abonnement Unibet Coolblue
pi_54633112


South Park is een animatieserie, gecreëerd door Trey Parker en Matt Stone. De serie wordt vanaf 1997 in de Verenigde Staten uitgezonden op Comedy Central.

De serie gaat over de surrealistische avonturen van vier jongens uit South Park, een klein bergdorpje in Colorado. South Park staat bekend om zijn bedoeld simpele animatiestijl, donkere humor en de taboedoorbrekende onderwerpen. De meeste afleveringen zijn een satire op de (Amerikaanse) samenleving, beroemdheden en/of onderwerpen die het nieuws beheersen. De tekenfilm is meer gericht op tieners en volwassenen dan op kinderen: geweld, grof taalgebruik en referenties naar seksueel gedrag worden zelden geschuwd.

De belangrijkste personages zijn:



Stan Marsh: Het normaalste kind van de vier, vriendelijk en goedaardig.



Kyle Broflovski: Het sceptische en neurotische Joodse jongetje.



Kenny McCormick: Arm kind uit de arbeidersklasse. Draagt een oranje anorak die zijn ook mond bedekt, waardoor hij slecht is te verstaan. Kenny komt in de eerste vijf seizoenen meestal in elke aflevering om het leven; vanaf seizoen 7 gebeurt dit zelden meer.



Eric Cartman: Verwend, grofgebekt kind met overgewicht.



Leopold "Butters" Scotch: Naïef, wordt vaak misbruikt voor plannetjes van Cartman



Jimmy: Lichamelijk gehandicapte stand-up comic met een spraakgebrek. Blijft toch altijd positief.



Timmy: Geestelijk en lichamelijk gehandicapte jongen, die eigenlijk niet meer kan zeggen dan zijn eigen naam.



Ike:Het geadopteerde Canadese babybroertje van Kyle, misschien wel de slimste inwoner van South Park.



Mr. Garrison (Mrs. Garrison na aflevering 09x01): De leraar van de jongens, die zijn homo-gevoelens maar slecht kan verbergen en daar uiteindelijk aan heeft toegegeven door zichzelf te laten ombouwen tot vrouw.



Chef: De kok van de school, waar de jongens altijd heen gingen voor goeie raad. Na een te kritische aflevering over de Scientology-kerk/sekte besloot Isaac Hayes niet meer mee te werken aan het inspreken van de stem van Chef.



Officer Barbrady: De wijkagent van South Park, ondanks zijn goeie bedoelingen snapt hij er meestal niet veel van. Staat bekend om zijn domme acties.



Randy Marsh: Vader van Stan, ondanks het feit dat hij geoloog is is hij één van de domste en grappigste personages uit de serie, vooral door zijn overdreven reacties op alles ("OH MY GOD!").

Recente afleveringen:

11x13 - Guitar Queer-O Stan and Kyle are hooked on Guitar Hero. But Stan's superior skills on the video game damage his friendship with Kyle.



11x14 - The List The girls in the fourth grade class have made a secret list that rates every boy's looks from cutest to ugliest. When the boys steal the list, they are completely unprepared to deal with the results.



OP door Agiath & InTrePidIvity

De OP is hier te vinden.

Hier verder!

[ Bericht 19% gewijzigd door Mike op 15-11-2007 23:38:13 ]
  donderdag 15 november 2007 @ 19:54:57 #2
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_54633278
Echt leuk dat ze teruggrepen naar veel klassieke South Park elementen Zou dat gewoon uit nostalgische redenen zijn, of zouden ze weer meer die kant op willen gaan? De aflevering zelf was in ieder geval ook ouderwets qua plot; geen actueel iets en geen parodie!

Jammer dat we nu nog tot maart moeten wachten, ik vind seizoenen van 14 afleveringen [met een ontzettend lange break in het midden] nog steeds véél te kort voor een tekenfilm, zeker eentje die zo snel in elkaar gezet kan worden.

Over de OP: het stukje "Recente afleveringen" mag wel eens geüpdatete worden, van de vorige afleveringen zijn in het vorig topic al genoeg caps gepost dus
pi_54633323
Jammer dat 't weer tijdje stopt
pi_54633329
Laatste aflevering:

11x14 - The List
-Beschrijving
quote:
The fourth grade girls have compiled a secret list that rates all the boys from the cutest to the ugliest. But when the boys steal the list, the results are not what they expected… The boys are about to find out just how manipulative and crazy little girls can be.
(voor een complete samenvatting klik je hier)

-Screencaps
(van RacerDKB)






(van mij)


pi_54633535
Die OP is echt fugly gewoon
Moet wat aan gedaan worden
*designers die dit topic bekijken aankijkt*
pi_54633537
Waar de seizoensafsluiter vorig jaar dramatisch was vond ik hem nu erg leuk. Zoals eerder gezegd veel 'klassieke' elementen, geslaagde aflevering.

