abonnement Unibet Coolblue
pi_54386877
quote:
Op maandag 5 november 2007 17:57 schreef kahaarin het volgende:
Hey Suko!

Wat een lap, wat dacht je, ik spuug mijn gal eens?

Ik denk dat je gelijk hebt, daar niet van.
Hey Kahaarin, ja joh, af en toe moet ik even wat kwijt na het opzouten/lezen van zoveel nonsens. Dan gooi ik 't er in één keer op Fok. Het is toch niet te geloven allemaal wat er aan spin in kranten braaf wordt opgeschreven en hoe massaal er op wordt verdiend. Het één houdt het ander in stand, zo lang mogelijk rekken die hap, nog een stukje uit de Herald Tribune: "The coverage has lifted newspaper circulations and kept a staff of public relations professionals, working on behalf of the McCanns, busy denying the latest leaks against them. And with emotions running high, it seems that some tabloid writers would like nothing better than to create a diplomatic incident between the two countries. "Whatever happened is a tragedy, but it is also a major, fascinating story," said Leonardo Ralha, social affairs editor at Correio da Manhã, the largest-circulation newspaper in Portugal. "People are interested in people. It's something we are taught in journalism school. People are even more interested in other people's tragedies."

Het is een patroon geworden, over en weer beschuldigen, daarna over en weer ontkennen, gelardeerd met emo-verhaaltjes van de familie/vrienden met af toe een analyse van uitgerangeerde cq gepensoneerde experts, die eigenlijk net zoveel weten als Jan met de Pet. Zoiets is eigenlijk nog niet voorgekomen, mischien alleen te vergelijken met de onopgehelderde tragedie van JonBenét Ramsey, waarbij ook de ouders werden verdacht, inmiddels overleden. De McCanns hebben de 'mazzel' veel belangrijke mensen te kennnen, middels hun beroep (met name Gerry) en mogelijke familiebanden in hogere kringen, dát houdt ze 'onschuldig' (én mogelijk weet Gerry iets van die Tapasvrienden, dat houdt ze ook misschien zo stil, hij is de woordvoerder en niemand anders zo heeft hij bepaald) totdat er iemand van dichtbij gaat lekken, alleen dan kan er misschien iets veranderen, eerder niet denk ik. Maar vooruit, ik ga nog steeds vrijwillig hangen aan de hoogste boom mochten de McCanns de lieve caring nothing to hide parents zijn zoals ze zich voordoen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Suko op 05-11-2007 19:35:40 ]
pi_54388513
Suko toch .. je vergeet iedere keer weer dat niemand mag praten over het onderzoek .. dus niks Gerry die bepaalt dat niemand iets mag zeggen, dat is gewoon de portugese wet

maar je hebt wel gelijk wat het geld verdienen aangaat, dat heb ik ook al vaker aangestipt, met name dan 24 horas die weer met een of andere pulp komt aankakken, die op zijn beurt dan weer min of meer wordt overgenomen door andere kranten .. zolang het maar kopij oplevert

wat het spreken in derde persoon aangaat .. dat zie je wel vaker bij de upper class .. die spreken zelfs over zichzelf niet direct .. one has to consider ipv I have to consider ed ..
ik zag een tijd terug een docu over de etiquette van de upper class .. nou die bekaktheid zit dus in de taal ingebakken .. zelfs de manier waarop je de ander vraagt of die een kopje thee wil bepaalt zowel jouw status als die van de ander
pleased to meet you
pi_54392786
Nou ja Gerry heeft dat wel geuit maar natuurlijk heeft hij het niet voor het zeggen, maar de boodschap is in mijn ogen wel duidelijk. Overigens beppen die vrienden wel hier en daar wat rond zoals in dit artikel in de Daily Mail Vermoedelijk houden ze nu wel ff de klep dicht omdat ze bij de 25 mensen zitten die op verzoek (dat kan als formeel verdachten zijnde) van G&K gehoord moeten worden, to clear there name, wel te verstaan. McCanns give police list of names to interrogate, The Times.
quote:
The parents of Madeleine McCann have asked Portuguese police to question 25 witnesses whom they believe hold the key to solving the mystery of their daughter’s disappearance.

A list of names submitted by lawyers acting for Kate and Gerry McCann include the seven British friends who were dining with the couple when Madeleine was taken from the Ocean Club resort in Praia da Luz on May 3.

Employees at the resort, including the crèche nannies who had looked after Madeleine, are also on the list. A source close to the McCann’s legal team said: “Mr and Mrs McCann have always said that they and their friends are prepared to do whatever it takes to find Madeleine. These people can prove that Madeleine’s parents could not have been involved her abduction and could provide evidence about who took their daughter.” The couple have the legal right to request police operations since they were made arguidos, or official suspects.

Portuguese detectives are expected in Britain imminently after formally requesting to reinterview at least four of the seven British friends who were in Praia da Luz with the McCanns. All seven could now be interviewed after the McCann’s request.

The friends could ask to be made official suspects before the interviews so that they have the right to have a lawyer present during the questioning. The interviews had been expected to be carried out last month but were delayed while the Portuguese police and a public prosecutor studied the results of forensic science evidence and carried out a reconstruction of events.
Maar wat dat Engels betreft, ik lees alleen wat Engels fora en ook daar valt het afstandelijke taalgebruik van de McCanns ook op, niet alleen dát maar ook het gevoel alsof Madeleine er niet meer is, very weird. Overigens is Gerry van eenvoudige komaf: " Mr McCann, the son of an Irish-born joiner (schrijnwerker), studied at Glasgow University and moved out of his parents' tenement flat in Govanhill to share a flat with five friends." Bron, dus dat taaltje in de hoogste kringen is niet naturel. Maar goed, het meisje in Marokko is overigens niet Madeleine, The Times: Police: blonde girl in Morocco is not Madeleine McCann Ach, dat wisten we toch al, ja toch?

Hoe staat het met jouw gedachten hierover Moussie, wat denk jij dat er is gebeurd?

[ Bericht 3% gewijzigd door Suko op 05-11-2007 23:09:06 ]
  Redactie Frontpage maandag 5 november 2007 @ 23:16:13 #104
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_54393378
Maar is Gerry nu wel of niet de vader van maddy?
pi_54393754
quote:
Op maandag 5 november 2007 23:16 schreef SunChaser het volgende:
Maar is Gerry nu wel of niet de vader van maddy?
Dat weten alleen de ouders zelf, de Portugese tabloids zeggen van niet maar Kate's mum zegt: “Gerry McCann isn’t Madeleine’s real dad”.“It’s total rubbish,” says Susan. “We just don’t know where this sort of thing comes from. It would be simple for Kate and Gerry to go to the clinic where they had the IVF and prove this is a lie but I think they feel it would be demeaning, while it would also put the clinic under enormous media pressure.” Bron en ook deze Bron Madeleine is een IVF-kind (in Amsterdan uitgevoerd dacht ik) net als de twins maar kennelijk met de inhoud van Gerry's familiejuwelen... Of het echt zo is?
  dinsdag 6 november 2007 @ 00:01:58 #106
798 voyeur
bemoeit zich
pi_54394820
Als vrij passieve meelezer wil ik even kwijt dat ik de posts van Moussie, Kaharin, Nadine én Suko zeer waardeer. Ik neig (eufemisme) naar Suko's opinie, maar ik volg het topic met veel interesse en lees de rest ook graag.

