abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:17:39 #1
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54029859
quote:
Het herstel van de agenten die in het Amsterdamse Slotervaart werden gestoken door Bilal B. gaat volgens De Telegraaf langzaam. “Het is bij allebei echt kantje boord geweest”, zegt burgemeester Cohen, die bij de agenten op bezoek ging in het ziekenhuis. Ahmed Marcouch, voorzitter van het stadsdeel, zegt in het AD dat veel mensen in Slotervaart hem om uitleg vragen over het incident. “Die jongens, die roepen dat de agenten maar in het been van Bilal hadden moeten schieten, leven in een fantasiewereld. Hoe moet zoiets? Dan heb je geen idee waar het hier over gaat.”
quote:
Amsterdam - Voor de vierde opeenvolgende nacht is in Amsterdam Slotervaart een auto in brand gestoken. Van de dader(s) ontbreekt ieder spoor. Sinds de dood van Bilal B., die afgelopen zondag door een agente werd doodgeschoten nadat hij in het bureau in Slotervaart twee agenten had neergestoken, is het onrustig in Slotervaart.

Gisterennacht werden nog acht jongeren aangehouden. Vijf van hen zijn inmiddels weer op vrije voeten. Commissaris Hans Schönfeld pleit voor zwaardere straffen om de overlast en het plegen van delicten in de wijk Slotervaart terug te dringen. In het AD vraagt hij rechters om hun hogere straffen op te leggen. "Als wij jongeren oppakken en ze staan na een paar dagen weer buiten, dan wordt het heel moeilijk deze groep aan te pakken", aldus Schönfeld.

Veel van deze jongeren zijn bij de politie bekend. Het gaat om een groep van ongeveer 35 jongeren in de leeftijd van 12 tot 18 jaar die al vaker zijn opgepakt voor diverse misdrijven. Volgens de commissaris moeten rechters het verleden van de jongens zwaarder laten meetellen bij een nieuwe zaak.
quote:
In Amsterdam-West zijn afgelopen avond wederom auto's in brand gestoken. De eerste wagen vloog in brand aan de President Allendelaan aan de Sloterplas, niet ver van stadsdeel Slotervaart. De tweede ging later op de avond op de Notweg in Osdorp in vlammen op.

Het is de vijfde achtereenvolgende avond dat er in West auto's in vlammen zijn opgegaan. Jongeren hebben sinds het weekeinde nu in totaal zeven auto's in brand gestoken.

Net als de vorige dagen zijn ook gisteren geen verdachten opgepakt voor de autobranden. Het in brand steken van auto's begon maandagavond na het ingooien van de ramen van het politiebureau aan het August Allebéplein waar Bilal B. werd doodgeschoten.
Bron:frontpage.fok.nl
Cohen bezoekt de echte slachtoffers
Marouch wil keiharde aanpak


Heeft Bilal's 'suicide by cop' dan toch nog zin gehad? Heeft de psychiatrische hulp gefaald of heeft de geestestoestand van de draaideurcrimineel hier geen invloed op gehad.

Verdwijnt alle commotie vanaf volgende week weer in de vergetelheid en blijven we aanpappen en nathouden tot de volgende escallatie.

Oh en netjes discussieren jah

[ Bericht 9% gewijzigd door paddy op 20-10-2007 18:15:23 (Bron toegevoegd) ]
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_54030178
- 1 dooie psychisch gestoorde.
- 2 politieagenten in het ziekenhuis
- 5 uitgebrande auto's
- enkele ramen van politiebureau gesneuveld.
- 4+8 reljongeren opgepakt

Niet echt schokkend in mijn ogen.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:39:04 #3
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54030360
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 12:32 schreef Fides het volgende:
- 1 dooie psychisch gestoorde.
- 2 politieagenten in het ziekenhuis
- 5 uitgebrande auto's
- enkele ramen van politiebureau gesneuveld.
- 4+8 reljongeren opgepakt

Niet echt schokkend in mijn ogen.
ik vind het nogal wat eigenlijk

de vraag naar hogere en zwaardere straffen komen uit alle hoeken, waarom nu ineens wel?...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:50:58 #4
92279 N.icka
Windforce 11
pi_54030559
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 12:39 schreef Re het volgende:

[..]

ik vind het nogal wat eigenlijk

de vraag naar hogere en zwaardere straffen komen uit alle hoeken, waarom nu ineens wel?...
Wat bedoel je met nu ineens wel? Men zal het nu eindelijk eens echt zat beginnen te worden lijkt me
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:54:17 #5
121890 M42
I Love Techno!
pi_54030608
Ze moeten gewoon het leger inzetten en gericht laten schieten! laat het nou maar eindelijk eens over zijn met al die rellende marokkanen in dit land. Andere landen zouden het voorbeeld dan van Nederland moeten volgen.

