abonnement Unibet Coolblue
pi_54199783
quote:
NIEUWENDIJK - Peter R. de Vries gaat een ultieme poging doen om de zaak van de in 1984 verdwenen Germa van den Boom uit Nieuwendijk op te lossen. Een avond in de disco liep uit op een drama. De toen 19-jarige Germa werd op een zaterdag in juli 's nachts thuis afgezet door een buurjongen. Daarna is ze nooit meer gezien.

Jaren later en na vele uitvoerige politieonderzoeken wil Peter R. de Vries nog een allerlaatste poging wagen om meer te weten te komen over haar vermissing. Zondag besteedt hij aandacht aan de zaak in zijn programma op SBS6.

Mocht Germa het slachtoffer zijn geworden van moord, dan is de zaak inmiddels verjaard. Toch wil Peter R. de Vries de waarheid alsnog boven water krijgen, vooral voor de ouders. Die leven al 23 jaar in onzekerheid over het lot van hun dochter.

http://www.omroepbrabant.(...)ningszaak+Germa.aspx


Germa van den Boom
Mensen als Peter R. de Vries zijn mensen waar je als Nederlander trots op kan zijn. Deze zaak is na 23 jaar verjaard, en hij heeft alles op alles gezet voor nieuwe aanknopingspunten. Morgen om 21.30 wijdt hij een hele uitzending aan deze oude verdwijningszaak.


Alleen al hierom verdient Peter een lintje.
pi_54199799

Dat is inderdaad iets om heel erg trots op te zijn ja
pi_54199827
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:57 schreef amaranta het volgende:

Dat is inderdaad iets om heel erg trots op te zijn ja
Mensen die het vuur uit de sloffen lopen om een zaak opgelost te krijgen zijn mensen waar je trots op moet zijn.
pi_54199918
Ik ben ook een mens om trots op te zijn
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:24:33 #5
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_54200257
Moord zou eigenlijk niet mogen verjaren.
pi_54200442
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:24 schreef TechXP het volgende:
Moord zou eigenlijk niet mogen verjaren.
vind ik ook.
pi_54200623
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:24 schreef TechXP het volgende:
Moord zou eigenlijk niet mogen verjaren.
Ja maar ook al weten ze na 23jaar of ze vermoord is, dan is altijd nog maar de vraag... door wie? en is hij/zij terug te vinden ?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:57:09 #9
862 Arcee
Look closer
pi_54200839
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:36 schreef TrotsOpNederland het volgende:
vind ik ook.
Ik ook.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:27:59 #10
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_54201339
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:46 schreef Chinless het volgende:
Ja maar ook al weten ze na 23jaar of ze vermoord is, dan is altijd nog maar de vraag... door wie? en is hij/zij terug te vinden ?
Er mogen nu mensen rondlopen die na x aantal jaren de moord opbiechten en dan niet vervolgt kunnen worden... dat is toch een rare gedachte? Kijk als het over kleine dingen gaat.. stelen enzo.. materialistische dingen.. dan heb ik nog iets van.. tsja.. was niet goed, maar daar is een grens te trekken. Maar moord... als er na 20 jaar nieuwe aanwijzingen komen en daarmee alsnog misschien de dader gepakt kan worden, dan is oneerlijk tegenover de nabestaanden (die er hun hele leven mee moeten leven) dat de dader niet vervolgt kan worden.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:59:34 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_54204693
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:24 schreef TechXP het volgende:
Moord zou eigenlijk niet mogen verjaren.
Idd volledig mee eens
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_54225533
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 17:59 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd volledig mee eens
Het is inderdaad te gek voor woorden dat iemand na geloof ik 18 jaar vrijuit kan gaan.
  zondag 28 oktober 2007 @ 16:23:22 #13
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_54225597
Oh, niet vergeten! Wil ik wel even zien, inderdaad.
Zou geweldig zijn als het alsnog werd opgelost.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_54225661
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 16:23 schreef Jane het volgende:
Oh, niet vergeten! Wil ik wel even zien, inderdaad.
Zou geweldig zijn als het alsnog werd opgelost.
Ja, voor de ouders zou het erg goed zijn om nou precies te weten wat er is gebeurd en wat nu precies het lot van hun dochter is. Naar alle waarschijnlijkheid is ze overleden, maar ouders willen natuurlijk zekerheid.
pi_54225792
de voorstukjes gezien, en natuurlijk niet goed te interpreteren zo uit de context gerukt, maar toch een idnruk van "mensen die zwijgen, ms wel iets weten, maar liever geen gedoe willen", om wat voor reden dan ook... in de context vanaaf ms wel te begrijpen, maar voor die ouders ondragelijk, lijkt me, als je het idee hebt dat bepaalde mensen in je dorp wel iets gezien hebben, iets weten wat zou kúnnen helpen maar dat niet willen vertellen, of tot nu toe niet hebben willen vertellen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_54226190
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 16:31 schreef milagro het volgende:
de voorstukjes gezien, en natuurlijk niet goed te interpreteren zo uit de context gerukt, maar toch een idnruk van "mensen die zwijgen, ms wel iets weten, maar liever geen gedoe willen", om wat voor reden dan ook... in de context vanaaf ms wel te begrijpen, maar voor die ouders ondragelijk, lijkt me, als je het idee hebt dat bepaalde mensen in je dorp wel iets gezien hebben, iets weten wat zou kúnnen helpen maar dat niet willen vertellen, of tot nu toe niet hebben willen vertellen.
Inderdaad. Ik heb al een voorstukje gezien, waarin de uitzending werd aangekondigd. Ze lieten een onherkenbaargemaakte vrouw zien die door Peter aan de tand werd gevoeld. De oude vrouw, een dorpsgenoot van de vermiste, wilde absoluut niet praten.....:{ Toen Peter vroeg waarom , gaf ze aan dat ze bang was. Waarschijnlijk voor represailles.
pi_54227311
Hoe is de aandacht van PRdV op deze zaak geraakt?
pi_54227403
Ik meen ooit eens gehoord te hebben dat men de verjaringstermijn van iig moord af wou schaffen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_54227624
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 17:48 schreef liesell het volgende:
Hoe is de aandacht van PRdV op deze zaak geraakt?
volgens mij had PRdV sowieso al het plan opgevat om iets met cold cases te gaan doen, de politie om medewerking gevraagd, en dat gekregen, hij mag de dossiers inkijken etc, en zo kwam deze zaak dus ook aan de orde.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_54227785
Ik ga het ook kijken! Ik hoop dat het ooit nog opgelost wordt. Je zal je kind zolang moeten missen joh, pfff.
pi_54228310
Echt raar dat moord verjaard, dat zou niet zo moeten zijn.
pi_54228964
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 17:48 schreef liesell het volgende:
Hoe is de aandacht van PRdV op deze zaak geraakt?
Ik las in het AD, dat een columnist van de plaatselijk krant er uitvoerig onderzoek naar had gedaan. Het schijnt dat hij de hulp van Peter R. de Vries ingeroepen had. Ik heb ook begrepen dat hij een paar jaar geleden er geen brood in zag. Maar nu kennelijk wel.....:{ Ik verwacht daarom wel nieuwe feiten.
pi_54229213
http://www.politieonderzoeken.nl/cases_flash/boom/index.html

