abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 november 2007 @ 12:00:02 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_54713399


Lieve fokkers,

Ik wil graag een kerstactie houden voor het Jochem fonds dat mijn dierenarts heeft opgericht, en ik hoop op jullie steun.

Ja tof, maar wát is dan een Jochem Fonds

Dankzij het Jochemfonds heeft de dierenkliniek een huiskamer ingericht waar zij zwerfkatten/terminaal zieke katten opvangen, medische verzorging en vooral veel liefde geven. De meeste katten die hier zitten, kunnen vanuit dit verblijf worden herplaatst. Het enige wat ze hier voor terugvragen is een goed tehuis en veel liefde.

Een huiskamer met herplaatsers…opgelapt en opgefrist; klaar om een nieuw huis ‘onveilig’ te maken.



Nu brengt zo’n project natuurlijk de nodige kosten met zich mee, en de herplaatsers worden indien mogelijk zo snel mogelijk geplaatst. Maar er zijn natuurlijk startkosten. Een bloedtest om aids en leukemie uit te sluiten, ontvlooien, ontwormen, chippen en vaccineren.

Tijdens hun verblijf eten en ontlasten ze zich, een terugkerend evenement. Dus bergen blikvoer
en kattenbakvulling vliegen erdoor. Ook medische hulp en medicijnen kosten geld, ook al
komt het uit eigen apotheek. De katten worden allemaal gecastreerd/gesteriliseerd geplaatst.



Ooh tof! Maar wie is Jochem dan?


Jochem

Stoer. Maar waarom een kerstactie

Omdat ik van mening ben dat dieren ( in dit geval de poesjes) ook recht hebben op een ontzettende fijne kerst. En omdat ik het gewoon ontzettend geweldig vind wat mijn dierenarts allemaal voor deze katten doet. Ze heeft geen “eigen” leven, maar leeft voor de dieren. Al het geld voor deze dieren komt dan ook uit eigen zak, of uit de donaties uit de Jochem pot. Haar vakantie heeft ze ingeleverd om gewoon aan het werk te gaan, en de zwerfkattenpopulatie terug te dringen in onze gemeente. Ze is dus ontzettend onbaatzuchtig, en ik vind dat dat beloond moet worden!

Oke, daar heb je natuurlijk een punt. Maar wat wil je nu concreet van ons

Een Donatie!

Een donatie mag gedaan worden in de vorm van geld, maar ook kattensnoepjes,mandjes,speelgoed, whiskas/gourmet kattenvoer, kattengrind, ect, is allemaal van harte welkom.



Ja, en hoe weten wij nou dat je dat niet in je eigen zak steekt?

Ik heb 2 controleurs aangesteld ; Senesta modje van F&F en Rewimo user uit F&F. Zij hebben volledig toegang tot de Jochem rekening en kunnen overal bij/alles controleren.

Aah tof. Goed geregeld! Ik wil wel doneren! Wat is het rekening nummer

Het rekening nummer kun je opvragen door even een mailtje naar te sturen, of dmv mij een PM te sturen. Natuurlijk kun je ook met alle vragen die je nog hebt over het Jochem fonds op 1 van de 2 communicatie middelen terecht!

Ik heb spullen en wil deze doneren!

Graag! Indien je ze wilt opsturen/brengen mag je me mailen/pm’en voor mn adres. Als je ze niet wilt brengen of opsturen kan ik ze afhalen mits het op het traject van Emmen (Drenthe) naar Den Helder (Noord holland) is.

De stations die daar ondervallen zijn ;

Emmen, Nieuw-Amsterdam, Dalen, Coevorden, Gramsbergen, Hardenberg, Mariënberg, Ommen, Dalfsen, Zwolle, Amsersfoort, Amsterdam, Amsterdam sloterdijk, Zaandam, Castricum, Heerhugowaard , Alkmaar, Alkmaar Noord,Schagen, Anna pauwlona, Den Helder zuid, Den Helder.

Tevens is Nonneke inzamelpunt voor de omgeving Swifterbant, MikeyMo inzamelpunt voor de omgeving Den Helder en Qwea inzamel punt voor de omgeving Emmen.

