abonnement Unibet Coolblue
pi_53830285

Zonsondergang over de Seine

Vorige delen
Parijs!
Parijs... hoe duur/tips etc?
Parijs... hoe duur/tips etc? #2
Parijs - Tips, hints, tricks, kosten, etc... #3
Parijs - Tips, hints, tricks, kosten, etc... #4
Parijs #5 - Tips etc.. Bon marché vers Paris
Parijs #6
Parijs #7
Parijs #8 - La Ville-lumiere
Parijs #9 - met de Franse slag...

Hoe zit dat met die arrondissementen? Wat ligt nou waar?
Rondom Parijs ligt een rondweg (de Periferique). Binnen de rondweg is de stad opgedeeld in twintig arrondissementen die qua nummering in een spiraalvorm vanuit het centrum naar buiten draaien (zie plaatje). De meeste bekende bezienswaardigheden liggen binnen de periferique (uitzonderingen zijn bijvoorbeeld Disney en La Défense).

[ afbeelding ]

Hoe kom ik er?
Met de bus, vliegtuig, trein, auto, fiets. Wat jij wil. Met de bus (Eurolines bijvoorbeeld) is meestal het goedkoopst. De trein (Thalys) zal echter meestal de beste verhouding bieden tussen comfort, reistijd en prijs. Je komt dan aan op het Gare du Nord. Kijk op www.thalys.nl of www.ns.nl/internationaal/

Hoe werkt het OV?
Binnen Parijs zul je vooral de metro en de RER (snelmetro) gebruiken. Voor beiden kun je dezelfde kaartjes gebruiken. Welk soort kaartje het voordeligst is, is erg afhankelijk van hoe lang je blijft, hoe veel je reist en wat je wilt bezoeken. Voor een paar dagen is het voor de meeste mensen het voordeligst om metrokaartjes per tien tegelijk te kopen (carnet heet dat).

Hier vind je een kaartje met de metrolijnen en hier een (Nederlandstalige) reisplanner.

Ik heb een leuk hotelletje gevonden, maar waar zit het ergens?
Kijk naar de postcode. Alle postcodes binnen de periferique hebben het nummer 750xx. De xx zijn de cijfers van het arrondissement (75013 is dus dertiende arrondissement). Of je kunt hier het adres zoeken.

Oh. En is dat wel een nette buurt?
Geen idee, maar hier kun je foto’s bekijken van alle adressen in Parijs.

Nog wat tips...
... een paar essentiële dingen zijn toch wel de volgende:

*de EIFFELTOREN natuurlijk!!!!

*de kathedraal "Notre Dame" op 1 van de 2 eilanden in de Seine
+ daar in de buurt:
*de 2 eilandjes zelf ontdekken (dat is waar Parijs ontstaan is)
*evt de restaurantjes/boetiekjes in de daaraan grenzende wijk "St Michel"

*het monument "Arc de Triomphe", bovenaan de "Champs Elysées", (winkelen, terrasje pikken..)
*almaar rechtdoor de Champs Elysées afwandelend kom je dan achtereenvolgens
langs zijstraat "Avenue Montaigne (winkels luxe-merken),
langs het presidentiële paleis, het "Elysée" (niet goed te zien trouwens),
langs zijstraat met het "Grand Palais" en "Petit Palais",
over het grote verkeersplein "Concorde",
door de "Tuileries" (park),
tot bij het "Louvre" (alleen van buiten al de moeite van het bezichtigen waard!)

*de witte basiliek op de heuvel "Sacré Coeur" en het wijkje "Montmartre" daaromheen (veel portretschilders en terrasjes)
*onderaan de trappen naar de Sacré Coeur: de "Parijse walletjes" met de bekende "Moulin Rouge" (shows) en veel sex shops enzo.

Alle tips zijn natuurlijk super toeristisch, maar voor een allereerste keer zijn het gewoon een aantal aanknopingspunten.


Heb je veel tijd, dan heb je aan deze punten misschien nog wat:

*Je kunt ook de toren "Montparnasse" beklimmen (met lift), als het mooi weer is heb je van daaruit een schitterend uitzicht;
*Zakencentrum "La Défense" heeft weer een heel andere sfeer, met hoge moderne kantoorgebouwen;
*Centre Pompidou (gek gebouw+museum+bibliotheek) : ligt tussen Le Marais (gay buurt) en Les Halles (overdekt winkelcentrum -niet echt de moeite waard, behalve als het regent ) ) : in dit hele gebied vind je ook veel eettentjes en winkeltjes (en ook een gedeelte sex shops)
*Parken: "Jardins du Luxembourg" (mooi), "Monceau", "Buttes Chaumont", "Parc André Citroën" (modern/beetje botanisch),...
*Musea: Louvre, Musée d'Orsay, Rodin,..................
*"Les Invalides" is overigens het monument waar Napoleon ligt ;
*Het "Panthéon" is waar andere historisch belangrijke Fransen begraven liggen (erg statig) ;
*enz enz enz...


Laat het gewoon over je heen komen, enne,
VEEL PLEZIER!!!!!


Deze OP is opgesteld door DutchieBre (copy van K_man ). Met dank aan de Wiki info van koei.
Suggesties over aanvullingen en verbeteringen zijn uiteraard welkom


[ Bericht 1% gewijzigd door UIO_AMS op 19-10-2007 19:31:23 ]
pi_53832434
Tja, ik woon vlakbij, dus kom maar op met de vragen!

En niemand keek ooit naar rugby en nu wordt het helemaal gehypt...
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_53832789
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 10:13 schreef tim2308 het volgende:
Tja, ik woon vlakbij, dus kom maar op met de vragen!

En niemand keek ooit naar rugby en nu wordt het helemaal gehypt...
Dat is niet helemaal waar !! Mijn hele HBO opleiding heb ik doorgebracht in Frankrijk en in Nederland met Franse studenten, heb zelf een paar jaar een Franse vriendin gehad. En geloof me, ook 7 jaar geleden was rugby al heel prominent aanwezig in Frankrijk. Kan me al de keren niet herinneren dat ik met hen ben gaan rugbyen in de parken (zowel hier in Breda als in Parijs). Zie je Nederlanders dit doen ? Nee, wij gaan slechts een potje voetballen, ook zij doen dit, maar in hogere mate wordt er een potje rugby gespeeld.

logisch dat het rugby nu een beetje gehyped wordt in Frankrijk, kun je het WK Honkbal nog herninneren in Nederland, opeens liep heel Nederland warm voor het honkbal. Kun je het EK onder 21 van het voetbal nog herinneren in Nederland ? Opeens liep heel Nederland warm voor U21 voetbal, hiervoor werd met moeite het Heracles stadion vol gekregen. Als een sport in jouw land in de belangstelling staat zijn automatisch meer mensen geïntersseerd ..