Daarnaast van alle relschoppers, de relschoppers zelf inclusief het gezin, familie het land uitzetten zonder enige uitkering, en kinderbijslag voor hun 20 niet bestaande kinderen.
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:00:40 #6
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_54030723
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 12:32 schreef Fides het volgende:
- 1 dooie psychisch gestoorde.
- 2 politieagenten in het ziekenhuis
- 5 uitgebrande auto's
- enkele ramen van politiebureau gesneuveld.
- 4+8 reljongeren opgepakt

Niet echt schokkend in mijn ogen.
7 onschuldige slachtoffers en een hoop materiele schade voor niks niet schokkend?
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_54030745
‘Dat wij nog geen jongeren hebben aangehouden, betekent niet dat dit ook niet gebeurt. We kunnen echter niet lukraak iedereen oppakken. Dat staat onze rechtsstaat niet toe.’

zegt Welten, maar hoezo "iedereen lukraak" oppakken, we praten toch heel specifiek over die harde kern waarvan bekend is wie het zijn en wat ze uitvreten?
"ja, maar we weten niet wie van die groep precies wat heeft gedaan"

Houd ze dan gewoon als groep verantwoordelijk!
meelopers en al erbij.

Bij voetbalgedoe doen ze dat toch ook? daar wordt toch ook de hele hooligansgroep gestraft én de club zelf ook nog eens, en dan wordt er nav cctv of foto's gekeken naar de individuele gevallen , daar nog eens boven op.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:02:38 #8
121890 M42
I Love Techno!
pi_54030758
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 13:00 schreef Brupje het volgende:

[..]

7 onschuldige slachtoffers en een hoop materiele schade voor niks niet schokkend?
Nee bij linkse mensen is dit enkel schokkend als de daders blank waren of goed aangepaste allochtonen. Wanneer linksen of onaangepaste allochtonen dit doen (voornamelijk marokkanen) dan moeten wij ons gewoon niet aanstellen!
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:03:43 #9
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_54030779
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 13:00 schreef Brupje het volgende:

[..]

7 onschuldige slachtoffers en een hoop materiele schade voor niks niet schokkend?
Exact.

Plus een hoop onrust in de wijk/Nederland over het algemeen niet schokkend? Dat is wat deze deze kansenjochies veroorzaken.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:04:17 #10
121890 M42
I Love Techno!
pi_54030785
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 13:02 schreef milagro het volgende:
‘Dat wij nog geen jongeren hebben aangehouden, betekent niet dat dit ook niet gebeurt. We kunnen echter niet lukraak iedereen oppakken. Dat staat onze rechtsstaat niet toe.’

zegt Welten, maar hoezo "iedereen lukraak" oppakken, we praten toch heel specifiek over die harde kern waarvan bekend is wie het zijn en wat ze uitvreten?
"ja, maar we weten niet wie van die groep precies wat heeft gedaan"

Houd ze dan gewoon als groep verantwoordelijk!
meelopers en al erbij.

Bij voetbalgedoe doen ze dat toch ook? daar wordt toch ook de hele hooligansgroep gestraft én de club zelf ook nog eens, en dan wordt er nav cctv of foto's gekeken naar de individuele gevallen , daar nog eens boven op.
Ja, die hooligans worden wel gepakt en wel meer van die BLANKE groepen! kijk maar naar die rechtse jeugd en die lonsdale meelopertjes. Die worden massaal aangepakt en nog keihard bestraf ook.

Maar zodra men te maken heeft met marokkaantjes dan pist men in de broek... Kijk naar Duitsland, Parijs, Belgie allemaal dezelfde problemen!
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:13:33 #11
121890 M42
I Love Techno!
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:17:53 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54030980
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 12:50 schreef N.icka het volgende:

[..]

