abonnement Unibet Coolblue
pi_53855958
De 'lessers':





Meld hier:
  • wanneer je begonnen bent, wanneer je gaat beginnen met rijles;
  • hoeveel lessen je hebt gehad;
  • hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
  • wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
  • of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
  • natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.

    Veelgestelde vragen
  • Hoe kies ik een rijschool uit?
    Op deze site kun je ervaringen van anderen lezen en slagingspercentages van rijscholen vergelijken.

  • Waar staat TTT voor?
    Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen, en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren of bochtje achteruit.

  • Wat moet je meenemen naar je TTT?
    Je theoriecertificaat en een identiteitsbewijs.

  • Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
    Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het cbr op de dag zelf of vooraf bij je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs. En een pinpas als je nog geen theoriekaart hebt, want die kost zo'n 30 euro en contant betalen kan niet.

  • Wat moet je meenemen naar je Praktijkexamen?
    Een theoriecertificaat, een identiteitsbewijs, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

  • Wat moet je meenemen om je rijbewijs aan te vragen?
    Een identiteitsbewijs, een pasfoto en geld. Een bewijs dat je geslaagd bent krijg je niet, het CBR geeft je gegevens door aan de gemeente.

  • Waar staat BNOR voor?
    Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

  • Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen, wel een individueel examen.

  • Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

  • Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
    Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

  • Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
    Er zijn veel dingen die je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer anderen werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan o.a. Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar andere kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

  • Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
    NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

    Gesloten topics:
    1|2|3|4|5|6|7|8|9|10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20|21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
    41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60|61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76
    77|78|79|80|81|82|83|84|85|86|87|88|89|90|91|92|93|94|95|

    De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.

    Geslaagden 2007:
    - Handschoen (4 januari)
    - Kerdaben (10 januari)
    - Sandertjuh (11 januari)
    - Me_Wesley (16 januari)
    - Drifter__ (16 januari)
    - TheRuud (17 januari)
    - ruudjuh31 (17 januari)
    - pkeijsers (19 januari)
    - FoxHunter (19 januari)
    - Bojaaper (19 januari)
    - Mindlight (22 januari)
    - -beer- (22 januari)
    - den smee E achter B(24 januari)
    - Multiply (24 januari)
    - Sjengdanny (25 januari)
    - Zosk (2 februari)
    - Meki ( 6 Februari )
    - Covie (6 Februari)
    - CySt (12 februari)
    - Marloes (13 februari)
    - MarcoD (14 februari)
    - Skaai (16 februari)
    - DakDuuf (19 februari)
    - Pino_666 (20 februari)
    - pascalheister (21 februari)
    - gothic-blackie (8 maart)
    - BLADEZZ (16 maart)
    - Hadewych (28 maart)
    - PartyAnimal87 (30 maart)
    - PeeJie_ (3 April)
    - Jarkie (11 April)
    - EDMAN- (12 April)
    - Maravilla (16 april)
    - Mathijz (19 april)
    - Johnns (20 april)
    - Alcarin (23 april)
    - Bakayarou (23 april)
    - Rosu (24 april)
    - Xbox_360 (25 april)
    - paulus1709 (28 april)
    - miss_bleu (3 mei)
    - Wisheh! (9 mei)
    - brandsrus (14 mei)
    - Turbo_Diesel (15 mei)
    - Leroytje (15 mei)
    - Simsfan88 (23 mei)
    - Dreetjuh (23 mei)
    - Hoppla (29 mei)
    - Kcin22 (4 juni)
    - Ridocar (9 juni) E achter C
    - Thormodo (14 juni)
    - Game_Error (28 juni)
    - Peacetaker (4 juli)
    - Remco_h (20 juli)
    - OG-Loco (26 juli)
    - Maxamius (6 augustus)
    - Meddo (21 augustus)
    - ForeverEternalFreak (3 september)
    - Viking84 (9 oktober)

    Geslaagden Gefeliciteerd!

    Aankomende examens:
    31 augustus: RobKel, Nijmegen, 14:00 (auto)
    5 november: lj_lightning, Nijmegen, 08:00 (auto B)

    Iedereen die de komende tijd moet afrijden of zijn theorie moet halen, succes! Zet hem op!

