kunt vaak via je hostel wel wat boeken, via speciale kantoortjes en op het station zelf. Die site zegt ook dat er speciale balies zijn voor foreigners. Die zijn er inderdaad wel, maar verwacht niet dat men daar engels spreekt. Laat mensen van je hostel (of waar je ook verblijft) opschrijven van waar naar waar je wilt, welke dag en welk bed. dan kun je gewoon het briefje afgeven.

Zitplaatsen zijn er ook ja, hard en soft seats. Ik heb 1 keer een soft seat gehad, dat was erg prima, maar voor een ritje van 1,5 uur. Hard seats zijn een drama (baby's plassen over de grond, veel te veel mensen in de trein, veel te warm, etensresten...) maar door de drukte heb ik die 2 keer moeten nemen helaas. Het is ook wel weer een ervaring, je zit echt tussen de chinezen als enige blanke en iedereen wil met je praten, alleen gaat dat wat lastig natuurlijk. 1 keer is letterlijk de hele trein afgezocht voor een "tolk", oh ja en foto's als je net ligt te slapen zijn ook niet ongebruikelijk...

Als je een sleeper hebt kun je ook gewoon op het onderste bed zitten, dat doet iedereen, en er zijn ook nog een aantal stoeltjes aan de zijkant. Het is dus wel weer fijn als je zelf niet het onderste bed hebt, want dan zit iedereen op je bed! Ik had altijd de bovenste, soms heb je daar ook extra been ruimte.

Hmmm best veel te vertellen....

Oh ja, in die hardsleepers heb je wel weer iets goedkoper volk dan in de softsleepers, maar daar heb ik verder niks raars meegemaakt.
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
pi_65315950
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:46 schreef Knakker het volgende:

[..]

Kostdat?
Afhankelijk van de kwaliteit en de keuze van de stoffen tussen de 70 en 150 euro. Het is wel zaak om je vantevoren enigszins te laten informeren over de tailor, omdat de kwaliteit en prijs nogal verschilt. Vuistregel is in ieder geval dat je de zeer toeristische locaties moet mijden.

Haha, kettingrokende Chinezen zijn voorbehouden aan sleeperbussen. Alhoewel in de trein ook wel gerookt mag worden, maar officieel alleen in het gedeelte tussen de coupés.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_65328385
na het zien van "Wild China " staat "Harbin International Ice and Snow Sculpture Festival" op mijn lijst om te bezoeken.
quote:
The annual Harbin International Ice and Snow Sculpture Festival has been held since 1963. It had been interrupted for a number of years during the Cultural Revolution until it was resumed in 1985.

Harbin, the capital of Heilongjiang province of People's Republic of China, is one of the sources of ice and snow culture in the world. Geographically, it is located in Northeast China under the direct influence of the cold winter wind from Siberia. The average temperature in summer is 21.2 degrees Celsius, -16.8 degrees Celsius in winter. It can be as cold as - 38.1 degrees Celsius in winter.

Officially, the festival starts from January 5th and it lasts one month. However often the exhibitions open earlier and last longer, weather permitting. Ice sculpture decoration ranges from the modern technology of lasers to traditional ice lanterns. There are ice lantern park touring activities held in many parks in the city. Winter activities in the festival include Yabuli alpine skiing, winter-swimming in Songhua River, and the ice-lantern exhibition in Zhaolin Garden. Snow carving and ice and snow recreations are world famous.

The Harbin festival is one of the world's four largest ice and snow festivals, along with Japan's Sapporo Snow Festival, Canada's Quebec City Winter Carnival, and Norway's Ski Festival.

The 2007 festival featured the Canadian theme, in memoriam of Canadian doctor Norman Bethune. It also a Guinness Record of the largest snow sculpture: 250 metres long, 28 feet (8.5 m) high, using over 13,000 cubic metres of snow. The composition consisted of two parts: "Niagara Falls" and "Crossing the Bering Strait" (the latter depicting the migration of the First Nations)
bron: http://en.wikipedia.org/w(...)w_Sculpture_Festival


[ Bericht 3% gewijzigd door daanski82 op 22-01-2009 20:02:21 (foutjes opgelost) ]
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  dinsdag 10 februari 2009 @ 02:36:32 #188
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_65902043
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:17 schreef somegirl het volgende:

[..]

Ik heb dit inderdaad ook gehoord van een paar mensen die ik ben tegengekomen in China. Alleen hoef je hier op vliegvelden niet bang voor te zijn, maar zij waren over land gekomen (met de trans siberian) dan worden sowieso al je boeken e.d. gechecked (dat boek ...swans wat verboden is in China kun je dan dus ook maar beter niet bij je hebben) en je lonely planet wordt dan inderdaad ingenomen omdat Taiwan als een apart land staat afgebeeld. Maar op vliegvelden gebeurt dit dus niet.
Veel plezier!

Oh ja voor de zekerheid kun je ook gewoon taiwan helemaal doorkrassen, dat heb ik ook mensen zien doen.
Voor wat het waard is, mij is dit nog nooit overkomen in 3 jaar China en ik heb heel wat steden per trein bezocht binnen China. Of ik heb geluk gehad.

Harbin is geweldig, zeker de moeite waard!
No bad soldiers under a good leader
pi_65927418
Ik heb me de afgelopen weken redelijk wat ingelezen en ook een treinplanner gevonden: super handig om de afstanden en reistijden wat in te kunnen schatten!

We hebben een paar 'beperkingen': we vliegen op Beijing en terug van Hong Kong, we moeten via Shanghai (mn zusje zit in Hangzhou) en ik wil per se naar Yunnan . Het probleem is dus het zoeken van balans tussen enerzijds de tijd hebben (niet achterlijk veel te reizen) en anderzijds toch veel te zien.

Ik heb het volgende bedacht:

Beijing, 3 dagen
Hangzhou & Shanghai, 3 dagen
Hunan (Fenghuang, Dehang), 2 dagen
Yunnan (Dali, Lijang), 5 dagen
Guangxi (Guilin, Yangshuo), 4 dagen
Hong Kong, 3 dagen

Waarbij we het leeuwendeel van de afstanden 's nachts willen afleggen volgens de route Beijing - Hangzhou - Huaihua - Kunming - Guilin - Hong Kong. We hadden graag de Shanxi en Chongoing regios ook nog bezocht, maar wellicht dat we dat beter kunnen bewaren voor een vervolgtrip (evt met Tibet of Mongolie).

Dus: wat zouden jullie veranderen? Wij houden meer van natuur en 'kleine' (voor zover mogelijk in China ) dorpen dan van grote steden.
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:49:34 #190
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_65947532
Ik weet nog dat ik de trein van Hangzhou naar Beijing had genomen en weer terug. De trein rit duurt tussen de 13 en 15 uur. Ik had de pech dat ik de heen weg in een hardseat trein zat. Hele nacht niet geslapen. We vertrokken om 20.00 en kwamen pas om 15.00. Kortom hels, maar een ervaring opzich. Toen we in het hotel kwamen, gelijk wezen pitten.Terugweg was met een softseat (vergelijkbaar met een vliegtuigstoel. En we kwamen rond 1 uur aan. ook helemaal brak. Ik kan je aanraden om dit stuk aangezien je maar korte dagen er verblijft per vliegtuig te doen. Anders is het zonde van je dag. Mijn bro die in HZ zit heeft dit later ook per vliegtuig gedaan en de prijzen zijn zo tussen de 30 en 50 euro voor een enkele reis. Dus valt reuze mee. En je bent er binnen een paar uur. Maar goed HZ en SH zijn grote steden, daar vlakbij is de Yellow Mountain/ MT Huangshan. Als je van natuur houdt en dorpjes, kan ik je dat aanraden.
Seen it all done it all, can't remember most of it
pi_65947600
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:49 schreef Hopey het volgende:
Ik weet nog dat ik de trein van Hangzhou naar Beijing had genomen en weer terug. De trein rit duurt tussen de 13 en 15 uur. Ik had de pech dat ik de heen weg in een hardseat trein zat. Hele nacht niet geslapen. We vertrokken om 20.00 en kwamen pas om 15.00. Kortom hels, maar een ervaring opzich. Toen we in het hotel kwamen, gelijk wezen pitten.Terugweg was met een softseat (vergelijkbaar met een vliegtuigstoel. En we kwamen rond 1 uur aan. ook helemaal brak. Ik kan je aanraden om dit stuk aangezien je maar korte dagen er verblijft per vliegtuig te doen. Anders is het zonde van je dag. Mijn bro die in HZ zit heeft dit later ook per vliegtuig gedaan en de prijzen zijn zo tussen de 30 en 50 euro voor een enkele reis. Dus valt reuze mee. En je bent er binnen een paar uur. Maar goed HZ en SH zijn grote steden, daar vlakbij is de Yellow Mountain/ MT Huangshan. Als je van natuur houdt en dorpjes, kan ik je dat aanraden.
Maar waarom een stoel nemen en niet een hard- of een softsleeper? Dan kom je redelijk fit aan. Is natuurlijk een mindere nacht dan in een hotel, maar op zich vond ik het goed te doen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 11 februari 2009 @ 15:20:39 #192
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_65950746
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:51 schreef Levitation het volgende:

[..]

