abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:13:21 #1
862 Arcee
Look closer
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:33:42 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54212148
Tot maandag
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54212156
Jee


pi_54212563
TerugVindDollar
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:58:30 #6
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54212738
Ja, en toen was het topic vol.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_54212922
1,440 nieuw record!
  zondag 28 oktober 2007 @ 01:13:03 #8
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_54214285
Dit ga ik even volgen.
Life is what you make it.
  zondag 28 oktober 2007 @ 01:14:32 #9
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_54214317
Deze hele instabiliteit pleit toch enorm voor de Euro als historisch fiscale onderneming? Anders zouden wij ook worden gebruikt om de lasten van Amerika te betalen, toch?
Zyggie.
  zondag 28 oktober 2007 @ 01:31:20 #10
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54214673
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 01:14 schreef Zyggie het volgende:
Deze hele instabiliteit pleit toch enorm voor de Euro als historisch fiscale onderneming? Anders zouden wij ook worden gebruikt om de lasten van Amerika te betalen, toch?
Euro of niet, als veel bedrijven in Amerika hebben geïnvesteerd kan dat flinke negatieve effecten hebben voor de Europese economie. Dan betalen we voor Amerikaans wanbeleid.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54214680
tvp
............................
  zondag 28 oktober 2007 @ 01:51:13 #12
1234 HiZ
Istanbullu
pi_54215048
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 01:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Euro of niet, als veel bedrijven in Amerika hebben geïnvesteerd kan dat flinke negatieve effecten hebben voor de Europese economie. Dan betalen we voor Amerikaans wanbeleid.
We betalen nu ook al zwaar mee aan dat Amerikaanse wanbeleid. Alleen heeft de euro ons een klein beetje bescherming gegeven die we zonder de euro niet hadden gehad.
pi_54217796
quote:
Jah. Leuke quote indirect daarvandaan: 'Mishkin Says Inflation Minus Food, Energy Is a `Better Guide' '

Ik heb 't idee dat-ie eigenlijk probeert te zeggen dat je twee, misschien wel drie soorten inflaties hebt: de 'gevoelsinflatie', of de inflatie die consumenten ervaren. Ook wel de 'hoeveel-geld-hou-ik-over-aan-het-einde-van-de-maand'-index. Dan heb je iets soortgelijks voor bedrijven (hoeveel kost een mandje diensten, etc.), en dan heb je nog iets als een macroeconomisch inflatie-cijfer, wat meer gerelateerd is aan de geldhoeveelheid.

Overigens, het is natuurlijk prima mogelijk dat consumenten een totaal andere inflatie ervaren dan bedrijven...
ik denk meer dat bedoeld wordt dat regeringen schermen met uitspraken als "de inflatie is maar 2 % dus het valt best mee" terwijl voedsel, energie en woonlasten (je weet wel: die zaken die juist enorm aan het stijgen zijn) niet meegerekend worden.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 28 oktober 2007 @ 10:31:35 #15
1234 HiZ
Istanbullu
pi_54218235
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 09:46 schreef simmu het volgende:

[..]

ik denk meer dat bedoeld wordt dat regeringen schermen met uitspraken als "de inflatie is maar 2 % dus het valt best mee" terwijl voedsel, energie en woonlasten (je weet wel: die zaken die juist enorm aan het stijgen zijn) niet meegerekend worden.
Ik denk eerder dat het probleem is dat mensen niet erg objectief kijken naar dit soort dingen. Je zag dat ook bij de invoering van de euro. Dit had 'alles' duurder gemaakt, en dan kwamen mensen steeds aan met 'bewijzen' van dingen die duurder waren geworden. Dat waren dan altijd bewijzen van bij de groenteboer of uit de horeca. Nog afgezien van het feit dat de prijzen van groenten en fruit altijd seizoensgebonden varieren, zijn dit ook bij de meeste gezinnen wel de meest zichtbare, maar niet de grootste gebruikelijke uitgaven.
  zondag 28 oktober 2007 @ 11:52:33 #16
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_54219453
Aankomende woensdag is het de 31e en dan gaat de FED weer besluiten of de rente op 4.75% blijft of dattie naar 4.5% gaat. Als de renteverlaging dan een feit wordt, dan zal de koers snel voorbij de $ 1.45 / ¤ zitten.
Happy Halloween alvast...
pi_54219677
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 10:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat het probleem is dat mensen niet erg objectief kijken naar dit soort dingen. Je zag dat ook bij de invoering van de euro. Dit had 'alles' duurder gemaakt, en dan kwamen mensen steeds aan met 'bewijzen' van dingen die duurder waren geworden. Dat waren dan altijd bewijzen van bij de groenteboer of uit de horeca. Nog afgezien van het feit dat de prijzen van groenten en fruit altijd seizoensgebonden varieren, zijn dit ook bij de meeste gezinnen wel de meest zichtbare, maar niet de grootste gebruikelijke uitgaven.
voedsel, energie en woonlasten niet de grootste gebruikelijke uitgaven? dat lijkt me niet correct.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 28 oktober 2007 @ 12:08:21 #18
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54219779
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 09:46 schreef simmu het volgende:

