abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 13 november 2007 @ 21:00:36 #1
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_54585413


http://www1.nu.tv/home/video/show/8033


Geef hem nog 12 jaar en slaat Opa Federer eraf
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_54586367
Hij heeft een masseur .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_54595227
Ik had laatst een artikel over hem gelezen in het AD!

De Mozart van het tennis .
quote:
Jantje: Mozart van het tennis
Door CARL HOUTKAMP

Voer zijn naam in op YouTube en de teller geeft niet minder dan 47 filmpjes aan. Jan Silva is een dreumes van vijf, die op de wazige beelden van een trainingssessie zo’n aardig balletje blijkt te kunnen slaan, dat steeds meer mensen om hem heen hem nu al ‘de nieuwe Roger Federer’ noemen.

Of zelfs nog kunstzinniger dan dat: ,,Jan is net als Mozart. Alleen niet achter de piano, maar op de tennisbaan,’’ zegt zijn vader Scott Silva op de website jansilvatennis.com , waarop de alleraardige verrichtingen van het joch op de tennisbaan volop tot uiting komen.

De uitspraak doet sterk denken aan het verweer waarmee Petr Krajicek ooit het straffe regime rechtvaardigde, waaraan hij zijn in het tennis succesvolle zoontje Richard onderwierp. Als Mozart in zijn vroege jeugd niet vele uren achter de piano had gemaakt, had de wereld nooit kennis genomen van zijn wonderschone muziek, stelde vader Krajicek. Kortom: een beetje dwang was volgens hem alleen maar goed.

Scott Silva, een 38-jarige sociaal werker uit Californië die op de universiteit ooit basketbal speelde, en zijn 32-jarige vrouw Mari Silva-Maattanen - een voormalig Fins tenniskampioene - beweren dat hun vijfjarige Jan het allemaal zelf wil, al die uren op de trainingsbaan. En dat zij het als ouders alleen maar slecht zouden doen, als zij hem daarin niet zouden steunen.

,,Wat moet je anders doen als je een kind hebt met zo’n ongelooflijk talent?,’’ vroeg vader Scott zich retorisch af in een interview met het Amerikaanse dagblad USA Today. ,,Dit kind is gek van tennis. Wij hoeven hem helemaal niet te pushen,’’ voegde moeder Mari toe.

De Finse, die in de Verenigde Staten studententennis speelde, beviel bijna op de baan van haar jongste zoon. Een uur voor de bevalling had zij nog tennisles gegeven. Een week erna deed zij dat weer en al snel nam zij, of haar babysitter, haar zoontje mee. Zodra hij kon zitten, volgde hij vanuit het karretje met de ballen haar lessen.

Al op zijn eerste hanteerde Jan Silva een racket en niet veel later deed hij James Blake na, want die had hij op televisie nauwgezet gevolgd. Een bal met topspin slaan bleek kinderspel voor het Amerikaanse mannetje, volleys gingen hem al heel vlug gemakkelijk af en de manier waarop hij zijn backhand leerde slaan kan eigenlijk helemaal niet: Jan slaat hem met één hand op een leeftijd waarop normaliter twee handen nodig zijn om het racket te gebruiken.

Vader en moeder Silva zijn niet uniek; de sportwereld kent veel te veel ouders die in hun kinderen toekomstige kampioenen willen zien. Uniek is wel de steun die zij hebben gevonden bij de Fransman Patrick Mouratoglou.

Deze 37-jarige zakenman is eigenaar van de tennisschool in Parijs waar de Cyprioot Marcos Baghdatis vanaf zijn veertiende klaar werd gestoomd voor het proftennis. Baghdatis zag Jan Silva tennissen in de VS en tipte Mouratoglou. Deze investeert nu per jaar 100.000 euro in de kleine Jan, overtuigd als hij is van de mogelijkheden van het grappige manneke met zijn van volwassenen afgekeken tennismotoriek.

,,Hij wil altijd winnen en hij heeft uitstraling. Als je hem ziet, begrijp je onmiddellijk dat hij anders is. Hij heeft de karaktertrekken van een kampioen,’’ vindt Mouratoglou met dezelfde stelligheid waarmee Scott en Mari Silva zich uitdrukken. ,,De Silva’s en ik hebben hetzelfde doel. Wij werken in dezelfde richting. Het is alleen een kwestie van tijd.’’

