abonnement Unibet Coolblue
pi_54562070
The Capital of the World:



Midtown Manhattan in 1 dag



Lower Manhattan in 1 dag



Uptown & Central Park in 1 dag



Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag



(thnx to wytze voor deze guide)




Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com
quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor 50 dollar per dag
of 120 dollar per week mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld! Klik hier om de pas aan te vragen.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
  • B.B. King Blues Club & Grill
  • Hard Rock Cafe
  • Cold Stone Creamery
  • Juniors Restaurant
  • Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

    Musea:
  • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
  • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
  • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
  • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
  • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
  • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

  • Winkels/warenhuizen:
  • Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
  • Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
  • Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
  • Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
  • Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

    Dierentuinen:
  • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
  • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

    Stadstoertjes:
  • Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
  • Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
  • Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
  • New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
  • On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
  • New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

    Gebouwen te bezichtigen:
  • Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
  • Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
  • Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
  • NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
  • NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
  • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
  • Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
  • United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
  • Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
  • Times Square (adembenemend!)
  • Ground Zero (spreekt voor zich)
  • Yankee Stadium

    Wijken/Parken:
  • Little Italy (Pizza)
  • Chinatown (Ook lekker eten)
  • Central Park (spreekt ook voor zich)
  • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

    Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

    Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

    Vervoer

    Subway
    Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

    1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus
    7-day fun pass: 21 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

    Taxi
    En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
    Initial fare.............$2.50
    Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
    Each 1 minute idle.......$0.20
    Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
    Additional riders........FREE

    Luchthavens in New York

    Manieren om er te komen:
    JFK
    Newark
    La Guardia

    de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

    Vliegtickets van en naar New York

    www.skybreakers.nl
    www.ebookers.nl
    www.dreizen.nl
    www.cheaptickets.nl
    www.americanairlines.com
    www.klm.nl
    www.expedia.nl
    www.vliegwinkel.nl
    www.continental.com
    www.delta.com
    www.unitedairlines.nl
    vliegtickets.pagina.nl

    Foto's New York van FOK users!

    MaxMark
    Kre$J
    Jaguarized
    Keijs
    mr.Marcus
    Cidex
    renz0r
    WooZ
    mechatronics
    jakkeluchtgitaar
    Dennisskyscrapers 1
    Dennisskyscrapers 2
    Dennisskyscrapers 3
    Dennisskyscrapers 4
    Dr_Evil
    Dr_Evil 2
    Dr_Evil 3
    miss_sly
    edsuit
    Max-Westerman
    [NegaSado[url]

    Reviews van hotels in New York

    [url=http://www.tripadvisor.com]www.tripadvisor.com


    Meeting in New York

    New York (mini)meet

    Vorige NYC topic

    New York City Part I
    New York City Part II
    New York City Part III
    New York City Part IV
    New York City Part V
    New York City Part VI
    New York City Part VII
    New York City Part VIII
    New York City Part IX
    New York City Part IIV
    New York City Part XVI
    New York City Part XIX
    New York City Part XX
    New York City Part XXI
    New York City Part XXII
    New York City Part XXIII
    New York City Part XXIV
    New York City Part XXV
    New York City Part XXVI
    New York City Part XXVII
    New York City Part XXVIII
    New York City Part XXIX
    New York City Part XXX
    New York City Part XXXII
    New York City Part XXXIII
    New York City Part XXXIV
    New York City part XXXV
    New York City part XXXVI

    Deze OP is hier te vinden


    TVP's zijn niet gewenst.
  •   dinsdag 13 november 2007 @ 10:44:40 #2
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_54570222
    Een paar puike foto's van m'n bezoek aan NYC in september/oktober dit jaar:













    pi_54571334
    Mooie foto's Slappe_Hap! Central Park blijft gewoon fantastisch; Tussen al die chaos dan zo'n groene oase van rust hebben
    "Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
    pi_54572523
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_54572756
    Oeh! Erg vette foto's!
    Ik vertrek morgen kan niet wachten!
      dinsdag 13 november 2007 @ 13:31:33 #6
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_54574072
    quote:
    Top of the Rock baby!
      dinsdag 13 november 2007 @ 13:33:51 #7
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_54574133
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 11:33 schreef Katseviool het volgende:
    Mooie foto's Slappe_Hap! Central Park blijft gewoon fantastisch; Tussen al die chaos dan zo'n groene oase van rust hebben
    Idd, zeker in de zomer, wanneer het in de stad klam en bloedheet is en je in CP heerlijk in de schaduw kan ziiten
    pi_54582583
    @ foto's Slappe_hap!

    Kom ff balen in het topic... ik zit hier in het koude NL, en mn vriendin zit (voor de 2e keer dit jaar ) in NYC...

    The jealousy......
    pi_54598510
    Ik wil ook terug!

    I NY!





    pi_54617828
    pff prachtige foto's.. ik wil ook terug
    pi_54617836
    Dit weekend nog even in NY geweest; Guggenheim, feestje in Brooklyn. NY ftw
    Jesus saves but death prevails.
    pi_54619699
    Guggenheim nog steeds ingepakt?
      donderdag 15 november 2007 @ 10:11:49 #13
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_54619989
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 19:15 schreef MikelenniuM het volgende:
    @ foto's Slappe_hap!

    Kom ff balen in het topic... ik zit hier in het koude NL, en mn vriendin zit (voor de 2e keer dit jaar ) in NYC...

    The jealousy......
    Thnx

    Wat doet ze daar dan, vakantie of werk/stage oid?
    pi_54627463
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 09:54 schreef Dizzee het volgende:
    Guggenheim nog steeds ingepakt?
    Jah Vond Richard Prince ook niet zo veel. Gelukkig waren de Kandinsky's en de Picasso's er ook nog.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_54629022
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 10:11 schreef Slappe_hap het volgende:

    [..]

    Thnx

    Wat doet ze daar dan, vakantie of werk/stage oid?
    2 dagen voor dr werk en dan ook nog eens in een hotel op Times Square
    Gelukkig vliegt ze vandaag verder naar Detroit, dat zal r leren!

    Maar toch ben ik nog steeds stinkend jaloers...
      vrijdag 16 november 2007 @ 13:56:08 #16
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_54649891
    Volgend jaar hoogstwaarschijnlijk weer naar Florida .
    Aangezien New York ook heel hoog op ons verlanglijstje staat , vliegen we met Delta naar Florida en maken we een tussenstop op New York.
    Daar blijven we dan een dag of 5 en vliegen daarna weer verder.
    Ben al een beetje voor hotels aan het kijken
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_54685923
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 10:44 schreef Slappe_hap het volgende:

    [ afbeelding ]
    Mooi gezicht. Zit je daar op je bootje tussen al die wolkenkrabbers
      zondag 18 november 2007 @ 15:05:33 #18
    178718 Travelmonkey
    online reisgids
    pi_54694129
    nog mensen die met NYE in NY zijn?

    Ik ben twee keer in de zomer geweest..volgende keer (zal nog wel even duren..) wil ik hoe dan ook in de winter gaan!
    pi_54705137
    Ik zit van 23 februari t/m 1 maart in NYC. Heb net even tickets geboekt voor de Knicks. Heb er zin in
    pi_54709830
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 15:05 schreef Travelmonkey het volgende:
    nog mensen die met NYE in NY zijn?

    Ik ben twee keer in de zomer geweest..volgende keer (zal nog wel even duren..) wil ik hoe dan ook in de winter gaan!
    Yep!!

    Zit van 21 december tot 2 januari in NYC
    pi_54712252
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 15:05 schreef Travelmonkey het volgende:
    nog mensen die met NYE in NY zijn?

    Ik ben twee keer in de zomer geweest..volgende keer (zal nog wel even duren..) wil ik hoe dan ook in de winter gaan!
    Hier ook, van 28-12 tot 3-1
    "Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
    pi_54722581
    Hiero ook present... van 27-12 tot 4-1!

    Weet iemand iets over de gang van zaken op Times Square tijdens Oudjaarsavond?
    Vrije toegang? Aanvang?...

    Moet wel op tijd zijn en een goede plek hebben natuurlijk.
      dinsdag 20 november 2007 @ 08:22:27 #23
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_54731773
    Terug vind plaatjes:


    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_54732773
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 19:21 schreef Fristi het volgende:
    Hiero ook present... van 27-12 tot 4-1!

    Weet iemand iets over de gang van zaken op Times Square tijdens Oudjaarsavond?
    Vrije toegang? Aanvang?...

    Moet wel op tijd zijn en een goede plek hebben natuurlijk.
    Is idd vrij toegang, maar de NYPD sluit de hele tijd blokken af, wat dus betekend dat als je vrij vooraan wilt staan je ruim op tijd moet zijn. Zelf stonden we er 2 jaar geleden rond 17:00 en toen stonden we al in een straat aan TS, dus niet eens meer op het plein zelf.
    Verder is een tip om je erg warm aan te kleden, je staat toch een aantal uur stil op straat en het wordt met het uur kouder..zo had ik zelf totaal geen gevoel meer in mn tenen...

    Overigens is het ook wel weer mooi om met allemaal Amerikanen daar hutje mutje te staan. Kwamen toen ook een stel meiden uit Arizona tegen, die het helemaal prachtig vonden dat we uit Nederland kwamen.. vroegen zelfs of we de famous artist Michael Jackson kenden, was schijnbaar erg bekend daar
    "Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
    pi_54741080
    Zeg, California staat bekend om z'n goeie Sushi. Hebben ze in new york ook goeie Sushi of valt dat mee? Heeft iemand anders trouwens nog goeie eet-tips voor New York? Iets waar je als horeca liefhebber echt naar toe moet!?!
      dinsdag 20 november 2007 @ 18:21:00 #26
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_54743072
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 09:48 schreef Katseviool het volgende:

    [..]

    Is idd vrij toegang, maar de NYPD sluit de hele tijd blokken af, wat dus betekend dat als je vrij vooraan wilt staan je ruim op tijd moet zijn. Zelf stonden we er 2 jaar geleden rond 17:00 en toen stonden we al in een straat aan TS, dus niet eens meer op het plein zelf.
    Verder is een tip om je erg warm aan te kleden, je staat toch een aantal uur stil op straat en het wordt met het uur kouder..zo had ik zelf totaal geen gevoel meer in mn tenen...

    Overigens is het ook wel weer mooi om met allemaal Amerikanen daar hutje mutje te staan. Kwamen toen ook een stel meiden uit Arizona tegen, die het helemaal prachtig vonden dat we uit Nederland kwamen.. vroegen zelfs of we de famous artist Michael Jackson kenden, was schijnbaar erg bekend daar
    Ha dat lijkt me echt geweldig om mee te maken zeg.
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_54743222
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 09:48 schreef Katseviool het volgende:

    [..]

    Is idd vrij toegang, maar de NYPD sluit de hele tijd blokken af, wat dus betekend dat als je vrij vooraan wilt staan je ruim op tijd moet zijn. Zelf stonden we er 2 jaar geleden rond 17:00 en toen stonden we al in een straat aan TS, dus niet eens meer op het plein zelf.
    Verder is een tip om je erg warm aan te kleden, je staat toch een aantal uur stil op straat en het wordt met het uur kouder..zo had ik zelf totaal geen gevoel meer in mn tenen...

    Overigens is het ook wel weer mooi om met allemaal Amerikanen daar hutje mutje te staan. Kwamen toen ook een stel meiden uit Arizona tegen, die het helemaal prachtig vonden dat we uit Nederland kwamen.. vroegen zelfs of we de famous artist Michael Jackson kenden, was schijnbaar erg bekend daar
    Bedankt voor de info!

    Ga proberen er vroeg te staan. Bepakt en bezakt.
    pi_54753069
    T is hier wel verdomde koud zeg
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_54753731
    Ik weet niet hoor, maar als ik het weerbericht bekijk is het daar warmer als hier..
    pi_54764123
    quote:
    Op woensdag 21 november 2007 08:46 schreef LaZZ_NL het volgende:
    Ik weet niet hoor, maar als ik het weerbericht bekijk is het daar warmer als hier..
    Welk weerbericht? Van Corbijn toevallig?
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_54822035
    veiligheid in NY:
    quote:
    Moordcijfer New York naar laagterecord


    New York is op weg naar het laagste moordcijfer in jaren. Dat meldde The New York Times vrijdag. Het ziet er naar uit dat er dit jaar minder dan vijfhonderd mensen worden vermoord in de Big Apple.

    Sinds de politie het huidige statistieksysteem in 1963 invoerde, zijn er niet zo weinig mensen vermoord in de Amerikaanse stad met 8,2 miljoen inwoners. In 1990 werden nog 2200 mensen in New York met geweld om het leven gebracht.
    toch goed gedaan daar
    pi_54911987
    Een gastje bij mij hier in het hostel is de eerste dag gelijk overvallen in The Bronx. Die sukkel wilde goedkope hiphop kleding halen en liep 's avonds toen het donker was daar nog rond. Twee gasten met een mes hebben hem toen overvallen. Hij was o.a. 1000 dollar in cash kwijt. Wat een sukkel.
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_54912021
    Ohhh NYC! Ben er in februari te vinden voor een weekje. Ik zit er over na te denken om met NYE ook te gaan, maar het is mijn financiele situatie afwachten en kijken of ik hier (Canada) iemand kan vinden die met mij mee wilt.
      donderdag 29 november 2007 @ 09:01:35 #34
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_54912837
    quote:
    Op donderdag 29 november 2007 05:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
    Een gastje bij mij hier in het hostel is de eerste dag gelijk overvallen in The Bronx. Die sukkel wilde goedkope hiphop kleding halen en liep 's avonds toen het donker was daar nog rond. Twee gasten met een mes hebben hem toen overvallen. Hij was o.a. 1000 dollar in cash kwijt. Wat een sukkel.
    Dan vraag je er idd wel 'n beetje om..
    pi_54914209
    Waarom zou je met 1000 dollar cash over straat gaan lopen?? Ik ben van plan als ik pin elke keer 500 dollar te pinnen maar zeker niet meer.. Sowieso meeste gewoon met CreditCard doen..
    pi_54915317
    blingbling, je weet toch
    pi_54942275
    Ik vind veel cash geld eerlijk gezegd niet bling bling.. Ik zit je meteen voor een drugsdealer aan of een kamper met teveel geld op zak..
    pi_54943836
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 18:26 schreef Fristi het volgende:

    [..]

    Bedankt voor de info!

    Ga proberen er vroeg te staan. Bepakt en bezakt.
    Er wordt gezegd dat je niet al te veel spul mee mag nemen naar zo'n 'block' maar toen wij er waren hadden mensen gewoon hele kampeerstoelen e.d. mee. Ik zou sowieso iets van een plastic tasje ofzo meenemen om op te zitten. Hoef je iig niet continu rondjes te lopen. Je mag je block wel uit maar dan niet meer er in. Er lopen genoeg verkopers langs de hekken die je warme chocolademelk verkopen voor 1 dollar. Sbarro-medewerkers lopen ook langs de hekken waar je pizza's kan bestellen. Wij stonden er toen vanaf 18.30. Mooi plekje in het block iets verder als waar de mensen met die opblaasbare dingen stonden.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_55052162
    whoppa mijn autoreparatie viel bijzonder mee en ik had nog wat vrije dagen dus ik ga van 15 december tot 20 december naar New York! Ticket net geboekt, vlieg vanaf Brussel met Jet Airways, hotel zal wel Carter worden want die is als enige nog redelijk betaalbaar en beschikbaar. Supervet! Nu maar eens even uitzoeken wat ik nog allemaal moet voorbereiden en wat ik allemaal wil aan zien (ben er nog nooit geweest), want het was een vrij impulsieve actie
    Even a broken clock is right twice a day.
    pi_55053614
    heeft iemand nog een tip waar ik basketbal tickets online kan bestellen? Wil 17 december graag naar New York Knicks - Indiana Pacers, en ik heb wel eens ergens gelezen waar/hoe dat kan maar kan het even niet meer terugvinden.
    Even a broken clock is right twice a day.
      woensdag 5 december 2007 @ 11:37:03 #41
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_55053670
    Impulsieve acties
    - "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
      woensdag 5 december 2007 @ 11:47:26 #42
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_55053974
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 11:35 schreef danos het volgende:
    heeft iemand nog een tip waar ik basketbal tickets online kan bestellen? Wil 17 december graag naar New York Knicks - Indiana Pacers, en ik heb wel eens ergens gelezen waar/hoe dat kan maar kan het even niet meer terugvinden.
    Kaarten kun je bestellen bij Ticketmaster.com. Je kunt ze dan in de hal ophalen, staan van die automaten. Creditcard erin en hij spuugt je kaarten uit... MSG is vrij hoog/steil, dus je hebt vanaf overal wel goed zicht eigenlijk...

    Vanaf sectie 338:


    [ Bericht 13% gewijzigd door matthijst op 05-12-2007 12:03:16 ]
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_55054164
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 11:47 schreef matthijst het volgende:

    [..]

    Ticketmaster.com
    mijn dank is groot
    Even a broken clock is right twice a day.
    pi_55065363
    Jet Airways, is dat eigenlijk wat?
    pi_55065955
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 11:47 schreef matthijst het volgende:

    [..]

    Kaarten kun je bestellen bij Ticketmaster.com. Je kunt ze dan in de hal ophalen, staan van die automaten. Creditcard erin en hij spuugt je kaarten uit... MSG is vrij hoog/steil, dus je hebt vanaf overal wel goed zicht eigenlijk...

    Vanaf sectie 338:
    [ link | afbeelding ]
    hm nog ff vraagje, ik heb net ticket besteld via mijn moeders creditcard, ik krijg mijn eigen credit card namelijk pas volgende week, krijg ik dan dat ticket wel uit de automaat gespuugd als ik mijn eigen credit card erin stop?
    Even a broken clock is right twice a day.
      woensdag 5 december 2007 @ 22:47:29 #46
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_55068053
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 21:34 schreef danos het volgende:

    [..]

    hm nog ff vraagje, ik heb net ticket besteld via mijn moeders creditcard, ik krijg mijn eigen credit card namelijk pas volgende week, krijg ik dan dat ticket wel uit de automaat gespuugd als ik mijn eigen credit card erin stop?
    Nee, normaal gesproken niet. Je stopt CC in de automaat en die zoekt adhv dat nummer je kaarten op.
    Je zou je ma's CC alleen daarvoor kunnen meenemen (voor de zekerheid). Of vantevoren ff bellen/mailen met ticketmaster om het uit te leggen en kijken of zij/jij je order kunnen editen naar je nieuwe creditcardnummer...

