abonnement Unibet Coolblue
pi_54477865
quote:
AD

AMSTERDAM - Mirjam van H en Wesley De H zaten wekenlang onder mensonterende omstandigheden vast in een Amerikaanse cel nadat hun toeristenvisum was verlopen.

Nu klagen ze de Verenigde Staten aan wegens het schenden van hun burgerrechten. Maar voordat ze dat kunnen doen, moeten ze tegen de Staat der Nederlanden procederen. Voor 12 december dienen ze een aanklacht in wegens nalatigheid.

Mirjam en Wesley namen op 2 september 2006 het vliegtuig naar Amerika. Ze hadden hun baan en woning opgezegd om – met alleen een rugzak - voor onbepaalde tijd op reis te gaan.

Omdat Wesley ziek was geweest en ze vast hadden gezeten in een sneeuwstorm, was hun toeristenvisum verlopen. Mirjam: ,,We zagen niet echt een vet probleem. We waren onderweg naar Mexico en het ging om tien dagen.’’ Een Texaanse sheriff hield hen aan omdat ze aan het liften waren. Mirjam: ,,De sheriff was heel aardig. Hij vroeg waar we heen moesten en wilde ons wel afzetten. Net op het moment dat we onze backpacks achter in zijn wagen gooiden, kwam een man van de border control aangescheurd. Dat was andere koek.’’ De backpackers wisten toen nog niet in welke nachtmerrie ze waren beland. Na een dag in een immigratiekamp, werden ze meegenomen naar een zwaarbeveiligde gevangenis midden in de woestijn. Mirjam: ,,Ik vroeg hoe lang het ging duren. Vier maanden, zeiden ze. Daar schrokken we van. Vlak voordat we werden gescheiden, zei Wesley, maak je geen zorgen ik regel een advocaat.’’ Maar Wesley belandde halfnaakt in een isolatiecel van twee bij drie, nadat hij een vraag van een psychologisch onderzoek verkeerd had beantwoord. Na een paar dagen kreeg hij een T-shirt en na een week een boek. Hij mocht af en toe geboeid douchen. Overdag probeerde hij te slapen, want de bewaarders brachten de nachten scheldend door. Wesley zat vier weken in die isolatiecel, omdat ze hem waren vergeten. ,,Het regime is er op gericht om iedereen kapot te maken,’’ zegt hij.

De twee kregen geen advocaat toegewezen. Niemand wees hen op hun rechten. Ze mochten niet eens een telefoontje plegen. Ze kregen alleen een gevangenispak, een stukje wc-papier en een tandenborstel. Mirjam deelde een cel met meer dan tachtig vrouwen. ,,De wc’s en douches waren open en overal hingen camera’s,’’ vertelt ze. Luchten mocht niet. De eerste dagen bracht Mirjam huilend door. Later verlangde ze naar een isolatiecel, omdat het zo druk was.

Na zes weken kwam Wesley vrij. ,,Een wonder,’’ zegt hij. Via vrienden in Amerika wist hij Mirjam ook naar Nederland te krijgen. Ze gaan voorlopig niet meer naar Amerika. Wesley: ,,De natuur is prachtig, maar de Amerikaanse maatschappij is om te kotsen. Overal die Amerikaanse vlag, het lijkt nazi-Duitsland wel.’’
De VS is een bizar land geworden. De mond vol van 'vrijheid en democratie' en ondertussen het voorbeeld geven van hoe het niet moet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 14-02-2015 13:37:05 ]
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~W. Churchill
pi_54477926
Bizar
Brett Holman
  vrijdag 9 november 2007 @ 11:49:40 #3
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_54478021
te erg dit...
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_54478028
Ongelooflijk dat je als een zware crimineel wordt behandeld.Volgens mij maakt het dan ook niet uit of je een nederlands of iraaks passpoort hebt.
pi_54478058
Moeten ze hun visum maar fatsoenlijk regelen.

Eigen schuld, dikke bult... De straf is wel zwaar, en belachelijk, maar toch blijft het je eigen schuld

Mensne die denken dat elk land zo poeslief is als Nederland
  vrijdag 9 november 2007 @ 11:52:56 #6
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_54478090
Land of the free

Ik wacht nog even totdat de FOK USA fanaten dit komen bagatelliseren
  Donald Duck held vrijdag 9 november 2007 @ 11:54:25 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_54478133
Met mensenrechten neemt Amerika het inderdaad niet zo nauw. En ondertussen wel beschuldigend naar anderen wijzen. Hypocriet kutland.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_54478166
Tjeezus...
pi_54478172
Moeten ze hun visum inderdaad maar goed regelen. En ik vermoed dat ze bij hun aanhouding wel een flinke verontwaardigde Nederlandse grote bek hebben opgezet. En dat moet je bij Amerikaanse (grens)agenten dus NIET doen. Gewoon beleefd blijven en de domme toerist uithangen, dan is er niks aan de hand.

Die laatste zin getuigt in elk geval van vooringenomenheid en geeft het artikel een hoog Indymedia-gehalte.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 9 november 2007 @ 11:56:42 #10
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54478186
Die straf is natuurlijk gewoon belachelijk.
Een belletje naar de Nederlandse ambassade was natuurlijk genoeg geweest, echt om te kotsen dit.

En die Amerikanen zich maar afvragen waarom de wereld niet van hen houdt.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_54478211
Wow.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 9 november 2007 @ 11:58:30 #12
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54478227
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 11:56 schreef Strolie75 het volgende:
Moeten ze hun visum inderdaad maar goed regelen. En ik vermoed dat ze bij hun aanhouding wel een flinke verontwaardigde Nederlandse grote bek hebben opgezet. En dat moet je bij Amerikaanse (grens)agenten dus NIET doen. Gewoon beleefd blijven en de domme toerist uithangen, dan is er niks aan de hand.

Die laatste zin getuigd in elk geval van vooringenomenheid en geeft het artikel een hoog Indymedia-gehalte.
Ja man een grote mond is echt een reden om iemand weken lang in een isolatie cel te gooien.
Krijg zo het idee dat de amerikaanse agenten nog grotere machtswellustelingen zijn dan de Nederlandse.

Sowieso bizar dat je 6 weken vast kan zitten zonder een rechter of officier van justitie te zien.

Dat laatste ben ik dan wel weer met je eens.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_54478295
Tjah, dat je visum verloopt en je het niet fixed is dom...