Keep up the good job
Here we are now, entertain us.
  dinsdag 6 november 2007 @ 11:00:11 #107
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_54400109
quote:
Op maandag 5 november 2007 19:23 schreef Suko het volgende:

[..]

Hey Kahaarin, ja joh, af en toe moet ik even wat kwijt na het opzouten/lezen van zoveel nonsens. Dan gooi ik 't er in één keer op Fok. Het is toch niet te geloven allemaal wat er aan spin in kranten braaf wordt opgeschreven en hoe massaal er op wordt verdiend. Het één houdt het ander in stand, zo lang mogelijk rekken die hap, nog een stukje uit de Herald Tribune: "The coverage has lifted newspaper circulations and kept a staff of public relations professionals, working on behalf of the McCanns, busy denying the latest leaks against them. And with emotions running high, it seems that some tabloid writers would like nothing better than to create a diplomatic incident between the two countries. "Whatever happened is a tragedy, but it is also a major, fascinating story," said Leonardo Ralha, social affairs editor at Correio da Manhã, the largest-circulation newspaper in Portugal. "People are interested in people. It's something we are taught in journalism school. People are even more interested in other people's tragedies."

Het is een patroon geworden, over en weer beschuldigen, daarna over en weer ontkennen, gelardeerd met emo-verhaaltjes van de familie/vrienden met af toe een analyse van uitgerangeerde cq gepensoneerde experts, die eigenlijk net zoveel weten als Jan met de Pet. Zoiets is eigenlijk nog niet voorgekomen, mischien alleen te vergelijken met de onopgehelderde tragedie van JonBenét Ramsey, waarbij ook de ouders werden verdacht, inmiddels overleden. De McCanns hebben de 'mazzel' veel belangrijke mensen te kennnen, middels hun beroep (met name Gerry) en mogelijke familiebanden in hogere kringen, dát houdt ze 'onschuldig' (én mogelijk weet Gerry iets van die Tapasvrienden, dat houdt ze ook misschien zo stil, hij is de woordvoerder en niemand anders zo heeft hij bepaald) totdat er iemand van dichtbij gaat lekken, alleen dan kan er misschien iets veranderen, eerder niet denk ik. Maar vooruit, ik ga nog steeds vrijwillig hangen aan de hoogste boom mochten de McCanns de lieve caring nothing to hide parents zijn zoals ze zich voordoen.
Inderdaad, het is nie te geloven wie er allemaal aan het werk gehouden worden in dit geval, het gaat inmiddels echt niet meer om het meisje, ik heb met verbazing hele stukken gelezen waarin het arme meisje alleen maar in de titel word genoemd en men verder praat over hoe zielig met name Kate is en dat Gerry weer aan het werk gaat, gecombineerd met tegenwerpingen van de Marokkaanse regering dat er helemaal geen onderzoek gedaan wordt.
Mijn eerste indruk was, oh het zijn de ouders, toen heb ik een poos getwijfeld, ik kon me niet voorstellen dat er ook maar iemand dit theater kon volhouden, maar nu, alles wat het kamp McCann aandraagt is niet gestaafd door bewijzen en ik blijf ook zeggen dat een kind niet zomaar van de aardboden kan verdwijnen.
Zoals je eerder schreef, Kate lijkt echt verdriet te hebben maar Gerry kan ik niet plaatsen.
(Speculaties van mijn kant en psychologie van de koude grond, ik weet het.)
Vrijwillig aan de hoogste boom?
Met een touw onder je armen zeker?
be nice or go away
  dinsdag 6 november 2007 @ 11:01:41 #108
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_54400142
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 00:01 schreef voyeur het volgende:
Als vrij passieve meelezer wil ik even kwijt dat ik de posts van Moussie, Kaharin, Nadine én Suko zeer waardeer. Ik neig (eufemisme) naar Suko's opinie, maar ik volg het topic met veel interesse en lees de rest ook graag.

Keep up the good job
Je mag ook mee-spinnen hoor, wie weet heb je een invalshoek die wij nog niet hebben bedacht.
be nice or go away
  dinsdag 6 november 2007 @ 11:11:31 #109
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_54400354
quote:
Madeleine McCann: Portuguese Police Confess, ‘Madeleine’ Found And Baby Grace
MADDY WATCH - Anorak’s at-a-glance guide to press coverage of Madeleine McCann

DAILY MIRROR front page: “MADDY COPS ADMIT BUNGLE”

Page5: “WE MUCKED UP – Cops reveals shambles of Maddy crime scene.” Two uniformed Guarda Nacional officers claim their superiors “mucked up big”.

One tells the Mirror: “When we arrived it was chaos. Everyone had walked through that place. I lifted my arms, rolled my eyes and put my head down and just got on with it… To find a circus walking in and out of a possible crime scene – well, it was ridiculous…We mucked up big time”
Says another officer: “This case has no end. It’ll get field away with an open verdict. The parents will be suspects for ever. That’s justice for you”

The Mirror does not name either officer. This is due to “Portugal’s strict secrecy laws” – the same laws the prevent police leaks to the media

DAILY EXPRESS front page: “Why we suspected McCanns and their friends from the start by Portuguese police”

Page 9: “McCanns and friends ‘jumpy and nervous’” – Two men from the Guarda Nacional are speaking to the press. Says Officer A: “Something wasn’t right. They were upset, panicking, wide-eyed – all the usual responses. But there was something else”

What? The worry that the possible crime scene had been disturbed and not sealed off properly?

“They were scared, and not just the usual scared. They were jumpy and nervous. I don’t know, it wasn’t normal”

Well, it’s not very normal situation, even in Portugal

Says Officer B: “They were hard to get any sense out of. A good scare sobers anyone up.” And the McCanns had been drinking

And of the crime scene? Say Officer A: “They’d paraded half of Luz through there even before they’d called us” – a call the officers say came 40 minutes after the McCanns discovered Madeleine gone

“Mafia threats for woman who ‘spotted’ Madeleine” – Naoual Malhi says she saw Madeleine. She claims a man told her: “Let this lie if you know what’s good for you, your daughter and the rest of your family.” Says she: “I’m not frightened by the Mafia”
http://www.anorak.co.uk/madeleine-mccann/177404.html

