abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 6 november 2007 @ 14:37:48 #76
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_54405300
Ik zit net te lezen over de Proto-Krakatau. Had echt geen idee dat de caldera zo belachelijk groot is geweest in de 6e eeuw

KLIK
pi_54407264
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 14:37 schreef Tokamak het volgende:
Ik zit net te lezen over de Proto-Krakatau. Had echt geen idee dat de caldera zo belachelijk groot is geweest in de 6e eeuw [afbeelding]

KLIK
ja, dat was een mega-vulkaan (is nog, alleen weinig van te zien vooralsnog
  Moderator woensdag 7 november 2007 @ 09:13:43 #78
8781 crew  Frutsel
pi_54422649
Indah, had jij de OP WIKI aangepast? Misschien wat interessante links voor de OP
Soort gelijke vulkaan topics uit DE

Krakatau (de grootste vulkaanuitbarsting ooit)
Supervulkaan: Activiteit onder Yellowstone neemt toe
Mount St.Helens - Mei 1980 - Toen en Nu

(linkjes ff toegevoegd in de OP van dit deel)
pi_54422995
quote:
Op woensdag 7 november 2007 09:13 schreef Frutsel het volgende:
Indah, had jij de OP WIKI aangepast? Misschien wat interessante links voor de OP
Soort gelijke vulkaan topics uit DE

Krakatau (de grootste vulkaanuitbarsting ooit)
Supervulkaan: Activiteit onder Yellowstone neemt toe
Mount St.Helens - Mei 1980 - Toen en Nu

(linkjes ff toegevoegd in de OP van dit deel)
Ik heb de OP alleen voorzien van een linkje naar dit topic. Ik zal je drie links er ook bij zetten zodadelijk.
  Moderator woensdag 7 november 2007 @ 09:47:48 #80
8781 crew  Frutsel
pi_54423191
quote:
Op woensdag 7 november 2007 09:34 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Ik heb de OP alleen voorzien van een linkje naar dit topic. Ik zal je drie links er ook bij zetten zodadelijk.
Thx, als je de OP in de wiki kan updaten, graag. Op naar deel vier
pi_54423424
quote:
Op woensdag 7 november 2007 09:47 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Thx, als je de OP in de wiki kan updaten, graag. Op naar deel vier [afbeelding]
is gedaan
  woensdag 7 november 2007 @ 13:00:43 #82
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_54427088
quote:
KEDIRI, 07 November 2007 - The Mount Kelud volcano in eastern Java is still active. As is reported by reporters at the scene, the lava island inside the crater lake of the volcano is still growing. This is measured by the number of tremors originating from the crater. Clouds of white steam and smoke are still exhausted by the central part of the crater and reach altitudes of around 1,000 meters. The observation post for the Kelud volcano reported that there were 25 tremors inside the crater which caused the exhaust of white clouds of steam.
Een zware bevalling dus...

Wat zal er dan een kracht achter de uitbarsting gaan zitten als de kurk eindelijk eraf gaat.
be nice or go away
  woensdag 7 november 2007 @ 15:28:46 #84
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_54430868
quote:
Op woensdag 7 november 2007 13:00 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Een zware bevalling dus...

Wat zal er dan een kracht achter de uitbarsting gaan zitten als de kurk eindelijk eraf gaat.
ja, daar word je wel een beetje bang voor als het zo lang duurt
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  woensdag 7 november 2007 @ 15:33:01 #85
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_54430997
quote:
Op woensdag 7 november 2007 15:28 schreef Againzender het volgende:

[..]

ja, daar word je wel een beetje bang voor als het zo lang duurt
Laat staan wat de bevolking doet als het zo lang duurt.

Beetje tot het laatste moment zorgen voor hun gewassen...
Binnen nu en ehhh een maand ZIJN dr geen gewassen meer!
  woensdag 7 november 2007 @ 15:45:04 #86
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54431343
Ik ben benieuwd hoe dat gaat de komende dagen..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54447884
quote:
Op woensdag 7 november 2007 15:33 schreef Tokamak het volgende:

[..]

