abonnement Unibet Coolblue
pi_54548862
Hoi,

Een tijd geleden zag ik ergens op een markt van die grote vierkante blokken Marseille zeep.
Ze kostten maar een euro, dus eigenlijk zomaar een blok meegenomen.

Maar na het een tijdje gebruikt te hebben vind ik het wonderzeep en nu begrijp ik wel waarom ze het tegenwoordig in allesreinigers stoppen. Die zeep is beter dan een allesreiniger en ruikt zalig.

Maar ja, het blok zeep is een dobbelsteen aan het worden en ik kan nergens nieuwe krijgen.

Weten jullie misschien waar het in Nederland verkocht wordt?
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
  Licht Ontvlambaar maandag 12 november 2007 @ 13:11:28 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54548988
Hier kun je het online kopen geloof ik

http://www.dezeepkist.nl/
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_54549270
quote:
Op maandag 12 november 2007 13:11 schreef Sjeen het volgende:
Hier kun je het online kopen geloof ik

http://www.dezeepkist.nl/
Dank je wel. Dit is inderdaad wat ik zoek.



Ik hoop dat iemand een gewone winkel weet waar ik kan binnenlopen. Anders ga ik het inderdaad op de site bestellen.
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
pi_54550852
Je kunt ze ook halen bij De Tuinen. Wel even bellen, want toen ik het laatst probeerde had niet ieder filiaal het al liggen. Het kan zijn dat het nu wel overal verkrijgbaar is.

Ik maak er mijn eigen wasmiddel mee. Werkt echt super.

Edit: als je op deze site wat naar beneden scrollt, kun je nog meer verkoopadressen vinden.
pi_54554320
Dille en Kamille verkoopt het ook
pi_54554609
quote:
Op maandag 12 november 2007 16:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Dille en Kamille verkoopt het ook
.... Dat wilde ik ook net gaan zeggen!
pi_54557801
Waarom is het zo geweldig dan? En waarvoor precies? Voor je lijf?
pi_54558262
quote:
Op maandag 12 november 2007 20:26 schreef heaven7 het volgende:
Waarom is het zo geweldig dan? En waarvoor precies? Voor je lijf?
Het is hele neutrale zeep. Net zoals de Sunlight zeep van vroeger. Er zit geen parfum in dus de kans dat je er allergisch op reageert is minimaal en je kunt het voor heel veel dingen gebruiken. Voor je lijf of haar, maar je kan er ook wasmiddel van maken.

Van de website van de importeur:

Zeer milde zeep op basis van olijfolie en palmolie. Ongeparfumeerd
en 100% natuurlijk!

Zeer geschikt voor de gevoelige huid door de mild ontvettende werking enerzijds en voedende werking van de palmolie anderzijds.

Deze zeep is niet alleen geschikt voor het wassen van de huid, maar ook voor fijne en kwetsbare stoffen zoals wol of kinderkleding. Daarnaast te gebruiken als onderhoud van onbewerkt hout, het reinigen van vloeren en de overige huishuidelijke schoonmaakklussen.
pi_54558321
Klinkt als een erg handig product. Bedankt voor de uitleg

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2007 20:43:00 ]
pi_54558883
quote:
Op maandag 12 november 2007 14:29 schreef deom het volgende:
Je kunt ze ook halen bij De Tuinen. Wel even bellen, want toen ik het laatst probeerde had niet ieder filiaal het al liggen. Het kan zijn dat het nu wel overal verkrijgbaar is.

Ik maak er mijn eigen wasmiddel mee. Werkt echt super.

Edit: als je op deze site wat naar beneden scrollt, kun je nog meer verkoopadressen vinden.
He, dank je wel Deom. De Tuinen maakt het makkelijk.

Maar... nu ben ik heel benieuwd naar hoe jij er je eigen wasmiddel mee maakt.
Voorheen dacht ik, een zeep is een zeep is een zeep. Maar 1 kubus Marseille van een euro en ik ben helemaal verkocht. Je kan er de vloer mee boenen, handwasjes doen, glaswerk schoonmaken en ermee douchen.
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
pi_54559116
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:02 schreef Troubles. het volgende:

[..]

