abonnement Unibet Coolblue
pi_53830469
quote:
'Klink gaat paddo's verbieden'
Uitgegeven: 10 oktober 2007 07:30
Laatst gewijzigd: 10 oktober 2007 07:40

AMSTERDAM - De verkoop van paddo's wordt verboden. Minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) neemt dat besluit nog deze week, meldt het AD woensdag.

De bewindsman vervult daarmee de wens van een Kamermeerderheid, die een verbod wilde naar aanleiding van de dood van een 17-jarig Frans meisje in maart. Zij sprong onder invloed van hallucinogene paddestoelen van een brug in de IJ-tunnel in Amsterdam.

Het verkoopverbod gaat gelden voor verse paddo's, die nu nog te koop zijn in smartshops. Klink overlegt volgens de krant nog met minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) of deze paddestoelen als harddrug onder de Opiumwet kunnen komen te vallen. Gedroogde paddo's vallen daar nu al onder. In de meeste andere landen zijn alle soorten paddo's verboden.

Ambulances

De afgelopen jaren steeg het aantal ernstige incidenten met paddo's flink, constateerde de GGD in een rapport. In 2004 rukten ambulances nog 55 keer uit na ongelukken waarbij paddo's in het spel waren, vorig jaar was dat al 128 keer.

Het besluit om de drugs helemaal te verbieden, wordt door Klink genomen op grond van een rapport van het RIVM over de risico's van paddo's, schrijft de krant. De landelijke vereniging van smartshops waarschuwde al eens dat verse paddo's door een verbod in het illegale circuit zullen terechtkomen 'met alle gevolgen van dien'.

Cohen

De Amsterdamse burgemeester Job Cohen zei vorige maand nog dat hij een verplichte bedenktijd wil voor toeristen die paddo's willen kopen. In die tijd kan de koper informatie verzamelen over het effect van de paddestoelen. Met de maatregel moeten impulsaankopen worden tegengegaan.

Nadat in maart in Amsterdam het Franse meisje omkwam, scheurde in juli een 27-jarige Deen onder invloed van alcohol, wiet en een paddo met een auto op de Amsterdamse camping Zeeburg rakelings langs tenten waarin kinderen lagen te slapen.
Dat was al een tijdje te verwachten Een paar keer paddo's negatief in het nieuws, waar ze soms nieteens een grote rol speelden, en de publieke opinie schuift wel naar een verbod..

Nu ben ik zelf niet zo van de paddo's, maar mits goed gebruikt zorgen deze dingen echt niet voor levensbedreigende situaties, en is het gebruik ervan niet verslavend.

Kortom..
  woensdag 10 oktober 2007 @ 08:24:00 #2
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53830528
Ah ja misschien moest er 'Verkoop paddo's' in de TT
  woensdag 10 oktober 2007 @ 08:28:28 #4
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_53830554
Regels, regels, regels. .
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_53830557
Goed, eerst de paddo's. Dan zal het hele gedoogbeleid over niet al te lange tijd ook op de schop gaan.
Let maar op, nu komen allerlei 'gevaarlijke' berichten over mensen die een jointje hebben gerookt.

Ik ben zeker voor het goed voorlichten van mensen (en toeristen) wat betrefd paddo's, maar die kunnen niet een enige oorzaak zijn dat iemand zelfmoord pleegt of als een debiel rond gaat rijden. Zonder paddo's gebeuren dit soort dingen ook.


CDA.
pi_53830569
Ik hoor Balkenende nog zemelen over eigen verantwoordelijkheid.

Bah, CDA
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 10 oktober 2007 @ 08:31:00 #7
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53830574
be-la-che-lijk!
KUTOVERHEID.
Nu moet ik ze weer uit het illegale circuit haan halen zeker, is het maar weer afwachten hoe goed het is..
Ik word zo strontmisselijk van dit conservatieve kabinet.