Even weer een overzichtje van de kranten in GB, de politie in Portugal, en dan niet de onderzoeksleiding maar de normale man met de pet, begint nu ook steeds meer los telaten, ik vind het ook frappant, en denk dat mensen met het opleidingsniveau van de McCanns (dus ook de Tapas bende) beter moeten weten en iedereen uit het appartement hadden moeten houden, ieder kind weet toch dat als er iets gebeurt de politie als eerste de zaak moet bekijken, en dan die opmerking over dat ze jumpy waren, kan ook de realisatie zijn dat ook zij hun kinderen alleen en met open deur achter hebben gelaten maar ik begin nu steeds harder te denken dat er meer aan de hand is en dat er idd een doofpot gevuld is die avond, ik hoop dat het deksel daar nog eens afspringt.
be nice or go away
  dinsdag 6 november 2007 @ 11:14:42 #110
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_54400433
quote:
Op maandag 5 november 2007 20:34 schreef moussie het volgende:
Suko toch .. je vergeet iedere keer weer dat niemand mag praten over het onderzoek .. dus niks Gerry die bepaalt dat niemand iets mag zeggen, dat is gewoon de portugese wet

maar je hebt wel gelijk wat het geld verdienen aangaat, dat heb ik ook al vaker aangestipt, met name dan 24 horas die weer met een of andere pulp komt aankakken, die op zijn beurt dan weer min of meer wordt overgenomen door andere kranten .. zolang het maar kopij oplevert

wat het spreken in derde persoon aangaat .. dat zie je wel vaker bij de upper class .. die spreken zelfs over zichzelf niet direct .. one has to consider ipv I have to consider ed ..
ik zag een tijd terug een docu over de etiquette van de upper class .. nou die bekaktheid zit dus in de taal ingebakken .. zelfs de manier waarop je de ander vraagt of die een kopje thee wil bepaalt zowel jouw status als die van de ander
Maar dan zou je kunnen zeggen dat Gerry boven zijn stand is getrouwd, hij is toch van eenvoudige komaf, dat zou ook mee kunnen spelen, hij heeft dus heel lang op zijn tenen moete lopen, sociaal gezien dan.
En een kindje dat iets mankeert is dan geen goede reclame voor jezelf.
Dit is al lang geen onderzoek naar het kind meer, ze zijn nu aan het proberen om de ouders er ongeschonden uit te halen, ik begin me steeds meer af te vragen of dat wel terecht is.
be nice or go away
pi_54400805
quote:
Op maandag 5 november 2007 22:59 schreef Suko het volgende:

Hoe staat het met jouw gedachten hierover Moussie, wat denk jij dat er is gebeurd?
ik heb eerlijk gezegd nog steeds geen idee .. het enige dat als een paal boven water staat is dat zij hun kinderen alleen hebben gelaten, en dat kan ik tot bepaalde hoogte begrijpen na het lezen van die blog van een vakantieganger in hetzelfde resort .. het schijnt daar geregeld te gebeuren en dan ontstaat er al gauw een soort schijnveiligheid, oa omdat deze manier van oppassen (om de zoveel tijd aan de deur luisteren) tot voor kort door het resort zelf werd aangeboden en niet opgeheven is om veiligheidsredenen .. rustig dorpje in de lente en zo, geen vuiltje aan de lucht zou je denken

voor de rest denk ik dat er veel verwarring is ontstaan door slechte vertalingen, nuances die zijn verloren gegaan bij het vertalen, en dat dan aangevuld met een beetje (of een boel) journalistieke vrijheid .. ik ben in de loop der tijd de opmerking "de politie daar heeft mij verkeerd begrepen" vaker tegen gekomen, oa bij die oudere buurvrouw boven die gezegd zou hebben dat Kate tegen de kinderen zat te schreeuwen

die theorie van "al eerder om het leven gebracht en alibi gefabriceerd voor 3 mei" gaat mi niet op, teveel mensen die Maddie nog hebben gezien op de derde, en als ik ervan uitga dat hetgeen die ene nanny zegt klopt, nog gezien tegen 6 uur bij de high tea, wordt de tijdruimte om iemand per ongeluk om het leven te brengen door een od aan medicatie ( da's niet binnen 5 minuten gebeurt zoiets) en daarna ergens te verbergen wel heel erg krap .. het zou in theorie wel kunnen allemaal, maar 's avonds, in het donker, in een onbekende omgeving ?
En dat Kate het kind op de een of andere manier kwijt wou omdat zij niet aan de verwachtingen voldeed, lastig was en kolieken had toen zij klein was, daar geloof ik dus geen snars van .. op alle foto's die ik tegenkom van Maddie zie ik haar ogen lachen, dat kind straalt gewoon van geluk, ik zie echt niets van verborgen verdriet dat eventjes gemaskerd is met een glimlach ..

voor de rest, tja, de McCanns wekken veel antipathie op, omdat zij niet reageren zoals verwacht, maar dat is mi dus nogal wiedes als je bedenkt dat beiden een opleiding hebben gevolgd en een beroep hebben waarin je je eigen beslommeringen opzij moet zetten om je op je werk te kunnen concentreren .. misschien dat daar ook die afstand vandaan komt in hun uitspraken, als je het gevoel te dicht bij laat komen kan je het niet meer controleren, dan stort je in .. dat ik geheel of gedeeltelijk verkeerd zit met min "upper class english" ?
pleased to meet you
pi_54400912
Tja, toch maar BNW?
Triest.
I´m back.
pi_54404542
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 11:30 schreef moussie het volgende:

[..]

ik heb eerlijk gezegd nog steeds geen idee .. het enige dat als een paal boven water staat is dat zij hun kinderen alleen hebben gelaten, en dat kan ik tot bepaalde hoogte begrijpen na het lezen van die blog van een vakantieganger in hetzelfde resort .. het schijnt daar geregeld te gebeuren en dan ontstaat er al gauw een soort schijnveiligheid, oa omdat deze manier van oppassen (om de zoveel tijd aan de deur luisteren) tot voor kort door het resort zelf werd aangeboden en niet opgeheven is om veiligheidsredenen .. rustig dorpje in de lente en zo, geen vuiltje aan de lucht zou je denken Nou ja, dan zou je denken, waarom zet dat resort dan zo'n professionele kinderopvang (Kids Club) op poten, lijkt me best een dure optie met al die nanny's. Maar de McCanns kwamen zelfs niet op de gedachte een babyfoon te huren (was beschikbaar) toen ze die van een ander op tafel zagen staan, ik kan daar met m'n pet niet bij...

voor de rest denk ik dat er veel verwarring is ontstaan door slechte vertalingen, nuances die zijn verloren gegaan bij het vertalen, en dat dan aangevuld met een beetje (of een boel) journalistieke vrijheid .. ik ben in de loop der tijd de opmerking "de politie daar heeft mij verkeerd begrepen" vaker tegen gekomen, oa bij die oudere buurvrouw boven die gezegd zou hebben dat Kate tegen de kinderen zat te schreeuwen Oh, dat laatste is nieuw, ik dacht dat ze Madeleine vaak om haar vader had horen roepen, maar beide is erg, lijkt me dat Madeleine nog steeds een handvol zorg was.

die theorie van "al eerder om het leven gebracht en alibi gefabriceerd voor 3 mei" gaat mi niet op, teveel mensen die Maddie nog hebben gezien op de derde, en als ik ervan uitga dat hetgeen die ene nanny zegt klopt, nog gezien tegen 6 uur bij de high tea, wordt de tijdruimte om iemand per ongeluk om het leven te brengen door een od aan medicatie ( da's niet binnen 5 minuten gebeurt zoiets) en daarna ergens te verbergen wel heel erg krap .. het zou in theorie wel kunnen allemaal, maar 's avonds, in het donker, in een onbekende omgeving ?
En dat Kate het kind op de een of andere manier kwijt wou omdat zij niet aan de verwachtingen voldeed, lastig was en kolieken had toen zij klein was, daar geloof ik dus geen snars van .. op alle foto's die ik tegenkom van Maddie zie ik haar ogen lachen, dat kind straalt gewoon van geluk, ik zie echt niets van verborgen verdriet dat eventjes gemaskerd is met een glimlach .. Ik had eerder gepost over haar oog-aandoening Coloboma, dat kan een aantal bijwerkingen geven, ook kinderen geboren via IVF hebben meer kans op bv Autisme, hier beschreven. Kinderen met varianten op die aandoening kunnen ook geweldig stralen, daarom zijn ze ook aaibaar, vaak engelachtig. Frappant is wel dat de McCanns de medical records van henzelf en van Madeleine niet willen afgeven. Maar goed, misschien had Madeleine alleen die oogwijking, meer weten we tenslotte niet.