Maar... nu ben ik heel benieuwd naar hoe jij er je eigen wasmiddel mee maakt.
Toevallig net aan iemand gemaild:

Het recept voor de wasmiddel:

5 liter water
80 gram Savon Marseille
100 gram soda

Rasp de zeep. Breng het water aan de kook en los hierin de zeep op. Voeg daarna de soda toe. Af laten koelen en in een emmer of iets dergelijks doen. Wij gebruiken flessen van wasverzachter. Ik heb gisteren voor het eerst wasmiddel met en zonder soda gemaakt. Om de donkere was te ontzien gebruik ik daar de versie zonder soda. Witte was gaat goed met soda omdat dat bleekt. Gebruik per wasbeurt een standaard wasbolletje.

In plaats van wasverzachter kun je trouwens ook witte natuurazijn gebruiken. Werkt net zo goed, maar is een stuk goedkoper en beter voor het millieu. Gewoon dezelfde hoeveelheid azijn als je normaal wasverzachter zou nemen.

Even een kleine waarschuwing. Het resultaat ziet er niet heel erg smakelijk uit. In de zin dat iemand het wel eens vergeleken heeft met "een kwakje" . Daar moet je je even overheen zetten, het wast echt super goed.
pi_54559242
quote:
Op maandag 12 november 2007 20:40 schreef deom het volgende:

[..]

Het is hele neutrale zeep. Net zoals de Sunlight zeep van vroeger. Er zit geen parfum in dus de kans dat je er allergisch op reageert is minimaal en je kunt het voor heel veel dingen gebruiken. Voor je lijf of haar, maar je kan er ook wasmiddel van maken.

Van de website van de importeur:

Zeer milde zeep op basis van olijfolie en palmolie. Ongeparfumeerd
en 100% natuurlijk!

Zeer geschikt voor de gevoelige huid door de mild ontvettende werking enerzijds en voedende werking van de palmolie anderzijds.

Deze zeep is niet alleen geschikt voor het wassen van de huid, maar ook voor fijne en kwetsbare stoffen zoals wol of kinderkleding. Daarnaast te gebruiken als onderhoud van onbewerkt hout, het reinigen van vloeren en de overige huishuidelijke schoonmaakklussen.
Vroeger gebruikte ik gewoon zeep om mijn gezicht te wassen, tegenwoordig doe ik dat onder de douche met babyshampoo. (Ben niet zo van de wattenbollen met lotions). Met gewone zeep voel je je huid enorm trekken. Met Marseille zeep heb je in eerste instantie dat ontvette gevoel maar je huid trekt niet en voelt bijzonder zacht aan, de bodylotion heb je niet meer nodig. Bizar, dat je er glaswerk mee kan wassen en het aanvoelt alsof het ontvet is zoals het uit de vaatwasser komt.

Overigens is de Marseille zeep dan niet geparfumeerd maar ik vind de geur heel erg lekker.

En ik heb géén aandelen.
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
pi_54559517
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:11 schreef deom het volgende:

[..]

Toevallig net aan iemand gemaild:

Het recept voor de wasmiddel:

5 liter water
80 gram Savon Marseille
100 gram soda

Rasp de zeep. Breng het water aan de kook en los hierin de zeep op. Voeg daarna de soda toe. Af laten koelen en in een emmer of iets dergelijks doen. Wij gebruiken flessen van wasverzachter. Ik heb gisteren voor het eerst wasmiddel met en zonder soda gemaakt. Om de donkere was te ontzien gebruik ik daar de versie zonder soda. Witte was gaat goed met soda omdat dat bleekt. Gebruik per wasbeurt een standaard wasbolletje.

In plaats van wasverzachter kun je trouwens ook witte natuurazijn gebruiken. Werkt net zo goed, maar is een stuk goedkoper en beter voor het millieu. Gewoon dezelfde hoeveelheid azijn als je normaal wasverzachter zou nemen.

Even een kleine waarschuwing. Het resultaat ziet er niet heel erg smakelijk uit. In de zin dat iemand het wel eens vergeleken heeft met "een kwakje" . Daar moet je je even overheen zetten, het wast echt super goed.

Dank je wel voor het recept. Van het weekend ga ik het zonder soda maken en proberen. (Wanneer je wit alleen maar met wit wast en niet sjoemelt met bijna wit anders dan heel lichtblauw dan blijft witte kleding gewoon wit.)