Dizzy-Miss-Lizzy is bereid om een rondje omgeving Den Haag/ Zuid Holland te doen voor mensen die eventuele goederen niet naar een inzamelpunt kunnen brengen



Alvast ontzettend bedankt voor alle steun aan het Jochem Fonds!

En een poot van alle kliniekatten/ van Jochem die hier ontzettend blij mee zullen/zal zijn

De actie loopt van 19 November 12:00 tot 19 December 16:00


Mensen die hebben gedoneerd!

  • Greys
  • Marietje_34
  • Rewimo
  • Nonneke
  • Netsplitter
  • Iamredleader
  • Pinobot
  • cat22
  • Dylanesque
  • Taxman
  • Miss_S
  • wdm
  • MutedFaith
  • Fredo55
  • PiepMuis
  • Litso


    De stand op 29 november:

    430 euro!!!

    [ Bericht 0% gewijzigd door senesta op 30-11-2007 22:11:54 ]
  • -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_54713529
    tvp
    I'm the patron saint of the denial.
    With an angel face and a taste for suicidal.
    pi_54713646
    PVDD
    Fingerspitzgefühl
    pi_54713800
    Even ter verduidelijking: deze dierenarts doet dus in haar eentje wat een asiel meestal doet?
      maandag 19 november 2007 @ 12:26:55 #5
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_54713958
    jup.

    En grotendeels uit eigen zak. Er staat in de wachtkamer wel een jochempot waar mensen vrijwillig een donatie in kunnen gooien, maar dat is allemaal lang niet genoeg om die poesjes te onderhouden, leuke speelhuisjes ect te geven
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Licht Ontvlambaar maandag 19 november 2007 @ 12:29:13 #6
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_54714017
    F&F => GC
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_54714084
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 12:26 schreef Qwea het volgende:
    jup.

    En grotendeels uit eigen zak. Er staat in de wachtkamer wel een jochempot waar mensen vrijwillig een donatie in kunnen gooien, maar dat is allemaal lang niet genoeg om die poesjes te onderhouden, leuke speelhuisjes ect te geven
    Waarom start ze dan geen asiel?

    Beetje kritische vragen, maar doet ze dit als particulier, of heeft ze een bedrijf opgericht wat dit doet, etc. etc.?
      maandag 19 november 2007 @ 12:36:18 #8
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_54714188
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 12:31 schreef Elseetje het volgende:

    [..]

    Waarom start ze dan geen asiel?

    Beetje kritische vragen, maar doet ze dit als particulier, of heeft ze een bedrijf opgericht wat dit doet, etc. etc.?
    Ze doet dit gewoon uit zichzelf, zonder een bedrijf. Ze heeft natuurlijk wel haar praktijk waar ze uit haar eigen apotheek de medicijnen enzo haalt, maar afgezien daarvan zit er geen bedrijf achter en doet ze het dus als particulier.

    Overigens is het niet zo dat als jij bv denkt van " ooh tof ik heb geen zin meer in mn kat dus ik dump hem daar wel" dat ze hem dan aanneemt. Deze kliniekatten zijn voornamelijk zwerfkatten die stuk voor stuk afhankelijk zijn van zorg. Deze zwerfkatten worden dus door haar opgelapt, en ter adoptie aangeboden.

    Overigens worden niet alle katten die daar zitten aangeboden ter adoptie. Er zitten bijvoorbeeld ook terminaal zieke katten. Die katten zijn er dus zeker van dat ze niet zo heel lang meer te leven hebben. Deze katten worden verzorgd en vertroeltelt gedurende het "proces"
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_54714226
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 12:36 schreef Qwea het volgende:

    [..]

    Ze doet dit gewoon uit zichzelf, zonder een bedrijf. Ze heeft natuurlijk wel haar praktijk waar ze uit haar eigen apotheek de medicijnen enzo haalt, maar afgezien daarvan zit er geen bedrijf achter en doet ze het dus als particulier.