voor de rest, tja, de McCanns wekken veel antipathie op, omdat zij niet reageren zoals verwacht, maar dat is mi dus nogal wiedes als je bedenkt dat beiden een opleiding hebben gevolgd en een beroep hebben waarin je je eigen beslommeringen opzij moet zetten om je op je werk te kunnen concentreren .. misschien dat daar ook die afstand vandaan komt in hun uitspraken, als je het gevoel te dicht bij laat komen kan je het niet meer controleren, dan stort je in .. dat ik geheel of gedeeltelijk verkeerd zit met min "upper class english" ? Dát zou inderdaad een verklaring kunnen zijn, die afstandelijke houding welke er is ingestampt tijdens de opleiding en daarna volkomen ingebakken in de omgang met patienten, maar ja, loslaten en als mens reageren, who cares dat je instort, niets menselijkers als dat als je kind van de aardbodem is verdwenen en je misschien bedenkt wat er mee kan gebeuren en nóg aan de gang ís! Verdomme, its beyond me hoor...
Ondertussen in de Daily Mail: Kiddnapper will 'get off' on TV tears for Madeleine, police warn Kate McCann
quote:
"British police fearful Kate McCann will play into the hands of her daughter's abductor have warned the heartbroken GP: "Don't cry in public." Cops have told the mum-of-three she must try to control her emotions when she is in the public eye. They are worried a kidnapper will "get off" on any show of upset by her and husband Gerry.

Spokesman Clarence Mitchell revealed police have been advising the couple during an interview screened in the early hours of this morning. Detectives briefed them shortly before they gave their first TV interview since being made official suspects over Madeleine's disappearance.

Kate ended up breaking down during the interview on Spain's Antena 3 last week. Mr Mitchell, speaking on the same channel during a live link-up, admitted: "The police told them they had to control their emotions because the kidnapper could see the programme and could gain satisfaction from that reaction."

Kate, 39, has rarely shed a tear in public since Madeleine vanished on May 3 from their Algarve holiday apartment - and husband Gerry has been portrayed as a cold control freak in the foreign press. It was thought the mum-of-three had been schooled not to show emotion in public by friends.

But the British police's official role in advising Kate and Gerry on their body language was not known about.

Last night it looked set to drive a further wedge between UK officers and their counterparts - as it showed one set of police believe the couple's claim their daughter was abducted while the other suspect the McCanns of being behind Madeleine's disappearance. The two forces are still trying to paper over cracks left by disgraced former head investigator Goncalo Amaral, moved off the Madeleine probe after claiming British police were too close to the McCanns.

Portuguese officers will rely on their British counterparts to conduct fresh interviews with the so-called Tapas Nine - the McCanns and their friends - on UK soil. Gerry and Kate's spokesman said the couple's public show of emotion should be seen in the light of the advice they had been given about provoking Madeleine's abductor.

But he insisted on Antena 3's late-night show Confidencial SA: "Kate's tears the night your channel interviewed her were genuine." The former BBC man was involved in a tense standoff with Spanish psychiatrist Jose Cabrera, who last week labelled Kate "a poker player" and called her tears "part of the act."

The McCanns have announced they may sue him over his claims, aired in a Portuguese paper. But unrepentant Cabrera, staring Mr Mitchell in the eye during a live head-to-head, said: "When emotions are displayed in public, you risk having to respond to what is freedom of expression.

"That risk is a risk that has got to be considered when agreeing to interviews as you and the McCanns have done. "This whole situation has arisen from their lack of care of their children in an apartment at a given moment in time and leads to people having differing opinions about their sincerity.

"My opinion is one of many you have heard and seen written in newspapers and you'd have to sue so many people that I don't know to what extent that would make sense in your media strategy." Mr Mitchell countered: "I'm not going to get into an argument with you about this. It's a question for the lawyers. "But it's wrong to say Kate was crying deliberately. Her tears were sincere."
Naar mijn mening hebben ze geheel verkeerde adviezen gekregen, hoogstens wat organisators/advocaten, maar zeker geen professionele PR-luitjes, voor een groot deel hebben die het verknald. Daar trapt toch niemand in. Niet huilen, wel huilen, hebben we daar cijfers van, dat zoiets helpt, niet helpt, ontvoerders gaan toch wel off, jankende ouders of niet...triest. En dat opperhoofd én spindocter Clarence Mitchell in dit artikel, toch knap om in die rol te blijven en de wereld te laten geloven dat er sprake is van een ontvoering, zal mij benieuwen wat voor 'revealings' er nog komen, kannie wachten...
  dinsdag 6 november 2007 @ 14:45:19 #114
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_54405504
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 14:03 schreef Suko het volgende:

[..]

Ondertussen in de Daily Mail: Kiddnapper will 'get off' on TV tears for Madeleine, police warn Kate McCann
[..]

Naar mijn mening hebben ze geheel verkeerde adviezen gekregen, hoogstens wat organisators/advocaten, maar zeker geen professionele PR-luitjes, voor een groot deel hebben die het verknald. Daar trapt toch niemand in. Niet huilen, wel huilen, hebben we daar cijfers van, dat zoiets helpt, niet helpt, ontvoerders gaan toch wel off, jankende ouders of niet...triest. En dat opperhoofd én spindocter Clarence Mitchell in dit artikel, toch knap om in die rol te blijven en de wereld te laten geloven dat er sprake is van een ontvoering, zal mij benieuwen wat voor 'revealings' er nog komen, kannie wachten...
Er is gewoon te veel geregisseerd, niemand weet meer wat echt, gespeeld of domweg vervalst is, als men hen heeft aangeraden niet te huilen en de ontvoerder volgde het nieuws dan zou het toch ook juist heel slecht voor Maddy kunnen zijn, dan kreeg hij toch juist niet waar hij op gehoopt had en werd het meisje toch oninteressant?
Er is niet nagedacht en meteen een onwijze campagne gestart, of juist heel goed nagedacht en iedereen heeft zand in zijn ogen gestrooid gekregen.
quote:
The forensic case being built against Gerry and Kate McCann by Portuguese police is entirely dependent on British evidence, it was revealed today.

Tests by Portugal'sNational Institute of Legal Medicine on hair samples and DNA from the couple failed to link them to the disappearance of their daughter Madeleine, four, from their holiday apartment in Praia da Luz.

A source said: "Nothing allows us to say the girl died in that apartment."

However tests carried out by the Forensic Science Service in Birmingham appear to support the theory that the McCanns, from Rothley, Leicestershire, were involved in Madeleine's disappearance.

Findings are alleged to include her DNA from bodily fluids and hair discovered in a hire car rented by her parents 25 days after she disappeared on 3 May. The McCanns have repeatedly protested their innocence.