    Van de site:
    In order to pick up your tickets, you may be required to present:
    - Government issued photo ID, driver's license or passport.
    - The credit card you used to purchase the tickets.
    - Your Ticketmaster order number.
    The box office will not release tickets if the name on the ID and credit card does not match the name used to purchase the tickets from Ticketmaster

    Tenzij je zelf kunt zien dat de kaarten zijn omgezet naar jouw creditcard (online), zou ik ws. sowieso vragen of je ma de kaart 5 dagen kan missen. Dan weet je zeker dat je die kaarten meekrijgt
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_55069069
    ok thanx man, ik zit in sectie 335 overigens , kan niet wachten om dergelijke foto's te maken, dat wordt mijn moeders credit card meefixen, want ik denk niet dat ticketmaster mee gaat werken
    Even a broken clock is right twice a day.
    pi_55112180
    4 tot 9 januari 2008 zit ik in NYC! heb er nu al zin in.. iemand nog tips over iets dat je echt niet moet missen? (dus iets wat niet standaard is )
    pi_55112277
    quote:
    Op vrijdag 7 december 2007 21:52 schreef greetoz_ het volgende:
    4 tot 9 januari 2008 zit ik in NYC! heb er nu al zin in.. iemand nog tips over iets dat je echt niet moet missen? (dus iets wat niet standaard is )
    De Fairway supermarkt op Broadway.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      vrijdag 7 december 2007 @ 22:17:28 #50
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_55113049
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 11:47 schreef matthijst het volgende:

    [..]

    Kaarten kun je bestellen bij Ticketmaster.com. Je kunt ze dan in de hal ophalen, staan van die automaten. Creditcard erin en hij spuugt je kaarten uit... MSG is vrij hoog/steil, dus je hebt vanaf overal wel goed zicht eigenlijk...

    Vanaf sectie 338:
    [ link | afbeelding ]
    Zo tof zeg.

    Als ik in NY zou ik zoiets ook zeker mee willen maken en een wedstrijd van de Yankees
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_55121437
    Heb ze toen niet in New York gezien, maar in Toronto tegen de Blue Jays.
    Zeer indrukwekkend om 40.000 gekke Canadezen de overwinning zien te vieren tegen de arrogante Amerikanen.
    pi_55122308
    Trouwens nog een tip voor mensen die toch wel redelijk goedkoop willen gaan.. ik heb daar 5 nachten in een hostal (dus geen hotel) geboekt via cheaptickets.COM 1500 dollar voor 2 pers.. incl transfer vanuit jfk naar accomodatie. komt uit op net iets meer dan 500 euro pp.. kon het niet goedkoper vinden.. en zit paar honderd meter van central park
    pi_55122455
    Hoe heet dat hostel dan, en voor welke tijdperiode?
    pi_55122955
    West side Studios volgens mij.. en dit is vanaf 4 tot en met 9 januari, dus 5 nachten.. is nie techt luxe maargoed we slapen er eigenlijk alleen en we willen daar btje shoppen dus we hebben de afweging gemaakt of duurder hotel en minder uitgeven daar of wat goedkoper slapen en meer uitgeven en met de huidige dollarkoers

    edit: http://www.westendstudios.com/ linkje erbij

    [ Bericht 3% gewijzigd door greetoz_ op 08-12-2007 13:14:29 ]
    pi_55134444
    quote:
    Op zaterdag 8 december 2007 12:28 schreef greetoz_ het volgende:
    Trouwens nog een tip voor mensen die toch wel redelijk goedkoop willen gaan.. ik heb daar 5 nachten in een hostal (dus geen hotel) geboekt via cheaptickets.COM 1500 dollar voor 2 pers.. incl transfer vanuit jfk naar accomodatie. komt uit op net iets meer dan 500 euro pp.. kon het niet goedkoper vinden.. en zit paar honderd meter van central park
    1500 dollar voor 2 personen. Dus 750 dollar per persoon voor 5 nachten in een hostel en een airporttransfer. Kan nou niet zeggen dat ik 511 euro in een hostel goedkoop vind voor 5 nachten.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_55134859
    19 tot 23 december in New York Ben dit jaar ook al in Oktober 4 dagen geweest, het weer was toen echt perfect! Ben benieuwd hoe het nu is met de kerstsfeer.
    Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
      zaterdag 8 december 2007 @ 22:21:05 #57
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_55134882
    5 nachten hostel voor $1500, is dat inclusief vlucht ofzo?
    Want voor US$ 869 zit je ook van 4-9 januari in hotel Pennsyvania midden in Manhattan in Superior 1 King room (met AAA-korting, ANWB kaart kost 10 euro, levert US$90 op)?
    Haters everywhere but I don't really care.
      zaterdag 8 december 2007 @ 22:38:57 #58
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_55135295
    quote:
    Op zaterdag 8 december 2007 22:05 schreef Jaguarized het volgende:

    [..]

    1500 dollar voor 2 personen. Dus 750 dollar per persoon voor 5 nachten in een hostel en een airporttransfer. Kan nou niet zeggen dat ik 511 euro in een hostel goedkoop vind voor 5 nachten.
    Dat is inderdaad reteduur

    Maar wellicht dat ze een eigen kamer hadden gehuurd, zo'n 2-persoon. Die zijn vaak duurder.
    - "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
    pi_55137440
    quote:
    Op zaterdag 8 december 2007 22:38 schreef Nembrionic het volgende:

    [..]

    Dat is inderdaad reteduur

    Maar wellicht dat ze een eigen kamer hadden gehuurd, zo'n 2-persoon. Die zijn vaak duurder.
    is INCL vlucht he... betalen 300 dollar voor 2 pers en dan een eigen kamer.. voor het hostal... 1200 euro voor de vlucht (2 pers) en dan 1500 euro totaal voor vlucht en accomodatie.. dus niet 500 euro voor alleen slapen
    quote:
    Op zaterdag 8 december 2007 22:05 schreef Jaguarized het volgende:

    [..]

    1500 dollar voor 2 personen. Dus 750 dollar per persoon voor 5 nachten in een hostel en een airporttransfer. Kan nou niet zeggen dat ik 511 euro in een hostel goedkoop vind voor 5 nachten.
    zoals ik al zei MET vlucht

    En over die hotel pennsylvania... das alleen 835 dollar voor de kamer.. dan nog een vlucht... volgens mij ben ik toch helemaal niet zo duur uit met mijn 1500 dollar voor 2 pers.. vlucht en alles.....

    [ Bericht 17% gewijzigd door greetoz_ op 09-12-2007 00:21:28 ]
      zondag 9 december 2007 @ 00:20:40 #60
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_55137583
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 00:15 schreef greetoz_ het volgende:
    zoals ik al zei MET vlucht
    nee, dat zei je niet. Je Zei:
    quote:
    ik heb daar 5 nachten in een hostal (dus geen hotel) geboekt via cheaptickets.COM 1500 dollar voor 2 pers.. incl transfer vanuit jfk naar accomodatie. komt uit op net iets meer dan 500 euro pp.. kon het niet goedkoper vinden.. en zit paar honderd meter van central park
    En nu zeg je:
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 00:15 schreef greetoz_ het volgende:
    300 dollar voor 2 persl... 1200 euro voor de vlucht... 1500 euro
    Dan kan die dollar nog zo laag staan. Als je niet kunt rekenen heb je daar weinig aan

    Dus wat is het nou:
    a. 1500 dollar voor twee personen --> ruim 500 euro pp.
    b. $300 + 1200 euro --> 700 euro pp
    c. 1500 euro --> 750 euro pp
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_55137622
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 00:20 schreef matthijst het volgende:

    [..]

    nee, dat zei je niet. Je Zei:
    [..]

    En nu zeg je:
    [..]

    Dan kan die dollar nog zo laag staan. Als je niet kunt rekenen heb je daar weinig aan

    Dus wat is het nou:
    a. 1500 dollar voor twee personen --> ruim 500 euro pp.
    b. $300 + 1200 euro --> 700 euro pp
    c. 1500 euro --> 750 euro pp
    sorry sorry tis al laat .. maar ik bedoel dus 300 dollar voor hostal = 1200 dollar voor vlucht 1500 DOLLAR totaal dus iets meer dan 500 EURO voor vlucht en accomodatie ... zo.. sorry voor de verwarring

    en die hotel pennsylvania is 835 dollar voor alleen het hotel dan nog een vlucht erbij zit je toch heel wat hoger dan nu... maar vinden jullie 1500 dollar voor een vlucht +hostal zo duur dan?...
      zondag 9 december 2007 @ 00:27:01 #62
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_55137702
    Neu, 1500 is ongeveer standaardprijs denk ik...
    Als ik kijk, kom ik op 949 euro, rechtstreekse vlucht met KLM 2 personen + 600 euro hotel (US$ 869) = 1550 euro...

    edit:, ah, dus toch $1500
    Dat doe je leuk, vooral tickets voor 415 euro, netjes!

    Denk dat het meer kwam doordat er beetje onduidelijk stond wat er bij die 1500 in stond (hostel & transfer)... 1035 is erg goedkoop, vind ik, vooral de vlucht dan...
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_55137764
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 00:27 schreef matthijst het volgende:
    Neu, 1500 is ongeveer standaardprijs denk ik...
    Als ik kijk, kom ik op 949 euro, rechtstreekse vlucht met KLM 2 personen + 600 euro hotel (US$ 869) = 1550 euro...
    nouja scheelt toch ongeveer 500 euro dan.. .. heb een vlucht met British Airways en dan niet direct maar ik vind overstappen niet zo;n probleem vooral niet als het geld scheelt
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 00:27 schreef matthijst het volgende:
    Denk dat het meer kwam doordat er beetje onduidelijk stond wat er bij die 1500 in stond (hostel & transfer)... 1035 is erg goedkoop, vind ik, vooral de vlucht dan...
    Ja mijn excuses ik zag achteraf ook dat ik het wat slordig neer had gezet.. en die vlucht heb ik dus gevonden bij cheaptickets.COM ipv .nl.. die hebben wat betere deals en meer plekken nog vrij op datums die bij .nl al vol zitten..
      zondag 9 december 2007 @ 00:38:21 #64
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_55137926
    Cool... 500 euro pp, 5 nachten NYC, da's uit de categorie: "dat zoiets nog uit kan"
    Haters everywhere but I don't really care.
      zondag 9 december 2007 @ 16:27:23 #65
    19142 tslh
    Never at ease.....
    pi_55147909
    Nog 2 weken en dan vlieg ik weer naar NY!

    Kerst en oud en nieuw vieren bij mijn mijn broer, zijn vrouw en diens familie: ben al druk bezig met een agenda wat ik allemaal wil gaan doen/zien. 2 weken blijf ik er deze keer, dus alle tijd!
    Life is funny. Well, yours is. To me.
      zondag 9 december 2007 @ 17:38:49 #66
    1986 Jane
    agnostic dyslexic insomniac
    pi_55149525
    quote:
    Op zaterdag 8 december 2007 22:21 schreef matthijst het volgende:
    5 nachten hostel voor $1500, is dat inclusief vlucht ofzo?
    Want voor US$ 869 zit je ook van 4-9 januari in hotel Pennsyvania midden in Manhattan in Superior 1 King room (met AAA-korting, ANWB kaart kost 10 euro, levert US$90 op)?
    Ah, er zijn hier mensen met ervaring met hotel Pennsylvania! Da's tof! Heb toevallig net de ervaringen op vakantiereiswijzer.nl zitten lezen.
    Ben me een beetje aan het orienteren voor een tripje naar NY in het voorjaar en dit hotel leek wel een optie. Las alleen iets over stank in de kamers en dat leek me toch minder... Iemand die recent ervaringen heeft daar?
    En is er iemand misschien wel eens in het Thirty Thirty hotel geweest?
    Lying awake, wondering if there is a Dog...
    Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
    pi_55150490
    De kerstboom webcam bij het Rockefeller Center laat nog steeds geen ijsbaan zien. http://www.wnbc.com/video(...)14573999/detail.html
      zondag 9 december 2007 @ 19:08:31 #68
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_55151268
    @Jane: Februari en Augustus in Pennsylvania gezeten.
    Februari was wel OK, augustus kutkamer gehad...

    Penn is qua locatie perfect, kamers zijn doorgaans wel OK.
    Als de kamer je niet aanstaat kan je een andere vragen bij de receptie...
    Haters everywhere but I don't really care.
      zondag 9 december 2007 @ 19:15:43 #69
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_55151399
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 18:26 schreef ABBA_Jehova het volgende:
    De kerstboom webcam bij het Rockefeller Center laat nog steeds geen ijsbaan zien. http://www.wnbc.com/video(...)14573999/detail.html
    Ligt aan de hoek lijkt me?
    Baan is niet te zien denk ik? Camera hangt rechtsboven achter de boom op dit plaatje en je ziet de trap onderin beeld... Kijkt dus gewoon over die baan heen?
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_55152161
    pfoe het is nog niet zo eenvoudig om een schedule te maken voor de 4,5 dag die ik heb, maargoed heb inmiddels een boekje gehaald en ook uit dit topic al veel gehad, het weer is overigens wel aardig veranderlijk. Vorige week nog -6 nu kan het woensdag 15 graden worden overdag. Ook wel wat regen dus ik hoop dat het vanaf zaterdag iig droog blijft .

    Ik ben wel blij dat ik wifi heb in mijn hotel, google maps is echt de bomb!
    Even a broken clock is right twice a day.
      zondag 9 december 2007 @ 20:19:44 #71
    1986 Jane
    agnostic dyslexic insomniac
    pi_55152718
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 19:08 schreef matthijst het volgende:
    @Jane: Februari en Augustus in Pennsylvania gezeten.
    Februari was wel OK, augustus kutkamer gehad...

    Penn is qua locatie perfect, kamers zijn doorgaans wel OK.
    Als de kamer je niet aanstaat kan je een andere vragen bij de receptie...
    tnx. Klopt wel met de reviews die ik gelezen heb. Kamers kunnen blijkbaar erg verschillen. En de omvang van het bed ook, als ik het zo lees. Da's wel een beetje een ding, want als mijn vriend en ik samen in een twijfelaar moeten, dan wordt het elke avond tossen wie het bed mag.
    Lying awake, wondering if there is a Dog...
    Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
      zondag 9 december 2007 @ 20:47:55 #72
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_55153438
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 19:56 schreef danos het volgende:
    pfoe het is nog niet zo eenvoudig om een schedule te maken voor de 4,5 dag die ik heb...
    Verslag van 5 dagen, met loopkaart aan het begin van de post:
    http://mthalen-nyc.blogspot.com/
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_55153967
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 20:47 schreef matthijst het volgende:

    [..]

    Verslag van 5 dagen, met loopkaart aan het begin van de post:
    http://mthalen-nyc.blogspot.com/
    ah nice, ik had al een post van je gevonden waarin je je route ongeveer uitlegde maar daar was de link naar de kaart dood
    Even a broken clock is right twice a day.
      zondag 9 december 2007 @ 21:50:24 #74
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_55155147
    Voorjaar of Zomer zijn we hier nog niet helemaal uit, maar in 2008 staat NYC samen met Boston op het programma

    Iemand hier tips wat de beste manier is om vanuit NY naar Boston te gaan? auto huren/trein/vliegen?
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_55155418
    Bus doet er 4 uur over en is redelijk goedkoop vanuit NYC.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zondag 9 december 2007 @ 22:13:58 #76
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_55155817
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 21:50 schreef Proximo het volgende:
    Voorjaar of Zomer zijn we hier nog niet helemaal uit, maar in 2008 staat NYC samen met Boston op het programma

    Iemand hier tips wat de beste manier is om vanuit NY naar Boston te gaan? auto huren/trein/vliegen?
    Boston, ook erg coole stad
    Hoeveel tijd heb je?
    Is vliegen op Boston, auto huren, beetje touren en inleveren op Newark geen optie?
    Kun je voor het inleveren eerst nog ff met je auto langs de outlet mall vlakbij het vliegveld en dan door naar Manhatten: http://www.jerseygardens.com/
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_55160932
    meeleespost. Ik wil zo graag weer een keer naar NY, het is zo'n overweldigend gave stad
    "Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
    pi_55161233
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 01:50 schreef Scandalous het volgende:
    meeleespost. Ik wil zo graag weer een keer naar NY, het is zo'n overweldigend gave stad
    same here
    AFC AJAX
      maandag 10 december 2007 @ 02:34:20 #79
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_55161237
    Ik vind het eigenlijk heel cliche, maar ik wil ook weer terug....
    pi_55166197
    Zo, de voorboeking voor volgend jaar is geregeld.
    Iemand hier ervaring met hotel Skyline?
    Volgend jaar gaan we van 20 december tot 28 december..met de kerst dus.
    Ook daarvoor de vraag: iemand ervaring met kerst in NY?
    Zijn er nog restaurants waar ik vooraf al kan boeken voor kerstavond,1e kerstdag en 2e kerstdag?
    (dat ik ze kan boeken geloof ik wel, zou alleen graag restaurant-tips willen hebben)

    Verder nog in de planning om naar de NY Knicks te gaan dus misschien ook nog iemand die weet wanneer het competitieschema voor volgend seizoen bekend is zodat ik zeker kaarten heb?
    Meer vragen zijn er eerst ff niet
    pi_55183704
    quote:
    Op donderdag 29 november 2007 05:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
    Een gastje bij mij hier in het hostel is de eerste dag gelijk overvallen in The Bronx. Die sukkel wilde goedkope hiphop kleding halen en liep 's avonds toen het donker was daar nog rond. Twee gasten met een mes hebben hem toen overvallen. Hij was o.a. 1000 dollar in cash kwijt. Wat een sukkel.
    Wat is avond in het donker? Om 9 uur of 2 uur?
    pi_55185378
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 21:50 schreef Proximo het volgende:
    Voorjaar of Zomer zijn we hier nog niet helemaal uit, maar in 2008 staat NYC samen met Boston op het programma

    Iemand hier tips wat de beste manier is om vanuit NY naar Boston te gaan? auto huren/trein/vliegen?
    Heb zelf de vorige keer een trein kaartje voor $99 gekocht, hiermee konden we 3 dagen onbeperkt treinen.. overigens eerste dag gewoon stomme toerist uithangen en kaartje niet stempelen levert je een extra dag op

    Maar op die manier zijn we naar Boston, Washington en New Jersey geweest
    Treinreis duurt ook ongeveer een 4 uur, zijn ook wel sneltreinen, maar die konden we toen niet pakken met zo'n ticket.. maar hoe lang wil je in Boston verblijven?
    "Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
      dinsdag 11 december 2007 @ 12:45:36 #83
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_55189376
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 22:13 schreef matthijst het volgende:

    [..]

    Boston, ook erg coole stad
    Hoeveel tijd heb je?
    Is vliegen op Boston, auto huren, beetje touren en inleveren op Newark geen optie?
    Kun je voor het inleveren eerst nog ff met je auto langs de outlet mall vlakbij het vliegveld en dan door naar Manhatten: http://www.jerseygardens.com/
    Ongeveer 14 dagen inclusief vliegreis, Willen wel wat meer tijd doorbrengen in NY dan in Boston, maar een precies aantal dagen kan ik niet noemen

    Is vliegen op Boston niet duurder?
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_55190482
    Ik ben zelf maar 1 dag in Boston geweest, mooie stad maar langer dan 2 dagen zou ik er in ieder geval niet doorbrengen... wij kregen in ieder geval weer snel heimwee naar NYC.

