abonnement Unibet Coolblue
pi_54071764
Eigenlijk iets wat ik mij al een tijdje afvraag: zijn er meer users hier die de Britse detectives op Nederland 2 (voorheen Nederland 1) en Belgie 2/Canvas volgen?

Series als A Touch of Frost, Midsomer Murders, Inspector Morse Dalziel & Pascoe, Inspector Lynley, Judge John Deed, het Schotse Taggart; nou ja, noem ze maar op. Ook de Zweedse detective Wallander is prachtig.

Anyway, ik ben hopelijk niet de enige die erg verslingerd is aan deze prachtige en meestal door de BBC geproduceerde series?

[ Bericht 1% gewijzigd door Roeni3 op 21-10-2007 18:08:16 ]
  zondag 21 oktober 2007 @ 16:20:36 #2
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_54072066
quote:
Anyway, ik ben hopelijk niet de enige die erg verslingerd is aan deze prachtige en meestal door de BBC geproduceerde series?
Nee hoor! Ik ben er ook dol op, bij ons zit het in de familie, hihi
Naast engelse crimi's (die ze nu nog uitzenden zijn veelal herhalingen...) ben ik ook dol op Duitse crimi's, Tatort enzo
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_54072487
Ik kijk ook graag naar deze series. Al ken ik ze wel bijna allemaal al. Ik kijk al jaren met de hele familie op zaterdag avond naar detectives. Nu ik al een tijdje niet meer thuis woon is dat wel wat minder geworden maar ik ben hier nog wel vaak in het weekend dus kijk ik het nog best vaak. Gisteren ook weer Frost en Midsomer Murders gekeken, kende de MM nog niet Daarna lekker de stad in gegaan. Ik vind Poirot ook geweldig om naar te kijken trouwens.

"It is I, Hercule Poirot!"
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_54073684
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 16:46 schreef Dzy het volgende:
Ik kijk ook graag naar deze series. Al ken ik ze wel bijna allemaal al. Ik kijk al jaren met de hele familie op zaterdag avond naar detectives. Nu ik al een tijdje niet meer thuis woon is dat wel wat minder geworden maar ik ben hier nog wel vaak in het weekend dus kijk ik het nog best vaak. Gisteren ook weer Frost en Midsomer Murders gekeken, kende de MM nog niet Daarna lekker de stad in gegaan. Ik vind Poirot ook geweldig om naar te kijken trouwens.

"It is I, Hercule Poirot!"
W.b. met familie op zaterdag kijken: same here . Nu ik op kamers woon kijk ik soms wat minder, maar ik probeer nog wel zo veel mogelijk te volgen . De afleveringen van MM en vooral Frost gisteravond waren erg goed (Frost met z'n 5,3 miljoen pond van de Lotto )! Kende beide nog niet. Die aflevering van MM is trouwens in 2006 gemaakt, dus het zal wel de eerste keer zijn geweest dat hij is uitgezonden.
  zondag 11 november 2007 @ 00:18:51 #5
3185 Adelante
To let it go now
pi_54516762
Vanavond voor het eerst Wallander gezien en naast mijn zwak voor Zweden heb ik erg genoten van deze detective
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_54519147
Ja ik houd van die Britse detectives! Heerlijk hoe zij de spanning weten op te bouwen, terwijl het tempo traag is. Je wordt altijd op het verkeerde been gezet en de acteerprestaties zijn geweldig over het algemeen!

Vind het altijd mooi om te zien als ze in 'the English country side' afspelen
pi_54519223
' chop chop, off you go'
pi_54521930
Hier nog een fan van deze series. Frost Is zo heerlijk nukkig,
Dat is eens wat anders...
pi_54522383
quote:
Op zondag 11 november 2007 00:18 schreef Adelante het volgende:
Vanavond voor het eerst Wallander gezien en naast mijn zwak voor Zweden heb ik erg genoten van deze detective
Dan bof je: ze zenden vanaf nu inderdaad heel seizoen 1 weer uit (misschien ook wel seizoen 2). Hele heftige, maar prachtige serie inderdaad.

Ikzelf had nog nooit aflevering 1 gezien, dus dit was voor mij ook een nieuwe.
quote:
Op zondag 11 november 2007 02:44 schreef Bourelier het volgende:
' chop chop, off you go'
Frost.
pi_55068483
Ge-wel-dig hoe Barnaby zijn vrouw met het eten laat wachten omdat hij zonodig eerst nog een pint met zijn schoonzoon wil pakken . Lekker geemancipeerd daar, met Barnaby als duidelijke man des huizes.
pi_55068964
Zijn hier toevallig ook liefhebbers van Foyle's War? Prachtige serie ook...
pi_81198799
*Kick*

Vanavond wederom Wallander gezien . Wat een serie is dat toch ook.
pi_81204789
Mijn favorieten zijn toch A Touch of Frost, Midsomer Murders en Inspector Morse. Totaal verschllende series, maar op de een of andere manier alle drie steengoed. Ik hoop dat de KRO van de zomer meer gaat uitzenden, want ik kijk er heel graag naar
pi_81204935
Inderdaad, verschillend, maar allemaal erg leuk. A Touch of Frost is gewoon erg grappig, Midsomer Murders is pure kitsch en Inspector Morse lekker zwaar en klassiek. Hoewel de laatste als je hem tegenwoordig kijkt wel redelijk 'oud' aanvoelt.

En hoewel hedendaagse series als bijvoorbeeld The Commander ook goed zijn, is Wallander voor mij wel de beste moderne detective die er nu op televisie is.
  zondag 9 mei 2010 @ 10:43:39 #15
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_81205327
Frost en Midsomer Murders vind ik top....poirot boeit me soms....de rest zet ik vrij snel af.
  zondag 9 mei 2010 @ 10:57:52 #16
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_81205508
Mijn moeder is er dol op ; ik kijk wel eens stukjes mee, maar mij trekt het niet zo. Weet niet waarom, misschien omdat het mij te traag gaat ; maar ik ben dan ook van de zogenaamde CSI generatie, en amerikaanse misdaadseries.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 9 mei 2010 @ 13:50:18 #17
152878 andre347
3, 4 en 7
pi_81210715
Kijk veel Amerikaanse series maar volg via Canvas en de KRO ook Britse series. Paar dagen terug drie nieuwe Foyle's War afleveringen gedownload. Is ook erg leuk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')