abonnement Unibet Coolblue
pi_54547492
Een vriend van me zit niet lekker in zijn baan (waar ken ik dat van?). Nu is hij hard op zoek naar iets anders, maar wil absoluut niet meer naar zijn werk en heeft zich deze ochtend ziekgemeld. Hij is helemaal niet ziek en wil van mij weten wat de risico's zijn. Ontslag is het probleem niet, hij heeft snel genoeg wat anders. Ik heb hem al gezegd dat dit niet verstandig is en hij beter weer kan gaan werken.

Maar wat kunnen ze hem maken? Hij heeft gezegd dat hij last van zijn rug heeft (heeft hij ook vaak en is moeilijk op te sporen), maar asl zijn werkgever ontdekt dat hij gewoon thuis zit en kiplekker is, kunne ze dan zijn salaris inhouden of een boete opleggen?
pi_54547564
TS = Vriend?
Rookworst zonder "R" is ookworst!
  maandag 12 november 2007 @ 12:06:20 #3
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_54547604
Nou ze kunnen moeilijk gaan doen als hij zijn ontslag aanvraagt. Over het algemeen ga je soepeltjes met elkaar om in zulke situaties, maar nu kunnen ze behoorlijk lastig gaan doen met opzegtermijnen en dat soort dingen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_54547625
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:04 schreef Bdijk het volgende:
TS = Vriend?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_54547653
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:04 schreef Bdijk het volgende:
TS = Vriend?
Begrijp ik niet? O, wacht, of ik dit schrijf over mezelf, bedoel je? Nou nee, ik heb mijn werkgever de keus gelaten. Of op kantoor niksdoen en de klanten afbekken, of thuis niks doen en geen overlast veroorzaken. Ik mocht naar huis
pi_54547674
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:06 schreef Scorpie het volgende:
Nou ze kunnen moeilijk gaan doen als hij zijn ontslag aanvraagt. Over het algemeen ga je soepeltjes met elkaar om in zulke situaties, maar nu kunnen ze behoorlijk lastig gaan doen met opzegtermijnen en dat soort dingen.
Ja,maar dat maakt vrij weinig uit, hij kan zich in de opzegtermijn nog altijd ziekmelden.
pi_54547689
Onterechte ziekmelding staat m.i. gelijk aan werkweigering; een zeer goede grond voor ontslag op staande voet.
Moet echter wel aangetoond kunnen worden, dat hij niet echt ziek is.
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_54547761
quote:
Werkweigering

Als uw werknemer ziek is, moet hij zich door een arbo-arts laten onderzoeken. Verklaart de arts dat uw werknemer kan werken, en is uw werknemer het daar niet mee eens? Dan kan hij bij een andere arts een second opinion aanvragen. Verklaart ook de tweede arts dat uw werknemer gezond is? Dan moet uw werknemer weer aan de slag gaan. Weigert hij om weer te gaan werken? Dan kunt u maatregelen nemen.

Ook als uw werknemer onvoldoende meewerkt aan zijn reďntegratie, kunt u maatregelen nemen.
Wat mag?

Uw werknemer weigert op het werk te komen. U kunt dan stoppen met de loondoorbetaling. Ook kunt u uw werknemer ontslaan wegens werkweigering. U moet dan wel aantonen dat de werknemer niet ziek is. Dat is niet makkelijk, maar ook niet onmogelijk. Stel: uw werknemer negeert herhaaldelijk een oproep van de arbo-arts zonder dat hij daar een reden voor opgeeft. Vraag dan aan de arbo-arts een verklaring van dit gedrag. Dat kan u helpen bij de het ontbinden van de arbeidsovereenkomst.