Mouratoglou wilde zelf toptennisser worden, maar moest van zijn vader voorrang verlenen aan zijn studie. Sinds 1996 runt hij in Parijs een complex met zestien banen, waarop een select groepje de kans krijgt te doen wat hem nooit lukte. Anders dan een tennisschool als die van Nick Bollettieri in Florida, met wel 250 leerlingen, zoekt hij het in kleine aantallen en een individuele aanpak.

De Fransman treedt ook op als manager voor zijn tennissers en juist op dit terrein kan hij zijn geld, geïnvesteerd in Jan Silva, terugverdienen. Al verschaft diens bijzondere jongensverhaal hem nu vanzelfsprekend ook al extra naamsbekendheid voor zijn tennisschool.

Scott en Mari Silva aarzelden niet, toen zij onderdak kregen aangeboden op de tennisacademie in Parijs. Zij verkochten hun huis en hun twee wagens in Californië (waar zij de rekening van zo’n 50.000 dollar op een tennisschool met goede coaches niet konden betalen) en verhuisden naar Frankrijk.

Met behalve Jan ook hun elfjarige zoon Kadyn - die ook tennist, maar minder goed - en hun dochtertje Jasmin van drie. Daar genieten zij nu kost en inwoning (dat laatste in een appartement bij de tennisschool), terwijl Mari er ook tennisles geeft. Jan en Kadyn Silva gaan er naar school en worden verder zo degelijk mogelijk voorbereid op een leven als tennisprof.

,,Het beste scenario is dat zij later beiden Grand Slam-titels winnen,’’ meldde vader Silva aan USA Today. En het slechtste scenario? ,,Jan wint een stelletje Grand Slam-titels en Kadyn wordt een minder succesvolle tennisprof, die daarna nog iets anders leuks zal gaan doen.’’ Met andere woorden: het avontuur van de Silva’s kan niet mislukken.

Andre Agassi kreeg al in de wieg tennisles. Zijn vader Mike, een oud-bokser, hing er balletjes in om zijn oog-hand-coördinatie te ontwikkelen. Toen hij zes was, had hij als talent al de krant gehaald en dat was zoals bekend het begin van een grootse carrière, die hem acht Grand Slam-titels opleverde.

Toch waakt Agassi er nu, samen met zijn vrouw Steffi Graf (nog zo’n wonderkind), voor om zijn Jaden Gil (5) en Jaz Elle (4) op dezelfde wijze te drillen als zijn vader destijds deed. ,,Mijn hele jeugd draaide om tennis, aan veel andere dingen kwam ik niet toe,’’ meldde hij onlangs een verslaggever van The Times.

Opvoedkundig kunnen er veel vraagtekens worden geplaatst bij de wijze waarop Jan Silva wordt klaargestoomd voor het tennis. Dat vindt ook Hugo Ekker, jeugdcoach van de KNLTB. ,,Dit is alleen maar een commercieel verhaal, absoluut,’’ reageert hij. ,,Het is natuurlijk de bedoeling dat iedereen erover schrijft, zoals het AD nu dus ook. Het doet denken aan Stephanie Herz, dat Nederlandse meisje dat volgens Nick Bollettieri zo’n groot talent was dat hij als coach zijn pensioen uitstelde. Hij gaf haar een zoen op haar voorhoofd, alleen maar omdat er een Nederlandse camera bij was. Nou, we weten allemaal hoe moeilijk dat meisje het nu heeft.

,,Die Jan Silva wordt gewoon geëxploiteerd, terwijl hij nog zeker twaalf jaar moet voordat hij als tennisser kan slagen. Dat hij nu goed is, zegt me niets. Er kan nog zoveel gebeuren, zoveel mis gaan. Als een kind van mij leuk kon tennissen, zou ik het in de schaduw opleiden, niet in de schijnwerpers. Al die bekendheid wordt als Jan Silva 15 of 16 is en echt moet gaan presteren, alleen maar ballast. ,,En dat zijn ouders zeggen dat hij dit zelf wil, verbaast me niets. Heel veel kinderen willen op hun vijfde, zesde het liefst de hele dag sporten. Maar als ouders zeg je dan toch dat het zo wel genoeg is. Dat ze naar school moeten.’’