Oh ja; hoe kun je in hemels naam van verse paddo's van bruggen gaan springen en dergelijke? Dan ben je toch ook een labiele mongool die sowieso van een brug af hoort te springen?
pi_53830578
Mensen die paddo's willen verbieden moeten dood
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_53830579
Kut kabinet Omdat een buitenlandse teveel paddo's eet zonder zichzelf voor te lichten om zichzelf vervolgens dood te springen, mag opeens niemand meer paddo's Niet dat ik zo graag op een grote paddestoel zit maar dat belachelijk idee van "als we alles wat fout is gegaan maar verbieden dan hebben we vanzelf een veilige samenleving" is te achterlijk en betuttelend voor woorden
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 10 oktober 2007 @ 08:32:09 #10
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53830584
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 08:31 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Mensen die paddo's willen verbieden moeten dood
Eens. Hard, pijnlijk en langzaam.
pi_53830586
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 08:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Goed, eerst de paddo's. Dan zal het hele gedoogbeleid over niet al te lange tijd ook op de schop gaan.
Let maar op, nu komen allerlei 'gevaarlijke' berichten over mensen die een jointje hebben gerookt.

Ik ben zeker voor het goed voorlichten van mensen (en toeristen) wat betrefd paddo's, maar die kunnen niet een enige oorzaak zijn dat iemand zelfmoord pleegt of als een debiel rond gaat rijden. Zonder paddo's gebeuren dit soort dingen ook.


CDA.
Die opgeblazen incidenten zijn gewoon een hele mooie reden om de maatschappij wat Christelijker te maken lijkt het wel. Fucking 17 jarig Frans meisje.. als die zich nou had klemgezopen en van een brug was afgereden, hadden we alcohol dan maar verboden?
  woensdag 10 oktober 2007 @ 08:33:45 #12
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53830606
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 08:31 schreef FJD het volgende:
Kut kabinet Omdat een buitenlandse teveel paddo's eet zonder zichzelf voor te lichten om zichzelf vervolgens dood te springen, mag opeens niemand meer paddo's Niet dat ik zo graag op een grote paddestoel zit maar dat belachelijk idee van "als we alles wat fout is gegaan maar verbieden dan hebben we vanzelf een veilige samenleving" is te achterlijk en betuttelend voor woorden
Als verse paddo's verboden worden, dan zie ik niet in waarom wiet, hasj en alcohol nog gedoogd worden. Ik geef de CDA, CU en PvdA nog een jaartje en we zitten in Nederland met een complete drooglegging van genotsmiddelen.
pi_53830613
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 08:32 schreef Dylanesque het volgende:

[..]

Die opgeblazen incidenten zijn gewoon een hele mooie reden om de maatschappij wat Christelijker te maken lijkt het wel. Fucking 17 jarig Frans meisje.. als die zich nou ahd klemgezopen en van een brug was afgereden, hadden we alcohol dan maar verboden?
Precies. Paddo's kunnen nooit dé oorzaak zijn dat iemand zelfmoord pleegt. Meisje had waarschijnlijk al zware psychische problemen en zal de paddo's nog lekker met alcohol en andere drugs gecombineerd hebben.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 08:35:34 #14
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53830618
da's t eerste natuurproduct dat ze gaan verbieden, zal niet lang duren voor de vitamies en de mineralen aan de beurt zijn
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_53830627
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 08:33 schreef pfaf het volgende:

[..]

Als verse paddo's verboden worden, dan zie ik niet in waarom wiet, hasj en alcohol nog gedoogd worden. Ik geef de CDA, CU en PvdA nog een jaartje en we zitten in Nederland met een complete drooglegging van genotsmiddelen.
En de mensen die tegen blowen en paddo's zijn worden toch neit serieus genomen, mocht er een of ander tegenoffensief komen, omdat ze het dode Franse meisje hebben. Tegen een dood meisje als argument kan nou eenmaal niets op
pi_53830646
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 08:36 schreef Dylanesque het volgende:

[..]

En de mensen die tegen blowen en paddo's zijn worden toch neit serieus genomen, mocht er een of ander tegenoffensief komen, omdat ze het dode Franse meisje hebben. Tegen een dood meisje als argument kan nou eenmaal niets op
Heb ook ergens gelezen dat de ouders van het dode meisje er echt werk van hebben proberen te maken dat paddo's in Nederland worden verboden. Zij zien dat als de oorzaak van de dood van hun dochter.
Sorry hoor, maar waar waren de ouders toen deze 17-jarige (een kind) drugs ging gebruiken in Amsterdam?
pi_53830650
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 08:34 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Precies. Paddo's kunnen nooit dé oorzaak zijn dat iemand zelfmoord pleegt. Meisje had waarschijnlijk al zware psychische problemen en zal de paddo's nog lekker met alcohol en andere drugs gecombineerd hebben.
Ik vind t toch wel eng dat het hele land dit zomaar slikt, terwijl dit overduidelijk een verdraaid incident is gebruikt om de eigen opvattingen van een nette samenleving erdoorheen te drukken.