    Maar Washington is ook goed te bezoeken vanuit NYC, stadskern niet zo heel spannend, maar die overheidsgebouwen (net het oude rome) en het Lincoln Memorial waren zeer de moeite waard.
    Verder zijn we de laatste keer met het vliegtuig naar Toronto geweest, gewoon reisbureau in Manhattan binnen gelopen en ticket geboekt..
    Was iets van $130 maar wel een leuke stad, sneeuwde in tegenstelling tot NYC daar wel

    Verder wonen daar by far de mooiste vrouwen op aarde
    "Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
      dinsdag 11 december 2007 @ 13:44:49 #85
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_55190789
    quote:
    Op dinsdag 11 december 2007 12:45 schreef Proximo het volgende:
    Is vliegen op Boston niet duurder?
    Ik dacht dat het weinig scheelde. Zijn met Continental gevlogen en ik dacht dat het iets van 50-80 euro pp. extra was (heen boston, terug NYC, vs. retour NYC)... was voor ons deel van een rondreis door o.a. Canada en zouden eindigen in NYC, daarom iets extra betaald en gestart in Boston (scheelde paar uur rijden)...

    2 dagen is Boston wel leuk inderdaad...

    En wat Katseviool al zegt: Washington is ook vrij dichtbij. Vond ik ook erg mooi (al die memorials, Air&Space Museum, Arlington Cemetery)...
    reisverslag met Eastcoast zooi: http://mthalen-eastcoast.blogspot.com/
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_55218925
    Was vanmiddag even snel aan het kijken voor wat uitgaansgelegenheden, maar iemand bekend met Pacha (http://www.pachanyc.com/index.html) en dan wel de NYC lokatie?

    Bungalow8 en dat soort exclusieve tenten zie ik eigenlijk niet echt zitten als ik al die verhalen over vervelend deurbeleid al hoor...
    "Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
      woensdag 12 december 2007 @ 22:35:37 #87
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_55230762
    @ Matthijst, ik ga je verslag eens lezen, en een plannetje uitwerken:)
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_55230915
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 21:50 schreef Proximo het volgende:
    Voorjaar of Zomer zijn we hier nog niet helemaal uit, maar in 2008 staat NYC samen met Boston op het programma

    Iemand hier tips wat de beste manier is om vanuit NY naar Boston te gaan? auto huren/trein/vliegen?
    Met de Fungwah bus voor $15 pp. Tickets koop je aan de balie naast de busstop. Bus rijdt van Chinatown NY naar Chinatown Boston. Heb hem zelf ook al een aantal keer genomen, prima bus. Zie https://www.fungwahbus.com/Default.aspx.


    En meer dan een dag of twee zou ik inderdaad niet in Boston doorbrengen (ik woon er ).
    Jesus saves but death prevails.
    pi_55233853
    quote:
    Op dinsdag 11 december 2007 01:38 schreef athlonkmf het volgende:

    [..]

    Wat is avond in het donker? Om 9 uur of 2 uur?
    rond 1900 uur.
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_55233905
    Heb net 3 weken New York achter de rug en New York is idd een geweldige stad. Wel een beetje overrated als je t mij vraagt, helemaal aangezien er New Yorkers wonen

    Tuurlijk heb ik ook toffe mensen ontmoet, maar ook veels te veel kutvolk met een kut instelling, een arrogante kop en een grote bek.
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
      donderdag 13 december 2007 @ 00:22:19 #91
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_55233959
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 22:41 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Met de Fungwah bus voor $15 pp. Tickets koop je aan de balie naast de busstop. Bus rijdt van Chinatown NY naar Chinatown Boston. Heb hem zelf ook al een aantal keer genomen, prima bus. Zie https://www.fungwahbus.com/Default.aspx.


    En meer dan een dag of twee zou ik inderdaad niet in Boston doorbrengen (ik woon er ).
    Afgelopen September hebben we de trein van NYC naar Boston genomen.
    We hebben de hele stad in 1 dag doorgelopen (niets met de trolleybussen gedaan).
    MIT en Harvard gezien(saai ). Dus echt wel zo'n beetje alles. We zijn op de Endeavour geweest(zo heet dat houten schip toch?)

    Daarna 3 uur in de rij gestaan voor een kaartje voor BRS-TBJ (jeweets, de kampioenswedstrijd).
    We zaten achter de thuisplaat voor $45

    Dat was nog een feest

    Dus ja, 2-3 dagen tops. Ik vind het overigens wel heel relax uitgaan bij Fenway Park maar dat komt hoofdzakelijk omdat alles in één straat zit (net als in veel Nederlandse steden) en niet alles verspreid over de hele stad. Dus al het uitgaangspubliek gaat naar één plek.
    - "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
      donderdag 13 december 2007 @ 10:11:58 #92
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_55238275
    5, 4, 3, 2, 1...
    Gelukkig nieuwjaar!
    Op 31 december zijn alle ogen van de wereld gericht op Times Square terwijl de bal afdaalt en het nieuwe jaar inluidt. Om de honderdste verjaardag van deze traditie te vieren verzorgt Philips de lichttechnologie voor de nieuwjaarsbal van 2008. Deze bal zal worden verlicht door 9675 Luxeon-LED's. Het resultaat: 16 miljoen levendige kleuren en ontelbare lichtpatronen.
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_55239104
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 00:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
    Wel een beetje overrated als je t mij vraagt, helemaal aangezien er New Yorkers wonen

    Tuurlijk heb ik ook toffe mensen ontmoet, maar ook veels te veel kutvolk met een kut instelling, een arrogante kop en een grote bek.
    ik verheug me er nu al op die hele New Yorkse attitude lijkt me juist wel interessant en grappig. Maargoed nog 2 nachtjes slapen en dan vertrekt mijn vliegtuig vanaf Brussel!
    Even a broken clock is right twice a day.
    pi_55243960
    We wilde eigenlijk een tijdje terug naar NY gaan maar dat is door omstandigheden niet doorgegaan.
    Heb ik er, als ik nu via een reisbureau boek, iets aan dat de dollar op het moment zo laag staat? Of kan ik net zogoed wachten tot maart / april om te boeken?

    Heeft iemand daar een zinnig antwoord op?! tevens weer een meesterlijke TVP
      donderdag 13 december 2007 @ 14:50:24 #95
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_55245235
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 13:57 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
    We wilde eigenlijk een tijdje terug naar NY gaan maar dat is door omstandigheden niet doorgegaan.
    Heb ik er, als ik nu via een reisbureau boek, iets aan dat de dollar op het moment zo laag staat? Of kan ik net zogoed wachten tot maart / april om te boeken?

    Heeft iemand daar een zinnig antwoord op?! tevens weer een meesterlijke TVP
    De dollar blijft voorlopig zwaar kut dus je kunt best even wachten
    Dan is het ook net iets warmer
    - "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
      maandag 17 december 2007 @ 10:45:39 #96
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_55331296
    Over een week ben ik, als alles goed gaat, onderweg naar NY.

    Zo te zien vooralsnog geen sneeuw daar, maar wie weet komt dat nog wel ter verhoging van de kerstsfeer. (teveel is ook weer niet goed, natuurlijk)

    Met kerstmis de The Christmas Spectacular in de Radio City Music Hall geboekt.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_55335397
    Pfff nog 4 dagen.. Vrijdag vertrek ik. Heb er zin in

    Wat moet ik me precies bij dat Christmas Spectacular voorstellen?
      maandag 17 december 2007 @ 14:45:01 #98
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_55336758
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 13:51 schreef LaZZ_NL het volgende:
    Pfff nog 4 dagen.. Vrijdag vertrek ik. Heb er zin in

    Wat moet ik me precies bij dat Christmas Spectacular voorstellen?
    Lekker over the top Amerikaanse show.
    http://www.radiocity.com/events/christmas-spectacular-11-07.html
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_55337587
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 00:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
    Heb net 3 weken New York achter de rug en New York is idd een geweldige stad. Wel een beetje overrated als je t mij vraagt, helemaal aangezien er New Yorkers wonen

    Tuurlijk heb ik ook toffe mensen ontmoet, maar ook veels te veel kutvolk met een kut instelling, een arrogante kop en een grote bek.
    New York is New York, als je alleen in NY bent geweest hoef je niet te zeggeen dat je in de VS bent geweest. NY is een wereld op zich en absoluut niet te vergelijken met de rest van de VS.

    Ik vond het een k*t stad.
    Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
    Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
    :{²
      maandag 17 december 2007 @ 15:34:34 #100
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_55337920
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 00:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
    Heb net 3 weken New York achter de rug en New York is idd een geweldige stad. Wel een beetje overrated als je t mij vraagt, helemaal aangezien er New Yorkers wonen

    Tuurlijk heb ik ook toffe mensen ontmoet, maar ook veels te veel kutvolk met een kut instelling, een arrogante kop en een grote bek.
    Ze kunnen nooit zo erg zijn als parijzenaren, lijkt me.
    Maar ik ben benieuwd.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_55338468
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 15:34 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    Ze kunnen nooit zo erg zijn als parijzenaren, lijkt me.
    Maar ik ben benieuwd.


    Ze kunnen beide geen Engels/ Amerikaans, niet te verstaan in NY.
    Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
    Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
    :{²
      dinsdag 18 december 2007 @ 03:24:43 #102
    35464 Don_Tom
    Leave the gun.Take the cannoli
    pi_55353088
    Volgende maand naar NY, heb er erg zin in! Tevens natuurlijk lekker inkopen doen met de lage dollar (digicam, laptop, etc ). Zit in dit hotel: http://www.thepodhotel.com/ iemand hier ooit geweest? lijkt me best puik, reviews op expedia zijn iig erg lovend (zeker vergeleken met hotels in zelfde prijsklasse die o.h.a. aftans zijn)

    Nog aanraders om te stappen (als techno liefhebber) doordeweeks? ben er helaas alleen van maandag tot vrijdag, dan vlieg ik door naar Miami.
    Trouwauto nodig?
    Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
    BMW M3 Nurburgring project
    pi_55353156
    je kan ergens technobowlen

    en doordeweeks of in het weekend maakt weinig uit hoor in deze tijden, ik ben atm in new york. Zit in Quality Hotel Times Square, echt een aanrader!! Niet duur maar toch erg netjes met plasma aan de muur etc Komt volgende week wel een reisverslagje aan. Net naar Knicks vs Pacers geweest, damn dacht dat ik naar NBA basketbal ging kijken, maar dat is aan de Knicks niet uitbesteed helaas
    Even a broken clock is right twice a day.
      dinsdag 18 december 2007 @ 10:53:19 #104
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_55356044
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 15:57 schreef tongytongylickylicky het volgende:

    [..]



    Ze kunnen beide geen Engels/ Amerikaans, niet te verstaan in NY.
    Als je naast de cracknegers op straat hebt gelegen geef ik je gelijk maar verder niet.
    Of je Engels moet rampzalig slecht zijn?

    Geen problemen gehad mensen te verstaan in NY en/of omgeving.
    - "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
    pi_55356591
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 10:53 schreef Nembrionic het volgende:

    [..]

    Als je naast de cracknegers op straat hebt gelegen geef ik je gelijk maar verder niet.
    Of je Engels moet rampzalig slecht zijn?

    Geen problemen gehad mensen te verstaan in NY en/of omgeving.
    Ik heb een maand door amerika gereden. van oost naar west. En in vegelijking met de rest zijn de NY-ers onverstaanbaar (en aso).
    Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
    Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
    :{²
      dinsdag 18 december 2007 @ 11:21:22 #106
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_55356719
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 11:16 schreef tongytongylickylicky het volgende:
    Ik heb een maand door amerika gereden. van oost naar west. En in vegelijking met de rest zijn de NY-ers onverstaanbaar (en aso).
    In de rest vd VS vind je meer slijmjurken...
    Van die "Hi, how are you nice to meet your blablabla" gasten....
    Haters everywhere but I don't really care.
      dinsdag 18 december 2007 @ 11:23:13 #107
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_55356759
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 11:16 schreef tongytongylickylicky het volgende:

    [..]

    Ik heb een maand door amerika gereden. van oost naar west. En in vegelijking met de rest zijn de NY-ers onverstaanbaar (en aso).
    Nee, sorry, ben ik gewoon niet met je eens. Aso misschien wel maar ik vind ze echt niet onverstaanbaar.

    -edit- ook niet in vergelijking.
    - "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
      dinsdag 18 december 2007 @ 12:17:22 #108
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_55357921
    Op diverse sites en reviews lees je regelmatig iets over de wat 'mindere' houding van de New Yorkers t.o.v. de rest van de USA, maar ik heb nog nooit gezien/gehoord dat ze onverstaanbaar zijn. Ik denk dat dat meer aan de slechte verstaander ligt.

    Voor onverstaanbaar Engels moet je in India etc. zijn.

    Maar goed.. na terugkomst laat ik het wel weten als ik niemand heb kunnen verstaan en me met handgebaren en papiertjes verstaanbaar heb moeten maken.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_55360239
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 04:34 schreef danos het volgende:
    Net naar Knicks vs Pacers geweest, damn dacht dat ik naar NBA basketbal ging kijken, maar dat is aan de Knicks niet uitbesteed helaas
    Ik was bij de Knicks tegen Utah Jazz en dat was echt een vette wedstrijd. Was ook hun beste wedstrijd van dit seizoen.
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_55361518
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 04:34 schreef danos het volgende:
    je kan ergens technobowlen

    en doordeweeks of in het weekend maakt weinig uit hoor in deze tijden, ik ben atm in new york. Zit in Quality Hotel Times Square, echt een aanrader!! Niet duur maar toch erg netjes met plasma aan de muur etc Komt volgende week wel een reisverslagje aan. Net naar Knicks vs Pacers geweest, damn dacht dat ik naar NBA basketbal ging kijken, maar dat is aan de Knicks niet uitbesteed helaas
    Ben benieuwd, hebben kaarten kunnen regelen voor als ze tegen de Chicago Bulls spelen op 30-12

    Maar volgende week vrijdag vertrekken we eindelijk! Heb er zin in
    "Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
    pi_55366590
    *Jaloers*

    Maar dat wist je al.
    pi_55377484
    Voor de mensen die rond kerst gaan, is Bryant park echt wel leuk, grote ijsbaan met allemaal kraampjes!
    Even a broken clock is right twice a day.
      woensdag 19 december 2007 @ 08:10:29 #113
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_55379658
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 00:33 schreef danos het volgende:
    Voor de mensen die rond kerst gaan, is Bryant park echt wel leuk, grote ijsbaan met allemaal kraampjes!
    Kon ik nou maar schaatsen...
    De schaatsbaan bij de kerstboom bij het Rockefeller Center lijkt me ook wel geinig. En is er niet ook één in Central Park?
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      woensdag 19 december 2007 @ 09:11:02 #114
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_55380236
    Yep, Central Park is er ook 1...
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_55380426
    Tja ik kan ook niet schaatsen maar hell yeah dat ik het ga doen

    De gedachte alleen dat ik daar geschaatst heb bij die dikke kerstboom ofzo vind ik al gaaf dus na 10 jaar niet geschaatst te hebben ga ik het maar weer eens proberen.. How hard could it be
      woensdag 19 december 2007 @ 12:00:57 #116
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_55383813
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 09:25 schreef LaZZ_NL het volgende:
    How hard could it be
    Psies, het zwaarste is het in de rij staan
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_55387890
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 09:25 schreef LaZZ_NL het volgende:


    De gedachte alleen dat ik daar geschaatst heb bij die dikke kerstboom ofzo vind ik al gaaf


    Lekker boeiend. Hoe oud ben je? 12?
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_55387965
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 12:00 schreef matthijst het volgende:

    [..]

    Psies, het zwaarste is het in de rij staan
    Ik wilde er nog niet over beginnen maar die wachtrij is inderdaad vreselijk lang.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_55388942
    Wat heeft dat nou weer met leeftijd te maken.. Lijkt me gewoon leuk om een keer gedaan te hebben als ik daar toch met kerst ben

    Maar euh... wachtrij? Daar doe ik niet aan
      woensdag 19 december 2007 @ 19:06:20 #120
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_55395019
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 15:15 schreef LaZZ_NL het volgende:
    Maar euh... wachtrij? Daar doe ik niet aan
    Heh, zo dacht ik er ook over: wilde ook gaan schaatsen daar, maar toen ik de rij zag maar niet gedaan....
    Haters everywhere but I don't really care.
      woensdag 19 december 2007 @ 21:36:57 #121
    179065 BroodjePindakaas
    KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
    pi_55399937
    Ik ga volgende week ook voor naar NYC. 25 December met Continental heen, 31 december terug (iemand toevallig op dezelfde vlucht? ). Mis helaas NYE, maar wat ik er van gelezen heb dat je daar toch om 18:00 moet staan, en heb daar niet zo'n zin in. Kan altijd volgend jaar nog ofzo .

    Probleem is alleen; wat zouden/gaan jullie dragen kwa schoenen? Van wat ik er van gehoord zou de temperatuur de ene dag 4°C kunnen zijn, terwijl het de andere dag -2°C is en sneeuwt.. Snowboots lijken me uit den boze - waterdichte sneakers ofzo?
    Smeuïg tot op de bodem.
    Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
    Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
      woensdag 19 december 2007 @ 21:43:45 #122
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_55400166
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 14:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:

    [..]



    Lekker boeiend. Hoe oud ben je? 12?
    - "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
      woensdag 19 december 2007 @ 22:44:38 #123
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_55402371
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 21:36 schreef BroodjePindakaas het volgende:
    Snowboots lijken me uit den boze - waterdichte sneakers ofzo?
    Het gerucht gaat dat ze in Amerika ook weten hoe ze straten moeten strooien als het gesneeuwd heeft
    Zelfde als je hier aan zou doen dus: sportschoenen lijkt me prima
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_55405818
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 22:44 schreef matthijst het volgende:

    [..]

    Het gerucht gaat dat ze in Amerika ook weten hoe ze straten moeten strooien als het gesneeuwd heeft
    Zelfde als je hier aan zou doen dus: sportschoenen lijkt me prima
    zelfde als je hier zou doen klopt inderdaad, maar een beetje waterdicht is toch wel prettig. Afgelopen zaterdagnacht had het hier gesneeuwd en maandag regende het overdag, dan wordt het toch wel een beetje zompig overal vooral bij oversteekplekken waar dikke plassen liggen waar je niet zo makkelijk overheen springt .
    Even a broken clock is right twice a day.
    pi_55406476
    Ik vertrek morgenochtend vroeg vanuit Atlanta naar NYC. voor 5 daagjes.
    Heeft iemand voor mij tips voor dingen die ik echt gezien moet hebben?
    pi_55406572
    Volgens mij staan er redelijk wat nuttige tips in de OP.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_55407782
    Ja inderdaad, sorry. Kwam ik later ook achter. Maar ik had wat haast eerder, dus ik had nog niet gekeken
      donderdag 20 december 2007 @ 08:43:00 #128
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_55408722
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 00:33 schreef danos het volgende:
    Voor de mensen die rond kerst gaan, is Bryant park echt wel leuk, grote ijsbaan met allemaal kraampjes!
    We mogen trouwens hopen dat ze die ijsbanen kunstmatig in stand worden gehouden, want het vriest niet bepaald in NY. Voor komende Zondag voorspelen ze zelfs 11 graden celsius.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_55408887
    Ik vertrek morgen voor 13 dagen naar NYC :D

    Ben benieuwd.. Ik hoop dat het gaat sneeuwen
      donderdag 20 december 2007 @ 08:59:21 #130
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_55408921
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 08:43 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    We mogen trouwens hopen dat ze die ijsbanen kunstmatig in stand worden gehouden, want het vriest niet bepaald in NY. Voor komende Zondag voorspelen ze zelfs 11 graden celsius.
    Uiteraard, die banen liggen er tot april ofzo...
    Haters everywhere but I don't really care.
      vrijdag 21 december 2007 @ 00:43:20 #131
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_55431926
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 15:20 schreef tongytongylickylicky het volgende:

    [..]