Analysis was understood to have shown that bodily fluids found in the silver Renault came from a body, and not from a live person.
Sources claimed the material showed the car must have been used to move Madeleine's body, and said the quantity found was too great for it to have been transferred from her toys or clothing as they were transported in the car.

If true, the forensic results would be compelling evidence against the McCanns and would speed moves for them to face fresh police interrogations or even be charged.

But friends insisted there were innocent explanations for all the alleged results, and said the slurs were particularly painful coming as the family prepared to mark a sad milestone.

Meanwhile, two police officers called to the apartment on that night have claimed their bosses "messed up big" by letting the scene become contaminated.

One said: "When we arrived it was chaos. Everyone had walked through the place."
Dit vind ik dan ook weer zo vreemd, als dit bewijs echt zo sluitend was als is voorgesteld dan zouden ze toch niet meer rondlopen?
Als echt 100% zeker kon worden vastgesteld, of mijn part die 80% waar ze het over hadden dan waren ze toch al lang opgepakt?
Ik begin zo langzamerhand te vermoeden dat er een ander lijk in die wagen is vervoerd en dat dit het zoveelste dwaalspoor is.
Als al die testen uitgevoerd door het Britse lab echt zo'n schat aan info hadden opgeleverd dan waren ze wel door de Engelsen zelf opgepakt.
Volgens mij drijven ze nog half op de beschuldigingen van 24horas en de lekken van de politie naar de pers.
Dat is nou juist waar ik zo gek van word, dan is er weer breaking news over een aangespoeld meisje, dan is Murat weer in het verhaal, en als er resultaten zijn die de McCanns niet uitsluiten maar juist beschuldigen zijn er hooguit een paar berichtjes en als ze een telefoonlijn starten dan is het net of ze de nobelprijs hebben gewonnen.
Er word nog steeds van hogerhand geregisseerd.
Die doofpot van de Tapas bende moet open en men moet zich concentreren op de alibi's van de vrienden.
Dat is ook nog een optie, een van hen heeft Maddy dood gevonden en weggemoffelt, toch een ongeval en een 'vriend' heeft het zaakje geregeld.

Bron: http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=491981&in_page_id=1770&ito=newsnow
be nice or go away
pi_54406967
dit is toch gewoon onzin ?
quote:
Analysis was understood to have shown that bodily fluids found in the silver Renault came from a body, and not from a live person.
Sources claimed the material showed the car must have been used to move Madeleine's body, and said the quantity found was too great for it to have been transferred from her toys or clothing as they were transported in the car.
waarom benadrukken dat het niet per ongeluk daar gekomen kan zijn als het om vloeistoffen van een lijk gaat ?
Dat dan even afgezien van het gegeven dat het nog steeds om diezelfde claim gaat waarbij in het begin beweert werd dat het 100% match was, daarna 80 en daarna "inconclusive"
pleased to meet you
  dinsdag 6 november 2007 @ 15:58:31 #116
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_54407085
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 15:52 schreef moussie het volgende:
dit is toch gewoon onzin ?
[..]

waarom benadrukken dat het niet per ongeluk daar gekomen kan zijn als het om vloeistoffen van een lijk gaat ?
Dat dan even afgezien van het gegeven dat het nog steeds om diezelfde claim gaat waarbij in het begin beweert werd dat het 100% match was, daarna 80 en daarna "inconclusive"
Dat snap jij, dat snap ik, maar een krant die alle knipsels nog heeft liggen uit de begintijd van deze zaak moet het er natuurlijk bijhalen bij gebrek aan echt nieuws.
Je moet je krant tenslotte wel volkrijgen.
Dit soort 'nieuwsberichten' zorgt ervoor dat de werkelijke toedracht steeds verder naar de achtergrond verdwijnt, immers er is een publieke opinie die dit voor waar aan neemt dus alleen een bekentenis of overduidelijk bewijs zal de doorslag kunnen geven.
be nice or go away
pi_54415700
Ik volg ook nog, en ook op het Engelse forum.

Is inderdaad van de ...hoeveel tegenstrijdige berichten er verschijnen. Je zou haast denken dat er iemand aandelen heeft .
Maar buiten al die berichten kan ik er niet omheen dat er dus dna is gevonden. Vloeistoffen uit een lijk in de gehuurde auto. Dit is officiel naar buiten gebracht en dat er tegenstrijdige verklaringen zijn in de tijdslijn.
Ik geloof nooit dat dit officieel naar buiten zou zijn gebracht als ze niet heel zeker waren van hun zaak in dit. Zeker dat dit van Maddy was /is.
Denk dat ze nog niet echt opgepakt zijn omdat dan alle bewijzen binnen moeten zijn, en ze is nog steeds niet gevonden. Door alle druk van buitenland, pers , topadovocaten willen ze een rechtzaak die echt staat als een huis.

Maar of het de ouders zijn? Ik vind hun ook niet sympatiek overkomen, niet als ouders die hun kind ontvoerd is. En als die dna en lichaamsvloeistoffen dan kan je (op basis van lezen het internet) volgens mij ook nog twee kanten uit.
Het moet dan iemand heel dichtbij zijn of ouders of vrienden van de tapas.
Ouders dan denk ik aan ongeluk, of slaapmedicatie wat verkeerd gaat of een woedeaanval op Maddy, ze valt enz enz. Denk dat dit voor deze mensen een motief kan zijn om de zaak te verduisteren.
Dan kan dus de tegenstrijdige verklaringen misschien ook gezocht worden in de druk van Gerry op de tapas vrienden. Stel dat ze medicatie gebruikten allemaal voor rustige avondjes dat Gerry dus hun verklaringen in de mond legde onder druk van dit gegeven.
Stel dat ze niet zo vaak gingen luisteren als hun claimen, Gerry zet hun onder druk om die verklaringen aan te passen. Dit kan dan tegenstrijdigheid geven wat dat betreft.
Maar even verder......... ongeluk is gebeurd. Gerry en Kate paniekeren besluiten om het te verduisteren.

Ze besluiten om gewoon te gaan dineren en te doen of alles goed is, ze cleanen het appartement ergens tussen 6 en 8 na het ongeluk. Leggen Maddy in bed (stel dat vrienden echt binnen checken) en gaan uit eten.
Gerry gaat ergens tussen 9 en half tien terug stopt Maddy in een koffer in de kast en gaat terug. (dit zou de lijkgeur verklaren die dus intreed na 2 uur dood)
10 uur gaat kate dan en start dan de ontvoeringstheorie.
Paniek iedereen iedereen gaat zoeken, Maar niemand zou het in z'n hoofd halen om in de kast te kijken in een koffer. En daar zijn ze vanuit gegaan , je zoekt geen vermist kind in dezelfde kamer.
Later in de nacht moesten ze naar ander apartement , dus ze pakken hun spullen en dus ook de koffer met Maddy en gaan naar ander apartement.
Denk dat Maddy daarna ergens is begraven snachts , maar ze hebben haar daar niet willen laten. Waarom??? Kregen ze te horen dat Politie daar zou gaan zoeken?? of wilde ze inderdaad haar kleertjes uit doen omdat ze de pyama niet droeg.
Denk dat ze de media ingeschakeld hebben om te laten zien dat ze er alles aan deden om hun dochter terug te krijgen (meer geloofwaardigheid) maar dat is later tegen hun gekeerd. Ze konden niet meer terug, je kan niet weigeren naar de paus te gaan als iemand dat voor je regeld.
En ik denk dat Gerry zichzelf heeft overschat , hij heeft nooit voorzien dat de Pj die auto zou onderzoeken die zoveel later is gehuurd. Ook de Lijkhonden heeft hij niet voorzien. Hun ontvoering zou als zoete koek worden geslikt.