Maar waarom een stoel nemen en niet een hard- of een softsleeper? Dan kom je redelijk fit aan. Is natuurlijk een mindere nacht dan in een hotel, maar op zich vond ik het goed te doen.
Ik vertrouwde op mijn noob van een broertje, die een avond van te voren boekte -___- En in een krap budget zat
Seen it all done it all, can't remember most of it
pi_65955858
Ik zat van Nanning naar Guangzhou ook op zo'n hard seat, 13 uur lang, naast een stel Chinezen die wel vonden dat ze met zijn 6en makkelijk op 3 stoelen pasten. Wat een ellende. Volgende keer zorg ik dat ik iets rijker ben voor ik het huis verlaat.
pi_65969654
Hard sleeper is het beste, ideaal. Slaapt goed zat (hoewel je als je kunt kiezen het bovenste bed beter niet kiest, je ligt wel erg dicht bij het plafond) en je hebt vergeleken met de seats behoorlijke ruimte.

Soft sleeper is er ook nog, dat is zonde van je geld.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_65969853
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:21 schreef Jabberwocky het volgende:
Hard sleeper is het beste, ideaal. Slaapt goed zat (hoewel je als je kunt kiezen het bovenste bed beter niet kiest, je ligt wel erg dicht bij het plafond) en je hebt vergeleken met de seats behoorlijke ruimte.

Soft sleeper is er ook nog, dat is zonde van je geld.
Als je wat langer bent wél het bovenste bed nemen, anders lopen al die chineze de hele tijd tegen je voeten aan.
pi_65969921
Ik ben 1.83 maar heb daar eigenlijk geen last van gehad. Ik heb een keer boven, en een keer op de onderste geslapen. Dat onderste is wel relaxed, hoewel je wel bereid moet zijn je bed te delen als zitbank als je niet slaapt.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_65970503
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:28 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik ben 1.83 maar heb daar eigenlijk geen last van gehad. Ik heb een keer boven, en een keer op de onderste geslapen. Dat onderste is wel relaxed, hoewel je wel bereid moet zijn je bed te delen als zitbank als je niet slaapt.
1.93 hier, alles wel gehad. Beste slapen is inderdaad op de onderste, absoluut, alleen moet je het niet erg vinden om de zoveel tijd gewekt te worden door een zo nodig naar de wc toe moetende chinees ... vandaar dat ik op een gegeven moment enkel voor boven ging
pi_65974729
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:28 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik ben 1.83 maar heb daar eigenlijk geen last van gehad. Ik heb een keer boven, en een keer op de onderste geslapen. Dat onderste is wel relaxed, hoewel je wel bereid moet zijn je bed te delen als zitbank als je niet slaapt.
Ik vond de bedjes al kort en ik ben 1,70m
Middelste bed vond ik trouwens ideaal. Het onderste bed is inderdaad ook bank en het bovenste bed vond ik wel erg hoog!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_65976915
Het is inderdaad sowieso de bedoeling om in ieder geval sleepers te nemen; 6 nachten zitten zie ik namelijk niet zitten ( ) en om de prijzen hoef je het ook niet te laten. Vliegtuig heb ik wat mijn bedenkingen bij - via internet zie je sowieso geen 30-50 euro, maar eerder 100 en dat maakt dan nogal een verschil.

Maar hebben mensen ook nog op- of aanmerkingen op de sights/route zelf?
pi_65978270
Je moet vluchten ook niet via internet boeken maar via booking agents daar zelf, ik heb wel eens een vlucht voor 30 euro gehad dus het kan wel. Hangt wel van de afstand enzo af ook natuurlijk.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_65978527
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 21:02 schreef Knakker het volgende:
Ik heb me de afgelopen weken redelijk wat ingelezen en ook een treinplanner gevonden: super handig om de afstanden en reistijden wat in te kunnen schatten!

We hebben een paar 'beperkingen': we vliegen op Beijing en terug van Hong Kong, we moeten via Shanghai (mn zusje zit in Hangzhou) en ik wil per se naar Yunnan . Het probleem is dus het zoeken van balans tussen enerzijds de tijd hebben (niet achterlijk veel te reizen) en anderzijds toch veel te zien.

Ik heb het volgende bedacht:

Beijing, 3 dagen
Hangzhou & Shanghai, 3 dagen
Hunan (Fenghuang, Dehang), 2 dagen
Yunnan (Dali, Lijang), 5 dagen
Guangxi (Guilin, Yangshuo), 4 dagen
Hong Kong, 3 dagen

Waarbij we het leeuwendeel van de afstanden 's nachts willen afleggen volgens de route Beijing - Hangzhou - Huaihua - Kunming - Guilin - Hong Kong. We hadden graag de Shanxi en Chongoing regios ook nog bezocht, maar wellicht dat we dat beter kunnen bewaren voor een vervolgtrip (evt met Tibet of Mongolie).

Dus: wat zouden jullie veranderen? Wij houden meer van natuur en 'kleine' (voor zover mogelijk in China ) dorpen dan van grote steden.
Bedenk wel dat de busreizen in Yunnan ook flink wat tijd in beslag kunnen nemen. Als je bijvoorbeeld in Kunming uitstapt met de trein moet je nog heel wat uurtjes in een bus zitten om bij Dali uit te komen, en hetzelfde geldt voor Lijang (Lijang zou ik overigens niet aanraden, het is echt een enorme touristtrap..). Dali zelf is wel leuk, als je tenminste in een van de dorpjes vlak naast het meer overnacht.

Zelf zou ik ipv Lijang een paar uurtjes extra in de bus zitten om naar Zhongdian (Shangri-la) te reizen. Dat is echt een mooi stadje met een groot Tibetaans klooster en een mooi oud gedeelte.
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_65979765
Lijiang is wel mooi, maar niet zo fantastisch als de meeste mensen je willen laten geloven nee. Als je weinig tijd hebt, zou ik 'm inderdaad wel overslaan, al kan ik me voorstellen dat je dat niet gelooft als je er niet geweest bent. Het leek mij ook super.

Zhongdian heeft echt een leuk sfeertje, maar is wel weer een uur of 5 verder naar het noorden, wat uit gaat maken met zo weinig tijd (je moet immers ook weer terug).
Kunming naar Dali duurt een uur of 5, Dali naar Lijiang 3.5, Lijiang naar Zhongdian weer zo'n 5. Onderschat het dus niet.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_65980664
Ik vond Lijiang wel leuk. Wel veel toeristen, maar voornamelijk Chinezen en dat vind ik toch anders dat hordes westerse toeristen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_65984151
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 11:37 schreef Jabberwocky het volgende:
Lijiang is wel mooi, maar niet zo fantastisch als de meeste mensen je willen laten geloven nee. Als je weinig tijd hebt, zou ik 'm inderdaad wel overslaan, al kan ik me voorstellen dat je dat niet gelooft als je er niet geweest bent. Het leek mij ook super.

Zhongdian heeft echt een leuk sfeertje, maar is wel weer een uur of 5 verder naar het noorden, wat uit gaat maken met zo weinig tijd (je moet immers ook weer terug).
Kunming naar Dali duurt een uur of 5, Dali naar Lijiang 3.5, Lijiang naar Zhongdian weer zo'n 5. Onderschat het dus niet.
Volgens mij maak je wel minstens een uur tijdwinst als je direct de bus vanuit Dali naar Zhongdian neemt en dus niet via Lijang reist
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_66004232
Dan is het nog steeds een goeie 7 uur.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_66009529
Je kan vanuit Kunming ook de nachttrein nemen naar Dali. Scheelt je weer een overnachting. Je komt dan wel vroeg aan, geloof iets van 05:30.

Je kan natuurlijk ook overwegen om een deel met het vliegtuig te doen. Vliegen is niet zo duur in China. Als je een paar dagen van te voren boekt is het meestal het goedkoopst. (http://www.ctrip.com)
我要飞得更高 !
pi_66010151
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 06:32 schreef Rex_Mundi het volgende:
Je kan vanuit Kunming ook de nachttrein nemen naar Dali. Scheelt je weer een overnachting. Je komt dan wel vroeg aan, geloof iets van 05:30.

Je kan natuurlijk ook overwegen om een deel met het vliegtuig te doen. Vliegen is niet zo duur in China. Als je een paar dagen van te voren boekt is het meestal het goedkoopst. (http://www.ctrip.com)
Ik ben van Dali naar Kunming gevlogen, was een uurtje.
Ben daarna nog doorgevlogen naar Chengdu en weer terug naar Kunming, op 1 dag. Ik moest "even" iets ophalen. Die 3 vluchten samen hebben me ongeveer 230 euro gekost, maar ik heb ze lastminute geboekt (avond tevoren) en dat is bij vliegen qua prijs vaak onvoordelig. Het zal dus vast goedkoper kunnen als je het op tijd plant.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_66056993
Klinkt goed! Plan was inderdaad om naar zowel Dali als Lijang te gaan; Shangri-la lijkt me ook super. Hoe lang is dat reizen vanaf Kunming? En is Kunming (of directe omgeving) zelf een beetje de moeite waard?

[ Bericht 11% gewijzigd door Knakker op 14-02-2009 18:07:43 ]
  zondag 15 februari 2009 @ 00:08:50 #209
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_66071534
Je zou een dagje naar Shilin kunnen gaan, verder vond ik Kunming zelf persoonlijk een vrij saaie stad waar ik geen minuut langer wilde blijven dan noodzakelijk. Ik heb echter ook wel mensen gehoord die de stad wel erg leuk vinden, dusja.