Paspoort
Naam: Jan Kristian Silva
Geboortedatum: 17 nov. 2001
Geboorteplaats: Sacramento (VS)
Woonplaats: Parijs
Bijzonderheden: ‘tennist’ als hij één jaar is met (schuim)balletjes. Op zijn tweede wil hij bij herhaling de videoband zien met beelden van James Blake. Hij speelt diens partij na tegen glazen schuifdeur, waarbij hij tussen punten door met een handdoek het denkbeeldige zweet verwijdert.
pi_54598802
Dat apenhoofdje .
pi_54601532
Waar gaat het heen. straks wil hij op z'n 12e al het professionele circuit in, maar dat mag dan weer niet.
That's all folks!
  woensdag 14 november 2007 @ 15:18:16 #6
75556 erkel
back from Dagestan
pi_54602221
Knap zo'n enkelhandige backhand voor zo'n klein kereltje.
Weisst
pi_54607361
nu zal het gaan om zijn fysieke ontwikkeling in de loop der jaren..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_54620287
"Federers volgende angstgegner"

Als Federer nog tennist op het moment dat dit ventje het profcircuit instormt dan is Federer al bejaard
Nadal of Djokovic zouden hem trouwens misschien nog wel mee kunnen maken als ze lang door blijven tennissen. Of Haase, De Bakker of Sijsling ofzo
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 15 november 2007 @ 13:20:23 #9
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_54624021
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 21:37 schreef PietjePuk007 het volgende:
Hij heeft een masseur .
en een coach.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_54628187
Stephanie Herz? Hoe is het daarmee geeindigd dan?
  donderdag 15 november 2007 @ 16:25:20 #11
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54628763
quote:
Op donderdag 15 november 2007 16:01 schreef TubewayDigital het volgende:
Stephanie Herz? Hoe is het daarmee geeindigd dan?
nog niiet maar bijster bijzonder is het ook niet allemaal.
Gaat het ook niet halen. Mede door verkeerde begeleiding. Weg gelopen bij ome Nick omdat het allemaal niet goed was, gaan trainen in Tampa (waar ook toppers vandaan komen) maar ondertussen volgens mij gewoon weer in Nederland.

ik denk beetje type Michelle Gerards. Dat was ook een toptalent maar is door verkeerde begeleiding ook nog verder gekomen...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_54630906
Zal wel een soort Freddy Adu / Donald Young ( ) worden: omhooggeschreven door de media, omringd door talloze sponsoren en uiteindelijk (vooralsnog) gewoon een modaal niveau blijken te hebben.

Wat als ie dadelijk niet groter wordt dan Ollie Rochus, het tennis over een paar jaar moe is, of amper verdergroeit qua spel? Zit je daar dan met een zoon, die vanaf zijn 5e in de schijnwerpers gestaan heeft, mentaal geknakt, denkend dat ie een loser is.
pi_54644788
Ik herinner me wel meer jonge spelers/speelsters die werden aangekondigd als the next big thing en die ik nooit heb zien doorbreken. Behalve Capriati dan, die heeft het nog wel gehaald.
pi_54698801


Maaruhhh, wrom van de VS naar Frankrijk verhuisd ??
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_54699251



het racket van fed, de outfit van nadal, hij gaat het gewoon helemaal maken joh
pi_54699804
quote:
Op zondag 18 november 2007 18:37 schreef TubewayDigital het volgende:
[ afbeelding ]


het racket van fed, de outfit van nadal, hij gaat het gewoon helemaal maken joh
nu de mentaliteit van Martin nog
pi_54700951


zou deze prodigy dan De bedwinger van onze Martin Verkerk zijn ? Er zal toch iemand het eens op moeten durven nemen tegen de Titaan uit Alphen

