abonnement Unibet Coolblue
pi_54108774
Naar aanleiding van de volgende berichten:

'Oorlog met Iran voor presidentsverkiezingen'

Ook Cheney waarschuwt Iran

Vraag ik me eigenlijk af of Amerika Iran echt zou aanvallen?
En wat voor gevolgen zou dit hebben voor de rest van de wereld., zou er een 3de wereld oorlog kunnen uitbreken?

[ Bericht 22% gewijzigd door Kalebakkus op 23-10-2007 14:02:10 ]
Hoe noem je piloten?: Vlieg-tuig
pi_54108894
Het zou volstrekt idioot zijn van de VS om Iran aan te gaan vallen.

Mijn gezonde verstand zegt dat het niet gaat gebeuren.

Bovendien kost het naast alle ellende ook nog astronomisch veel geld
٩๏̯͡๏)۶
pi_54109028
Aan de ene kant denk ik dat Bush wel zou willen, maar hij zit nog maar zo kort. En dan moet het wel heel binnenkort gebeuren. Dus laten we zeggen binnen nu en een jaar.
Maar aan de andere kant zou het niet verstandig zijn. Maarja, sinds wanneer doet de Bush regering verstandige dingen?
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:54:01 #4
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_54109070
Die kans is er niet.
Afhganistan, Irak en Iran.
Dat kan het Amerikaanse leger niet aan.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_54109112
Grootheidswaanzin, Amerika zou teveel hooi op haar vork nemen en de risico's zijn gewoon te groot met een onstabiel Irak, Afghanistan, sowieso zou ook Syrie, Israel en Libanon bij de oorlog betrokken raken, om maar te zwijgen over Turkije's ambities Noord-Irak te bezetten.
pi_54109158
Een grondoorlog zal er niet komen, nee. Maar een bommetje hier of daar, waarom niet? Ze hebben nog zat ouwe rommel liggen waar ze vanaf moeten, dus waarom niet gewoon dumpen boven Iran?
  Donald Duck held dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:57:42 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_54109161
Bush zou het zo doen. Hij is al 2 oorlogen gestart, waarvan 1 compleet illegaal.
Maar 3 oorlogen tegelijkertijd kan Amerika absoluut niet aan. Het zou een hel worden en compleet escaleren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_54109206
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 13:55 schreef Triggershot het volgende:
Grootheidswaanzin, Amerika zou teveel hooi op haar vork nemen en de risico's zijn gewoon te groot met een onstabiel Irak, Afghanistan, sowieso zou ook Syrie, Israel en Libanon bij de oorlog betrokken raken, om maar te zwijgen over Turkije's ambities Noord-Irak te bezetten.
Ik weet niet of Libanon daarbij betrokken zal raken. Syrie die zich bij Iran voegt en suicidaal wordt kan ik me nog indenken, maar wat zou Libanon voor rol spelen denk je?
pi_54109239
Uh... Nog niet bekend met de al decennia oude tactiek van Amerika? Het gaat slecht in het binnenland dus we vullen de media met het buitenland. Het zou stompzinnig zijn om Iran aan te vallen en zal amper steun krijgen.
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_54109254
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 13:54 schreef Lariekoek het volgende:
Die kans is er niet.
Afhganistan, Iran en Iran.
Dat kan het Amerikaanse leger niet aan.
Iran ligt wel mooi in het midden, dus wat dat betreft perfect te doen.
En ze hebben nu daar al die troepen zitten, dus ze hebben nu de kans.
Iets zegt mij ook dat Bush inderdaad voor zijn huidge ambts termijn de aanval op iran in wil zetten.
Mischien heeft ie nog een mooie zogenaamde aanslag voor het volk in petto, om ook het volk klaar te krijgen voor de oorlog ( 11 septemver remember? )

Als het niet voor 4 november 2008 gebeurd zal het er in ieder geval nooit meer van komen.
Hoe noem je piloten?: Vlieg-tuig
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:01:52 #11
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_54109295
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 13:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Bush zou het zo doen. Hij is al 2 oorlogen gestart, waarvan 1 compleet illegaal.
Maar 3 oorlogen tegelijkertijd kan Amerika absoluut niet aan. Het zou een hel worden en compleet escaleren.
Wanneer is een oorlog in jouw ogen wel legaal dan?
pi_54109319
Misschien hebben de Amerikanen nog wel behoefte om enkele nucleaire tests te doen. Mijn zegen hebben ze.
pi_54109320
Israel wil niet dat Iran kernwapens krijgt, want vreest dan voor vernietiging.

De conservatieve christenfundamentalisten in Amerika zijn op 1 hand met israel, omdat ze eigenlijk zelf het beloofde land daarna willen.
De conservatieve partij is grotendeels overgenomen door de new born christians, de enorme fundamentalistisch-christelijke stroming in Amerika.
De conservatieven, dus de christenfundamentalisten, hebben dus de macht in amerika.
Amerika beschermt daardoor dus israel.
Hierdoor is Amerika genoodzaakt Iran de oorlog te verklaren.
Zoniet, dan valt Israel Iran aan, vervolgens zal iedere moslimstaat de oorlog verklaren aan israel en amerika, hun grootste bondgenoot.

De opties zijn dan nog:
- Wereldoorlog
- Totale vernietiging van Israel

Zo zit het volgens deskundigen. Maar dat hoor je niet iedere dag want dat stelt gewoon een 'certain doom' in het vooruitzicht. :s
pi_54109330
Nihil ....

amerika heeft al genoeg uitgaven aan twee legers in Afghanistan en Iran en de kosten daarvan zijn al een fikse belasting voor hun capaciteiten... die, hoe groot amerika ook is, niet oneindig zijn.