Shangri-La naar Kunming heb ik in sleeperbus een uurtje of 13 over gedaan.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zondag 15 februari 2009 @ 10:59:52 #210
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_66076971
Shangri-la is zeker leuk om heen te gaan. Wil je nog meer Tibetaanse sfeer dan kun je nog verder naar het noorden reizen naar Deqen..
pi_66097198
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 16:26 schreef Knakker het volgende:
Klinkt goed! Plan was inderdaad om naar zowel Dali als Lijang te gaan; Shangri-la lijkt me ook super. Hoe lang is dat reizen vanaf Kunming? En is Kunming (of directe omgeving) zelf een beetje de moeite waard?
Enige dat ik bij Kunming heb gezien is het stenen woud. Was wel aardig, maar zo ontzettend toeristisch!

Van Dali naar Lijiang is maar een uur of 3 a 4 met de bus, dus als je naar Dali vliegt, kun je makkelijk ook "even" met de bus naar Lijiang.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_66662570
Ik ben binnen nu en een paar maanden ook weer in China. Ik weet nog niet precies hoe ik erheen ga reizen maar het kan heel goed zijn dat ik gewoon een vlucht neem.

Wie weet maatschappijen die voor een relatief lage prijs naar China vliegen?

Een andere vraag. Op de site van de visumdienst staat over het visum het volgende:

Visumkosten¤ 35, ¤ 52 (2 inreizen 3 maanden)

Daaronder staat weer: maximum geldigheid per verblijf: max. 30 dagen.


Ik wil dus een visum dat zeker een paar maanden geldig is. Dan moet ik dus kiezen voor de optie van 52 euro waarbij ik 2 inreizen heb in 3 maanden. Hoe zit dit dan precies? Heb ik dan 3 maanden in totaal? Bijvoorbeeld:

Ik ga China in op 1 mei en ik blijf daar tot 1 juni, daarna ga ik 1 maand naar Mongolië en keer ik weer terug naar China. Heb ik dan nog 2 maanden tijd in China of nog maar 1 maand (het totaal).

Wie weet het?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 19:22:01 #213
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_66663059
WRDA6:
Ik weet niet precies hoe dat zit, maar ik denk dat je 2 keer een maand kunt blijven. Wel kun je in China bij een zgn PSB je visum laten verlengen. Duurt wel 5 werkdagen waarin je niet mag reizen. Weet alleen niet hoe moeilijk ze daar over doen... ik heb alleen ervaring met het daar aanvragen van een nieuw visum ivm diefstal van een paspoort.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_66667352
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 19:10 schreef WRDA6 het volgende:
Ik ben binnen nu en een paar maanden ook weer in China. Ik weet nog niet precies hoe ik erheen ga reizen maar het kan heel goed zijn dat ik gewoon een vlucht neem.

Wie weet maatschappijen die voor een relatief lage prijs naar China vliegen?
Het wisselt sterk, maar FinnAir (via Helsinki) en Aeroflot (via Moskou) zitten meestal wel aan de onderkant van de markt qua prijs. Waarbij ik overigens bij Aeroflot een kanttekening moet plaatsen, omdat vanwege de tussenstop in Moskou het tweede deel van de reis niet meer aan de Europese luchtvaartregels hoeft te voldoen. Daardoor kunnen ze ander materieel inzetten, wat meestal niet bevorderlijk is voor de veiligheid.

Er zijn echter genoeg andere maatschappijen die goedkoop op China vliegen, afhankelijk van de aanbiedingen. Zo kon je recent voor 350,- euro met Air France retour vanaf Brussel naar Shanghai. Inbegrepen was een Thalys-ticket naar Parijs, alwaar je op het vliegtuig stapte. Dat was wel in het laagseizoen, dus tot en met 31 maart, maar toch. British Airways had laatst ook een retour Amsterdam - Beijing voor rond de 450,- euro dus het kan allemaal. Wel moet je in het hoogseizoen op hogere tarieven rekenen.

Zo ben ik vorig jaar eind juni voor 598,- retour van Düsseldorf naar Beijing gevlogen met AirBerlin. Dat doen ze helaas niet meer, maar dat gold toen als erg voordelig. Wellicht dat met de huidige brandstofprijzen in combinatie met de financiële crisis de prijzen dit jaar nog voordeliger uit gaan pakken. Het is zaak goed te vergelijken, ook via zustersites als klm.de of klm.be Dezelfde vlucht kan met een opstapplaats in België of Duitsland via Amsterdam een stuk goedkoper zijn. Interessant is wellicht de verbinding Amsterdam - Chengdu met KLM.
quote:
Een andere vraag. Op de site van de visumdienst staat over het visum het volgende:

Visumkosten¤ 35, ¤ 52 (2 inreizen 3 maanden)

Daaronder staat weer: maximum geldigheid per verblijf: max. 30 dagen.

Ik wil dus een visum dat zeker een paar maanden geldig is. Dan moet ik dus kiezen voor de optie van 52 euro waarbij ik 2 inreizen heb in 3 maanden. Hoe zit dit dan precies? Heb ik dan 3 maanden in totaal? Bijvoorbeeld:

Ik ga China in op 1 mei en ik blijf daar tot 1 juni, daarna ga ik 1 maand naar Mongolië en keer ik weer terug naar China. Heb ik dan nog 2 maanden tijd in China of nog maar 1 maand (het totaal).

Wie weet het?
Je moet onderscheid maken tussen single-entry visa en double-entry. Voor 35,- euro heb je een single-entry visum, terwijl die van 52,- euro een double-entry visum betreft. Als je dus het land uit wilt, om vervolgens weer terug te komen heb je een double-entry visum nodig. Daarbij gaat bij mijn weten de geldigheidsduur van 30 dagen weer opnieuw in. Er is echter wel een adder: de enter before date (dag waarop je uiterlijk het land binnen moet komen) ligt exact drie maanden na de issue date (datum waarop het visum uitgegeven wordt). Het vervelende is dat bij een double-entry visum de datum dat je het land voor de tweede keer binnen wilt komen óók voor de enter before date moet liggen.

Afgelopen zomer waren we ook van plan om naar Hong Kong te gaan, echter dachten we dat de enter before date enkel gold voor de eerste keer dat je het land binnen komt. Uit navraag bij het PSB bleek dat ook de datum van binnenkomst voor de tweede keer (dus van Hong Kong weer terug) vóór de enter before date moest liggen. In ons geval betekende dat dat we binnen 2 dagen naar Hong Kong moesten en weer terug, terwijl we vlakbij Tibet zaten. Vervelend bijeffect was dat ons double-entry visum maar 20 dagen geldig was, terwijl we een maand in China zouden verblijven. Nu we niet meer naar Hong Kong konden en dus niet automatisch die 2e 20 dagen zouden krijgen, moesten we ons visum verlengen.

Je kunt je visum verlengen bij het Public Security Bureau, waar normaal gesproken inderdaad 5 werkdagen voor staat. Dat is echter sterk afhankelijk van de plaats. Als vuistregel geldt: des te groter de plaats, des te lastiger en trager het verlengen van het visum verloopt. Wij hebben ons visum in Suzhou, miljoenenstad op 3 uur met de trein van Shanghai, verlengd, maar dat was geen pretje. We zijn bij verschillende PSB's geweest, omdat we bij sommige verplicht werden gesteld een Chinese bankrekening te openen met daarop 100 US dollar voor elke dag dat we ons visum wilde verlengen. Ze willen namelijk zeker weten dat je genoeg geld hebt en niet als verstekeling achter blijft. Na veel gepraat konden we bij een ander PSB volstaan met een bewijs dat het gewenste bedrag op een Nederlandse rekening stond, maar daarvoor moesten we wel via internetbankieren bij de rekening kunnen komen, etc etc. Het is uiteindelijk gelukt, maar het was erg veel gedoe. In kleinere plaatsen als Lijiang of Guilin schijnt het een stuk gemakkelijker te zijn.

Indien mogelijk is het beter om een visum van 60 dagen in Nederland aanvragen. Nu de Olympische Spelen achter de rug zijn, moet dat ook weer kunnen. Al weet ik niet zeker of een double-entry dan ook tot de mogelijkheden behoort. Kijk in ieder geval eens rustig rond op http://www.geledraak.nl/html/forum/ voor meer informatie over visa en dergelijke.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_67319152
Just in case:

Een late reactie van me maar ik wil je nog even bedanken voor de nuttige en uitgebreide reactie die je hebt gegeven. Bedankt!

Ik heb een ticket naar China geboekt en over 3 weken vlieg ik vanuit A'dam via Frankfurt naar Shanghai. Ik blijf enkele dagen in Shanghai bij een vriend van me die daar samen met een vriend van hem woont. Daarna wil ik richting het noorden reizen. Eerst een paar dagen Suzhou (samen met de andere 2). Dan naar het noorden. Eerst een paar dagen Beijing en dan richting Harbin in het noord-oosten. Daarna naar Jilin, en Yanji (bij een groot nationaal park in de buurt). Daarna richting Tianjin en dan zie ik wel weer. Een mooie optie is om Mongolië nog eens te bezoeken om daarna in Ulan Bator weer een visum proberen te regelen voor China om het land dan van noord naar zuid te doorkuisen om vervolgens de Chinees/ Laotiaanse grens over te steken ten zuiden van Kunming bij Boten.