De cold case staat hier verder uitgewerkt.
pi_54233930
Ik heb het gezien... Als ik van dat rijtje verdachten moet "kiezen" gok ik toch op die oudere oom want vind het raar dat hij zomaar een paar keer langs d'r huis reed terwijl toen nog niet bekend was dat ze verdwenen was.
Of die naaste buren door dat telefoongesprek wat afgeluisterd is en door een aparte houding. Echter geloof ik niet dat het hele gezin ermee betrokken is, ik bedoel mama die schoonmaakt en papa en de zoon die het lijk weghalen... Ik geloof wel dat de zoon alles opgebiecht heeft aan z'n ouders misschien. Alleen vreemd dat die ouders dan het handje boven hun zoons hoofd houden.
MIJN ouders zullen me direct aangeven bij de politie en me zeker niet helepn als ik zoiets gedaan had.
pi_54234035
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 23:03 schreef miss_i het volgende:
Ik heb het gezien... Als ik van dat rijtje verdachten moet "kiezen" gok ik toch op die oudere oom want vind het raar dat hij zomaar een paar keer langs d'r huis reed terwijl toen nog niet bekend was dat ze verdwenen was.
Of die naaste buren door dat telefoongesprek wat afgeluisterd is en door een aparte houding. Echter geloof ik niet dat het hele gezin ermee betrokken is, ik bedoel mama die schoonmaakt en papa en de zoon die het lijk weghalen... Ik geloof wel dat de zoon alles opgebiecht heeft aan z'n ouders misschien. Alleen vreemd dat die ouders dan het handje boven hun zoons hoofd houden.
MIJN ouders zullen me direct aangeven bij de politie en me zeker niet helepn als ik zoiets gedaan had.
Ja, een bizarre verhaal. Er zijn vijf mogelijke verdachten. Ik vind de directe buren eigenlijk nog het meest verdacht. Die zwijgen nu als het graf. dit zijn dan je vaste eigen buren. Wat hebben die dan toch te verbergen zou je zeggen

Die toenmalige vriend Marco was wel heel emotioneel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')