abonnement Unibet Coolblue
pi_54737087
Ik ga vanaf januari mijn lease auto alleen nog zakkelijk gebruiken, mijn vriendin heeft sinds dit jaar een privé auto en is het voor ons qua kosten interessanter om haar auto ook voor alle privé kilometers te gaan gebruiken en de bijtelling op mijn lease auto te laten vervallen.

Ik weet dat ik een kilometer administratie bij moet houden, verder is dit allemaal al geregeld en aangevraagd bij de belastingdienst en mijn werkgever. Maar als ik een controle op mijn kilometers krijg, hoe streng is men dan? Ik ben niet van plan de boel te gaan belazeren, dus ik verwacht eigenlijk geen problemen, maar je weet nooit. Ik zit met de volgende vragen:

  • Ik wissel nog aleens van woon-werk route in verband met files enzo, hoe streng is men hierop?
  • Als ik een keer niet thuis slaap, maar bijvoorbeeld bij mijn ouders of schoonouders en ik rij vanaf mijn werk daarheen en de volgende ochtend weer terug gelden deze kilometers dan wel als woon-werk?
  • Is het belangrijk bewijs in de vorm van tankbonnen en mijn agenda te bewaren?
  • Na hoeveel jaar kunne ze mijn administratie nog opvragen?
  • The sky has changed.... Can you smell the sun?!
      dinsdag 20 november 2007 @ 13:27:22 #2
    61660 Lariekoek
    Zo, jij bent echt grappig.
    pi_54737135
    Interessant.

    Volgens mij is die controle niet zo heel erg streng.
    Wel controleren ze nog wel eens of een auto die alleen zakelijk gereden zou worden niet geparkeerd staat bij bijvoorbeeld de Efteling ofzo.

    TVP
    la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
    pi_54737245
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 13:25 schreef michiel5 het volgende:

  • Na hoeveel jaar kunne ze mijn administratie nog opvragen?

  • Voor bankafschriftjes geloof ik dat je die max. 5 jaar moet bewaren, ik neem aan dat het daarvoor ook geldt?
    pi_54737341
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 13:32 schreef easyrider het volgende:

    [..]

    Voor bankafschriftjes geloof ik dat je die max. 5 jaar moet bewaren, ik neem aan dat het daarvoor ook geldt?
    Dat dacht ik zelf ook al inderdaad
    The sky has changed.... Can you smell the sun?!
    pi_54738116
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 13:27 schreef Lariekoek het volgende:
    Interessant.

    Volgens mij is die controle niet zo heel erg streng.
    Wel controleren ze nog wel eens of een auto die alleen zakelijk gereden zou worden niet geparkeerd staat bij bijvoorbeeld de Efteling ofzo.

    TVP
    De controle is juist wel heel streng, alleen heb je niet zo heel veel kans om daadwerkelijk gecontroleerd te worden.
      dinsdag 20 november 2007 @ 14:18:20 #6
    61660 Lariekoek
    Zo, jij bent echt grappig.
    pi_54738201
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 14:14 schreef DonJames het volgende:

    De controle is juist wel heel streng, alleen heb je niet zo heel veel kans om daadwerkelijk gecontroleerd te worden.


    Er word niet veel controle bedoel je.
    Maar als je gepakt wordt met 501 prive kilometers dan hang je.
    la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
    pi_54738235
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 14:18 schreef Lariekoek het volgende:

    [..]



    Er word niet veel controle bedoel je.
    Maar als je gepakt wordt met 501 prive kilometers dan hang je.
    Dat is inderdaad wat ik bedoel, bedankt.
    pi_54739891
    tankbonnetjes bewaren, km-standen moeten exact overeenkomen met je overzicht.
    Ze controleren de data waarop de auto in de garage is geweest voor onderhoud.
    Als je omrijdt i.v.m. file moet je dat telkens aangeven.