Vorige week in Parijs werd een promo videao opgenomen van rugby-ers in de metro, haha, wist niet wat me overkwam toen ze me in éénmaal voorbij kwamen stormen !

ps: Waar woon je dan ?
pi_53833434
14- 17 December samen met mijn vriendin naar Parijs, hotel Palym (onder andere na goede recensies in dit topic) : http://www.hotel-palym.com/

heb er heel veel zin in, Parijs is dan vast en zeker al in kerststemming
pi_53843636


tvpaardjes & hoedjes @longchamp, paris
pi_53847700
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 10:51 schreef reconnect het volgende:
14- 17 December samen met mijn vriendin naar Parijs, hotel Palym (onder andere na goede recensies in dit topic) : http://www.hotel-palym.com/

heb er heel veel zin in, Parijs is dan vast en zeker al in kerststemming
Vet ik zit te kijken om samen met me girl naar Parijs te gaan van 30 t/m 1 januari en keken ook naar dit hotel. Kan je na je terugkomst laten weten hoe het was in het hotel?
MOKUM XXX RATED
pi_53849183
Oud en nieuw, traditioneel rellen bij de Eiffeltoren en op de Champs Ellysees .. Gezellig
pi_53850510
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 21:44 schreef DutchieBre het volgende:
Oud en nieuw, traditioneel rellen bij de Eiffeltoren en op de Champs Ellysees .. Gezellig
Heb er zin an
MOKUM XXX RATED
pi_53882290
Mooie stad.
Jammer dat ik die taal zo slecht spreek.
pi_53882415
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:24 schreef super-muffin het volgende:
Mooie stad.
Jammer dat ik die taal zo slecht spreek.
Haha, als nog een jaartje wacht kan ik je een mooie taalcursus aanbieden

zoooo, maak ff reclame voor mij nog te beginnen bedrijfje zonder dat jullie het merken ]
pi_53883025
tvp
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:51:56 #12
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_53893091
Ik ben verliefd op die stad terwijl ik er nog nooit echt ben geweest
My mama didn't raise no fool
pi_53893155
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:31 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Haha, als nog een jaartje wacht kan ik je een mooie taalcursus aanbieden

zoooo, maak ff reclame voor mij nog te beginnen bedrijfje zonder dat jullie het merken ]
Kom maar brengen

tvp
Oh, and that's a bad miss!
pi_53942730
Wanneer is/ was die rugby finale eigenlijk?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_53949204
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 09:46 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Wanneer is/ was die rugby finale eigenlijk?
A.s. zaterdag. Engeland heeft frankrijk's ass gekicked afgelopen weekend
pi_53949506
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 14:59 schreef jmac het volgende:

[..]

A.s. zaterdag. Engeland heeft frankrijk's ass gekicked afgelopen weekend
Fuck...en dan zit ik fijn in Parijs...
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_53949549
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 21:44 schreef DutchieBre het volgende:
Oud en nieuw, traditioneel rellen bij de Eiffeltoren en op de Champs Ellysees .. Gezellig
Serieus? Dat lijkt me wel eens leuk om mee te maken
pi_53950391
ik zit dan ook in paris zal me benieuwen
pi_53952462
gezellig joh met 80.000 engelsen!

kaartjes zijn nog te koop voor 2000+ euro
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:22:24 #20
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_53969007
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 19:01 schreef jmac het volgende:
gezellig joh met 80.000 engelsen!

kaartjes zijn nog te koop voor 2000+ euro
*Alvast maar alle deuren en ramen barricadeert!
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_53975227
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 21:44 schreef DutchieBre het volgende:
Oud en nieuw, traditioneel rellen bij de Eiffeltoren en op de Champs Ellysees .. Gezellig
Is het echt rellen dan of gewoon een groot feest?
Hoe is de stad zelf trouwens met oud en nieuw?

Dit weekend ga ik maar eens een hotel/hostel proberen te boeken voor oud en nieuw. Heb er nu al zin in.
pi_53977155
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 20:20 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Is het echt rellen dan of gewoon een groot feest?
Hoe is de stad zelf trouwens met oud en nieuw?
Dan is het over het algemeen echt vaak rellen ja. Dat was geen grapje. Maar wie weet hebben ze dit jaar niet zoveel zin daarin . In Parijs is wel vuurwerk te vinden, in de streken buiten Parijs is dat stukken minder tot helemaal niet. Ik moet eerlijk toegeven dat ik eens een verjaardagsfeest annex oud en nieuw feest heb gehad in een voorstad van Paris en dat was wel zooooo saai om 12 uur, alsof er niets aan de hand was. Zo anders als in Nederland ..
pi_53977302
Brie: kan je de op niet juist posten/herstellen?
pi_53979802
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:16 schreef jmac het volgende:
Brie: kan je de op niet juist posten/herstellen?
Brie ?

Wat is er mis met de openings post ?
pi_53998553
Flauw grapje bre

Je hebt de op gequote. Daardoor staan er geen afbeeldingen in de OP e.d.
pi_54000192
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 22:09 schreef jmac het volgende:
Flauw grapje bre

Je hebt de op gequote. Daardoor staan er geen afbeeldingen in de OP e.d.
klopt !

dat mag de moderator ff aanpassen, ik ben er niet zo'n held in, weet dus niet hoe het moet .. Dus, voel u aangesproken .. Ik ben de komende dagen lekker op vakantie, dus ik zie het wel wanneer ik terug ben

Ciao !


Aaahja, en een grapje kan hoor, ik was niet erg wakker gister
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:15:44 #27
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_54026554
Heerlijk stakinkje in de stad, gisteren en vandaag. Goeie chaos, heerlijk Frans.....
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_54030188
Tja, het is ongelooflijk voor geciviliseerde maatschappij. Een OV systeem dat ongeveer evenveel passagiers heeft als heel Nederland geheel, maar dan ook geheel plat leggen. Grrrrrr........
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_54086725
Jaaaaa ik vertrek morgen voor 4 dagen! Heb er heel veel zin in. Redelijk weer deze week, iig geen regen.

Gisteren nog een keertje Amelie bekeken, en heb wat adresjes van locaties. Lijkt me leuk om wat plekken uit de film op te zoeken.

Bedankt allemaal voor de handige info....goed topic!
the present's just a pleasant Interruption to the past
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:42:23 #30
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_54104071
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 12:32 schreef tim2308 het volgende:
Tja, het is ongelooflijk voor geciviliseerde maatschappij. Een OV systeem dat ongeveer evenveel passagiers heeft als heel Nederland geheel, maar dan ook geheel plat leggen. Grrrrrr........
Ach, tegenwoordig hebben we de Velib....
.....;en de auto natuurlijk!

Iemand een idee wanneer de volgende staking is? Ik hoorde iets van half November...
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_54112827
Mijn ouders hebben interesse in Parijs voor de zomervakantie van 2008 (3 dagen, waarvan 1 dag Disney) en dan ga ik natuurlijk ook mee!
Waarschijnlijk dus volgende jaar weer naar Parijs!
pi_54112887
Was dit weekend in Parijs, veel Engelse en Zuid-Afrikanen. Het was gezellig, lekker weer en totaal geen alst gehad van het rugby gedoe. Prachtig om te zien al die Engelse met dozen bier onder de Eifeltoren.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  woensdag 24 oktober 2007 @ 09:59:27 #33
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_54128896
Teeveepee!