Weet je misschien ook hoe lang een zo'n halve emmer wasmiddel goed blijft?
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
  maandag 12 november 2007 @ 21:28:08 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_54559613
Hmm, ook eens kijken of ik het hier ergens kan vinden, het klinkt goed
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_54559796
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:25 schreef Troubles. het volgende:

[..]

Weet je misschien ook hoe lang een zo'n halve emmer wasmiddel goed blijft?
Lang. Wij doen met 5 liter ongeveer 50 wasbeurten. 2 tot 3 wassen in de week maakt dat het spul 20 weken blijft staan, en ik heb niets gemerkt aan bederf ofzo.

De eerste keer heb ik trouwens maar 2,5 liter gemaakt. Om te proberen is dat wel zo makkelijk. Dan natuurlijk gewoon de helft zeep gebruiken.
pi_54559852
Maar als je wast met soda kun je dat toch altijd zo goed ruiken in je kleren?

Wij hadden in het voetbalteam een jongen, en die wasten thuis met zelfgemaakte zeep, vast ook soda ofzo.. Als hij dan de shirts moest wassen dan kon je altijd goed ruiken dat het niet met 'echt' wasmiddel was gedaan, hing meer een stinklucht aan..
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_54559988
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:35 schreef Diemietuhriej het volgende:
Maar als je wast met soda kun je dat toch altijd zo goed ruiken in je kleren?

Wij hadden in het voetbalteam een jongen, en die wasten thuis met zelfgemaakte zeep, vast ook soda ofzo.. Als hij dan de shirts moest wassen dan kon je altijd goed ruiken dat het niet met 'echt' wasmiddel was gedaan, hing meer een stinklucht aan..
Wat is "echt" wasmiddel? Bedoel je daarmee die chemische troep die gemaakt wordt bij Unilever? Er bestaat geen echt wasmiddel. Die stinklucht die je denk ik bedoeld wordt veroorzaakt door de was te lang in de wasmachine te laten zitten. Zoals ik schreef, we gebruiken azijn als wasverzachter. Ik neem aan dat je weet hoe azijn ruikt, maar daar ruik je na het wassen helemaal niets van. Het leuke van het wasmiddel van Savon Marseille is dat het heel neutraal ruikt, en je was dus ook een heel zacht geurtje krijgt.
pi_54560083
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:33 schreef deom het volgende:

[..]

Lang. Wij doen met 5 liter ongeveer 50 wasbeurten. 2 tot 3 wassen in de week maakt dat het spul 20 weken blijft staan, en ik heb niets gemerkt aan bederf ofzo.

De eerste keer heb ik trouwens maar 2,5 liter gemaakt. Om te proberen is dat wel zo makkelijk. Dan natuurlijk gewoon de helft zeep gebruiken.
Ik zit ook ongeveer aan de 2 a 3 wassen per week. Heb er alle vertrouwen in en maak vijf liter en post de bevindingen dan hier. Ben benieuwd, dank je wel.
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
pi_54560465
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:35 schreef Diemietuhriej het volgende:
Maar als je wast met soda kun je dat toch altijd zo goed ruiken in je kleren?

Wij hadden in het voetbalteam een jongen, en die wasten thuis met zelfgemaakte zeep, vast ook soda ofzo.. Als hij dan de shirts moest wassen dan kon je altijd goed ruiken dat het niet met 'echt' wasmiddel was gedaan, hing meer een stinklucht aan..
Het kan ook aan de wasmachine hebben gelegen en als ik het me goed herinner was het zelfs een topic van XcUZ_Me over muffe was. Ik heb daar ook een tijd last van gehad. Alle was rook vreemd, katoenen handdoeken maar met name synthetische kleding.

Ik wil dit wasmiddel echt een kans geven, juist omdat ik de zeep inmiddels al overal voor gebruikt heb: van gezicht tot de vloer. Daarnaast schreef ik al in de OP dat ik het niet gek vindt dat ze in reinigingsmiddelen Marseille zeep toevoegen maar ook in wasverzachters en douchegels.