Werkt uw werknemer niet mee aan zijn reďntegratie, en wilt u hem ontslaan? Dan moet u eerst advies vragen aan UWV. Daarna moet u een ontslagvergunning aanvragen bij het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI). Of u kunt proberen de arbeidsovereenkomst te laten ontbinden door de kantonrechter.
Bron: www.arbo.nl
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_54547772
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:09 schreef OA het volgende:
Onterechte ziekmelding staat gelijk aan werkweigering; een zeer goede grond voor ontslag op staande voet.
Moet echter wel aangetoond kunnen worden, dat hij niet echt ziek is.
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  maandag 12 november 2007 @ 12:16:26 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_54547881
Onterechte ziekmelding lijkt me ook niet de juiste weg om van je werkgever af te komen. Als je daar niet op je plek zit moet je op zoek gaan naar wat anders. Zeker als TS zegt dat de vriend "snel genoeg iets anders heeft", dan is er geen reden om langer te blijven zitten dan noodzakelijk is.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_54547908
Jeetje, soort zoekt soort? Wat denk je van ontslag nemen, opzegtermijn respecteren en je werkgever respecteren? bah bah, wat een domme lui. Zowel jij als die vriend van je.
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  maandag 12 november 2007 @ 12:18:09 #12
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_54547914
En nu maar hopen dat er niemand van het bedrijf meeleest, en zich ineens bedenkt "Zeg, huppeldepup van verderop is vandaag toch thuisgebleven met rugklachten... en was hij niet ook op zoek naar een nieuwe baan?"
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  maandag 12 november 2007 @ 12:18:43 #13
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_54547935
Overigens doet iedereen dat toch wel eens? Ziek melden als je kiplekker bent. Ik wel iig
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  maandag 12 november 2007 @ 12:20:25 #14
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_54547973
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:18 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Overigens doet iedereen dat toch wel eens? Ziek melden als je kiplekker bent. Ik wel iig
Ik nooit.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  Licht Ontvlambaar maandag 12 november 2007 @ 12:28:43 #15
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54548164
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:18 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Overigens doet iedereen dat toch wel eens? Ziek melden als je kiplekker bent. Ik wel iig
Uhm, nee... sterker nog, ik meld me pas ziek als ik echt niet meer achter mijn pc kan zitten. Als ik kiplekker ben en geen zin heb om te werken, neem ik vrij...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 12 november 2007 @ 12:31:35 #16
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_54548218
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:28 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Uhm, nee... sterker nog, ik meld me pas ziek als ik echt niet meer achter mijn pc kan zitten. Als ik kiplekker ben en geen zin heb om te werken, neem ik vrij...
Ook een optie
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_54548298
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:17 schreef KinkyGiraf het volgende:
Jeetje, soort zoekt soort? Wat denk je van ontslag nemen, opzegtermijn respecteren en je werkgever respecteren? bah bah, wat een domme lui. Zowel jij als die vriend van je.
Toevallig inderdaad. 2 kennissen die allebei een waardeloze werkgever hebben. Maar waarom jou je nog energie stoppen in een werkgever die totaal niet geinteresseerd is de persoon achter de werknemer.
pi_54548318
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:28 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Uhm, nee... sterker nog, ik meld me pas ziek als ik echt niet meer achter mijn pc kan zitten. Als ik kiplekker ben en geen zin heb om te werken, neem ik vrij...
Mensen die ziek zijn en tóch gaan werken.
Lekker je collega's aansteken
  maandag 12 november 2007 @ 12:36:46 #19
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_54548337
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:18 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Overigens doet iedereen dat toch wel eens? Ziek melden als je kiplekker bent. Ik wel iig
Nee dat heb ik nog nooit gedaan. Zelfs als ik maar een klein beetje ziek ben ga ik nog gewoon werken, ik moet me wel knap beroerd voelen wil ik thuis blijven.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 12 november 2007 @ 12:37:07 #20
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_54548345
Zeg maar tegen je "vriend"

