abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 10 november 2007 @ 14:37:29 #1
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_54504688



Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt
Nu met eigen FOK! multiplayer-server op 85.144.78.174:3984 (wachtwoord: fokyou)

Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD.

Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch?
Er zijn een aantal verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder de belangrijkste vernieuwingen op een rij:

Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows:
  • grotere maps
  • meer en grotere vliegvelden
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • kanalen
  • elektrisch spoor
  • realistische acceleratie
  • open source (zelf patches programmeren en compilen)
  • mammoet treinen
  • vrij gevormde stations
  • vensters vergroten en verkleinen
  • spelen in een window
  • resolutie aanpassen
  • nieuwe route-vind-algoritmes
  • nieuwe AI (in ontwikkeling)
  • multiplayer via internet
  • nieuwe map-generator met realistische heuvels e.d.
  • mogelijkheid om heightmaps in te laden om zo echte landen zelf na te maken in OpenTTD
  • PBS is nog in ontwikkeling
  • nieuwe map-array in ontwikkeling die seinen op bruggen en in tunnels e.d. mogelijk maakt
  • volledig nieuw gerenderde hi-res sprites in ontwikkeling voor de nieuwe map-array
  • bruggen over schuine sporen en sporen met seinen
  • trams
  • extra zoomlevels
  • 32 bits kleuren versie
  • drive-through bushaltes
  • timetables om treinen op vaste afstanden te laten rijden

    Belangrijkste verbeteringen TTDpatch t.o.v. TTD for Windows:
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • pbs (path-based signalling)
  • elektrisch spoor
  • kanalen
  • realistische acceleratie
  • mammoet treinen
  • resolutie aanpassen
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • vrij gevormde stations
  • trams

    Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
    Installeren van OpenTTD:
    Installeer Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Bij OpenTTD zit een installatie programma (kies de stable of release candidate, het maakt niet veel uit). De installatie vraagt waar je TTD for Windows hebt geinstalleerd, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Voor de officiële installatiehandleiding, klik hier.

    Installeren van TTDPatch:
    Installeer Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Unzip de bestanden van TTDPatch in je TTD-map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil.

    Ik snap er helemaal niets van!
    Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

    Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

    De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een or

    Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

    1. Bouw een depot in de juiste richting.
    2. Klik op nieuwe voertuigen.
    3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
    4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
    5. Klik op de Ga naar-knop.
    6. Klik op een station.
    7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
    8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

    Ik wil meer winst!
    Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals).


    Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


    Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


    Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is er zo gemaakt dan aankomende treinen naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, en tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het \"afvoer\"-spoor rijden.

    Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het \"aanvoer\"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter


    Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).


    Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Dit is ook de reden waarom bij de ingang van een station altijd two-way signals moeten zijn. Op deze manier zal een trein altijd een leeg spoor kiezen, tenzij er geen meer zijn! Als een station one-way signals zou hebben, zou een spoor altijd bezet zijn, en er een file voor dat spoor staan, terwijl er bijvoorbeeld 3 lege sporen zijn! Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven:


    Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site.

    Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

    Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.


    Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn.

    Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden:


    Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

    Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
    Jazeker!
  • Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
  • Hier is een scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.
  • Er zijn ook nightlies (soort van Beta-versie) te downloaden voor OpenTTD. Deze hebben vaak net iets meer "neat features" dan de officiële versie. Downloaden kan hier
  • Tot slot zijn er ook nieuwe graphics en voertuigen te downloaden voor zowel TTDPatch als OpenTTD. Deze dingen heten newgrf\'s. Op deze site zijn er een hoop te vinden.

    Handige links
    OpenTTD
  • Officiële website: http://www.openttd.org
  • Laatste versie: http://www.openttd.org/downloads.php
  • SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
  • Nightlies: http://www.openttd.org/nightly.php
  • Server browser: http://servers.openttd.org
  • OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page
  • Lijst met nieuwe features in de nightlies: http://wiki.openttd.org/index.php/Recent_and_Current_Developments

    TTDPatch
  • Officiële website: http://www.ttdpatch.net
  • Development versie (alpha\'s): http://www.ttdpatch.net/src/

    Informatie
  • Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
  • Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
  • Signal Guide: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal.html

