abonnement Unibet Coolblue
pi_53830847
quote:
Het begrotingstekort valt dit jaar fors hoger uit dan het kabinet had verwacht. Het regeerakkoord ging uit van een tekort van 0,2 procent. Financiën wijzen uit dat het nog een hele toer wordt om het tekort onder de 1 procent te houden.

Het tekort valt hoger uit door lagere aardgasinkomsten en door de stijgende kosten in de gezondheidszorg. Bos komt in november met maatregelen om het tekort terug te dringen. Daarvoor moet hij nog met de andere ministers om tafel. In het regeerakkoord staat dat het begrotingstekort aan het eind van de kabinetsperiode moet zijn omgebogen tot een overschot van 1 procent.
Bron: frontpage.fok.nl
Het lijkt wel of het altijd tegenvalt. Er is dus vorig jaar te weinig begroot? Lekker slim weer.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_53830899
Dit is sparen op z'n Bos'

De komende jaren krijg je er hier nog een heleboel meer van. Kosten zijn gestegen maar inkomsten zijn ook gedaald. Rutte stipt het pas geleden al aan en Bos stond te hakkelen: De overheid heft extra accijns (sigaretten, alcohol, benzine) en berekent de inkomsten als volgt: Verkoophoeveelheid van vorig jaar * accijns is het totaal aan inkomsten. Dat de verkoop zal dalen bij hogere accijnzen neemt Bos liever niet mee

Wen er dus maar aan
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_53830987
Een begroting wordt meestal een jaar voor de tijd gemaakt. Zo niet twee.
Oh en voordat we beginnen over Zalm? Die heeft al zo'n 11 jaar de financiën in beheer gehad. Denk dus ook niet dat dit iets te maken heeft met alleen de PVDA. Het speelt al jaren.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_53831053
De regering met name de PvdA is 1 groot geestelijk gestoorden clubje want die leven ook buiten de werkelijkheid.
Vort, ga varkens pesten!
pi_53831103
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 09:02 schreef paddy het volgende:
Een begroting wordt meestal een jaar voor de tijd gemaakt. Zo niet twee.
Oh en voordat we beginnen over Zalm? Die heeft al zo'n 11 jaar de financiën in beheer gehad. Denk dus ook niet dat dit iets te maken heeft met alleen de PVDA. Het speelt al jaren.
Onder Zalm hadden we voor het eerst sinds 1973 tenminste weer eens een overschot en dat is niet bij 1 keer gebleven.
pi_53831189
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 08:57 schreef FJD het volgende:
De komende jaren krijg je er hier nog een heleboel meer van. Kosten zijn gestegen maar inkomsten zijn ook gedaald. Rutte stipt het pas geleden al aan en Bos stond te hakkelen: De overheid heft extra accijns (sigaretten, alcohol, benzine) en berekent de inkomsten als volgt: Verkoophoeveelheid van vorig jaar * accijns is het totaal aan inkomsten. Dat de verkoop zal dalen bij hogere accijnzen neemt Bos liever niet mee
Koel. Als er extra accijns geheven wordt om gebruik terug te dringen (wat op dit moment het enige doel is van accijns) dan zegt iedereen dat dat niet werkt. Als het vervolgens op het geld aan komt zegt iedereen dat er door de accijns minder verkocht wordt. Wat is het nu?!?

Beetje jammer dat iedereen deze tegenvaller nu aan Bos wijdt. Ik kan me nog herinneren dat Zalm's laatste paar begrotingen gebaseerd waren op de verwachting minsten 1% onder het stabiliteitspact te blijven en er vervolgens bijna 1% overheen gingen. Voor de laatste keer dat er een echte meevaller was moet je terug gaan naar een Kok kabinet. Dus ik denk eerder dat het aan Balkenende ligt dat het nu allemaal tegen valt.
(natuurlijk ook onzin; enige afwijking kan altijd gebeuren. Aangezien het hier over een afwijking gaat van nog geen 1% vindt ik dat al heel knap; moet je bij het gemiddelde bedrijf niet mee aan komen; dan verklaren ze je voor gek als je verwacht dat er minder dan 10% afwijking gaat zijn)
pi_53831203
Waarom krijgt Bos nu de schuld? Het lijkt mij dat dit komt door het beleid van voordat de PVDA in de regering zat. Bos moet dit nu recht zien te trekken, aangezien hij dit wil doen krijgt Bos dus weer de zwarte Piet toegeschoven.
pi_53831294
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 09:09 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Onder Zalm hadden we voor het eerst sinds 1973 tenminste weer eens een overschot en dat is niet bij 1 keer gebleven.
Die viel toen ook negatief uit. Er moest in die tijd nog meer bezuinigd worden hoor. Er is geen jaar geweest dat er niet bezuinigd moest worden
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_53831414
Nu het zuur komen containers vol met nog meer zuur!
pi_53831715
Wat ongeloofelijk onvoorstelbaar.
Dat kan iedere blinde toch al van ver zien aankomen?