GA WERKEN LUIE HOND

Of zoek gewoon een andere baan als dit je niet bevalt.
  maandag 12 november 2007 @ 12:37:19 #21
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_54548351
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Mensen die ziek zijn en tóch gaan werken.
Lekker je collega's aansteken
Mensen die thuis blijven als ze een keer kuchen of de grote teen aan het bed stoten
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 12 november 2007 @ 12:39:05 #22
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_54548381
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Mensen die ziek zijn en tóch gaan werken.
Lekker je collega's aansteken
Soms kan je niet anders, afgelopen week was ik alleen op de afdeling, dus ik heb ff de tanden op elkaar gezet en doorgewerkt.
Nu kwam afgelopen zondag de man met de hamer en ik was ziek uit alle gaten, niet plezant.
(dus nu ziek, bah)
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
pi_54548441
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:18 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Overigens doet iedereen dat toch wel eens? Ziek melden als je kiplekker bent. Ik wel iig
en waarom zou je dat doen? Ga je ineens je eigen loon bepalen, als je meer vrije dagen wilt dan onderhandel je daar gewoon over en anders moet je ergens anders gaan werken.
I got soul, but I'm not a soldier
  maandag 12 november 2007 @ 12:45:19 #24
153991 roque79
nog geen ondertiteling
pi_54548510
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:28 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Uhm, nee... sterker nog, ik meld me pas ziek als ik echt niet meer achter mijn pc kan zitten. Als ik kiplekker ben en geen zin heb om te werken, neem ik vrij...
ik ook , vaak als je een beetje ziek bent en gewoon doorwerkt ben je er sneller overheen dan dat je thuisblijft zitten. Dan lijkt het ineens erger te worden plus dat je nergens heen kunt, even een luchtje scheppen ofzo, nee dan liever op mijn kont achter de computer op mijn werk.
Overigens hoe ziet je vriend dat voor zich: Tijdens ziek zijn (rugklachten) wel een nieuwe baan vinden, beter melden en dan vervolgens ontslag nemen? Zijn werkgever zal het vast niet doorhebben
Neem je dromen eens mee de dag in..
pi_54548573
Als ander werk vinden geenprobleem is, zoals je zegt, waarom neemt hij dan niet per direct ontslag?
pi_54548592
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:08 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Nou nee, ik heb mijn werkgever de keus gelaten. Of op kantoor niksdoen en de klanten afbekken, of thuis niks doen en geen overlast veroorzaken. Ik mocht naar huis
En niet meer terugkomen
pi_54548688
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:35 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Maar waarom jou je nog energie stoppen in een werkgever die totaal niet geinteresseerd is de persoon achter de werknemer.
Omdat je een ruggegraat hebt? Omdat je zelfrespect hebt? Omdat jij je wel fatsoenlijk kunt gedragen?

Ik gooi maar een balletje op hoor
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_54548762
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:49 schreef massy het volgende:

[..]

En niet meer terugkomen
Uiteraard maar dat was nadat ik mjn ontslagbrief had ingediend.
  maandag 12 november 2007 @ 13:00:42 #29
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_54548788
door dat soort tuig wordt het alleen maar moeilijker om echt ziek te zijn zonder verdacht te zijn.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  maandag 12 november 2007 @ 13:06:41 #30
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_54548877
als je psychische problemen hebt is een ziekmelding niet onterecht. Maar dan moet je dat wel kunnen laten blijken...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 12 november 2007 @ 13:09:06 #31
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_54548937
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:37 schreef GateWayX het volgende:
Zeg maar tegen je "vriend"

GA WERKEN LUIE HOND

Of zoek gewoon een andere baan als dit je niet bevalt.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  maandag 12 november 2007 @ 13:29:56 #32
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_54549424
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:41 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:

[..]

en waarom zou je dat doen? Ga je ineens je eigen loon bepalen, als je meer vrije dagen wilt dan onderhandel je daar gewoon over en anders moet je ergens anders gaan werken.
Waarom niet?Je moet 'het systeem' in je voordeel gebruiken. M'n vakantiedagen bewaar ik liever voor een vakantie. Nou moet ik er ook wel bij vertellen dat mijn werksituatie wat anders is dan de meesten. Een lange uitleg zou iets teveel van het goede zijn, maar laat ik het erop houden dat ik twee bazen heb die niet zo goed met elkaar communiceren (understatement). Daar maak ik handig gebruik van.
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_54549999
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:59 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Uiteraard maar dat was nadat ik mjn ontslagbrief had ingediend.
Waaruit weer blijkt dat je met dit soort uitspraken altijd heel voorzichitg moet zijn hahahaha. Net een telefoontje gehad met een directeur die op zijn knietjes lag. Of ik toch maar assieblief nog een paar daagjes wilde komen uithelpen. Aangezien ik er de humor wel van kan inzien, ga ik ze nog maar een beetje helpen. Sportiviteit naar 2 kanten.
  maandag 12 november 2007 @ 13:59:47 #34
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_54550207
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:37 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Mensen die thuis blijven als ze een keer kuchen of de grote teen aan het bed stoten
Inderdaad