    New York is New York, als je alleen in NY bent geweest hoef je niet te zeggeen dat je in de VS bent geweest. NY is een wereld op zich en absoluut niet te vergelijken met de rest van de VS.

    Ik vond het een k*t stad.
    Jij hebt toch stage gelopen in NYC? Hoe komt het dat je 't een kutstad vindt
    pi_55441418
    Ik ben gisteravond aangekomen in NYC. Meteen 4 uur rondgelopen/-gereden in de subway en Times Square en Ground Zero gezien. Ik ben zwaar onder de indruk. Gave stad zeg! Ben net wakker en ga effe een planning maken om van alles te zien vandaag
      vrijdag 21 december 2007 @ 14:12:17 #133
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_55441824
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 13:55 schreef Lightning_NL het volgende:
    Ik ben gisteravond aangekomen in NYC. Meteen 4 uur rondgelopen/-gereden in de subway en Times Square en Ground Zero gezien. Ik ben zwaar onder de indruk. Gave stad zeg! Ben net wakker en ga effe een planning maken om van alles te zien vandaag
    Jammer van je ochtend
    pi_55441953
    Het is nu 08:17 in NYC, wat is er dan jammer van je ochtend?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      vrijdag 21 december 2007 @ 14:24:20 #135
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_55442108
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 14:12 schreef Grulez het volgende:

    [..]

    Jammer van je ochtend
    Ooit van tijdverschil gehoord
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
      vrijdag 21 december 2007 @ 14:27:29 #136
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_55442200
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 14:24 schreef Dos37 het volgende:

    [..]

    Ooit van tijdverschil gehoord


    mss had ik een ander icoontje dan moeten gebruiken...
    pi_55442970
    Ja ik snap ook niet precies wat er zonde van m'n ochtend is. Over een halfuurtje gaan de liften draaien in het Empire State Building voor het observation deck, dat ga ik eerst doen. Dan wat rondvaren en naar het vrijheidsbeeld denk ik
    pi_55447898
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 14:57 schreef Lightning_NL het volgende:
    Ja ik snap ook niet precies wat er zonde van m'n ochtend is. Over een halfuurtje gaan de liften draaien in het Empire State Building voor het observation deck, dat ga ik eerst doen. Dan wat rondvaren en naar het vrijheidsbeeld denk ik
    Je kunt beter naar het Rockefeller Center gaan. Kun je mooie foto's maken met de Empire State Building erbij op.
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
      vrijdag 21 december 2007 @ 19:37:07 #139
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_55448035
    Het gaat er eindelijk van komen. Mei vakantie naar NY
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
      vrijdag 21 december 2007 @ 23:54:47 #140
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_55453899
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 19:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:

    [..]

    Je kunt beter naar het Rockefeller Center gaan. Kun je mooie foto's maken met de Empire State Building erbij op.
    Ik heb op beide gebouwen gestaan maar vond empire state toch net iets indrukwekkender. Alsnog raad ik je aan om beide te bezoeken
      zaterdag 22 december 2007 @ 10:11:39 #141
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_55458952
    Zou ook op allebei gaan....
    ESB mooi omdat je midden in de stad staat...
    TOTR leuk omdat je central park en ESB goed kunt zien...
    Haters everywhere but I don't really care.
      zaterdag 22 december 2007 @ 12:06:44 #142
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_55460442
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 23:54 schreef Slappe_hap het volgende:

    [..]

    Ik heb op beide gebouwen gestaan maar vond empire state toch net iets indrukwekkender. Alsnog raad ik je aan om beide te bezoeken
    Wij hebben ook allebei ingepland. Voor het geld hoef je het met de huidige dollarkoers niet te laten.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_55463284
    voor dat geld hoef je het idd niet te laten, maar 1,5 uur wachten daar had ik toch echt geen behoefte aan. Misschien is laat op de avond het ESB leuk omdat dan de wachtrij wat korter is
    Even a broken clock is right twice a day.
    pi_55463919
    Ik heb een "The New York Pass" voor 72 uur en ik heb het geld er gisteren in 1 dag al uitgehaald. Ontzettend veel gedaan. Zeker een aanrader zo'n pas als je veel wilt doen en zien.
    Gisteren ook Denzel Washington gezien bij Times Square studios, was wel grappig. Daarna de NY Skyride gedaan. Vond ik niet zo bijzonder en zou ik niet aanraden. Daarna Empire State Building observatory. Erg gaaf. Daarna Madame Tussauds, Ripley's believe it or not, rondgelopen door Chinatown en Little Italy en last but not least the Bodies exposition. Toen waren mijn beentjes aardig moe en ben ik in bed gecrasht
    Zit eraan te denken vandaag zo'n boottour te doen. The Beast vaart helaas niet. Blijven er voor mij over de 2-uurs, en de 3-uurs cruise. Wie kan mij welke aanraden? 2 uurs cruise begint om 1600 en valt dus samen met de sunset. 3 uurs cruise begint om 1230, en duurt dus best lang, wat m'n dag helemaal door midden hakt. What to do?
    pi_55465457
    wat ik trouwens wel grappig vind is dat V&D er hier zo spannend over doet dat ze tot 20 uur open zijn vandaag. Macy's en Toy r us zijn sinds gister ochtend continu open tot maandagnacht . Ik wilde gisterochtend schoenen kopen bij Macy's, hadden ze van mijn maat nog maar 1 paar, en in die doos zaten 2 rechterschoenen . Linkerschoen was onvindbaar dus helaas onverrichter zaken verder gegaan, en dat in het grootste warenhuis van de wereld . Maar ze verwachten wel dat iemand binnen enkele dagen boos terug zou komen met zijn dubbele paar linker schoenen
    Even a broken clock is right twice a day.
      zaterdag 22 december 2007 @ 21:54:35 #146
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_55474082
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 15:09 schreef Lightning_NL het volgende:
    The Beast vaart helaas niet. Blijven er voor mij over de 2-uurs, en de 3-uurs cruise. Wie kan mij welke aanraden? 2 uurs cruise begint om 1600 en valt dus samen met de sunset. 3 uurs cruise begint om 1230, en duurt dus best lang, wat m'n dag helemaal door midden hakt. What to do?
    2 uurs lijkt mij. Die bestrijkt alleen de zuidelijke (en interessantste) helft van Manhatten en draait dus halverwege. Dan maakt het ook niet uit aan welke kant van de boot je gaat zitten. (voor de 3 uurs cruise moet je links gaan zitten omdat ie linksom heel Manhattan heen gaat)
    Ook lijkt het me vrij fris met dit weer en is 3 uur misschien ook wat erg lang.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      zaterdag 22 december 2007 @ 23:20:11 #147
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_55476844
    edit: ah, je zal al wel opeen cruise zitten ondertussen


    Heb zowel 2 als 3-uurs gedaan.
    2 uur is mooier omdat je alles dubbel te zien krijgt, dus leuker voor foto´s...
    3 uur is wel geinig omdat je helemaal rond gaat. Maar het bovenste deel is vrij weinig te zien....

    Wel fuckin koud op die boot inderdaad, waren er afgelopen februari, temperatuur rond het vriespunt en dan voorop die boot in de wind staan... Je kan er wel mooi foto's maken, aangezien er weinig zo gek zijn om buiten te gaan staan
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_55477389
    Ik vertrek as dinsdag samen met mn meisje naar NY tot 2 januari. Dus nog snel even de oude topics door lezen voor originele tips
      zondag 23 december 2007 @ 01:43:27 #149
    3742 DannyM
    Ik word helemaal para brada!
    pi_55481342
    NYC NYC

    Voor mij is het binnenkort zo ver - voor het eerst! Moet er voor zaken zijn maar plak er gewoon een week vakantie aan vast! Omdat ik een flink deel van de hotelkosten vergoed krijg wil ik daar absoluut niet op bezuinigen. Iemand aanraders qua 4/5-sterrenhotels?
    pi_55481512
    Waldorf Astoria.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zondag 23 december 2007 @ 03:01:08 #151
    35464 Don_Tom
    Leave the gun.Take the cannoli
    pi_55482419
    Wel de waldorf towers pakken dan, onderste verdiepingen zijn vergane glorie (zie ook expedia.com reviews). Zou zelf voor het Plaza gaan (net klaar van 2-jarige renovatie), Trump tower of het Ritz, als het wat mag kosten
    Trouwauto nodig?
    Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
    BMW M3 Nurburgring project
    pi_55482592
    NYC mijn favoriete stad van de wereld

    de laatste keer dat ik er was nog boven op het WTC gestaan.

    het wordt weer eens tijd om terug te gaan dus.
    full stops and exclamation marks
    pi_55482666
    Ik heb WTC ook nog gezien
    Voorlopig kan ik nog niet gaan maar ik ben stiekem al wel naar hotels en tickets aan het kijken
    "Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
      dinsdag 25 december 2007 @ 12:30:16 #154
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_55531304
    Damn, was net ff op zoek naar leuke tarieven voor vliegtickets naar NYC, goedkoopste die ik kon vinden (rechtstreeks) was 450 euro. Het viel me sowieso op dat de prijzen per ticket ongeveer een kleine 100 euro duurder zijn dan vorig jaar.. Zo heb ik vorig jaar bijvoorbeeld eind maart gevlogen voor 380 euro, nu kost dat ook 450 euro.

    Iemand tips mbt goedkope tarieven?
    pi_55533996
    quote:
    Op dinsdag 25 december 2007 12:30 schreef Slappe_hap het volgende:
    Damn, was net ff op zoek naar leuke tarieven voor vliegtickets naar NYC, goedkoopste die ik kon vinden (rechtstreeks) was 450 euro. Het viel me sowieso op dat de prijzen per ticket ongeveer een kleine 100 euro duurder zijn dan vorig jaar.. Zo heb ik vorig jaar bijvoorbeeld eind maart gevlogen voor 380 euro, nu kost dat ook 450 euro.

    Iemand tips mbt goedkope tarieven?
    ltu.de

    [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2007 15:10:29 ]
      dinsdag 25 december 2007 @ 18:34:08 #156
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_55536248
    quote:
    Op dinsdag 25 december 2007 15:10 schreef MCH het volgende:

    [..]

    ltu.de
    Thanx! Het is even zoeken, maar ben al wat voordeliger tarieven tegengekomen
    pi_55569862
    Morgenochtend vroeg richting 020 en dan op naar NYC

    Planning voor nu:
    - Sander Kleinenberg brithday bash! (Pacha)
    - Blue Note club (oudjaars avond)
    - Chicago Bulls - New York Knicks (Madison Square Garden)

    en natuurlijk de standaard attracties
    "Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
    pi_55576749
    Ik ben alweer vertrokken uit NYC, en zit nu in Fabulous Las Vegas. Echt, NYC is geweldig. Ik hou van die stad. Zo levendig, zo divers. Onvoorstelbaar. Ik heb een hele zooi coole foto's gemaakt die ik misschien nog een keertje post
    pi_55578345
    New York is idd echt geweldig. Vorige week woensdag tot zondag geweest echt een super tijd gehad. Je moet er gewoon een keer geweest zijn! Hoewel ik qua kerstversieringen wel meer had verwacht, maar de etalage en 'show' bij Saks Fifth Avenue was wel mooi
    Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
      vrijdag 28 december 2007 @ 18:13:26 #160
    57434 Marloes
    Digital Love
    pi_55605808
    Ik ga in april naar NY! Heb er zin in.
    Maar wat ik mij nog afvroeg, wou er geen apart topic voor openen en miss dat één van jullie het weet , is of uggs het hele jaar door of alleen in de winter daar te verkrijgen zijn
    The more you try to erase me,
    The more that I appear.
      vrijdag 28 december 2007 @ 22:28:47 #161
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_55611825
    quote:
    Op dinsdag 25 december 2007 12:30 schreef Slappe_hap het volgende:
    Zo heb ik vorig jaar bijvoorbeeld eind maart gevlogen voor 380 euro, nu kost dat ook 450 euro.
    Ik snap het vaak ook niet met die vliegtarieven; zit te kijken om in Januari 12 dagen naar Miami te gaan en dan kan ik via NYC vliegen. Daar heb ik dus een avond/ochtend de tijd om weer rond te kijken, tickets zijn onder de 450incl.

    Ik ga denk ik hostelling international of the big apple hostel boeken; iemand ervaringen? Is zo'n airtrain vanaf EWR maar 5.50USD en hoelang doet ie erover?
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_55612034
    Airtrain vanaf EWR gaat maar tot het EWR treinstation he. Heenreis is gratis met de Airtrain, terugreis betaal je 5.50. Treinkaartje van EWR treinstation naar NY Penn kost 14 dollar enkele reis en al op EWR Airport te koop.

    Hostelling International is niks mis mee. Van alle gemakken voorzien.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_55617593
    Kan iemand mij eens uitleggen wat er zo geweldig is aan NY? 'je moet er een keer geweest zijn', waarom? Niet negatief bedoelt oid gewoon benieuwd.
      maandag 31 december 2007 @ 20:26:24 #164
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_55691648
    Sinds vanmorgen weer (snotverkouden) terug. Het was super.
    Ik zal binnenkort een kleine selectie foto's en wat ervaringen plaatsen.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_55730997
    Nog maar 6-7 weken en dan ben ik er voor een weekje! Heb er zin in. Moet wel nog een goed(koop) hotel boeken.
      woensdag 2 januari 2008 @ 22:20:14 #166
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_55732768
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 21:10 schreef tevebe het volgende:
    Nog maar 6-7 weken en dan ben ik er voor een weekje! Heb er zin in. Moet wel nog een goed(koop) hotel boeken.
    Wat voor iets zoek je (Manhattan?) en wat mag het kosten?
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_55733351
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 02:20 schreef Fukjoeman het volgende:
    Kan iemand mij eens uitleggen wat er zo geweldig is aan NY? 'je moet er een keer geweest zijn', waarom? Niet negatief bedoelt oid gewoon benieuwd.
    Het is niet zozeer dat je er geweest 'moet' zijn, maar het wel een ervaring is. Allereerst moet je het wel willen en niet 'zomaar' naartoe gaan.
    Het bijzondere wat je als eerst zal merken in de stad is bijvoorbeeld dat je veel straten en plekken herkent uit films en TV-series en je soms het idee hebt in een filmset of een fantasiewereld rond te lopen die werkelijkheid geworden is. Daarnaast wordt het vaak 'een wereld op zich' genoemd; je kunt er alles vinden van de allerrijksten tot de allerarmsten, filmsterren en zwervers, toonbeelden van kapitalisme en armoede.
    Daarbij de sfeer, de gehaastheid, de drukte die het allemaal tot een echte wereldstad maken.
      woensdag 2 januari 2008 @ 23:12:05 #168
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_55734173
    Iemand toevallig nog een lading foto's van rondom de kerst van de standaard toeristische dingen?
    Hier: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1805&i=11873&t=11873#reply_11873
    iemand z'n camera kwijtgeraakt en op zoek naar NYC foto's.....
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_55734387
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 22:28 schreef Public_NME het volgende:

    [..]

    Ik snap het vaak ook niet met die vliegtarieven; zit te kijken om in Januari 12 dagen naar Miami te gaan en dan kan ik via NYC vliegen. Daar heb ik dus een avond/ochtend de tijd om weer rond te kijken, tickets zijn onder de 450incl.

    Ik ga denk ik hostelling international of the big apple hostel boeken; iemand ervaringen? Is zo'n airtrain vanaf EWR maar 5.50USD en hoelang doet ie erover?
    In 2006 heb ik daar 10 nachten doorgebracht en dat beviel me goed. Ben wel 2x van kamer moeten wisselen (was iets mis gegaan met de boeking), maar ja das een kwestie van 5 min werk. Het is schoon en je ontmoet veel mensen, das wel tof . Voor de duidelijkheid, voor de rest is er helemaal niks daar , ontbijt moet je gewoon op straat kopen (is veel lekkerder en goedkoper). Overigens zijn oordoppen wel aan te raden want 10 russen op je kamer kunnen best wel snurken .
    " tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
    pi_55735330
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 22:20 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    Wat voor iets zoek je (Manhattan?) en wat mag het kosten?
    Ja in Manhattan. Het liefst niet in een of ander gaar hotel. Het mag zon 150$ per nacht kosten. Minder uiteraard ook als er goeie hotels zijn voor minder.
    pi_55736575
    Ik zat in Radisson Martinique. Geen idee hoeveel dat kostte eigenlijk. Kamertje is klein, wel schoon, en de locatie is PERFECT. Broadway en 32nd W. En een subway entry voor de deur.
      donderdag 3 januari 2008 @ 11:28:27 #172
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_55741702
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 23:59 schreef tevebe het volgende:

    [..]