Maar zo behandeld worden slaat totaal nergens op, belachelijk... Stomme is dat de hele wereld weet dat de VS zo met de mensenrechten omgaat, maar niemand stappen durft te nemen.
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
pi_54478358
quote:
Overal die Amerikaanse vlag, het lijkt nazi-Duitsland wel
Wat een bullshit + belediging.....klein beetje gefrustreerd
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_54478427
Wel heel dom. Je weet dat je een boerka moet dragen niets over de profeet mag zeggen Russische politieagenten nooit aan moet kijken niets kritisch over het regime mag zeggen links moet rijden je visum moet verlengen, dus ze moeten niet zeuren als ze hardhandig in een derde wereldland-cel worden gegooid.
pi_54478458
Ben benieuwd hoe dit afloopt.
pi_54478521
Deze mensen konden vrijkomen omdat ze connecties hadden en Westers waren. Lekker balen voor je als je een Mexicaan o.i.d. bent...
  vrijdag 9 november 2007 @ 12:14:04 #18
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_54478552
Je zou maar door een reden buiten jouw schuld om geen mogelijkheid gezien hebben om je visum te verlengen als je in Amerika aangehouden wordt nadat hij verloopt... Dit zijn gewoon idiote streken, dan ga je nooit meer voor je plezier naar Amerika op vakantie.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  vrijdag 9 november 2007 @ 12:15:33 #19
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_54478599
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:05 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Wat een bullshit + belediging.....klein beetje gefrustreerd
Ja vreemd hè, als je wekenlang opgesloten hebt gezeten. .
Ik ga naar huis.
  vrijdag 9 november 2007 @ 12:23:37 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_54478834
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:09 schreef zout-droppie het volgende:
Ben benieuwd hoe dit afloopt.
Sissend waarschijnlijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 9 november 2007 @ 12:33:11 #21
111528 Viajero
Who dares wins
pi_54479054
Ik ben ook wel eens langer in de VS gebleven dan mocht, geen enkel probleem mee gehad.

Ik denk dat dit niet het hele verhaal is, ze zullen vast nog wel meer hebben uitgespookt. En zoals eerder gezegd, een grote bek opzetten tegen Amerikaanse agenten kan je idd een paar dagen/weken cel opleveren.

Mensen daar hebben nog respect voor de politie (tegen hun gezicht in elk geval), onder meer doordat je dus idd wordt opgepakt als je geen respect toont aan een agent.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_54479133
Triest dit.

Dan hebben de illegalen, economische vluchtelingen en asielzoekers met de vorstelijke behandeling die men geniet in nl niets te klagen als je verhaal van de OP ernaast legt.
Niet voor de poes
pi_54479204
ziek verhaal; zeg...
pi_54479349
En de andere kant van het verhaal?

Ook gewoon ontzettend stom om geen actie te ondernemen wanneer je visum verloopt, maar ik heb het idee dat er meer aan de hand is...
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:40:38 #25
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_54480786
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:05 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Wat een bullshit + belediging.....klein beetje gefrustreerd
Je klinkt idd een beetje gefrustreerd.
Dat land vlagt alsof hun leven er vanaf hangt. Het is bijna te ziek voor woorden. Ik kan me zo'n vergelijking met duitsland tijdens het nazi regime best voorstellen.

Onbegrijpelijk trouwens dat EU burgers zo worden behandeld. Onbegrijpelijk dat EU burgers ueberhaupt een visum nodig hebben. Zie je het al voor je, europeanen die in de VS zwart als werksters en putjesscheppers gaan werken?

Ik ga toch ook niet naar darfur verhuizen omdat de mensen daar veel vriendelijker zijn
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_54480991
Ik neem dit hele verhaal met een flinke korrel zout. Een 'verkeerde opmerking' bij een 'psychologisch onderzoek' en je zit weken lang in een isoleercel? Het zal allemaal wel, ik zou graag de andere kant van dit verhaal eens horen.

En dan die laatste opmerking 'Amerika is om te kotsen, lijkt wel nazi-Duitsland'. Dat zegt wel zo'n beetje hoe simpel, kortzichtig en zelfgenoegzaam deze mensen in elkaar zitten
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:48:33 #27
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_54481008
Heeeel vreemd, maar een verhaal heeft altijd twee kanten
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:52:04 #28
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54481094
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:43 schreef Evil_Jur het volgende:
En de andere kant van het verhaal?

Ook gewoon ontzettend stom om geen actie te ondernemen wanneer je visum verloopt, maar ik heb het idee dat er meer aan de hand is...
Andere kant?
Welke handelingen aan de kant van de backpackers rechtvaardigen dan de behandeling die ze nu hebben gekregen? 6 weken opgesloten worden zonder een rechter ofzo te spreken zou nog niet terechtvaardigen zijn als ze een moord gepleegd hadden.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_54481257
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:52 schreef michiel5 het volgende:
Andere kant?
Welke handelingen aan de kant van de backpackers rechtvaardigen dan de behandeling die ze naar eigen zeggen nu hebben gekregen? 6 weken opgesloten worden zonder een rechter ofzo te spreken zou nog niet terechtvaardigen zijn als ze een moord gepleegd hadden.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:03:48 #30
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_54481341
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je klinkt idd een beetje gefrustreerd.
Dat land vlagt alsof hun leven er vanaf hangt. Het is bijna te ziek voor woorden. Ik kan me zo'n vergelijking met duitsland tijdens het nazi regime best voorstellen.

Onbegrijpelijk trouwens dat EU burgers zo worden behandeld. Onbegrijpelijk dat EU burgers ueberhaupt een visum nodig hebben. Zie je het al voor je, europeanen die in de VS zwart als werksters en putjesscheppers gaan werken?

Ik ga toch ook niet naar darfur verhuizen omdat de mensen daar veel vriendelijker zijn
Ik moet ook een visa hebben hoor hier in Thailand. Zo gek is dat allemaal niet. Maar goed dit verhaal lijkt me wat vreemd. Hoewel het mogelijk is dat het de waarheid is.
mai pen rai
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:15:13 #31
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54481653
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:58 schreef Strolie75 het volgende:

[..]
Ja ik ga er dan even van uit dat ze de waarheid spreken over hun opsluiting, heb geen reden om aan te nemen dat dat niet zo is. Dit lijkt me te bizar om te verzinnen. En wat bereiken ze er sowieso mee om zoiets te verzinnen?