Butters die in z'n #11 shirtje rondrent
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_54633672
quote:
Op donderdag 15 november 2007 20:08 schreef RacerDKB het volgende:
Die OP is echt fugly gewoon
Moet wat aan gedaan worden
*designers die dit topic bekijken aankijkt*
so how's your evening so far?
pi_54633694
Operation: Cannot Possibly Fail
Operation: Cannot Possibly Fail a second time

Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_54633697
Een erg goede aflevering, vooral omdat kenny weer eens ouderwets dood ging.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  donderdag 15 november 2007 @ 20:16:45 #10
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54633722
quote:
Op donderdag 15 november 2007 20:15 schreef bijdehand het volgende:
Operation: Cannot Possibly Fail
Operation: Cannot Possibly Fail a second time

Prachtig toch.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_54633773
quote:
Op donderdag 15 november 2007 20:15 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Een erg goede aflevering, vooral omdat kenny weer eens ouderwets dood ging.
Is ie ooit eerder door een kogel dood gegaan dan?

Hij is wel vaker overreden, of doorkliefd...maar volgens mij nog nooit simpelweg neergeschoten ?
  donderdag 15 november 2007 @ 20:19:20 #12
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_54633790
Hoi.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_54633858
quote:
Op donderdag 15 november 2007 20:18 schreef slindenau het volgende:

[..]

Is ie ooit eerder door een kogel dood gegaan dan?

Hij is wel vaker overreden, of doorkliefd...maar volgens mij nog nooit simpelweg neergeschoten ?
Jawel hoor, door Garrison, de politie en vast nog wel anderen.
pi_54633907
Garrison, welke aflevering is dat dan?
Toch niet die Beefcake aflevering he, want daar wordt Kenny gelanceerd en valt ie met zn slaap op/door een vlaggenpaal .
pi_54633927
Dat Garrison doordraait en zo'n actrice wil vermoorden. Ned heeft Kenny ook al eens doodgeschoten herinner ik me net.
pi_54633979
En Jimbo ook, toen Kenny in een vogelbekdier was veranderd.

Ah, dat waren nog eens tijden
pi_54634046
Die OP klopt ook van geen kant meer.


Anyway leuke aflevering, Kenny weer dood en Stan die weet over Wendy kotst
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  donderdag 15 november 2007 @ 20:31:39 #18
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_54634074
Wachten op maart 2008 dan maar.
pi_54634115
quote:
Op donderdag 15 november 2007 20:25 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat Garrison doordraait en zo'n actrice wil vermoorden. Ned heeft Kenny ook al eens doodgeschoten herinner ik me net.
Dat is dus de Beefcake aflevering, waar de kogel Kenny helemaal niet raakt.

Die overige twee zijn volgens mij wel juist, dus hij is al eens eerder neergeschoten. Dan is het inderdaad 100% een ouderwetse "Oh my god, they killed kenny!"
  donderdag 15 november 2007 @ 20:43:52 #20
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_54634389
quote:
Op donderdag 15 november 2007 20:18 schreef slindenau het volgende:

[..]

Is ie ooit eerder door een kogel dood gegaan dan?

Hij is wel vaker overreden, of doorkliefd...maar volgens mij nog nooit simpelweg neergeschoten ?
Door 'n stray bullet?
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_54634432
Vanaf Imaginationland 3 nog helemaal niet gekeken, heb nog wat in te halen
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_54634464
quote:
Op donderdag 15 november 2007 20:16 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Prachtig toch.
ik moest hardop lachen toen ik dat zag
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_54634734
quote:
Op donderdag 15 november 2007 20:33 schreef slindenau het volgende:

[..]

Dat is dus de Beefcake aflevering, waar de kogel Kenny helemaal niet raakt.
De kogel raakt de actrice niet, maar Kenny dus wel, waarna hij bovenop de vlaggenmast belandt.

En hij is ook nog neergeschoten door airport security en de Chinese mafia:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Kenny's_deaths
pi_54635289
waardige afsluiter van het seizoen
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_54635617
Hij is ook een keer neergeschoten in Roemenie. Toen hij daar heen ging omdat hij zo goed kon zingen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')