abonnement Unibet Coolblue
pi_54713712
quote:
Grolsch is straks misschien geen Nederlands biertje meer. De Brits/Zuid-Afrikaanse bierbrouwer SABMiller wil Grolsch overnemen. In totaal is een bod van 816 miljoen euro gedaan. Dat is 48,25 euro per aandeel. Het management van Grolsch steunt het bod.

Het bod was ruim 80 procent hoger dan de slotkoers op de beurs van Grolsch afgelopen vrijdag. Nadat het nieuws bekend werd schoot de koers met bijna 77 procent omhoog, waardoor de waarde in de buurt van het overnamebod kwam.

Koninklijke Grolsch is afkomstig van het bijvoeglijk naamwoord van Grolle (Groenlo). De Grolsche Bierbrouwerijen zijn een fusie tussen de Achterhoekse Bierbrouwerij De Klok (Groenlo) en de Twentse Enschedechse Stoombierbrouwerij. De brouwerij is nu onlosmakelijk verbonden met Enschede.

Update 11.14 uur
SABMiller is vooral geïnteresseerd in Grolsch omdat er veel productiecapaciteit over is in de Enschedese fabriek, Grolsch een bekend A-merk is en SABMiller meer wil groeien in Europa. Opmerkelijk is ook dat de bestuurders van Grolsch, anders dan bij de meeste overnames de laatste tijd, géén aandelenpakket of opties bezitten en zo zelf geen financieel voordeel hebben bij de verkoop van Grolsch.
Bron: frontpage.fok.nl

Mmm...weer een Nederlands bedrijf (dus ook de werknemers) in handen van het buitenland. "wij zijn een van de oudste ondernemingen van nederland". (1615)" Altijd vol trots genoemd..

Jammer

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 19-11-2007 13:12:20 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_54714025
Laat ze maar Heineken maar ook overnemen.
Geen alcohol geen doden in het verkeer
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_54714065
quote:
Op maandag 19 november 2007 12:29 schreef Meki het volgende:
Laat ze maar Heineken maar ook overnemen.
Geen alcohol geen doden in het verkeer
Ga je mond spoelen.
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_54714079
als de smaak maar niet verloren gaat
  maandag 19 november 2007 @ 12:37:59 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_54714227
grolsch


van de grolsch blijf je af ja, klootzakken

zonde van weer een oud nederlands bedrijf
Huilen dan.
pi_54714258
Een premie van bijna 85% lijkt me ook moeilijk te weerstaan.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_54714706
quote:
Op maandag 19 november 2007 12:38 schreef damian5700 het volgende:
Een premie van bijna 85% lijkt me ook moeilijk te weerstaan.
idd
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_54714915
quote:
Op maandag 19 november 2007 12:31 schreef Ordinair het volgende:

[..]

Ga je mond spoelen.
Uiteraard met een Grolsch.

OT. Het zou leuk zijn wanneer Grolsch in Nederlandse handen bleef, het is toch een stukje historie.
pi_54715673
quote:
Op maandag 19 november 2007 13:09 schreef rgras het volgende:

[..]

Uiteraard met een Grolsch.

OT. Het zou leuk zijn wanneer Grolsch in Nederlandse handen bleef, het is toch een stukje historie.
Inderdaad. En door de onzekere toekomst van de werknemers is er een bedrag van 8 miljoen vrijgemaakt voor personeel. Ik heb alleen geen idee welk personeel. Er werken bijna 800 mensen bij Grolsch. Er zouden dus wel uitbreidingen komen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_54716735
quote:
Op maandag 19 november 2007 13:45 schreef paddy het volgende:

[..]

Inderdaad. En door de onzekere toekomst van de werknemers is er een bedrag van 8 miljoen vrijgemaakt voor personeel. Ik heb alleen geen idee welk personeel. Er werken bijna 800 mensen bij Grolsch. Er zouden dus wel uitbreidingen komen.
Da's toch niet zo gek veel? Is 10.000 per werknemer. Bedankt en hoi hè!

"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')