Tweede theorie, afgaande op de dna van maddy in de auto en kate en apartement.

Stel die vriend even naam kwijt maar die was half uur weg omdat z'n dochter ziek was (opzich al opmerkelijk dat je haar daarna weer alleen laat) is een pedofiel. Hij kan in apartement dat is heel gewoon, ze checken elkaars kids. Hij misbruikt Maddy misschien zelfs onder medicatie , misschien gebruikte ze dat echt wel om rustige avondjes te hebben. Dit loopt uit de hand en ze sterft.
Z'n apartement is ernaast (misschien het tweede apartement waar lijkgeur is waargenomen) dus hij kan haar makkelijk even over verhuizen naar z'n apartement en haar later verbergen. Tis kort half uur om schoon te maken enz maar denk niet onmogelijk.
Daarna komt z'n vrouw erachter (lijkje Maddy)en ze besluit haar man te coveren dus zij komt daarom later met dat ze ontvoerder heeft gezien.
Ik weet nu alleen niet of dat vriendenkoppel er dus was 25 dagen nadien.
Maar stel die zijn of daar ook gebleven of terug gekomen voor steun voor de Mc. Dan zou die vriend dus de auto gebruikt kunnen hebben om Maddy beter te verbergen. Waarom een tweede rustplaats??
En stel ik weet dus totaal niet of dit kan... maar nadat hij Maddy begraven had en weer terug bij de Mccans was heeft hij Kate stevig omhelst om haar te troosten lijkt me heel gewoon in deze omstandigheden zo heeft hij de lijkgeur aanhaar doorgeven. Knuffel had kate constant vast dus die zat er ook tussen en wie weet zelfs die bijbel.
Dit zou dus kunnen verklaren waarom alleen Kate die lijkgeur had .

En dan weer stapie verder, de Mc Canns weten van dit (de vriend is de dader) door de Pj of zijn zelf toch niet overtuigd van de onschuld van die vrienden.
Maar omdat er dus heel veel niet duidelijk is, lijkje is niet gevonden, heeft de Pj hun nadrukkelijk gevraagd mee te spelen totdat vriend breekt. Dit zou ook hun onnatuurijke houding verklaren.
Ik zie zoveel boosheid in die Gerry, en waar komt die vandaan?? Dit zou een verklaring kunnen zijn voor hun gedrag. Ze praaten vind ik echt of ze weten dat ze er niet meer is. En het lijkt of ze iets verbergen maar als hun dit willen verbergen, verbergen ze ook iets.

Misschien is tweede theorie ver gedacht maar in m'n ogen zou het een verklaring kunnen zijn voordat onnatuurlijke gedrag. En het zou die dna verklaren zonder dat ouders er toch mee te maken hebben.
pi_54418285
Ik denk in het 2e gedeelte van je betoog dat je Dr Russell O Brien voor ogen hebt. In het kort heeft iemand anders ook zoiets beschreven: To me the answer is pretty obvious, and that answer is Dr Russell O Brien. Ik weet het niet. Heb al zoveel gedachten/statements hierover gelezen, en veel van dat alles zou allemaal kunnen. Wat ik wel geloof is dat ze allemaal, dus K&G en die Tapas-vrienden, iets weten en dat misschien voornamelijk Gerry hen in de greep heeft, op wat voor manier dan ook. Eén van die vrienden (weet niet precies meer wie), ook een dokter, schijnt een beoordelingsfout gemaakt te hebben in hetzelfde ziekenhuis waar Gerry nog steeds werkt. En een vriend die Murat (vermoedelijk gebruikt als 'loopjongen') mogelijk al eerder kende uit Exeter, daar woont zijn zus. Het kan allemaal, maar voor mij staan K&G bovenaan als daders, mogelijk gebeurd in the spur of a (bad) moment van Madeleine. Het vervelende is en blijft dat er geen echte informatie is, hoofdzakelijk lekken en spinverhalen. Ook het ontbreken van echte onderzoeks-journalistielk ontbreekt. Enige hoop heb ik op het in de regel uitstekende programma Panorama op de BBC. In een column van Martin Brunt op Skynews (pro-McCann) meldt hij vanuit het inmiddels verlaten Praia da Luz: "The second person I encounter is a friend who tells me there were two Spanish TV crews around earlier in the week, plus a team from "America's Most Wanted" show and another from the Beeb's Panorama." Daar is het BBC-programma dus kennelijk mee bezig. We wachten maar af wanneer dat wordt uitgezonden, altijd op de maandagavond BBC1 21.30 of 22.00 uur in ieder geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door Suko op 06-11-2007 23:42:04 ]
pi_54420613
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 21:54 schreef kopvoltwijfels het volgende:
Ik volg ook nog, en ook op het Engelse forum.