    Ja in Manhattan. Het liefst niet in een of ander gaar hotel. Het mag zon 150$ per nacht kosten. Minder uiteraard ook als er goeie hotels zijn voor minder.
    Ik heb in het Gershwin hotel gezeten. (East 27th street)
    Dat kostte 179 dollar per nacht (laatste twee nachten 279 ofzo ivm aanloop naar oud en nieuw) en misschien nog wat minder na de feestdagen. Voor een superior room met Queensize bed btw. Het kan nog wat goedkoper als je een standard room neemt. (zit ook al een privé badkamer bij)

    Lokatie is super (grofweg tussen het Flatiron Building en het Empire State Building in), metro op 28th street en de kwaliteit is redelijk tot goed te noemen. Het is allemaal wat oud (verwarming en sanitair), maar het werkt wel en ze maken redelijk goed schoon (ook geen bedbugs etc.) en ik vond de kamer best ruim.
    Je hebt wel redelijk wat geluid van buiten: verkeersgeluid etc. in combinatie met enkel glas. Veel last heb ik er overigens niet van gehad, want na een dag door NY denderen val ik meteen in slaap.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_55746802
    Ik zat in Quality Hotel Times Square, echt een aanrader! Ik had een renovated queen room, en alleen in het weekend is die duur (mja welk hotel niet) verder 145 dollar per nacht. Kamer was echt supernetjes (tripadvisor.com) met een groot bed, grote badkamer en een dikke LCD tv aan de muur. De lift is wat traagjes maar je zit wel 30 meter vanaf 7th ave, broadway en times square en ik vond het echt een van de betere hotels waar ik in heb gezeten qua prijs/kwaliteit.
    Even a broken clock is right twice a day.
    pi_55747246
    Ik zat een kleine week in Hotel Edison (www.edisonhotelnyc.com). Op de site kan je de prijzen wel vinden, denk ik. Twintig meter van Times Square af. Is ons erg goed bevallen
      donderdag 3 januari 2008 @ 16:08:29 #175
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_55747899
    tvp

    Ik wil graag weer terug naar NYC, maar kost een beetje veel geld

    Misschien dat ik volgend jaar de marathon daar ga lopen, maar dat hangt een beetje vn mn wereldreis af
    The line is a dot to you!
      donderdag 3 januari 2008 @ 16:32:20 #176
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_55748538
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 15:41 schreef Grunner het volgende:
    Ik zat een kleine week in Hotel Edison (www.edisonhotelnyc.com). Op de site kan je de prijzen wel vinden, denk ik. Twintig meter van Times Square af. Is ons erg goed bevallen
    Die had ook eerst onze voorkeur, maar had niet de hele week die wij gingen een kamer beschikbaar.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_55837267
    Ik ga in mei een weekje naar NY en zou het leuk vinden om ook wat livemuziek te gaan bekijken. Weet er iemand leuke Paradiso / Melkweg-achtige clubs? Wat ik al heb gevonden zijn Bowery Ballroom en Mercury Lounge. Ook ben ik op zoek naar gezellige (dans)clubs waar ze niet slechts r&b en urban draaien maar ook (indie)rock en bijvoorbeeld electro en drum&bass. Beetje het 3voor12 / Lowlands / KinkFM genre zeg maar.
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 15:24 schreef danos het volgende:
    Ik zat in Quality Hotel Times Square, echt een aanrader! Ik had een renovated queen room, en alleen in het weekend is die duur (mja welk hotel niet) verder 145 dollar per nacht.
    Waar heb je geboekt? Ik kom alleen prijzen boven de $245 tegen.
      maandag 7 januari 2008 @ 01:16:16 #178
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_55838451
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 00:11 schreef Tourniquet het volgende:
    Ik ga in mei een weekje naar NY en zou het leuk vinden om ook wat livemuziek te gaan bekijken. Weet er iemand leuke Paradiso / Melkweg-achtige clubs? Wat ik al heb gevonden zijn Bowery Ballroom en Mercury Lounge. Ook ben ik op zoek naar gezellige (dans)clubs waar ze niet slechts r&b en urban draaien maar ook (indie)rock en bijvoorbeeld electro en drum&bass. Beetje het 3voor12 / Lowlands / KinkFM genre zeg maar.
    Je zou naar de L'amour club kunnen gaan , weet dat daar vroeger veel rockbands optraden.
    Is toen gesloten omdat iemand om het leven was gekomen tijdens het stagediven .
    Maar is volgens mij vorig jaar weer geopend.
    Ik ben inmiddels overleden
      maandag 7 januari 2008 @ 01:26:55 #179
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_55838571
    Heeft iemand trouwens ervaring met het Pan American Hotel ?
    Krijgt op Xpedia , Tripadvisor en de website zelf ( ) goeie kritieken.
    Dit hotel spreekt me aan vanwege de prijs , ik vind de meeste hotels vrij duur in New York als je ze vergelijkt met Florida .
    En aangezien we na onze 5 dagen New York , nog eens 2 en halve week in Florida door moeten brengen (erg vervelend allemaal ja ) , moeten we wel een beetje op onze centjes letten
    Ik ben inmiddels overleden
      maandag 7 januari 2008 @ 07:56:07 #180
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_55839919
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 01:26 schreef Enchanter het volgende:
    Heeft iemand trouwens ervaring met het Pan American Hotel ?
    Krijgt op Xpedia , Tripadvisor en de website zelf ( ) goeie kritieken.
    Dit hotel spreekt me aan vanwege de prijs , ik vind de meeste hotels vrij duur in New York als je ze vergelijkt met Florida .
    En aangezien we na onze 5 dagen New York , nog eens 2 en halve week in Florida door moeten brengen (erg vervelend allemaal ja ) , moeten we wel een beetje op onze centjes letten
    Tja.. dan zit je dus niet in Manhatten en moet je elke dag een stukkie heen en weer met de subway. (zal met de express niet zo idioot veel tijd kosten, denk ik... 30/45 minuten enkele reis of zo?)
    Vooral de hotels op Manhatten zijn idd gloeiend duur. Voor een prijs waar je elders in de VS superdeluxe zit, zit je in Manhatten redelijk.
    (sorry, geen ervaring met dit hotel. wel bekeken als optie, maar omdat we uiteindelijk toch in/op Manhatten zelf wilden zitten, hebben we er niet voor gekozen)
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_55840044
    Heeft iemand persoonlijke ervaringen met Hotel Pennsylvania? In de OP staat dat het na de renovatie beter is, maar weet iemand wanneer de renovatie plaats heeft gevonden? Ik lees verschillende ervaringen op tripadvisor.com. Varierend van heel slecht tot goed (voor wat je betaald).

    Ik studeer op dit moment in de VS en mijn ouders komen naar NYC. We zitten daar dus 5 dagen samen. Het hotel is al geboekt, maar na het lezen van de ervaringen maak ik me toch een beetje zorgen. Ik wil voorkomen dat mijn ouders een vervelende na-smaak erop nahouden.
    pi_55841463
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 00:11 schreef Tourniquet het volgende:

    Waar heb je geboekt? Ik kom alleen prijzen boven de $245 tegen.
    ik heb via booking.com geboekt, van zaterdag op zondag is ie duur (maar welk hotel in NY niet?) maar verder was het gewoon 145 dollar per nacht. Dacht dat dat wel redelijk de standaard zou zijn omdat ik er de week voor kerst was.
    Even a broken clock is right twice a day.
      maandag 7 januari 2008 @ 10:47:08 #183
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_55842186
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 08:15 schreef 455H07E het volgende:
    Heeft iemand persoonlijke ervaringen met Hotel Pennsylvania? In de OP staat dat het na de renovatie beter is, maar weet iemand wanneer de renovatie plaats heeft gevonden? Ik lees verschillende ervaringen op tripadvisor.com. Varierend van heel slecht tot goed (voor wat je betaald).

    Ik studeer op dit moment in de VS en mijn ouders komen naar NYC. We zitten daar dus 5 dagen samen. Het hotel is al geboekt, maar na het lezen van de ervaringen maak ik me toch een beetje zorgen. Ik wil voorkomen dat mijn ouders een vervelende na-smaak erop nahouden.
    Geen persoonlijke ervaring mee, maar:
    Waarschijnlijk hebben ze het, zoals vaker voorkomt, pas deels gerenoveerd.
    Als het hotel niet volgeboekt is, kun je bij inchecken vragen om een renovated room. (heb ik, dacht ik, gelezen bij de reviews op tripadvisor.com) of vragen om een andere kamer totdat je er één hebt die bevalt. (maar zoiets is ook niet mijn hobby )
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_55852628
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 00:11 schreef Tourniquet het volgende:
    Ik ga in mei een weekje naar NY en zou het leuk vinden om ook wat livemuziek te gaan bekijken. Weet er iemand leuke Paradiso / Melkweg-achtige clubs? Wat ik al heb gevonden zijn Bowery Ballroom en Mercury Lounge. Ook ben ik op zoek naar gezellige (dans)clubs waar ze niet slechts r&b en urban draaien maar ook (indie)rock en bijvoorbeeld electro en drum&bass. Beetje het 3voor12 / Lowlands / KinkFM genre zeg maar.
    Wij zijn afgelopen zomer in de Club NME in New York geweest.. wel een beetje de muziek die je bedoelt daar, maar de 'club' zelf was niet heel erg groot. Ook meer een café-sfeer dan dat er echt mensen aan 't dansen waren. Check anders Oh My Rockness om te kijken of er ergens (dat sowieso in NY ) wat te doen is in de week dat je gaat.

    En dan nog even over het HI hostel waar anderen het over hadden.. ook daar geweest en dat beviel prima. Inderdaad moet je het treffen met je kamergenoten (hopen dat ze de snurk-knop uit hebben gezet) maar aan de andere kant ontmoet je wel veel andere mensen daar. Voor de prijs (en het nette gebouw, erg schoon vond ik) is het een goede optie. Locatie is wel iets uit de richting van Times Square, ligt dichtbij Harlem maar daar merk je tegenwoordig niks van. Wel relaxte buurt op zich. Als je vliegt op La Guardia (met overstap) dan kan je daar voor één metrocard-swipe de bus nemen en die zet je haast voor de deur van dit hostel af .
    pi_55853677
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 17:37 schreef El_jefe07 het volgende:

    [..]


    En dan nog even over het HI hostel waar anderen het over hadden.. ook daar geweest en dat beviel prima. Inderdaad moet je het treffen met je kamergenoten (hopen dat ze de snurk-knop uit hebben gezet) maar aan de andere kant ontmoet je wel veel andere mensen daar. Voor de prijs (en het nette gebouw, erg schoon vond ik) is het een goede optie. Locatie is wel iets uit de richting van Times Square, ligt dichtbij Harlem maar daar merk je tegenwoordig niks van. Wel relaxte buurt op zich. Als je vliegt op La Guardia (met overstap) dan kan je daar voor één metrocard-swipe de bus nemen en die zet je haast voor de deur van dit hostel af .
    Dat hoor ik dus vaker, het ligt wat er ver vandaan, maar de metro is vlakbij en in ongeveer 15 min sta je in Battery Park (zuidelijkste puntje van Manhattan) dus ja, het is idd niet mega downtown, maar je moet ook niet overdrijven, ik ben in meer wereldsteden geweest waar je veel langer aan het reizen was
    " tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
      maandag 7 januari 2008 @ 18:39:36 #186
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_55853980
    Ik snap sowieso niet waarom iedereen zo dicht mogelijk bij Times Square wil zitten. Wat is er mis met iets verder noord- of oostwaarts en wat minder betalen...
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      maandag 7 januari 2008 @ 18:46:46 #187
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_55854162
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 18:39 schreef Jaguarized het volgende:
    Ik snap sowieso niet waarom iedereen zo dicht mogelijk bij Times Square wil zitten. Wat is er mis met iets verder noord- of oostwaarts en wat minder betalen...
    Ik snap het ook niet. Mensen romantiseren de locatie ofzo...
    - "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
    pi_55855365
    Het is toch gewoon een centraal punt? Voor Amsterdam zal er vast ook nog wel goedkoop hotelletje zijn in Hoofdorp (15 minuten van het station) maar wordt toch elke keer weer de afstand naar de Dam genoemd. Niet dat het daar allemaal gebeurt, maar meer om mensen een idee te geven. Sowieso is New York veel groter en maakt het niet zoveel uit waar je zit, er is overal wel wat te doen en met de metro is het heel makkelijk om snel door de stad te reizen. Ik vond het HI Hostel uptown in ieder geval geen probleem, maar battery park is toch wel 30 minuten daarvandaan hoor
      maandag 7 januari 2008 @ 19:36:53 #189
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_55855520
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 19:31 schreef El_jefe07 het volgende:
    Het is toch gewoon een centraal punt? Voor Amsterdam zal er vast ook nog wel goedkoop hotelletje zijn in Hoofdorp (15 minuten van het station) maar wordt toch elke keer weer de afstand naar de Dam genoemd. Niet dat het daar allemaal gebeurt, maar meer om mensen een idee te geven. Sowieso is New York veel groter en maakt het niet zoveel uit waar je zit, er is overal wel wat te doen en met de metro is het heel makkelijk om snel door de stad te reizen. Ik vond het HI Hostel uptown in ieder geval geen probleem, maar battery park is toch wel 30 minuten daarvandaan hoor
    http://starhotelny.com/index.php

    Zie je dit? Schoon, goedkoop, 10 minuten lopen vanaf Times Square, zit NAAST Madisson Square Garden. Oftwel: iedere metro uit de stad stopt er en de bussen ook.

    M.a.w. je zit enorm centraal maar wel goedkoper.

    De vergelijking met Hoofddorp gaat dus niet helemaal op
    - "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
    pi_55857081
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 17:37 schreef El_jefe07 het volgende:

    [..]

    Wij zijn afgelopen zomer in de Club NME in New York geweest.. wel een beetje de muziek die je bedoelt daar, maar de 'club' zelf was niet heel erg groot. Ook meer een café-sfeer dan dat er echt mensen aan 't dansen waren. Check anders Oh My Rockness om te kijken of er ergens (dat sowieso in NY ) wat te doen is in de week dat je gaat.
    Bedankt!
      maandag 7 januari 2008 @ 20:48:14 #191
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_55857535
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 19:36 schreef Nembrionic het volgende:

    [..]

    http://starhotelny.com/index.php

    Zie je dit? Schoon, goedkoop, 10 minuten lopen vanaf Times Square, zit NAAST Madisson Square Garden. Oftwel: iedere metro uit de stad stopt er en de bussen ook.

    M.a.w. je zit enorm centraal maar wel goedkoper.

    De vergelijking met Hoofddorp gaat dus niet helemaal op
    Ook niet echt spotgoedkoop als je een kamer met eigen badkamer wil...
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_55872998
    Weer een geweldige week in NYC achter de rug, wat een fantastische stad

    Sliepen in het Park South Hotel (28 east), perfecte locatie (ESB op loopafstand), net continentaal ontbijt, LCD op de slaapkamer, eigen badkamer en dat voor een nette prijs. Hadden alleen een 4 persoonskamer welke wat groter kon, maar anderzijds wat wil je midden in Manhattan

    Verder zijn we tijdens NYE eerst naar de Blue Note geweest, erg leuk vooral door de historie (jazz-grootheden als Ray Charles, Tony Bennett en George Benson traden er ook op), kreeg het alleen een beetje claustrofobisch door de drukte en het was vrij prijzig.
    Daarna even naar TS geweest, echter was het daar veel te druk, dus hebben we het uiteindelijk maar op Park Avenue midden op een kruispunt in het plantsoen gevierd, was op zich ook wel lachen, als een stel zatte Hollanders daar de flessen champagne naar binnen lopen te hakken en overal toeterende wagens en schreeuwende mensen die ons een happy new-year toewenste (Op TS staan overigens alleen maar toeristen, Amerikanen lopen gewoon rond op straat en vieren het besloten)

    Verder zijn we naar "The Garden" geweest voor de Knicks - Chicago Bulls, erg leuk om een keer mee te maken.. die Amerikanen weten pas echt wat entertainen is.. Zelfs tijdens time-outs werd er vanalles uit de kast getrokken door cheerleaders, boter-kaas en eieren en trampoline springers
    Waren trouwens daarna relaxt gaan eten in Soho (Provence voor de geintresseerden) en daar zaten we vlak naast Alec Baldwin die daar ook aan het eten was.
    Verder een beetje de standaard dingen afgelopen; de mooie ijsbaantjes, ESB, VN hoofdgebouw, Wallstreet... overigens wel leuk op Wallstreet is om het gebouw waar George Washington is geïnaugureerd binnen te lopen, is een soort informatiecentrum over het ontstaan van NYC incl. natuurlijk de Nederlandse invloeden en ligt er ook een exemplaar van de Bill of Rights

    Verder kan ik iedereen de Italiaan Il Palazzo op Mulburry St. aanraden, super lekkere italiaan, opletten met het voorgerecht aangezien je hele grote porties krijgt

    Maar ondanks dat dit de derde keer was dat ik er was blijft het een fantastische stad

    [ Bericht 0% gewijzigd door Katseviool op 08-01-2008 15:24:52 ]
    "Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
    pi_55881723
    Onze planning ligt er nu eindelijk, de bedoeling was de zomer maar dat gaan we niet redden ivm school en werk etc. De planning is nu April, morgen weer langs het reisbureau, het hotel (Newton hotel, iemand ervaring?) gaf mij aan nog een hotel kamer met rolstoelaanpassing te hebben voor de 10 nachten die wij willen doorbrengen in NY. Morgen maar eens kijken wat het reisbureau voor mij kan regelen, ik hou jullie op de hoogte
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
    Michael Jackson 1958-2009
    pi_55895674
    Overigens nog een tip voor de mensen die nog gaan;

    Als je de Brooklyn Bridge vanuit City Hall overloopt zie je aan de linkerkant aan het water een parkje liggen, daar een 2 straten verder ligt ook een grocery store, moet je even een paar bier kopen, vragen om van die bruine zakken om uit te drinken en dan relaxt in het parkje aan het water gaan zitten... kijk je uit op de Skyline van Manhattan, echt geweldig, vooral 's avond erg mooi!

    Dan voel je je echt de koning te rijk
    "Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
    pi_55896319
    quote:
    Op woensdag 9 januari 2008 12:54 schreef Katseviool het volgende:
    Overigens nog een tip voor de mensen die nog gaan;

    Als je de Brooklyn Bridge vanuit City Hall overloopt zie je aan de linkerkant aan het water een parkje liggen, daar een 2 straten verder ligt ook een grocery store, moet je even een paar bier kopen, vragen om van die bruine zakken om uit te drinken en dan relaxt in het parkje aan het water gaan zitten... kijk je uit op de Skyline van Manhattan, echt geweldig, vooral 's avond erg mooi!

    Dan voel je je echt de koning te rijk
    En helemaal als het dan ook nog eens lekker warm en zonnig weer is!
    pi_55898839
    Afgelopen week 3 en halve dag geweest! Wat een fantastische stad! Aardig inkopen gedaan, veel rondgewandelt, leuke plekjes bezocht, etc.

    Mocht iemand nog op zoek zijn naar de meest bekende verscholen hamburgertent, die heeft iemand mij alten zien. volgens Times Magazine en New York magazine hebben ze de beste hamburgers van de stad! Het zit in het le Meridien Hotel gebouw (tussen 5th en 6th ave., ergens tussen de 50 en 60ste straat), achter de recetie. Super net, stylish hotel, waar een groot gordijn hangt. Achte rhet gebouwe een klein deurtje met daarachter een kamer die er al erg lang zit, en aar het hotel overheen gebouwd is. Geen enkele tourist kent het (althans, is mij verteld), maar het is er wel altijd druk. In het hotel zie je het niet eens zitten, zo verscholen is het. Echt een aanader, leuke beleving!

    Verder in the village geweest, ook echt een enorm leuke buurt! Vond het shoppen tegenvallen, tot ik daar geweest was! Wat een leuke dingen allemaal!

    kortom, super stad! Zo snel mogelijk weer!
    pi_55900312
    quote:
    Op dinsdag 8 januari 2008 14:21 schreef Katseviool het volgende:

    Verder zijn we naar "The Garden" geweest voor de Knicks - Chicago Bulls, erg leuk om een keer mee te maken.. die Amerikanen weten pas echt wat entertainen is.. Zelfs tijdens time-outs werd er vanalles uit de kast getrokken door cheerleaders, boter-kaas en eieren en trampoline springers
    bwaha die boter kaas en eieren slaat echt alles, echt geniaal om te zien
    Even a broken clock is right twice a day.
    pi_55907472
    quote:
    Op woensdag 9 januari 2008 12:54 schreef Katseviool het volgende:
    Overigens nog een tip voor de mensen die nog gaan;

    Als je de Brooklyn Bridge vanuit City Hall overloopt zie je aan de linkerkant aan het water een parkje liggen, daar een 2 straten verder ligt ook een grocery store, moet je even een paar bier kopen, vragen om van die bruine zakken om uit te drinken en dan relaxt in het parkje aan het water gaan zitten... kijk je uit op de Skyline van Manhattan, echt geweldig, vooral 's avond erg mooi!

    Dan voel je je echt de koning te rijk
    Absoluut! Was daar begin maart 2006 en metro gepakt naar Brooklyn, eerst halte in Brooklyn eruit en naar dit parkje gelopen. Wat een rust en stilte opeens terwijl je naar een miljoenenstad zit te kijken er was bijna niemand. Strakblauwe lucht erbij echt genieten daar en superlokatie om mooie foto's van de Brooklyn Bridge te maken. En dan over de Brooklyn Bridge lopend weer Manhattan/drukte in, heerlijk!

