abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:59:49 #1
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_54177932
Momenteel is het toverwoord voor het op afstand besturen van je PC LogMeIn.

Je maakt een account aan, je installeert een "client" (de juiste benaming is een server, maar goed, daar gaat het nu niet om) en je kan vervolgens zonder poorten te openen verbinding maken met je computer.

Hier gaat al gelijk een belletje rinkelen. Om dit belletje te begrijpen moet je de werking van een Trojaans Paard snappen.
De software van LogMeIn installeert óók de mogelijkheid om van buitenaf je computer te benaderen. Bovendien maakt de software continue verbinding met een server van LogMeIn. In theorie zou er dus allerlei informatie meeverstuurd kunnen worden.

We gaan verder. Om je computer te benaderen hoef je alleen maar vanaf een andere computer in te loggen op de website van LogMeIn. Je kiest een van je "remote-computers" en je kan direct inloggen met je WIndowswachtwoord.

Hier gaat ook een belletje rinkelen. Je gaat dus op een website zomaar zonder blikken en blozen de login van je computer weggeven, waarbij je ook nog eens een programma op de computer hebt draaien waarmee je volledige toegang hebt tot de computer met dat wachtwoord.

Ja, maar ze gebruiken toch SSL en encryptie???
Dat klopt helemaal, maar je maakt een verbinding met de server van LogMeIn en die is vanuit de remote-pc en de pc waarmee je inglogd inderdaad beveiligd. Maar op de server van LogMeIn kunnen ze met je gegevens doen wat ze willen.

Met andere woorden, LogMeIn creëert met hun software de mogelijkheid om duizenden computers te benaderen. En ik vind het dan ook vreemd, dat in een tijd dat we nog net de website van de bank vertrouwen en we nog net onze CreditCardnummer in durven te vullen op een Nederlandse webshop, iedereen toch zo makkelijk de complete toegang van zijn/haar computer in handen legt van een Hongaars bedrijf met een kantoortje op een adres in de VS, waar op zn minst nog 25 andere bedrijven zitten.

En oja, op het Hongaarse adres zit ook deze studio. (nou is mijn Hongaars niet zo goed, maar dit heeft weinig met software te maken.)

Al met al vind ik het maar verdacht.

Maar als iemand mij kan aantonen dat ik mij zorgen maak om niks, dan hoor ik dat graag.
So we just called him Fred
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:03:18 #2
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_54178013
Ik gebruik het regelmatig om vanaf m'n werk vast een download aan te zetten of iets op m'n computer thuis te doen.
Verder valt er echt geen drol op mijn pc te halen. Er staan geen privégegevens op en in het ergste geval formatteer ik hem en gebruik een ander wachtwoord.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:05:02 #3
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_54178057
tvp
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:08:55 #4
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54178166
Typisch dat dat soort dingen, remote logjn etc, allang kunnen en nog makkelijker ook. Als ze op die website nou gewoon hadden uitgelegd hoe dát moet, maar nee. Ze maken een of ander onveilig progje .
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:10:11 #5
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_54178193
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 11:08 schreef Slarioux het volgende:
Typisch dat dat soort dingen, remote logjn etc, allang kunnen en nog makkelijker ook. Als ze op die website nou gewoon hadden uitgelegd hoe dát moet, maar nee. Ze maken een of ander onveilig progje .
True.

maar het is soms zo lekker makkelijk. En luiheid regeert bij de meeste mensen he. Inclusief moi.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:12:20 #6
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54178250
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 11:10 schreef Kresj het volgende:

[..]