Maar geef dan eens antwoord op de vraag:
Wat zou een deregelijke behandeling van deze twee kunnen rechtvaardigen? Er dus vanuitgaande dat ze inderdaad zo behandeld zijn als ze zeggen.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:17:41 #32
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_54481703
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:15 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Ja ik ga er dan even van uit dat ze de waarheid spreken over hun opsluiting, heb geen reden om aan te nemen dat dat niet zo is. Dit lijkt me te bizar om te verzinnen. En wat bereiken ze er sowieso mee om zoiets te verzinnen?

Maar geef dan eens antwoord op de vraag:
Wat zou een deregelijke behandeling van deze twee kunnen rechtvaardigen? Er dus vanuitgaande dat ze inderdaad zo behandeld zijn als ze zeggen.
Zo gaan ze met mensen om die illegaal de Mexicaans-Amerikaanse grens oversteken. Ook daar hebben ze blijkbaar 'bijzondere bevoegdheden'.
Zyggie.
pi_54481784
Mensen die denken dat Amerikan zo geweldig land is en zo veilig
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_54482429
Dat die border patrol een stel mafkezen zijn is algemeen bekend, maar erg snugger is het ook niet om met een verlopen visum bij de Mexicaanse grens te gaan lopen banjeren

Om dan op basis van die ervaring te roepen dat Amerika om te kotsen is en met nazi Duitsland te vergelijken, da's ongeveer hetzelfde als alle moslims achterlijke terroristen noemen vanwege 11 september en Afghanistan.

"Ik hou niet van generaliseren, Surinamers doen dat ook altijd zo"
pi_54482453
Ik scroll door tot ik de ava van StefanP zie
  Official ESF Kreviewer vrijdag 9 november 2007 @ 14:54:42 #36
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_54482670
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:20 schreef Slappy het volgende:
Mensen die denken dat Amerikan zo geweldig land is en zo veilig
Het is ook een geweldig land en ik heb me er nooit onveilig gevoeld. Het ligt er ook maar net aan hoe je je opstelt, denk ik. Rechtvaardigt niet dat ze weken vast hebben gezeten.
Maar dan nog, doe gewoon wat onderzoek voor je vertrekt. Je weet dat als je gepakt wordt met te hard rijden, dat je onmiddelijk voor moet komen en dat je ook dan vast kunt komen te zitten, dus moet je niet te hard rijden. Datzelfde geldt voor liften dunkt me.
pi_54482842
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:15 schreef michiel5 het volgende:
Maar geef dan eens antwoord op de vraag:
Wat zou een deregelijke behandeling van deze twee kunnen rechtvaardigen? Er dus vanuitgaande dat ze inderdaad zo behandeld zijn als ze zeggen.
Droegen ze een arafat-sjaaltje?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 9 november 2007 @ 15:05:47 #38
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54482890
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 15:03 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Droegen ze een arafat-sjaaltje?


Tuurlijk, ze hadden hun visum niet moeten laten verlopen, had het nog terrecht gevonden als ze daar een nachtje voor hadden vastgezeten en daarna op het vliegtuig naar nederland waren gezet (op eigen kosten uiteraard). Maar dit is gewoon een niet goed te praten actie.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_54482927
Ziek verhaal maar ze zijn in Amerika nogal paranoïde wat dat betreft en dat alles om schijnveiligheid te creëren. Pakken ze twee Nederlanders met een verlopen toeristenvisum terwijl er dagelijks door die gaten kaas wat ze een grens noemen duizenden Mexicanen het land binnenkomen .

Maar vooral toeristen lastig vallen, dan kom je er wel als land .
pi_54483102
Het zal omgekeerd zijn geweest, hadden we al wat clusterbommen te verwerken gehad denk ik ;')
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  vrijdag 9 november 2007 @ 15:45:43 #41
70004 niksan
net een beetje meer
pi_54483811
Volgens mij werden ze opgevangen op schiphol door Joris in HelloGoodbye (op het eind van het filmpje):

http://player.omroep.nl/?aflID=4040412&md5=c2d85138ac6ab335d287e074e2b5c784

[ Bericht 5% gewijzigd door niksan op 09-11-2007 16:00:02 ]
"May the wind always be at your back and
the sun always upon your face, and the
winds of destiny carry you aloft to
dance with the stars."
pi_54484411
USA = kut land: topic nummero 763497

Lawamena hitihala Lawamena haulala
  vrijdag 9 november 2007 @ 16:16:09 #43
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_54484476
Een simpel belletje naar de ambassade had de gehele situatie kunnen voorkomen.

Amerika helpt zichzelf zo om zeep.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_54484517
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 11:56 schreef Strolie75 het volgende:
Moeten ze hun visum inderdaad maar goed regelen. En ik vermoed dat ze bij hun aanhouding wel een flinke verontwaardigde Nederlandse grote bek hebben opgezet. En dat moet je bij Amerikaanse (grens)agenten dus NIET doen. Gewoon beleefd blijven en de domme toerist uithangen, dan is er niks aan de hand.

Die laatste zin getuigt in elk geval van vooringenomenheid en geeft het artikel een hoog Indymedia-gehalte.
mwah klopt wel er hangen belachelijk veel vlaggen aan elk gebouw.

Overigens is dit wel hun schuld maar de behandeling slaat echt nergens op.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_54484591
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 15:07 schreef MrX1982 het volgende:
Ziek verhaal maar ze zijn in Amerika nogal paranoïde wat dat betreft en dat alles om schijnveiligheid te creëren. Pakken ze twee Nederlanders met een verlopen toeristenvisum terwijl er dagelijks door die gaten kaas wat ze een grens noemen duizenden Mexicanen het land binnenkomen .

Maar vooral toeristen lastig vallen, dan kom je er wel als land .
idd
Dat begint al wanneer je het land binnenkomt en dan heb je nog geluk dat je een EU burger bent.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_54485229
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:58 schreef Strolie75 het volgende:

....naar eigen zeggen......
en dat was een toevoeging in deze quote:
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:52 schreef michiel5 het volgende:
... 6 weken opgesloten worden zonder een rechter ofzo te spreken zou nog niet terechtvaardigen zijn als ze een moord gepleegd hadden.
Je antwoord zit al in het gequote stukje.
Ook suf.
pi_54486026
"Overal die Amerikaanse vlag’’

Goh, echt snuggere mensen zijn het dus ook al niet. Anders was dit geen verrassing voor ze.