Wat bedoel je met nu ineens wel? Men zal het nu eindelijk eens echt zat beginnen te worden lijkt me
Het viel me alleen op dat er van links tot rechts ineens wel wordt aangedrongen om dit probleem aan te pakken. Ik denk dat het nu wel duidelijk begint te worden dat die kutmarokkaantjes hun eigen graf aan het graven zijn. Verder valt me op dat je net als bij voetbal hooligans 2 soorten hebt, de harde kern met wat oudere knaapjes (18-23) en de kneusjes eromheen (12-18).

Aan de andere kant hebben we ook wel gezien dat dit de potentie heeft om weer in vergetelheid te raken...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:18:40 #13
8781 crew  Frutsel
pi_54030994
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 13:02 schreef milagro het volgende:
‘Dat wij nog geen jongeren hebben aangehouden, betekent niet dat dit ook niet gebeurt. We kunnen echter niet lukraak iedereen oppakken. Dat staat onze rechtsstaat niet toe.’

zegt Welten, maar hoezo "iedereen lukraak" oppakken, we praten toch heel specifiek over die harde kern waarvan bekend is wie het zijn en wat ze uitvreten?
"ja, maar we weten niet wie van die groep precies wat heeft gedaan"

Houd ze dan gewoon als groep verantwoordelijk!
meelopers en al erbij.

Bij voetbalgedoe doen ze dat toch ook? daar wordt toch ook de hele hooligansgroep gestraft én de club zelf ook nog eens, en dan wordt er nav cctv of foto's gekeken naar de individuele gevallen , daar nog eens boven op.
goed punt... gewoon alles en iedereen... dat snapte ik ook al niet, gewoon allemaal...

en net zo lang vasthouden tot ze elkaars namen hebben genoemd... en niet 'na een dag weer op straat met een proces verbaal' dat ze lachend de avond verbranden in een auto die ze even daarvoor weer in de fik hebben gestoken.

dan verander je dat punt maar van de rechtsstaat, er was toch een samenscholingsverbod?
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:20:15 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54031032
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 12:54 schreef M42 het volgende:
Ze moeten gewoon het leger inzetten en gericht laten schieten! laat het nou maar eindelijk eens over zijn met al die rellende marokkanen in dit land. Andere landen zouden het voorbeeld dan van Nederland moeten volgen.

Daarnaast van alle relschoppers, de relschoppers zelf inclusief het gezin, familie het land uitzetten zonder enige uitkering, en kinderbijslag voor hun 20 niet bestaande kinderen.
onrealistische borrelpraat schiet ook niet echt op huh
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:21:14 #15
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_54031046
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 13:04 schreef M42 het volgende:

[..]

Ja, die hooligans worden wel gepakt en wel meer van die BLANKE groepen! kijk maar naar die rechtse jeugd en die lonsdale meelopertjes. Die worden massaal aangepakt en nog keihard bestraf ook.
Welke Lonsdale-jongeren zijn opgepakt zonder direct bewijs, en wat voor straffen kregen ze?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_54031061
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 13:04 schreef M42 het volgende:

[..]

Ja, die hooligans worden wel gepakt en wel meer van die BLANKE groepen! kijk maar naar die rechtse jeugd en die lonsdale meelopertjes. Die worden massaal aangepakt en nog keihard bestraf ook.

Maar zodra men te maken heeft met marokkaantjes dan pist men in de broek... Kijk naar Duitsland, Parijs, Belgie allemaal dezelfde problemen!
nu ja, of het met kleur te maken heeft, laat ik even in het midden, het heeft te maken iig met een grotere achterban, pak je die 60 aan, krijg je 360 op je dak, hell, je krijgt half Marokkaans NL op je dak (plus heel politiek geitenwollensokkenland maar dat terzijde) , dáár zijn ze bang voor...

en ik denk, dat als je 1 keer een keihard precedent stelt, het heel snel over is met dat gajus, je moet ze pakken waar het pijn doet, dat is dus ofwel terugsturen naar het Rif, en als dat niet kan, de ouders korten bij iedere overtreding, hoe fucking klein ook , van hun kroost, hoppa kinderbijslag weg ...
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_54031094
quote:

In de toekomst is er zo te zien geen plaats meer voor de oude politiek.....