Voorbeeld:
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
  maandag 12 november 2007 @ 21:54:23 #20
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_54560503
Ja, was inderdaad een topic van mij

Kookwas met schoonmaakazijn did the trick
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_54560625
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, was inderdaad een topic van mij

Kookwas met schoonmaakazijn did the trick
Ik had iets ervoor hetzelfde probleem.
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
pi_54560743
Ik vind wasjes die met Robijnwasmiddel zijn gedaan erg lekker geuren. .. Ik hou van wasmiddelengeurtjes!
Maar als je die marseillezeep als wasmiddel gebruikt kan je toch voor het lekkere geurtje gewoon wasverzachter gebruiken?
pi_54560945
quote:
Op maandag 12 november 2007 22:00 schreef quirina het volgende:
Ik vind wasjes die met Robijnwasmiddel zijn gedaan erg lekker geuren. .. Ik hou van wasmiddelengeurtjes!
Maar als je die marseillezeep als wasmiddel gebruikt kan je toch voor het lekkere geurtje gewoon wasverzachter gebruiken?

Het volgende kwam ik net ook tegen op Google:
quote:
Soupline geur van Marseille zeep

Herontdek de heerlijke geur van fris en proper van Marseille zeep*. Dankzij Soupline Geur van Marseille zeep* zal uw linnen zacht zijn en fris ruiken, heel eenvoudig.
* opnieuwe samengesteld parfum van Marseille zeep


Hoe het met de was zit weet ik niet, maar Marseille zeep heeft echt een fijne geur.
En nu ga ik slapen voordat ik zometeen nog een spamban oploop.
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
pi_54561801
Dit is ook mijn favoriete zeep. Ik vind alleen die grote blokken nogal onhandig, ze vallen op een gegeven moment in meerdere stukken uiteen. Maar het is wel weer decoratief.
Overigens heb ik er wel meer dan een euro voor betaald, ik meen iets van 8 of 9 euro.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  maandag 12 november 2007 @ 22:55:11 #25
185631 Guncta
En un momento dado
pi_54562621
tvp, klinkt erg goed
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_54562842
Ik heb hier ook nog zo'n stuk Marseillezeep liggen, ooit gekregen, maar nog nooit iets mee gedaan. Ik zal het toch ook maar eens gaan uitproberen.
pi_54567158
quote:
Op maandag 12 november 2007 22:34 schreef Thisbe het volgende:
Dit is ook mijn favoriete zeep. Ik vind alleen die grote blokken nogal onhandig, ze vallen op een gegeven moment in meerdere stukken uiteen. Maar het is wel weer decoratief.
Overigens heb ik er wel meer dan een euro voor betaald, ik meen iets van 8 of 9 euro.
Ik snij er met een groot keukenmes plakken van het formaat van een normaal stukje zeep. Dat gaat heel makkelijk en je probleem is zo opgelost
pi_54567388
heerlijke zeep idd

ook verkrijgbaar in de meest heerlijke kruidengeurenbijvoorbeeld (kleinere zepen dan maar het ruikt wel heel erg lekker.. )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_54570049
Kan je dan ook bijvoorbeeld

"Savon de Marseille van plantaardige olie met lavendel"

voor wasmiddel gebruiken?
pi_54570114
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:11 schreef deom het volgende:
Om de donkere was te ontzien gebruik ik daar de versie zonder soda.
Op dezeepkist.nl staat juist:

Savon de Marseille wasmiddel

Recept voor 5 liter

80 gram Savon de marseille raspen.
Verwarm 5 liter water in een grote pan tot het goed heet is, doe daar de zeepschilfertjes bij en blijf roeren tot het opgelost is, daarna ook nog 100 gram soda er door roeren.
Gebruik dit wasmiddel voor donkere en fijne was
pi_54571285
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 10:40 schreef Trusten het volgende:

[..]

Op dezeepkist.nl staat juist:

............

