abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3226609
Hello!!

Ik heb misschien besloten dat ik hogere hotelschool wil gaan doen. Maar ik heb vooroordelen (tenminste, mn moeder dan..). Volgens haar zit er kak op die opleiding, en aangezien ik nogal snel oordeel en dus ook vooroordeel, weet ik niet helemaal of ik me daar thuis zal gaan voelen. Zijn er mensen die datzelfde hebben, of de opleiding doen en me wat kunnen vertellen?

Bovendien heb ik nog een vraagje, het eerste jaar moet je intern, op zich geen probleem, behalve het rpijskaartje. Je krijgt volgens mij wel studiefinanciering maar krijg je dan ook stufi voor uitwonenden of niet?

Marjolein

Triumph starts with a try and ends with an oempfh
pi_3226701
Als jij op uitwonend bent krijg je stufi voor uitwonenden, woon je nog thuis, dan natuurlijk niet.
pi_3226751
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 20:44 schreef erikh het volgende:
Als jij op uitwonend bent krijg je stufi voor uitwonenden, woon je nog thuis, dan natuurlijk niet.
Ja, maar zijn daar geen speciale regels voor ofzo? Als je intern ergens een opleiding volgt weet ik het niet helemaal, en aangezien het prijskaartje voor dat uitwonen verdriedubbeld wordt, en het ook nog eens verplicht is..

Nou ja, iig, als iemand er ervaring mee heeft..

pi_3235424
Je gaat natuurlijk een opleiding doen voor jezelf, niet voor de mensen die ook die opleiding doen. Maarja, ik heb wel gehoord dat doordat de hotelschool over het algemeen wat meer geld vraagt van haar studenten voor van alles en nog wat, dat er meestal mensen zitten waarvan de ouders wat meer geld hebben. (of andersom, is ook goed)

Maar als je twijfeld, ga gewoon een dagje meelopen. Als de mensen en de sfeer je dan al niet bevallen, weet je zeker dat je het niet hoeft te proberen.

En volgens mij krijg je gewoon een uitwondende beurs hoor, zolang je niet intern bij je ouders zit krijg je je centjes wel.

pi_3235469
Toevallig doet mijn kleine grote broertje al twee jaar hotelschool...

Wat ik er nog van weet:
er zijn er 3 in nederland, in Den Haag (kak, verplicht internaat), Maastricht (verplicht internaat) en Leeuwarden (waar mijn broertje zit, geen internaat).

Verder weet ik nog dat je een toelatingstest/proef moet doorstaan. Voor meer vragen mail me even, dan krijg je het adres van mijn broertje (het is geloof ik een van zijn taken om nieuwen geinteresseerden voor te lichten )

pi_3249558
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 20:39 schreef Aphrodite het volgende:
Hello!!
(Volgens haar zit er kak op die opleiding, en aangezien ik nogal snel oordeel en dus ook vooroordeel, weet ik niet helemaal of ik me daar thuis zal gaan voelen.

Marjolein

KAK??? in Maastricht worden studenten hogehotelschool in studentenhuizen geweerd!! omdat het allemaal varkens zijn!!

volgens mij zitten de meeste ook allemaal in studentenhuizen die voor speciaal voor die studie bedoeld is...

donderdag 21 februari 2002 @ 17:00:16 #7
3265 the shining
Toeval bestaat niet!
pi_3252223
Ik heb er zelf ook lang over na gedacht om naar de hogere hotelschool te gaan. Ik ben van het idee afgestapt:
- Ik zou nog 16 zijn als ik die psychologische test zou moeten doen (waar je voor moet betalen) terwijl diezelfde test door 20 jarigen wordt gedaan. Ze kiezen er alleen de beste uit en ik dacht dat ik dan geen kans had.
- Ze willen liever studenten van 18 jaar (en liever nog) ouder. Ik zou net 17 zijn geworden als ik eraan zou moeten beginnen.
- Het is er allemaal erg elitair (mantelpakjes, sjaaltjes etc..)
- Het is een hele specifieke opleiding waar niet veel werk in te vinden.
- Het is een hele dure opleiding voor het onderwijs dat je er krijgt.

Ik zelf heb gekozen voor Facility Management. Een opleiding waar veel mensen voor kiezen als ze de hotelschool niet halen. Het is een veel bredere opleiding waardoor je zowel hetzelfde als met de HH kan doen, maar ook nog veel meer.

Succes met het maken van je keuze! Ik zou als ik jou was gewoon een beetje rond gaan kijken op zo'n Hotelschool.

De dromer kan je vermoorden, de droom niet...
pi_3252268
Ja, zo specifiek is die opleiding niet, ik ken mensen die met HH nu als accountmanager werken in de ITbranche, dus zo specifiek is het niet.

Marjolein

donderdag 21 februari 2002 @ 18:32:55 #9
3265 the shining
Toeval bestaat niet!
pi_3252949
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 17:02 schreef Aphrodite het volgende:
Ja, zo specifiek is die opleiding niet, ik ken mensen die met HH nu als accountmanager werken in de ITbranche, dus zo specifiek is het niet.