Iemand tips? Ik heb er veel zin in en ondanks dat ik eenmaal eerder in China ben geweest is er natuurlijk nog heel erg veel te zien in dit grote land.
  Moderator maandag 23 maart 2009 @ 21:05:06 #216
18653 crew  D.
pi_67337571
Iemand met contacten in China die wel iets bij willen verdienen?
  maandag 23 maart 2009 @ 22:04:45 #217
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_67339818
Wat voor contacten en waar is het voor?

Ik ga niemand importeren.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  Moderator dinsdag 24 maart 2009 @ 12:40:14 #218
18653 crew  D.
pi_67353687
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:04 schreef Jabberwocky het volgende:
Wat voor contacten en waar is het voor?

Ik ga niemand importeren.
Er is zo'n 10 jaar geleden in een fabriek in Shanghai 'speelgoed' (de details stuur ik via PM, mocht iemand serieus zijn) geproduceerd. Veel, en in vele variaties. Het was alleen voor de Chinese markt bedoelt en dus hier slecht verkrijgbaar. Je snapt dat ik hier dus aan probeer te komen.
pi_67355255
Ik ben over een paar weken in Shanghai maar 'speelgoed' fabrieken zijn er natuurlijk erg veel

Iemand trouwens nog goede tips voor het noord-oosten van China?
  Moderator dinsdag 24 maart 2009 @ 20:03:05 #220
18653 crew  D.
pi_67368567
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:26 schreef WRDA6 het volgende:
Ik ben over een paar weken in Shanghai maar 'speelgoed' fabrieken zijn er natuurlijk erg veel
Zoals ik al zei is het ruim 10 jaar geleden geproduceerd. Volgens mij is de fabriek niet meer in gebruik, althans, niet door deze fabrikant.

Ik zal je wat info sturen per p.m.
pi_67369443
Net terug van 3 weken China. We hebben een typische 'Lonely Planet Highlights' tour gedaan in de volgende volgorde: Beijing, Hangzhou, Shanghai, Fenghuang, Shangri-La (via Kunming waar we half dagje geweest zijn), Lijiang, Dali, Yangshuo en geëindigd in Hong Kong. Ronduit fantastisch land; super aardige mensen (zei het dat het concept 'persoonlijke hygiëne' nog niet ingeburgerd is) en volgende bezoeken gaan zéker komen, waarbij we dan hopelijk wat meer tijd hebben om wat langer op plekken te blijven hangen.

Hebben overigens voor een rotprijs met Hainan Airlines gevlogen vanaf Brussel wat uitstekend bevallen is: nieuw vliegtuig en uitstekende service.

[ Bericht 2% gewijzigd door Knakker op 24-03-2009 20:34:22 ]
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:17:00 #222
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_67373822
Veel van de plaatsen waar jij bent geweest heb ik zelf ook aangedaan, Yangshuo vond ik zelf erg leuk omdat ik daar veel meer actieve dingen heb gedaan dan sight-seeing, dat gebied leent zich er uitstekend voor. Heb je avondshow ook gezien?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_67388777
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:17 schreef Jabberwocky het volgende:
Veel van de plaatsen waar jij bent geweest heb ik zelf ook aangedaan, Yangshuo vond ik zelf erg leuk omdat ik daar veel meer actieve dingen heb gedaan dan sight-seeing, dat gebied leent zich er uitstekend voor. Heb je avondshow ook gezien?
Volgens mij was de Sanjie Liu impression tot aan de Olympische Spelen. Ik heb hem afgelopen zomer gezien, en het jaar daarvoor, maar het was het geld dubbel en dwars waard. Erg indrukwekkend.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
  Moderator woensdag 25 maart 2009 @ 17:42:27 #224
18653 crew  D.
pi_67400249
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:05 schreef D. het volgende:
Iemand met contacten in China die wel iets bij willen verdienen?
Even op het bovenstaande inhakend

Ik las net wat het maandloon van de gemiddelde Chinees is, dus dat 'iets' bijverdienen kan al gauw een maandloon of meer zijn.
pi_67427346
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:42 schreef D. het volgende:

[..]

Even op het bovenstaande inhakend

Ik las net wat het maandloon van de gemiddelde Chinees is, dus dat 'iets' bijverdienen kan al gauw een maandloon of meer zijn.
Hey D. ik woon en werk in China, wil best even MIJN maandsalaris bijverdienen check ur PM
  Moderator donderdag 26 maart 2009 @ 13:32:16 #226
18653 crew  D.
pi_67427898
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 13:16 schreef CharlieWok het volgende:

[..]

Hey D. ik woon en werk in China, wil best even MIJN maandsalaris bijverdienen check ur PM
PM terug
pi_67428742
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 20:29 schreef Knakker het volgende:
Net terug van 3 weken China. We hebben een typische 'Lonely Planet Highlights' tour gedaan in de volgende volgorde: Beijing, Hangzhou, Shanghai, Fenghuang, Shangri-La (via Kunming waar we half dagje geweest zijn), Lijiang, Dali, Yangshuo en geëindigd in Hong Kong. Ronduit fantastisch land; super aardige mensen (zei het dat het concept 'persoonlijke hygiëne' nog niet ingeburgerd is) en volgende bezoeken gaan zéker komen, waarbij we dan hopelijk wat meer tijd hebben om wat langer op plekken te blijven hangen.

Hebben overigens voor een rotprijs met Hainan Airlines gevlogen vanaf Brussel wat uitstekend bevallen is: nieuw vliegtuig en uitstekende service.
Klinkt goed!
China is een reele optie voor dit jaar.

Wat voor hotels heb je overnacht? En kun je je daar redden met engels?
In Japan spreken ze voldoende engels op treinstations en in hotels om je dingen voor elkaar te krijgen. Is dat ook zo in China?
pi_67432035
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 13:53 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Klinkt goed!
China is een reele optie voor dit jaar.

Wat voor hotels heb je overnacht? En kun je je daar redden met engels?
In Japan spreken ze voldoende engels op treinstations en in hotels om je dingen voor elkaar te krijgen. Is dat ook zo in China?
Hi Lianne!
Aan 't orienteren op China? Gaaf! Heb je al een idee waar je heen wilt in China?
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_67432190
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:19 schreef Levitation het volgende:

[..]

Hi Lianne!
Aan 't orienteren op China? Gaaf! Heb je al een idee waar je heen wilt in China?
Ik orienteer me op China, Iran, Egypte, Madagascar, Mali en Argentinie.
Waarbij Madagascar op dit moment de kleinste kans heeft ivm de politieke situatie.

Maar ik heb dus nog geen idee waar ik naar toe wil! Er ik weet ook nog niet of ik alleen ga of niet.
Dus dan is het wel handig om te weten of een land alleen goed te bereizen is. En of je je een beetje kunt redden met engels. En of je regelmatig mensen tegen komt die een taal spreken die jij ook spreekt.
pi_67432576
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:24 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik orienteer me op China, Iran, Egypte, Madagascar, Mali en Argentinie.
Waarbij Madagascar op dit moment de kleinste kans heeft ivm de politieke situatie.

Maar ik heb dus nog geen idee waar ik naar toe wil! Er ik weet ook nog niet of ik alleen ga of niet.
Dus dan is het wel handig om te weten of een land alleen goed te bereizen is. En of je je een beetje kunt redden met engels. En of je regelmatig mensen tegen komt die een taal spreken die jij ook spreekt.
Kwam in China regelmatig jonge mensen tegen die zelfs graag met je praten, omdat ze hun Engels willen oefenen. Waren voornamelijk 20-ers. Ik vond ze over het algemeen ook heel aardig. Eentje heeft zelfs mijn taxi voor me betaald!

Jongeren zijn ook heel nieuwsgierig naar Amerika en Europa en willen vanalles weten. Ze denken dat het een walhalla is, maar stellen ook kritische vragen. Vond ik wel heel leuk. Eentje was een beetje teleur gesteld omdat ik vertelde dat we hier pas met 65 met pensioen gaan en we allemaal braaf belasting betalen. Klopte niet helemaal met het beeld wat zij had van het fantastische westen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_67433106
Maar willen ze dan niet allemaal dezelfde zinnetjes oefenen?
En je treinkaartjes regelen, spreken ze op het station voldoende engels om je te kunnen helpen?
En in hotels, spreken ze daar voldoende engels om je uit te leggen waar een leuk restaurantje zit en wat je daar echt moet gaan eten?

In Japan viel dat laatste me ontzettend mee. Alleen ben ik amper Japanners tegen gekomen die engels spraken. Wel leuke andere toeristen ontmoet gelukkig.
pi_67433554
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:50 schreef Liejannuh het volgende:
Maar willen ze dan niet allemaal dezelfde zinnetjes oefenen?
En je treinkaartjes regelen, spreken ze op het station voldoende engels om je te kunnen helpen?
En in hotels, spreken ze daar voldoende engels om je uit te leggen waar een leuk restaurantje zit en wat je daar echt moet gaan eten?

In Japan viel dat laatste me ontzettend mee. Alleen ben ik amper Japanners tegen gekomen die engels spraken. Wel leuke andere toeristen ontmoet gelukkig.
Voor het eten hadden wij een lijstje met engelse tekst - chinese tekst en dan wezen we daar op aan wat we wilden. En dan gaven ze wel aan of ze het hadden. Of we wezen iets aan op een menukaart met plaatjes... Ging over het algemeen wel goed.
In de hotels waar ik geweest benbspraken ze ook redelijk Engels, maar ik weet niet zeker of de hotels er op uitgezocht werden. Was misschien een klein voordeel van georganiseerd reizen.
Treinkaartjes regelen heb ik geen ervaring mee, was allemaal al geregeld. We hebben wel zelf vluchten geboekt bij een reisbureautje en ik heb in mijn eentje gevlogen. Dat ging allemaal prima, op vliegvelden spreken ze iig voldoende engels en staat veel in het engels aangegeven (ook best handig! ). Vond sowieso opvallend dat best veel teksten in China in het Engels staan. Niet altijd goed Engels, maar de wil is er.