    Ze willen inderdaad nog wel eens controleren bij meubelboulevards/grensovergangen/pretparken ed.
    Het schijnt zelfs zo te zijn dat ze de gegevens van de trajectcontroles erbij kunnen pakken.
    pi_54740242
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 15:35 schreef edraket31 het volgende:
    tankbonnetjes bewaren, km-standen moeten exact overeenkomen met je overzicht.
    Ze controleren de data waarop de auto in de garage is geweest voor onderhoud.
    Als je omrijdt i.v.m. file moet je dat telkens aangeven.

    Ze willen inderdaad nog wel eens controleren bij meubelboulevards/grensovergangen/pretparken ed.
    Het schijnt zelfs zo te zijn dat ze de gegevens van de trajectcontroles erbij kunnen pakken.
    Dat laatste niet.

    Maar nu maar eens zien of de inkomsten van de extra belasting op de leaseautos zal stijgen of zal dalen.
      dinsdag 20 november 2007 @ 16:02:32 #10
    102856 michiel5
    Loves Miranda
    pi_54740412
    Is woon-werkverkeer altijd van je werk naar je huisadres, of kan dit ook naar een ander adres zijn waar je incidenteel blijft slapen?
    Als voorbeeld: Mijn ouders geven op dinsdag een feestje, ik rij daar gelijk uit mijn werk heen en blijf daarna ook op dat adres slapen en ga woensdag van daaruit weer naar mijn werk.
    The sky has changed.... Can you smell the sun?!
    pi_54740479
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 16:02 schreef michiel5 het volgende:
    Is woon-werkverkeer altijd van je werk naar je huisadres, of kan dit ook naar een ander adres zijn waar je incidenteel blijft slapen?
    Als voorbeeld: Mijn ouders geven op dinsdag een feestje, ik rij daar gelijk uit mijn werk heen en blijf daarna ook op dat adres slapen en ga woensdag van daaruit weer naar mijn werk.
    Ja. Woon-werkverkeer altijd van je werk naar je huisadres. Dan heb je ook op moeten geven op het formulier van de belastingdienst toch? Is de reis naar je ouders langer dan je normaal als woon-werk verkeer opgeeft? Zo ja, dan zijn de extra kilometers privé kilometers. Maar goed, gewoon rechttrekken door af en toe een fictief ritje voor de baas te maken.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      dinsdag 20 november 2007 @ 16:10:58 #12
    5673 heijx
    Qui que boue
    pi_54740585
    Ritregistratiesysteempje installeren? Je hebt ze al vanaf het equivalent van één tot twee maanden bijtelling.
    Security isn't a dirty word, Blackadder!
    Crevice is... but security isn't.
      dinsdag 20 november 2007 @ 16:37:06 #13
    102856 michiel5
    Loves Miranda
    pi_54740982
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 16:10 schreef heijx het volgende:
    Ritregistratiesysteempje installeren? Je hebt ze al vanaf het equivalent van één tot twee maanden bijtelling.
    Heb een heel mooi ritten registratie systeem, een pen en papier
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 16:06 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Ja. Woon-werkverkeer altijd van je werk naar je huisadres. Dan heb je ook op moeten geven op het formulier van de belastingdienst toch? Is de reis naar je ouders langer dan je normaal als woon-werk verkeer opgeeft? Zo ja, dan zijn de extra kilometers privé kilometers. Maar goed, gewoon rechttrekken door af en toe een fictief ritje voor de baas te maken.
    Ja die rit zou dan langer zijn inderdaad. In het omgekeerde geval zal de belasting dienst dan vast weer niet zeggen, die kilometers die je toen minder heb gereden, rij die maar een keertje in het weekend op.

    Nog een vraag trouwens, hoe zit het met kilometers in het kader van het onderhoud?
    Kan het natuurlijk wel in fictieve ritten gaan wegschrijven, maar hou het liever zo zuiver mogelijk bij, als er dan een contrle komt scheelt dat een hoop gezeur en gewelles-nietes.
    The sky has changed.... Can you smell the sun?!
    pi_54755678
    Naar de garage rijden is zakelijk verkeer. Ook zo noteren.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')