Is inderdaad van de ...hoeveel tegenstrijdige berichten er verschijnen. Je zou haast denken dat er iemand aandelen heeft .
yup, de kranten , er is geen echt nieuws dus bedenken ze maar wat
quote:
Maar buiten al die berichten kan ik er niet omheen dat er dus dna is gevonden. Vloeistoffen uit een lijk in de gehuurde auto. Dit is officiel naar buiten gebracht
nee is het niet, er zijn sporen gevonden onder het reservewiel en daarvan weten wij nog steeds niet wat het is .. de enige officiële verklaring aangaande die sporen was dat hetgeen er in in de kranten werd gezegd, 100% match, niet klopt, op dat moment was nog niet eens bekend of het wel DNA van Maddie is en dat is het nog steeds niet
quote:
en dat er tegenstrijdige verklaringen zijn in de tijdslijn.
een man die zegt iets niet gezien te hebben ? pff, mannen zijn dan ook zo opmerkzaam, missen nooit wat
quote:
Ik geloof nooit dat dit officieel naar buiten zou zijn gebracht als ze niet heel zeker waren van hun zaak in dit. Zeker dat dit van Maddy was /is.
nogmaals, er is dus niets officieel naar buiten gebracht .. 99% van wat wij gelezen hebben in al die tijd is allemaal speculatie aan hand van gelekte informatie die niet noodzakelijkerwijs klopt ..
daarnaast, het simpele feit dat de ouders nog steeds vrij rondlopen zegt wel het een en ander in deze
quote:
Denk dat ze nog niet echt opgepakt zijn omdat dan alle bewijzen binnen moeten zijn, en ze is nog steeds niet gevonden. Door alle druk van buitenland, pers , topadovocaten willen ze een rechtzaak die echt staat als een huis.
tot nu toe lijkt het erop dat er echt geen enkel spoor is dat in de richting van de ouders wijst, atm is er nog niet eens bewijs dat het kind überhaupt dood is .. best mogelijk dat die honden idd een lijkengeur hebben geroken die in Kate's kleren is blijven hangen
quote:
Maar of het de ouders zijn? Ik vind hun ook niet sympatiek overkomen, niet als ouders die hun kind ontvoerd is.
Want die reageren hoe ? Heb je daar een vaststaand gedragspatroon voor of zou dat per persoon kunnen verschillen ? Of denk je te weten hoe jij zou reageren, en dingen als shock ed vergeet je voor het gemak ?
quote:
En als die dna en lichaamsvloeistoffen dan kan je (op basis van lezen het internet) volgens mij ook nog twee kanten uit.
Het moet dan iemand heel dichtbij zijn of ouders of vrienden van de tapas.
Ouders dan denk ik aan ongeluk, of slaapmedicatie wat verkeerd gaat of een woedeaanval op Maddy, ze valt enz enz. Denk dat dit voor deze mensen een motief kan zijn om de zaak te verduisteren.
er is dus nog helemaal niets bekend over DNA of whatever maar vooruit, for arguements sake
Slaapmedicatie lijkt mij vrij onlogisch qua tijdsverloop .. dat dan afgezien van het feit dat een dubbele dosis slaapmiddel niet dodelijk is .. ze zijn om 6 uur nog gezien bij de high tea, gaan daarna met de kinderen naar huis, de kinderen worden klaargemaakt voor het bed .. dat is dan meestal lekker badderen, pyama aan, tanden poetsen, met 3 kinderen ben je zeker een uurtje zoet .. dus stel Maddie heeft ergens in die tijd een dubbele dosis slaapmiddel gekregen, die ligt dus even na 7 uur in diepslaap op haar bed, dus waarom zouden die ouders even later gaan kijken of zij nog wel leeft, het kind ligt rustig te slapen toch ? (En nogmaals, je gaat niet dood van een dubbele dosis slaappillen)
Stel Maddie is ongelukkig gevallen tijdens een woedeaanval, waarom zou je zoiets verbergen .. tragisch ongeluk, kan gebeuren
quote:
Dan kan dus de tegenstrijdige verklaringen misschien ook gezocht worden in de druk van Gerry op de tapas vrienden. Stel dat ze medicatie gebruikten allemaal voor rustige avondjes dat Gerry dus hun verklaringen in de mond legde onder druk van dit gegeven.
Stel dat ze niet zo vaak gingen luisteren als hun claimen, Gerry zet hun onder druk om die verklaringen aan te passen. Dit kan dan tegenstrijdigheid geven wat dat betreft.
dat er geregeld mensen de tafel verlieten is anders bevestigd door de ober die hun al die dagen bediend heeft ..
en welke tegenstrijdigheden, iemand die sinds een paar dagen in het dorp is en de volgende ochtend in het daglicht beseft dat de supermarkt de andere kant uit ligt .. een man die iets niet gezien heeft ?
quote:
Maar even verder......... ongeluk is gebeurd. Gerry en Kate paniekeren besluiten om het te verduisteren.

Ze besluiten om gewoon te gaan dineren en te doen of alles goed is, ze cleanen het appartement ergens tussen 6 en 8 na het ongeluk. Leggen Maddy in bed (stel dat vrienden echt binnen checken) en gaan uit eten.
Gerry gaat ergens tussen 9 en half tien terug stopt Maddy in een koffer in de kast en gaat terug. (dit zou de lijkgeur verklaren die dus intreed na 2 uur dood)
mwah, of dat van die 2 uur klopt weet ik eigenlijk niet, heb andere verhalen gelezen dat dat veel eerder is .. maar waarom hebben die honden dan niets aan de kast geroken of aan de kleren van Gerry, wel aan cuddle-cat en de broek van Kate ?
quote:
10 uur gaat kate dan en start dan de ontvoeringstheorie.
Paniek iedereen iedereen gaat zoeken, Maar niemand zou het in z'n hoofd halen om in de kast te kijken in een koffer. En daar zijn ze vanuit gegaan , je zoekt geen vermist kind in dezelfde kamer.
Later in de nacht moesten ze naar ander apartement , dus ze pakken hun spullen en dus ook de koffer met Maddy en gaan naar ander apartement.
moesten ze later die nacht naar een ander appartement ? Zover ik weet zijn ze pas tijden later van appartement verandert, met die auto dus, toen ze de huur voor deze niet konden verlengen .. ze hebben even elders gezeten tegen die tijd dat het eindelijk onderzocht werd, ik herinner mij een commentaar van een van de moeders, dat ze eindelijk terug konden in het appartement en bij hun spullen, ze moesten er hals over kop uit voor het onderzoek en mochten niets meenemen "nog niet eens hun tandenborstels"
quote:
Denk dat Maddy daarna ergens is begraven snachts , maar ze hebben haar daar niet willen laten. Waarom??? Kregen ze te horen dat Politie daar zou gaan zoeken?? of wilde ze inderdaad haar kleertjes uit doen omdat ze de pyama niet droeg.
en dat hebben ze allemaal gedaan zonder een overdaad van sporen achter te laten ?
en kleertjes uitdoen, pyama .. dit snap ik niet ?
quote:
Denk dat ze de media ingeschakeld hebben om te laten zien dat ze er alles aan deden om hun dochter terug te krijgen (meer geloofwaardigheid) maar dat is later tegen hun gekeerd. Ze konden niet meer terug, je kan niet weigeren naar de paus te gaan als iemand dat voor je regeld.
En ik denk dat Gerry zichzelf heeft overschat , hij heeft nooit voorzien dat de Pj die auto zou onderzoeken die zoveel later is gehuurd. Ook de Lijkhonden heeft hij niet voorzien. Hun ontvoering zou als zoete koek worden geslikt.
Die honden zijn er gekomen op verzoek van de McCanns anders .. geen zin om het artikel nu terug te zoeken, het zijn er zoveel inmiddels
En het media-circus van de eerste dagen, tja, dat was de high-profile spindoctor van het resort zelf, die hebben ze meteen ingevlogen .. die zat dus niet de McCanns te vertegenwoordigen maar het resort, het Mark-Warner-Concept .. en ik zei het al eerder, hij heeft zijn job uitstekend gedaan, de focus ligt volledig bij de McCanns, geen haan die kraait over hoe veilig dat concept nou wel echt is .. met hun luisterservice ..
hoe noemde een britse agent het ook alweer .. these resorts are heaven for pedophiles ?
quote:
Tweede theorie, afgaande op de dna van maddy in de auto en kate en apartement.

Stel die vriend even naam kwijt maar die was half uur weg omdat z'n dochter ziek was (opzich al opmerkelijk dat je haar daarna weer alleen laat) is een pedofiel. Hij kan in apartement dat is heel gewoon, ze checken elkaars kids. Hij misbruikt Maddy misschien zelfs onder medicatie , misschien gebruikte ze dat echt wel om rustige avondjes te hebben. Dit loopt uit de hand en ze sterft.
Z'n apartement is ernaast (misschien het tweede apartement waar lijkgeur is waargenomen) dus hij kan haar makkelijk even over verhuizen naar z'n apartement en haar later verbergen. Tis kort half uur om schoon te maken enz maar denk niet onmogelijk.
Daarna komt z'n vrouw erachter (lijkje Maddy)en ze besluit haar man te coveren dus zij komt daarom later met dat ze ontvoerder heeft gezien.
Ik weet nu alleen niet of dat vriendenkoppel er dus was 25 dagen nadien.
Maar stel die zijn of daar ook gebleven of terug gekomen voor steun voor de Mc. Dan zou die vriend dus de auto gebruikt kunnen hebben om Maddy beter te verbergen. Waarom een tweede rustplaats??
En stel ik weet dus totaal niet of dit kan... maar nadat hij Maddy begraven had en weer terug bij de Mccans was heeft hij Kate stevig omhelst om haar te troosten lijkt me heel gewoon in deze omstandigheden zo heeft hij de lijkgeur aanhaar doorgeven. Knuffel had kate constant vast dus die zat er ook tussen en wie weet zelfs die bijbel.
Dit zou dus kunnen verklaren waarom alleen Kate die lijkgeur had .

