abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_54483059
Weet iemand waarom je vaak minimaal 8 dagen moet reizen voor intercontinentale reizen wil je beetje normaal tarief krijgen. Ik wil bijvoorbeeld een kort bezoek brengen aan Thailand, zegge 4 dagen. En ik weet dat China Airlines volgens mij meerdere keren per dag vertrekt, echter voor een fatsoenlijk bedrag moet je er minimaal een aantal dagen tussen hebben.

Heeft iemand ook ervaring door gewoon op de bonne fooi te gaan en bij een maatschappij een retourtje haalt voor heel weinig (voor zo'n korte periode).

Ik wil het liefst in het weekend. Bijvoorbeeld vrijdag vertrekken en maandag/dinsdagochtend hier weer terug zijn
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
  vrijdag 9 november 2007 @ 15:20:04 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54483204
?

Je boekt die stoel. De uiteindelijke prijs hangt niet af van het aantal dagen dat er tussen zit hoor. Hooguit dat jij die andere dag op een piek tarief zit maar jouw theorie klopt niet. Maandag is het goedkoopst meestal. dus als je dan 4 dagen later boekt zit je i.d.d op een piek tarief. Met die 8 dagen zit je op dinsdag dus nog goedkoper.
pi_54483479
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 15:20 schreef Buschetta het volgende:
Je boekt die stoel. De uiteindelijke prijs hangt niet af van het aantal dagen dat er tussen zit hoor. Hooguit dat jij die andere dag op een piek tarief zit maar jouw theorie klopt niet. Maandag is het goedkoopst meestal. dus als je dan 4 dagen later boekt zit je i.d.d op een piek tarief. Met die 8 dagen zit je op dinsdag dus nog goedkoper.
Met die 8 dagen zit je zelfs weer op Maandag (de eerste maandag is dag 1, de laatste maandag is dag 8). Dus inderdaad: Als je op hetzelfde tijdstip weer reist heb je hetzelfde lage tarief voor beide stoelen....
pi_54483654
Als je een vlucht zo goedkoop mogelijk wilt hebben, moet je de vlucht lang van tevoren boeken. Daarnaast helpt het om niet op drukke dagen te vliegen, want ook dit maakt vaak een behoorlijk verschil. Je moet dus wat voor een goedkope vlucht over hebben.
pi_54483755
Omdat de opbrengsten van de luchtvaartmaatschappijen moeten komen uit het zakelijk verkeer. Daarom moet je voor de goedkopere tickets bij de reguliere luchtvaartmaatschappijen altijd een nacht van zaterdag op zondag en een minimum verblijf van een aantal dagen hebben.
Voor vluchten buiten Europa kan dat dus bijvoorbeeld 7-8 dagen zijn; een periode waarin een zakenreiziger niet weg kán blijven.

Door deze regeling, kun jij goedkopere tickets kopen mét deze speciale voorwaarden om de stoelen in het vliegtuig te vullen en de vlucht in z'n geheel rendabel te maken.
pi_54511257
Waarom die zaterdagnacht er dan in?
All the ducks are swimming in the water, fal de ral de ral da, fal de ral de ral da
pi_54511807
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 20:01 schreef WetLips het volgende:
Waarom die zaterdagnacht er dan in?
Omdat het meeste werk ter wereld plaatsvindt van maandag t/m vrijdag en de gemiddelde zakenreiziger op zaterdag en/of zondag thuis wil zijn
pi_54513495
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 20:22 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Omdat het meeste werk ter wereld plaatsvindt van maandag t/m vrijdag en de gemiddelde zakenreiziger op zaterdag en/of zondag thuis wil zijn
(Opzich is het ook goed nieuws dat de zaterdagnacht erbij moet zitten, zo kan je gemakkelijk een weekendje weg boeken in Europa zonder een week weg te hoeven blijven voor een beetje acceptabel tarief).

Wat ik mij afvraag... waarom wil je voor 4 dagen naar Thailand? Het goedkoopste ticket vanaf een NL luchthaven kost zo'n 700 euro retour..... En dan ga je 's middags / 's avonds weg, en kom je in de ochtend of middag de volgende dag aan, en terug vertrek je 's avonds en kom je de volgende ochtend weer aan, waardoor je ook dan niet veel aan die dag in Nederland hebt. (Hoewel MIJN werkgever daar weer anders over denkt).

Voorbeeld, je vertrekt donderdag om 14:25, komt om 06:30 aan, op vrijdag, zaterdag, zondag hele dag te besteden, en maandagnacht, (dus eigenlijk de nacht van zaterdag op zondag) moet je om 02.30 weer terugvliegen en zo kom je om 09:00 uur aan op maandag..... Je hebt dus eigenlijk maar 2 echte normale nachten....
Jetlegtechnisch kan ik wel tegen een stootje, maar dit gaat mij ff iets te ver..... (Hoewel 4 dagen New York weer wel voor mij kan, maar dat is ook maar 6-7 uur vliegen).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')