[..]

ik denk meer dat bedoeld wordt dat regeringen schermen met uitspraken als "de inflatie is maar 2 % dus het valt best mee" terwijl voedsel, energie en woonlasten (je weet wel: die zaken die juist enorm aan het stijgen zijn) niet meegerekend worden.
Lees je wel wat ik schrijf?

Inflatie is een rotcijfer. Want het wordt *uitgelegd* als een cijfer wat aangeeft hoeveel je besteedbaar inkomen stijgt of daalt, terwijl het op macro-niveau wordt gebruikt om iets te zeggen over geldontwaarding. Twee totaal verschillende dingen, die wel gerelateerd zijn.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 28 oktober 2007 @ 12:09:27 #19
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54219803
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 10:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat het probleem is dat mensen niet erg objectief kijken naar dit soort dingen. Je zag dat ook bij de invoering van de euro. Dit had 'alles' duurder gemaakt, en dan kwamen mensen steeds aan met 'bewijzen' van dingen die duurder waren geworden. Dat waren dan altijd bewijzen van bij de groenteboer of uit de horeca. Nog afgezien van het feit dat de prijzen van groenten en fruit altijd seizoensgebonden varieren, zijn dit ook bij de meeste gezinnen wel de meest zichtbare, maar niet de grootste gebruikelijke uitgaven.
Ik heb gehoord dat Zalm de gulden te goedkoop had ingeruild voor de Euro om zijn financieel tekort kunstmatig te verkleinen te koste van het inkomen van burgers.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 28 oktober 2007 @ 12:14:28 #20
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54219889
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 12:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat Zalm de gulden te goedkoop had ingeruild voor de Euro om zijn financieel tekort kunstmatig te verkleinen te koste van het inkomen van burgers.
Da's bullshit. Wat wel gebeurd is is dat we op een iets te hoge (of te lage) koers tov de mark de euro instapten. Waardoor we tijdelijk een concurrentievoordeel hadden, maar wat we betaalden in de vorm van hogere lonen en inflatie.

Overigens, de bulk van de inflatie zat *voor* 2002; in de periode half 2000-eind 2001. Maar het duurt altijd even voordat mensen door hebben dat pils duurder is geworden, en dan gaan ze de dingen die dan gebeuren ervan beschuldigen
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 28 oktober 2007 @ 12:17:52 #21
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54219956
Toevoeging: ik durf er wel een kratje pils op in te zetten dat die prijsstijgingen helemaal niet veroorzaakt werden door 'de euro', maar door de huizenmarkt. Vanaf mid jaren 90 was het mogelijk om met z'n tweeen een hypotheek te nemen, wat een boom gaf in de huizenprijzen. D'r zijn zat mensen die dat gebruikten om overwaarde op te nemen, en consumptief uit te geven. Zo'n beetje hetzelfde als wat in de US is gebeurd, dus, maar dan op kleinere schaal.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_54222127
Een onverkapte TVP, toffe ontwikkelingen de laatste tijd
pi_54223153
ben benieuwd vanaf woensdag
pi_54223334
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 01:14 schreef Zyggie het volgende:
Deze hele instabiliteit pleit toch enorm voor de Euro als historisch fiscale onderneming? Anders zouden wij ook worden gebruikt om de lasten van Amerika te betalen, toch?
De hele euro is dan ook ontsproten uit franse en duitse geopolitici die europa meer macht wilden geven en de VS minder
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')