*Ik heb buikgriep* (oftewel beetje verkouden en geen zin om te werken)
Bah.. Ik ben voor een verplichte keuring bij elke ziekmelding door een arts die, indien niet ziek, zelf betaald dient te worden. Volgens mij hoeft dat niet veel te kosten, zeker als je er nog een boete bovenop legt.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_54561572
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:18 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Overigens doet iedereen dat toch wel eens? Ziek melden als je kiplekker bent. Ik wel iig
Ik ben blij dat je mijn collega niet bent. Ik werk in de zorg en als er iemand ziek is, moet er vaak iemand anders een vrije dag inleveren. Dus als jij je ziekmeldt en ik kan komen werken terwijl ik eigenlijk vrij was...en later hoor ik dat je helemaal niet ziek was.....nou daar wordt ik niet blij van.
  maandag 12 november 2007 @ 22:33:27 #36
103707 Euforie
Come lie next to me
pi_54561776
Je kunt ontslagen worden wegens werkweigering. Maar de werkgever moet dan wel met een goed dossieropbouw komen en verschillende sancties hebben toegepast.

Lastig, maar wel mogelijk.
And nothing can stop me now
pi_54563057
quote:
Op maandag 12 november 2007 22:27 schreef Katinkat het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je mijn collega niet bent. Ik werk in de zorg en als er iemand ziek is, moet er vaak iemand anders een vrije dag inleveren. Dus als jij je ziekmeldt en ik kan komen werken terwijl ik eigenlijk vrij was...en later hoor ik dat je helemaal niet ziek was.....nou daar wordt ik niet blij van.
Dat begrijp ik dus niet, vrij is vrij. Je hebt dan toch dingetjes te doen waarvoor je vrij moet hebben? Kan je niet veschuiven, anders had je geen vrij nodig. Eenmaal toegekend verlof kan niet ingetrokken worden, alleen met instemming van de werknemer. Je doet het jezelf aan volgens mij.
pi_54563640
Gelukkig zijn er mensen die wel verantwoordelijkheidsgevoel hebben.
Je zal maar iemand als jij als collega hebben, daar wordt je doodziek van. Het laagste van het laagste ben je, samen met die vriend van je.
pi_54568261
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:23 schreef Weazer het volgende:
Gelukkig zijn er mensen die wel verantwoordelijkheidsgevoel hebben.
Je zal maar iemand als jij als collega hebben, daar wordt je doodziek van. Het laagste van het laagste ben je, samen met die vriend van je.
Nee, helden zoals jij met een niet ingevuld profiel, daar gaan we de oorlog mee winnen .
  FOK!fotograaf dinsdag 13 november 2007 @ 09:07:05 #40
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54568332
Naast dingen zoals wat ruggegraat tonen, zitten er weinig risico's aan. Heb bij een arbo gewerkt, dus ken de regels wel . De werkgever kan een spoedhuisbezoek bestellen, en dan komt er iemand langs om wat vragen te stellen. Die persoon heeft echter geen bevoegdheid om een medische uitspraak te doen. Dan kan er nog een uitnodiging komen voor een arts, maar daar kom je ook wel doorheen.

En tja, als het op de spits gedreven wordt, dan kan je het altijd nog op een arbeidsconflict gooien. Je vriend heeft wel een probleem als er een dossier is opgebouwd trouwens, want die gelden wel als goeie basis voor een ontslagaanvraag.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 13 november 2007 @ 09:07:41 #41
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_54568342
Willen jij en je billenmaatje nooit meer worden dan orderpicker? Staande voet ontslagen worden staat nooit zo goed op een CV. Helemaal niet omdat de uiteindelijke reden is dat jullie gewoon een stel aardsluie varkens zijn.
pi_54568490
Ziekmelden zonder dat je echt ziek bent druist tegen mijn principe in....maar aangezien ik op een HR afdeling gewerkt heb, kan ik je wel vertellen hoe wij daar mee omgingen.