Over het algemeen vond ik dat we ons best konden redden daar, ondanks alle rare avonturen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  donderdag 26 maart 2009 @ 17:21:03 #233
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_67436391
Op vliegvelden spreken ze Engels ja, bij treinen werd het al lastiger en bij bussen kun je het bijna altijd wel vergeten. Maar met handen en voetenwerk en veel glimlachen krijg je toch alles wel geregeld.

Wat eten betreft heb ik wel eens gewoon iets willekeurigs op de menukaart aangewezen en had bij god geen idee wat ik zou krijgen. Op het moment dat ik het at wist ik dat soms nog steeds niet, maar dat soort dingen horen er ook een beetje bij toch.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 26 maart 2009 @ 21:30:15 #234
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_67444554
Ik wijs altijd in mijn reisgids waar ik heen wil. Beetje met je vingers wijzen en ok.
Ik verbleef trouwens in een hotelketen. Jinjiang Inn. een hotel keten in China. Ben er zeer over te spreken. Er is altijd wel een medewerker die een klein beetje engels kan, behalve als je echt buiten het centrum bent. Ik liet medewerkers altijd kamers voor me reserveren in de stad die ik erna zou aan doen. Kamers zijn zeer schoon. Prijzen varieren tussen de 10 en 25 euro. Opzich prijziger dan een hostel natuurlijk.
Overigens ga ik medio mei weer naar China, shanghai weer, bro opzoeken. Voor 2,5 week.
Heb wel een vraag. Ik zit te twijfelen tussen HongKong en Hainan. HK lijkt me ontzettend tof, maar zon zee en strand lijkt me ook wel wat. Iemand wel eens in Hainan geweest? Is het aan te raden?
Seen it all done it all, can't remember most of it
  donderdag 26 maart 2009 @ 21:53:55 #235
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_67445403
Ik ben op Hainan geweest. Sanya schijnt het echte strandenoord te zijn met erg veel stranden en moois, maar daar ben ik niet geweest. Zeker aan te raden is de hoofdstad van het eiland, Haikou. Eigenlijk is er geen donder te doen, maar midden in de stad is er een park waar 's avonds veel bedrijvigheid is (badminton, dansen, spelletjes) en waar je zo bij betrokken raakt. Erg leuk.
Net buiten het park is een meer met iedere avond een fonteinshow en iets verderop zijn er altijd kindertjes aan het skaten en kleine showtjes aan het opvoeren.
Het leukste is nog wel dat ze in Haikou vooral heel gemoedelijk en vriendelijk zijn, nu zegt iedereen dat over iedere locatie die ze leuk vinden, maar het valt hier echt op. Van afstand wordt er naar je gezwaaid en je wordt overal voor uitgenodigd met de beste bedoelingen, dat ben ik nergens anders in China tegengekomen.

Haikou is leuk voor een weekendje ofzo, omdat er eigenlijk niets te zien is. De sfeer die ik daar vond, heeft geen enkele andere plaats echter kunnen overtreffen.
Er zit ook een heel goedkoop hotel vlakbij het park, als je besluit Haikou aan te doen moet je even pm'en dan stuur ik de gegevens door.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_67520647
quote:
Klinkt goed!
China is een reele optie voor dit jaar.

Wat voor hotels heb je overnacht? En kun je je daar redden met engels?
In Japan spreken ze voldoende engels op treinstations en in hotels om je dingen voor elkaar te krijgen. Is dat ook zo in China?
We hebben overnacht in hostels en guesthouses, altijd eigen kamer gehad met eigen badkamer(tje). Verder als 'eis' gesteld dat het in ieder geval schoon moest zijn en goede ventilatie had. Kostte tussen de 10 euro (Yunnan, Guanxi) en 20 euro (Beijing, Hangzhou, Hong Kong) per nacht.

Engels wordt heel weinig gesproken en is ook bij jonge mensen vaak geen peil op te trekken. Gebeurde vaak genoeg dat jonge mensen die er geschoold uitzagen geen woord Engels spraken en dat je vervolgens in een of ander klein, weggestopt restaurantje door het meisje achter de kassa in vloeiend Engels te woord gestaan wordt Op treinstations wordt ook heel weinig Engels gesproken; vaak zijn er wel speciale ticket offices voor buitenlanders, maar dat is geen garantie dat men ook Engels spreekt.

Echter met de Lonely Planet (waar alle namen ook in het Mandarijn opgeschreven staan), wat aanwijzende vingers en andere gebaren hebben we ons prima kunnen redden. Chinezen zijn over het algemeen heel behulpzaam en nemen de tijd voor je om je te helpen, dus met wat geduld en phrasebooks (vooral om te wijzen, de uitspraak leer je toch niet al reizende in drie weken ) kom je een heel eind.

Maarre, vooral aanrader om naar China te gaan
pi_67520726
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:02 schreef Levitation het volgende:

[..]

Vond sowieso opvallend dat best veel teksten in China in het Engels staan. Niet altijd goed Engels, maar de wil is er.
Chinglish anyone?

  maandag 30 maart 2009 @ 14:52:09 #238
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_67547300
quote:
Op zondag 29 maart 2009 16:19 schreef Knakker het volgende:

[..]

Chinglish anyone?

[ afbeelding ]
Geweldig.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  maandag 30 maart 2009 @ 14:54:10 #239
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_67547372
Ik heb trouwens een vraagje: ik heb weer een leuke reis op het oog, Indochina met ook een paar dagen China. Daarin zit een dag rond Kunming, eigenlijk om naar het Stenenwoud te gaan. Nu ben ik in 2007 in het Stenenwoud geweest en voor een keer was het best aardig, maar om daar nu nóg een keer heen te gaan, dat trekt me niet zo. Weet iemand iets leuks wat je in of rond Kunming kunt doen? Heb weinig van Kunming gezien toen ik er was, heb er alleen geslapen. Heb dus eigenlijk geen idee of er iets te beleven valt.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  maandag 30 maart 2009 @ 15:07:28 #241
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_67547803
quote:
Soms is het zo simpel, hè?
Nog iemand die een van deze dingen warm kan aanbevelen?
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  maandag 30 maart 2009 @ 15:43:53 #242
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_67548946
Kunming vond ik een enorm saaie stad waar weinig bijzonders te zien of beleven was. Uit deze lijst vond ik de Yuantong temple dan nog wel tof.

Er zit wel een islamitische buurt (in de buurt van de moskee uiteraard) met allemaal eettentjes waar je erg goed en lekker kunt eten. Het is niet zo uitgebreid als in Xi'an, maar nog steeds aan te raden om daar wat te snacken.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_68135997
Is het aan te raden om met de trein van Shanghai naar Beijing te reizen. Vriendin van me gaat komende zomer eerst 5 dagen naar Shanghai en vervolgens 5 dagen naar Beijing. Zag dat het een flinke afstand is (1250 km), dus is dit aan te raden? Zo zie je iig een stuk meer van de omgeving dan bij een binnenlandse vlucht. Hoe lang zit je dan in de trein en wat zijn zo ongeveer de kosten?

Een linkje naar de nationale spoorwegen (als dat daar zo geregeld is) zou ook fijn zijn. Alvast bedankt!
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zaterdag 18 april 2009 @ 12:00:18 #244
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_68136248
De trein van Beijing naar Shanghai duurt 10 uur, dat lijkt heel lang maar voor China is het nog een redelijk korte rit, ik heb treinritten van 22 uur gemaakt.

Er zijn zelfs speciale treinen op dat traject, ik weet niet precies hoe die er uit zien. Toch denk ik dat treinen in China wel iets is dat je een keer gedaan moet hebben, het is een stuk toffer dan vliegen, maar je moet dus wel wat tijd inleveren.

Linkje over treintijden en prijzen
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_68137143
Oh cool, en heus China topic hier. Ik ga van de zomer voor de 4e keer naar China op vakantie met mijn Chinese vrouw (aka prive gids).

Afgelopen kerst/oud&nieuw waren we in China, voor het winterfestival in Harbin en de bergketen Huangshan, we hadden het geluk dat het daar net gesneeuwd had de dag voor we er kwamen. Zeker aan te raden echter ga er niet heen in de zomer, dan schijnt het er minder mooi te zijn omdat er dan geen mist is tussen de bergtoppen. Reizen in China in de winter is zeker aan te raden, hotels en attracties zijn er over het algemeen 30/40% goedkoper.
pi_68892975
Wat gaan er weinig fokkers naar China zeg, ik mis het elke keer als ik de foto's zie. Maar snel weer sparen
  maandag 11 mei 2009 @ 10:31:57 #247
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_68897110
quote:
Op maandag 11 mei 2009 02:08 schreef Evil_Jur het volgende:
Wat gaan er weinig fokkers naar China zeg, ik mis het elke keer als ik de foto's zie. Maar snel weer sparen
Ja als ik iemand had dan ging ik wel weer.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:20:42 #248
235465 maffemaniak
'My home is in my head!&#
pi_68939274
Ik ga 4 augustus, whoehoe!!!

