*wijzigingen onder voorbehoudquote:16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada *
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Belgium
14 September Italy
28 September** Singapore
12 October Japan
19 October China
2 November Brazil
* Provisional.
** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
Alonso niet arrogant?! WTF?! !!!!quote:Op vrijdag 16 november 2007 00:02 schreef Tarado het volgende:
Schumi komt niet terug helaas en Alonso vind ik niet arrogant.
Hamilton wordt ook geen wereldkampioen volgend jaar maar hij is wel een super talent
De benzine was te koud volgens de regels. De teams zijn alleen niet bestraft omdat er geen sanctie voor staat. Uit het AD:quote:Op donderdag 15 november 2007 16:14 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Njah, ik mag aannemen dat de jury zich eerst gaat buigen over de vraag of de benzine uberhaupt wel te koud was.
Als dat al niet met vaste criteria kon worden vastgesteld, kan ik me moeilijk voorstelllen dat de drie bolides ook maar gediskwalificeerd gaan worden.
En dat is precies datgene waar McLaren tegen protesteert: Wel illegaal, maar niet bestraft. Het gaat hier om een principekwestie. Ongeacht of het een andere wereldkampioen oplevert of niet.quote:Na de Grand Prix van Brazilië, waarin Raïkkönen op één punt verschil met Hamilton wereldkampioen werd, werd bij de Williams van Nico Rosberg (vierde) en de BMW’s van Robert Kubica (vijfde) en Nick Heidfeld (zesde) te koude benzine aangetroffen. Dat mag niet, omdat het voordeel zou geven. Het probleem was alleen dat er in het reglement niet staat beschreven welke straf er in dat geval dient te worden opgelegd. Dus besloten de stewards geen straf op te leggen.
Bijna helemaal met je post eens, maar McLaren claimt wel degelijk het wereldkampioenschap op grond van deze zaak. Dus geen principezaak want dan claim je diskwalifactie van de twee teams die de regels overtreden hebben ZONDER wijzigingen in de einduitslag van Hamilton. Het tegendeel is het geval.quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De benzine was te koud volgens de regels. De teams zijn alleen niet bestraft omdat er geen sanctie voor staat. Uit het AD:
[..]
En dat is precies datgene waar McLaren tegen protesteert: Wel illegaal, maar niet bestraft. Het gaat hier om een principekwestie. Ongeacht of het een andere wereldkampioen oplevert of niet.
En voordat de mensen weer beginnen over de spionagezaak: De McLaren was niet illegaal (althans niet bewezen), alleen hebben sommige teamleden data van Ferrari gebruikt voor testen. Daarvoor zijn ze bestraft. Ze hoefden ook niet met een andere auto op de baan te verschijnen (in tegenstelling tot Arrows in het verleden, die een regelrechte kopie bleek te zijn van een Shadow).
BTW: Ik zou er vrede mee hebben als alleen de teams bestraft werden en de coureurs hun punten mogen houden (zoals in 1995).
De benzine was te koud volgens de meting van de FIA. Maar in de reglementen staat nergens dat de teams moeten uitgaan van die meteing, de reden dat ze eigen metingen uitvoeren. Als er dan meetverschillen ontstaan kan je daar niet voor straffen imo. Straf je wel dan alleen de teams, coureurs kun je hiervoor niet verantwoordelijk hoduen. Net als dat de McLaren coureurs schijnbaar niet aansprakelijk zijn in de spionagezaak (ondanks keiharde bewijzen).quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De benzine was te koud volgens de regels. De teams zijn alleen niet bestraft omdat er geen sanctie voor staat. Uit het AD:
Het gaat niet of dat de coureurs verantwoordelijk zijn, maar of ze er voordeel van hadden. En in dit geval hadden ze dat! Daarom moeten ze uit de uitslag geschrapt worden.quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:13 schreef sanger het volgende:
[..]
De benzine was te koud volgens de meting van de FIA. Maar in de reglementen staat nergens dat de teams moeten uitgaan van die meteing, de reden dat ze eigen metingen uitvoeren. Als er dan meetverschillen ontstaan kan je daar niet voor straffen imo. Straf je wel dan alleen de teams, coureurs kun je hiervoor niet verantwoordelijk hoduen. Net als dat de McLaren coureurs schijnbaar niet aansprakelijk zijn in de spionagezaak (ondanks keiharde bewijzen).
Lees boven de quote waarom het niet hypocriet is. Het zou juist hypocriet zijn om te concluderen dat de wagens illegaal zijn, de coureurs er voordeel van hebben en er verder niets aan te doen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:42 schreef voyeur het volgende:
Kijk hier voor een mooi staaltje pure hypocrisie van McLaren.
