abonnement Unibet Coolblue
pi_54428916
Post uit laatste deel: Egypte deel 4
quote:
Heb je gelijk in hoor....ben 3 keer in Egypte geweest en geen enkele piramide... Volgende keer wil ik inderdaad zo'n combi reis maken, cultuur en strand.
Zelf ga ik (we) zaterdag naar Hurghada, heb er enorm veel zin in, en hopelijk mooi weer, zal vast wel.

We zitten in het Grand Resort Azur hotel wat goede recensies kreeg op vakantiereiswijzer.nl
pi_54475387
quote:
Op woensdag 7 november 2007 14:12 schreef Slasher het volgende:
Post uit laatste deel: Egypte deel 4
[..]

Zelf ga ik (we) zaterdag naar Hurghada, heb er enorm veel zin in, en hopelijk mooi weer, zal vast wel.

We zitten in het Grand Resort Azur hotel wat goede recensies kreeg op vakantiereiswijzer.nl
Wij gaan ook zaterdag!
Welke vlucht hebben jullie?

en ja, het is mooi weer.
pi_54475605
tvp
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_54476594
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 09:51 schreef Goldfish80 het volgende:

[..]

Wij gaan ook zaterdag!
Welke vlucht hebben jullie?

en ja, het is mooi weer.
Grappig Ik weet het vluchtnummer niet maar met transavia vertrek om 14:30
  vrijdag 9 november 2007 @ 12:33:16 #5
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_54479056
Sorry voor het niet openen van een nieuw topic Ben daar niet zo'n held in.

Veel plezier in Hurghada, beter weer als hier!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_54479491
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:48 schreef Slasher het volgende:

[..]

Grappig Ik weet het vluchtnummer niet maar met transavia vertrek om 14:30
Dan zitten we bij elkaar in het vliegtuig.
pi_54479841
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:48 schreef Goldfish80 het volgende:

[..]

Dan zitten we bij elkaar in het vliegtuig.
Bizar

Als ik het vliegtuig instap roep ik keihard FOK ok dan weet je wie ik ben
pi_54479962
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:04 schreef Slasher het volgende:

[..]

Bizar

Als ik het vliegtuig instap roep ik keihard FOK ok dan weet je wie ik ben [ afbeelding ]
haha goed idee
pi_54480240
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:08 schreef Goldfish80 het volgende:

[..]

haha goed idee
En anders een prettige vakantie, in welk hotel zit je ?
pi_54481365
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:19 schreef Slasher het volgende:

[..]

En anders een prettige vakantie, in welk hotel zit je ?
Triton empire beach. Jij ook een fijne vakantie.
pi_54486154
Ik ben degene met een lichtblauwe twinlife jas
pi_54493435
en ik een een bjorn borg vest
pi_54694028
En het was weer super in Egypte!!
En op de terugreis toch Slasher nog ontmoet
pi_54700512
quote:
Op zondag 18 november 2007 14:59 schreef Goldfish80 het volgende:
En het was weer super in Egypte!!
En op de terugreis toch Slasher nog ontmoet


Wij moesten bij de 2e rontgen scanner alsnog onze waterpijp met de handbagage in laten checken, dat hadden ze op de eerste scanner bij de ingang niet gezien, stelletje s*kkels
pi_54701097
quote:
Op zondag 18 november 2007 19:29 schreef Slasher het volgende:

[..]



Wij moesten bij de 2e rontgen scanner alsnog onze waterpijp met de handbagage in laten checken, dat hadden ze op de eerste scanner bij de ingang niet gezien, stelletje s*kkels
Als je ze een euro geeft dan zien ze helemaal niets
pi_54798550
maar ook in luxor geweest en in cairo??
Wij wel deze zomer, een reis om nooit te vergeten!

http://www.markherder.nl
bij foto's staan onze foto's van egypte!
Blood in Blood out!!
360 Gametag: Lircky
pi_54801630
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 11:48 schreef Lircky het volgende:
maar ook in luxor geweest en in cairo??
Wij wel deze zomer, een reis om nooit te vergeten!

