abonnement Unibet Coolblue
pi_54654181
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 16:21 schreef Dj-Flash het volgende:
Voor de liefhebber: De nieuwe Citaro's voor het GVB komen vanaf week 49. Er worden 6 per week geleverd.
Ben je een papegaai ofzo?
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de liefhebber: De nieuwe Citaro's voor het GVB komen vanaf week 49. Er worden 6 per week geleverd.
............................
  vrijdag 16 november 2007 @ 17:27:14 #152
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_54655172
Ik weet niet wat voor Citaro's het worden, maar GVB kennende gaat nu voor een vierdeursversie.
pi_54655461
een vierdeursversie citaro's bestaat die type ? gelede Citaro's hebben meestal 3 deuren maar het GVB zou 20 geledes en 20 gewone citaro's maar het worden er 40 geledes
pi_54655674
die zuidtangent citaro's hebben ook 3 deuren.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 november 2007 @ 17:55:51 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54655740
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 16:21 schreef Dj-Flash het volgende:
Voor de liefhebber: De nieuwe Citaro's voor het GVB komen vanaf week 49. Er worden 6 per week geleverd.
Leer eens quoten Sjaak
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54659439
Leuk zeg. Had ik vandaag eindelijk weer eens het geluk een oude gelede Volvo op lijn 18 te treffen, roept de chauffeur 3 haltes later om dat we allemaal over moesten stappen op een normale standdaardbus achter ons, omdat de Volvo naar de garage ging. Kunnen ze die Volvo niet meteen naar de garage sturen, i.p.v. eerst nog een paar haltes te laten rijden?

[Offtopic]
Oja, het feit dat het GVB nu een boete van 15 euro krijgt per elke te laat gereden rit werpt ook z`n vruchten af. Op het Amsterdam CS stond er een agressieve reiziger tegen de deuren aan te bonken, omdat de tram net voor zijn neus de deuren dicht had gegooid. Tijdens het wegrijden wierp de conducteur/bestuurder nog even het woord "apekut" via de buiten luidsprekers toe tegen de reiziger.
[/Offtopic]
Tok.
pi_54659506
Hoe zit dat nu met die Citaro's van het GVB?
  zaterdag 17 november 2007 @ 02:17:12 #158
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_54667523
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 17:43 schreef Dj-Flash het volgende:
een vierdeursversie citaro's bestaat die type ? gelede Citaro's hebben meestal 3 deuren maar het GVB zou 20 geledes en 20 gewone citaro's maar het worden er 40 geledes
Een vierdeurs Citaro G bestaat echt, en dan zal deze een staande motor linksachter hebben.

pi_54672135
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 20:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Hoe zit dat nu met die Citaro's van het GVB?
Het laatste nieuws is dat er een kleine vertraging is van enkele weken. Eigenlijk mag dat geen verbazing wekken bij het GVB
Het schijnt toch echt tijdens de winter te gaan gebeuren, welke winter kan ik je niet melden
pi_54673148

Gisteren bij Ede-Wageningen
pi_54673622
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 13:29 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Het laatste nieuws is dat er een kleine vertraging is van enkele weken. Eigenlijk mag dat geen verbazing wekken bij het GVB
Het schijnt toch echt tijdens de winter te gaan gebeuren, welke winter kan ik je niet melden
Ik las in het hov-railnieuws dat de eerste nieuwe Citaro's in week 49 instromen, een vrouw van het gvb klantenservice zei dat ze vanaf 6 december ingezet worden.maar weet je misschien of het vierdeursversies zullen worden of gewoon driedeursversie net als bij die zuidtangent Citaro's ?
pi_54675293
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 13:29 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Het laatste nieuws is dat er een kleine vertraging is van enkele weken. Eigenlijk mag dat geen verbazing wekken bij het GVB
Het schijnt toch echt tijdens de winter te gaan gebeuren, welke winter kan ik je niet melden
dan voor het GVB maar hopen dat de winter niet komt
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 november 2007 @ 21:21:03 #163
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54681985

Foto: Dennis Waaijer

Dat is in ieder geval al 1 barrel op de Friese wegen minder.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 18 november 2007 @ 02:52:54 #164
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_54687863
Waarom zijn er zoveel over aan het stappen op Citaro's? Op de Zuid Targent gaat men van NewAG300's naar Citaro's? Zijn die Citaro's zoveel beter?
Bedoel de meesten zijn niet eens volledig gelijkvloers, terwijl veel concessieverleners dat wel als eis aangeven.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_54695232
Hoi , zie hier voor het eerst deze bussentopic, ben op het moment vrachtwagenchauffeur, zit stevig te denken om buschauffeur te worden, wie o wie kan mij zoveel mogelijk vertellen over het vak , ben naarstig op zoek naar meer informatie betreffende het vak, en dan bedoel ik informatie qua loon blokken roosters etc. Het nadeel van vrachtwagenchauffeur is de moeilijke combinatie werk/privéleven door de lange dagen van 13/14 uur per dag die je maakt , als buschauffeur krijg je weer te maken met de onregelmatige werktijden, is het per definitie beter buschauffeur of vrachtwagenchauffeur te zijn?
pi_54697880
quote:
Op zondag 18 november 2007 15:54 schreef Kaiba het volgende:
Hoi , zie hier voor het eerst deze bussentopic, ben op het moment vrachtwagenchauffeur, zit stevig te denken om buschauffeur te worden, wie o wie kan mij zoveel mogelijk vertellen over het vak , ben naarstig op zoek naar meer informatie betreffende het vak, en dan bedoel ik informatie qua loon blokken roosters etc. Het nadeel van vrachtwagenchauffeur is de moeilijke combinatie werk/privéleven door de lange dagen van 13/14 uur per dag die je maakt , als buschauffeur krijg je weer te maken met de onregelmatige werktijden, is het per definitie beter buschauffeur of vrachtwagenchauffeur te zijn?
mischien moet je gewoon eens langs gaan bij een vervoerder?