    Dit bankje ziet er erg bekend uit, ik wil weer terug
      woensdag 9 januari 2008 @ 21:09:06 #199
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_55907806
    @mouzzer

    Erg toffe foto, heb je die zelf gemaakt?
    pi_55909027
    Ik heb aan de linker kant van de Brooklyn Bridge gezeten, Brooklyn Heights heet die buurt volgens mij, daar heb je ook van die relaxte bankjes
    " tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
      woensdag 9 januari 2008 @ 23:29:29 #201
    92908 Version1
    Jerichoholic
    pi_55912314
    hierrrr?


    Niet zo erg prachtig weer toen

    Ik wil weer terug
    _O_ Marco van Basten - Jari Litmanen _O_
    New York Yankees; #2, #13, #20, #42, #46, #62, #65
    We play today. We win today. Dassit.
    pi_55913456
    quote:
    Op woensdag 9 januari 2008 21:09 schreef Slappe_hap het volgende:
    @mouzzer

    Erg toffe foto, heb je die zelf gemaakt?
    Nee gevonden via Google, ik heb wel op dat rechter bankje gezeten Heb wel soortgelijke foto's, was ook zo'n weer toen ik daar was.

    Het park heet trouwens Fulton Ferry State Park
    pi_55913637
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 00:19 schreef mouzzer het volgende:

    [..]

    Nee gevonden via Google, ik heb wel op dat rechter bankje gezeten Heb wel soortgelijke foto's, was ook zo'n weer toen ik daar was.

    Het park heet trouwens Fulton Ferry State Park
    klopt

    foto van version1 is van de brooklyn promenda.
      donderdag 10 januari 2008 @ 09:54:06 #204
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_55916911
    Vd. zomer naar Jay Street gegaan met de metro, vanaf daar door straten met Brownstone huisjes naar de Brooklyn Heights Promenade gelopen en toen onder de brug door naar Empire-Fulton Ferry State Park... Daarna nog over de Brooklyn Bridge heen gesjokt, mooie wandeling was dat
    Haters everywhere but I don't really care.
      donderdag 10 januari 2008 @ 10:02:16 #205
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_55917048
    Ik ga in maart ook, voor het eerst!

    We zitten in het Sheraton in Manhattan maar dat komt omdat de baas van mijn vriendin betaalt
    Ik heb nog geen idee wat we gaan doen, maar het wordt tof!
    We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
    Check mijn band Glorybox
    pi_55923326
    Sherraton Manhattan heb ik ook gezeten! Is een prima hotel (wel wat gehoorig), op een fantastische locatie! Zit praktisch op Times Square, in de richting van Central Park. En er sit een geweldige, goedkope Oesterbar op 2 minuten lopen
    pi_55946880
    Voor de oesterbar moet je eigenlijk naar dat tentje onder Grand Central Station, schijnt ook geweldig te zijn
    "Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
    pi_55964961
    Ik ga waarschijnlijk begin maart voor 3 of 4 daagjes naar New York!! Het lijkt me echt een geweldige beleving, en aangezien ik hier in de VS zit voor een half jaar (dichtbij Atlanta, GA) kan ik de kans natuurlijk niet laten schieten om een vliegreisje te boeken naar de VS.
    Waar ik echter nog wel een beetje mee zit is, dat ik waarschijnlijk in mijn eentje naar zo'n enorme grote wereldstad moet gaan. Ik heb hier in dit topic bijv. gelezen dat de crime-rate wel enorm omlaag gegaan is de laatste jaren, maar het is niet zo dat je even op je gemakje 's avonds door de foute buurten van NY kan gaan lopen lijkt mij. Hoe hebben jullie dat ervaren? Als je bijv. 's avonds/ 's nachts in Manhattan over straat loopt, kun je je dan nog redelijk veilig voelen of raden jullie mij aan om dan vooral niet over straat te banjeren?
    Ik weet van Atlanta dat er nog redelijk wat politie over straat loopt, wat een veilig gevoel geeft, maar ik zou geen vrouw daar aanraden om alleen rond te lopen 's avonds...

    En ik moet nog even op zoek gaan naar een hotelletje/hostel. Ik zie dat de hotellen in Manhattan echt ver buiten mijn budget vallen, uiteraard, ben ook maar een student Dus waarschijnlijk wordt het een 'goedkoop' hotel of een hostel net buiten Manhattan bijvoorbeeld. Ik wil eigenlijk niet veel meer dan $100,- per nacht uitgeven aan overnachtkosten. Kunnen jullie mij wat aanraden?
    Alvast bedankt!
    When there is nothing left to burn
    You have to set yourself on fire
    pi_55966021
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 00:58 schreef three.doors.up het volgende:
    Ik ga waarschijnlijk begin maart voor 3 of 4 daagjes naar New York!! Het lijkt me echt een geweldige beleving, en aangezien ik hier in de VS zit voor een half jaar (dichtbij Atlanta, GA) kan ik de kans natuurlijk niet laten schieten om een vliegreisje te boeken naar de VS.
    Waar ik echter nog wel een beetje mee zit is, dat ik waarschijnlijk in mijn eentje naar zo'n enorme grote wereldstad moet gaan. Ik heb hier in dit topic bijv. gelezen dat de crime-rate wel enorm omlaag gegaan is de laatste jaren, maar het is niet zo dat je even op je gemakje 's avonds door de foute buurten van NY kan gaan lopen lijkt mij. Hoe hebben jullie dat ervaren? Als je bijv. 's avonds/ 's nachts in Manhattan over straat loopt, kun je je dan nog redelijk veilig voelen of raden jullie mij aan om dan vooral niet over straat te banjeren?
    Ik weet van Atlanta dat er nog redelijk wat politie over straat loopt, wat een veilig gevoel geeft, maar ik zou geen vrouw daar aanraden om alleen rond te lopen 's avonds...

    En ik moet nog even op zoek gaan naar een hotelletje/hostel. Ik zie dat de hotellen in Manhattan echt ver buiten mijn budget vallen, uiteraard, ben ook maar een student Dus waarschijnlijk wordt het een 'goedkoop' hotel of een hostel net buiten Manhattan bijvoorbeeld. Ik wil eigenlijk niet veel meer dan $100,- per nacht uitgeven aan overnachtkosten. Kunnen jullie mij wat aanraden?
    Alvast bedankt!
    Ik heb hier (http://www.hinewyork.org/) geslapen en dat beviel prima. Is wel een hostel en ik was toen 29 dollar per nacht kwijt, echt een schijntje dus . Ik ben alleen wel een man, dus vind het niet erg om met 10 snurkende russen te slapen maar dat moet je zelf afwegen. Voelde me iig altijd wel veilig, zelfs in de avonden als je door semi Harlem daar loopt. Maar goed, hier loop ik ook overal en nergens rond, hangt een beetje van jezelf af denk ik .
    " tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
      zaterdag 12 januari 2008 @ 18:45:12 #210
    35464 Don_Tom
    Leave the gun.Take the cannoli
    pi_55978086
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 00:58 schreef three.doors.up het volgende:
    Ik ga waarschijnlijk begin maart voor 3 of 4 daagjes naar New York!! Het lijkt me echt een geweldige beleving, en aangezien ik hier in de VS zit voor een half jaar (dichtbij Atlanta, GA) kan ik de kans natuurlijk niet laten schieten om een vliegreisje te boeken naar de VS.
    Waar ik echter nog wel een beetje mee zit is, dat ik waarschijnlijk in mijn eentje naar zo'n enorme grote wereldstad moet gaan. Ik heb hier in dit topic bijv. gelezen dat de crime-rate wel enorm omlaag gegaan is de laatste jaren, maar het is niet zo dat je even op je gemakje 's avonds door de foute buurten van NY kan gaan lopen lijkt mij. Hoe hebben jullie dat ervaren? Als je bijv. 's avonds/ 's nachts in Manhattan over straat loopt, kun je je dan nog redelijk veilig voelen of raden jullie mij aan om dan vooral niet over straat te banjeren?
    Ik weet van Atlanta dat er nog redelijk wat politie over straat loopt, wat een veilig gevoel geeft, maar ik zou geen vrouw daar aanraden om alleen rond te lopen 's avonds...

    En ik moet nog even op zoek gaan naar een hotelletje/hostel. Ik zie dat de hotellen in Manhattan echt ver buiten mijn budget vallen, uiteraard, ben ook maar een student Dus waarschijnlijk wordt het een 'goedkoop' hotel of een hostel net buiten Manhattan bijvoorbeeld. Ik wil eigenlijk niet veel meer dan $100,- per nacht uitgeven aan overnachtkosten. Kunnen jullie mij wat aanraden?
    Alvast bedankt!
    Ik heb geboekt bij www.thepodhotel.com 100$ + tax voor een 2 persoons kamer, maar ze hebben ook single rooms. Is een modern hotel (zit eigenlijk beetje tussen hotel en hostel in) met kleine kamertjes voor de jongere doelgroep. Over een maand kan ik vertellen of het wat is
    Trouwauto nodig?
    Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
    BMW M3 Nurburgring project
    pi_55981126
    Even een vraagje. Ik heb NY voor dit jaar in de planning zitten, maar welke reisgids is nu het handigste?
    Ik ben nog niet verder gekomen dan Lonely Planet, maar die hebben 2 verschillende gidsen;

    New York City Encounter Guide

    New York City Guide

    Het ene boek heeft 288 bladzijdes, het andere 482. De city guides ken ik, de encounterguides niet.
    Of is er een andere geweldige reisgids voor NY?
      zondag 13 januari 2008 @ 00:43:36 #212
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_55987849
    Even wat foto's spammen van de '2 hours semi circle Manhatten cruise' van Circle Lines.
    Met mijn excuses voor de wat minder scherpe foto's... mijn cameraatje is niet zo'n ster in wat meer donkere omstandighedenr op een bewegende/deinende boot.

    Vetrokken tegen de schemering:


    Langs vrijheidsbeeld met lampje aan:


    Al wat donkerder (lampjes beginnen aan te gaan)


    Brooklyn Bridge:


    Links het Empire State Building in kerstkleurtjes en rechts het Chrysler Building:


    [ Bericht 31% gewijzigd door Dromer op 13-01-2008 01:04:43 ]
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_55988178
    Je foto's doen het niet. (deeplinken vanaf mijnalbum.nl mag niet)
    edit: nu wel dus.

    [ Bericht 43% gewijzigd door Tourniquet op 13-01-2008 02:45:24 ]
    pi_55990208
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 02:22 schreef febster het volgende:

    [..]

    Ik heb hier (http://www.hinewyork.org/) geslapen en dat beviel prima. Is wel een hostel en ik was toen 29 dollar per nacht kwijt, echt een schijntje dus . Ik ben alleen wel een man, dus vind het niet erg om met 10 snurkende russen te slapen maar dat moet je zelf afwegen. Voelde me iig altijd wel veilig, zelfs in de avonden als je door semi Harlem daar loopt. Maar goed, hier loop ik ook overal en nergens rond, hangt een beetje van jezelf af denk ik .
    haha!! dat is wel echt extreem weinig zeg... ik ben zelf niet zo'n enorme fan om een kamer te gaan delen met eem x aantal anderen (bijv. met bagage enzo), maar de prijs is wel aantrekkelijk!!
    Het is ook niet zo dat ik me gauw onveilig voel, ben zelf toen ik de laatste keer gekeken ook nog gewoon een man, dus het zal wel meevallen, maar ik heb nog nooit in zo'n enorme stad alleen rondgebanjerd,
    dus ik was wel benieuwd naar ervaringen en wat jullie mij zouden aanraden
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 18:45 schreef Don_Tom het volgende:

    [..]

    Ik heb geboekt bij www.thepodhotel.com 100$ + tax voor een 2 persoons kamer, maar ze hebben ook single rooms. Is een modern hotel (zit eigenlijk beetje tussen hotel en hostel in) met kleine kamertjes voor de jongere doelgroep. Over een maand kan ik vertellen of het wat is
    Dat ziet er trouwens wel erg netjes uit. Het hoeft voor mij geen fancy ding te zijn, ik slaap er ws. toch alleen maar, maar een eigen ruimte voor ong. 100$ is wel erg prettig moet ik zeggen.
    Ik zie dat hotel Carter ook een optie is, maar ik denk dat dat wel redelijk aan de dure kant is, de site voor het reserveren van hen werkt niet echt lekker.
    Bedankt voor jullie bijdragen!
    When there is nothing left to burn
    You have to set yourself on fire
    pi_55990330
    Het Pod Hotel zou ook mijn eerste keuze zijn geweest, alleen is de prijs voor de periode waarin ik ga (mei) $159.00 per nacht voor een Single Pod. Dat is een beetje teveel van het goede. Heb nu een reservering staan bij Star Hotel, hopelijk kan ik in april ofzo nog een betere kamer boeken voor een actietarief.
    pi_55991242
    quote:
    Op zondag 13 januari 2008 02:39 schreef three.doors.up het volgende:

    [..]

    haha!! dat is wel echt extreem weinig zeg... ik ben zelf niet zo'n enorme fan om een kamer te gaan delen met eem x aantal anderen (bijv. met bagage enzo), maar de prijs is wel aantrekkelijk!!
    Het is ook niet zo dat ik me gauw onveilig voel, ben zelf toen ik de laatste keer gekeken ook nog gewoon een man, dus het zal wel meevallen, maar ik heb nog nooit in zo'n enorme stad alleen rondgebanjerd,
    dus ik was wel benieuwd naar ervaringen en wat jullie mij zouden aanraden
    [..]
    Iedereen heeft een kluisje op die kamer waar je je koffer in kwijt kan . Bij deze wil ik Nadia. die komt uit een dorp 3000km ten oosten van Moskou bedanken voor het geven van ene slotje aan mij .

    Wist niet dat je een man bent, maar ik heb destijds niks onveiligs gemaakt. 1 kerel die "on parrol" was die wilde ons voor 50 dollar wel de stad laten zien maar die heb ik gewoon afgeschud in de metro. Het deel waar het hostel staat is overigens bij nacht wel cool, dikke hiphop komt er dan uit die gebouwen en je ruikt de wiet op straat , veel New Yorker kan het niet worden
    " tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
    pi_56019323
    Three.Doors.Up,

    Ik ben eind december zelf nog in m'n eentje naar NYC geweest. Al het verplaatsen via de subway en te voet gedaan, ook midden in de nacht, all over Manhattan. Ik heb me nog nooit zo veilig gevoeld in een grote stad. NYC heeft het heel goed voor elkaar!
      maandag 14 januari 2008 @ 11:35:00 #218
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_56019690
    quote:
    Op zondag 13 januari 2008 00:56 schreef Tourniquet het volgende:
    Je foto's doen het niet. (deeplinken vanaf mijnalbum.nl mag niet)
    edit: nu wel dus.
    Yep. Ik probeerde stiekem de grote versies, maar dat pikte ie niet.
    Binnenkort maar eens een selectie ergens anders neerplanten.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_56034542
    18 tot 26 januari naar New York met school .

    We zitten in hotel metropolitan, heb er echt zin in!
    Ach en wee, ik ben de klos, met mijn boog schoot ik een albatros.
    pi_56036740
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 21:50 schreef Avalanche.. het volgende:
    18 tot 26 januari naar New York met school .

    We zitten in hotel metropolitan, heb er echt zin in!
    Haha wat voor opleiding doe je? Ben nu wel jaloers Wil ook een opleiding doen waarmee we tripje NY kunnen doen
      dinsdag 15 januari 2008 @ 15:25:58 #221
    23170 WebForce
    Kijk mij nou!
    pi_56049646
    Hoe boeken jullie je reis? Alles in één, of vliegreis & hotelkamer apart? Ik wil samen met mijn vriendin aantal dagen naar New York. Ben er zelf al eens geweest, maar wil het nog eens beter bekijken. Wanneer kunnen we het beste reizen en hoe te boeken? (ik wil wel een eigen kamer met sanitair, geen hostel dus)
    pi_56052173
    Alles los.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      dinsdag 15 januari 2008 @ 17:25:16 #223
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_56052377
    echt tof, kheb van een huisgenoot een mooie poster gekregen van NYC. Nog met de Twin Towers erop
    The line is a dot to you!
      dinsdag 15 januari 2008 @ 17:25:56 #224
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_56052390
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 15:25 schreef WebForce het volgende:
    Hoe boeken jullie je reis? Alles in één, of vliegreis & hotelkamer apart? Ik wil samen met mijn vriendin aantal dagen naar New York. Ben er zelf al eens geweest, maar wil het nog eens beter bekijken. Wanneer kunnen we het beste reizen en hoe te boeken? (ik wil wel een eigen kamer met sanitair, geen hostel dus)
    Ik denk dat op dit moment los boeken het goedkoopst is. (mits je met de huidige run op de tickets nog een betaalbare vlucht vindt.. volgens cheaptickets.nl is NY nr. 1 op dit moment)

    Vliegtickets via de vliegtickets sites (cheaptickets.nl, vliegtickets.nl etc.), hotel via hotel sites (booking.com, expedia.nl etc.)
    Lees voor hotel-tips de NY topics eens door en let er bij het reserveren op dat je een private bath (eigen badkamer) of desnoods shared bath (meestal gedeeld met één andere kamer) boekt.

    En anders gewoon naar het reisbureau.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_56060279
    Geboekt Vlucht en hotel! Eindelijk gaat mijn droom uitkomen, New York.. van 18 tm 28 April. Heeft veel moeite gekost ivm mijn rolstoel en dergelijke en er zal nog veel geregeld moeten worden maar het begin is er
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
    Michael Jackson 1958-2009
      dinsdag 15 januari 2008 @ 23:13:50 #226
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_56061279
    Ik ben nu ook flink aan het zoeken voor een verblijf.
    Willen van 26 april tot 3 mei gaan.
      woensdag 16 januari 2008 @ 07:54:48 #227
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_56065525
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 22:39 schreef denthemen het volgende:
    Geboekt Vlucht en hotel! Eindelijk gaat mijn droom uitkomen, New York.. van 18 tm 28 April. Heeft veel moeite gekost ivm mijn rolstoel en dergelijke en er zal nog veel geregeld moeten worden maar het begin is er
    Goed bezig!
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_56159303
    Zijn er ook nog mensen op Fok! die fulltime wonen in New York toevallig?
      zondag 20 januari 2008 @ 22:52:58 #229
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_56190299
    quote:
    Op zaterdag 19 januari 2008 18:36 schreef nO_On het volgende:
    Zijn er ook nog mensen op Fok! die fulltime wonen in New York toevallig?
    En die mij willen adopteren?
    pi_56195393
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 20:42 schreef Liejannuh het volgende:
    Even een vraagje. Ik heb NY voor dit jaar in de planning zitten, maar welke reisgids is nu het handigste?
    Ik ben nog niet verder gekomen dan Lonely Planet, maar die hebben 2 verschillende gidsen;
    [ afbeelding ]
    New York City Encounter Guide
    [ afbeelding ]
    New York City Guide

    Het ene boek heeft 288 bladzijdes, het andere 482. De city guides ken ik, de encounterguides niet.
    Of is er een andere geweldige reisgids voor NY?
    Heb voor mijn eerste reis de Lonely Planet van NYC gekocht en die is sindsdien echt als m'n bijbel in die stad
    Is nu ook helemaal gehavend, 6 jaar oud maar heeft al 3x goed dienst gedaan

    Je merkt overigens dat het wel steeds drukker wat betreft toerisme wordt, de eerste keer dat ik ging in 2002, maar ook in 2005 was het super relaxt... mooiste voorbeeld vond ik nog afgelopen reis toen ik tegen mn reisgenoten zei: "Kom laten we even relaxt gaan uitwaaien bij Battery Park, mooi rustig parkje, uitzicht op NJ en het Statue of Liberty en hakken we daar even wat bier weg"
    Komen we daar aan, staat het gewoon zwart van de mensen , efteling was er niks bij...