http://www.markherder.nl
bij foto's staan onze foto's van egypte!
We zijn vorig jaar naar Cairo geweest en dit jaar naar Luxor. Echt super!!
pi_54801811
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 11:48 schreef Lircky het volgende:
maar ook in luxor geweest en in cairo??
Nee maar we zijn dit wel van plan de volgende keer dat we heen gaan
pi_54854205
10 januari gaan we weer met een groep mensen naar Egypte, en dit maal naar het tentenkamp Awlad Baraka boven Marsa Alam. Heb er zin in! lekker een week lang duiken
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  dinsdag 27 november 2007 @ 11:48:31 #20
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_54866926
Ik wil in februari graag naar Egypte, bij voorkeur boek ik alleen een vlucht naar Luxor of Cairo en zoek vanaf daar m'n eigen weg. Ik ben benieuwd of er mensen ervaring hebben met een dergelijke reis en welke maatschappijen goedkope vluchten aanbieden.
I don't shine if you don't shine
  donderdag 29 november 2007 @ 19:03:57 #21
28033 Pek
je moet wat
pi_54925726
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:48 schreef Flipper01 het volgende:
Ik wil in februari graag naar Egypte, bij voorkeur boek ik alleen een vlucht naar Luxor of Cairo en zoek vanaf daar m'n eigen weg.
Als je een beetje heen en weer wilt reizen kun je denk ik beter de trein pakken ofzo of een binnenlandse vlucht, want met een auto ben je gedwongen je in colonne te verplaatsen, wat een ellende is dat

Misschien dat je er in een taxi nog doorheen kunt glippen, maar in een touringcar, minibus of wohnmobil ben je gewoon de lul. Onder politiebegeleiding van de ene toeristenfuik naar de andere

The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  vrijdag 30 november 2007 @ 09:39:18 #22
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_54939422
Ik had al gezien dat bus en treinreizen niet duur zijn! Probleem schijnt alleen te zijn dat ze toeristen niet overal toelaten ivm de veiligheid.
Ik ben van plan om een goedkoop reisje naar Luxor te zoeken en vanaf daar met de trein een uitstapje naar Aswan te maken en evt nog een tripje naar Abu Simbel. Wat is jullie ervaring met hotels? Is het makkelijk om een hotel te vinden wanneer je niks van tevoren hebt gereserveerd en wat kost het per nacht ongeveer?
I don't shine if you don't shine
pi_54941928
Een hotel kost ongeveer 30 dollar per nacht. De meeste zitten vol in februari. Ik zou het risico niet nemen.
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:13:13 #24
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_55098442
Ik ga proberen om een zo goedkoop mogelijke vlucht te boeken naar Hurghada en vanaf daar met de bus naar Luxor. In Luxor heb ik al een aantal hotels gevonden die nog niet vol zitten, nu alleen nog een betaalbare reis zien te vinden
I don't shine if you don't shine
pi_55109765
Kijk voor goedkope vluchten naar Luxor op www.jetairfly.com . Meestal kun je al voor 40 euro met vertrek vanuit Belgie vliegen
pi_55168902
wij willen eind april voor 1 weekje richting Egypte. De vriendin wil nog graag 1x terug en we zitten er aan te denken om een nijlcruise erbij te doen. Iemand suggesties??
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:21:00 #27
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_55187469
Ik ben bij D-reizen langs geweest, daar controleren ze welke aanbieder de laagste prijs heeft. Ze adviseerden mij om 8 a 10 weken van tevoren te boeken aangezien dan de meeste aanbiedingen ingaan.
Nijlcruise heb ik nog nooit gedaan, maar wat ik aan kan raden is Luxor en Aswan!
I don't shine if you don't shine
  woensdag 12 december 2007 @ 01:08:03 #28
28033 Pek
je moet wat
pi_55207714
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 11:21 schreef Flipper01 het volgende:

Nijlcruise heb ik nog nooit gedaan, maar wat ik aan kan raden is Luxor en Aswan!
Dat is de Nijlcruise, Je tuft op en neer tussen Luxor en Aswan

Zeer de moeite waard, maar bereid je voor op een logistieke ramp. Er varen honderden van die schepen rond en die willen allemaal door die ene sluis bij Esna. 2 schepen van elke kant per half uur en er liggen zo'n 60 schepen te wachten. Als je pech hebt verspeel je daar gewoon een dag

Daarnaast hanteren alle reisorganisaties hetzelfde schema, omdat je je alleen in konvooi mag verplaatsen. Dus honderden toeristen komen tegelijk bij een tempel aan, hobbelen er als een kudde pinguins doorheen en een uur later ligt die tempel er weer verlaten bij