Wij (volwassene, kind van bijna 10 en kind van bijna 13) willen volgend jaar in de mei- of krokusvakantie een paar dagen naar Parijs.
We zoeken een goedkoop (hoeft niet luxe, als er maar een bed staat) hotelletje in het centrum. Dicht bij OV, want ik loop niet zo heel best met (en helaas ook zonder) bagage dus als ik zo van het Gare (du Nord, denk ik) de metro in kan en min of meer voor de deur uit kan stappen, ben ik blij.

Goedkoopste manier van vervoer is denk ik trein. Alternatieven zijn welkom.

Plannen: het Louvre bezoeken (mijn kinders hebben dat liever dan Eurodisney en ik zeg geen nee ), en de Eiffeltoren natuurlijk.
Reisduur: dagje of 2-3, meer niet (excl. reisdagen).

Het moet allemaal zo low budget mogelijk, en dit gecombineerd met "niet al te goed ter been" wordt een uitdaging, maar het is me in Londen ook gelukt, dus ik heb goede hoop!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_54130132
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 09:59 schreef dutch-mamma het volgende:
Teeveepee!

Wij (volwassene, kind van bijna 10 en kind van bijna 13) willen volgend jaar in de mei- of krokusvakantie een paar dagen naar Parijs.
We zoeken een goedkoop (hoeft niet luxe, als er maar een bed staat) hotelletje in het centrum. Dicht bij OV, want ik loop niet zo heel best met (en helaas ook zonder) bagage dus als ik zo van het Gare (du Nord, denk ik) de metro in kan en min of meer voor de deur uit kan stappen, ben ik blij.

Goedkoopste manier van vervoer is denk ik trein. Alternatieven zijn welkom.

Plannen: het Louvre bezoeken (mijn kinders hebben dat liever dan Eurodisney en ik zeg geen nee ), en de Eiffeltoren natuurlijk.
Reisduur: dagje of 2-3, meer niet (excl. reisdagen).

Het moet allemaal zo low budget mogelijk, en dit gecombineerd met "niet al te goed ter been" wordt een uitdaging, maar het is me in Londen ook gelukt, dus ik heb goede hoop!
Formule 1 hotel? Zijn er genoeg van. En als je niet goed kan lopen zou ik niet naar het louvre gaan
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_54131256
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 09:59 schreef dutch-mamma het volgende:
Teeveepee!

Wij (volwassene, kind van bijna 10 en kind van bijna 13) willen volgend jaar in de mei- of krokusvakantie een paar dagen naar Parijs.
We zoeken een goedkoop (hoeft niet luxe, als er maar een bed staat) hotelletje in het centrum. Dicht bij OV, want ik loop niet zo heel best met (en helaas ook zonder) bagage dus als ik zo van het Gare (du Nord, denk ik) de metro in kan en min of meer voor de deur uit kan stappen, ben ik blij.

Goedkoopste manier van vervoer is denk ik trein. Alternatieven zijn welkom.

Plannen: het Louvre bezoeken (mijn kinders hebben dat liever dan Eurodisney en ik zeg geen nee ), en de Eiffeltoren natuurlijk.
Reisduur: dagje of 2-3, meer niet (excl. reisdagen).

Het moet allemaal zo low budget mogelijk, en dit gecombineerd met "niet al te goed ter been" wordt een uitdaging, maar het is me in Londen ook gelukt, dus ik heb goede hoop!
Dicht bij OV, daar hoef je je echt geen zorgen over te maken, overal zitten metro stations en ook dicht bij alle hotels. Dicht bij het centrum zal iets lastiger worden voor low budget prijzen.

Kijk bv eens op:

www.francehotelreservation.com
www.booking.com/Hotels-Parijs
www.hotelpronto.com/Parijs
www.expedia.nl/goedkoop-parijs.htm

Het louvre is idd lastig als je niet van lopen houdt of als het moeilijk gaat, neem bv een rolstoel mee, misschien dat je er daar zelfs één krijgen (huren) kan. Veel succes, Als je nog meer vragen hebt, kom maar op !!
  woensdag 24 oktober 2007 @ 14:46:14 #36
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_54135178
Ik heb ook gedacht aan een hotel buiten het centrum, maar ik heb gehoord dat het niet altijd prettig is om met name buiten het spitsuur in de metro te zitten vanwege bepaalde veiligheidsrisico's, zeker voor 'een vrouw alleen". Vandaar mijn wens in het centrum te zitten.
Ik heb ooit bijna geboekt in een, ik geloof, Formule1, maar dat werd om die reden afgeraden. Vooral als je 's avonds per metro daarheen gaat, zit je niet lekker.

In het Louvre kan je toch ook hier en daar even zitten...? Dan red ik het wel! En anders wordt het inderdaad kijken of er ter plekke een rolstoel of zo te scoren is.

Opmerkingen over de veiligheid in metro zijn ook altijd welkom! Ik ben geen provinciaaltje en niet snel bang, maar ik ben dan wél op vakantie en heb geen trek op een aantal intimiderende ogen op me gericht. Die zie ik in het OV in mijn eigen regio al genoeg
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  woensdag 24 oktober 2007 @ 14:48:29 #37
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_54135225
Had ik al "dankjewel" gezegd voor de tips?
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_54135470
Onveiligheid(gevoel) heb ik in Parijs/ en buitenwijken nog nooit megemaakt. Ook nog nooit lastig gevallen of andere criminiele actiteiten gezien.

Heb zelf een stuk of 4x in Saint Denis gezeten in een Formule 1 hotel, 15 minuten van de metro af. eerst een wandeling door Saint Denis voordat ik bij het station was, maar ook daar nooit lastig gevallen.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_54135621
quote:
Opmerkingen over de veiligheid in metro zijn ook altijd welkom! Ik ben geen provinciaaltje en niet snel bang, maar ik ben dan wél op vakantie en heb geen trek op een aantal intimiderende ogen op me gericht. Die zie ik in het OV in mijn eigen regio al genoeg
Weet je wat het is. Als jij mensen met rust laat in de metro, dan laten ze jou ook met rust hoor. Kijk mensen niet te lang aan en alles is ok. Veel mensen voelen zich vaak geïntimideerd om dat het in de buitenwijken vaak "zwart" ziet van de mensen, oftewel, veel Afrikanen. Voel je niet zo, ook dit zijn normale mensen als jij en ik, er zitten rotzakken bij en er zitten schatten bij. Oftewel, dezelfde risico's als hier. Metro is absoluut niet onveilig

Ik raad aan om bv een hotelletje te boeken in Porte de Clignancourt, aan de voet van montmartre (Sacre Coeur). je bent overal snel met de metro en je zit niet in het echte centrum, dus iets goedkoper dan de rest.

pi_54138587
Op dit moment zitten wij tot en met zondag in hotel Avenir aan de voet van de Sacre Coeur, Het is een uitstekend hotel met de metro echt voor de deur. www.hotel-avenir.com
Het is ook niet duur overigens, zoon 400 euro voo 9 dagen.