    Zo voelde we ons de eerste 2 reizen vrijwel de enige toerist in de stad, nu hoor je met regelmaat van die Hollanders om je heen schreeuwen.. zelfs bij de New York Knicks in MSG, horen we opeens zo'n pauper roepen "Lijkt hier net Ajax"

    Zo vind ik het erg leuk dat steeds meer mensen inzien dat NYC een geweldige stad is, maar ik vind het eerlijk gezegd ook wel een beetje jammer dat je overal die colonnnen toeristen bij de grote attracties ziet rondlopen en er telkens aan wordt herinnerd dat een groot deel van onze bevolking uit regelrechte paupers bestaat

    [ Bericht 14% gewijzigd door Katseviool op 21-01-2008 11:54:36 ]
    "Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
      maandag 21 januari 2008 @ 12:04:51 #231
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_56196078
    Klein dipje in 2001/2005, maar om te nou zeggen "alleen in de stad"...
    Lijkt een beetje interessantdoenerij, "ik ging al naar new York toen het er nog rustig was"

    Visitors (international and domestic) to New York City in 2007: 45.5 million
    Visitors (international and domestic) to New York City in 2005: 42.6 million
    Visitors (international and domestic) to New York City in 2002: 35.3 million
    Visitors (international and domestic) to New York City in 2001: 35.2 million
    Visitors (international and domestic) to New York City in 2000: 36.2 million

    Tuurlijk, er zijn 10 miljoen extra toeristen, tussen 2002-2007, maar in 2005 was het "ook nog relaxed"
    2005-2007 scheelt 2.9 miljoen en dan is het opeens druk

    Ipv. dat je dan concludeert dat je 1x mazzel hebt gehad in Battery Park, of gewoon net een andere vakantieperiode ofzo hebt getroffen

    New York City’s Top International Markets (2006 figures):
    10. BeNeLux (Belgium, The Netherlands, Luxembourg) 248,000

    [ Bericht 17% gewijzigd door matthijst op 21-01-2008 12:14:03 ]
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_56197193
    Is niet zo zeer interessantdoenerij, maar ik neem aan dat de meeste mensen op vakantie zde voorkeur geven om zo min mogelijk Nederlanders tegen te komen.... of je moet voor de Nederlandse camping in Frankrijk of Salou gaan, anders probeer je het mijn inziens te vermijden..

    Verder was de vorige keer ook tijdens de nieuwjaars periode.
    En als ik de intentie had om op te scheppen zou dit topic de laatste plaats zijn waar ik dat zou proberen, hier zijn mensen die vaker de trip hebben gemaakt dan ik levensjaren heb en hier lezen mensen die ik niet beschouw als de standaard NL'er met witte sokken, sandalen en schreeuwers zijn

    Maar bedankt voor de cijfermatige onderbouwing

    [ Bericht 4% gewijzigd door Katseviool op 21-01-2008 13:58:27 ]
    "Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
      maandag 21 januari 2008 @ 12:49:36 #233
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_56197211
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 11:36 schreef Katseviool het volgende:
    Je merkt overigens dat het wel steeds drukker wat betreft toerisme wordt, de eerste keer dat ik ging in 2002, maar ook in 2005 was het super relaxt... mooiste voorbeeld vond ik nog afgelopen reis toen ik tegen mn reisgenoten zei: "Kom laten we even relaxt gaan uitwaaien bij Battery Park, mooi rustig parkje, uitzicht op NJ en het Statue of Liberty en hakken we daar even wat bier weg"
    Komen we daar aan, staat het gewoon zwart van de mensen , efteling was er niks bij...
    Dankzij de huidige dollarkoers. In 2002 was het net andersom. Toen kelderde de Euro. (ik was toen in het midwesten en westen van de VS)
    29 December wilden we met de boot naar Ellis Island, maar Battery Park stond idd volledig vol met de rij daarvoor.. we waren al 5 á 10 minuten bezig met naar het eind van die rij lopen. Uiteindelijk maar laten zitten.
    Ik begreep trouwens van de New Yorkers (althans.. de mensen die er werken) dat het de afgelopen feestdagen extreem druk was. Misschien dat het nu weer wat afgenomen is..
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_56201662
    Wij willen graag 3 wkn rondtrekken in USA de oostkust. Nu hebben we de volgende opties. We gaan laatste week van aug en 1e 2 van sept.

    a) We beginnen in NY en gaan dan via Washington, Orlando richting Miami om daar de vlucht terug te nemen

    b) Route A alleen dan beginnen in Miami eindigen in NY

    c) We beginnen in NY en gaan ook stukje Canada ( montreal ) en Niagara falls meepikken om vervolgens ergens zuidelijk te eindigen ( orlando of Miami)

    Heeft iemand tips, ervaringen waar we op moeten letten of wat gezien de periode de beste route zal zijn. Ook gelet op dat we wel wat van de omgeving/stad willen zien en niet alleen in de auto willen zitten

    Wat zijn zo o.a de prijs voor een hostel??? We gaan met 3 personen

    En is het misschien handiger om een vliegtuig van NY naar Miami te nemen of is het makkelijk te doen met een auto

    En waar boeken we het goedkoopste een vliegticket??
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
      maandag 21 januari 2008 @ 18:54:57 #235
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_56205143
    Ik zou A of B doen.
    Als je C wilt doen moet je wel erg veel km's maken. Afgelopen zomer een rondje bovenaan de Eastcoast gedaan in 3 weken, moet er niet aan denken dat we dan ook nog helemaal naar Miami hadden moeten tuffen
    kaart: http://www.home.versatel.nl/mthalen/eastcoast.jpg
    foto's: http://mthalen-eastcoast.blogspot.com
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_56207210
    Als je terugvlucht van new york newark om 18:50 gaat, hoe laat moet je dan op het vliegveld zijn?

    Meestal moet je uitcheckenen voor 12:00, kan je voor de rest van de middag je koffers eigenlijk bij het hotel in bewaring laten?
    pi_56207850
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 18:54 schreef matthijst het volgende:
    Ik zou A of B doen.
    Als je C wilt doen moet je wel erg veel km's maken. Afgelopen zomer een rondje bovenaan de Eastcoast gedaan in 3 weken, moet er niet aan denken dat we dan ook nog helemaal naar Miami hadden moeten tuffen
    kaart: http://www.home.versatel.nl/mthalen/eastcoast.jpg
    foto's: http://mthalen-eastcoast.blogspot.com
    Ik denk dan toch dat het A of B word al moet ik zeggen dat Niagara falls ook wel erg aantrekkelijk zijn.

    En hoe kunnen we dan het beste van Washington naar Orlando?? Ik las ook dat men de trein aanraad
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
      maandag 21 januari 2008 @ 22:26:16 #238
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_56210300
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 20:45 schreef stevengerrard het volgende:
    Ik denk dan toch dat het A of B word al moet ik zeggen dat Niagara falls ook wel erg aantrekkelijk zijn.

    En hoe kunnen we dan het beste van Washington naar Orlando?? Ik las ook dat men de trein aanraad
    Waarom wil je per se naar Orlando vanaf NY?
    Kan toch net zo goed een "rondje" bovenin doen met NYC, Canada, Washington etc.
    En een andere keer naar Florida, of andersom?
    Alleen in FLA kan je je ook wel twee weken vermaken met pretparken, Miami, Key West...
    Haters everywhere but I don't really care.
      dinsdag 22 januari 2008 @ 00:14:30 #239
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_56213307
    Ga naar New York 11 tot 21 April. Willen nog wat andere steden in de regio bezoeken eigenlijk, wat zouden jullie aanraden ? Washington ? Boston? Niet tever weg aangezien maar 10 dagen daar zijn.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      dinsdag 22 januari 2008 @ 01:12:00 #240
    35464 Don_Tom
    Leave the gun.Take the cannoli
    pi_56214284
    Handige site dat ticketmaster.com!

    Heb even gekeken, tijdens mijn verblijf in NY geen interessante wedstrijden, maar tijdens verblijf in Miami speelt Miami Heat o.a. tegen de L.A. Lakers. Interesseer me opzich niet zo voor de sport, maar lijkt me toch wel heel gaaf een keer mee te maken. Gaat hem waarschijnlijk wel worden dus
    Trouwauto nodig?
    Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
    BMW M3 Nurburgring project
      dinsdag 22 januari 2008 @ 01:18:24 #241
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_56214376
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 01:12 schreef Don_Tom het volgende:
    Handige site dat ticketmaster.com!

    Heb even gekeken, tijdens mijn verblijf in NY geen interessante wedstrijden, maar tijdens verblijf in Miami speelt Miami Heat o.a. tegen de L.A. Lakers. Interesseer me opzich niet zo voor de sport, maar lijkt me toch wel heel gaaf een keer mee te maken. Gaat hem waarschijnlijk wel worden dus
    Miami heat is wel erg zwak team dit jaar als je naar NBA standings kijkt.... Kan je beter naar een wedstrijd in bijvoorbeeld Orlando gaan als je daar ergens in de buurt komt.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      dinsdag 22 januari 2008 @ 01:29:57 #242
    35464 Don_Tom
    Leave the gun.Take the cannoli
    pi_56214546
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 01:18 schreef BlaZ het volgende:

    [..]

    Miami heat is wel erg zwak team dit jaar als je naar NBA standings kijkt.... Kan je beter naar een wedstrijd in bijvoorbeeld Orlando gaan als je daar ergens in de buurt komt.
    hmm daar kom ik dan weer niet, heb vrij strak schema, bestaande uit NY, een cruise, Miami en Key west. Miami heat lijkt de enige optie te zijn wat betreft grote events. Kan natuurlijk gewoon in het gastteam-vak gaan zitten
    Trouwauto nodig?
    Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
    BMW M3 Nurburgring project
    pi_56214597
    Weet niet wanneer je gaat maar al gedacht aan de Florida Marlins?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      dinsdag 22 januari 2008 @ 01:44:53 #244
    35464 Don_Tom
    Leave the gun.Take the cannoli
    pi_56214733
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 01:32 schreef Jaguarized het volgende:
    Weet niet wanneer je gaat maar al gedacht aan de Florida Marlins?
    Ik ga komend weekend naar NY, en daarna door naar Miami, dus nog geen baseball seizoen helaas.
    Trouwauto nodig?
    Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
    BMW M3 Nurburgring project
    pi_56216158
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 22:26 schreef matthijst het volgende:

    [..]

    Waarom wil je per se naar Orlando vanaf NY?
    Kan toch net zo goed een "rondje" bovenin doen met NYC, Canada, Washington etc.
    En een andere keer naar Florida, of andersom?
    Alleen in FLA kan je je ook wel twee weken vermaken met pretparken, Miami, Key West...
    Nou we willen graag naar Miami. We zitten zelfs te denken om te beginnen in Miami en dan vervolgens een vlucht te nemen naar NY om daar vervolgens verder te gaan. Iemand daar ervaring mee??
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
    pi_56218348
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 20:45 schreef stevengerrard het volgende:

    [..]

    Ik denk dan toch dat het A of B word al moet ik zeggen dat Niagara falls ook wel erg aantrekkelijk zijn.

    En hoe kunnen we dan het beste van Washington naar Orlando?? Ik las ook dat men de trein aanraad
    Ik zou zelf ook voor A of B gaan, als was het dat ik Niagara Falls persoonlijk vond tegenvallen... en ik was dan nog wel aan de Canadese kant (volgens de meesten de beste kant), maar anderzijds is het idd ook weer iets wat je gezien moet hebben

    Maar ik ben de vorige keer 12 dagen geweest in NYC en Toronto, was eigenlijk perfect, konden zelfs nog wel wat dagen vanaf, zeg een dag of 5 in NYC en dan weer 3 in Toronto... dus het kan wel, maar het kost je wel flink wat reistijd zoals eerder werd opgemerkt
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 01:18 schreef BlaZ het volgende:

    [..]

    Miami heat is wel erg zwak team dit jaar als je naar NBA standings kijkt.... Kan je beter naar een wedstrijd in bijvoorbeeld Orlando gaan als je daar ergens in de buurt komt.
    Maar de L.A. Lakers zijn tegenwoordig toch wel weer het sterrenteam van de NBA? Had ze zelf graag willen zien in NYC namelijk..
    "Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
      dinsdag 22 januari 2008 @ 11:46:23 #247
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_56220095
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 10:38 schreef Katseviool het volgende:

    Maar de L.A. Lakers zijn tegenwoordig toch wel weer het sterrenteam van de NBA? Had ze zelf graag willen zien in NYC namelijk..
    http://www.nba.com/standi(...)enceNew_Std_Div.html

    Zo te zien zijn de lakers weer aardig goed bezig. Boston Celtics is echte topteam momenteel. Daarom ga ik naar Boston voor wedstrijd
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_56220152
    5 a 6 dgn moet je dus wel voor NY nemen wat ik zo overal hoor. Daarnaast hoor ik dat Niagara falls en washington 1 dag leuk zijn en dan verveel je je dood. Misschien toch een optie om dan te vliegen na Niagara en dan reizend naar Washington / NY om 11 dgn verder te zijn en dan de laatste 10 dgn middels een vlucht ?Miami onveilig te maken??
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
      dinsdag 22 januari 2008 @ 14:10:55 #249
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_56223902
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 10:38 schreef Katseviool het volgende:
    Ik zou zelf ook voor A of B gaan, als was het dat ik Niagara Falls persoonlijk vond tegenvallen...
    Mooi om te zien hoe smaken verschillen
    Vond zelf de watervallen toch wel een van de coolste "natuurdingen" in de VS...

    Niagara Falls is inderdaad 1 dag leuk, dan heb je het wel gezien natuurlijk.
    Washington kan je je wel twee dagen vermaken, als je tenminste "alle" gedenktekens en monumenten wilt zien. Plus Arlington Cemetary en 1 of 2 musea (Air & Space is wel erg cool).
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_56235008
    Ik heb zelf een paar jaar geleden eerst 6 dagen New York City gedaan, toen naar Buffalo gevlogen en daar een auto gehuurd. Vervolgens naar Niagara Falls gereden en daar een dag rondgekeken, de volgende dag naar Toronto gereden voor 2 dagen en daarna weer terug naar Buffalo gereden, huurauto ingeleverd en weer naar NYC gevlogen. Zeerzeker aan te raden, en ook Niagara Falls moet je gezien hebben, Maid Of the Mist is echt geweldig!!
      woensdag 23 januari 2008 @ 00:22:45 #251
    35464 Don_Tom
    Leave the gun.Take the cannoli
    pi_56240348
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 11:46 schreef BlaZ het volgende:

    [..]

    http://www.nba.com/standi(...)enceNew_Std_Div.html

    Zo te zien zijn de lakers weer aardig goed bezig. Boston Celtics is echte topteam momenteel. Daarom ga ik naar Boston voor wedstrijd
    Probleem in mijn geval is dat ik dan in Miami zit te kijken hoe Miami wordt afgeslacht door LA. Vraag me af hoe leuk dat is...

    Misschien toch maar een hockeymatch pakken dan, hoewel me dat echt minder trekt.
    Trouwauto nodig?
    Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
    BMW M3 Nurburgring project
    pi_56255108
    Niagara Falls is leuk om even te gaan kijken, maar om daar nu echt een hele dag door te brengen, nee.
    Je gaat misschien de Maid of the Mis op, en dat is het ook wel. Misschien loop je wat downtown maar dan heb je Niagara Falls ook echt gehad.

    Nu een redelijke aanbieding gevonden op D-Reizen:
    7 dagen NY voor 821 incl. vlucht en Walcott Hotel (is dat wat?)
    Heb even voor alles los gekeken, en die prijs haal ik momenteel niet.
    pi_56363088
    Nou, het gaat er ook van komen: in maart gaan m'n vader en ik richting New York City voor een ongetwijfeld mooie vakantie. Ik had eigenlijk heel veel vragen, maar de meesten zijn eigenlijk al beantwoord (met name door de OP, waarvoor dank!) . Wel vraag ik me of er iemand nog een goede guide heeft om alle (film)plekjes van de stad te vinden. Natuurlijk staan de grote trekpleisters op de agenda maar de lokaties uit films en series bijvoorbeeld lijken me ook wel de moeite waard om te bezichtigen. Iemand?
      maandag 28 januari 2008 @ 15:32:54 #254
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_56363387
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 15:17 schreef =HellFire= het volgende:
    Nou, het gaat er ook van komen: in maart gaan m'n vader en ik richting New York City voor een ongetwijfeld mooie vakantie. Ik had eigenlijk heel veel vragen, maar de meesten zijn eigenlijk al beantwoord (met name door de OP, waarvoor dank!) . Wel vraag ik me of er iemand nog een goede guide heeft om alle (film)plekjes van de stad te vinden. Natuurlijk staan de grote trekpleisters op de agenda maar de lokaties uit films en series bijvoorbeeld lijken me ook wel de moeite waard om te bezichtigen. Iemand?
    Misschien zoiets doen?
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_56363649
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 15:32 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    Misschien zoiets doen?
    Die kwam ik inderdaad ook al tegen. Nou zou ik graag naar Newark willen voor The Sopranos tour maar helaas is dat alleen in het weekend en laten we nou net in de loop van de zaterdagmiddag vertrekken.

    Ik vroeg me meer af of er iets was met hotspots van filmlokaties. Iets wat je zonder een hele tour kan doen dus.
      maandag 28 januari 2008 @ 19:17:57 #256
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_56368224
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 15:47 schreef =HellFire= het volgende:

    [..]

    Die kwam ik inderdaad ook al tegen. Nou zou ik graag naar Newark willen voor The Sopranos tour maar helaas is dat alleen in het weekend en laten we nou net in de loop van de zaterdagmiddag vertrekken.