De bestuurlijke vernieuwing zit in de lift.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:24:47 #18
121890 M42
I Love Techno!
pi_54031114
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 13:20 schreef Re het volgende:
onrealistische borrelpraat schiet ook niet echt op huh
ja, zolang figuren als jij dit onrealistisch vinden, zal er nooit echt een oplossing komen
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:25:24 #19
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_54031124
Als mensen in groepsverband delicten plegen gewoon de normale straf die er voor staat maal 2.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:25:44 #20
121890 M42
I Love Techno!
pi_54031130
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 13:22 schreef milagro het volgende:

nu ja, of het met kleur te maken heeft, laat ik even in het midden, het heeft te maken iig met een grotere achterban, pak je die 60 aan, krijg je 360 op je dak, hell, je krijgt half Marokkaans NL op je dak (plus heel politiek geitenwollensokkenland maar dat terzijde) , dáár zijn ze bang voor...

en ik denk, dat als je 1 keer een keihard precedent stelt, het heel snel over is met dat gajus, je moet ze pakken waar het pijn doet, dat is dus ofwel terugsturen naar het Rif, en als dat niet kan, de ouders korten bij iedere overtreding, hoe fucking klein ook , van hun kroost, hoppa kinderbijslag weg ...
Exact
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:25:53 #21
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_54031134
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 13:18 schreef Frutsel het volgende:

dan verander je dat punt maar van de rechtsstaat, er was toch een samenscholingsverbod?
Voor een samenscholingsverbod moet je ook 'op heterdaad' betrapt worden. Dan wordt je ook niet uit je huis getrokken.

Het echte probleem is dat recidive niet hard genoeg aangepakt wordt. Het zou niet mogen dat mensen na 5+ veroordelingen nog steeds een straf ter preventie krijgen. Die moeten gewoon lang uit de samenleving worden gehaald.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:26:05 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54031139
quote:
Jongeren uit Slotervaart komen vrijdagmiddag met een manifest waarin ze hun afkeuring uitspreken over de ongeregeldheden in de wijk.
De jongeren vinden de gebeurtenissen van de afgelopen dagen verschrikkelijk en distantiëren zich van de brandstichters. Dit zegt de Jongerenraad Slotervaart op de website van het stadsdeel.
Tijdens de bijeenkomst in het stadsdeelkantoor spreken onder anderen imam Mohammed Ben Ajiba van de El Oumma moskee, een politieagent en stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch. Daarna volgt een discussie.
goed signaal?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_54031157
Het weekend komt er aan en volgens de statistieken zijn de relletjes in het weekend altijd het hevigst

Ik ben benieuwd op hoeveel zetels die politieke hooligans van de pvda na het weekend staan
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:28:51 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54031189
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 13:24 schreef M42 het volgende:

[..]

ja, zolang figuren als jij dit onrealistisch vinden, zal er nooit echt een oplossing komen
wat vind ik onrealitisch, dat je het leger inzet om je burgers dood te schieten?... neem nog een biertje jongen...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:42:18 #25
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_54031428
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 13:02 schreef M42 het volgende:

[..]

Nee bij linkse mensen is dit enkel schokkend als de daders blank waren of goed aangepaste allochtonen. Wanneer linksen of onaangepaste allochtonen dit doen (voornamelijk marokkanen) dan moeten wij ons gewoon niet aanstellen!
Ze zijn wel komsekwent, die linksen. Brandstichting in hotels met als slachtoffer geamputeerde benen is ook nooit op wat voor manier bestraft.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:05:24 #26
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_54031846
En dan dat dat tuig het ook nog opneemt voor die shizofrene messentrekker? Snappen die jongeren niet dat je dat niet moet doen. Als je zulke mensen als groep in bescherming gaat nemen wat verwacht je dan? En vervolgens auto`s in brand gaat steken..... Hoe dom kun je zijn......... Wat een troosteloos domme mensen moeten daar wonen. Mogen we al bijna zeggen dat ze daar het eerste nederlandse ghetto hebben gesticht?
Nederlandse Eetbare Planten & Paddenstoelen Database @ www.permacultuurnederland.org
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:08:20 #27
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54031904
Ik snap de zachte aanpak wel. Als je mensen meteen levenslang geeft bereik je ook je doelen niet. Het is alleen jammer dat de zachte aanpak nooit is aangevuld met een normale aanpak voor de echte monsters. Op een gegeven moment (na 5 x oppakken?) weet je toch dat zo'n jochie niet van plan is om zich normaal te leren gedragen en moet je toch drastischere maatregelen nemen. Maar daar begint men nu pas mee.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:12:19 #28
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54031959
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 14:05 schreef vero-legata het volgende:
En dan dat dat tuig het ook nog opneemt voor die shizofrene messentrekker? Snappen die jongeren niet dat je dat niet moet doen. Als je zulke mensen als groep in bescherming gaat nemen wat verwacht je dan? En vervolgens auto`s in brand gaat steken..... Hoe dom kun je zijn......... Wat een troosteloos domme mensen moeten daar wonen. Mogen we al bijna zeggen dat ze daar het eerste nederlandse ghetto hebben gesticht?
Dat snappen ze niet. Hij was een van hun. De boze nederlanders hebben een van hun doodgeschoten en nu is het oorlog. Dat is het niveau.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:15:23 #29
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_54032021
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 14:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat snappen ze niet. Hij was een van hun. De boze nederlanders hebben een van hun doodgeschoten en nu is het oorlog. Dat is het niveau.
Lang leve de evolutie, ik hoop dat ze ook begrijpen dat ze nog in de minderheid zijn en dat het vanuit survival standpunt niet echt heel handig is om je tegen een groep te keren die slimmer en 15 keer zo groot is. Volgens mij gaat het namelijk niet in hun voordeel werken als dit conflict ook nog maar enigszins verder gaat woekeren. Bizar zulke mensen.