btw we stonden vanmiddag bij de montparnasse, en daar kwam een hele lange stoet met demonstranten voorbij, ging over de ziektekosten dat die zo hoog werden ofzo.
pi_54139479
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 17:21 schreef NeoDweezil het volgende:
Op dit moment zitten wij tot en met zondag in hotel Avenir aan de voet van de Sacre Coeur, Het is een uitstekend hotel met de metro echt voor de deur. www.hotel-avenir.com
Het is ook niet duur overigens, zoon 400 euro voo 9 dagen.

btw we stonden vanmiddag bij de montparnasse, en daar kwam een hele lange stoet met demonstranten voorbij, ging over de ziektekosten dat die zo hoog werden ofzo.
Ziet er goed uit!
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  woensdag 24 oktober 2007 @ 18:47:08 #42
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_54140302
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:08 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Weet je wat het is. Als jij mensen met rust laat in de metro, dan laten ze jou ook met rust hoor. Kijk mensen niet te lang aan en alles is ok. Veel mensen voelen zich vaak geïntimideerd om dat het in de buitenwijken vaak "zwart" ziet van de mensen, oftewel, veel Afrikanen. Voel je niet zo, ook dit zijn normale mensen als jij en ik, er zitten rotzakken bij en er zitten schatten bij. Oftewel, dezelfde risico's als hier. Metro is absoluut niet onveilig

Ik raad aan om bv een hotelletje te boeken in Porte de Clignancourt, aan de voet van montmartre (Sacre Coeur). je bent overal snel met de metro en je zit niet in het echte centrum, dus iets goedkoper dan de rest.

Dat gedeelte lijkt me inderdaad beter dan de buitenwijken.

"Veilig" is een relatief begrip. Ik maak 's avonds gebruik van de Flevolijn, die bij vlagen (nu valt het mee) ook niet prettig is. In mijn volledige eentje kan ik me daar prima voor afschermen. Met twee kinderen erbij voel ik me een stuk minder prettig en mijd ik die lijn 's avonds. Maar dat is even offtopic nu

Montmartre... Daar ben ik vorig jaar langsgereden (tijdens een razendsnelle rondrit door Parijs op doorreis naar elders) en ik denk inderdaad dat ik daar beter kan zitten!

Ik ga me qua accomodatie eens daarop concentreren daar!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  woensdag 24 oktober 2007 @ 18:48:44 #43
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_54140338
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 17:21 schreef NeoDweezil het volgende:
Op dit moment zitten wij tot en met zondag in hotel Avenir aan de voet van de Sacre Coeur, Het is een uitstekend hotel met de metro echt voor de deur. www.hotel-avenir.com
Het is ook niet duur overigens, zoon 400 euro voo 9 dagen.

btw we stonden vanmiddag bij de montparnasse, en daar kwam een hele lange stoet met demonstranten voorbij, ging over de ziektekosten dat die zo hoog werden ofzo.
Kijk, dát zijn leuke prijzen!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  woensdag 24 oktober 2007 @ 21:12:17 #44
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_54143976
Ik vertrek over een paar uur naar Parijs We (vriendin+ik) zochten al een paar dagen een ideetje voor een paar daagjes weg en net kreeg ik te horen dat ik de auto van mn ma mag lenen

Gauw een hostelletje geboekt, spullen inpakken en gaan
pi_54161352
Iemand ondertussen al naar dat nieuwe museum voor Afrikaanse kunst geweest?
pi_54176472
bij qaui de branly?? niet geweest wel langsgelopen ziet er indrukwekkend uit dat museum alleen al
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:11:50 #47
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_54210278
Ik heb mijn vriendin gisteren ten huwelijk gevraagd tijdens een boottocht op de Seine; ze
zei JA
pi_54210509
Relaxed
Gefeliciteerd jullie

Gister is het hotel en de trein geboekt.
Oud en nieuw in Parijs dus.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:30:10 #49
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_54212098
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 22:11 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik heb mijn vriendin gisteren ten huwelijk gevraagd tijdens een boottocht op de Seine; ze
zei JA
Gefeliciteerd!!!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_54218592
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 22:11 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik heb mijn vriendin gisteren ten huwelijk gevraagd tijdens een boottocht op de Seine; ze
zei JA
Gefeliciteerd !!!!

Als ik ooit mijn vriendin ten huwelijk ga vragen, dan aan de voet van de Sacre Coeur met het uitzicht over Parijs by night
pi_54223184
Wel beetje cliche he Maar gefeli !!
  zondag 28 oktober 2007 @ 14:54:57 #52
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_54223395
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 11:02 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Gefeliciteerd !!!!

Als ik ooit mijn vriendin ten huwelijk ga vragen, dan aan de voet van de Sacre Coeur met het uitzicht over Parijs by night
Daar stonden we een uur voor het moment supreme, maar ik vond het te koud en nevelig, dus heb ik gewacht tot we warm in de rondvaartboot zaten. Het is een beetje cliché, (ringen van de Champs Elyssees) maar dat boeit op dat moment niet.
pi_54244585
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 14:54 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Daar stonden we een uur voor het moment supreme, maar ik vond het te koud en nevelig, dus heb ik gewacht tot we warm in de rondvaartboot zaten. Het is een beetje cliché, (ringen van de Champs Elyssees) maar dat boeit op dat moment niet.
Wat voor ringen waren het dan?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_54244896
Ach ja, als ze van de cartierwinkel komen, boeit het idd niet
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_54246361
J'aime Paris!

Van het weekend teruggekomen van 4 dagen Parijs.... wat een stad
Samen met m'n vriendin geweest per Thalys, in een knus hotelletje aan het Canal St. Martin. Rond 15:00 aangekomen en meteen Montmartre verkend.


Uitzicht...

Via een trap richting de Sacré-Coeur gegaan.. Wat een ontzettend mooi gebouw is dat.. Ook het uitzicht vanaf daar over de stad is geweldig. Gelukkig was het weer goed, dinsdag en woensdag was het blauw, daarna wel bewolkt, maar geen regen.


Sacré-Coeur

Net voordat we gingen ook nog maar even Amélie bekeken, en op internet staan een aantal locaties van de film, waarvan het meeste in Montmartre is opgenomen, dus maar meteen even het cafétje bezocht:


Café Des deux Moulins

Ook het metrostation waar Amélie die blinde man naartoe brengt zit er in de buurt. Echt leuk om te zien.
We hebben kaartjes per 10 gekocht, en dit ging allemaal vrij makkelijk. Duurde trouwens even op Gare du Nord in de rij voor de kaartjes.


Metro bordje

Verder nog de Moulin Rouge gezien en de vele seksshops.

De volgende dag vroeg opgestaan en met de metro richting de Champs-Élysées. Naar de Arc de Triomphe gelopen, om daar vervolgens op te gaan (iets van 240 traptreden meen ik).


Wederom een prachtig uitzicht...