    Ben je geslaagd of les je nog? Dan kun je jezelf toevoegen in de OP. De openingspost kan hier teruggevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent

    [ Bericht 50% gewijzigd door Nashje op 11-10-2007 09:11:17 ]
  •   donderdag 11 oktober 2007 @ 08:58:05 #2
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_53855969
    Haha, we waren tegelijk. Maar maak jij hem maar af, dan vraag ik een slotje op de mijne .
    Niet meer actief op Fok!
      donderdag 11 oktober 2007 @ 09:03:38 #3
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_53856040
    Overigens: inderdaad een beetje raar dat je pas de één na laatste weg de snelweg op gaat . Nu is de snelweg niet heel moeilijk (makkelijker dan in de bebouwde kom rijden imho), maar ik ging na een paar lessen al de snelweg op. Ik vind het wel belangrijk dat er voldoende tijd aan wordt besteed. Als je een ongeluk krijgt op de snelweg, heb je meteen ook een flink ongeluk .
    Niet meer actief op Fok!
      donderdag 11 oktober 2007 @ 09:06:23 #4
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_53856082
    ik begrijp je niet?.. je wilt dus niet de snelweg op??..of wil je pas de snelweg op als je 100 lessen gehad heb?.. en snelweg is zo makkelijk dat er toch nix gebeurt
    pi_53856227
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 08:58 schreef Viking84 het volgende:
    Haha, we waren tegelijk. Maar maak jij hem maar af, dan vraag ik een slotje op de mijne .
    Ook toevallig. Heel de nacht geen nieuw topic en nu 2 tegelijk .

    Het ging dus hier over:
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 21:40 schreef Omaha het volgende:
    Feli BazzieK!

    Heb vanavond 2 uurtjes gereden, voor het eerst de snelweg, best relaxt. Wel even wennen om met 120 km per uur afstanden in te schatten, maar dat heb je snel onde de knie.

    Maandag nog een les en woensdag examen! Ben benieuwd
    Mijn reactie toen:
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 23:51 schreef Nashje het volgende:
    Voor het eerst snelweg ja . Heb dinsdag m'n 3e les gehad en mocht al een klein stukje de snelweg op .
      donderdag 11 oktober 2007 @ 09:18:07 #6
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_53856274
    Nee, ik reageer op één van de laatste posts uit deel 96. Iemand daar ging pas de één na laatste les voor zijn examen de snelweg op en dat vind ik een beetje aan de late kant. En de snelweg kan wel makkelijk zijn, maar zoals ik al zei: als er iets gebeurt, kan het meteen finito zijn.
    Niet meer actief op Fok!
    pi_53856415
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 09:18 schreef Viking84 het volgende:
    Nee, ik reageer op één van de laatste posts uit deel 96. Iemand daar ging pas de één na laatste les voor zijn examen de snelweg op en dat vind ik een beetje aan de late kant. En de snelweg kan wel makkelijk zijn, maar zoals ik al zei: als er iets gebeurt, kan het meteen finito zijn.
    Ja dus de quote die ik heb gepost.

    "Als er iets gebeurt". Is met alles wel denk ik.
      donderdag 11 oktober 2007 @ 09:28:52 #8
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_53856502
    Nu snap ik er nog minder van . Volgens mij lullen we hier een beetje langs elkaar heen. Laat ook maar .
    Niet meer actief op Fok!
      donderdag 11 oktober 2007 @ 09:34:39 #9
    65490 whoops
    Home is where the heart is...
    pi_53856615
    In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
    pi_53857004
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 09:18 schreef Viking84 het volgende:
    Nee, ik reageer op één van de laatste posts uit deel 96. Iemand daar ging pas de één na laatste les voor zijn examen de snelweg op en dat vind ik een beetje aan de late kant. En de snelweg kan wel makkelijk zijn, maar zoals ik al zei: als er iets gebeurt, kan het meteen finito zijn.
    Bovendien zijn er ook genoeg mensen die wel moeite hebben met de snelweg.
    So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
    pi_53857184
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 09:28 schreef Viking84 het volgende:
    Nu snap ik er nog minder van . Volgens mij lullen we hier een beetje langs elkaar heen. Laat ook maar .
    Eergisteren gehaald, proficiat!!!