[ Bericht 27% gewijzigd door TubewayDigital op 18-11-2007 19:53:15 ]
pi_63910238
Ik denk ik schop dit topic weer eens omhoog in deze tennisloze dagen. We zijn inmiddels al weer een jaar verder. Iemand nog wat recents van hem?
Australian Open - 2004, 2006, 2007, 2010, 2017, 2018 - - - - Wimbledon - 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2009, 2012, 2017 Roland Garros - 2009 US Open - 2004, 2005, 2006, 2007, 2008
----
  woensdag 10 december 2008 @ 18:45:18 #19
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_63911927
quote:
Op woensdag 10 december 2008 17:33 schreef TheGeneral het volgende:
Ik denk ik schop dit topic weer eens omhoog in deze tennisloze dagen. We zijn inmiddels al weer een jaar verder. Iemand nog wat recents van hem?
Met het stoppen van Martin natuurlijk wel een forse stap dichter bij de nummer 1 positie
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_90840924
Hoe gaat het met deze held?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_90844925
Eventjes snel gegoogled, toch benieuwd

quote:
By Douglas Robson Special for, USA TODAY
The family who pulled up stakes and relocated to a tennis academy in France in the hope their youngest son could become a champion has returned to the USA.

After spending most of the last three years overseas, Scott and Mari Silva and their three children — including 7-year-old phenom Jan — moved back to the Sacramento area in March to sort out their personal lives and pursue their tennis dreams.

Though the situation remains fluid, Scott Silva said by phone last week that the couple are separated and had been contemplating divorce. "We decided it would be better to take care of the kids and the tennis in Sacramento," he said. "I have no doubt about Jan and what he'll be able to do with his tennis. He's special."

In 2006, Scott and his Finnish-born wife, Mari, sold their belongings and moved to the Paris suburbs. Patrick Mouratoglou, who owns a top private academy there, had offered to finance Jan's training after seeing the then-5-year-old play. At the cost of an estimated $140,000 a year, Mouratoglou supplied Jan with coaching and equipment and provided the entire family with housing and financial support.

Jan's precocious ball-striking ability earned him comparisons to a young Andre Agassi. Jan appeared in various newspaper articles and even landed a spot on NBC's Today show.

Though some saw the Silvas' decision as rash, Scott has no regrets for the amount of risk he was willing to take for Jan's tennis. "Mouratoglou has done more to help us than anyone else," said Scott, who is looking for work and said Mouratoglou is helping the family financially while they pick up their lives in California.

Mouratoglou, whose academy's products include ex-top-10 player Marcos Baghdatis and rising Russian teenager Anastasia Pavlyuchenkova, remains high on Jan's potential and pleased with his progress. "He is unbelievably gifted, crazy with tennis and has a great personality," Mouratoglou wrote in an e-mail.

The Silva children are back in California public schools and adjusting to life stateside. Their oldest son, Kadyn, is 12 and also continues to play and compete but is not financed by Mouratoglou, though like Jan he continues to receive free rackets and shoes through Mouratoglou's relationship with Nike and Head.

Their daughter, 4-year-old Jasmin, is doing ballet.

Jan, who turned 7 in November, is practicing every day with local coach Joseph Gilbert and will soon start competing.

"Obviously, he's way ahead of most kids his age," said Gilbert, tennis director at the Rio del Oro Racquet Club in Sacramento.

Jan is adapting well, Scott said, but remains prone to meltdowns and tantrums in competition. He kept his son away from tennis for several months before returning to the USA.

Mouratoglou still considers Jan part of the academy and said he is welcome back anytime, though a longer-term commitment "will be up to him and his results," Mouratoglou wrote.

"If Jan doesn't develop like they want, they won't fund him anymore," Scott said.
sudo is powerrrr
pi_124266841
Hij wordt op een obscuur gravelbaantje in een afgelegen Fins dorpje klaargestoomd voor het echte werk.
Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Zosk het volgende:
Iemand op internet bedreigen, kankernerds. :')
  dinsdag 19 maart 2013 @ 21:53:45 #23
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_124270407
Damn dat is best wel netjes voor zo'n mannetje.
Of het een toptennisser wordt kun je nu nog niet zeggen natuurlijk, maar het wordt wel een hele goede.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_124271038
Aan de andere kant van het net staat Jarkko.
pi_150273305
7,5 jaar later en zag toevallig dit topic :@

Dit is het laatste beeld wat ik van hem kon vinden op YT


Iemand nog info over deze tennisster in wording?
U MAD?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')