Dat gaat dus niet altijd op. Dat heeft het verleden uitgewezen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 16:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het gaat niet of dat de coureurs verantwoordelijk zijn, maar of ze er voordeel van hadden. En in dit geval hadden ze dat! Daarom moeten ze uit de uitslag geschrapt worden.
Immuniteit waarvoor? En waarom zouden McLaren rijders wel immuniteit moeten krijgen en een BMW of Williams coureur niet? De McLaren coureurs hebben ook voordeel gehaald uit de Ferrari info. Of ze daarvan bewust waren of niet.quote:En de McLaren rijders was immuniteit belooft, waardoor Alonso (en De La Rosa) niet bestraft is. Tegen Hamilton waren geen bewijzen.
Bronquote:Glock mag volgend jaar voor Toyota rijden
Timo Glock mag volgend jaar voor Toyota rijden. Zo heeft het Contract Recognition Board, een commissie die de contracten in de Formule 1 in de gaten houdt, besloten. Begin november werd bekend dat Toyota een overeenkomst met de regerend GP2-kampioen bij het CRB had ingediend. BMW-Sauber, waarvoor Glock dit jaar reserve- en testcoureur was, wilde de Duitser echter graag behouden en protesteerde.
Het Britse Autosport weet nu te melden dat het CRB heeft geoordeeld dat er voor Glock geen contractuele belemmeringen zijn om volgend jaar voor Toyota uit te komen. Voor BMW-Sauber zou dit betekenen dat zij opnieuw op zoek moet naar een nieuwe derde coureur, nu een bevestiging van Glock door Toyota niet ver weg lijkt en na het eerdere vertrek van Sebastian Vettel naar Scuderia Toro Rosso.
Glock zelf liet eerder al weten graag naar Toyota te willen gaan: "Ik ben BMW zeer dankbaar. Het team heeft me geholpen en ik heb het team geholpen. Ik heb me er altijd thuis gevoeld, maar nu is het tijd voor de volgende stap. Ik heb de kans om bij een ander groot team te kunnen racen. Dat is iets wat BMW me niet kan bieden."
In 2004 heeft Glock vier Formule 1-races gereden, in een Jordan-Ford.
Volgens pitpass.com verworpen en Kimi blijft kampioen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 17:43 schreef Leatherface het volgende:
Is er al een uitspraak?
Dat, en dan het vervolg:quote:ING tevreden over eerste jaar in Formule 1
16 november 2007
ING is tevreden over haar eerste jaar als hoofdsponsor van Renault. Zo heeft Isabelle Conner, hoofd Formule 1 bij ING, laten weten. Naast sponsor van een team is de Nederlandse bankverzekeraar ook titelsponspor van de Grand Prix van België en de Grand Prix van Australië en doet zij veel aan baansponsoring bij de overige races.
"Onze eerste seizoen in de Formule 1 heeft onze verwachtingen overtroffen", zei Conner in een interview met de officiële Formule 1-website. "ING heeft er bewust voor gekozen om meteen op grote schaal in de Formule 1 te gaan sponsoren, om zo effectief mogelijk de wereldwijde bekendheid van ING te vergroten. Volgens eigen onderzoek hadden we de doelen die we onszelf hadden gesteld, al binnen een paar maanden bereikt, veel eerder dan we hadden verwacht."
Dan vraag ik mij serieus af wat de doelen zijn die ze dit jaar gesteld hebben en hoe ze gemeten hebben of ze die bereikt hebben.quote:Tijdens het tweede Formule 1-jaar hoopt ING niet alleen haar bekendheid verder te kunnen vergroten, maar ook meer klanten te kunnen verwelkomen. Conner: "Volgend jaar zullen we doorgaan met de sponsoring. We willen dan kijken of met de sponsoring ook meer klanten naar onze organisatie kunnen halen. Ik wil op dit moment nog niets verklappen over onze plannen voor volgend jaar, dat zal ik volgend jaar pas doen. ING zul je echter ook in 2008 erg vaak voorbij zien komen!"
bron: www.f1.gpupdate.net
Dat zal Kimi, Finland en Ferrari een pak van het hart zijn.quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:34 schreef NED het volgende:
[..]
Volgens pitpass.com verworpen en Kimi blijft kampioen.
BBC bevestigd het nu ookquote:Op vrijdag 16 november 2007 19:02 schreef Leatherface het volgende:
Pitpass.com spreekt inderdaad over protest afgewezen. Het zou niet officieel zijn bevestigd. Maar volgens die site komt het van een goede bron.
Meer nieuws volgt ongetwijfeld snel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |