abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:54:55 #26
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_54183608
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 14:35 schreef Sextreme het volgende:
Roermond; Pauperstad bij uitstek! Level #6
Eigenlijk vind ik dat wel een passende
Don't let my username fool you...
pi_54228416
Waarom moet dat kasteel eigenlijk in de OP? Das Swalmen...
  zondag 28 oktober 2007 @ 19:28:54 #28
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_54229215
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 18:45 schreef Sextreme het volgende:
Waarom moet dat kasteel eigenlijk in de OP? Das Swalmen...
psst Niemand zeggen, maar sinds 1 januari hoort Roermond bij Swalmen . Of was het nou andersom?
Net efkes anges
pi_54239247
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 19:28 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

psst Niemand zeggen, maar sinds 1 januari hoort Roermond bij Swalmen . Of was het nou andersom?
Ja maar dit topic gaat toch over de stad Roermond? Zit TT: Roermond; Een stad in ontwikkeling! Level #5
  maandag 29 oktober 2007 @ 10:11:59 #30
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_54239351
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 10:06 schreef Sextreme het volgende:

[..]

Ja maar dit topic gaat toch over de stad Roermond? Zit TT: Roermond; Een stad in ontwikkeling! Level #5
Roermond; Een gemeente in ontwikkeling! Level #6
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  maandag 29 oktober 2007 @ 10:16:13 #31
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_54239439
Les 1 in "hoe creeer je een puinhoop in Roermond"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:38:46 #32
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_54272734
quote:
Akkoord over opening A73 Roermond

De snelweg A73 bij Roermond gaat eind januari gedeeltelijk open. Roermond en de provincie Limburg hebben dat met het ministerie van Verkeer afgesproken. Ze stellen het Rijk verantwoordelijk voor de schade door de vertraging.

Roermond wacht al veertig jaar op een ontsluitingsweg en na eerdere problemen zou op 1 januari de weg opengaan. Begin deze maand dreigde er opnieuw groot oponthoud, doordat in de twee tunnels nog geen blusinstallaties zitten.

Afgesproken is dat doordeweeks overdag in elke tunnelbuis één rijstrook open is. In augustus moet de weg tussen Venlo en Roermond helemaal opengaan.

Bron: NOS.nl
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:43:27 #33
11102 knep
Mountainfreak
pi_54272862
Augustus
  woensdag 31 oktober 2007 @ 10:10:35 #34
112504 Sextreme
pi_54279255
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 22:38 schreef Tism het volgende:

[..]
Ja en ze willen 'm 70 km/h maken
  woensdag 31 oktober 2007 @ 11:00:03 #35
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_54280219
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 10:10 schreef Sextreme het volgende:

[..]

Ja en ze willen 'm 70 km/h maken [ afbeelding ]
Net zoals dat stuk tussen Beesel en Tegelen nu zeker?? Daar rijdt ook geen hond de toegestane 90km/h (en 70 indien er wegwerkzaamheden zijn)
Don't let my username fool you...
Vodafone aanbiedingenBoek je reis bij BongoVattenfall cadeau
  woensdag 31 oktober 2007 @ 21:58:12 #36
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_54290942
Nou het project, laat je horen, voor de catten toren is ook mislukt. "we"zijn 2e geworden. En dat terwijl we voor de finale 80% van de stemmen hadden. Oh ja, iedereen in het vak Roermond op de tribune had een oranje hesje aan. Burgemeester van Beers kon zo beginnen bij de Westrom.
Net efkes anges
  woensdag 31 oktober 2007 @ 22:30:07 #37
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_54291556
Mijn vader werkt bij de Westrom laat ik er maar gelijk bij vermelden dat hij daar een managementfunctie heeft
  maandag 5 november 2007 @ 16:08:13 #38
175768 Maureentje
pi_54382458
Kom ik net toch Gordon in de stad tegen Zijn ze bezig met Idols-opnamen in v.d Valk Iemand idee wanneer die van hier uitgezonden worden ?? Moet wel ff kijken of er bekenden bij zitten dan
  maandag 5 november 2007 @ 19:40:22 #39
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_54387259
quote:
Op maandag 5 november 2007 16:08 schreef Maureentje het volgende:
Kom ik net toch Gordon in de stad tegen Zijn ze bezig met Idols-opnamen in v.d Valk Iemand idee wanneer die van hier uitgezonden worden ?? Moet wel ff kijken of er bekenden bij zitten dan
Ik zag inderdaad afgelopen zaterdag 2 auto's van Idols achter de Oranjerie staan en ze waren toen bezig een opblaasbare Idols boog voor de Oranjerie op te zetten.
Don't let my username fool you...
  maandag 5 november 2007 @ 22:32:44 #40
112504 Sextreme
pi_54391872
Gordon moet dood.
  dinsdag 6 november 2007 @ 14:58:48 #41
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_54405850
quote:
Op maandag 5 november 2007 22:32 schreef Sextreme het volgende:
Gordon moet dood.
aan AIDS..
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  vrijdag 9 november 2007 @ 22:50:13 #42
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_54494003
WTF!??!!
quote:
Tweekoppig bestuur Azijnfabriek stapt op

Opheffen stichting betekent mogelijk sluiten van poppodium in 2008
(3VOOR12 Limburg / Pierre Oitmann vrijdag 9 november 2007 10:11)


"Crisis in Azijnfabriek", kopte Dagblad De Limburger vanochtend. Dat is niet voor het eerst, zo zal menigeen weten. Maar dit keer is het niet de lokale VVD die het voortbestaan van het Roermondse poppodium probeert te verhinderen, maar het bestuur van de stichting zelf. Deze verklaarde zich nog voor 1 januari op te heffen. Voorzitter May Seelen stelt dat het onmogelijk is om meer bestuursleden te vinden en dat het tekort aan subsidie niet voldoende is om Azijnfabriek als poppodium te laten continueren. "Daarmee is ook de kwaliteit van de programmering teruggelopen," aldus Seelen.

Politieke onwil en de daaruit voortvloeiende financiële gevolgen zijn niet nieuw voor het poppodium in Roermond. Al eerder stond Azijnfabriek op punt van sluiten, maar telkens werd de problematiek tijdelijk onder de mat geschoven met tussentijdse oplossingen als lapmiddel. "We zijn al jaren aan het vechten om meer geld," zo zegt Seelen tegen Dagblad De Limburger. "En we zien dat het onmogelijk is om nieuwe bestuursleden te vinden om het in de statuten verplicht gestelde aantal van vijf te halen." Momenteel zijn Seelen en Jan Scheepers de enige twee bestuursleden.

Daarnaast noemt Seelen de onzekerheid over het huidige pand, gelegen aan de Zwartbroekstraat, als beslissende factor voor het opdoeken van de stichting. En een advies van de werkgroep over een mogelijk nieuw poppodium zou te lang op zich laten wachten. "Hoe lang een eventuele overgangsperiode gaat duren weten we nog steeds niet," zo meldt Seelen. "Ook dat draagt bij aan het gevoel dat er geen uitdaging meer ligt voor het bestuur." Volgens CDA-wethouder Wim Kemp (cultuur) is het bestuur van Azijnfabriek afgelopen maand nog op de hoogte gebracht betreffende de vorderingen van de werkgroep. "Die werkgroep is bijna klaar," zo laat hij weten. "Jammer dat ik daar niet meer met het bestuur over kan gaan praten."

Kemp zegt dat hij de zaken rondom een mogelijk nieuw poppodium verder in kaart zal brengen. "Want," zo stelt hij, "dat er iets voor de huidige stichting in de plaats moet komen is duidelijk." Vanmiddag wilde het CDA een motie indienen tijdens de raadsvergadering, maar deze werd voortijdig ingetrokken. Voor het personeel van Azijnfabriek word nu gezocht naar een oplossing. Voor de gesubsidieerde werkplekken is reeds een ontslagvergunning aangevraagd, daar deze sowieso verdwijnen. "Voor de twee andere personeelsleden zal dat nog gedaan moeten worden," zegt Seelen.