mischien wil een bussjoof je het ook wel uitleggen als die er tijd voor heeft
pi_54698477
In aanvulling daarop:
Ik heb een tijdje bij een dealer gewerkt van bedrijfswagens (Scania). Uiteraard hadden we daar veel vrachtwagenchauffeurs maar ook touringcarchauffeurs. Deze zijn, even generaliserend gezegd, een stuk socialer. Je hebt veel te maken met klanten, je hoeft niet zelf te laten en te lossen wat je je rug scheelt. Je rijdt voor grotere bedrijven waar de zaken beter geregeld zijn dan een transporteur. Zulke langen dagen als je op de vrachtwagen maakt zul je op de bus absoluut niet halen.
Ik heb een aantal vrachtwagenchauffeurs gesproken die hun vrouw zijn kwijtgeraakt omdat ze zo weinig thuis waren. Dat zat die vrouw op een gegeven moment bij de buurman, dat is te verwachten natuurlijk. Wat het sociale aspect betreft vind ik het een goede actie om over te stappen.
Ik zal je aanraden om eens een dagkaart te kopen en eens in het gebied rond te rijden als passagier. Gewoon eens kijken hoe het gaat en of je dat bevalt. Een praatje met chauffeurs over het werk en de dingen die jij belangrijk vind om te weten.
Ook kun je rondkijken op sites over bussen zoals. opeenshadikhetforum.nl, openbaarvervoerinboskoop.nl, busfreaks.nl etc
Er worden in heel veel plaatsen buschauffeurs gezocht omdat de uitstroom van mensen die met pensioen gaan hoog is en door conssesiewisselingen waardoor er meer bussen gaan rijden.
Succes!
pi_54698658
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 20:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Hoe zit dat nu met die Citaro's van het GVB?
De eerste is afgelopen vrijdag in garage Noord geweest. Er wordt bekeken of en wat voor instructie er moet worden georganiseerd voor de chauffeurs. 25 komen vanuit garage Noord te rijden en 15 vanuit garage West.
Wanneer de eerste precies ingezet wordt is mij nog niet bekend maar gezien de materieel positie van GVB bussen kan dat niet lang meer duren.
Owja ook worden de 2 wasmachines in garage Noord vervangen.
pi_54698688
quote:
Op zondag 18 november 2007 18:00 schreef Willy84 het volgende:
In aanvulling daarop:
Ik heb een tijdje bij een dealer gewerkt van bedrijfswagens (Scania). Uiteraard hadden we daar veel vrachtwagenchauffeurs maar ook touringcarchauffeurs. Deze zijn, even generaliserend gezegd, een stuk socialer. Je hebt veel te maken met klanten, je hoeft niet zelf te laten en te lossen wat je je rug scheelt. Je rijdt voor grotere bedrijven waar de zaken beter geregeld zijn dan een transporteur. Zulke langen dagen als je op de vrachtwagen maakt zul je op de bus absoluut niet halen.
Ik heb een aantal vrachtwagenchauffeurs gesproken die hun vrouw zijn kwijtgeraakt omdat ze zo weinig thuis waren. Dat zat die vrouw op een gegeven moment bij de buurman, dat is te verwachten natuurlijk. Wat het sociale aspect betreft vind ik het een goede actie om over te stappen.
Ik zal je aanraden om eens een dagkaart te kopen en eens in het gebied rond te rijden als passagier. Gewoon eens kijken hoe het gaat en of je dat bevalt. Een praatje met chauffeurs over het werk en de dingen die jij belangrijk vind om te weten.
Ook kun je rondkijken op sites over bussen zoals. opeenshadikhetforum.nl, openbaarvervoerinboskoop.nl, busfreaks.nl etc
Er worden in heel veel plaatsen buschauffeurs gezocht omdat de uitstroom van mensen die met pensioen gaan hoog is en door conssesiewisselingen waardoor er meer bussen gaan rijden.
Succes!
Weet je of die nieuwe Citaro's voor het GVB helemaal gelijkvloers worden of krijgt de achterste gedeelte een verhoging net als die zuidtangent Citaro's?
pi_54698733
Weet ik niet, ik heb de eerste nog niet zelf gezien.
pi_54698738
quote:
Op zondag 18 november 2007 18:10 schreef Willy84 het volgende:

[..]

De eerste is afgelopen vrijdag in garage Noord geweest. Er wordt bekeken of en wat voor instructie er moet worden georganiseerd voor de chauffeurs. 25 komen vanuit garage Noord te rijden en 15 vanuit garage West.
Wanneer de eerste precies ingezet wordt is mij nog niet bekend maar gezien de materieel positie van GVB bussen kan dat niet lang meer duren.
Owja ook worden de 2 wasmachines in garage Noord vervangen.
Garage zuid krijgt ze toch ook ?
pi_54698772
want lijn 41 gaat met gelede bussen rijden vanaf de nieuwe dienstregeling in december.
pi_54698861


[ Bericht 100% gewijzigd door Dj-Flash op 18-11-2007 18:57:37 ]
pi_54700843
quote:
Op zondag 18 november 2007 18:15 schreef Dj-Flash het volgende:
want lijn 41 gaat met gelede bussen rijden vanaf de nieuwe dienstregeling in december.
Dat gaat voorlopig niet door.
pi_54701728
quote:
Op zondag 18 november 2007 19:41 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Dat gaat voorlopig niet door.
Hoezo niet dan ?

[ Bericht 1% gewijzigd door Dj-Flash op 18-11-2007 21:49:54 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')