En dan weer stapie verder, de Mc Canns weten van dit (de vriend is de dader) door de Pj of zijn zelf toch niet overtuigd van de onschuld van die vrienden.
Maar omdat er dus heel veel niet duidelijk is, lijkje is niet gevonden, heeft de Pj hun nadrukkelijk gevraagd mee te spelen totdat vriend breekt. Dit zou ook hun onnatuurijke houding verklaren.
Ik zie zoveel boosheid in die Gerry, en waar komt die vandaan?? Dit zou een verklaring kunnen zijn voor hun gedrag. Ze praaten vind ik echt of ze weten dat ze er niet meer is. En het lijkt of ze iets verbergen maar als hun dit willen verbergen, verbergen ze ook iets.

Misschien is tweede theorie ver gedacht maar in m'n ogen zou het een verklaring kunnen zijn voordat onnatuurlijke gedrag. En het zou die dna verklaren zonder dat ouders er toch mee te maken hebben.
ik vind het maar een hele wilde theorie hoor .. dat een vriend van hun pedofiel is, hun dochter per ongeluk heeft vermoord, ergens verstopt, begraven, weer uitgegraven, en dat allemaal vanaf een bepaald punt met medeweten van zijn vrouw .. tja tot zover zou het ergens nog wel kunnen .. maar dat laatste stukje ?
Waarom zou een pedofiel en kindermoordenaar gaan breken als die ziet dat de ouders van zijn slachtoffer beschuldigt worden van zijn daad .. omdat die ergens toch wel een goed mens is ?
pleased to meet you
  woensdag 7 november 2007 @ 09:51:40 #120
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_54423262
Oeh, een mooi overzicht, inclusief video's e.d.

http://www.telegraph.co.u(...)osplit/madeleine.xml
be nice or go away
  woensdag 7 november 2007 @ 11:11:33 #121
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_54424706
Hey, er zit zowaar een beetje schot in de zaak!
quote:
Two of the holiday friends that dined with Madeleine McCann's parents the night she disappeared have told police they want to change their stories, it was sensationally claimed today.

Lawyers acting for the pair are said to have contacted detectives leading the probe and said their clients are willing to be reinterviewed so they can give fresh details.

Respected Spanish daily El Mundo reported the two members of the so-called Tapas Nine have asked for their names to be kept secret to avoid pressure from the McCanns.
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/worldnews.html?in_article_id=492193&in_page_id=1811&ito=newsnow
quote:
Madeleine McCann's parents were given new hope last night after DNA tests concluded there was no proof the four-year-old was dead.

Tests on samples taken from Kate and Gerry McCann's apartment have failed to find any evidence that their daughter died there.

The results from Portugal's police laboratory support the couple's belief that Madeleine was abducted.

Scientists at the laboratory in Lisbon have also failed to find any evidence implicating the parents in her disappearance.
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/worldnews.html?in_article_id=492188&in_page_id=1811&ito=newsnow

En de DNA resultaten zijn binnen, inconclusive as usual, maar dat er 2 van de Tapas 9 hun verhaal willen veranderen is iets om in de gaten te houden.
be nice or go away
  woensdag 7 november 2007 @ 12:56:46 #122
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_54426992
quote:
london • A senior Portuguese police officer has condemned the parents of Madeleine McCann for creating a "monster of information" that has failed to help in finding their daughter.

Carlos Anjos, president of the Association of Criminal Investigation Staff, said that detectives had advised Kate and Gerry McCann against their media campaign. They had also warned the couple against drawing attention to Madeleine's distinctive right eye, saying that it could have put her life in greater danger.

The disappearance of Madeleine shortly before her fourth birthday has become one of Europe's most-reported stories after the McCanns made a series of international visits to promote the search for their daughter.

Anjos said that to "keep pushing stories into the papers — they have clearly not helped solve the case".

"Quite honestly I don't know if that is good or bad for an investigation," he told the BBC Radio 4 Inside Stories programme yesterday. "We were against this from the start. And importantly, we were against the release of Madeleine McCann's photo all over the world.

"We thought the photos that were released should not show the distinct mark Maddie had in her left eye. From our experience in criminal investigations this was a kidnap, which was what we believed from the start, the revealing of such a distinct feature would put that person's life in danger."

Goh, een zinnige bijdrage, volgens mij hebben we meteen al gezegd dat al die aandacht er ook voor kon zorgen dat de eventuele ontvoerder juist bang kon worden door al die aandacht.....
Of ze zijn er juist zeker van dat dat al lang niet meer im frage was, dan kan dat circus gewoon zieltjes winnen zijn.

Sorry, bron: http://www.timesonline.co(...)e/article2820330.ece

[ Bericht 5% gewijzigd door kahaarin op 07-11-2007 13:24:52 ]
be nice or go away
  Redactie Frontpage woensdag 7 november 2007 @ 13:05:38 #123
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_54427200
Die info was gewoon een rookgordijn om de aandacht van henzelf af te leiden
pi_54427391
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:11 schreef kahaarin het volgende:
Hey, er zit zowaar een beetje schot in de zaak!
[..]

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/worldnews.html?in_article_id=492193&in_page_id=1811&ito=newsnow
[..]

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/worldnews.html?in_article_id=492188&in_page_id=1811&ito=newsnow

En de DNA resultaten zijn binnen, inconclusive as usual, maar dat er 2 van de Tapas 9 hun verhaal willen veranderen is iets om in de gaten te houden.
dit snap ik niet helemaal .. er is een paar dagen geleden al bekend gegeven dat er toestemming is om meerdere van die tapas 9 opnieuw te horen .. onderaan het artikel .. waarom dit nou weer ?
pleased to meet you
  woensdag 7 november 2007 @ 13:20:23 #125
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_54427568
quote:
Op woensdag 7 november 2007 13:13 schreef moussie het volgende:

[..]

dit snap ik niet helemaal .. er is een paar dagen geleden al bekend gegeven dat er toestemming is om meerdere van die tapas 9 opnieuw te horen .. onderaan het artikel .. waarom dit nou weer ?
Omdat die 2 hebben gevraagd om hun namen uit de pers te houden hoop ik dat het gaat om barstjes in het veilige coconnetje van de Tapas 9, ik hoop echt dat er idd een doofpot is en dan er nu een boekje open gaat over de ware toedracht aan die tafel.
Het betreft dus niet een ondervraging in mijn ogen, maar juist een vrijwillige verklaring!
(Misschien is de wens de vader van de gedachte maar hoop doet leven! )
be nice or go away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')