Niet snugger + visumproblemen= eigen schuld
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_54486079
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 17:28 schreef axis303 het volgende:
"Overal die Amerikaanse vlag’’

Goh, echt snuggere mensen zijn het dus ook al niet. Anders was dit geen verrassing voor ze.

Niet snugger + visumproblemen= eigen schuld
En daarom moeten deze toeristen maar een Abu Graib behandeling ondergaan?
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~W. Churchill
pi_54486164
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:54 schreef Kreator het volgende:

[..]

Het is ook een geweldig land en ik heb me er nooit onveilig gevoeld. Het ligt er ook maar net aan hoe je je opstelt, denk ik. Rechtvaardigt niet dat ze weken vast hebben gezeten.
Maar dan nog, doe gewoon wat onderzoek voor je vertrekt. Je weet dat als je gepakt wordt met te hard rijden, dat je onmiddelijk voor moet komen en dat je ook dan vast kunt komen te zitten, dus moet je niet te hard rijden. Datzelfde geldt voor liften dunkt me.
Amerika het land van criminelen/mafia
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_54486650
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 17:30 schreef Bakf het volgende:

[..]

En daarom moeten deze toeristen maar een Abu Graib behandeling ondergaan?
Als (!!!) het waar is wat ze zeggen, dan hebben ze gewoon een paar teringlijers van de border patrol ontmoet.

Zoals ik al eerder zei, om op basis daarvan Amerika als geheel te verwerpen en zelfs met Nazi vergelijkingen aan te komen, is precies hetzelfde als alle moslims 11 september in de schoenen schuiven.
pi_54486848
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je klinkt idd een beetje gefrustreerd.
Dat land vlagt alsof hun leven er vanaf hangt. Het is bijna te ziek voor woorden. Ik kan me zo'n vergelijking met duitsland tijdens het nazi regime best voorstellen.

Onbegrijpelijk trouwens dat EU burgers zo worden behandeld. Onbegrijpelijk dat EU burgers ueberhaupt een visum nodig hebben. Zie je het al voor je, europeanen die in de VS zwart als werksters en putjesscheppers gaan werken?

Ik ga toch ook niet naar darfur verhuizen omdat de mensen daar veel vriendelijker zijn
Heb een tijd door Amerika gereist van oost- naar west en de vlaggen waren op 2 handen te tellen.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  vrijdag 9 november 2007 @ 18:04:09 #52
3767 Herald
Come get some
pi_54486959
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 16:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
mwah klopt wel er hangen belachelijk veel vlaggen aan elk gebouw.
och, ik kan me nog herinneren hoe een jongen geen klein Nederlands vlaggetje op zijn bomberjack mocht dragen en dat heel FOK! van schande sprak en ineens hartstikke trots was op onze driekleur. Maar dat Amerikanen trots zijn op hun vlag is dan ontzettend fout
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_54487129
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:52 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Andere kant?
Welke handelingen aan de kant van de backpackers rechtvaardigen dan de behandeling die ze nu hebben gekregen? 6 weken opgesloten worden zonder een rechter ofzo te spreken zou nog niet terechtvaardigen zijn als ze een moord gepleegd hadden.
Hoe naief ben je? Dit is het verhaal zoals de backpackers het vertellen, welke reden heb ik om hen te vertrouwen? Zeker gezien hun achterlijke opmerkingen over vlaggen en nazi-Duitsland
  vrijdag 9 november 2007 @ 18:14:35 #54
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54487227
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 18:10 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Hoe naief ben je? Dit is het verhaal zoals de backpackers het vertellen, welke reden heb ik om hen te vertrouwen? Zeker gezien hun achterlijke opmerkingen over vlaggen en nazi-Duitsland
Je hoeft ze ook nie te vertrouwen.
Maar dan het hpothetische geval dat wat ze zeggen waar is, ze hebben inderdaad weken lang opgesloten gezeten, wat zou volgens jou een rechtvaardiging kunnen zijn ze zolang zonder proces of iets dergelijks op te sluiten?
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  vrijdag 9 november 2007 @ 18:15:12 #55
111528 Viajero
Who dares wins
pi_54487241
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 17:58 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Heb een tijd door Amerika gereist van oost- naar west en de vlaggen waren op 2 handen te tellen.
Dan heb je niet echt om je heen gekeken. Dat land is idd vol met vlaggen. Ziet er wel cool uit vind ik
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_54487245
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je klinkt idd een beetje gefrustreerd.
Dat land vlagt alsof hun leven er vanaf hangt. Het is bijna te ziek voor woorden. Ik kan me zo'n vergelijking met duitsland tijdens het nazi regime best voorstellen.
Hoe bekrompen kun je zijn zeg. Wat een typische Nederlandse gedachte om patriotisme gelijk te stellen aan nazisme. Wat is er zo verkeerd aan om je land geven!?
pi_54487257
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 17:50 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Als (!!!) het waar is wat ze zeggen, dan hebben ze gewoon een paar teringlijers van de border patrol ontmoet.