Nu maar hopen dat dit kabinet van PvdA en CDA de belastingen niet nog meer verhoogd om het tekort op te vangen.
pi_53831773
Vangen dus
pi_53832173
Te triest voor woorden!!!
De land kan zoveel beter duurder.


Alle werkende Nederlanders gaan er (fors) op achteruit.
De begroting valt een stuk hoger uit

en de economie draait op volle toeren


WAAR BLIJFT AL DAT GELD!!!????????

BOS
Meneer presteerd het om het consumenten vertrouwen de kop in te drukken en een goed draaiende economie om zeep te helpen.

Dit alles ten gunste van de paracieten in onze samenleving.


Sociaal beleid noemt men dat
  FOK!fotograaf woensdag 10 oktober 2007 @ 10:20:54 #13
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53832633
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 10:03 schreef Revolution-NL het volgende:
Te triest voor woorden!!!
De land kan zoveel beter duurder.


Alle werkende Nederlanders gaan er (fors) op achteruit.
De begroting valt een stuk hoger uit

en de economie draait op volle toeren


WAAR BLIJFT AL DAT GELD!!!????????

BOS
Meneer presteerd het om het consumenten vertrouwen de kop in te drukken en een goed draaiende economie om zeep te helpen.

Dit alles ten gunste van de paracieten in onze samenleving.


Sociaal beleid noemt men dat
-edit- Nutteloos

Dat het tegenvalt is vaker voorgekomen. Bos gooit alleen een ideologisch sausje over wat zijn ministerie hem voorschotelt. Dat de beste man zelf niet echt uitblinkt in realistisch denken is ook niet het opmerken waard imo, het is een PvdA-er.

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 10-10-2007 11:11:44 ]
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_53833147
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 10:20 schreef freud het volgende:

[..]

Damn, dyslectisch of MBO-er?

Dat het tegenvalt is vaker voorgekomen. Bos gooit alleen een ideologisch sausje over wat zijn ministerie hem voorschotelt. Dat de beste man zelf niet echt uitblinkt in realistisch denken is ook niet het opmerken waard imo, het is een PvdA-er.
Hij stelt wel een goede vraag. Waar blijft in vredesnaam al dat geld.

16 belastingen gaan omhoog en je krijgt het voor elkaar om alsnog tekort te komen? Dan moet je toch eens in je uitgavenkant gaan spitten lijkt me.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_53833202
Geniaal!

De economie GROEIT
De koopkracht DAALT

En NOG weet men het te presteren om het begrotingstekort HOGER uit te laten vallen!?!

Incompetente prutsers....

En inderdaad, zoals hierboven al werd gezegd: waar blijft al dat geld?!?!?! Vaste lasten stijgen voortdurend, maar tegelijkertijd wordt er op vanalles bezuinigd
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_53834318
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 09:20 schreef paddy het volgende:

[..]

Die viel toen ook negatief uit. Er moest in die tijd nog meer bezuinigd worden hoor. Er is geen jaar geweest dat er niet bezuinigd moest worden
idd .. geen politicus die invloed heeft op het weer en/of de concurrentie op de gasmarkt cq minder inkomsten uit het aardgas
maar de stijgende kosten in de gezondheidszorg hebben we te danken aan het vorige kabinet, je begrotingstekort oplossen door in de mantelzorg te gaan bezuinigen komt logischerwijs een paar jaar later terug op je bord als stijgende medische kosten
pleased to meet you
pi_53834477
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 09:09 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Onder Zalm hadden we voor het eerst sinds 1973 tenminste weer eens een overschot en dat is niet bij 1 keer gebleven.
Nee bij 2 keer .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53834522
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 10:41 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Hij stelt wel een goede vraag. Waar blijft in vredesnaam al dat geld.