Irritant aan een kant, maar je ligt ook dubbel van het lachen om die poppenkast, het is een ervaring!
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  woensdag 12 december 2007 @ 12:04:41 #29
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_55213476
Ik doelde meer op de kwaliteit van de steden. Je kan je tussen Aswan en Luxor prima per trein verplaatsen. Het nadeel van zo'n cruise lijkt me dat het zo langzaam gaat, op het schip zie je weinig van de echte cultuur. Ik zou er eerder voor kiezen om naar Luxor te vliegen en dan per trein of bus naar Aswan te reizen.
Ik heb het zelf enkele jaren met Djoser gedaan, toen zijn we van Cairo met de trein naar Aswan gegaan en vanaf daar met een bus richting Luxor zodat je nog de tijd hebt om de tempels in Edfu en Kom Ombo te bezoeken.
I don't shine if you don't shine
  woensdag 12 december 2007 @ 14:29:56 #30
28033 Pek
je moet wat
pi_55217430
Edfu en Kom Ombo doe je ook aan met de boot, maar het grote nadeel is inderdaad dat je niet kunt gaan en staan waar je wilt. Ik had bijvoorbeeld graag een dag langer in Luxor willen blijven, maar de boot mocht er maar 1 dag liggen want de volgende was alweer in aantocht. Met de trein lijkt het me allemaal wat vrijblijvender
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_55319629
Zondag ga ik naar Nuweiba, ben erg nieuwsgierig naar wat ik er van ga vinden. Niet zelf uitgekozen de reis, het is een cadeautje van mijn ouders, we gaan samen ter ere van hun 30 jarig huwelijkdinges en het broertje mag ook mee hehe.
pi_55683509
Dit jaar gaan we waarschijnlijk naar Marsa Alam. Zijn er hier al mensen die daar geweest zijn?
pi_55707385
Net terug vanuit Nuweiba. Een dorpje waar praktisch niks te doen is, op 4 winkeltjes na. Maar voor een strandvakantie, snorkelen en duiken is het zeker een aanrader. Ik zat in Nuweiba Village, mooie kamers alleen het all inclusive gedeelte is wat wazig. Ontbijt was super, maar lunch en avondeten waren een eentonige en vooral smaakloze verschrikking. Prachtige tuin, vlak aan zee, mooi zwembad en aan de rand van de Sinai woestijn. Reisleiding in hotel was behoorlijk slecht, weinig excursies via hem te regelen dus dan maar via andere touroperator en via hotelreceptie.

Ander dorpje Dahab, was wel leuk om te winkelen.. lag op een uur rijden afstand van Nuweiba. Overige bezienswaardigheden ook allemaal minstens op een uur afstand, maar een taxirit door de Sinai is op zich ook al een uitstapje. Katharinaklooster bekeken, erg de moeite waard ondanks de hordes toeristen. Oh en ik ben naar Jordanie geweest, naar Petra en dat was echt onbeschrijfelijk mooi en indrukwekkend. Jordanie is wel een stuk schoner dan Egypte en de mensen zijn er minder opdringend. In Egypte als vrouw zijnde vaak de botte bitch moeten uithangen om die kerels weg te krijgen, alleen een nee was op sommige plaatsen niet voldoende. Dit was overigens alleen buiten het resort en als ik alleen liep.