Als we het niet vertrouwden, stuurden we allereerst met spoed een controleur langs. Kwam het vaker voor, dan kreeg die persoon een schriftelijke waarschuwing en we hebben het inderdaad ook meegemaakt dat iemand het totaal niet naar haar zin had en op zoek was naar een andere baan. Dan kun je diegene wel dwingen te komen werken, maar zo iemand verziekt de sfeer op een afdeling en die hebben we toen met een deadline de tijd gegeven een andere baan te zoeken. En geloof me, het lag niet aan de werkgever, want die was supersoepel (té)
pi_54568975
Nee, het hoeft ook niet persé aan de werkgever te liggen. Het kan altijd gebeuren dat de een niet met de ander overweg kan.
pi_54570378
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:08 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Dat begrijp ik dus niet, vrij is vrij. Je hebt dan toch dingetjes te doen waarvoor je vrij moet hebben? Kan je niet veschuiven, anders had je geen vrij nodig. Eenmaal toegekend verlof kan niet ingetrokken worden, alleen met instemming van de werknemer. Je doet het jezelf aan volgens mij.
Natuurlijk gaat het wel enigszins in overleg als er iemand van vrije dagen moet komen werken. Maar in de zorg zijn meestal te weinig invallers (gewoon doordat er minder interesse is dan in het zakelijke leven) en het werk moet wel doorggaan; dus uiteindelijk zal er een andere collega moeten komen opdraven. En is dat omdat een collega echt ziek is...dan doe ik het ook wel met enige tegenzin...maar je weet dat je collega zich niet zomaar ziek meldt.
  dinsdag 13 november 2007 @ 11:00:12 #45
3542 Gia
User under construction
pi_54570578
Ik kan bijna niet geloven dat de 'vriend' van TS zich ziekmeldt, omdat hij het werk niet meer zo leuk vindt. Ik heb het gevoel dat het toch wel meer is dan dat. Misschien een verstoorde arbeidsverhouding?
Doorwerken kan dan leiden naar psychische klachten, waardoor hij misschien wel langdurig thuis kan komen te zitten.

Ik raad die vriend aan om zo snel mogelijk een andere baan te zoeken, en voor de uitwerkperiode zijn verlofdagen te gebruiken, of zo.

Als er echt niks aan de hand is, en het is puur gemakzucht, dan hoop ik dat hij nooit meer ergens aan 't werk komt.
  vrijdag 16 november 2007 @ 12:58:35 #46
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_54648449
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 09:16 schreef Keukenprinsesje het volgende:
Ziekmelden zonder dat je echt ziek bent druist tegen mijn principe in....maar aangezien ik op een HR afdeling gewerkt heb, kan ik je wel vertellen hoe wij daar mee omgingen.

Als we het niet vertrouwden, stuurden we allereerst met spoed een controleur langs. Kwam het vaker voor, dan kreeg die persoon een schriftelijke waarschuwing en we hebben het inderdaad ook meegemaakt dat iemand het totaal niet naar haar zin had en op zoek was naar een andere baan. Dan kun je diegene wel dwingen te komen werken, maar zo iemand verziekt de sfeer op een afdeling en die hebben we toen met een deadline de tijd gegeven een andere baan te zoeken. En geloof me, het lag niet aan de werkgever, want die was supersoepel (té)
Met spoed is logisch, maar is nog altijd de arbodienst die bepaald of die gene ziek is of niet. En een schriftelijke waarschuwing geven ?? voor wat ? dat hij ziek is?
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_54649546
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 20:42:21 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_54649600
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 09:16 schreef Keukenprinsesje het volgende:
Als we het niet vertrouwden, stuurden we allereerst met spoed een controleur langs.
En wat zou die controleur dan moeten doen dat een schriftelijke waarschuwing rechtvaardigd? Veel meer dan controleren of zieke medewerker de deur voor hem opendoet kan hij niet. Dat die controleur ook meteen arts is geloof ik niet, dan zou dat wel een hele dure arbodienst zijn. Dat de medewerker de deur niet opendoet zegt niet zoveel, hij kan ziek/slapend in bed liggen, of bijvoorbeeld naar de dokter zijn.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  vrijdag 7 december 2007 @ 02:12:56 #49
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_55092849
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 13:43 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik hoop dat jij nooit bij mij komt te werken. Leer je verantwoordelijkheden nemen. Prima als je eens echt geen zin hebt, maar dan neem je een vrije dag en ga je je niet verschuilen achter laffe excuses.
Alsof ik dat zou willen.
Excuses? Het zijn gewoon glasharde leugens joh. En ik vertel ze nog zonder te blozen ook.
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  vrijdag 7 december 2007 @ 02:13:51 #50
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_55092861
quote:
Op maandag 12 november 2007 22:27 schreef Katinkat het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je mijn collega niet bent. Ik werk in de zorg en als er iemand ziek is, moet er vaak iemand anders een vrije dag inleveren. Dus als jij je ziekmeldt en ik kan komen werken terwijl ik eigenlijk vrij was...en later hoor ik dat je helemaal niet ziek was.....nou daar wordt ik niet blij van.
Dat ga ik toch niet vertellen! Denk even na
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_55094117
quote:
Op maandag 12 november 2007 13:29 schreef Mr_Brownstone het volgende:

[..]