Deze twee, waaronder programmeur Danny Bol, onthouden zich vooralsnog van commentaar. Tot begin 2008 zal Azijnfabriek hoe dan ook nog haar deuren open houden. Seelen: "De programmering voor het poppodium loopt in ieder geval nog tot in het nieuwe jaar door."
Nou, jaaaaaa! Na jaren lange politieke verloedering en tegenwerking, en in vele diepe dalen gevallen te zijn, en er elke keer steeds weer uitkruipen mede door enkele steuntjes financiele (wan)hoop, en de vele wisselingen in "de organisatie" het zogenoemde bestuur, en de jaren lange emigratie van de uit Roermond wegtrekkende en min of meer door de politiek (VVD) imo weggepeste (voornamelijk was de doelgroep vroeger toch wel de alternative en de vrije) jeugd/jongeren/oudere-jongeren, die 't hier wel hebben/hadden gezien, omdat de stad Roermond naar hun mening (en de mijne de laatste tijd helaas ook trouwens) niet genoeg van hun gading te bieden heeft en had, en omdat andere grotere steden wel een aantrekkelijk en groter uitgaanspakket aanboden. Iets wat hier jaren lang door 't VVD cultuurtje en de politiek is tegengewerkt, want 't moest hier een welgestelde bejaarden pretpark worden, leek 't wel. En nadat er ook wat regels zijn aangescherpt door het bestuur van de Azijnfabriek zelf (al dan niet op last van de gemeente) wat betreft hun liberaal beleid wat 't gebruik van cannabis betreft bijv; heeft de Azijnfabriek ook geen goed gedaan, vooral de laatste 3 jaar, toch maar even en eerlijk gezegd.

Dan nu toch eindelijk maar zelf de stekker eruit, eindelijk zekerheid! En is 't nu dan toch werkelijk klaar, of toch nog niet!? Is er dan werkelijk geen hoop meer? Hoe zit dat nou precies met die plannen om uit de Zwartbroekstraat te vertrekken en te verhuizen naar de oude monumentale ECI-complex, was daar niet een bestemmingsplan voor? Iemand die 't weet, ik wordt er een beetje gestoord van, Roermond heeft gewoon een behoeft aan een goed pop-podium en geen gezeik!!!

Na enkele tientallen jaren een (naar mijn mening) goed onderkomen geweest te zijn voor heel veel (voornamelijk toch wel alternative en de vrije) jeugd/jongeren/oudere-jongeren, wat daar een goede plek had gevonden om te vertoeven zowel door-de-weeks alsmede in 't weekend, en daar hun ei kwijt konden doormiddel van diverse projecten, of gewoon heel simpel om lekker te chillen. (chillen betekend: rondhangen, rustig aan doen, stil in een donker hoekje zitten, met vrienden praten, niks doen, e.d.) Of gewoon om met bekenden een biertje te drinken en naar goede altenative niet commerciele pauper muziek te luisteren en chickies te verzieren, gaat hiermee 't licht uit? Ik hoop stiekem van niet.
Tja ja, je kan zeggen wat je wilt, maar ik vind 't erg jammer. Heb er toch leuke tijden meegemaakt in 't verleden. Maar ja, We zullen wel weer zien wat de toekomst voor iets leuks brengt, Roermond is tenslotte een stad in ontwikkeling, nu nog de goed kant op.
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zaterdag 10 november 2007 @ 14:28:05 #43
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_54504496
Mooi gesproken

Ik zou het ook heel erg jammer vinden als die zou verdwijnen. Kwam er eerder nooit eigenlijk, maar de laatste tijd ben ik er regelmatig geweest met de YumYum feestjes van Svaiy en Vekx en je merkt toch dat daar een meer open-minded publiek komt. Voor Roermondse betgrippen ging het op die avonden heerlijk los, zoals laatst met 100% Isis die een keer absoluut geen hitjeshouse draaide en waar toch iedereen heerlijk bij uit z'n dak ging. Je hebt helemaal gelijk, Roermond is op uitgaansgebied gewoon saai, alleen maar veel van hetzelfde en als er eens een uitdaging is op dat gebied moet het weer tegengewerkt worden... Ik snap ook goed dat mensen wegtrekken uit Roermond, ik heb zelf ook steeds meer zoiets van: "ik wil meer, ik wil wat variatie en vernieuwing" Maar goed, aan de andere kant zie je ook weer dat er weinig publiek voor is in Roermond. Het motto lijkt vaak te zijn "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg" Waar dat vandaan komt weet ik eigenlijk niet, in andere steden lukt het wel, maar misschien is het gewoon de Limburgse mentaliteit. Wat mij ook opvalt is dat meestal de juist hoger opgeleiden wegtrekken uit Roermond, maar daar heb ik een simpele verklaring voor: er is gewoon heel weinig werk te vinden voor hoger opgeleiden in de regio.