16 belastingen gaan omhoog en je krijgt het voor elkaar om alsnog tekort te komen? Dan moet je toch eens in je uitgavenkant gaan spitten lijkt me.
De belastingen gaan op z'n vroegst in 2008 omhoog, dit gaat om 2007 . Bedank Zalm maar lekker voor de lijken in de kast .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53834561
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 10:43 schreef Seneca het volgende:
Geniaal!

De economie GROEIT
De koopkracht DAALT

En NOG weet men het te presteren om het begrotingstekort HOGER uit te laten vallen!?!

Incompetente prutsers....

En inderdaad, zoals hierboven al werd gezegd: waar blijft al dat geld?!?!?! Vaste lasten stijgen voortdurend, maar tegelijkertijd wordt er op vanalles bezuinigd
Vraag dat dus maar aan Gerrit Zalm, zoveel lasten zijn er in 2007 nog niet gestegen aangezien die dingen meestal eerder worden bedacht en niet midden in een jaar worden ingevoerd.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53834652
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 10:03 schreef Revolution-NL het volgende:
WAAR BLIJFT AL DAT GELD!!!????????
Vorige jaar Maart werd het tekort over 2006 op 0.3% geschat. In Apiil was dat al opgelopen tot 1%. Uiteindelijk is het rond de 3% uit gekomen.

Ofwel: Al dat geld gaat naar het verminderen van het tekort van 3% naar 1%. Dat geld gaat naar het tekort van 1% dit jaar ombuigen naar een overschot van 1% binnen 3 jaar.

Ik denk dat als Bos dat voor elkaar krijgt, hij minstens net zo goed gepresteerd heeft als Zalm. En als hij het voor elkaar krijgt zonder dat er meer mensen onder de armoede grens moeten gaan leven dan heeft hij het veel beter voor elkaar dan Zalm.
pi_53835226
en ik hoop dat die het klaarspeelt zonder noodzakelijke investeringen en/of onderhoud nog langer uit te stellen .. dijken anyone ?
pleased to meet you
pi_53835659
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Vraag dat dus maar aan Gerrit Zalm, zoveel lasten zijn er in 2007 nog niet gestegen aangezien die dingen meestal eerder worden bedacht en niet midden in een jaar worden ingevoerd.
idd
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_53836847
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 10:43 schreef Seneca het volgende:
Geniaal!

De economie GROEIT
De koopkracht DAALT

En NOG weet men het te presteren om het begrotingstekort HOGER uit te laten vallen!?!

Incompetente prutsers....

En inderdaad, zoals hierboven al werd gezegd: waar blijft al dat geld?!?!?! Vaste lasten stijgen voortdurend, maar tegelijkertijd wordt er op vanalles bezuinigd
Nee hoor zo makkelijk is dat niet. Als je er vanuit gaat dat je voor 20 miljoen kub aardgas verkoopt en je krijgt halverwege de planning te horen dat je er maar 10 miljoen kan verkopen slaat dat een stevig gat in de begroting. Daar hoef je geen Einstein voor te heten. De overheid ging uit van die 20 miljoen echter door 'God weet welke oorzaak' wordt dat minder, kan je Bos of de overheid er de schuld van geven maar dat slaat natuurlijk nergens op!

De lasten stijgen met name aan niet-overheid-gerelateerde zaken zoals de verzekeringspremies en energie. De belastingen an-sich stijgen minder hard. 1% BTW valt in het niet bij de 10% stijging van de verzekeringspremies die een groter gat slaan in jouw portomonnaie.

Waar dat geld blijft? Ben je nu werkelijk zo stom of doe je alleen maar zo???
Danmark: more usefull every day!
pi_53838235
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 13:11 schreef Keksi het volgende:

[..]