Ik denk dat Nederland er verstandiger aan had gedaan in de jaren van de arbeidsmigratie daar jaarcontracten van te maken zoals ze in Arabië doen. Je mag voor ons werken, we betalen goed maar als het klaar is moet je weer terug naar huis. Nou ja die fout is blijkbaar gemaakt en daar plukken we nu de vruchten van.
Nederlandse Eetbare Planten & Paddenstoelen Database @ www.permacultuurnederland.org
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:29:28 #30
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_54032284
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 14:05 schreef vero-legata het volgende:
En dan dat dat tuig het ook nog opneemt voor die shizofrene messentrekker? Snappen die jongeren niet dat je dat niet moet doen. Als je zulke mensen als groep in bescherming gaat nemen wat verwacht je dan? En vervolgens auto`s in brand gaat steken..... Hoe dom kun je zijn......... Wat een troosteloos domme mensen moeten daar wonen. Mogen we al bijna zeggen dat ze daar het eerste nederlandse ghetto hebben gesticht?
Dat gaat er bij mij ook niet in. Alsof ze denken dat ze '1 van hun' het recht heeft om 2 agenten lek te steken.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_54032328
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 13:24 schreef M42 het volgende:

[..]

ja, zolang figuren als jij dit onrealistisch vinden, zal er nooit echt een oplossing komen
Dat iets technisch mogelijk zou zijn, betekent niet dat het realistisch is. Zo kun je het leger inzetten en iedereen die je niet aanstaat af laten schieten. Punt is dat we het niet willen. De meeste van ons in ieder geval.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:39:52 #32
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54032468
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 12:32 schreef Fides het volgende:
- 1 dooie psychisch gestoorde.
- 2 politieagenten in het ziekenhuis
- 5 uitgebrande auto's
- enkele ramen van politiebureau gesneuveld.
- 4+8 reljongeren opgepakt

Niet echt schokkend in mijn ogen.
Ik vind het wel nogal wat. We zijn Amerika niet, met de rassenrellen in South Central LA. We hebben ook de banlieus van Frankrijk niet. Maar ik vind dat wel voorbeelden van hoe het niet moet en welke kant we niet op moeten.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:42:41 #33
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54032522
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 12:54 schreef M42 het volgende:
Ze moeten gewoon het leger inzetten en gericht laten schieten! laat het nou maar eindelijk eens over zijn met al die rellende marokkanen in dit land. Andere landen zouden het voorbeeld dan van Nederland moeten volgen.
Daarmee kweek je nog meer rellen. Weet je hoe opstanden werken, in Birma, in Amerika, Frankrijk, Rusland, Praag?
Als je gericht gaat schieten worden er meer mensen boos, krijg je meer relschoppers en dus meer doden. Het leven is geen first person shooter.
quote:
Daarnaast van alle relschoppers, de relschoppers zelf inclusief het gezin, familie het land uitzetten zonder enige uitkering, en kinderbijslag voor hun 20 niet bestaande kinderen.
Dan straf je dus mensen die niets gedaan hebben, en dat druist rechtstreeks tegen onze westerse rechtswaarden in.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:45:12 #34
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54032568
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 13:02 schreef M42 het volgende:

[..]