Nooit-en-te-never dat het congres instemt met een derde oorlog, zélfs bij de grootste provocaties (dat weten de Iraniers en specifiek Ahmandidjad dan ook erg goed en die nut het slim uit)
uitzondering zou een mogelijk in scene gezet 'incident' kunnen zijn, maar de speelruimte om zoiets in scene te zetten is erg klein, zeker een president die nog maar een jaartje zit krijgt dat niet voor mekaar.

Hierbij speelt ook dat gezien de grootte van Iran en de grootte van het Iraanse leger, dit nog een behoorlijke maat bóven afghanistan en/of Irak is, en dus mogelijk evenveel zou kosten als Irak én afghanistan samen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:03:16 #15
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_54109331
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 13:54 schreef Lariekoek het volgende:
Die kans is er niet.
Afhganistan, Irak en Iran.
Dat kan het Amerikaanse leger niet aan.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_54109364
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:03 schreef RM-rf het volgende:
Nihil ....

amerika heeft al genoeg uitgaven aan twee legers in Afghanistan en Iran en de kosten daarvan zijn al een fikse belasting voor hun capaciteiten... die, hoe groot amerika ook is, niet oneindig zijn.

Nooit-en-te-never dat het congres instemt met een derde oorlog, zélfs bij de grootste provocaties (dat weten de Iraniers en specifiek Ahmandidjad dan ook erg goed en die nut het slim ui)
uitzondering zou een mogelijk in scene gezet 'incident' kunnen zijn, maar de speelruimte om zoiets in scene te zetten is erg klein, zeker een president die nog maar een jaartje zit krijgt dat niet voor mekaar
Een "in scene gezet incident"? Waar heb je het over man? Volgens mij kijk je teveel films.
pi_54109381
Volgens de Israelische media komt die aanval op Iran sowieso binnen nu en een ruim half jaar. Maar of die waar is is de vraag.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:06:14 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_54109413
Ik hoop het niet maar ik acht de kans vrij groot hoewel ik me afvraag of het amerikaanse leger nog wel de capaciteit heeft om Iran te bezetten zonder herinvoering van de dienstplicht. En alleen dingen platgooien zal niet veel helpen.
Wel zal Bush op die manier zoveel politieke schade aanrichten dat de volgende amerikaanse president tot weinig anders zal komen dan proberen die weer te herstellen.
pi_54109441
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:05 schreef koudhier het volgende:
Volgens de Israelische media komt die aanval op Iran sowieso binnen nu en een ruim half jaar. Maar of die waar is is de vraag.
Absoluut waar.
Als Amerika het niet doet zal Israel het doen.
Want als israel of Amerika het niet doen, zal Israel van Iran een Atoombom cadeau krijgen, denkt israel.
pi_54109468
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 13:59 schreef koudhier het volgende:

[..]

Ik weet niet of Libanon daarbij betrokken zal raken. Syrie die zich bij Iran voegt en suicidaal wordt kan ik me nog indenken, maar wat zou Libanon voor rol spelen denk je?
Syrië en Iran zijn bondgenoten, ze hebben een militair samenwerkingspact, wat je daarbij ook moet voorstellen.. En Libanon.. tsjaah de Hezbollah bestaat enkel en alleen dankzij de steun van de laatste 2 landen.
pi_54109497
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:04 schreef DappertjeDik het volgende:

[..]

Een "in scene gezet incident"? Waar heb je het over man? Volgens mij kijk je teveel films.
Wel eens van 11 september gehoord?
Hoe noem je piloten?: Vlieg-tuig
pi_54109512
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:09 schreef Kalebakkus het volgende:

[..]

Wel eens van 11 september gehoord?
Ja, en nu?

TRU is drie deuren verderop.
pi_54109514
ja de hezbollah zal wel meedoen maar denk je dat de libanese regering haar "leger" inzet?
pi_54109516
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:04 schreef DappertjeDik het volgende:

[..]

Een "in scene gezet incident"? Waar heb je het over man? Volgens mij kijk je teveel films.
ik ben geen complot fanaat, maar het is heel gebruikelijk dat de politiek machthebbers bepaalde scenario's ontwikkelen waarin de publieke steun voor een eventuele oorlog 'gecreeerd' wordt door de media, spindocters en zelfs in scene gezette incidenten...

voorbeelden zijn bv het Tongkin Bay incident,, de Zimmerman brieven in de eerste wereldoorlog ... en de cia heeft bv voor een inval in Cuba ooit 'operation Northwood' uitgewerkt, wat uiteindelijk door de president afgekeurd werd, en niet uitgevoerd, al lijkt Tongkin er erg op.

het is zeker niet ondenkbaar dat men dat bij Iran zou overwegen... ik vermoed echter dat het nooit ook daadwerkelijk uitgevoerd wordt, omdat zulke operaties ook een groot operationeel en politiek risico inhouden... zéker zo kort voor presidentsverkiezingen.


Soeiweso, zelfs met politieke steun, blijft het financiele probleem, dat een derde oorlog en volgende bezetting in een nóg groter land, door het amerikaanse leger moeilijk te dragen is en érg duur blijft, waar de kosten van defensie nu al uit de pan rijzen.

[ Bericht 6% gewijzigd door RM-rf op 23-10-2007 14:19:06 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:14:26 #25
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54109594
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:04 schreef DappertjeDik het volgende:

[..]

Een "in scene gezet incident"? Waar heb je het over man? Volgens mij kijk je teveel films.

Volgens mij lees jij je geschiedenisboekjes niet. Zie bijvoorbeeld: http://en.wikipedia.org/wiki/Gulf_of_Tonkin_Incident


IIRC, WO II is ook begonnen nadat de Nazi's een poolse aanval op een duits radiostation 'fingeerden'.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')