    Ik heb inmiddels (spiekt even) 7 lessen gehad, morgen om 11 uur de 8e.
    De theorie heb ik in 1 keer gehaald (21 september) met 3 fouten.

    Er is wel eens ingegrepen, doordat ik een auto niet zag komen (terwijl ik die richting in zat te kijken ) maar dat gebeurt toch wel ooit
    Wat heb ik gehad:
    - keren op de weg
    - snelweg
    - hellingproef
    - standaart dingen (kruispunt etc...)
    Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
    pi_53857223
    18 januari praktijkexamen
    pi_53857563
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 10:05 schreef CasB het volgende:
    18 januari praktijkexamen
    even tellen:
    nog 15 weken dus, als ik zo even goed tel (maar dat zal wel weer niet )
    ik doe 2 lessen per week, dus dat zijn 30 lessen, ik heb er al 7 gehad, en hoef er hopelijk maar 35 (pakket) dus dan ergens moet ik ook
    Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
      donderdag 11 oktober 2007 @ 10:26:24 #14
    152953 Sanderrrr
    De r bleef hangen
    pi_53857717
    Volgende week zaterdag begin ik met mijn spoedcursus.. Elke dag 2 uurtjes rijden, 16 november praktijk examen.
    Is het theorie examen eigenlijk zo makkelijk als ze zeggen? Bij die online tests op theorie-leren.nl heb ik steeds zo'n 6-12 fouten.. Aan de hoge kant lijkt mij, en heb 1 november mijn theorie examen..
    pi_53857790
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 10:26 schreef Sanderrrr het volgende:
    Volgende week zaterdag begin ik met mijn spoedcursus.. Elke dag 2 uurtjes rijden, 16 november praktijk examen.
    Is het theorie examen eigenlijk zo makkelijk als ze zeggen? Bij die online tests op theorie-leren.nl heb ik steeds zo'n 6-12 fouten.. Aan de hoge kant lijkt mij, en heb 1 november mijn theorie examen..
    Meer dan de helft zakt voor de theorie. Maar als je gewoon leert is het niet zo moeilijk.
    So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
    pi_53858013
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 10:19 schreef vdvorst het volgende:

    [..]

    even tellen:
    nog 15 weken dus, als ik zo even goed tel (maar dat zal wel weer niet )
    ik doe 2 lessen per week, dus dat zijn 30 lessen, ik heb er al 7 gehad, en hoef er hopelijk maar 35 (pakket) dus dan ergens moet ik ook
    Heb nog 11 lessen en 14 weken te gaan, zoiets...Ik heb 1x per week les...in totaal 20 lessen.
      donderdag 11 oktober 2007 @ 10:42:32 #17
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_53858107
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 10:26 schreef Sanderrrr het volgende:
    Volgende week zaterdag begin ik met mijn spoedcursus.. Elke dag 2 uurtjes rijden, 16 november praktijk examen.
    Is het theorie examen eigenlijk zo makkelijk als ze zeggen? Bij die online tests op theorie-leren.nl heb ik steeds zo'n 6-12 fouten.. Aan de hoge kant lijkt mij, en heb 1 november mijn theorie examen..
    Het valt mee, maar je moet wel zorgen dat je de borden en verkeerstekens goed kent. Ook begripsbepalingen zijn belangrijk: wat wordt verstaan onder een bestuurder? wat wordt verstaan onder verkeer? wat wordt verstaan onder een motorvoertuig? Als je die dingen weet, heb je vanzelf ook geen moeite meer met het interpreteren van de verkeersborden .