Zoals ik al eerder zei, om op basis daarvan Amerika als geheel te verwerpen en zelfs met Nazi vergelijkingen aan te komen, is precies hetzelfde als alle moslims 11 september in de schoenen schuiven.
Ik heb de indruk dat ze die vergelijking met Nazi Duitsland ook daar in de VS gemaakt hebben..
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  Donald Duck held vrijdag 9 november 2007 @ 18:15:57 #58
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_54487266
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 18:10 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Hoe naief ben je? Dit is het verhaal zoals de backpackers het vertellen, welke reden heb ik om hen te vertrouwen? Zeker gezien hun achterlijke opmerkingen over vlaggen en nazi-Duitsland
Ongetwijfeld zit er een grote kern van waarheid in. Ik heb al vaker zulke berichten gelezen. Iets simpels als een verlopen visum leidde ook daarin tot langdurig vasthouden. Die opmerking over de vlaggen komt gewoon door woede. Je zou zelf maar eens wekenlang vastgehouden moeten worden op die manier, dan krijg je ook wel hatelijke gevoelens.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Donald Duck held vrijdag 9 november 2007 @ 18:17:07 #59
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_54487286
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 18:15 schreef axis303 het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat ze die vergelijking met Nazi Duitsland ook daar in de VS gemaakt hebben..
En wat dan nog? Vrijheid van meningsuiting heet het dan, iets waar de Amerikanen zo trots op zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_54487292
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 18:14 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Je hoeft ze ook nie te vertrouwen.
Maar dan het hpothetische geval dat wat ze zeggen waar is, ze hebben inderdaad weken lang opgesloten gezeten, wat zou volgens jou een rechtvaardiging kunnen zijn ze zolang zonder proces of iets dergelijks op te sluiten?
Drukte bij de rechtbank? Het kan vanalles zijn, daarom zou ik graag meer weten dan alleen hun kant van het verhaal.
  vrijdag 9 november 2007 @ 18:17:52 #61
3767 Herald
Come get some
pi_54487301
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 18:10 schreef Evil_Jur het volgende:
Hoe naief ben je? Dit is het verhaal zoals de backpackers het vertellen, welke reden heb ik om hen te vertrouwen? Zeker gezien hun achterlijke opmerkingen over vlaggen en nazi-Duitsland
och, mensen vonden de ID-plicht in Nederland al hele erg nazïsch, laat staan dat je zo gaat denken als je zonder proces/advocaat 6 weken de bak in bent gegooid.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  vrijdag 9 november 2007 @ 18:19:27 #62
3767 Herald
Come get some
pi_54487336
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 18:17 schreef Evil_Jur het volgende:
Drukte bij de rechtbank? Het kan vanalles zijn, daarom zou ik graag meer weten dan alleen hun kant van het verhaal.
oh kom op zeg, als jij in Nederland 6 weken wordt opgesloten met als smoes het is druk bij de rechtbank pik je dat toch ook niet
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_54487682
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 18:19 schreef Herald het volgende:

[..]

oh kom op zeg, als jij in Nederland 6 weken wordt opgesloten met als smoes het is druk bij de rechtbank pik je dat toch ook niet
Nogmaals, ik wil eerst de andere kant van het verhaal horen.
  vrijdag 9 november 2007 @ 18:35:12 #64
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54487758
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 18:32 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Nogmaals, ik wil eerst de andere kant van het verhaal horen.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_54487817
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 18:17 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En wat dan nog? Vrijheid van meningsuiting heet het dan, iets waar de Amerikanen zo trots op zijn.
Hoho, de grondwet geldt in principe alleen voor mensen die legaal op Amerikaans grondgebied zijn.
  vrijdag 9 november 2007 @ 18:39:52 #66
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_54487892
En dat land moet dan de vrijheid in de wereld brengen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_54488053
quote:
De backpackers wisten toen nog niet in welke nachtmerrie ze waren beland. Na een dag in een immigratiekamp, werden ze meegenomen naar een zwaarbeveiligde gevangenis midden in de woestijn
Sona?

pi_54488090
Hoe dan ook, ik vind het ongeloofwaardig, zoals het verteld wordt.
pi_54488282
Hier speelt natuurlijk veel meer. Ik heb genoeg vrienden die in de VS leven op een verlopen visum. Soms zelfs twee of drie jaar. Praktisch gezien niks mis mee. Maar het zijn natuurlijk wel een stel oetlullen om nou net op dat moment naar de Mexicaanse grens te gaan. Dat is vragen om problemen.

Ik ga de actie's van de Amerikaanse politie en grenswachten niet goedpraten. Ik ken een Amerikaan die toevallig net een verkeerde naam had en daardoor verward werd met een gevaarlijke crimineel. Op zo'n moment voel je je echt niet prettig en merk je gewoon dat agenten te veel macht hebben.

Over het algemeen heeft de politie hier haar zaakjes trouwens wel onder controle. Ipv mensen lastig te vallen die net 3 km/h te hard rijden, worden er nog echt boeven gevangen. In 99.9% van de gevallen reageren agenten uiterst vriendelijk en correct. Maar je moet ze geen grote bek geven want daar hebben ze dus geen zin in.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_54488970
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 18:54 schreef Lyrebird het volgende:
In 99.9% van de gevallen reageren agenten uiterst vriendelijk en correct. Maar je moet ze geen grote bek geven want daar hebben ze dus geen zin in.
Maar waarom 2 onschuldige toeristen 6 weken lang al hun burgerrechten afnemen. Ze hadden net zo goed standrechtelijk geexecuteerd kunnen worden door de cipiers zonder dat er een haan naar kraaide. De VS is gewoon een eng land geworden waar de mensen in diepe angst leven. Angst voor alles en nog wat.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~W. Churchill
pi_54489203
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 19:23 schreef Bakf het volgende:

[..]

Maar waarom 2 onschuldige toeristen 6 weken lang al hun burgerrechten afnemen. Ze hadden net zo goed standrechtelijk geexecuteerd kunnen worden door de cipiers zonder dat er een haan naar kraaide. De VS is gewoon een eng land geworden waar de mensen in diepe angst leven. Angst voor alles en nog wat.
Onzin, je neemt maar aan dat ze onschuldig zijn en dat hun burgerrechten werden afgenomen omdat zij dat beweren.

Het grappige is dat ik de indruk heb dat de mensen die vraagtekens zetten bij dit verhaal zelf in de VS zijn geweest. Degene die het hardste schreeuwen en het meest verontwaardigd doen, zoals jij, hebben het land volgens mij nog nooit bezocht.
pi_54489357
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 19:23 schreef Bakf het volgende:
Maar waarom 2 onschuldige toeristen 6 weken lang al hun burgerrechten afnemen. Ze hadden net zo goed standrechtelijk geexecuteerd kunnen worden door de cipiers zonder dat er een haan naar kraaide. De VS is gewoon een eng land geworden waar de mensen in diepe angst leven. Angst voor alles en nog wat.
Ik kan je verzekeren dat ik niet in diepe angst leef. Verre van dat.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_54489545
Had een keer mijn visum laten verlopen in Afrika, Kenya...

Douane:
Ik:
Douane: Sawa Sawa hakuna Matata!
Ik: Asante Sana
Douane:
Ik:
Douane:
Ik:
Douane:
Ik:
en ik liep verder, mocht gewoon door

Afrika > USA, duidelijk..

nu nog wachten op Stefan
  vrijdag 9 november 2007 @ 20:55:53 #74
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54491257
Joaaahhh, dan hattie moar nie ziek moeten woarden hè!!! Eigen schult! Hat ie maar z'n visum moeten regelen! Daar denk je toch als eerste aan?