Nee hoor zo makkelijk is dat niet. Als je er vanuit gaat dat je voor 20 miljoen kub aardgas verkoopt en je krijgt halverwege de planning te horen dat je er maar 10 miljoen kan verkopen slaat dat een stevig gat in de begroting. Daar hoef je geen Einstein voor te heten. De overheid ging uit van die 20 miljoen echter door 'God weet welke oorzaak' wordt dat minder, kan je Bos of de overheid er de schuld van geven maar dat slaat natuurlijk nergens op!
Het lijkt me dat je dan verkeerd hebt begroot. In een begroting hou je rekening met dit soort tegenvallers. Als de overheid nu was uitgegaan van 10 miljoen en het bleek 20 miljoen te zijn geworden, was er niets aan de hand geweest.
quote:
De lasten stijgen met name aan niet-overheid-gerelateerde zaken zoals de verzekeringspremies en energie. De belastingen an-sich stijgen minder hard. 1% BTW valt in het niet bij de 10% stijging van de verzekeringspremies die een groter gat slaan in jouw portomonnaie.
De verzekeringspremies mogen dan zijn 'geprivatiseerd', die privatisering is een wassen neus. Een vrije markt waarin je een product MOET afnemen onder overheidsdwang is geen vrije markt. Bovendien is het de overheid geweest die nooit heeft willen anticiperen op het probleem van de vergrijzing (ja, ik weet, niet alleen dit kabinet is daar schuldig aan), waardoor de huidige generatie voor de kosten mag opdraaien. Ik zou dus willen beargumenteren dat verzekeringspremies ZEKER overheids gerelateerd zijn.
quote:
Waar dat geld blijft? Ben je nu werkelijk zo stom of doe je alleen maar zo???
De belastingdruk stijgt (feit), terwijl ik het idee heb dat ik daar steeds minder voor terugkrijg. Dingen die van overheidswege geregeld zijn worden namelijk ook alleen maar duurder: de kosten voor een paspoort, de kosten van het openbaar vervoer, de kosten van het onderwijs, de kosten van de ziektekostenverzekeringen, noem maar op. Wat is daar dom aan?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_53838610
Het is afwachten wie deze financiële incompetentie mag gaan betalen.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 14:35:32 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_53838917
Ik vraag me al veel langer af waar al het geld blijft. Vroeger werden er van belastinggeld ook nog dingen voor gewone mensen gedaan. Zo kostte een kaartje voor het zwembad maar fl 1,00 en waren veel diensten op het gemeentehuis (geboortebewijs e.d.) gratis of veel en veel goedkoper.
Voetbalclubs kregen ruime subsidie om de jeugd te laten sporten en op iedere lagere school was schoolzwemmen. Al dat soort dingen zijn in de loop der jaren afgeschaft!

Er wordt echter maar steeds meer en meer geld binnengeharkt door de staat! Waar blijven al die miljarden nu? Wat zien wij als betalers er nog voor terug tegenwoordig?

WAAR BLIJFT HET GELD!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_53839444
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 14:09 schreef Seneca het volgende:

[..]

Het lijkt me dat je dan verkeerd hebt begroot. In een begroting hou je rekening met dit soort tegenvallers. Als de overheid nu was uitgegaan van 10 miljoen en het bleek 20 miljoen te zijn geworden, was er niets aan de hand geweest.
[..]
Zodat je lekker met meevallers kan gaan strooien? Lijkt me ook niet echt een goede methode..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53840038
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 14:35 schreef LXIV het volgende:
WAAR BLIJFT HET GELD!
EU
generaal pardon
subsidies aan wazige clubjes
schenkingen
integratieprojecten
groot en log ambtenaren apparaat
ontwikkelingshulp
oorlog

om een paar te noemen
Niet voor de poes
pi_53840328
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 15:22 schreef SmoothPussy het volgende:

[..]

EU
generaal pardon
subsidies aan wazige clubjes
schenkingen
integratieprojecten
groot en log ambtenaren apparaat
ontwikkelingshulp
oorlog

om een paar te noemen
Je vergeet de mooiste. Investeren in kanswijken .

Het absolute hoogtepunt qua beleid van dit kabinet .
pi_53840406
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 15:34 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je vergeet de mooiste. Investeren in kanswijken .

Het absolute hoogtepunt qua beleid van dit kabinet .
Maar geen van allen echt van invloed op de begroting over 2007.

Overigens die prachtwijken financieren ze grotendeels door de corporaties geld afhandig te maken, ook niet netjes maar van weinig invloed op het tekort.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53841733
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 15:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar geen van allen echt van invloed op de begroting over 2007.