    En tuin vooral niet in instinkers. Ik had bijv een vraag over een auto met aanhangwagen op een snelweg. Vraag : hoe hard mag deze auto? Ik hoorde overal om me heen drie bliepjes (120), terwijl het natuurlijk twee bliepjes (80) moesten zijn.
    Niet meer actief op Fok!
    pi_53858134
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 09:03 schreef Viking84 het volgende:
    Overigens: inderdaad een beetje raar dat je pas de één na laatste weg de snelweg op gaat . Nu is de snelweg niet heel moeilijk (makkelijker dan in de bebouwde kom rijden imho), maar ik ging na een paar lessen al de snelweg op. Ik vind het wel belangrijk dat er voldoende tijd aan wordt besteed. Als je een ongeluk krijgt op de snelweg, heb je meteen ook een flink ongeluk .
    Ja, ik weet het, het is ook raar. Heb altijd in de stad gereden.
    pi_53859482
    Damn, ik had zo' n drama op rijles. Toen ik aan het lessen was op een 80km-weg kwam er een ambulance die erlangs moest . En het was super smal enzo. Toen gingen we het meisje ophalen dat na mij moest lessen, reed zij net een stukje, werden we aangehouden door de politie. Van die broekies die moesten leren om verkeerscontrole te doen . Ze hielden echt alles aan, ook vrachtwagens enzo en toen moesten we keismal parkeren in een vak, en dat ging ook niet helemaal lekker . Maar, ik heb het overleefd.
    pi_53859678
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 10:42 schreef Viking84 het volgende:

    [..]

    Het valt mee, maar je moet wel zorgen dat je de borden en verkeerstekens goed kent. Ook begripsbepalingen zijn belangrijk: wat wordt verstaan onder een bestuurder? wat wordt verstaan onder verkeer? wat wordt verstaan onder een motorvoertuig? Als je die dingen weet, heb je vanzelf ook geen moeite meer met het interpreteren van de verkeersborden .

    En tuin vooral niet in instinkers. Ik had bijv een vraag over een auto met aanhangwagen op een snelweg. Vraag : hoe hard mag deze auto? Ik hoorde overal om me heen drie bliepjes (120), terwijl het natuurlijk twee bliepjes (80) moesten zijn.
    Whahahaha die kwam ik echt vaak tegen op die cd-roms tijdens het oefenen.
    En dan maken ze die foto echt ook naast een bordje waarop staat 100km max.

    Ik heb mn theorie gelukkig in 1x gehaald, 2 foutjes.
      donderdag 11 oktober 2007 @ 12:17:41 #21
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_53860621
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 11:41 schreef Crazykill het volgende:

    [..]

    Whahahaha die kwam ik echt vaak tegen op die cd-roms tijdens het oefenen.
    En dan maken ze die foto echt ook naast een bordje waarop staat 100km max.

    Ik heb mn theorie gelukkig in 1x gehaald, 2 foutjes.
    ik ook.
    Ook 2 foutjes .

    De vragen waren vet simpel, maar dan moet ook wel als een LBO'er ze ook moet kunnen maken .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_53860937
    Theorie is echt simpel als je een paar oefenexamens hebt gemaakt.
    Je gaat je echt verbazen HOE VEEL mensen er zakken, bij mij 3/4 van de zaal.
    Maarja als je dan kijkt wat voor een figuren er ook zitten Ik deed theorie in R'dam, no offence voorderest
    'And I called your name,
    like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
      donderdag 11 oktober 2007 @ 12:42:25 #23
    152953 Sanderrrr
    De r bleef hangen
    pi_53861180
    Maar hoeveel fouten hadden jullie ongeveer thuis bij de oefenexamens? Ik herinner me nog bij mijn brommerexamen dat ik een stuk minder fouten had bij het echte examen dan dat ik thuis had, hopelijk is dit bij de auto ook.

    Viel me trouwens idd op dat alle mensen die links van mij in de rij zaten waren gezakt en dat ik de enige was die wel geslaagd was.
      donderdag 11 oktober 2007 @ 12:55:48 #24
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_53861476
    Ik had eerst ook veel fouten bij de oefenexamens, maar hoe vaker ik ze deed, hoe beter het ging . Maar waar maak je je druk om? Je hebt het toch al gehaald? .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_53861823
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 12:55 schreef Viking84 het volgende:
    Ik had eerst ook veel fouten bij de oefenexamens, maar hoe vaker ik ze deed, hoe beter het ging . Maar waar maak je je druk om? Je hebt het toch al gehaald? .
    Zn brommercertificaat, niet zijn B-theorie
    'And I called your name,
    like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')