Oeh, ziek, ff visum regelen.... ohja, dokter bellen. Dûh!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_54491306
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 19:33 schreef Evil_Jur het volgende:

Degene die het hardste schreeuwen en het meest verontwaardigd doen, zoals jij, hebben het land volgens mij nog nooit bezocht.
In mijn hele leven al 5 keer. Van California tot New York en van Montana tot Florida. De VS is een prachtig land qua natuurschoon maar het wordt bevolkt door relatief veel idioten.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~W. Churchill
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:10:24 #76
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54491549
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 19:33 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Onzin, je neemt maar aan dat ze onschuldig zijn en dat hun burgerrechten werden afgenomen omdat zij dat beweren.

Het grappige is dat ik de indruk heb dat de mensen die vraagtekens zetten bij dit verhaal zelf in de VS zijn geweest. Degene die het hardste schreeuwen en het meest verontwaardigd doen, zoals jij, hebben het land volgens mij nog nooit bezocht.
USA Fan-boys

Zijn dezelfde mensen die gellofde dat er WMD's in Irak waren / zijn.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_54491818
Het Amerikaanse promotiefilmpje is aan deze backpackers nooit getoond.
quote:
Filmpje moet toerist in VS mild stemmen
WASHINGTON (ANP) - In een poging meer buitenlandse toeristen naar de Verenigde Staten te lokken, hebben de federale overheid en Walt Disney de handen ineengeslagen.
Een door Disney geproduceerd kort filmpje dat onder meer wordt vertoond in de aankomsthallen van internationale vliegvelden in de VS, moet de arriverende reizigers op vrolijke toon welkom heten en vooral mild stemmen.

Sinds de aanslagen van 11 september hebben de Amerikaanse toerismebranche maar ook reizigers naar de VS weinig reden tot lachen. Het aantal mensen dat naar het land op vakantie gaat, is gedaald met 17 procent. De mensen die toch gaan, zien zich geconfronteerd met zeer scherpe veiligheidsmaatregelen, lange wachtrijen en onbeschoft douanepersoneel.

,,De gelegenheid om een eerste goede indruk achter te laten bij buitenlandse bezoekers is het grootst tijdens de eerste honderd stappen als ze uit het vliegtuig komen'', stelt directielid Jay Rasulo van Walt Disney Parks en Resorts in de krant Washington Times van dinsdag. Volgens de toeristenbranche zijn de aangescherpte maatregelen noodzakelijk maar worden ze onvoldoende vergezeld door vriendelijkheid of uitleg.
http://www.trouw.nl/laats(...)t_in_VS_mild_stemmen

Het filmpje: http://www.dumpert.nl/mediabase/29887/06c2f58d/us_parks.flv.html
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:31:41 #78
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54492095
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:19 schreef MrX1982 het volgende:
Het Amerikaanse promotiefilmpje is aan deze backpackers nooit getoond.
[..]

http://www.trouw.nl/laats(...)t_in_VS_mild_stemmen

Het filmpje: http://www.dumpert.nl/mediabase/29887/06c2f58d/us_parks.flv.html
Het is uiteraard noodzakelijk om te weten of iemand homo is, en of iemand varkensvlees eet of niet. . Noodzakelijk my ass.

Welcome to the great and free America. Enjoyed the movie? Now, for security reasons: are you gay?

[ Bericht 6% gewijzigd door Yildiz op 09-11-2007 21:38:23 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_54492370
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:31 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Het is uiteraard noodzakelijk om te weten of iemand homo is, en of iemand varkensvlees eet of niet. . Noodzakelijk my ass.

Welcome to the great and free America. Enjoyed the movie? Now, for security reasons: are you gay?
Schijnveiligheid creëren. Ik begrijp dat selectieve paranoïde gedrag van de Amerikaanse overheid niet.

Alle keren zijn ze van binnenuit aangevallen maar ik als toerist moet me bij aankomst op een Amerikaans vliegveld laten behandelen alsof ik een crimineel ben. Mooi visitekaartje en de echte idioten vang je er niet mee.
pi_54492503
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:43 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Schijnveiligheid creëren. Ik begrijp dat selectieve paranoïde gedrag van de Amerikaanse overheid niet.

Alle keren zijn ze van binnenuit aangevallen maar ik als toerist moet me bij aankomst op een Amerikaans vliegveld laten behandelen alsof ik een crimineel ben. Mooi visitekaartje en de echte idioten vang je er niet mee.
De behandeling op een Amerikaans vliegveld is meestal van de zotte. De eerste paar keer kon ik de medwerker van de INS niet eens verstaan vanwege het belabberde Engels dat ze spreken. De afgelopen keren ben ik via Memphis gevlogen en daar zijn ze beter te verstaan.

Het gekste is natuurlijk dat je op zo'n vliegveld als toerist of welwillend burger als een crimineel wordt behandeld, terwijl er per dag duizenden Mexicanen illegaal de grens over steken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_54492634
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 19:33 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Onzin, je neemt maar aan dat ze onschuldig zijn en dat hun burgerrechten werden afgenomen omdat zij dat beweren.