Laat staan wat de bevolking doet als het zo lang duurt.

Beetje tot het laatste moment zorgen voor hun gewassen...
Binnen nu en ehhh een maand ZIJN dr geen gewassen meer!
pi_54448717
Kans op uitbarsting vulkaan op Java afgenomen

Het gevaar dat de vulkaan Kelud op het Indonesische eiland Java tot uitbarsting komt is zodanig verminderd dat duizenden geëvacueerde omwonenden mogen terugkeren naar hun huizen. Dat heeft de Indonesische vulkanologische dienst donderdag bekendgemaakt.

Er is weken gedacht dat de Kelud elk moment tot uitbarsting kon komen. Eind september al werd de evacuatie gelast van 24.000 omwonenden. Velen weigerden te vertrekken en werden onder dwang geëvacueerd, maar veel evacués gingen al snel weer terug naar huis. De bewoners van dorpen rond de vulkaan moeten volgens de autoriteiten wel waakzaam blijven, omdat de kans op een uitbarsting blijft bestaan. Omwonenden is aangeraden weg te blijven uit de buurt van de krater, die nog altijd rookt.

In 1919 vielen bij een uitbarsting van de Kelud meer dan vijfduizend doden. Volgens de overlevering was de uitbarsting honderden kilometers verderop te horen. In 1990 kostte een kleinere uitbarsting aan meer dan dertig mensen het leven.
pi_54448755
jeps, het is allemaal tot nu toe meegevallen

de 'sleutelbewaarder' (spirituele beheerder van de vulkaan) zegt echter: "Er komt pas een uitbarsting als de mensen terug naar hun huizen gaan en de politie de posten verlaat."

Ze zei dit gisteren trouwens. Ik geloof er niet in, maar het wel toevallig dat precies een dag later de mensen terug mogen, niet?
  donderdag 8 november 2007 @ 09:03:27 #90
3185 Adelante
To let it go now
pi_54449040
en die mensen gaan ze natuurlijk niet voor een tweede keer wegkrijgen, "ja, want de eerste keer zijn we ook al voor niets geevacueerd"
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_54449125
quote:
Op donderdag 8 november 2007 09:03 schreef Adelante het volgende:
en die mensen gaan ze natuurlijk niet voor een tweede keer wegkrijgen, "ja, want de eerste keer zijn we ook al voor niets geevacueerd" [afbeelding]
jeps, en sommigen hebben al drie weken 'gezeten', wat ook niet echt bevorderlijk is geloof ik.
  donderdag 8 november 2007 @ 10:19:33 #92
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_54450202
quote:
Op donderdag 8 november 2007 09:10 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

jeps, en sommigen hebben al drie weken 'gezeten', wat ook niet echt bevorderlijk is geloof ik.
In een eerdere post had ik gelezen dan Kelud 'at the point of no return' zat, , kan het ook zo zijn dat hij alsnog gewoon gaat, net als die andere keren, zonder waarschuwing?
Dan is het ineens wel een 'reguliere' Kelud uitbarsting geworden, een soort van 'HAHA Fooled you' idee?
Ik zou toch niet graag op de helling van zo'n vulkaan willen wonen, alleen het idee al dat je alles zomaar kwijt kunt zijn als het ding het op z'n heupen krijgt.
be nice or go away
pi_54450489
er komt zeker wel een uitbarsting, ooit. Een beetje hetzelfde verhaal met de 'big one' qua aardbevingen die ook zeker eens komt.
pi_54450645
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:19 schreef kahaarin het volgende:

Ik zou toch niet graag op de helling van zo'n vulkaan willen wonen, alleen het idee al dat je alles zomaar kwijt kunt zijn als het ding het op z'n heupen krijgt.
Maar daar staat tegenover dat de hellingen van vulkanen vaak heel vruchtbaar zijn, en er daarom vaak wel veel mensen wonen.