Overigens die prachtwijken financieren ze grotendeels door de corporaties geld afhandig te maken, ook niet netjes maar van weinig invloed op het tekort.
mwoah......
De woningverenigingen reageren straks met fikse huurverhogingen en dat heeft weer effect op de huursubsidiekraan.
pi_53841923
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 16:34 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

mwoah......
De woningverenigingen reageren straks met fikse huurverhogingen en dat heeft weer effect op de huursubsidiekraan.
Of die forse huurverhogingen er komen weet je nog niet natuurlijk. Dat wordt ook gedempt door maximaal toegestane verhogingen enzo natuurlijk. Maar goed dat heeft op de huidige begroting allemaal niet zoveel invloed.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 17:01:30 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_53842246
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 15:22 schreef SmoothPussy het volgende:

[..]

EU
generaal pardon
subsidies aan wazige clubjes
schenkingen
integratieprojecten
groot en log ambtenaren apparaat
ontwikkelingshulp
oorlog

om een paar te noemen
Hier heb ik toch allemaal helemaal geen kut aan! Ik betaal geen E30K belasting per jaar voor dit soort projecten, waarvan ik niets anders terugzie als enige rapporten in de krant waarin staat dat ze weer duurder zijn geworden dan begroot en dat het resultaat weer tegenvalt. En al zou het niet tegenvallen, dan nog boeit het me niet.

Ik wil gratis het zwembad in, of anders minder belasting betalen!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_53843422
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 14:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zodat je lekker met meevallers kan gaan strooien? Lijkt me ook niet echt een goede methode..
Wat dacht je van gebruiken om de staatsschuld weg te werken, zodat we in de toekomst minder rente gaan betalen, wat we vervolgens kunnen gebruiken om, laten we zeggen de vergrijzing o.i.d. mee op te vangen?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_53845838
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 15:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar geen van allen echt van invloed op de begroting over 2007.

Overigens die prachtwijken financieren ze grotendeels door de corporaties geld afhandig te maken, ook niet netjes maar van weinig invloed op het tekort.
Een kabinet dat met geld komt voor dat soort projecten neemt het ongetwijfeld ook niet zo nauw met de rest qua uitgaven. Dan krijg je dit soort "tegenvallers".
  woensdag 10 oktober 2007 @ 20:00:16 #36
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53846140
Waarom verbaast mij dit niets

En dit terwijl wij ook inkoopkracht gaan inleveren. Nee Bos is goed bezig
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53846308
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 18:08 schreef Seneca het volgende:

[..]

Wat dacht je van gebruiken om de staatsschuld weg te werken, zodat we in de toekomst minder rente gaan betalen, wat we vervolgens kunnen gebruiken om, laten we zeggen de vergrijzing o.i.d. mee op te vangen?
Dan nog is een realistische begroting praktischer je hebt nu eenmaal met de politiek te maken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53846334
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 19:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Een kabinet dat met geld komt voor dat soort projecten neemt het ongetwijfeld ook niet zo nauw met de rest qua uitgaven. Dan krijg je dit soort "tegenvallers".
Beetje rare conclusie natuurlijk dit. Maar goed dat betekent dus dat je geen enkel kabinet vertrouwt qua begroting?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53847324
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 20:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan nog is een realistische begroting praktischer je hebt nu eenmaal met de politiek te maken.
Het punt is nu juist dat deze begroting blijkbaar niet realistisch was, omdat hij niet blijkt te stroken met de realiteit.

Als jij en ik, of een bedrijf for that matter, een begroting maken, dan wordt daarin rekening gehouden met bepaalde tegenvallers, zoals inkomsten die lager blijken te zijn dan verwacht. Een overheid hoeft dit niet, omdat ze simpelweg de belasting kan verhogen. Een kwalijke zaak, imho.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_53847370
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 20:43 schreef Seneca het volgende:

[..]

Het punt is nu juist dat deze begroting blijkbaar niet realistisch was, omdat hij niet blijkt te stroken met de realiteit.
Dan moet je dus bij de heer Zalm zijn (je weet wel degene die min of meer jouw methode nastreefde).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53847588
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 20:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan moet je dus bij de heer Zalm zijn (je weet wel degene die min of meer jouw methode nastreefde).
De heer Zalm heeft DEZE begroting niet gemaakt hoor, wat jij ook wil beweren. Ik heb geen uitspraken gedaan over wat ik van Zalm's capaciteiten als minister van financien vindt, en dat lijkt me ook niet relevant voor dit topic.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_53847735
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 20:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Beetje rare conclusie natuurlijk dit. Maar goed dat betekent dus dat je geen enkel kabinet vertrouwt qua begroting?
Dit soort kabinetten zou ik wantrouwen.
pi_53847771
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 20:52 schreef Seneca het volgende:

[..]