True.

maar het is soms zo lekker makkelijk. En luiheid regeert bij de meeste mensen he. Inclusief moi.
Luiheid? Gebrek aan kennis imo. Je moet uiteindelijk meer doen voor een logmein account + prog om een PC over te nemen dan als je gewoon remote desktop gebruikt.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:12:39 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_54178264
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 11:03 schreef Kresj het volgende:
Ik gebruik het regelmatig om vanaf m'n werk vast een download aan te zetten of iets op m'n computer thuis te doen.
Verder valt er echt geen drol op mijn pc te halen. Er staan geen privégegevens op en in het ergste geval formatteer ik hem en gebruik een ander wachtwoord.
Op jou pc misschien niet, maar op die van een ander misschien wel. En ze kunnen in theorie jouw pc ook gebruiken voor het verspreiden van spam en virussen.
So we just called him Fred
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:14:33 #8
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_54178303
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 11:12 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Op jou pc misschien niet, maar op die van een ander misschien wel. En ze kunnen in theorie jouw pc ook gebruiken voor het verspreiden van spam en virussen.
Als je helemaal geen risico wilt lopen moet je je pc loskoppelen van het internet. Ik hou gewoon netjes de virusscanner en firewall bij en mocht er toch iets gebeuren. Shit happens.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:18:52 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_54178398
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 11:14 schreef Kresj het volgende:
Als je helemaal geen risico wilt lopen moet je je pc loskoppelen van het internet.
Hier gaat het niet om geen risico willen lopen, maar niet weten welke risico's er zijn.
quote:
Ik hou gewoon netjes de virusscanner en firewall bij en mocht er toch iets gebeuren. Shit happens.
Ja, dat is het hem nou juist, een virusscanner en firewall kan ja natuurlijk net zo goed uitzetten of manipuleren als je toch volledige toegang tot een computer hebt.
So we just called him Fred
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:31:08 #10
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_54178680
Ik ben het helemaal met de TS eens. Er zijn meer dan genoeg mogelijkheden voor remote control van je PC. Maar een vage site, met vage tool en vage website hiervoor gebruiken. Ik snap niet dat zoveel mensen dat doen.
pi_54178685
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 11:03 schreef Kresj het volgende:
Ik gebruik het regelmatig om vanaf m'n werk vast een download aan te zetten of iets op m'n computer thuis te doen.
Verder valt er echt geen drol op mijn pc te halen. Er staan geen privégegevens op en in het ergste geval formatteer ik hem en gebruik een ander wachtwoord.
Tja .... en die pc op je werk dan, daar staat ook niets boeiends op zeker ....
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:34:03 #12
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_54178736
Ben ik ook wel benieuwd naar. Je weet maar nooit wat ze met je computer doen.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_54178747
tvp, ik ken bedrijven die dit ook voor hun klanten gebruiken...
pi_54178795
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 11:34 schreef Mathijz het volgende:
tvp, ik ken bedrijven die dit ook voor hun klanten gebruiken...
Voor een bedrijf is het op zeker belachelijk dat ze dit gebruiken, gebruiken ze ook Hamachi voor hun netwerk ?
pi_54178830
tvp, ben wel benieuwd wat hieruit komt
Wild Motherfuckers - Fother Mucker
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:05:11 #16
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_54179352
tvp.
binnenkort ook even uitzoeken hoe het 'gewoon' via remote desktop kan..
dus...
pi_54179501
Gewoon Remote desktop gebruiken.
- Op de PC die je wilt besturen een wachtwoord instellen
- Bij My Computer - Properties, op het tabblad Remote instellen dat je Remote Desktop wilt gebruiken.
- In je router poort 3389 forwarden.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:14:16 #18
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_54179548
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 11:31 schreef KroodjeBip het volgende:

[..]

Tja .... en die pc op je werk dan, daar staat ook niets boeiends op zeker ....
Nee. niet echt nee. Ik heb hier een pc-tje dat los staat van het bedrijfsnetwerk. Alleen maar een internetverbinding via de lokale ADSL boer. Terwijl het internet/netwerk verkeer van het bedrijf via het hoofdkantoor loopt.

Dus.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:43:35 #19
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54190444
Ik gebruik al jaren de RDP functie van Windows zelf. Ik heb via dyndns.org een hostname die makkelijk te onthouden is, en kan dus altijd van alle (windows) computers inloggen op mijn thuiscomputer.