Marjolein

Jah, de mensen die ik ken en de HH hebben gedaan zijn uiteindelijk ook een hele andere richting op (moeten) gegaan.. Er is weinig werk in te vinden hoor ik van iedereen.

Maar het is natuurlijk wat je er zelf van maakt!

pi_3322867
hotelschool
hmm pittig
mijn beroep is kok,,ik werk al een jaar en daar voor
een op leiding van 4jaar en ik moet zeggen ik weet nog niet alls ,,ik heb nog een heeeeel langen opleiding voor me lichen ook al ben ik geslaagtvoor kok
in de horica leer je elken dag weer wat bij
On to the better life
pi_3365597
In Breda zit er ook nog een.
Alles flux?
  zondag 3 maart 2002 @ 00:11:36 #12
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_3366106
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 17:00 schreef the shining het volgende:
Ik heb er zelf ook lang over na gedacht om naar de hogere hotelschool te gaan. Ik ben van het idee afgestapt:
- Ik zou nog 16 zijn als ik die psychologische test zou moeten doen (waar je voor moet betalen) terwijl diezelfde test door 20 jarigen wordt gedaan. Ze kiezen er alleen de beste uit en ik dacht dat ik dan geen kans had.
- Ze willen liever studenten van 18 jaar (en liever nog) ouder. Ik zou net 17 zijn geworden als ik eraan zou moeten beginnen.
- Het is er allemaal erg elitair (mantelpakjes, sjaaltjes etc..)
- Het is een hele specifieke opleiding waar niet veel werk in te vinden.
- Het is een hele dure opleiding voor het onderwijs dat je er krijgt.

Ik zelf heb gekozen voor Facility Management. Een opleiding waar veel mensen voor kiezen als ze de hotelschool niet halen. Het is een veel bredere opleiding waardoor je zowel hetzelfde als met de HH kan doen, maar ook nog veel meer.

Succes met het maken van je keuze! Ik zou als ik jou was gewoon een beetje rond gaan kijken op zo'n Hotelschool.

..waar niet veel werk in te vinden is, ja vast wel
voor de duidelijkheid, hier is echt wel werk in te vinden dat kan ik je garanderen
852002IWASTHERE
  zondag 3 maart 2002 @ 12:29:03 #13
3265 the shining
Toeval bestaat niet!
pi_3369194
quote:
Op zondag 03 maart 2002 00:11 schreef F1908 het volgende:

[..]

..waar niet veel werk in te vinden is, ja vast wel
voor de duidelijkheid, hier is echt wel werk in te vinden dat kan ik je garanderen

Waarom meteen ?
Zoals ik eerder al zei, ik wilde die opleiding ook graag doen! Het werd me door veel mensen afgeraden omdat er o.a. niet veel werk in te vinden zou zijn..
2 neven van mij hebben die opleiding ook gedaan en zeiden hetzelfde. Er is wel werk te vinden maar vaak iets anders als waarvoor de meeste de opleiding zijn gaan volgen.

Als jij haar werk kan garanderen is dat mooi, maar ik heb hier alleen maar in dit topic gezet wat ik al 3 jaar heb moeten aanhoren van mensen..

pi_3369582
Ik ben op 2 van de 3 scholen geweest.... in Maastricht en Leeuwarden, ik heb de selectie doorstaan en was op allebei aangenomen, maar toch ben ik er niet naartoe gegaan, ik vind het er wel kak... maar jah meningen verschillen.

Nu doe ik Facility Management.... krijgt veel hetzelfde als op hotelschool en kan ook in derde jaar kiezen voor Hospitality Management.... Opleiding is veel breder en heeft heel werkveldvlakken. En je hoeft natuurlijk niet in zo'n verplicht huis het eerste jaar...

Maar als ik moest kiezen tussen de drie hotelscholen hier in Nederland werd het toch wel Leeuwarden!! Ik zou er goed over nadenken, het is best een grote keuze en inderdaad niet goedkoop... Veel succes ermee!!

pi_3369616
Wil je die opleiding nou doen voor jezelf of voor anderen? Volgens mij valt 't met die kak nog wel mee, maar al zou 't wel zo zijn, wat kan jou dat nou verrotten?
pi_3370162
quote:
Op zondag 03 maart 2002 13:39 schreef Ragazzo het volgende:
Wil je die opleiding nou doen voor jezelf of voor anderen? Volgens mij valt 't met die kak nog wel mee, maar al zou 't wel zo zijn, wat kan jou dat nou verrotten?
Wat is dit nu weer voor onzinopmerking?? Je gaat toch ook naar school, omdat het daar enigszins gezellig is? Of wou je mij vertellen dat jij je middelbare school en/of vervolgopleiding hebt uitgekozen omdat ze er zo goed lesgeven.. Please zeg..