Gebruik dit wasmiddel voor donkere en fijne was
Dat klopt, maar mijn boerenverstand zegt dat soda bleekt. Mijn donkere was wil ik niet bleken, en mijn witte was wel. Er circuleren ook recepten waar helemaal geen soda in voorkomt, vandaar dat ik ervoor kies om de donkere was niet met soda te doen. Op dezelfde site staat ook dat je je handdoeken beter met "normaal wasmiddel" kan wassen, maar ik heb na een jaar gebruik nog geen nadelige effecten gezien op de witte was en dus ook de handdoeken.
  woensdag 17 december 2008 @ 00:43:45 #32
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_64076655
Ik vind die wasmiddel wel interessant!
Maar soda is toch slecht voor de wasmachine?
Daarnaast, wat zou het probleem zijn dat je er geen wit mee kan wassen?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_64079800
Hier in het Noorden te koop bij 'de tuinen'.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_64087775
Je kan het recept aanhouden, maar de soda liever weglaten.
Sowieso moet je met marseillezeep vaker een kookwas gaan draaien ( met een kopje azijn erin). Marseillezeep is vetter dan waspoeders/reguliere wasmiddelen en daardoor krijg je meer zeepafzetting in je wasmachine.
Witte was kan door het gebruik van marseillezeep wat grauwer worden omdat er geen bleekmiddelen inzitten.
Ik gebruik tegenwoordig wasmiddel van ecover en soms gebruik ik persil.
pi_71348269
Net terug uit Frankrijk en weer wat blokken ingeslagen, wat een geweldig spul is het ook.
Van een stuk zeep van 1 euro (400 gr) maak je 25 liter wasmiddel, tegen circa 150 euro (=25 flessen vloeibaar wasmiddel).

Ik voelde me helemaal de Franse boerin met al dat gerasp en gewas.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  donderdag 30 juli 2009 @ 00:46:36 #36
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_71447062
die blokdingen kun je gewoon kopen bij De Natuurwinkel..
pi_107979678
Heule grote schop! Vandaag dan ook eindelijk die zeep gekocht :P Ik wil er graag vloeibare shampoo van maken maar wat is dan een goed recept? Dezelfde verhoudingen? 80 gram zeep en 5 liter kokend water en dan geen soda neem ik aan? Hoe vloeibaar is het dan?
pi_107995122
En om de vloer te boenen?
pi_107995966
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2007 11:31 schreef deom het volgende:

[..]

Dat klopt, maar mijn boerenverstand zegt dat soda bleekt. Mijn donkere was wil ik niet bleken, en mijn witte was wel. Er circuleren ook recepten waar helemaal geen soda in voorkomt, vandaar dat ik ervoor kies om de donkere was niet met soda te doen. Op dezelfde site staat ook dat je je handdoeken beter met "normaal wasmiddel" kan wassen, maar ik heb na een jaar gebruik nog geen nadelige effecten gezien op de witte was en dus ook de handdoeken.
Soda bleekt niet, het ontvet alleen. Waspoeder bestaat voor een groot deel uit soda.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_107996695
Volgens mij ligt het hier gewoon bij de linksdraaiende winkel. Ik kom er niet vaak, eigenlijk alleen voor honing, maar ik meen dat ik de laatste keer ook zo'n klomp had meegenomen. Ik heb het nog niet geprobeerd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 15 februari 2012 @ 18:27:43 #41
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_108015381
Toevallig vandaag 3 stukken Alep-zeep besteld! Bestaat uit enkel olijf- en laurierbesolie en soda, en wordt in Syrië al zo'n 4000 jaar op dezelfde manier gemaakt. Zo rond 1200 werd het door de Fransen in Marseille geïntroduceerd.

Dat spul doet echt wonderen voor mijn huid, ben er dol op, de geur, het gevoel, de puurheid, het uiterlijk zelfs.



Ik ga nu de andere toepassingen proberen, bij kleding gebruikte ik het al om vlekken te deppen, maar het schijnt zelfs gebruikt te kunnen worden bij aften en tandvleesontsteking. De laurierbesolie werkt erg ontsmettend.

heaven7, ik heb geen idee eigenlijk, volgens mij kun je ook gewoon het blok over je hoofd wrijven, zo doet men dat toch ook met die Lush-bars? Ga ik proberen in ieder geval. Goed uit te spoelen met 2 eetlepels appelazijn in 250ml water, las ik.
power to the people
  maandag 20 februari 2012 @ 10:05:11 #42
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_108178159
Nou, de bar zo over je hoofd smeren is inderdaad niet ideaal, ik had veel te veel zeep op mijn hoofd. :')

M'n schilfers zijn wel verdwenen als sneeuw voor de zon!

Vanmiddag ga ik een oplossing maken. Je kan er ook je huisdieren mee wassen, pas op want het prikt wel in de oogjes, ik ga het proberen bij mijn hondje Herman, die vaak huidproblemen heeft.
power to the people
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')