abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 januari 2009 @ 00:04:03 #126
862 Arcee
Look closer
pi_64975019
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:36 schreef Szura het volgende:
1 Sven Kramer 36,20 1.43,99 6.03,32 12.41,69 145,279
2 Chad Hedrick 35,58 1.42,78 6.09,68 12.55,11 145,563

Chad Hedrick staat niet eens op zo'n heel grote achterstand maar die heeft sinds maart 2006 geen PR meer gereden. Echter, hij hoeft niet eens zo heel veel goed te maken op de 10.000 volgens mij. Zal Chad Hedrick nog op zo'n niveau komen en Kramer van die eerste plaats stoten of blijft Sven gewoon eerste?
Hedrick zou op de 10km 5.68 seconden sneller dan z'n PR moeten om gelijk met Kramer te komen.
pi_64975254
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:58 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik zie eerder Fabris in de buurt gaan komen door een 12.55 oid. Dan nog een 1.43.0 erbij, en hij zou een bedreiging kunnen zijn.

Maar goed, als dat in de buurt komt neem ik aan dat Sven eindelijk eens een keer een 500m in SLC of Calgary gaat rijden, en dan zijn we van de hele discussie af.
Dan zie ik eerder Bokko in de buurt komen, die heeft eigenlijk op alle afstanden nog ruimte. Maar dat heeft Kramer eigenlijk ook, al zullen er op de 5 en 10 wellicht geen grote happen meer afgaan. Maar op de 500 en zeker ook de 1500 zit nog een flinke marge. Davis en Hedrick zie ik niet meer (veel) verbeteren
  dinsdag 13 januari 2009 @ 00:12:55 #128
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_64975395
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:10 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dan zie ik eerder Bokko in de buurt komen, die heeft eigenlijk op alle afstanden nog ruimte. Maar dat heeft Kramer eigenlijk ook, al zullen er op de 5 en 10 wellicht geen grote happen meer afgaan. Maar op de 500 en zeker ook de 1500 zit nog een flinke marge. Davis en Hedrick zie ik niet meer (veel) verbeteren
Davis lijkt me niet in staat tot een dikke verbetering op de 5 of 10, wat wel nodig is om in de buurt te komen (in zijn geval dan) Ook de rek in de korte afstanden is er naar mijn mening wel uit. Ik had namelijk ook verwacht dat ie het WR op de 1000 meter al lang weer zou terughebben met een tijd onder de 1,07. Maar we zullen zien wat er aan de overkant van de grote plas gaat gebeuren komende tijd

Overigens denk ik dat Kramer op de 1500 wel in staat moet zijn tot een lage 1.43
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_64975487
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:12 schreef Szura het volgende:

[..]

Overigens denk ik dat Kramer op de 1500 wel in staat moet zijn tot een lage 1.43
Ja dat denk ik ook, bij elkaar moet er nog wel een punt van zijn totaal af kunnen denk ik.
pi_65003292
Begin maart WC finale in Salt Lake City, daar gaat Kramer zijn PR 1500m aanscherpen, let maar op. De laatste keer dat hij op een hooglandbaan reed (begin vorig seizoen) was hij op weg naar een 1.42'er, maar maakte toen een misslag en liet hem verder lopen.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_65016579
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:10 schreef Cootz het volgende:
Begin maart WC finale in Salt Lake City, daar gaat Kramer zijn PR 1500m aanscherpen, let maar op. De laatste keer dat hij op een hooglandbaan reed (begin vorig seizoen) was hij op weg naar een 1.42'er, maar maakte toen een misslag en liet hem verder lopen.
Ben benieuwd hoever hij kan komen, maar een 1.42'er lijkt me nog net te ver. Ik vind hem sowieso dit seizoen nog niet echt denderend. En volgens mij heeft hij ook al een tijdje niet meer een poging gedaan om een echt snelle 5 en 10 kilometer te rijden. Hopelijk ligt t gewoon aan de banen, en niet aan sven
pi_65019322
Volgens mij ligt het aan TVM... Eigenlijk rijdt alleen Olde Heuvel echt goed. Dit zou het eerste jaar kunnen zijn dat het Kemkers effect een beetje uitgewerkt raakt.
pi_65022572
Eerlijk gezegd zie ik Hedrick nog niet zo snel onder de 12.50 rijden op de 10 km hoor. Zelfs in goede vorm is dat wel heel snel voor hem. Kramer rijdt op een hooglandbaan wel een 1.43.laag dus die zit nog wel even op zijn troon. Over 284 dagen passert hij ook Hjalmar Andersen op de lijst van adelskalenderaanvoerders. Andersen stond ooit 708 dagen bovenaan.
pi_65022901
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 01:57 schreef robbolo het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoever hij kan komen, maar een 1.42'er lijkt me nog net te ver. Ik vind hem sowieso dit seizoen nog niet echt denderend. En volgens mij heeft hij ook al een tijdje niet meer een poging gedaan om een echt snelle 5 en 10 kilometer te rijden. Hopelijk ligt t gewoon aan de banen, en niet aan sven
Hij rijdt op zijn elf en dertigste naar 13.00,17 van het weekend
En als je ook op je gemak wint, waarom heel diep gaan als je niet op een snelle baan rijdt.
De wereldbeker finale is in SLC dus wie weet gaat ie daar nog wat doen maar zijn wereld records staan al behoorlijk scherp en om je nou helemaal leeg te rijden daarop terwijl een week later al het WK afstanden is.