Geen Cairo of Luxor voor mij, helaas. Er waren niet voldoende mensen die mee wilden dus dit ga ik maar een andere keer doen. Verder waren er overdag veel vliegen en zodra de zon onder ging werden die ingewisseld voor irritant stekende muggen. Moet zeggen dat het wel erg lekker weer is geweest, zo'n 22 graden en dan snachts koelde het af naar 12 graden ongeveer. Al met al zeker wel de moeite waard
pi_56115501
Ik heb een aantal weken geleden ook een nijlcruise gedaan, een prachtige ervaring moet ik zeggen, af en toe was het wat te gehaast, vooral het dal der koningen was te gehaast, we hadden maar een uur om 3 tombes te bezoeken wat dus echt veel te kort is. We zijn dan ook de laatste dag nog met zijn vieren op eigen houtje in een taxi richting dal der koningen, dal der nobelen en deir el medina gegaan en daar zo'n 4 a 5 uur doorgebracht, ook de tombe van King Tut bezocht (extra betalen). Ook de excursie naar Abu Simbel gedaan met de bus (2,5 uur door de woestijn). Op het laatste moment toch maar voor 20 euro een excursie gedaan naar het Nubische dorp bij Aswan waar ik achteraf absoluut geen spijt van heb gehad (heb altijd al kameel willen rijden). Daar ook nog een baby-krokodil op mijn schouder gehad en gelachen met de kindertjes die zomaar je hand kwamen vasthouden en met je meeliepen door het dorp. Veel tempels gezien, veel geleerd, een reis om nooit te vergeten. Ik ga zeker weer terug naar Egypte!
Vloerplint
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:40:29 #35
168007 Chulaa
Kroketten regeren de wereld!
pi_56226589
wij gaan ook naar hurghada 21 juli. triton empire beach
-Was going to takeover the world today but instead decided to spin on chair shouting WEE!!!
-From Belgium
pi_56241092
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:40 schreef Chulaa het volgende:
wij gaan ook naar hurghada 21 juli. triton empire beach
Daar ben ik ook 2 keer geweest. Is ons goed bevallen.
pi_56696871
Ik ga eind september een nijlcruise maken, lekker op een schip over de nijl (elke dag een andere omgeving en diverse excursies maken).
Niet uit de kraan drinken, geen eten van kraampjes, inentingen, niet te (veel) koud drinken weet ik al (maar dat zijn zo een beetje de standaard dingen).

Nu wilde ik weten of jullie nog eventueel een aantal extra adviesen voor me hebben.

En dat ik ga genieten van de vakantie staat nu al vast.
pi_56714648
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 06:03 schreef Magic-IRC het volgende:
Ik ga eind september een nijlcruise maken, lekker op een schip over de nijl (elke dag een andere omgeving en diverse excursies maken).
Niet uit de kraan drinken, geen eten van kraampjes, inentingen, niet te (veel) koud drinken weet ik al (maar dat zijn zo een beetje de standaard dingen).

Nu wilde ik weten of jullie nog eventueel een aantal extra adviesen voor me hebben.

En dat ik ga genieten van de vakantie staat nu al vast.
Ja!
Neem een neusspray mee en eventueel wat hoest en keeltabletten. Ik heb er zelf veel aan gehad ghehe.
pi_56729581
Egypte, kan je daar ook nog een beetje uitgaan of niet?

Ik ga eind juni een weekje weg, zit nog te twijfelen tussen Egypte of Tunesie. Hoofddoel is niet uitgaan, maar vooral chillen en bruin worden, maar ook wel paar keer uit natuurlijk Daarna in hoogseizoen goed feesten op Kreta ofzo
  vrijdag 15 februari 2008 @ 01:41:55 #40
28033 Pek
je moet wat
pi_56740430
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 06:03 schreef Magic-IRC het volgende:
Nu wilde ik weten of jullie nog eventueel een aantal extra adviesen voor me hebben.
Koester je kleingeld, 1 tot 5 pond.
Al vraag je de tijd of de weg naar het postkantoor, men verwacht "bakshish" van je
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 10:02:56 #41
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_56743219
eind april een rondreis van 2 weken met shoestring geboekt cairo, luxor, aswan en een paar dagen de woestijn door....heb er zin in!
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 11:57:08 #42
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_56746099
Hier wil ik ook nog een keer heen ! Duiken lijkt me daar zo gruwlijk .
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_56747158
Hier heb ik ook nog een aantal tips staan:
http://www.egypte-info.eu/tips.html
pi_56762528
Nog een tip.. opdringerige lui bij winkels en restaurants waren prima te weren met het woord "later" (engelse uitspraak natuurlijk hehe).
  zondag 17 februari 2008 @ 13:49:47 #45
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_56789985
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 16:17 schreef MrHayo het volgende:
Egypte, kan je daar ook nog een beetje uitgaan of niet?

Ik ga eind juni een weekje weg, zit nog te twijfelen tussen Egypte of Tunesie. Hoofddoel is niet uitgaan, maar vooral chillen en bruin worden, maar ook wel paar keer uit natuurlijk Daarna in hoogseizoen goed feesten op Kreta ofzo
Als ik je hoofddoel zo lees kan je wellicht beter naar de Canarische Eilanden gaan of Turkije..
In Hurghada kan je wellicht nog wel bier/drank krijgen, maar in de rest van Egypte is dit vaak niet het geval. Uitgaan is volgens mij niet echt hot in Egypte.
I don't shine if you don't shine
  zondag 17 februari 2008 @ 23:17:43 #46
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_56804427
Zo. Dit weekend terug gekomen van een rondreis door Egypte. Enorm mooie reis, waarbij we onder andere in de witte woestijn en op een Felukka hebben overnacht, heel veel hebben gezien en meegemaakt, en ik me enorm vermaakt heb. Misschien typ ik nog wel een een uitgebreid verslag, maar hieronder vast een reactie op een paar andere posts met mijn eigen ervaringen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 17 februari 2008 @ 23:18:37 #47
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_56804448
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:03 schreef Pek het volgende:

[..]