Die discussie over dat Engels vind ik een beetje nutteloos hoor! Ik ben al eerder in Azië geweest en ik deed telkens maar wat en keek wel wat er gebeurde!
Eten waarvan ik geen idee had wat het was gegeten! Briljant! Heeft veel meer charme dan een georganiseerde reis met westers eten! gewoon de straat op gaan en China 'beleven'. Je komt altijd wel goed terecht en je ziet veel meer het echte China dan op zo'n georganiseerde reis!

(backpacken rules! )
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:27:21 #249
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_68939542
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:20 schreef maffemaniak het volgende:
Ik ga 4 augustus, whoehoe!!!

Die discussie over dat Engels vind ik een beetje nutteloos hoor! Ik ben al eerder in Azië geweest en ik deed telkens maar wat en keek wel wat er gebeurde!
Eten waarvan ik geen idee had wat het was gegeten! Briljant! Heeft veel meer charme dan een georganiseerde reis met westers eten! gewoon de straat op gaan en China 'beleven'. Je komt altijd wel goed terecht en je ziet veel meer het echte China dan op zo'n georganiseerde reis!

(backpacken rules! )
Georganiseerd reizen wil echt niet zeggen dat je westers eet, of niets ziet.
Ik reis al jaren georganiseerd en we eten altijd gewoon bij de restaurantjes waar de locals ook eten. Gewoon het eten van die streek. Het eten is trouwens zelden geregeld op zo'n reis... dat kun je prima zelf en dus loop je gewoon ergens binnen en wijst iets aan op de kaart. Net als een backpacker.
Al is er wel een enorm verschil tussen reizen met Kras of OAD, of zoals mijn man en ik doen met Djoser of Summum. Die eerste 2 zijn inderdaad verschrikkelijk. Bij Djoser (en soortgelijke organisaties) heb je gewoon heel veel vrijheid. Je wordt van plaats naar plaats gebracht en verder doe je lekker waar je zin in hebt.

Ik vind het ideaal.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:38:40 #250
235465 maffemaniak
'My home is in my head!&#
pi_68939944
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:27 schreef Levitation het volgende:

[..]

Georganiseerd reizen wil echt niet zeggen dat je westers eet, of niets ziet.
Ik reis al jaren georganiseerd en we eten altijd gewoon bij de restaurantjes waar de locals ook eten. Gewoon het eten van die streek. Het eten is trouwens zelden geregeld op zo'n reis... dat kun je prima zelf en dus loop je gewoon ergens binnen en wijst iets aan op de kaart. Net als een backpacker.
Al is er wel een enorm verschil tussen reizen met Kras of OAD, of zoals mijn man en ik doen met Djoser of Summum. Die eerste 2 zijn inderdaad verschrikkelijk. Bij Djoser (en soortgelijke organisaties) heb je gewoon heel veel vrijheid. Je wordt van plaats naar plaats gebracht en verder doe je lekker waar je zin in hebt.

Ik vind het ideaal.
Ik kan me voorstellen dat je het heel relax vind. Ik ben een groot fan van backpacken en dat zijn iets andere reizen. Ik vind het bijvoorbeeld prachtig om in de meest goedkope, ranzige hostels te slapen. Telkens denk ik weer: Moet je nou weer eens kijken waar je nou weer terecht ben gekomen!
Daar kan ik erg van genieten!

Georganiseerd klinkt dan ook erg 'grijze-permanentjes-achtig voor mij. Tuurlijk is dat niet zo en ik kan me voorstellen dat het relax is. Alleen ik vind een andere manier van reizen leuker.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:54:22 #251
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_68940537
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:38 schreef maffemaniak het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je het heel relax vind. Ik ben een groot fan van backpacken en dat zijn iets andere reizen. Ik vind het bijvoorbeeld prachtig om in de meest goedkope, ranzige hostels te slapen. Telkens denk ik weer: Moet je nou weer eens kijken waar je nou weer terecht ben gekomen!
Daar kan ik erg van genieten!

Georganiseerd klinkt dan ook erg 'grijze-permanentjes-achtig voor mij. Tuurlijk is dat niet zo en ik kan me voorstellen dat het relax is. Alleen ik vind een andere manier van reizen leuker.
Maar dat beeld klopt ook perfect bij de Kras reizen.
Maar niet bij de reizen die wij doen. Er zijn nogal wat vooroordelen over georganiseerd reizen, maar het is echt wel tof. Grootste voordeel is dat je in korte tijd heel erg veel ziet van een land. Zelf krijg je dat nooit zo goed gepland. En aangezien we beiden fulltime werken, zullen we de aarde toch in 3/4 weken per jaar moeten verkennen.

Overigens reizen we ook wel op eigen gelegenheid, VS en Nieuw Zeeland hebben we zo gedaan. Maar da's gewoon easy, je spreekt de taal en regelt alles makkelijk zelf.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  dinsdag 12 mei 2009 @ 15:00:32 #252
235465 maffemaniak
'My home is in my head!&#
pi_68940769
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:54 schreef Levitation het volgende:

[..]

Maar dat beeld klopt ook perfect bij de Kras reizen.
Maar niet bij de reizen die wij doen. Er zijn nogal wat vooroordelen over georganiseerd reizen, maar het is echt wel tof. Grootste voordeel is dat je in korte tijd heel erg veel ziet van een land. Zelf krijg je dat nooit zo goed gepland. En aangezien we beiden fulltime werken, zullen we de aarde toch in 3/4 weken per jaar moeten verkennen.

Overigens reizen we ook wel op eigen gelegenheid, VS en Nieuw Zeeland hebben we zo gedaan. Maar da's gewoon easy, je spreekt de taal en regelt alles makkelijk zelf.
Ach, landen waar ze geen Engels spreken is ook niet al te moeilijk hoor. Het duurt alleen wat langer voordat je slager door heeft dat je het over biefstuk heb, maar dat vind ik juist wel leuk! De mensen zelf moeten vaak ook hartelijk lachen om me als ik hints speel in de slagerij!

en ja, als je veroordeeld bent tot 3-4 weken per jaar moet je wel..........Alleen vind ik niet dat je het land goed ziet door naar de bezienswaardigheden te gaan. Tuurlijk, de high lights van een land sla ik niet over maar de rest van de cultuur zie en proef ik liever tussen de locals!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 23:18:58 #253
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_68960693
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:31 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ja als ik iemand had dan ging ik wel weer.
Hoe bedoel je? Zou je niet alleen willen reizen? Persoonlijk heb ik daar geen problemen mee.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 23:30:52 #254
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_68961288
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:18 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Zou je niet alleen willen reizen? Persoonlijk heb ik daar geen problemen mee.
Ik ga gewoon liever niet in m'n eentje.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  dinsdag 12 mei 2009 @ 23:37:40 #255
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_68961579
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:30 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ik ga gewoon liever niet in m'n eentje.
Alleen reizen is juist leuk!
Maar afijn, dat vind ik dan weer. Er zijn dan ook niet zoveel mensen met wie ik samen kan reizen.
  woensdag 13 mei 2009 @ 08:40:39 #256
235465 maffemaniak
'My home is in my head!&#
pi_68967517
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:30 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ik ga gewoon liever niet in m'n eentje.
kan me voorstellen dat mensen niet snel alleen op reis gaan. Iedereen vind het iets veiliger om met iemand te gaan en je wil ook bespreken wat je ziet en mee maakt met iemand.
Een strandvakantie in je eentje is ook niet leuk, dan lig je daar alleen op het strand.

Rondreizen daarentegen is helemaal niet eng of vervelend in je eentje! Je komt zooo veel mensen tegen! Vooral als je in hostels slaapt! (voor mij de leukste manier van overnachten)
  woensdag 13 mei 2009 @ 08:51:21 #257
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_68967680
Alleen reizen lijkt me niets. Ik moet echt mijn ervaringen kunnen delen, gewoon later kunnen zeggen "Weet je nog toen we verdwaalden in het stenen woud... " en dat de ander dan gewoon weet wat je bedoelt en je er samen lol om kunt hebben.
Maar ik heb dan ook gewoon een hele leuke partner en samen reizen is dus ook heel leuk.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 13 mei 2009 @ 09:40:16 #258
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_68968938
Het heeft allebei wel z'n charmes. Samen reizen is leuk omdat je inderdaad nadien nog iemand hebt die precies weet wat je hebt meegemaakt en waarmee je kunt napraten, maar alleen kun je wel 100% je eigen ding doen en kom je net iets sneller in contact met anderen.

Als er niemand meewil ga ik dus wel alleen, maar als er wel iemand meewil ga ik toch wel samen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_69057001
Oeh, tvp!

Ik ga deze zomer met mijn zus naar China, we vliegen op Beijing en gaan vanuit Hong Kong een maand later weer terug.
De tussenliggende steden hebben we alleen nog niet helemaal uitgezocht, we kunnen niet kiezen.