Verder is TVM van de zomer al bezig geweest met voorbereidend werk voor Vancouver volgend jaar. Zoals Kramer van het weekend tegen Smeets zei, gaat dat dit seizoen ten koste van sommige elementen maar moet het volgend jaar helemaal goed komen dus dat hopen we dan maar.
Ik ben benieuwd wie er dadelijk in februari echt gaat pieken zoals dat een jaar later in februari ook zal moeten.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_65023940
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 11:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Hij rijdt op zijn elf en dertigste naar 13.00,17 van het weekend
En als je ook op je gemak wint, waarom heel diep gaan als je niet op een snelle baan rijdt.
De wereldbeker finale is in SLC dus wie weet gaat ie daar nog wat doen maar zijn wereld records staan al behoorlijk scherp en om je nou helemaal leeg te rijden daarop terwijl een week later al het WK afstanden is.

Verder is TVM van de zomer al bezig geweest met voorbereidend werk voor Vancouver volgend jaar. Zoals Kramer van het weekend tegen Smeets zei, gaat dat dit seizoen ten koste van sommige elementen maar moet het volgend jaar helemaal goed komen dus dat hopen we dan maar.
Ik ben benieuwd wie er dadelijk in februari echt gaat pieken zoals dat een jaar later in februari ook zal moeten.
Ik weet dat hij goede tijden schaatst, maar hij zei zelf ook dat hij waarschijnlijk niet veel sneller had gekund op de 10. Misschien ligt het aan mijn verwachtingspatroon, maar ik verwacht altijd wat meer van hem

En als ze zelf ook al zeggen dat het bezig zijn met Vancouver, ten koste gaat van sommige elementen, is het toch helemaal niet zo een raar idee dat het niet denderend met hem gaat? Dat hij nog de beste is twijfel ik niet aan, maar ik heb hem beter gezien.

Ik hoop dat ie in Vancouver weer echt op zijn top is. En een wk afstanden of alround in SLC is ook niet weg
pi_65024817
Dan hebben wij schijnbaar een verschillende interpretatie van de woorden niet denderend

Hij zei trouwens dat het voorbereidende werk voor Vancouver ten koste ging van zijn acceleratie. Waarop Smeets hem zijn versnelling op de 10km voorspiegelde

Een wk allround in SLC zou goed zijn voor Kramer's 500m tijd. Zijn PR is nu gereden in Kolomna en het is al drie jaar geleden dat hij voor het laatst op een hooglandbaan een 500m reed. Pas in 2011 staat dit op de stapel trouwens. Dan is het in Calgary.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_65026286
Hij moet gewoon eind van het seizoen naar de reordwedstrijden in Calgary gaan als hij serieus zijn 500 wil aanscherpen.
pi_65026473
Lijkt me erg dom om op minder dan een jaar van de Spelen iets te gaan doen wat je normaal niet doet.
pi_65027124
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:57 schreef oxylus11 het volgende:
Hij moet gewoon eind van het seizoen naar de reordwedstrijden in Calgary gaan als hij serieus zijn 500 wil aanscherpen.
Zolang er geen gevaar is dat hij die 1e plaats verliest, gaat hij dat echt niet doen.
sig verwijderd door FA
pi_65027786
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:20 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Zolang er geen gevaar is dat hij die 1e plaats verliest, gaat hij dat echt niet doen.
En overigens was het aanscherpen van zijn PR's vorig seizoen gewoon gevolg van wedstrijden waar hij belang had om goed te rijden, niet zozeer met het onderliggende doel een PR te rijden. Hij belandde zo 'automatisch' op de 1e plek, maar de Adelskalendern zijn voor Sven nooit een doel op zich geweest. 500 meters rijdt hij alleen op allround tournooien.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_65029208
Kramer moet volgend jaar schitteren op de OS. Zo'n record is leuk, maar geen doel op zich lijkt me. Als hij de kans krijgt om op een hooglandbaan zijn PR's op de kortere afstanden te verbeteren zal hij het niet laten, maar verder is zo'n positie niet meer dan leuk voor de statistieken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 14 januari 2009 @ 14:24:30 #142
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65029477
Kramer gaat voor 4 goud volgend jaar, daarna komen de andere leuke records wel
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_65031274
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:24 schreef rubbereend het volgende:
Kramer gaat voor 4 goud volgend jaar, daarna komen de andere leuke records wel
Het zal moeilijk worden, maar liever een doel wat niet al te makkelijk is, dan een doel wat te makkelijk te realiseren is.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_65031829
Tja, 3x goud lijkt me een matig doel voor Kramer. En op de 1500m acht ik hem ook weer niet volkomen kansloos
pi_65032455
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:02 schreef wimderon het volgende:
Lijkt me erg dom om op minder dan een jaar van de Spelen iets te gaan doen wat je normaal niet doet.
Iets doen wat je normaal niet doet? Zoals een wedstrijdje schaatsen?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 14 januari 2009 @ 15:44:06 #146
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65033208
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:00 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