Ik zou er liever ook niet wonen.

Ik hoop maar voor de mensen die in de omgeving daar wonen dat de vulkaan in ieder geval genoeg voortekenen gaat geven al shij echt uitbarst, en en zodoende nogmaals een evacuatie gehouden kan worden.
  donderdag 8 november 2007 @ 10:43:56 #95
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_54450678
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:34 schreef indahnesia.com het volgende:
er komt zeker wel een uitbarsting, ooit. Een beetje hetzelfde verhaal met de 'big one' qua aardbevingen die ook zeker eens komt.
Tja, dit toont imho nog maar eens aan hoe weinig men eigenlijk weet van vulkanen en wat er nu precies onder de aardkorst gebeurt.
be nice or go away
  donderdag 8 november 2007 @ 10:47:29 #96
3185 Adelante
To let it go now
pi_54450751
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:43 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Tja, dit toont imho nog maar eens aan hoe weinig men eigenlijk weet van vulkanen en wat er nu precies onder de aardkorst gebeurt.
mooi toch natuur
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 8 november 2007 @ 10:48:31 #97
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_54450772
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar daar staat tegenover dat de hellingen van vulkanen vaak heel vruchtbaar zijn, en er daarom vaak wel veel mensen wonen.

Ik zou er liever ook niet wonen.

Ik hoop maar voor de mensen die in de omgeving daar wonen dat de vulkaan in ieder geval genoeg voortekenen gaat geven al shij echt uitbarst, en en zodoende nogmaals een evacuatie gehouden kan worden.
quote:
de 'sleutelbewaarder' (spirituele beheerder van de vulkaan) zegt echter: "Er komt pas een uitbarsting als de mensen terug naar hun huizen gaan en de politie de posten verlaat."
Dit schreef Indahnesia.com een eindje hierboven, ik ben bang dat ook dan er een hoop mensen gewoon op hun erf blijven, het is erg jammer dat er niet met zekerheid gezegd kan worden of en wanneer die vulkaan gaat uitbarsten, hetgeen er nu is gebeurd kan er voor zorgen dat de volgende keer de mensen helemaal niet weg willen omdat men het al eerder fout had.
be nice or go away
  donderdag 8 november 2007 @ 10:50:54 #98
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_54450817
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:47 schreef Adelante het volgende:

[..]

mooi toch natuur
Ja!

Misschien eerst de aarde beter onderzoeken voor men aan het heelal begint, al die onderzoeken, satelieten en tripjes naar mars en weet ik veel waar terwijl men hele stukken oceaan en ook de vulkanen nog helemaal niet in kaart heeft.

[ Bericht 2% gewijzigd door kahaarin op 08-11-2007 11:10:20 ]
be nice or go away
pi_54451098
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:43 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Tja, dit toont imho nog maar eens aan hoe weinig men eigenlijk weet van vulkanen en wat er nu precies onder de aardkorst gebeurt.
precies, en toch maar naar de maan willen
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar daar staat tegenover dat de hellingen van vulkanen vaak heel vruchtbaar zijn, en er daarom vaak wel veel mensen wonen.

Ik zou er liever ook niet wonen.

Ik hoop maar voor de mensen die in de omgeving daar wonen dat de vulkaan in ieder geval genoeg voortekenen gaat geven al shij echt uitbarst, en en zodoende nogmaals een evacuatie gehouden kan worden.
ik woon op hemelsbreed 25 kilometer van de krater van de Merapi.
  donderdag 8 november 2007 @ 11:31:45 #100
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_54451650
quote:
Op donderdag 8 november 2007 11:05 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

precies, en toch maar naar de maan willen
[..]

ik woon op hemelsbreed 25 kilometer van de krater van de Merapi.
25 km, dat is toch wel redelijk uit de directe gevaren zone?
As en overstroming misschien daargelaten?
De mensen die direct op de flank van een vulkaan wonen zijn toch heel wat kwetsbaarde toch?
be nice or go away
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')