Ik wilde gewoon ervaring en meningen horen van anderen voordat ik mijn keuze maak! Sue me!!
Marjolein

pi_3378891
Ik ben medewerker op de Christelijke Hogeschool Noord Nederland in Leeuwarden. Wij verzorgen de hogere (HBO) hotelopleiding (zowel in normaal traject als in internationaal traject. Als je wat gerichte vragen hebt, stel ze maar op rsnoek@chn.nl
Strijd tegen de Mc Donaldisering van de media
  dinsdag 5 maart 2002 @ 01:45:54 #18
14712 JBravo
Gooi je haar los!
pi_3388649
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 14:17 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

KAK??? in Maastricht worden studenten hogehotelschool in studentenhuizen geweerd!! omdat het allemaal varkens zijn!!

volgens mij zitten de meeste ook allemaal in studentenhuizen die voor speciaal voor die studie bedoeld is...

Dat komt waarschijnlijk omdat tijdens de BAVO's de pilootjes uit het hoge noorden er zo'n rotzooi van maken.

p.s. ik ben onschuldig

Maak me gek!
pi_3388733
quote:
Op zondag 03 maart 2002 13:39 schreef Ragazzo het volgende:
Nou....3 klassen hogere hotelschool in dolfinarium afgelopen weekend. Allemaal klonen van elkaar. Meisjes allemaal blond, zelfde oorbellen, zelfde schoenen, zelfde glimlach...jongens en meisjes allemaal in supernet uniform * Isabeau rilt een keer met dasjes en sjaaltjes. Het woord kak was hier nog een beetje een understatement.

Maar goed: je doet het uiteraard allemaal voor jezelf! ga ervoor als dit de opleiding is die je voor je toekomst wilt.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_3388778
Ik studeer aan de NHTV in Breda, en bij mij in het gebouw zit ook de hotelschool. De mensen die de hotelopleiding doen zijn niet echt kak, valt reuze mee. Ik geloof dat er zaterdag 9 maart een open dag is, kom er anders eens kijken. Verder kan ik je niet veel over de inhoud van de opleiding vertellen.
Il faut mieux vivre avec des remorts qu'avec des regrets
pi_8550730
Kom anders eens kijken bij de Hotelschool Den Haag, maar dan de vestiging Amsterdam. Net nieuw en niet bekakt
pi_9753925
Even snel 2 vraagjes over de opleiding:

1) Is het ook mogelijk na de HH een eigen hotel te starten? Liefst in populair land als Griekenland ofzo?
2) HAVO NT, wat voor vrij vak moet je dan hebben om toegelaten te worden?

Bedankt

Doei
pi_9754311
quote:
Op zondag 13 april 2003 18:36 schreef GeileBeer het volgende:
Even snel 2 vraagjes over de opleiding:

1) Is het ook mogelijk na de HH een eigen hotel te starten? Liefst in populair land als Griekenland ofzo?
2) HAVO NT, wat voor vrij vak moet je dan hebben om toegelaten te worden?

Bedankt

1, weet ik niet zeker, je hebt wel wat ondernemingsdimploma's nodig denk ik
2. je hebt zeker economie nodig en een vreemde taal 12(dus duits of frans 1 2 erbij).. en M&O is aanbevolen.

http://www.hotelschoolmaastricht.nl/
http://www.hotelschool.nl < Den Haag

tenzij je naar Tio gaat.. dan kan je ook zonder een vreemde taal 12 worden toegelaten.
www.tio.nl

[url=http://www.06ringtones.nl]06ringtones.nl[/url]
pi_9757117
quote:
Op zondag 13 april 2003 19:00 schreef DaNiToNeS het volgende:

[..]

1, weet ik niet zeker, je hebt wel wat ondernemingsdimploma's nodig denk ik
2. je hebt zeker economie nodig en een vreemde taal 12(dus duits of frans 1 2 erbij).. en M&O is aanbevolen.

http://www.hotelschoolmaastricht.nl/
http://www.hotelschool.nl < Den Haag

tenzij je naar Tio gaat.. dan kan je ook zonder een vreemde taal 12 worden toegelaten.
www.tio.nl

ff op 2, ik las op site van Leeuwarden (die mij meest aanspreek, waarom weet ik niet ) dat je alleen een MVT12 nodig had, dus bijvoorbeeld Frans helemaal ofzo

[edit]
Van de Hoge Hoteschool Maastrich:

Welk diploma moet je hebben?

De instroomeisen voor Hoger Hotelonderwijs zijn wettelijk vastgesteld. Alle profielen van HAVO met een tweede moderne vreemde taal 1 en 2 geven toegang tot selectie. Hetzelfde geldt voor VWO met een tweede moderne vreemde taal 1. Daarbij is het vak Management & Organisatie aan te bevelen.

Dus MVT12 en M&O aanbevolen, maar op HAVO is ut maar 1 vrij vak.

[Dit bericht is gewijzigd door GeileBeer op 13-04-2003 21:17]

Doei
pi_9759086
(ikzelf ga naar maastricht...)

maar als je eco+M&O in je vakkenpakket hebt maak je wel een betere kans bij de selectie....
daar krijg je namelijk punten voor....

maar waarom heb je allemaal vakken zoals natuur en scheikunde (N+T) als je naar de hotelschool wilt?

[url=http://www.06ringtones.nl]06ringtones.nl[/url]
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')