La Défense vanaf de Arc de Triomphe gezien (hier zijn we uiteindelijk niet heengeweest)

Vanaf de Arc de Triomphe richting Eiffeltoren gelopen. Had eigelijk wel verwacht dat je die toren overal bovenuit zag steken, maar dit valt eigelijk reuze mee.
Door de post van Smeich was ik toch wel nieuwsgierig geworden naar Trocadero, dat we daar heen zijn gegaan. Hoekje om, en daar staat dan ineens de eiffeltoren. Thanks voor de tip


Eiffeltoren gezien vanaf Trocadero

De wachttijd bij de Eiffeltoren voor de trap was 30 minuten, dus dat konden we niet laten. Moet zeggen, ik vond het doodeng. Heb hoogtevrees, maar op de Arc de Triomphe had ik nergens last van (waarschijnlijk doordat je de grond beneden je niet echt duidelijk ziet) maar die trappen... pfff. Ik dacht van te voren dat het wel leuk was om naar de top te gaan, maar op de eerste verdieping was ik al aant shaken. Uiteindelijk toch na overgehaald te zijn naar de tweede geweest. Ontzettend mooi uitzicht, maar toch ook wel blij om daarna weer beneden te zijn.

Daarna weer een stuk gelopen en uitgekomen bij een of ander kerkje... geen idee wat het is of hoe het heet...
edit: "Dome Church" dus


Dome Church

Vlakbij was de demonstratie bezig waar NeoDweezil het over had. Ook wel grappig om te zien.


Net afgelopen

Oh trouwens, vond het erg leuk om de verschillen per metrostation te zien. En grappig dat de meeste metro's gewoon op banden rijden.


Dit was wel een mooi station met overal teksten

Volgende dag richting de Notre Dame. Erg mooi om de 2 eilanden te verkennen. Notre Dame was ook heel mooi van binnen. Wel een stuk 'toeristischer' dan de Sacré-Coeur waar het binnen echt helemaal stil is en waar geen foto's gemaakt worden (op een enkeling na natuurlijk)


Notre Dame van binnen

Eenmaal buiten was een man aan komen lopen die de honderden mussen die daar zitten aan het voeren was, en ondertussen de duiven van zich afsloeg. Mooi mens




Zelf ook even voeren...

Daarna nog naar Centre Pompidou gegaan en wat gewinkeld. Gegeten in de buurt van St. Michel in een knus restaurantje, toen richting de Eiffeltoren om die eens 's avonds te zien (met mooie knipperlichtjes ) en daarna weer naar het hotel.



Voor de laatste dag hadden we in gedachten het Canal Saint Martin af te gaan lopen, omdat we nog niet echt in de buurt van ons hotel waren geweest. Dit plan op het laatste geruild voor een rush met de metro naar nog een paar plekken (Thalys vertrok om 17:30 dus we hadden nog ff).

Als eerste naar een begraafplaats (die onverwachts toch wel toeristisch was en waar ook wat bekende personen lagen)


'Père Lachaise'

Wat heeft Jim Morrison een zielig graf vergeleken met wat daar staat. Echt enorm. Chopin's graf ook nog gezien na lang zoeken.

Daarna naar het operagebouw.. ook niet mis



En de dag afgesloten met een wandelingetje langs het Canal St Martin.


Sluis van Canal St. Martin.... is dit niet toevallig de plek waar Amélie vanaf de sluisdeur een steen in het water gooit, aan het begin van de film? Leek er namelijk verdacht veel op


Al met al, geweldige 4 dagen gehad, alles goed verlopen, en enorm veel indrukken opgedaan.
Wat een prachtige stad...


ik wil terug....


Sorry voor de enorm lange post dat dit geworden is.... om het goed te maken nog één fototje:


Eiffeltoren @ night

[ Bericht 4% gewijzigd door eso-teric op 31-10-2007 10:20:23 ]
the present's just a pleasant Interruption to the past
pi_54247553
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 16:22 schreef eso-teric het volgende:
J'aime Paris!

Van het weekend teruggekomen van 4 dagen Parijs.... wat een stad
Samen met m'n vriendin geweest per Thalys, in een knus hotelletje aan het Canal St. Martin. Rond 15:00 aangekomen en meteen Montmartre verkend.

[ afbeelding ]
Uitzicht...

Via een trap richting de Sacré-Coeur gegaan.. Wat een ontzettend mooi gebouw is dat.. Ook het uitzicht vanaf daar over de stad is geweldig. Gelukkig was het weer goed, dinsdag en woensdag was het blauw, daarna wel bewolkt, maar geen regen.

[ afbeelding ]
Sacré-Coeur

Net voordat we gingen ook nog maar even Amélie bekeken, en op internet staan een aantal locaties van de film, waarvan het meeste in Montmartre is opgenomen, dus maar meteen even het cafétje bezocht:

[ afbeelding ]
Café Des deux Moulins

Ook het metrostation waar Amélie die blinde man naartoe brengt zit er in de buurt. Echt leuk om te zien.
We hebben kaartjes per 10 gekocht, en dit ging allemaal vrij makkelijk. Duurde trouwens even op Gare du Nord in de rij voor de kaartjes.

[ afbeelding ]
Metro bordje

Verder nog de Moulin Rouge gezien en de vele seksshops.

De volgende dag vroeg opgestaan en met de metro richting de Champs-Élysées. Naar de Arc de Triomphe gelopen, om daar vervolgens op te gaan (iets van 240 traptreden meen ik).

[ afbeelding ]
Wederom een prachtig uitzicht...

[ afbeelding ]
La Défense vanaf de Arc de Triomphe gezien (hier zijn we uiteindelijk niet heengeweest)

Vanaf de Arc de Triomphe richting Eiffeltoren gelopen. Had eigelijk wel verwacht dat je die toren overal bovenuit zag steken, maar dit valt eigelijk reuze mee.
Door de post van Smeich was ik toch wel nieuwsgierig geworden naar Trocadero, dat we daar heen zijn gegaan. Hoekje om, en daar staat dan ineens de eiffeltoren. Thanks voor de tip

[ afbeelding ]
Eiffeltoren gezien vanaf Trocadero

De wachttijd bij de Eiffeltoren voor de trap was 30 minuten, dus dat konden we niet laten. Moet zeggen, ik vond het doodeng. Heb hoogtevrees, maar op de Arc de Triomphe had ik nergens last van (waarschijnlijk doordat je de grond beneden je niet echt duidelijk ziet) maar die trappen... pfff. Ik dacht van te voren dat het wel leuk was om naar de top te gaan, maar op de eerste verdieping was ik al aant shaken. Uiteindelijk toch na overgehaald te zijn naar de tweede geweest. Ontzettend mooi uitzicht, maar toch ook wel blij om daarna weer beneden te zijn.

Daarna weer een stuk gelopen en uitgekomen bij een of ander kerkje... geen idee wat het is of hoe het heet...

[ afbeelding ]
Kerkje...

Vlakbij was de demonstratie bezig waar NeoDweezil het over had. Ook wel grappig om te zien.

[ afbeelding ]
Net afgelopen

Oh trouwens, vond het erg leuk om de verschillen per metrostation te zien. En grappig dat de meeste metro's gewoon op banden rijden.