Vraagje voor China kenners: hoe zit het met het openbaar vervoer? Ik heb al wel gehoord dat de treinen goed zijn, maar kun je makkelijk aan tickets komen? Wij moeten bijvoorbeeld vaak wel een flink eind en zouden dan het liefst een hard sleeper hebben, maar moet je dat van tevoren reserveren of kun je gewoon op de dag zelf proberen nog aan een ticket te komen?
En heeft iemand nog een goede engelstalige site met treintijden? Ik heb er wel een paar, maar die zijn niet erg duidelijk..
  vrijdag 15 mei 2009 @ 17:25:27 #260
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_69062614
Met de treinen is op de dag zelf vaak lastig, zeker voor de hard sleepers die toch wel erg gewild zijn. Ze zijn vaak te koop vanaf vijf dagen op voorhand, maar afhankelijk van de frequentie is het tot twee dagen voordien goed te doen. Later kan lastig worden, maar nogmaals, het hangt van je locatie en de frequentie van de treinen af.
Veel hostels bieden ook een service dat je via hun een kaartje kunt bemachtigen, dat is soms ook wel te overwegen.

Eerder in dit topic heb ik een linkje gepost met treintijden, maar wees flexibel daarmee. Plan niks op de dag dat je wil vertrekken, en wacht dan af hoeveel tijd je hebt.
Sleeperbussen zijn voor de iets kortere afstanden ook tof trouwens, dat is een bus met drie rijen in de lengte aan stapelbedden. Zeker een ervaring om eens met mee te gaan, die tickets zijn vaak op de dag zelf nog te krijgen, al kocht ik ze meestal een of twee dagen eerder.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  vrijdag 15 mei 2009 @ 20:19:47 #261
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_69068115
Oh wat zou ik graag het graf van Confucius willen bezoeken als ik geen pauperstudent meer ben die op zwart zaad zit.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_69069699
Oké, bedankt Jabberwocky! Een paar dagen van tevoren tickets kopen elke keer moet ook wel lukken.
pi_69121658
Ik ben van plan om van eind juni tot begin augustus naar china te gaan, ook heen vanaf Bejing en terug van Hong Kong. ik heb een groot deel van het topic gelezen, maar ik heb nog steeds niet door of je nu gewoon anderhalve maand in China kan blijven?
En dan heb ik en dubble entry nodig om hong kong binnen te kunnen of krijg je dan gewoon een 6 day single entry visa zoals bij een stopover?


Is het te doen om in anderhalve maand nog een stukje Mongolie te doen? of ligt dat écht te ver weg van het peking-hong kong traject?
pi_69122850
Ik had ook nog een vraag, ik zit nu ook een beetje naar binnenlandse vluchten te kijken omdat sommige afstanden toch echt te groot zijn om met de trein te doen en mensen hier er wel enthousiast over waren.
Maar als ik bijvoorbeeld vanuit Xi'an naar Guilin zou willen vliegen, dan kan ik het beste daar ter plekke dus een ticket kopen? En hebben jullie enig idee hoeveel zo iets zou kosten? Niet dat ik verwacht dat jullie alle prijzen uit je hoofd kennen, maar is het eerder richting de 100 euro of de 500 ofzo?
En valt daar een beetje makkelijk aan te komen? Ik vind het een beetje eng om zomaar een beetje te kijken hoe alles af loopt als ik daar eenmaal ben en wil alles graag zo duidelijk mogelijk hebben.
  zondag 17 mei 2009 @ 18:04:34 #265
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_69124226
Richting de 100 euro is goed mogelijk, vaak kan het ook nog goedkoper.

Er is makkelijk aan te komen, gewoon bij een willekeurig bureau'tje van een vliegtuigmaatschappij binnenlopen, die verkopen ook allemaal tickets voor elkaar. Dus China Southern, Hainan Airlines, Xiamen Airlines, you name them.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_69124454
Ah, bedankt!

En als ik nou vanuit Nederland zou boeken via bijvoorbeeld ctrip.com maakt dat nog veel uit qua prijs?
  Moderator zondag 17 mei 2009 @ 18:38:37 #267
18653 crew  D.
pi_69125246
Weer even mijn post onder de aandacht brengen
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:05 schreef D. het volgende:
Iemand met contacten in China die wel iets bij willen verdienen?
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:40 schreef D. het volgende:

[..]

Er is zo'n 10 jaar geleden in een fabriek in Shanghai 'speelgoed' (de details stuur ik via PM, mocht iemand serieus zijn) geproduceerd. Veel, en in vele variaties. Het was alleen voor de Chinese markt bedoelt en dus hier slecht verkrijgbaar. Je snapt dat ik hier dus aan probeer te komen.
  zondag 17 mei 2009 @ 19:58:04 #268
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_69128017
quote:
Op zondag 17 mei 2009 18:38 schreef D. het volgende:
Weer even mijn post onder de aandacht brengen
[..]


[..]


Dit stinkt.
  zondag 17 mei 2009 @ 20:39:27 #269
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_69129624
quote:
Op zondag 17 mei 2009 19:58 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dit stinkt.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  Moderator zondag 17 mei 2009 @ 21:15:28 #270
18653 crew  D.
pi_69131181
quote:
Op zondag 17 mei 2009 19:58 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dit stinkt.
Je stinkt zelf
pi_69179379
Heeft iemand de route en plaatsen die paul Merton bezocht heeft in zijn programma Paul merton in China (BBC programma)
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_69227083
quote:
Op zondag 17 mei 2009 16:48 schreef Monita het volgende:
Ik ben van plan om van eind juni tot begin augustus naar china te gaan, ook heen vanaf Bejing en terug van Hong Kong. ik heb een groot deel van het topic gelezen, maar ik heb nog steeds niet door of je nu gewoon anderhalve maand in China kan blijven?
En dan heb ik en dubble entry nodig om hong kong binnen te kunnen of krijg je dan gewoon een 6 day single entry visa zoals bij een stopover?


Is het te doen om in anderhalve maand nog een stukje Mongolie te doen? of ligt dat écht te ver weg van het peking-hong kong traject?
je hebt multi entry nodig voor china (want je komt 2 keer china in) en je krijg in HK een 30 dagen tourist visum
  vrijdag 22 mei 2009 @ 17:41:03 #273
163862 LaZZ_NL
Marbella!!
pi_69297897
Net terug uit Shanghai, een maat van me daar opgezocht die er Chinees studeert.. Was er al eens geweest en Shanghai is eigenlijk niet het "echte" China maar heb me evengoed prima vermaakt.. Hier wat foto's die ik daar heb gemaakt







  vrijdag 22 mei 2009 @ 19:36:17 #274
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_69301287
Heerlijke stad, Shanghai. Ondanks dat je zo vaak hoort dat het niet het 'echte China' is, vond ik het toch erg prettig toeven daar. Ik vond het moderne van Pudong juist wel prettig na een een tijd allerlei traditionele dingen bezocht te hebben.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zaterdag 23 mei 2009 @ 13:09:22 #275
163862 LaZZ_NL
Marbella!!
pi_69322582
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 19:36 schreef Jabberwocky het volgende:
Heerlijke stad, Shanghai. Ondanks dat je zo vaak hoort dat het niet het 'echte China' is, vond ik het toch erg prettig toeven daar. Ik vond het moderne van Pudong juist wel prettig na een een tijd allerlei traditionele dingen bezocht te hebben.
Tja maar dat wil ik nou toch juist ook wel graag een keer zien.. Misschien volgend jaar 2 maanden backpacken door Azie in de zomer.. Weg met het Hyatt en alle luxe haha, lekker back 2 basic Maar wil nog zoveel plaatsen zien :-( Zuid Afrika, Zuid Amerika, Australie, Nieuw Zeeland.. Allemaal zo gaaf..
  zaterdag 23 mei 2009 @ 13:13:32 #276
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_69322676
Als je dat graag wilde zien neem ik aan dat je toch op z'n minst de Yuyuan garden bezocht hebt dan.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zaterdag 23 mei 2009 @ 13:57:04 #277
163862 LaZZ_NL
Marbella!!
pi_69323677
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 13:13 schreef Jabberwocky het volgende:
Als je dat graag wilde zien neem ik aan dat je toch op z'n minst de Yuyuan garden bezocht hebt dan.
Neuh die had ik de vorige keer al gezien toen ik in Shanghai was

(het gedeelte waarvoor je moet betalen iig, dat stukje voor Old Town en old town zelf wel weer even geweest..)
  zaterdag 23 mei 2009 @ 15:03:06 #278
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_69325130
Nice shots Lazz!!

Zelf niet in Shanghai geweest nog..maar de moeite waard zo te lezen?!
  zaterdag 23 mei 2009 @ 15:33:39 #279
163862 LaZZ_NL
Marbella!!
pi_69325712
Ik heb me er prima vermaakt, maar qua cultuur heb je het er snel gezien.. Denk dat je in twee dagen het grootste gedeelte kunt zien.. Maar omdat een vriend van me daar studeerde heb ik er onwijs veel mensen leren kennen waar we ook elke avond mee gingen clubben etc. Hij wist waar we moesten zijn..

Zeker een aanrader voor een keer :-)
pi_70364447
Ik heb een budget van 750 euro pp excl. vlucht voor 3 weken rondtrekken in China. We zijn jong dus we kunnen wat ontberingen doorstaan (lees: het hoeft niet overal super-de-luxe te zijn). Hoever komen we hiermee?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2009 16:54:16 ]
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:55:50 #281
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70364536
Buiten de grote steden kun je daar best ver mee komen als je het goed aanpakt. Lonely Planet en dergelijke geven genoeg budget-opties, en China is sowieso niet erg duur. Overnachtingen en reizen zullen je grootste uitgaven zijn.
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:56:07 #282
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_70364543
Als je in dormrooms slaapt, dan bespaar je veel. Het is mogelijk, waar wil je allemaal naartoe?