Waarom niet?Je moet 'het systeem' in je voordeel gebruiken. M'n vakantiedagen bewaar ik liever voor een vakantie. Nou moet ik er ook wel bij vertellen dat mijn werksituatie wat anders is dan de meesten. Een lange uitleg zou iets teveel van het goede zijn, maar laat ik het erop houden dat ik twee bazen heb die niet zo goed met elkaar communiceren (understatement). Daar maak ik handig gebruik van.
Omdat dat in feite stelen is? Ziekteverzuim is niet goedkoop. Je steelt een hoop geld van je baas. In feite is het gewoon oplichterij. En reden voor ontslag.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  Moderator vrijdag 7 december 2007 @ 09:06:05 #52
9859 crew  Karina
Woman
pi_55094390
Lekker collegiaal van die vriend: je ziekmelden en lekker thuis gaan zitten niksen. Als hij het zo slecht heeft op zijn werk, kan hij ook een paar vrije dagen opnemen en dan een andere baan zoeken. En als hij zich vaker heeft ziekgemeld valt het heus wel op hoor: ik heb ook van die "collega's" gehad, op een gegeven moment wisten we het wel "Oh hij heeft weer geen zin om te werken".

Als hij solliciteert zou ik zijn huidige werkgever maar niet als referentie opgeven.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 8 december 2007 @ 14:45:41 #53
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_55124355
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:18 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Overigens doet iedereen dat toch wel eens? Ziek melden als je kiplekker bent. Ik wel iig
alleen klaplopers doen doen. Fatsoenlijke mensen niet.
  zaterdag 8 december 2007 @ 14:47:41 #54
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_55124382
Een echte loser die vriend. ALs zijn werkgever zou ik hem gewoon ontslaan. Mag hij tijdens sollicitatie uitleggen waarom hij geen referenties heeft en geen recht op ww heeft
pi_55162724
Ziekmelden, 2 weken geleden gedaan voor het eerst in 3 jaar. Kon mijn bed niet meer uit van de pijn. Verder...zo goed als nooit. Als ik merk dat ik ziek begin te worden, werk ik gewoon thuis. Is een luxe dat dit kan.

Ben zelf leidinggevende en als ik zou denk dat iemand zich onterecht ziekmeldt gaan we eerst het gesprek maar eens aan en als dit niet helpt en het ook nog eens erg duidelijk is dat medewerker niet echt ziek was? Eruit en snel ook (ja kan snel, het zijn allemaal uitzendkrachten). Gelukkig heb ik het nog nooit meegemaakt, afgelopen jaar ben ik de enige die me een keer ziek gemeldt heeft.

Mensen die zich onterecht ziekmelden hebben totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel! Er trots op zijn is misschien nog wel erger.
pi_55171975
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:06 schreef Scorpie het volgende:
Nou ze kunnen moeilijk gaan doen als hij zijn ontslag aanvraagt. Over het algemeen ga je soepeltjes met elkaar om in zulke situaties, maar nu kunnen ze behoorlijk lastig gaan doen met opzegtermijnen en dat soort dingen.

Ik heb nog geen 1 werkgever gehad die stond te springen dat ik wegging en vaak werd er bijna gesmeekt of er niet nog een maandje bij kon... Laat staan een maandje eerder weg... Het moet dan wel heel goed gaan met je baas wil hij dat doen, lijkt me iig niet zoals het bij TS zijn vriend gaat.
pi_55175713
Zal even kort een verhaal vertellen van een oud-collega, enigszins gerelateerd aan de mentaliteit die sommigen hebben.