Het grappige is dat ik de indruk heb dat de mensen die vraagtekens zetten bij dit verhaal zelf in de VS zijn geweest. Degene die het hardste schreeuwen en het meest verontwaardigd doen, zoals jij, hebben het land volgens mij nog nooit bezocht.
Nou ik ben er ook eenmaal (en nooit weer) geweest. Ik was samen met een vriend van mij een jaartje aan het reizen in Canada. Canada doorkruist en via de rocky Mountains naar Amerika, en van Detroit weer terug naar Toronto Canada.
We waren zeer goed voorbereid om de grens vanuit Canada naar Amerika over te steken alleen vonden de heren agenten aan de grens het nodig om onze auto totaal ondersteboven te halen en zelfs de bekleding en radio en noem maar op naar de klote te helpen. In de tijd dat dit gaande was moesten mijn maatje en ik binnen in een niet al te frisse ruimte wachten en wachten en nog eens wachten zonder uitleg van hoe en waarom.
Tot dat mevrouw agent ons kwam melden dat we konden gaan. Na een dikke dag vast te hebben gezeten in een kale ruimte. Zonder uitleg of verder becommandeer maar wel met een zwaar verklote auto mochten we het vrije Amerika gaan ontdekken. En het was dus echt niet zo dat wij een grote mond op hadden gezet of uberhaubt hadden durven zetten. En dat was ook nog eens in 1998. Het zal er na alle beveiligings maatregelen echt niet vrolijker op zijn geworden. En die vergelijking met nazi Duitsland is best pittig maar als je al zoveel weken van ellende hebt meegemaakt in dat land dan snap ik zulke uitspraken wel.
"Grote mannen danken voor een kwart hun roem aan hun dapperheid, voor de helft aan geluk, en voor het overige kwart aan misdaad.\"
pi_54492818
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:47 schreef Lyrebird het volgende:
De behandeling op een Amerikaans vliegveld is meestal van de zotte. De eerste paar keer kon ik de medwerker van de INS niet eens verstaan vanwege het belabberde Engels dat ze spreken. De afgelopen keren ben ik via Memphis gevlogen en daar zijn ze beter te verstaan.
Mijn ervaring bij de douane op LAX deze zomer. Ik had blijkbaar niet alles ingevuld op dat papiertje wat je in het vliegtuig al invult voor de douane en er zat een plastic hoesje om mijn paspoort en dat moest eraf. Dat werd me even medegedeeld door zo'n douanebeambte maar op een manier waarbij ik mijn vraagtekens zet. Moet dat zo kortaf. Zouden ze zo geïnstrueerd worden?
quote:
Het gekste is natuurlijk dat je op zo'n vliegveld als toerist of welwillend burger als een crimineel wordt behandeld, terwijl er per dag duizenden Mexicanen illegaal de grens over steken.
Precies wees dan consequent en beveilig die grens op een degelijke manier. Dat je veiligheid in de lucht wilt realiseren daar kan ik in komen. Ik kom graag heelhuids uit het vliegtuig maar om dan zo selectief door te schieten. Daar kweek je vooral onbegrip mee om nog maar te zwijgen of het echt werkt.
  vrijdag 9 november 2007 @ 22:32:08 #83
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_54493603
De dude lijkt op een Indonesier. Ik kan me dus wel voorstellen dat die rednecks hem hebben aangepakt. Ze zagen hem aan voor een kleurling.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_54494104
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:10 schreef michiel5 het volgende:

[..]

USA Fan-boys

Zijn dezelfde mensen die gellofde dat er WMD's in Irak waren / zijn.
Goed argument

Ik weet in ieder geval waar ik over praat, jij duidelijk niet.
pi_54494141
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:57 schreef Bakf het volgende:

[..]

In mijn hele leven al 5 keer. Van California tot New York en van Montana tot Florida. De VS is een prachtig land qua natuurschoon maar het wordt bevolkt door relatief veel idioten.
Dan heb jij andere ervaringen dan ik. Voor mij is de verhouding idioten / normale mensen ongeveer hetzelfde geweest als andere landen die ik bezocht heb.
  vrijdag 9 november 2007 @ 23:10:24 #86
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_54494437
De VS lijken op Nazi-Duitsland? Welnee, hoe kom je daar nou bij? De VS zijn het meest democratische land ter wereld!

- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 10 november 2007 @ 03:05:35 #87
1234 HiZ
Istanbullu
pi_54498542
Vastgezeten in een sneeuwstorm in de zomer in Texas, het klimaat is wel heel radicaal aan het veranderen daar in de VS. En sinds wanneer heeft de VS toeristenvisa voor een jaar? Dat hele verhaal stinkt aan alle kanten.
pi_54498597
Boe-hoe wat een stom jankverhaal. Ten eerste is het hun eigen schuld -iedere dwaas weet dat je je visa niet 'zomaar' moet laten verlopen in de VS- en ten tweede geloof ik er geen ene ruk van: waarschijnlijk is het een schromelijk overdreven, eenzijdig kijk-ons-eens-zielig-zijn verhaal. Ze zullen wel een grote bek gehad hebben en gedacht hebben dat ze zich asociaal op z'n Nederlands konden gedragen. Komen die even van een koude kermis thuis.

Don't let the door hit you on your way out.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54498655
O ja: dat commentaar op de vlag: 'het lijkt nazi-duitsland wel'

Ga volgend jaar maar lekker op de Veluwe kamperen, kneuzen.

'nuff said.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 10 november 2007 @ 03:18:33 #90
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_54498684
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 18:15 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Hoe bekrompen kun je zijn zeg. Wat een typische Nederlandse gedachte om patriotisme gelijk te stellen aan nazisme. Wat is er zo verkeerd aan om je land geven!?
Ik denk dat je net iets te veel verkeerde aannames doet in je reactie op mijn bericht. Daarnaast stel je patriotisme gelijk aan de gekte die in die al een tijdje in de US speelt, het bijna religieus veroordelen van ook maar elk vlekje kritiek op de regering, het land of politieke beslissingen.

Er is niks mis met trots zijn op het land waaraan je mee helpt op te bouwen. Een gevoel als dat is best gezond. Maar er zit nog een complete oceaan van verschil tussen -dat- en wat ze daar uitvreten.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 10 november 2007 @ 03:22:02 #91
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_54498709
"Huhuh, we're from Amsterdam, huhuh. Peace man."

.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 10 november 2007 @ 03:23:41 #92
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_54498725
En ze hadden vast dreads, van die vieze stinkende dreads die je niet mag wassen want dan gaat de klit eruit.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_54499346
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 19:33 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Onzin, je neemt maar aan dat ze onschuldig zijn en dat hun burgerrechten werden afgenomen omdat zij dat beweren.

Het grappige is dat ik de indruk heb dat de mensen die vraagtekens zetten bij dit verhaal zelf in de VS zijn geweest. Degene die het hardste schreeuwen en het meest verontwaardigd doen, zoals jij, hebben het land volgens mij nog nooit bezocht.
Ach, Amerikanen zijn compleet achterlijk als het om buitenlanders gaat.

Picture this .... in 1989 gingen ik en mijn vrouw op vakantie naar Curacao. Met een charter vanaf Brussel met een tussenstop in Maine (USA).. In Maine moesten alle passagiers het vliegtuig verlaten en met hun koffers door de douane (koffer dus eerst oppakken van 'de band' ). Vervolgens twee uur wachten en daarna konden we (weer) inchecken en naar het vliegtuig toe. Waar het allemaal voor diende? Joost mag het weten. Het was iig een vaste procedure.

Werkelijk krankzinnig allemaal.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bakf op 10-11-2007 06:25:29 ]
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~W. Churchill
pi_54499791
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 06:08 schreef Bakf het volgende:

[..]