    Ik vroeg me meer af of er iets was met hotspots van filmlokaties. Iets wat je zonder een hele tour kan doen dus.
    gewoon rondlopen zie je al genoeg (alhoewel je dan nooit kan bedenken waar het overal in voorkomt natuurlijk )

    Bij ons waren ze zelfs in de straat van het hotel een film aan het opnemen
    The line is a dot to you!
      donderdag 31 januari 2008 @ 02:46:44 #257
    35464 Don_Tom
    Leave the gun.Take the cannoli
    pi_56425653
    Vandaag de NBC studio tour gedaan en de opname bijgewoond van Conan O'brian, erg leuk om een keer mee te maken, aanrader!
    Trouwauto nodig?
    Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
    BMW M3 Nurburgring project
    pi_56453018
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 02:46 schreef Don_Tom het volgende:
    Vandaag de NBC studio tour gedaan en de opname bijgewoond van Conan O'brian, erg leuk om een keer mee te maken, aanrader!
    Zit letterman en leno daar ook? Hoe groot is de kans eigenlijk dat je daar terecht komt?
    pi_56453919
    Hoeveel zakgeld moet je eigenlijk meenemen als je vijf dagen gaat? Ik heb nu 300 dollar (¤216) maar ik denk dat ik er maar wat bij ga halen.
      vrijdag 1 februari 2008 @ 11:25:44 #260
    178710 Colonia
    Viva Colonia !!
    pi_56454309
    Ik ga ook!
    28 april tot 10 mei naar de VS samen met mijn vriendin.
    Eerst 3 dagen New York, daarna auto huren, naar een bruiloft in New Hampshire, en vervolgens nog 1 week o.a. Philiadelphia, Washington D.C.en Shenandoah National Park!!
      vrijdag 1 februari 2008 @ 11:38:48 #261
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_56454713
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 11:11 schreef =HellFire= het volgende:
    Hoeveel zakgeld moet je eigenlijk meenemen als je vijf dagen gaat? Ik heb nu 300 dollar (¤216) maar ik denk dat ik er maar wat bij ga halen.
    Wij hebben met z'n tweeën ongeveer 750 euro uitgegeven in zo'n 6 dagen en hebben niet goedkoop gedaan.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_56455073
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 11:38 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    Wij hebben met z'n tweeën ongeveer 750 euro uitgegeven in zo'n 6 dagen en hebben niet goedkoop gedaan.
    Ik ga met m'n vader en wat hotel enzo is alles al geregeld; het is echt gewoon zakgeld waar ik het nu over heb. Maar 750 euro? Da's 1046$. Puur voor eten/drinken/hapje/drankje/souvenir/reizen? Of ook dure spullen?
      vrijdag 1 februari 2008 @ 11:55:21 #263
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_56455171
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 11:52 schreef =HellFire= het volgende:

    [..]

    Ik ga met m'n vader en wat hotel enzo is alles al geregeld; het is echt gewoon zakgeld waar ik het nu over heb. Maar 750 euro? Da's 1046$. Puur voor eten/drinken/hapje/drankje/souvenir/reizen? Of ook dure spullen?
    vergis je niet in eten en drinken hoor Natuurlijk kan je dat heel goedkoop maken door in de supermarkt eten te kopen, maar dat wil je niet

    Als je dus lekker gaat lunchen in een restaurant/lunch-room en ook nog eens lekker gaat eten in een (simpel) restaurant dat kost je dat minstens 50 dollar per dag. Dan moet je ook nog eens drinken overdag, af en toe een hotdog (die zijn maar 1 dollar), musea in, attracties in, winkelen, etc.

    Mijn ervaring is dat je op ongeveer 100 dollar per dag moet rekenen (als je dus echt de toerist gaat uithangen)
    The line is a dot to you!
    pi_56455377
    Nee, supermarkt in vind ik geen optie. Maar zoals je het nu zegt, dacht ik eigenlijk al wel. Maar m'n pa zei dat je met 50$ per dag er wel komt, wat mij bij voorbaat al te weinig leek. Natuurlijk kan daar geld halen met gemak (of anders is er nog de CC) maar bij voorbaat al wat cash in de pocket is wel zo handig. Later deze maand maar nog eens 300 $ erbij denk ik. Dan komt dat wel goed.

    Heb voor nu geen plannen om allerlei dingen te kopen, maar goed, je zult altijd zien dat wanneer je daar bent je toch die nieuwe iPod wil ofzo, weet je wel.
      vrijdag 1 februari 2008 @ 12:11:09 #265
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_56455534
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 10:37 schreef AlohaXa het volgende:

    [..]

    Zit letterman en leno daar ook? Hoe groot is de kans eigenlijk dat je daar terecht komt?
    Voor Letterman geven ze iedere dag kaartjes weg voor de deur.
    - "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
    pi_56456326
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 12:11 schreef Nembrionic het volgende:

    [..]

    Voor Letterman geven ze iedere dag kaartjes weg voor de deur.
    idd, meer info over het verkrijgen van Letterman tickets: http://www.cbs.com/latenight/lateshow/show_info/tickets/
      vrijdag 1 februari 2008 @ 13:27:23 #267
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_56457173
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 11:52 schreef =HellFire= het volgende:

    [..]

    Ik ga met m'n vader en wat hotel enzo is alles al geregeld; het is echt gewoon zakgeld waar ik het nu over heb. Maar 750 euro? Da's 1046$. Puur voor eten/drinken/hapje/drankje/souvenir/reizen? Of ook dure spullen?
    Eens kijken.. ontbijten in diner, eten in restaurants , deli's tussendoor, starbucks, fooien, tours, toegangstickets etc.
    Geen echt dure spullen gekocht.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_56474524
    Heb afgelopen week gewerkt aan een nieuw photogallery; ik heb nu alle NYC foto's van trips in 2005, 2006 en 2007 samengebracht op 1 plek. Grotere collectie NYC pics zul je waarschijnlijk nergens anders vinden.

    Hier zijn ze te bekijken:
    http://www.sadocles.nl/si(...)es/New%20York%20City
      zaterdag 2 februari 2008 @ 15:46:55 #269
    124630 Sender_
    Rotterdam echt wel !!
    pi_56480496
    Ook ik ben aan het rond kijken voor een weekje NY dit jaar.
    Dus dit topic maar eens even goed blijven volgen.

    Heeft iemand goeie tips voor hotels?
    Ik zit nu zelf te kijken voor het Da vinci hotel. Is hier toevallig iemand geweest?
    Gory Gory what a Hell of a way to Die
    pi_56484279
    Weet iemand wanneer het basketbal seizoen stopt in NY, zou graag een wedstrijd willen bezoeken als we ergens in mei gaan ...
    Before all else, be armed.
    pi_56491163
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 04:02 schreef NegaSado het volgende:
    Heb afgelopen week gewerkt aan een nieuw photogallery; ik heb nu alle NYC foto's van trips in 2005, 2006 en 2007 samengebracht op 1 plek. Grotere collectie NYC pics zul je waarschijnlijk nergens anders vinden.

    Hier zijn ze te bekijken:
    http://www.sadocles.nl/si(...)es/New%20York%20City
    Mooie foto's!!
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
    Michael Jackson 1958-2009
      zondag 3 februari 2008 @ 06:58:20 #272
    35464 Don_Tom
    Leave the gun.Take the cannoli
    pi_56494635
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 10:37 schreef AlohaXa het volgende:

    [..]

    Zit letterman en leno daar ook? Hoe groot is de kans eigenlijk dat je daar terecht komt?
    Letterman zit ook in NY, maar bij een andere studio, van CBS. Leno zit in Burbank bij L.A.
    In principe moet je vrij lang van te voren boeken, maar ze hebben altijd standby tickets omdat er altijd mensen niet op komen dagen. Bij de studio tour zeiden ze dat ze nog naar standby-publiek zochten en kregen we vouchers voor standby tickets. We moesten smiddags eerst terugkomen om de vouchers in te wisselen voor genummerde tickets, weer anderhalf uur later konden in de rij gaan staan, niet wetende of we er uiteindelijk in zouden komen. Gelukkig hadden we de tickets optijd gehaald en dus lage nummers, en kwamen we erin. Achteraf zeker de moeite waard om te doen, maar als je er niet in komt, is het redelijk veel gedoe voor niks.... Wij bleven die dag toch in de buurt van midtown, dus geen probleem
    Trouwauto nodig?
    Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
    BMW M3 Nurburgring project
      zondag 3 februari 2008 @ 09:48:05 #273
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_56494942
    quote:
    Op zondag 3 februari 2008 06:58 schreef Don_Tom het volgende:

    [..]

    Letterman zit ook in NY, maar bij een andere studio, van CBS. Leno zit in Burbank bij L.A.
    In principe moet je vrij lang van te voren boeken, maar ze hebben altijd standby tickets omdat er altijd mensen niet op komen dagen. Bij de studio tour zeiden ze dat ze nog naar standby-publiek zochten en kregen we vouchers voor standby tickets. We moesten smiddags eerst terugkomen om de vouchers in te wisselen voor genummerde tickets, weer anderhalf uur later konden in de rij gaan staan, niet wetende of we er uiteindelijk in zouden komen. Gelukkig hadden we de tickets optijd gehaald en dus lage nummers, en kwamen we erin. Achteraf zeker de moeite waard om te doen, maar als je er niet in komt, is het redelijk veel gedoe voor niks.... Wij bleven die dag toch in de buurt van midtown, dus geen probleem
    vergeet niet dat je nu die writers-strike heb, en al die shows dus niet heel veel meer voorstellen volgens mij
    The line is a dot to you!
      zondag 3 februari 2008 @ 10:47:20 #274
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_56495346
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 20:01 schreef Umm-Qasr het volgende:
    Weet iemand wanneer het basketbal seizoen stopt in NY, zou graag een wedstrijd willen bezoeken als we ergens in mei gaan ...
    19 april starten de play off's en het lijkt er niet op dat de Knicks mee gaan doen. Dus dan zou je in april moeten gaan.
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_56499763
    quote:
    Op zondag 3 februari 2008 09:48 schreef kepler het volgende:

    [..]

    vergeet niet dat je nu die writers-strike heb, en al die shows dus niet heel veel meer voorstellen volgens mij
    Bizar dat een host het van anderen moet hebben (grappen en dergelijke?). Een beetje presentator weet zelf toch wel er iets van te maken?
      zondag 3 februari 2008 @ 14:32:27 #276
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_56500138
    Zeker als je ook nog 40 miljoen in het jaar verdiend om die grappen van anderen op te lezen
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_56505333
    23 februari vertrek ik
      zondag 3 februari 2008 @ 20:15:01 #278
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_56507110
    quote:
    Op zondag 3 februari 2008 14:19 schreef =HellFire= het volgende:

    [..]

    Bizar dat een host het van anderen moet hebben (grappen en dergelijke?). Een beetje presentator weet zelf toch wel er iets van te maken?
    Niet dag in dag uit...
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      donderdag 7 februari 2008 @ 23:18:03 #279
    35464 Don_Tom
    Leave the gun.Take the cannoli
    pi_56593331
    Vond de show van Conan ondanks het gebrek aan schrijvers zeer amusant , sowiso is het gewoon gaaf een keer te zien hoe het opgenomen wordt. Enige jammere was dat de gasten beetje B-sterren waren (een gast van animal planet met wat dieren, en Colin Hanks).
    Trouwauto nodig?
    Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
    BMW M3 Nurburgring project
    pi_56599043
    quote:
    Op zondag 3 februari 2008 20:15 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    Niet dag in dag uit...
    Bollocks. Een goede presentator weet er altijd iets van te maken. Maar goed... back to NYC .
      vrijdag 8 februari 2008 @ 11:22:40 #281
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_56599723
    quote:
    Op vrijdag 8 februari 2008 10:42 schreef =HellFire= het volgende:

    [..]

    Bollocks. Een goede presentator weet er altijd iets van te maken. Maar goed... back to NYC .
    Dan zijn er waarschijnlijk geen goede presentators. Als jij dacht dat een presentator 'goed' was, ben jij er gewoon altijd ingetrapt.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      vrijdag 8 februari 2008 @ 23:55:41 #282
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_56614382
    Eens kijken of ik voor eind dit jaar ook een paar dagen NY op poten kan zetten. D'r zal waarschijnlijk een hotelkamer geboekt worden net buiten 't dure stadscentrum. Hopelijk kan 'r ook een huurauto van Europese/Japanse makelij geregeld worden, die Amerikaanse sloepen zijn weliswaar fraai maar log.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
    pi_56616442
    Waar wil je een huurauto voor gaan gebruiken?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zaterdag 9 februari 2008 @ 17:37:27 #284
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_56625615
    quote:
    Op zaterdag 9 februari 2008 01:37 schreef Jaguarized het volgende:
    Waar wil je een huurauto voor gaan gebruiken?
    Om wat grotere afstanden af te leggen aldaar én niet afhankelijk te zijn van 't lokale OV.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
    pi_56626921
    quote:
    Op zaterdag 9 februari 2008 17:37 schreef Demarest het volgende:

    [..]

    Om wat grotere afstanden af te leggen aldaar én niet afhankelijk te zijn van 't lokale OV.
    In NYC (Manhattan) zelf zie ik geen reden waarom je een auto wil hebben.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zaterdag 9 februari 2008 @ 19:37:45 #286
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_56627857
    quote:
    Op zaterdag 9 februari 2008 18:55 schreef Jaguarized het volgende:

    [..]

    In NYC (Manhattan) zelf zie ik geen reden waarom je een auto wil hebben.
    En direct daarbuiten ook niet bepaald aangezien er zat metrolijnen liggen waar ook express trains rijden...

    Als je per sé per auto wil, kun je ook beter een taxi pakken. Dan hoef je de weg niet te weten (lijkt me een gedoe met al die éénrichtingswegen), heb je geen parkeerprobleem en je vindt er altijd wel één. Het lijkt soms wel of de helft van alle auto's die daar ronrijden een taxi is.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      zaterdag 9 februari 2008 @ 20:46:17 #287
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_56629958
    autorijden in Manhattan lijkt me echt een hel

    Het OV (vooral de metro) is echt ideaal en je komt er overal mee! Alhoewel je wel ervaring moet hebben met het OV, want anders heb je wel kans om hopeloos te verdwalen (vrienden van mij gaan nooit met de trein en hadden wel moeite met de metro in NYC Liepen de hele tijd achter mij aan )

    Taxi is idd een prima alternatief en zeker niet duur!
    The line is a dot to you!
    pi_56633977
    We gaan in April ook nog naar de NY Mets
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
    Michael Jackson 1958-2009
    pi_56634288
    Ik ben er over iets minder dan 2 weken voor enkele dagen!!
    pi_56634392
    Wil eigenlijk deze zomer weekje NY doen. Goedkope vliegreis (+-¤700 retour, of weet iemand nog iets goedkopers/is dit duur ?) heb ik al gevonden denk ik. Vraag me alleen af of mensen hier een leuk hotelletje of hostel weten wat een beetje centraal gelegen is. Alvast bedankt !
      zondag 10 februari 2008 @ 00:49:34 #291
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_56636147
    quote:
    Op zaterdag 9 februari 2008 23:21 schreef copyfile het volgende:
    Wil eigenlijk deze zomer weekje NY doen. Goedkope vliegreis (+-¤700 retour, of weet iemand nog iets goedkopers/is dit duur ?) heb ik al gevonden denk ik. Vraag me alleen af of mensen hier een leuk hotelletje of hostel weten wat een beetje centraal gelegen is. Alvast bedankt !
    700??
    Ik heb pas voor 400,- retour in April geboekt via Düsseldorf.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_56636986
    Dan ben ik inederdaad duur bezig, Welke website/maatschapij had je ? Kan het anders mischien ook komen omdat ik in juli zou vliegen ? Want als dit zo is ga ik toch maar eens bekijken of ik niet ergens buiten de zomervakantie tijd kan maken
      zondag 10 februari 2008 @ 14:31:39 #293
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_56643651
    Valt wel op dat Dusseldorf veel goedkoper is dan Schiphol
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_56646973
    quote:
    Op zondag 10 februari 2008 01:48 schreef copyfile het volgende:
    Dan ben ik inederdaad duur bezig, Welke website/maatschapij had je ? Kan het anders mischien ook komen omdat ik in juli zou vliegen ? Want als dit zo is ga ik toch maar eens bekijken of ik niet ergens buiten de zomervakantie tijd kan maken
    Ja, in februari en maart had je ook kunnen vliegen voor 380 euro incl vanaf Schiphol, maar daar ben je nu te laat mee. In de zomer betaal je inderdaad zo'n 650 - 700 euro. Vanaf Dusseldorf welicht ca 70 euro minder. Kijk gewoon op sites als vluchtzoeker en cheaptickets.com.
    pi_56669896
    Klopt het dat het klimaat in New York overeenkomt met dat van Nederland. Dus dat je in april ongeveer hetzelfde weer hebt?

    Hoe is de omgeving rond New York, is het de moeite om daar rond te trekken? Ik zou voor een week of 2/3 naar de US willen en daarvan een dag of 5 in New York. Ik ben nog in een hele vroege orienterende fase dus misschien na 5 dagen ook wel een vlucht naar Miami en daar nog anderhalve week rond rijden.
    I got soul, but I'm not a soldier
    pi_56670271
    Het is in april ongeveer hetzelfde weer, wel kan het wat warmer zijn.. 20-25 graden en je kan regen verwachten. In de zomer is het geregeld veel warmer dan in Nederland.

    De omgeving van NY... je bent vrij snel in Boston, of de Niagara Falls en Toronto of je kan touren door Pennsylvania en de andere steden aan de oostkust (Baltimore, Philadelphia en Washington DC). Beetje wat je zelf leuk vindt, strand, natuur, cultureel erfgoed, steden, .... , etc. alles is er wel te vinden in de omgeving, behalve bergen om te skiën.
    pi_56671773
    Niemand die een goedkoop hotel/hostel weet in NY
      maandag 11 februari 2008 @ 22:05:20 #298
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_56673613
    quote:
    Op maandag 11 februari 2008 20:48 schreef copyfile het volgende:
    Niemand die een goedkoop hotel/hostel weet in NY
    Lees de topics eens door. Er zijn (ook in dit topic overigens) voldoende ervaringen te vinden.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      maandag 11 februari 2008 @ 22:42:09 #299
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_56674583
    quote:
    Op zaterdag 9 februari 2008 20:46 schreef kepler het volgende:
    autorijden in Manhattan lijkt me echt een hel

    Het OV (vooral de metro) is echt ideaal en je komt er overal mee! Alhoewel je wel ervaring moet hebben met het OV, want anders heb je wel kans om hopeloos te verdwalen (vrienden van mij gaan nooit met de trein en hadden wel moeite met de metro in NYC Liepen de hele tijd achter mij aan )

    Taxi is idd een prima alternatief en zeker niet duur!
    Vergeleken met NL goedkope taxi-ritten? Uitstekend, zelf met 'n auto door Manhattan koersen lijkt idd niet een ontspannende bezigheid. Hotels in Manhattan zijn zo te zien relatief duur (gemiddeld 100 euro per nacht), een verblijfplaats (net) buiten Manhatten zou goedkoper moeten zijn. De NY-trip (een week wellicht) zou in november plaats kunnen vinden. (Goedkopere retourvluchten vergeleken met de zomerperiode zijn dan mooi meegenomen).
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      dinsdag 12 februari 2008 @ 15:03:24 #300
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_56684538
    quote:
    Op zaterdag 9 februari 2008 20:46 schreef kepler het volgende:
    autorijden in Manhattan lijkt me echt een hel
    Nog nooit in bijv Napoli of Moskou geweest dan Dat is pas een chaos. Zowieso vind ik autorijden in de VS niet zón probleem aangezien je nergens oude binnensteden met zeer smalle straten etc tegenkomt.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_56686204
    indrukwekkend. wil ik ook weleens naar toe
    Amstelveen de beste
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')