    Vorige delen:
    Transport Tycoon - Deel 16
    Transport Tycoon - Deel 15
    Transport Tycoon - Deel 14
    Transport Tycoon - Deel 13
    Transport Tycoon - Deel 12
    Transport Tycoon deeltje 11
    Transport Tycoon deel 10
    Transport Tycoon Deel 9
    Transport Tycoon Deel 8
    Transport Tycoon Deel 7
    Transport Tycoon Deel 6
    Transport Tycoon Deel 5
    Transport Tycoon Deel 4
    Transport Tycoon Deel 3
    Transport Tycoon Deel 2
    Transport Tycoon

    Servers van Fok!Users

  • FOK! Server (85.144.78.174:3984) gehost door Merovingian. Speciaal voor FOK!-users en nieuwe spelers! Wachtwoord: fokyou
  • Barts Server en Big Endless (85.144.78.174:3979 en 85.144.78.174:3980) gehost door Merovingian
  • Maarten 1t/m5 (nl.mine.nu:3977 t/m nl.mine.nu:3981) gehost door Maartena
  • Automatic Rock Server (85.144.78.174:3982) gehost door Merovingian

    Deze OP is gemaakt door Merovingian, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
  • I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 10 november 2007 @ 14:38:58 #2
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_54504715
    Idd, gevonden


    Op die twee andere servers wordt niet echt gespeeld
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_54504861
    wow deel 17 alweer
    daar schrok je van!!
      zaterdag 10 november 2007 @ 14:52:40 #4
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54504975
    Er is nu plek Martijn...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_54505105
    Tvp.
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
      zaterdag 10 november 2007 @ 15:02:34 #6
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_54505145
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 14:52 schreef Merovingian het volgende:
    Er is nu plek Martijn...
    Ik ben binnen
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_54507009
    Damn niet zo snel met die topics
    pi_54507361
    tvp
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_54509062
    Goeie OP

    tvp ja
      zaterdag 10 november 2007 @ 18:42:28 #11
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_54509413
    ah, weer een nieuw topic
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      zaterdag 10 november 2007 @ 19:12:14 #12
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54510062
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 10:12 schreef SuperWeber het volgende:
    Gooi jij die endless server nog weer online? Of ben je daarmee opgehouden??
    Jawel, maar ben dit weekend even bezig met her-installaties all-around. Mijn Linux bak en Windows bak zijn in principe weer klaar, ik moet alleen nog even de puntjes op de i zetten enzo
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 10 november 2007 @ 19:17:02 #13
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54510160
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 18:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
    ah, weer een nieuw topic
    Doe jij nog wel eens wat met die server van je?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 10 november 2007 @ 19:36:40 #14
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_54510668
    He, mijn bedrijf is weg. Ja, ik was meer dan 3 uur weg, maar toch. Blijft jammer.
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
      zaterdag 10 november 2007 @ 19:39:31 #15
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_54510734
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 19:17 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Doe jij nog wel eens wat met die server van je?
    Geen tijd
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_54516508
    OTTVP
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_54518331
    Kan iemand me advies geven over het volgende

    De stad wil maar niet uitbreiden terwijl er nog genoeg mogelijkheden zijn om dat te doen.
    Er zijn genoeg haltes aan de rand van de stad en de bussen rijden af en aan.
    Alles wordt compleet afgevoerd.




    edit: ondertussen heb ik bij elke bushalte een posthalte geplaatst maar dat wil nog niet helpen
    (pfff tis al weer laat en dit is zo verslavend)

    [ Bericht 9% gewijzigd door escape_nl op 11-11-2007 02:12:33 ]
      zondag 11 november 2007 @ 09:26:22 #18
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54520815
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 01:26 schreef escape_nl het volgende:
    Kan iemand me advies geven over het volgende

    De stad wil maar niet uitbreiden terwijl er nog genoeg mogelijkheden zijn om dat te doen.
    Er zijn genoeg haltes aan de rand van de stad en de bussen rijden af en aan.
    Alles wordt compleet afgevoerd.

    [ afbeelding ]


    edit: ondertussen heb ik bij elke bushalte een posthalte geplaatst maar dat wil nog niet helpen
    (pfff tis al weer laat en dit is zo verslavend)
    De stad is wel heel erg ingesloten he? Het enige wat je hoeft te hebben om in temperate een stad te laten groeien is 5 bushaltes die elk minstens 1x per 20 dagen bezocht worden door een bus. Dan groeit de stad maximaal.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_54521080
    Wat heb je die gebouwen vandaan escape_nl?