Een oud-collega werkte bij mijn vorige werkgever en schepte altijd op over het geld dat hij had. Kort gezegd kwam het hier op neer. Tijdens een reorganisatie bij zijn vorige werkgever zat hij in de ondernemingsraad. Door een hoop getrek en geduw is hij daar weggegaan met een kleine ontslagvergoeding (correctiefactor 1). Meneer schept tot op vandaag nog steeds op over het geld dat hij heeft. Zijn succesje in zijn leven zeg maar. Een succes gebaseerd op het falen in zijn 'carriere'. Hij creeerde namelijk met opzet een onwerkbare situatie tussen hem en zijn leidinggevenden. Met als gevolg een rechtszaak die met een kleine ontslagvergoeding werd afgekocht. Meneer deed er alles aan om de sfeer te verzieken en zoveel mogelijk geld te verdienen aan zijn vertrek.
Nu werkt hij dus bij zijn nieuwe baas en verziekt hij de boel opnieuw (mensen tegen elkaar opzetten, zichzelf ziekmelden en anderen de schuld geven etc etc.). Al met al dezelfde mentaliteit als sommigen hier die zich ziekmelden om het minste of geringste. Mensen die noit carriere zullen maken en nooit een fatsoenlijke baan en carriere kunnen krijgen. Terwijl ieder normaal denkend mens een fatsoenlijke baan en een fatsoenlijke arbeidsverhouding kan regelen. Beetje trieste instelling als je het mij vraagt en ik als P&O-er zou er veel aan doen om die mensen met een hele dikke schop onder hun kont out te sourcen naar de sociale werkplaats. Terug naar het volk waar ze zich thuis zullen voelen. Eigenlijk te min ervoor.

Ugh, mijn 2 cents.
pi_62919133
Gadver, wat een stel heilige boontjes hier.

Krijgen jullie de zweep van je baas ofzo als je niet kan/ wil werken?

Er is nog meer dan werken alleen.
"Always pushing up the hill. Searching for the thrill of it."
  maandag 3 november 2008 @ 21:39:41 #59
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_62919196
quote:
Op maandag 3 november 2008 21:37 schreef farseer het volgende:
Gadver, wat een stel heilige boontjes hier.

Krijgen jullie de zweep van je baas ofzo als je niet kan/ wil werken?

Er is nog meer dan werken alleen.
Er is een verschil tussen de zweep krijgen en je zelf moedwillig aan je werk onttrekken
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_62919358
quote:
Op maandag 3 november 2008 21:39 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen de zweep krijgen en je zelf moedwillig aan je werk onttrekken
Ja ik heb nog even goed na zitten denken, als ik een andere baan wilt dan zou ik ook gewoon normaal mijn dagen doorwerken tot ik tegen mijn werkgever kan zeggen dat ik wat anders gevonden heb en daar per .... ga beginnen.

Maar ik stoorde me eigenlijk aan die hr/p&o mensen die denken wel te weten hoe het zit, niet iedereen is hetzelfde er zijn ook echt mensen die ziek zijn of gewoon niet willen werken door een kut sfeer op het werk die niet door hun gecreëerd is.
"Always pushing up the hill. Searching for the thrill of it."
  maandag 3 november 2008 @ 22:07:01 #61
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_62920181
quote:
Op maandag 3 november 2008 21:44 schreef farseer het volgende:
Maar ik stoorde me eigenlijk aan die hr/p&o mensen die denken wel te weten hoe het zit, niet iedereen is hetzelfde er zijn ook echt mensen die ziek zijn of gewoon niet willen werken door een kut sfeer op het werk die niet door hun gecreëerd is.
Wie zegt er dat werken altijd leuk moet zijn dan? Als het je niet bevalt zoek je een andere baan, zeg je je oude op maar hou je wel de eer aan jezelf door er te blijven werken, hoe kut het ook is.

Anders lever je maar salaris is als je niet wilt komen werken.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 3 november 2008 @ 22:59:17 #62
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_62922179
Kijk uit, zodra je tegen mensen begint dat ze dan maar salaris moeten inleveren als ze niet willen werken, dan is het opeens oneerlijk!