Pak zoveel mogelijk de trein (hard sleeper is iets duurder dan hard seat, maar dat wil je echt wel bijbetalen) in plaats van het vliegtuig, of ga per bus. Onderhandel veel. Uit eten kan vrij goedkoop als je bij de lokale tentjes gaat eten. Met dat soort dingen kom je erg goed uit met je budget.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_70364634
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:56 schreef Jabberwocky het volgende:
Als je in dormrooms slaapt, dan bespaar je veel. Het is mogelijk, waar wil je allemaal naartoe?

Pak zoveel mogelijk de trein (hard sleeper is iets duurder dan hard seat, maar dat wil je echt wel bijbetalen) in plaats van het vliegtuig, of ga per bus. Onderhandel veel. Uit eten kan vrij goedkoop als je bij de lokale tentjes gaat eten. Met dat soort dingen kom je erg goed uit met je budget.
Geen idee waar ik heen wil, maar 450 eu voor een ticket naar FRA - Beijing is geen duur geld.
  donderdag 25 juni 2009 @ 17:03:12 #284
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_70364734
Mooie deal inderdaad.

Vanuit Beijing zijn de grote steden Shanghai en Xi'an sowieso goed bereikbaar, in deze steden zit je al snel op een 7 euro per nacht in een dormroom. In kleinere steden ligt dat iets lager, meer dan dat hoef je niet te betalen als je op budget zit. Maar 750 euro in drie weken is goed haalbaar, dus daar hoef je het niet voor te laten.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_73792023
Stel ik ga niet met een georganiseerde reisleider op reis, maar ik pak zelf de vliegtuig en ga naar guilin. Kan ik hier dan zelf ook een boot tocht regelen op de LI river ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_73792438
Ja, gelijk op het vliegveld komen er al allemaal mensen op je af om je Li river cruises aan te smeren.
Of je dat moet willen is een andere vraag, wij gingen met een "bamboo" raft naar Yangshuo vanuit Guilin en dat is echt erg slecht bevallen.
  maandag 19 oktober 2009 @ 21:11:26 #287
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_73858983
Hoe zit dat nou met double entry visa en Hong Kong? Ik dacht dat Hong Kong tegenwoordig gewoon Chinees grondgebied was?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 19 oktober 2009 @ 21:13:10 #288
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_73859069
Ja dat is een beetje raar, het hoort er wel bij en tegelijk ook weer niet.

Als je even tussendoor naar Hong Kong wilt heb je double entry nodig, anders kom je China niet meer in en moet je in Hong Kong een nieuw visum aanvragen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 19 oktober 2009 @ 21:53:35 #289
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_73860924
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 21:13 schreef Jabberwocky het volgende:
Ja dat is een beetje raar, het hoort er wel bij en tegelijk ook weer niet.

Als je even tussendoor naar Hong Kong wilt heb je double entry nodig, anders kom je China niet meer in en moet je in Hong Kong een nieuw visum aanvragen.
Beetje vreemd ja. Heb je trouwens ook triple entry? Ik wil namelijk vanuit Peking ook nog een paar daagjes naar Pyong Yang en weer terug.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 19 oktober 2009 @ 21:57:38 #290
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_73861149
Multiple-entry, ja dat kan.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_73991273
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 21:13 schreef Jabberwocky het volgende:
Ja dat is een beetje raar, het hoort er wel bij en tegelijk ook weer niet.

Als je even tussendoor naar Hong Kong wilt heb je double entry nodig, anders kom je China niet meer in en moet je in Hong Kong een nieuw visum aanvragen.

wat op zich niet veel moeite is, ze kunnen het op 1 dag doen en kost je iets van 40-50 dollar. Komt op hetzelfde neer als je van hier uit een dubble entry neemt, daar moet je ook extra voor betalen.
En ik neem aan dat je niet dezelfde dag op en neer gaat maar op z'n minst 1 nacht blijft in Hong Kong.
pi_73991359
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 23:08 schreef daanski82 het volgende:
Stel ik ga niet met een georganiseerde reisleider op reis, maar ik pak zelf de vliegtuig en ga naar guilin. Kan ik hier dan zelf ook een boot tocht regelen op de LI river ?
Ik heb in een guesthouse een 'bambooraft' geboekt naar Yuanshou, dat is een grote raft met 4 tweepersoonsbankjes erop. Duurt een uur of 2 en je vaart door de supermooie natuur. Ik vond het wel de moeite. Je had ook grotere ferryboten vol chinese toeristen, blij dat ik daar niet opzat.
De bambooraft was goedkoper, dus dat was zeker goed meegenomen.

Je vind de aanbiedingen overal, maar als je ze in een chique hotel boekt, betaal je wel tot 3 keer meer om op dezelfde boot te zitten samen met mensen die het in een goedkoper guesthouse hebben geboekt.
pi_74013209
Weet iemand dan hoe het precies met Macau zit? Ik wil graag namelijk graag een stempel van HK en Macau in mijn paspoort.
pi_74013481
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 13:33 schreef F04 het volgende:
Weet iemand dan hoe het precies met Macau zit? Ik wil graag namelijk graag een stempel van HK en Macau in mijn paspoort.
Hoe wat met Macau zit?
pi_74130090
Paul Merton heeft een 4 delige serie gemaakt van China,
in zijn laatste aflevering gaat hij met zijn hostes naar een fotograaf om in Chinese kledij op de foto te gaan.
Dit gebeurde in Shanghai weet iemand waar dit gebeurd ? ik kan helaas hier geen Youtube filmpje van vinden(er is er wel 1 te vinden maar die weigert werking).
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:09:26 #296
235465 maffemaniak
'My home is in my head!&#
pi_74133340
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 13:43 schreef Bob. het volgende:

[..]

Hoe wat met Macau zit?
Volgens mij heb ik gewoon een bootticket geboekt vanaf downtown Hong Kong en toen ik aan kwam kreeg ik een stempel. Was niet erg moeilijk, wel is het de moeite waard!
pi_74137277
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 15:33 schreef LaZZ_NL het volgende:
Ik heb me er prima vermaakt, maar qua cultuur heb je het er snel gezien.. Denk dat je in twee dagen het grootste gedeelte kunt zien.. Maar omdat een vriend van me daar studeerde heb ik er onwijs veel mensen leren kennen waar we ook elke avond mee gingen clubben etc. Hij wist waar we moesten zijn..

Zeker een aanrader voor een keer :-)
Mwa, even een reality check: Shanghai heeft ruim 20 miljoen inwoners en beslaat een oppervlakte van ruim 4x de provincie Utrecht. Maak van die twee dagen dus minimaal twee weken. Ik woon er nu twee maanden en blijf mij verbazen.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_74212365
Het klopt dat je heel Shanghai niet in 2 dagen kan bezoeken, maar de toeristische culturele activiteiten als Tempels e.d. heb je snel gezien....

Oh en erg mooie foto's Lazz!

Verder moet ik volgende maand naar Hong Kong voor een nieuw visum, maar heb alleen geen idee waar ik mezelf moet bevinden daar...Tips zijn welkom
pi_74222538
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 13:33 schreef F04 het volgende:
Weet iemand dan hoe het precies met Macau zit? Ik wil graag namelijk graag een stempel van HK en Macau in mijn paspoort.
Neem de ferry naar Macau, aldaar kom je weer door de douane en krijg je portugees/chinese stempels in je paspoort. Hier meer informatie:
http://www.turbojet.com.hk/eng/schedule/prd.html
http://en.wikipedia.org/w(...)erry_Pier,_Hong_Kong
pi_74222648
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 03:23 schreef MassApeal het volgende:
Het klopt dat je heel Shanghai niet in 2 dagen kan bezoeken, maar de toeristische culturele activiteiten als Tempels e.d. heb je snel gezien....

Oh en erg mooie foto's Lazz!

Verder moet ik volgende maand naar Hong Kong voor een nieuw visum, maar heb alleen geen idee waar ik mezelf moet bevinden daar...Tips zijn welkom
Je haalt hem of bij de CTS (meer service, maar duurder).
Of hier: http://www.chinavisa.com.hk/

Of bij de Chinese overheid zelf (langer wachten in de rij, maar wel goedkoper, evenveel opties als bij de CTS trouwens), neem geen koffers of iets groters dan een attaché mee want het gaat niet mee naar binnen en blijft buiten staan!
http://www.fmcoprc.gov.hk/eng/zgqz/bgfwxx/

Het gekke is ook dat het goedkoper is om een visum voor China in HongKong te maken dan bij de ambassade hier in Den Haag.

[ Bericht 3% gewijzigd door john_ven24 op 30-10-2009 13:55:29 ]
pi_74241235
Ik ben van plan om van de zomer naar china te gaan. In me uppie.
Ik ben vorig zomer in china geweest maar ivm met de olympische spelen moesten wij een strakke planning aan de ambassade doorgeven. Uiteindelijk 2 dagen beijing, 2 weken xi'an en 2 dagen chengdu daarna door naar tibet.
Ik wil nu dus in me eentje weer naar china en ook naar de wat kleinere plaatjes. Een goed startpunt leek me shanghai. of toch niet?
Enig idee?
Be kind whenever possible. It is always possible
Blog: http://worldtripping.org/
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:00:49 #302
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_74263461
Nieuw deel: China #3
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')