Voor het sturen/ophalen van files heb ik op mijn linuxbak een FTP server staan.

Wat betreft "niets boeiends", als iemand toegang heeft tot je computer, kan deze ook heel makkelijk de wachtwoorden die je gebruikt onderscheppen, en zodoende inloggen op sites en misbruik maken van accounts en weet ik veel wat.

Persoonlijk regel ik liever alles 100% zelf en op mijn eigen PC. Zolang die dyndns.org hostname aan mijn IP adres gekoppeld zit kan ik heel makkelijk naar mijn PC toe vanuit andere lokaties, en ik wil dus echt geen 3d-party diensten gebruiken om toegang te krijgen tot mijn eigen PC.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:46:57 #20
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54190517
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:12 schreef HarryP het volgende:
Gewoon Remote desktop gebruiken.
- Op de PC die je wilt besturen een wachtwoord instellen
- Bij My Computer - Properties, op het tabblad Remote instellen dat je Remote Desktop wilt gebruiken.
- In je router poort 3389 forwarden.
Op XP HOME Edition en Vista HOME Basic en Premium gaat dat echter niet werken. Je kunt niet NAAR een PC verbinden met Home Edition van het OS. XP Met Professional (en Vista Business, Enterprise, Ultimate) gaat het allemaal wel.

Maar dan nog, ik zou dan eerder kiezen voor een product waar je zelf controle over hebt, en op je eigen PC is geinstalleerd ipv een webservice.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:40:59 #21
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_54193081
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:12 schreef HarryP het volgende:
Gewoon Remote desktop gebruiken.
- Op de PC die je wilt besturen een wachtwoord instellen
- Bij My Computer - Properties, op het tabblad Remote instellen dat je Remote Desktop wilt gebruiken.
- In je router poort 3389 forwarden.
op scholen/werkplekken zijn die poorten meestal geblokkeerd, en dan is een webbased remote desktop wel handig

gebruik het altijd voor op school
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:04:41 #22
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_54193621
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 23:40 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

op scholen/werkplekken zijn die poorten meestal geblokkeerd, en dan is een webbased remote desktop wel handig

gebruik het altijd voor op school
Dat maakt niet uit. Je neemt gewoon een poort die wel open is en in je router verwijs je die naar de RDP-poort. Of als je geen router hebt dan kun je op je computer de poort veranderen waar ie op luistert.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_54194042
quote:
LogMeIn offers the industry’s fastest, easiest remote access and support solutions – and has been recognized with eight Editors’ Choice Awards and “Best of the Year” honors.

Since 2003, organizations worldwide have trusted the developers of LogMeIn - the same team that created RemotelyAnywhere, the first ever browser-based remote administration solution.

The company develops and markets innovative remote access, productivity, management and security products that serve mobile professionals and system administrators with a suite of SSL, TLS and SSH-encrypted products.
De prijzen zeggen me niks maar als het wat voorstelt neem ik aan dat hierop getest is .

Geen idee wat TLS en SSH zijn .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_54194066
Het rijtje customers is enorm (inclusief bijvoorbeeld IBM, die dit ook test neem ik aan).
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_54194087
Het is gewoon een kwestie van vertrouwen (net als bijv. google met al zn diensten). Vooral nu ze zoveel gebruikers hebben neemt dat vertrouwen alleen maar toe. Mocht dat bedrijf iets doen met je logingegevens dan is er gauw genoeg iemand die dat doorheeft en dan kunnen ze het bedrijfje direct opdoeken. Denk dus niet dat dat zomaar gaat gebeuren.

Al blijft het natuurlijk wel een potentieel veiligheidsrisico als een derde weet in te breken op het systeem. Maar dat kan net zo goed gebeuren bij andere grote spelers als google, microsoft of je online bankieren...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')