Trouwens, wat een kick omhoog zeg
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 5 november 2008 @ 23:23:26 #63
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_62986698
losertopic weer. Dit is dus de reden waarom de werkgevers willen dat het ontslagrecht versoepelt wordt. Goede zaak lijkt me. Hopen dat dit soort mensen geen kinderen krijgen want aan een ouder zonder integriteit heb je niks
pi_63007147
quote:
Op maandag 12 november 2007 13:06 schreef Catch22- het volgende:
als je psychische problemen hebt is een ziekmelding niet onterecht. Maar dan moet je dat wel kunnen laten blijken...
Dat is inderdaad de manier waarop veel mensen het doen. Knappe controleur die ziet of jij gewoon stevig baalt van je werk of er echt psychische klachten van hebt. Die scheidslijn is zo dun.
pi_63007228
quote:
Op donderdag 6 november 2008 18:31 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de manier waarop veel mensen het doen. Knappe controleur die ziet of jij gewoon stevig baalt van je werk of er echt psychische klachten van hebt. Die scheidslijn is zo dun.
Aan de andere kant, als je ander werk zoekt en je gaat met zogenaamde psychische klachten thuiszitten.. Welke volgende werkgever zit dan op je te wachten ?

Ik kan me iig behoorlijk ergeren aan dat soort figuren.
pi_63007526
Ik denk dat die massa jonge vrouwen die thuiszit met psychische klachten niet zozeer ander werk zoekt.
  donderdag 6 november 2008 @ 23:00:14 #67
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_63016962
quote:
Op woensdag 5 november 2008 23:23 schreef ArnoKlaassen het volgende:
losertopic weer. Dit is dus de reden waarom de werkgevers willen dat het ontslagrecht versoepelt wordt. Goede zaak lijkt me. Hopen dat dit soort mensen geen kinderen krijgen want aan een ouder zonder integriteit heb je niks
Het ontslagrecht mag van mij zonder meer versoepeld worden. Al die mensen die met vage klachten thuis zitten moeten wel weten dat ze ooit weer aan de slag moeten.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_63031392
quote:
Op donderdag 6 november 2008 23:00 schreef karr-1 het volgende:
Het ontslagrecht mag van mij zonder meer versoepeld worden. Al die mensen die met vage klachten thuis zitten moeten wel weten dat ze ooit weer aan de slag moeten.
Dat weten ze nou ook al, daar hebben we de Arbo, het UWV en de WVP al voor.
Maar jij ziet dus liever dat zieke mensen makkelijker gedumpt (kunnen) worden
  vrijdag 7 november 2008 @ 15:12:03 #69
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_63031472
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 15:07 schreef r_one het volgende:
Maar jij ziet dus liever dat zieke mensen makkelijker gedumpt (kunnen) worden
Nee. Ik (en ik neem aan ook de persoon die jij quote, maar ik spreek natuurlijk niet namens hem) zie liever dat mensen die net doen alsof ze ziek zijn makkelijker gedumpt kunnen worden.
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_63031702
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:18 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Overigens doet iedereen dat toch wel eens? Ziek melden als je kiplekker bent. Ik wel iig
Ik niet, is a-sociaal naar je collega's en überhaupt niet netjes naar het bedrijf.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_63031769
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 15:12 schreef bug_me_not2 het volgende:
Nee. Ik (en ik neem aan ook de persoon die jij quote, maar ik spreek natuurlijk niet namens hem) zie liever dat mensen die net doen alsof ze ziek zijn makkelijker gedumpt kunnen worden.
Dáár heb je echt geen versoepeld ontslagrecht voor nodig, die vallen al wel bij eerdergenoemde Arbo/UWV/WVP door de mand.
Ik zie het dus aankomen dat de echt-zieken er uitendelijk de dupe van worden.
pi_63031822
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 09:16 schreef Keukenprinsesje het volgende:
Ziekmelden zonder dat je echt ziek bent druist tegen mijn principe in....maar aangezien ik op een HR afdeling gewerkt heb, kan ik je wel vertellen hoe wij daar mee omgingen.

Als we het niet vertrouwden, stuurden we allereerst met spoed een controleur langs. Kwam het vaker voor, dan kreeg die persoon een schriftelijke waarschuwing en we hebben het inderdaad ook meegemaakt dat iemand het totaal niet naar haar zin had en op zoek was naar een andere baan. Dan kun je diegene wel dwingen te komen werken, maar zo iemand verziekt de sfeer op een afdeling en die hebben we toen met een deadline de tijd gegeven een andere baan te zoeken. En geloof me, het lag niet aan de werkgever, want die was supersoepel (té)
Bij m'n vader in de fabriek waren er ook een paar van die klojo's, als hij het niet vertrouwde ging mijn moeder meestal even langs met een fruitmand als bezorgde directeursvrouw, dan waren ze vaak binnen een half uur wel weer aan het werk..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')