Als je een beetje heen en weer wilt reizen kun je denk ik beter de trein pakken ofzo of een binnenlandse vlucht, want met een auto ben je gedwongen je in colonne te verplaatsen, wat een ellende is dat
Die colonnes gelden alleen in het gebied ten noorden van Luxor. Alles daarbuiten konden we prima zonder konvooi doen. Voor onze tocht langs de oases kregen we overigens wel een agent mee in het busje, maar daar had niemand een probleem mee. Zeker toen op een kampeeravond midden in de woestijn bleek dat hij de enige was die nog drank bij had. Een fles Famous Grouse om precies te zijn. En muziek maken bij het kampvuur kon hij ook al. Daar is de politie nog je beste vriend..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 17 februari 2008 @ 23:21:05 #48
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_56804510
quote:
Op maandag 10 december 2007 14:45 schreef stevengerrard het volgende:
wij willen eind april voor 1 weekje richting Egypte. De vriendin wil nog graag 1x terug en we zitten er aan te denken om een nijlcruise erbij te doen. Iemand suggesties??
Die nijlcruises zagen er uit als iets wat je niet wilt. Tussen Luxor en Aswan stikt het van de drijvende flatgebouwen, die allemaal hetzelfde stukje in allemaal ongeveer dezelfde tijd aanleggen. Bij iedere leuke plek zit je dus met een hele hoop andere mensen, en op die boot zelf is het ook bepaald niet rustig. Wij gingen vanuit Aswan per Felukka, dat is een zeilboot waar zo'n acht man op kunnen, naar het zuiden.

Het gaat wat trager dan zo'n boot en 's nachts mag je niet varen, maar het was veel leuker en gezelliger, en we hebben na één dag de rest per auto afgelegd. Je moet alleen zorgen dat je een goede organisatie hebt en niet ingaan op de aanboden van al die mensen die langs de boulevard een boottocht aanbieden, die willen je namelijk ook figuurlijk in de boot nemen.


Felukka, de leukere nijlcruise.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 17 februari 2008 @ 23:22:11 #49
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_56804552
quote:
Op zondag 17 februari 2008 13:49 schreef Flipper01 het volgende:

[..]

In Hurghada kan je wellicht nog wel bier/drank krijgen, maar in de rest van Egypte is dit vaak niet het geval.
Ik weet niet waar jij bent geweest, maar wij konden zelfs in de verschillende oases, die toch een stuk minder toeristisch zijn, prima aan bier en wijn komen. De bars van de meeste hotels hebben drank, in veel restaurants kun je alcohol krijgen, en als toerist kun je bij een tax-free shop, sommige bars, en volgens een lid van mijn reisgroep 'ergens op straat' ook prima en voor echt geen belachelijke prijzen aan drank komen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 17 februari 2008 @ 23:27:55 #50
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_56804707
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 22:33 schreef XrAiDeN het volgende:
ook de tombe van King Tut bezocht (extra betalen)
Naast Tutanchamon moet je ook voor het graf van Ramses VI extra betalen. Tutanchamon is leuk omdat hij zo bekend is, ziet er wel aardig uit, maar is verder niet zo boeiend. Wel grappig is dat je ook zijn mummie kon zien. Ik vond het, met studentenkorting, wel de moeite waard, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen er een tientje voor neer wil tellen.

Ramses VI is het extra geld wel zonder twijfel meer dan waard. De tombe is de grootste die momenteel open is, en is van de vijf-en-een-halve tombe die ik daar bezocht heb in de beste staat. De achterste kamer is indrukwekkend groot en van top tot teen vol mooie muurschilderingen, een erg indrukwekkend gezicht. En omdat het extra betalen is heerst er binnen een serene rust, we zijn er een half uur op ons gemak doorheen geslenterd en hebben nooit meer dan vier andere toeristen gezien. Echt een aanrader.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')