[ afbeelding ]
Dit was wel een mooi station met overal teksten

Volgende dag richting de Notre Dame. Erg mooi om de 2 eilanden te verkennen. Notre Dame was ook heel mooi van binnen. Wel een stuk 'toeristischer' dan de Sacré-Coeur waar het binnen echt helemaal stil is en waar geen foto's gemaakt worden (op een enkeling na natuurlijk)

[ afbeelding ]
Notre Dame van binnen

Eenmaal buiten was een man aan komen lopen die de honderden mussen die daar zitten aan het voeren was, en ondertussen de duiven van zich afsloeg. Mooi mens

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zelf ook even voeren...

Daarna nog naar Centre Pompidou gegaan en wat gewinkeld. Gegeten in de buurt van St. Michel in een knus restaurantje, toen richting de Eiffeltoren om die eens 's avonds te zien (met mooie knipperlichtjes ) en daarna weer naar het hotel.

[ afbeelding ]

Voor de laatste dag hadden we in gedachten het Canal Saint Martin af te gaan lopen, omdat we nog niet echt in de buurt van ons hotel waren geweest. Dit plan op het laatste geruild voor een rush met de metro naar nog een paar plekken (Thalys vertrok om 17:30 dus we hadden nog ff).

Als eerste naar een begraafplaats (die onverwachts toch wel toeristisch was en waar ook wat bekende personen lagen)

[ afbeelding ]
Begraafplaats...

Wat heeft Jim Morrison een zielig graf vergeleken met wat daar staat. Echt enorm. Chopin's graf ook nog gezien na lang zoeken.

Daarna naar het operagebouw.. ook niet mis

[ afbeelding ]

En de dag afgesloten met een wandelingetje langs het Canal St Martin.

[ afbeelding ]
Sluis van Canal St. Martin.... is dit niet toevallig de plek waar Amélie vanaf de sluisdeur een steen in het water gooit, aan het begin van de film? Leek er namelijk verdacht veel op


Al met al, geweldige 4 dagen gehad, alles goed verlopen, en enorm veel indrukken opgedaan.
Wat een prachtige stad...


ik wil terug....


Sorry voor de enorm lange post dat dit geworden is.... om het goed te maken nog één fototje:

[ afbeelding ]
Eiffeltoren @ night
Ik mag u complimenteren met de prachtige foto's ? je had wel naar la Defense moeten gaan .. Daar kun je ook prachtige foto's schieten. Dat blijft m'n thuis, als is het al zo'n 4 jaar geleden ..
  maandag 29 oktober 2007 @ 20:15:42 #57
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_54250712
Schitterende foto's! Overigens stond er vroeger op het graf van Jim Morrison een stenen kop van hem. Was binnen 10 jaar weggejat.
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  maandag 29 oktober 2007 @ 21:51:56 #58
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_54252973
We waren trouwens bijna de auto kwijt Die hadden we net aan de overzijde van de periferique geparkeerd op een groot parkeerterrein, tezamen met 1200 andere auto's. Dus zaterdag komen we hem weer nietsvermoedend ophalen, is heel die parkeerplaats veranderd in een grote souk Het was echt een enorme markt geworden. Dus we raakten een beetje in paniek, op de plek van onze auto stond een hele grote kraam met mocro-rommel enzo. Na een rondje over de markt kwamen we de auto tegen, die was op de hoofdweg geparkeerd, dubbel... en met een bon onder de ruitenwisser, dat was wel kut. Geen idee hoe ze dat ding verplaatst hebben, was toch zeker een meter of 50

Naja, weer een ervaring rijker en 35 euro armer. Ze hadden hem ook weg kunnen slepen of een wielklem er om kunnen leggen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hi_flyer op 29-10-2007 23:42:12 ]
pi_54254848
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 21:51 schreef Hi_flyer het volgende:
Naja, weer een ervaring rijker en 35 euro armer.
Goedkoop parkeren daar hé .. Goedkoper als dat ik hem in de garage moest zetten
pi_54258318
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 16:22 schreef eso-teric het volgende:
Daarna weer een stuk gelopen en uitgekomen bij een of ander kerkje... geen idee wat het is of hoe het heet...

[ afbeelding ]
Kerkje...

Als eerste naar een begraafplaats (die onverwachts toch wel toeristisch was en waar ook wat bekende personen lagen)

[ afbeelding ]
Begraafplaats...

Wat heeft Jim Morrison een zielig graf vergeleken met wat daar staat. Echt enorm. Chopin's graf ook nog gezien na lang zoeken.
Je maakt erg mooie foto's en je hebt leuke dingen gedaan, maarre... bovenstaande opmerkingen zijn wel een beetje dom hoor. Een onbekend kerkje? En een of andere begraafplaats? Een reisgidsje mee, of wat meer voorbereiding volgende keer!
pi_54263013
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 09:07 schreef k_man het volgende:

[..]

Je maakt erg mooie foto's en je hebt leuke dingen gedaan, maarre... bovenstaande opmerkingen zijn wel een beetje dom hoor. Een onbekend kerkje? En een of andere begraafplaats? Een reisgidsje mee, of wat meer voorbereiding volgende keer!
Voorbereiding was vrij goed, en ja ik had verschillende reisgidsen/kaarten mee. Ik ben allang blij dat ik de toeristische bezienswaardigheden bij naam kan noemen. En ja, in een rush op de laatste dag maakt het mij niet echt veel uit hoe de begraafplaats heet (voor de gene die het willen weten, 'Père Lachaise')

En het kerkje, geen idee wat of waar het voor is, daarom vroeg ik het ook, zag er nou eenmaal mooi uit.
the present's just a pleasant Interruption to the past
pi_54263116
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 17:33 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Ik mag u complimenteren met de prachtige foto's ? je had wel naar la Defense moeten gaan .. Daar kun je ook prachtige foto's schieten. Dat blijft m'n thuis, als is het al zo'n 4 jaar geleden ..
Dank je La défense lijkt me opzich ook erg mooi, maar het mist wel het echte 'parijs' gevoel denk ik wat je in de rest van de stad hebt. Plus, het was nét iets te ver weg om op de laatste dag nog te doen. Wellicht interessant voor een volgende keer
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 20:15 schreef dutch-mamma het volgende:
Schitterende foto's! Overigens stond er vroeger op het graf van Jim Morrison een stenen kop van hem. Was binnen 10 jaar weggejat.
Zonde...
the present's just a pleasant Interruption to the past
pi_54266007
hmmm la defense is toch wel leuk hoor tis niet allemaal zo oud als de rest van parijs maar desondanks heb ik me er toch weten te vermaken

pere lachaise is dat kerkhof waar je het over had het is echt gigantisch maarja wat je al zei het graf van jim morrison is toch echt wel een tegenvaller, als je daar echt voor het graf van hem heen gaat kom je echt van een koude kermis thuis

