abonnement Unibet Coolblue
pi_54581088
Hoi,
Een vraagje,als je al vanaf februari in de ziektewet zit, krijg je dan toch je uren die je eigenlijk in de zomer zou hebben opgenomen uitbetaald?
Hij is nu weer 3 dagen aan het werk op therapeutische basis.
De bouwvak vakantie is normaal vrij en je krijgt doorbetaald,maar omdat hij nu niet gewerkt heeft,en nog ziek was tijdens hoe zit het dan met die vakantie uren?
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_54581504
Geen vakantie opgenomen, dus de opbouw gaat gewoon door lijkt me.
DIe vakantie dagen heb je dus nog tegoed.
Of het moet bij langdurige ziekte anders zijn, maar als ik me tijdens mijn vkantie ziek meld, worden de dagen dat ik ziek ben omgezet van vakantie in ziekte.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_54581684
na 6 maanden ziekte stopt de opbouw van vakantiedagen, degene die je had staan neem je wel mee!
quote:
Vakantiedagen tijdens ziekte
Tijdens ziekte bouwt de werknemer eveneens vakantiedagen op. Hier geldt wel een maximum van zes maanden. Is de werknemer langer dan acht maanden ziek dan heeft hij over de laatste zes maanden vakantiedagen opgebouwd. Bij gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid geldt: Werkt de werknemer alleen ‘s ochtends, dan bouwt hij slechts vakantieaanspraken over de ochtend en niet over de middag dat hij arbeidsongeschikt is.
goed vertellen zelf dus

je bouwt maar 6 maanden op
  dinsdag 13 november 2007 @ 18:47:10 #4
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_54581811
de opbouw gaat het 1e half jaar bij volledige ziekte gewoon door.
@tommy: wel goed begrijpend lezen want je bouw geen half jaar aan vakantie op. Je krijgt maar 24 of 25 dagen per jaar (+ATV) dus je kan nooit een half jaar vakantie opbouwen
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_54581856
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 18:47 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
de opbouw gaat het 1e half jaar bij volledige ziekte gewoon door.
@tommy: wel goed begrijpend lezen want je bouw geen half jaar aan vakantie op. Je krijgt maar 24 of 25 dagen per jaar (+ATV) dus je kan nooit een half jaar vakantie opbouwen
je bouwt over 6 maanden op dat bedoelde ik, sorry hoor dat ik me even niet helemaal correct uitdrukte!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 13 november 2007 @ 19:32:37 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54583067
TT fix
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:20:05 #7
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_54584320
Je vriend was dus ziek tijdens de (verplichte) zomervakantie, begrijp ik dat goed?
En hij heeft toen alleen ziekengeld uitgekeerd gekregen.

Jij wilt nu ook dat hij de vakantiedagen die hij niet op heeft genomen omdat hij ziek was, extra uitbetaald gaan worden?
Het lijkt mij een beetje krom dat je die vakantiedagen nog eens extra uitbetaald krijgt.
Dan zou je je dus in principe iedere voor iedere bouwvak ziek kunnen melden en dan later die dagen nóg eens uitbetaald krijgen.

Onder welke CAO valt je vriend?
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_54589033
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:20 schreef MaLo het volgende:
Je vriend was dus ziek tijdens de (verplichte) zomervakantie, begrijp ik dat goed?
En hij heeft toen alleen ziekengeld uitgekeerd gekregen.

Jij wilt nu ook dat hij de vakantiedagen die hij niet op heeft genomen omdat hij ziek was, extra uitbetaald gaan worden?
Het lijkt mij een beetje krom dat je die vakantiedagen nog eens extra uitbetaald krijgt.
Dan zou je je dus in principe iedere voor iedere bouwvak ziek kunnen melden en dan later die dagen nóg eens uitbetaald krijgen.

Onder welke CAO valt je vriend?
maar als je ziek bent kun je ook geen vakantie vieren en als je ziek bent in de bouwvak kan er als nog gewoon een controlleur langs komen. En ik neem aan dat wanneer je een hele periode voor die vakantie en een periode erna ziek bent, je het tijdens die vakantie ook was..
pi_54590733
uitbetalen zal (tenzij je ontslag neemt/krijgt) niet gaan.
Artikel 640 lid 2 van boek 7 burgerlijk wetboek biedt alleen de mogelijkheid om vakantiedagen boven het wettelijk minimum (4 maal het aantal uren per week) uit te betalen. Het wettelijk minimum aan dagen kun je niet uit laten betalen (dat je ze kwijt bent zeg ik niet, je mag ze alleen niet in de vorm van geld krijgen, maar moet ze in de vorm van vrije tijd krijgen)
pi_54590846
ik werk dan wel niet in de bouw, maar toen ik ziek was toen ik eigenlijk vakantie had, kreeg ik de uren terug. ( ik ben ongeveer een half jaar ziek geweest) Ik heb toen later mijn vakantie uren opgenomen.

gewoon effe aan de werkgever vragen dus!
pi_54592677
ATV-uren bouw je bij langdurige ziekte iha niet op. Vakantie wel idd.
Meestal krijg je vakantie-uren ook terug bij ziekmelding tijdens vakantie, ATV niet.
in a crowd you lose humanity
pi_54595206
het is niet zo dat hij het verwacht en vind dat hij er echt op heeft, de werkgever deed er zelf een beetje vaag over.
Maar het is nu wel een beetje duidelijker.
Volgende maand krijgt hij ook gesprek en dan word het ook besproken
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')