Ik zeg: we gaan de straat op! Allemaal aan de paddo's en op het Binnenhof gaan zitten. Infiltreren in de Tweede Kamer en Paddo's door de thee gooien. Paddosoep serveren verkleed als cateraar op het Binnenhof.
pi_53830653
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 08:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
Precies. Paddo's kunnen nooit dé oorzaak zijn dat iemand zelfmoord pleegt. Meisje had waarschijnlijk al zware psychische problemen en zal de paddo's nog lekker met alcohol en andere drugs gecombineerd hebben.
Kan me voorstellen dat ze met een te grote hoeveelheid en zonder ervaring toch wel rare dingen gaat denken

Punt is dat je jezelf die vraag niet eens moet stellen. Bij normaal gebruik en normale voorlichting zijn er geen problemen. Dit was een exces en weliswaar betreurenswaardig maar nooit een reden om dan maar paddo's te verbieden. Van teveel water drinken ga je ook dood
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_53830671
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 08:38 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Heb ook ergens gelezen dat de ouders van het dode meisje er echt werk van hebben proberen te maken dat paddo's in Nederland worden verboden. Zij zien dat als de oorzaak van de dood van hun dochter.
Sorry hoor, maar waar waren de ouders toen deze 17-jarige (een kind) drugs ging gebruiken in Amsterdam?
Klopt inderdaad.. Daarnaast zijn we qua oorlog ook al een eng meelopertje van de grote VS, laten we in Godsnaam niets anders van ze overnemen (drinken op je 21e, prostitutie verboden, alle Vice-laws)
  woensdag 10 oktober 2007 @ 08:44:36 #20
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53830727
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 08:38 schreef Dylanesque het volgende:

[..]

Ik vind t toch wel eng dat het hele land dit zomaar slikt, terwijl dit overduidelijk een verdraaid incident is gebruikt om de eigen opvattingen van een nette samenleving erdoorheen te drukken.

Ik zeg: we gaan de straat op! Allemaal aan de paddo's en op het Binnenhof gaan zitten. Infiltreren in de Tweede Kamer en Paddo's door de thee gooien. Paddosoep serveren verkleed als cateraar op het Binnenhof.
als t zo ver is.. plaats die oproep maar

trouwes, de niet verboden Caktus is aan t groeien hier
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_53830751
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 08:44 schreef marcel-o het volgende:

[..]

als t zo ver is.. plaats die oproep maar

trouwes, de niet verboden Caktus is aan t groeien hier
Tsja, het ontbreekt mij weer aan organisatorische gewilligheid.. dat is een beetje het probleem, ik ben het niet met de politici eens maar doe er niets aan

- beetje het verhaal van de gemiddelde Nederlander volgens mij -
pi_53830753
Allemaal aan de :LSD dan maar..
  woensdag 10 oktober 2007 @ 08:48:48 #23
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53830780
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 08:38 schreef FJD het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat ze met een te grote hoeveelheid en zonder ervaring toch wel rare dingen gaat denken

Punt is dat je jezelf die vraag niet eens moet stellen. Bij normaal gebruik en normale voorlichting zijn er geen problemen. Dit was een exces en weliswaar betreurenswaardig maar nooit een reden om dan maar paddo's te verbieden. Van teveel water drinken ga je ook dood
Punt is, dat je bij verse paddo's helemaal geen ongewoon gebruik kunt hebben. Men, na 2 volle porties kots je de boel wel uit van de smaak, maar verder dan een paar kleurtjes en een beetje onzinnig van je af kwaken kom je echt niet. Wel, dan zit er mentaal iets flink mis...
  woensdag 10 oktober 2007 @ 08:49:20 #24
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_53830791
Echt die Klink zeg, wat een tyfusminister Gelijk verbieden omdat een paar sufferds het verkloten.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_53830800
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 08:46 schreef Sapstengel het volgende:
Allemaal aan de :LSD dan maar..
Precies, ik heb nog een LSD-boompje in mijn achtertuin .

Maar goed, ik vind het een trieste zaak dat de verkoop van paddo's verboden worden. Wanneer gaat het eigenlijk in? Dan moet ik nog maar een paar doosjes scoren .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')