Nee bij linkse mensen is dit enkel schokkend als de daders blank waren of goed aangepaste allochtonen.
Hoe kom je daarbij? Ik ben hartstikke links en ik vid het hartstikke schokkend.
pi_54032632
De gevolgen van jarenlang verkeerd beleid komen aan de oppervlakte boven drijven.

Voor Nederlandse begrippen is deze gang van zaken toch redelijk nieuw. In vergelijking met Amerika of Frankrijk lijkt het misschien niets maar de gebeurtenissen daar zijn deze gebeurtenissen maar dan op grotere schaal en het gevolg van nog meer en langer verkeerd beleid. Hopelijk dat het hier nooit zover komt.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:51:13 #36
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54032695
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 13:04 schreef M42 het volgende:

[..]

Ja, die hooligans worden wel gepakt en wel meer van die BLANKE groepen! kijk maar naar die rechtse jeugd en die lonsdale meelopertjes. Die worden massaal aangepakt en nog keihard bestraf ook.

Maar zodra men te maken heeft met marokkaantjes dan pist men in de broek... Kijk naar Duitsland, Parijs, Belgie allemaal dezelfde problemen!
Marokkanen zijn ook blank.
En ik heb het gevoel dat het per gemeente nogal verschilt, of die groepen etters worden aangepakt. Herinner je je waspik nog? Daar konden de kleine nazitjes hun gang gaan en een moeder met haar kinderen het dorp uit pesten.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:52:27 #37
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_54032719
quote:
Drie verdachten brandstichting Slotervaart vrijuit

AMSTERDAM - Justitie in Amsterdam heeft drie mannen op vrije voeten gesteld die werden verdacht van het voorbereiden van brandstichting in stadsdeel Slotervaart. Het drietal werd woensdagavond aangehouden in een auto en had een jerrycan benzine bij zich.
ANP

Volgens een woordvoerder van het Amsterdamse parket zijn er onvoldoende aanwijzingen dat de drie (18 en 19 jaar oud) ook daadwerkelijk brand wilden gaan stichten.

In totaal arresteerde de politie woensdagavond en -nacht acht verdachten. Ten aanzien van vijf van hen koesterde de politie het vermoeden dat zij uit waren op onlusten.

Samenscholen

Deze mannen, in leeftijd variërend van 20 tot 32 jaar, werden vrijgelaten op voorwaarde dat zij dertig dagen niet samenscholen of de openbare orde verstoren.

De arrestaties volgen op onrust in de buurt. Zondag schoot een politieagente de 22-jarige Bilal B. dood in het politiebureau aan het Agust Allebéplein. De agente en een collega waren door B. gestoken met een mes.

Relschoppers staken in de dagen daarop auto's in brand, vernielden ruiten van het betrokken politiebureau en belaagden een busje van een mediabedrijf.

Nu.nl
Verrassend Not!!

Hoe obvious wil je het hebben. 8 gasten (de andere 5 hebben ze al eerder laten gaan) lopen in '020 gaza' (mooie uitdrukking) met een jerrycan gevuld met benzine over straat... Rara wat zijn ze van plan.

1) Bloemetjes water geven.
2) Benzine halen voor hun pas gejatte auto / auto die ze niet hebben. (doorhalen wat n.v.t. is)
3) Een auto naar goed voorbeeld van de afgelopen dagen in de fik steken.

Tjongejonge, ik begrijp ook wel dat het allemaal iets minder simpel is en bewijzen is natuurlijk ontzettend lastig, maar het geeft wel aan in wat voor land we leven.

Ow ik lees net dat ze wel een auto hebben (alweer iets te snel overheen gelezen), maar blijkbaar zat daar nog voldoende benzine in...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:53:35 #38
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54032747
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 13:25 schreef Brupje het volgende:
Als mensen in groepsverband delicten plegen gewoon de normale straf die er voor staat maal 2.
Waarom? Is een delict erger als het in groepsverbad gebeurt?
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:54:35 #39
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54032775
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 14:52 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Verrassend Not!!

Hoe obvious wil je het hebben. 8 gasten (de andere 5 hebben ze al eerder laten gaan) lopen in '020 gaza' (mooie uitdrukking) met een jerrycan gevuld met benzine over straat... Rara wat zijn ze van plan.