    Ik ben nieuw hier trouwens. Ook nog steeds een fanatieke TT speler!

    Hier 2 screenies van m'n ''landje'' waar ik nu mee speel.


    Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
      zondag 11 november 2007 @ 10:19:36 #20
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54521191
    Weer iemand die met Windows lelijke JPG-screenshots maakt, terwijl je met OTTD prachtige PNG's kan maken middels ctrl-s!

    Ontopic: wat een klein land! Ik speel zelf altijd 1024²... Anders heb je het zo snel volgebouwd
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_54521221
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 10:19 schreef Merovingian het volgende:
    Weer iemand die met Windows lelijke JPG-screenshots maakt, terwijl je met OTTD prachtige PNG's kan maken middels ctrl-s!

    Ontopic: wat een klein land! Ik speel zelf altijd 1024²... Anders heb je het zo snel volgebouwd
    Tsja, toen ik 1024 probeerde leek het me zo groot. Maar aangezien die steden zo snel groeien ga ik dat voortaan ook maar doen!

    En ik zal voortaan wel PNG doen.
    Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
      zondag 11 november 2007 @ 10:38:42 #22
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54521362
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 10:23 schreef Blistering het volgende:

    [..]

    Tsja, toen ik 1024 probeerde leek het me zo groot. Maar aangezien die steden zo snel groeien ga ik dat voortaan ook maar doen!

    En ik zal voortaan wel PNG doen.
    PNG is niet voor niets: Dat is compressie zonder verlies, je hebt dus niet van die lelijke artefacts. Plus dat JPG ervoor zorgt dat je het verschil tussen een pre- en exit signal niet meer ziet, doordat de gele vlakjes door de compressie dezelfde kleur krijgen. Bij PNG heb je dat niet
    En: PNG's worden kleiner dan JPG's (bij TT-screens in ieder geval)! Dus is het ook beter voor mensen met een trage internetverbinding.

    Ja het was voor mij ook wennen die mapomvang in het begin. Maar als ik nu 256² (de originele mapgrootte) speel, vind ik er echt niets aan, veel te klein. Vandaar dat ik ook nooit TTDPatch zal spelen totdat die ook bigger maps krijgt (wat ik betwijfel).
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_54521491
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 01:26 schreef escape_nl het volgende:
    Kan iemand me advies geven over het volgende

    De stad wil maar niet uitbreiden terwijl er nog genoeg mogelijkheden zijn om dat te doen.
    Er zijn genoeg haltes aan de rand van de stad en de bussen rijden af en aan.
    Alles wordt compleet afgevoerd.

    [ afbeelding ]


    edit: ondertussen heb ik bij elke bushalte een posthalte geplaatst maar dat wil nog niet helpen
    (pfff tis al weer laat en dit is zo verslavend)
    Volgens mij werkt het stad-groei-algoritme zo; de stad bepaald eerst of hij gaat groeien danwel krinpen volgens het principe dat Merovingian heeft uitgelegd, daarna wordt er onder het plaatsnaamteken een straat opgezocht, deze wordt op een random manier gevolgd totdat er een plekje ergens vrij is waar een huis neergezet kan worden. Alleen als dat zoekalgoritme steeds vastloopt op een station of iets anders waardoor hij niet verder kan zal het bouwen van een huis gewoon overgeslagen worden tot de volgende poging, dus je stad groeit niet zo snel.

    (Dit is ook de reden dat je nooit een groot station in een centrum van de stad moet bouwen, het kan dan namelijk voorkomen dat het algoritme gewoonweg geen straat kan vinden om te volgen.)
    pi_54522455
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 10:08 schreef Blistering het volgende:
    Wat heb je die gebouwen vandaan escape_nl?
    Ik speel een nightly met verschillende new grf bestanden
    pi_54523253
    Ik heb een probleem als ik een nieuwe treinset toevoeg zoals die van Serbian, BD XL of een andere set.
    Ik kan dan namelijk geen monorail selecteren ondanks dat de "tijd" op bijvoorbeeld 2020 staat.
    Is hier een oplossing voor? Wil namelijk graag ook een andere treinenset proberen.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')