Het ECI-complex zag ik ook wel zitten als locatie (iets verder fietsen dan, maar goed ) Het straalt sfeer uit namelijk en dat is iets wat een poppodium goed kan gebruiken. Als ze dan het industriële karakter van het gebouw in ere zouden houden, zou dat prachtig zijn... Kijk maar naar een Doornroosje in Nijmegen, ook een poppodium wat niet de standaard voorgekauwde muziek laat horen, maar waar het wel elke keer helemaal vol zit.
Don't let my username fool you...
  zaterdag 10 november 2007 @ 17:27:10 #44
112504 Sextreme
pi_54507863
De gemeente van Roermond wil het muziekgebeuren zoals discotheken, danscafe's en podia uit de binnenstad weghebben. Daarom wordt nu bekeken wat het gaat kosten om het ECI complex om te bouwen tot muziekhal, met verschillende cafees. Een soort uitgaanscentrum zeg maar.

Persoonlijk zie ik dit wel zitten, aangezien dit complex ongeloofelijk veel karakter heeft.
  zaterdag 10 november 2007 @ 18:58:59 #45
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_54509806
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 17:27 schreef Sextreme het volgende:
De gemeente van Roermond wil het muziekgebeuren zoals discotheken, danscafe's en podia uit de binnenstad weghebben. Daarom wordt nu bekeken wat het gaat kosten om het ECI complex om te bouwen tot muziekhal, met verschillende cafees. Een soort uitgaanscentrum zeg maar.

Persoonlijk zie ik dit wel zitten, aangezien dit complex ongeloofelijk veel karakter heeft.
Dat klinkt als een heel mooi plan, maar ik btwijfel de haalbaarheid van dit alles... De bestaande horeca zal hier ook niet blij mee zijn. Wat is een stad zonder uitgaansgelegenheden in het centrum
Don't let my username fool you...
Voordelig uit? Ticketveiling.nlBoek goedkoper bij booking.comHoesjes? Casetify!
  zaterdag 10 november 2007 @ 22:12:47 #46
175768 Maureentje
pi_54514488
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 17:27 schreef Sextreme het volgende:
De gemeente van Roermond wil het muziekgebeuren zoals discotheken, danscafe's en podia uit de binnenstad weghebben. Daarom wordt nu bekeken wat het gaat kosten om het ECI complex om te bouwen tot muziekhal, met verschillende cafees. Een soort uitgaanscentrum zeg maar.

Persoonlijk zie ik dit wel zitten, aangezien dit complex ongeloofelijk veel karakter heeft.
en waarom willen ze dat dan doen en waar heb je dit gehoord/gelezen ?? Ik vind het hele idee iig maar nix hoor
  dinsdag 13 november 2007 @ 23:21:14 #47
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_54589391
Ik kreeg een mailtje van een kennis, ze attendeerde me er op dat er een actie is gestart.
Als iemand zin heeft om vanuit z'n luie stoel actie te voeren voor 't behoud van het enige poppodium dat Roermond rijk is, kun je hier een petitie tekenen.

....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  woensdag 14 november 2007 @ 22:36:41 #48
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_54613935
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 23:21 schreef Tism het volgende:
Ik kreeg een mailtje van een kennis, ze attendeerde me er op dat er een actie is gestart.
Als iemand zin heeft om vanuit z'n luie stoel actie te voeren voor 't behoud van het enige poppodium dat Roermond rijk is, kun je hier een petitie tekenen.

Ik heb het ook even op www.zoepe.nl gepost, misschien dat we daar ook nog wat petitiestemmers kunnen trekken, Ken wel wat mensen die daar toch wel eens komen namelijk, dus hoe meer hoe beter
Don't let my username fool you...
  donderdag 15 november 2007 @ 16:08:46 #49
102052 .Pas
Pascal
pi_54628307
Ik heb ook even getekend.
  donderdag 15 november 2007 @ 17:08:13 #50
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_54629720
quote:
Op woensdag 14 november 2007 22:36 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik heb het ook even op www.zoepe.nl gepost, misschien dat we daar ook nog wat petitiestemmers kunnen trekken, Ken wel wat mensen die daar toch wel eens komen namelijk, dus hoe meer hoe beter
quote:
Op donderdag 15 november 2007 16:08 schreef .Pas het volgende:
Ik heb ook even getekend.
Kijk, daar hebben we wat aan, goede actie van jullie..
En daarmee staat de teller nu op 954 perso(o)n(en) die de petitie getekend hebben!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')