enne dat "kerkje" van je is niet zomaar een kerkje dat is de "Dome Church" en daar ligt dus Napoleon in een tombe, ben er vorige week naartoe geweest en dat was toch echt heel indrukwekkend...
pi_54275710
Nette fotos eso-teric! Heb je ergens andere fotos staan? Ben wel benieuwd naar de rest van je fotowerk
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_54278942
Precies, dat is niet "zo maar een kerkje", maar een enorm grafmonument. En dat het je verbaast dat er op Père Lachaise redelijk veel toeristen komen... tja, dat verbaast mij dan weer.
pi_54279351
Okay thanks, dat wist ik dus niet. Toen wij bij de "Dome Church" waren (smiddags, uurtje of 4-5) was er niks te doen.. stond één bewaker en er liepen een paar toeristen rond waaronder wij. We hebben er nog wat gedronken op het muurtje, en er een minuut of 20 gezeten. Dan zou je niet denken dat daar iemand als Napoleon ligt.
the present's just a pleasant Interruption to the past
pi_54280542
Dome Church is natuurlijk ook een onzinnige term. Alsof de Fransen hun mortuaria Engelse namen zouden geven... Het heet Les Invalides. Zoek maar eens op in je reisgids.
pi_54285713
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:57 schreef k_man het volgende:
Iemand ondertussen al naar dat nieuwe museum voor Afrikaanse kunst geweest?
Ik ben alleen naar de tentoonstelling geweest over het afrikaanse Benin geweest, en viel me eerlijk gezegd wat tegen. Maar dat ligt ook aan mijn desinteresse voor Afrikaanse oude kunst. Helaas geen tijd gehad om de vaste collectie te bewonderen. Ik sta liever aan de andere kant van de Seine bij Musee Moderne en Palais de Tokyo.


Gefeliciteerd met de verloving, Hi.
pi_54285820
* Vernidal die trouwens verschrikkelijk jaloers is op de mooie fotos.
pi_54468347
Hallo iedereen, ik ben nieuw in dit topic. Mijn vriendin en ik wouden graag in de kerstvakantie 4 of 5 dagen naar Parijs. Het liefst zo goedkoop mogelijk. Nu hebben we even rondgekeken op internet en het bleek dat je ook makkelijk een hotel kan regelen dat wat verder van het centrum ligt, en dus goedkoper is. Hiermee bedoel ik (wijken? dorpen? steden?) als Vanves. Nu was de vraag welke wijk (of stad, als het centrum in ieder geval maar makkelijk met de metro te bereiken is) nou het beste (= goedkoopst, maar geen gure buurt of zo) en waar we op moeten letten om te zorgen dat we niet in een hotel komen waarbij de ratten bij wijze van spreken uit de kraan kruipen.

Ik hoop dat jullie me wat info kunnen geven over het vinden van niet zo dure hotels!

Oh en dan wou ik toch Hi flyer natuurlijk ook even feliciteren he
  donderdag 8 november 2007 @ 23:30:47 #71
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_54470016
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:39 schreef HetMus het volgende:
Hallo iedereen, ik ben nieuw in dit topic. Mijn vriendin en ik wouden graag in de kerstvakantie 4 of 5 dagen naar Parijs. Het liefst zo goedkoop mogelijk. Nu hebben we even rondgekeken op internet en het bleek dat je ook makkelijk een hotel kan regelen dat wat verder van het centrum ligt, en dus goedkoper is. Hiermee bedoel ik (wijken? dorpen? steden?) als Vanves. Nu was de vraag welke wijk (of stad, als het centrum in ieder geval maar makkelijk met de metro te bereiken is) nou het beste (= goedkoopst, maar geen gure buurt of zo) en waar we op moeten letten om te zorgen dat we niet in een hotel komen waarbij de ratten bij wijze van spreken uit de kraan kruipen.

Ik hoop dat jullie me wat info kunnen geven over het vinden van niet zo dure hotels!

Oh en dan wou ik toch Hi flyer natuurlijk ook even feliciteren he
Dankjewel

Welk bedrag heb je in je hoofd? Wij zaten in een hostel, ¤25 pppn, 2-persoonskamer met tv en eigen badkamer, zeer schoon en een alleszins redelijk ontbijt. Ligt iets uit het centrum, maar nog wel binnen de periferique. Wellicht een optie?
pi_54472642
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:39 schreef HetMus het volgende:
Hallo iedereen, ik ben nieuw in dit topic. Mijn vriendin en ik wouden graag in de kerstvakantie 4 of 5 dagen naar Parijs. Het liefst zo goedkoop mogelijk. Nu hebben we even rondgekeken op internet en het bleek dat je ook makkelijk een hotel kan regelen dat wat verder van het centrum ligt, en dus goedkoper is. Hiermee bedoel ik (wijken? dorpen? steden?) als Vanves. Nu was de vraag welke wijk (of stad, als het centrum in ieder geval maar makkelijk met de metro te bereiken is) nou het beste (= goedkoopst, maar geen gure buurt of zo) en waar we op moeten letten om te zorgen dat we niet in een hotel komen waarbij de ratten bij wijze van spreken uit de kraan kruipen.

Ik hoop dat jullie me wat info kunnen geven over het vinden van niet zo dure hotels!

Oh en dan wou ik toch Hi flyer natuurlijk ook even feliciteren he
http://www.yepcheck.com/l(...)Lowbudgethotelsparis
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_54475917
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:30 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Dankjewel

Welk bedrag heb je in je hoofd? Wij zaten in een hostel, ¤25 pppn, 2-persoonskamer met tv en eigen badkamer, zeer schoon en een alleszins redelijk ontbijt. Ligt iets uit het centrum, maar nog wel binnen de periferique. Wellicht een optie?
¤25 pppn klinkt prima! Welk hostel was dat?
En wat is eigenlijk het verschil tussen een hotel en een hostel (ik dacht altijd dat hostels grote zalen hadden waar mensen bij elkaar sliepen, maar met 2-persoonskamers is dat dus niet perse het geval)?

Dank voor de antwoorden, ook van tim2308!
  vrijdag 9 november 2007 @ 12:51:34 #74
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_54479572
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:30 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Dankjewel

Welk bedrag heb je in je hoofd? Wij zaten in een hostel, ¤25 pppn, 2-persoonskamer met tv en eigen badkamer, zeer schoon en een alleszins redelijk ontbijt. Ligt iets uit het centrum, maar nog wel binnen de periferique. Wellicht een optie?
Zoiets zoek ik dus in bijv. Montmartre! Ik wéét dat het er moet zijn, moet nog even extra goed zoeken, maar ik moet nog een goede datum bepalen...

Hebben ze die ook met driepersoonkamers?
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_54514506
Een simpelere vraag lijkt mij de volgende:
In welke wijk (/plaats etc) moeten we vooral niet een hotel zoeken?

Dankjuliewel voor de antwoorden. Morgen gaan we boeken, op tijd leek ons wel zo handig.
pi_54522426
De Bagnolet, in de buurt van Galieni zou ik niets boeken (waar bv ook de Eurolines bussen aankomen). Ik zeg niet dat het onveilig is, maar de sfeer trekt me niet. Oud, veel alcoholisten en junks, ik kan me erg voorstellen dat mensen er een onveilig gevoel krijgen.

Ik ben uiteraard in dit topic al meerdere malen la Defense aan het promoten geweest, maar naar mijn mening is dat nog echt één van de beste oplossingen wil je niet in het echte centrum zitten, maar er wel zijn binnen een kwartiertje Metro. Courbevoie is een uitskende locatie, heel netjes, absoluut veilig (in dezelfde mate als hier in Nederland dan uiteraard), bij het Metro station la Grande Arche de la Defense.