Het zal moeilijk worden, maar liever een doel wat niet al te makkelijk is, dan een doel wat te makkelijk te realiseren is.
3 goud is heel erg goed mogelijk en die 1500 kan hij winnen en 10e worden, dat wordt sowieso al een dubbeltje op zijn kant om voor te kwalificeren
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_65033301
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:28 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Iets doen wat je normaal niet doet? Zoals een wedstrijdje schaatsen?
Wedstrijden rijden terwijl je normaal op het strand ligt bedoel je?
pi_65050050
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dan hebben wij schijnbaar een verschillende interpretatie van de woorden niet denderend

Hij zei trouwens dat het voorbereidende werk voor Vancouver ten koste ging van zijn acceleratie. Waarop Smeets hem zijn versnelling op de 10km voorspiegelde

Een wk allround in SLC zou goed zijn voor Kramer's 500m tijd. Zijn PR is nu gereden in Kolomna en het is al drie jaar geleden dat hij voor het laatst op een hooglandbaan een 500m reed. Pas in 2011 staat dit op de stapel trouwens. Dan is het in Calgary.
Waarom duurt het zo lang? Het is toch wel duidelijk dat daar de beste tijden worden gereden. Vind ik toch wel het leukste om naar te kijken. Ik hou van wereld records
pi_65051581
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 22:11 schreef robbolo het volgende:

[..]

Waarom duurt het zo lang? Het is toch wel duidelijk dat daar de beste tijden worden gereden. Vind ik toch wel het leukste om naar te kijken. Ik hou van wereld records
Omdat de ISU probeert alle banen aan bod te laten komen? In 2011 is het EK allround in Innsbruck en dus buiten en het wk afstanden in Inzell. Dat is momenteel ook nog een buitenbaan maar volgens de plannen tegen die tijd overdekt.
Volgend jaar is trouwens het WK sprint in een nieuwe hal in Helsinki. Het aanbod wordt alleen maar groter maar er blijven weinig hooglandbanen.
Als Herbert Dijkstra's stokpaardje, een overdekte baan in alma-ata, eindelijk af is in 2011, dan hebben we de hoogst gelegen baan ter wereld te pakken.

Trouwens allemaal leuk en aardig maar SLC is qua sfeer natuurlijk geen hol aan om naar te kijken. Hier in Europa komt veel meer publiek opdagen bij grote wedstrijden.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_65052584
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 22:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Omdat de ISU probeert alle banen aan bod te laten komen? In 2011 is het EK allround in Innsbruck en dus buiten en het wk afstanden in Inzell. Dat is momenteel ook nog een buitenbaan maar volgens de plannen tegen die tijd overdekt.
Volgend jaar is trouwens het WK sprint in een nieuwe hal in Helsinki. Het aanbod wordt alleen maar groter maar er blijven weinig hooglandbanen.
Als Herbert Dijkstra's stokpaardje, een overdekte baan in alma-ata, eindelijk af is in 2011, dan hebben we de hoogst gelegen baan ter wereld te pakken.

Trouwens allemaal leuk en aardig maar SLC is qua sfeer natuurlijk geen hol aan om naar te kijken. Hier in Europa komt veel meer publiek opdagen bij grote wedstrijden.
Ik begrijp dat ze alle banen aan de beurt willen laten komen, maar ik vind het gewoon jammer dat er niet vaker op hooglandbanen word gereden. Puur persoonlijk En ik kijk ook niet echt voor de sfeer naar het schaatsen, ik vind het gewoon een geweldige sport. En als de schaatsers de beste omstandigheden hebben, vind ik het alleen maar mooier
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')