    Overigens is het niet zo dat als jij bv denkt van " ooh tof ik heb geen zin meer in mn kat dus ik dump hem daar wel" dat ze hem dan aanneemt. Deze kliniekatten zijn voornamelijk zwerfkatten die stuk voor stuk afhankelijk zijn van zorg. Deze zwerfkatten worden dus door haar opgelapt, en ter adoptie aangeboden.

    Overigens worden niet alle katten die daar zitten aangeboden ter adoptie. Er zitten bijvoorbeeld ook terminaal zieke katten. Die katten zijn er dus zeker van dat ze niet zo heel lang meer te leven hebben. Deze katten worden verzorgd en vertroeltelt gedurende het "proces"
    Ok, laatste vraag dan: mag dat zomaar als particulier?
      maandag 19 november 2007 @ 12:41:03 #10
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_54714317
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 12:37 schreef Elseetje het volgende:

    [..]

    Ok, laatste vraag dan: mag dat zomaar als particulier?
    Nou ja, ik neem aan van wel. Als ik bv 10 katten buiten zie lopen die al maaaaaaaaanden rond zwerven, geen eten krijgen en er verwilderd uit zien, waarom zou ik deze dan niet in mijn huis mogen opnemen en ter adoptie mogen aanbieden?

    Het is niet zo dat zwerfkatten een baasje hebben dacht ik
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_54715469
    tvp
    I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
      maandag 19 november 2007 @ 13:38:03 #12
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_54715510
    Dit is NIET de officiele kerstactie van FOK!

    Deze actie is subforum gebonden, vandaar dat hij in F&F staat net zoiets als de asielactie dus, maar dan anders
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_54715564
    Qwea; stopt die trein niet in Heerhugowaard?
    [Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
      maandag 19 november 2007 @ 13:41:59 #14
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_54715591
    zie, ik wist wel dat ik een station vergeten was
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_54715664
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 13:41 schreef Qwea het volgende:
    zie, ik wist wel dat ik een station vergeten was


    Hoewel.. sommige treinen stoppen niet.. tijdens de spit rijden er geloof ik een paar zo HHW voorbij..

    Zal even kijken of ik wat dingen bij elkaar kan scharrelen, geef nog wel een gil over hoe en wat
    [Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
      maandag 19 november 2007 @ 13:51:52 #16
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_54715804
    ligt eraan welke je neemt idd. Ene keer stopt hij in Hoorn, andere keer in HHW. Maar om op bv maandag even van DH naar HHW te treinen is niet echt een probleem voor mij

    alvast bedankt trouwens!
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      maandag 19 november 2007 @ 14:29:54 #17
    93499 Nonneke
    -= People Are Strange =-
    pi_54716653


    Ook kunnen er evt spullen afgeleverd worden in Zevenaar (bij Arnhem) in de weekenden dat ik daar ben.
    -= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
    ;)
    Lekker motor rijjuuuuhh
      maandag 19 november 2007 @ 14:32:11 #18
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_54716702
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 14:29 schreef Nonneke het volgende:


    Ook kunnen er evt spullen afgeleverd worden in Zevenaar (bij Arnhem) in de weekenden dat ik daar ben.
    je bent geweldig!
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 november 2007 @ 16:37:58 #19
    163650 Greys
    pi_54719200
    Tvp
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      Moderator maandag 19 november 2007 @ 19:07:28 #20
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_54722250
    En sticky
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
      maandag 19 november 2007 @ 19:48:35 #21
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_54723033
    Ooh en mensen ; indien jullie graag vermeld willen worden als donateur in dit topic, zet dan even je username erbij. Enkel je username komt in het topic, niet de bedragen
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_54734274
    En, loopt het al een beetje?
      Moderator dinsdag 20 november 2007 @ 11:16:10 #23
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_54734495
    Qwea, heb je ook een kant en klaar linkje die mensen in hun sig kunnen zetten?
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 november 2007 @ 11:28:00 #24
    163650 Greys
    pi_54734749
    En in onze fotoboekjes een linkje plaatsen misschien?
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      dinsdag 20 november 2007 @ 11:40:42 #25
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_54735040
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 11:05 schreef Elseetje het volgende:
    En, loopt het al een beetje?
    Ik heb 2 mensen die het rekeningnummer moesten.
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')