De heer Zalm heeft DEZE begroting niet gemaakt hoor, wat jij ook wil beweren. Ik heb geen uitspraken gedaan over wat ik van Zalm's capaciteiten als minister van financien vindt, en dat lijkt me ook niet relevant voor dit topic.
Wie heeft de begroting voor 2007 dan gemaakt? Aangezien deze al in september 2006 is gepresenteerd.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53853613
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 20:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wie heeft de begroting voor 2007 dan gemaakt? Aangezien deze al in september 2006 is gepresenteerd.
Verdomd, je hebt gelijk. Ik heb ook niet goed gelezen. Nou ja, laat ik dan ook maar een vent zijn en toegeven dat ik fout zat

Maar goed, los daarvan, ik heb ook niet met een beschuldigende vinger naar Bos OF Zalm gewezen. De begroting was weer eens niet op orde, en ongeacht wie daarvoor de verantwoordelijke is, het volk mag er weer voor bloeden.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_53855655
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 20:43 schreef Seneca het volgende:
Als jij en ik, of een bedrijf for that matter, een begroting maken, dan wordt daarin rekening gehouden met bepaalde tegenvallers, zoals inkomsten die lager blijken te zijn dan verwacht. Een overheid hoeft dit niet, omdat ze simpelweg de belasting kan verhogen. Een kwalijke zaak, imho.
Als jij en ik, of een bedrijf, een begroting maken en de werkelijkheid wijkt daar minder dan 10% van af dan wrijven we in onze handen, kloppen op onze schouder en zeggen dat we het toch zo goed gedaan hebben.
Als het kabinet een begroting maakt en die blijkt 0.7% af te wijken staat iedereen op zijn achterste benen.

Waar klagen we in godsnaam over? Iedere analyst zou een gat in de lucht springen als de werkelijkheid slechts 0.7% van zijn begroting afwijkt! Iedere projectmanager zou een pluim en een griffel mee krijgen als zijn project binnen 0.7% van zijn budget blijft!
pi_53855671
Ongelooflijk...hoog tijd dat dit kabinet van prutsers valt.
Oplossing zal wel weer typisch PvdA worden: nog meer lasten.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 11 oktober 2007 @ 09:26:19 #47
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53856441
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 08:30 schreef Croga het volgende:

[..]

Als jij en ik, of een bedrijf, een begroting maken en de werkelijkheid wijkt daar minder dan 10% van af dan wrijven we in onze handen, kloppen op onze schouder en zeggen dat we het toch zo goed gedaan hebben.
Als het kabinet een begroting maakt en die blijkt 0.7% af te wijken staat iedereen op zijn achterste benen.

Waar klagen we in godsnaam over? Iedere analyst zou een gat in de lucht springen als de werkelijkheid slechts 0.7% van zijn begroting afwijkt! Iedere projectmanager zou een pluim en een griffel mee krijgen als zijn project binnen 0.7% van zijn budget blijft!
Mijn baas had me allang ontslagen als ik jarenlang een tekort heb terwijl de economie boomt en de inkomsten stijgen en stijgen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_53856473
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 09:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn baas had me allang ontslagen als ik jarenlang een tekort heb terwijl de economie boomt en de inkomsten stijgen en stijgen
Om nog maar niet te spreken van het consequent overschrijden van je budget
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  donderdag 11 oktober 2007 @ 09:38:28 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53856699
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 09:27 schreef FJD het volgende:

[..]

Om nog maar niet te spreken van het consequent overschrijden van je budget
Als je een bedrijf zou runnen als dat Nederland wordt gerund was je of failiet, of een overname kandidaat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_53856793
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 08:32 schreef Strolie75 het volgende:
Ongelooflijk...hoog tijd dat dit kabinet van prutsers valt.
Oplossing zal wel weer typisch PvdA worden: nog meer lasten.
Bij wat voor kabinet vertrouw je er dan wel op dat ze jaar na jaar een sluitende begroting afleveren?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')