Ach, Amerikanen zijn compleet achterlijk als het om buitenlanders gaat.

Picture this .... in 1989 gingen ik en mijn vrouw op vakantie naar Curacao. Met een charter vanaf Brussel met een tussenstop in Maine (USA).. In Maine moesten alle passagiers het vliegtuig verlaten en met hun koffers door de douane (koffer dus eerst oppakken van 'de band' ). Vervolgens twee uur wachten en daarna konden we (weer) inchecken en naar het vliegtuig toe. Waar het allemaal voor diende? Joost mag het weten. Het was iig een vaste procedure.

Werkelijk krankzinnig allemaal.
Right. En daarom zijn Amerikanen compleet achterlijk als het om buitenlanders gaat.

Verwar de Amerikanen niet met de ambtenaren die bij de INS of TSA werken. Amerikaanse ambtenaren zijn een apart slag volk, dat meestal incompetent is en moeilijk ergens anders aan de slag kan.

Persoonlijk vind ik dat Amerikanen juist beter met buitenlanders om gaan dan Nederlanders. Ik had buitenlandse vrienden in Nederland die maar slecht in Nederland konden gedeien, omdat Nederlanders vaak koud en afstandelijk zijn. Amerikanen zijn over het algemeen erg geinteresseerd in buitenlanders en schromen ook niet om je uit te nodigen voor het een of het ander. Amerikanen zijn veel warmer en gemakkelijker in de omgang.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 10 november 2007 @ 10:36:23 #95
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_54500536
Arguments by example

Ik heb juist weer omgekeerde ervaringen, Lyrebird. So who's right?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_54501102
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 08:58 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Right. En daarom zijn Amerikanen compleet achterlijk als het om buitenlanders gaat.

Verwar de Amerikanen niet met de ambtenaren die bij de INS of TSA werken. Amerikaanse ambtenaren zijn een apart slag volk, dat meestal incompetent is en moeilijk ergens anders aan de slag kan.

Persoonlijk vind ik dat Amerikanen juist beter met buitenlanders om gaan dan Nederlanders. Ik had buitenlandse vrienden in Nederland die maar slecht in Nederland konden gedeien, omdat Nederlanders vaak koud en afstandelijk zijn. Amerikanen zijn over het algemeen erg geinteresseerd in buitenlanders en schromen ook niet om je uit te nodigen voor het een of het ander. Amerikanen zijn veel warmer en gemakkelijker in de omgang.
Amerikanen zijn ronduit onbeschoft, ambtenaar of niet. New Yorkers zijn de ergsten. Het is zelfs zo erg daar dat ook Amerikanen in andere steden die voor vakantie een stedentripje maken naar de Big Apple (zeg een groep bejaarden of zo) vooraf instructies meekrijgen hoe om te gaan met de horkerige New Yorker.

John. F. Kennedy Airport is trouwens een deerniswekkende omgeving; niet echt een visitekaartje voor de VS als je vanaf daar voor het eerst de States bezoekt.

En dat overdreven gegil en druktemakerij van de Amerikanen; kijk maar eens naar Oprah of Dr. Phil op TV .... hysterische mensen waarbij je denkt "kunnen die lui eindelijk eens geholpen worden aan hun ADHD?"
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~W. Churchill
  zaterdag 10 november 2007 @ 11:22:45 #97
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_54501146
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 08:58 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Right. En daarom zijn Amerikanen compleet achterlijk als het om buitenlanders gaat.

Verwar de Amerikanen niet met de ambtenaren die bij de INS of TSA werken. Amerikaanse ambtenaren zijn een apart slag volk, dat meestal incompetent is en moeilijk ergens anders aan de slag kan.
Als je dat soort vollk aan de grens hebt staan als visitekaartje, en je weet hoe er wereldwijd op ze gereageerd wordt, dan wordt het tijd om er iets aan te doen. Een cursusje gastvrijheid lijkt me een aardig begin.
quote:
Persoonlijk vind ik dat Amerikanen juist beter met buitenlanders om gaan dan Nederlanders. Ik had buitenlandse vrienden in Nederland die maar slecht in Nederland konden gedeien, omdat Nederlanders vaak koud en afstandelijk zijn. Amerikanen zijn over het algemeen erg geinteresseerd in buitenlanders en schromen ook niet om je uit te nodigen voor het een of het ander. Amerikanen zijn veel warmer en gemakkelijker in de omgang.
Amerikanen zijn gemakkelijk in de omgang, en ze lijken warmer. Maar het zijn net goudvissen: hun geheugen duurt een minuut, en als je de hoek om gaat zijn ze hun nieuwe beste vriend alweer vergeten. Contacten met Amerikanen zijn (over het algemeen gesproken) vele malen oppervlakkiger en minder bestendig dan met Europeanen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_54502521
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 17:58 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Heb een tijd door Amerika gereist van oost- naar west en de vlaggen waren op 2 handen te tellen.
dan weet ik niet waar jij geweest bent maar op wallstreet alleen al hangen er 100den
heb er een foto van als je wilt
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_54502532
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 18:04 schreef Herald het volgende:

[..]

och, ik kan me nog herinneren hoe een jongen geen klein Nederlands vlaggetje op zijn bomberjack mocht dragen en dat heel FOK! van schande sprak en ineens hartstikke trots was op onze driekleur. Maar dat Amerikanen trots zijn op hun vlag is dan ontzettend fout
Klopt maar je kunt ook overdrijven en veel amerikanen zijn overdreven nationalistisch waar NLers te weinig nationalistisch zijn
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_54502757
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 06:08 schreef Bakf het volgende:

[..]

Ach, Amerikanen zijn compleet achterlijk als het om buitenlanders gaat.

Picture this .... in 1989 gingen ik en mijn vrouw op vakantie naar Curacao. Met een charter vanaf Brussel met een tussenstop in Maine (USA).. In Maine moesten alle passagiers het vliegtuig verlaten en met hun koffers door de douane (koffer dus eerst oppakken van 'de band' ). Vervolgens twee uur wachten en daarna konden we (weer) inchecken en naar het vliegtuig toe. Waar het allemaal voor diende? Joost mag het weten. Het was iig een vaste procedure.

Werkelijk krankzinnig allemaal.
Het is pas achterlijk om allle Amerikanen te veroordelen op basis van zo'n ervaring. Dat snap je toch wel?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')