1) Bloemetjes water geven.
2) Benzine halen voor hun pas gejatte auto / auto die ze niet hebben. (doorhalen wat n.v.t. is)
3) Een auto naar goed voorbeeld van de afgelopen dagen in de fik steken.

Tjongejonge, ik begrijp ook wel dat het allemaal iets minder simpel is en bewijzen is natuurlijk ontzettend lastig, maar het geeft wel aan in wat voor land we leven.
Ze zijn niet vrijgesproken, hoor. Ze moeten nog voorkomen!
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:56:29 #40
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_54032824
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 14:54 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ze zijn niet vrijgesproken, hoor. Ze moeten nog voorkomen!
Volgens het parket waren er 'onvoldoende aanwijzingen'. Volgens mij komt het er dan op neer dat ze niet vervolgd gaan worden...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_54032870
quote:
Deze mannen, in leeftijd variërend van 20 tot 32 jaar, werden vrijgelaten op voorwaarde dat zij dertig dagen niet samenscholen of de openbare orde verstoren.
Ik zie meteen zo'n Sjakie uit Flodder figuur voor me die deze jongens toespreekt.

Tragisch dat zo'n fictief personage eigenlijk helemaal niet zo fictief is en dat er bij de overheid misschien wel duizenden van dat soort mensen werken .
pi_54032929
Wat de poll betreft: de relschoppers moeten zwaar bestraft worden.

Gisterenmiddag op Radio 1 tijdens stand.nl wel een ontluisterende reactie gehoord van een puber met Marokkaanse tongval. Het was simpelweg een pleidooi om de groep raddraaiers van 35 man harder aan te pakken, omdat 'wij ervoor worden aangekeken'.

Zit iets in. Tuig moet je sowieso zwaar bestraffen. Het kan gewoon niet zo zijn dat dit soort misbaksels een dag later alweer op straat rondloopt. Een jaartje tuchtschool lijkt me het minste...
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:05:06 #43
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_54032996
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 14:53 schreef Floripas het volgende:

[..]

Waarom? Is een delict erger als het in groepsverbad gebeurt?
ja
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:06:59 #44
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54033041
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 14:56 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Volgens het parket waren er 'onvoldoende aanwijzingen'. Volgens mij komt het er dan op neer dat ze niet vervolgd gaan worden...
Oh, je hebt gelijk. Kan het OM dan nog wel tot vervolging overgaan?
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:10:07 #45
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54033111
quote:
Deze mannen, in leeftijd variërend van 20 tot 32 jaar, werden vrijgelaten op voorwaarde dat zij dertig dagen niet samenscholen of de openbare orde verstoren.
Tja veel zachtgekookter kan het ook niet. Ze liepen met een jerrycan met bezine rond notabene.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:11:09 #46
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54033118
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:05 schreef Brupje het volgende:

[..]

ja
Kun je ook uitleggen waarom in meer dan één woord?
pi_54033164
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:06 schreef Floripas het volgende:

[..]

Oh, je hebt gelijk. Kan het OM dan nog wel tot vervolging overgaan?
'die werden verdacht' , dit betekent dus dat er niet tot verdere actie zal worden overgegaan. Onschuldig, vrij en op de koop toe een sterk verhaal voor de vriendjes.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:15:51 #48
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_54033185
Ik vind het eigenlijk wel lollig dat iedereen roept dat ze harder aangepakt moeten worden en Cohen & de rechters roepen dat het allemaal wel meevalt. Kunnen ze niet ergens Cohen en een groepje rechters in die wijk laten overnachten? Dat ze een week mee lopen met die buurtvaders enzo?
pi_54033277
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 14:58 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik zie meteen zo'n Sjakie uit Flodder figuur voor me die deze jongens toespreekt.

Tragisch dat zo'n fictief personage eigenlijk helemaal niet zo fictief is en dat er bij de overheid misschien wel duizenden van dat soort mensen werken .


Inderdaad zeg. Die jongens horen alleen maar: "hmhmhhpff blabla prrrrtaliluuut, blabblabla en dan kun je gaan. ok?"
Okay, toedels!

pi_54033341
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 13:25 schreef M42 het volgende:

[..]

Exact

Ze rellen vanwege jou en soort mensen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')