Wat ik ook al eerder vermeldde, Porte de Clignancourt aan de voet van Montmartre is erg goed te doen, een heel multiculturele wijk, en ook aansluiting richting alle bezienswaardigheden. Succes met zoeken
pi_54620732
Danku!
Het is uiteindelijk toch Suresnes geworden, net aan de rand van de metrokaart. Galieni zitten we in ieder geval niet!
Ik heb er zin in! 6 dagen lang blijven we er.
pi_54621069
quote:
Op donderdag 15 november 2007 10:51 schreef HetMus het volgende:
Danku!
Het is uiteindelijk toch Suresnes geworden, net aan de rand van de metrokaart. Galieni zitten we in ieder geval niet!
Ik heb er zin in! 6 dagen lang blijven we er.
woow, dat is een mooi aantal. Eindelijk iemand die er echt de tijd voor neemt, zoals het hoort .. Veel plezier, weet zeker dat ook jij verliefd wordt op de stad !!!
  vrijdag 16 november 2007 @ 15:13:11 #79
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_54652032
Aankomend weekend (morgen) is het de bedoeling dat ik met mijn vriendin een weekendje parijs doe. Nu vraag ik me af of er iemand is die weet hoe serieus die stakingen in het OV en energiebedrijven daar op dit moment zijn?

Als er geen OV is, is een dagje de toerist uithangen in dat dorp niet zo'n succes.. Kun je nog disneyland induiken, maar als dan wordt besloten de stroom eraf te halen is dat ook geen leuke dagbesteding.

Op de ene nieuwssite schreeuwen ze moord en brand, op een andere site hoor je er niks over... Hier mensen met meer info?

edit: SNCF (treinen) melden grote onregelmatigheden t/m de 18e.... Kan over de metro's nog niet heel veel vinden.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_54652172
Ik heb er ook wat over gelezen, maar ik weet er ook niet meer over dan jij.
Ik weet wel dat lopen niet te doen is, ik ben een keer met school 24 uur naar Parijs geweest (om 12u snachts vertrekken en om 12u snachts weer thuis) en precies toen staakte het openbaar vervoer. Ik heb alles moeten lopen, van champ d'elysees naar de eiffeltoren naar de notre dame naar etc. etc.
Ik ben nog nooit zo moe geweest als die dag, ik kon wel janken van ellende
Dus ik weet niet of het mogelijk is, maar misschien kan je het weekend een week uitstellen? Want als je erheen gaat en je komt in die stakingen terecht blijft er niet veel meer over van jullie leuke weekend ben ik bang.
Vivre
  vrijdag 16 november 2007 @ 15:20:57 #81
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_54652232
Da's idd het punt een beetje. Lopen is niet te doen als je nog wat wil zien. Daarnaast kan mijn vriendin ook niet zo lang lopen, dus sowieso geen optie.

Uitstellen is niet zo handig en hotel is ook al vastgelegd (en betaald). Die zullen een dag van te voren ook niet zomaar gaan schuiven lijkt me..
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  vrijdag 16 november 2007 @ 15:21:35 #82
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54652252
Niet helemaal ontopic, maar op een grote hoeveelheid locaties in Parijs kun je heel makkelijk fietsen huren. Aardig alternatief voor de metro

Edit: ik lees nu dat je vlak voor mijn post schreef dat je vriendin niet zo lang kan lopen - dan is mijn fietsidee misschien ook niet zo nuttig...

[ Bericht 28% gewijzigd door TNA op 16-11-2007 15:26:56 ]
pi_54652261
Dat is echt kut, grote kans dat als je dat nu nog afzegt je toch nog een deel moet betalen.
Aan de andere kant, Parijs blijft een wereldstad (vind ik) en ook al kan je niet alle bezienswaardigheden bekijken, je zal je toch wel vermaken in zo'n stad
Vivre
pi_54652472
Dit bericht kreeg ik net van het bureau waar we altijd zaken mee doen:
Strike/Problems
- Paris transport system RATP will continue to strike over the weekend (17/18 Nov) with only one out of 5 metro trains on schedule (source: www.challenges.fr). SNCF, French railroads, may also partially continue this strike till Monday. Whether or not will make no much difference as many trains are dislocated creating another type of chaos.
  vrijdag 16 november 2007 @ 15:31:41 #85
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_54652484
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 15:22 schreef Strychnine het volgende:
Dat is echt kut, grote kans dat als je dat nu nog afzegt je toch nog een deel moet betalen.
Aan de andere kant, Parijs blijft een wereldstad (vind ik) en ook al kan je niet alle bezienswaardigheden bekijken, je zal je toch wel vermaken in zo'n stad
Denk ik ook... t wordt alleen wel matig als die hele stad zo muurtje vast staat met autoverkeer, dat je 50km voor de ring al stilstaat, of van het hotel (5km buiten de stad) niet naar het centrum kunt komen.

Naja, denk dat we gewoon die kant op scheuren en dan wel zien waar t schip strandt. Als de stad niet bereikbaar is gaan we mickey een dagje pesten en zien we de volgende dag verder en anders wordt het in het ergste geval een hoop eet- en drinkgelegenheidjes bezoeken om uit te rusten tussen het lopen door
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  vrijdag 16 november 2007 @ 15:32:30 #86
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_54652503
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 15:31 schreef -moppie- het volgende:
Dit bericht kreeg ik net van het bureau waar we altijd zaken mee doen:
Strike/Problems
- Paris transport system RATP will continue to strike over the weekend (17/18 Nov) with only one out of 5 metro trains on schedule (source: www.challenges.fr). SNCF, French railroads, may also partially continue this strike till Monday. Whether or not will make no much difference as many trains are dislocated creating another type of chaos.
Hmz... klinkt niet als feest. Ga eens even met vrijuit bellen of dat hotel nog te schuuv'n valt.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  maandag 19 november 2007 @ 16:03:25 #87
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_54718585
Sorry, het is al maandag nu ik dit lees, maar voor de mensen die leuk toeristisch willen doen in Parijs:

Neem een hotel bij Gare du Nord.
Scheelt je een hoop geloop.
ERG GOEDE wandelschoenen is ook aan te raden. Metro's, bussen en het andere openbaar vervoer rijdt niet. Wanneer het wel rijdt, is het overvol. De staking duurt in ieder geval nog tot woensdag....

metro's
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_54718772
Ben je nog gegaan Tomas? En zo ja, waren er stakingen en heb je het naar je zin gehad? En zo nee, ga je een andere keer?
Vivre
  maandag 19 november 2007 @ 19:06:58 #89
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_54722235
We zijn gewoon gegaan en hebben best een leuk weekend gehad. Uiteindelijk wel (te) veel moeten lopen, maar we hebben het overleefd...

Kort verslagje:
We kwamen rond 11:00 aan bij het hotel in Fontenay sous Bois. Da's aan een station, zodat we makkelijk naar de stad zouden kunnen, maar niet dit weekend natuurlijk. Uiteindelijk hadden we mazzel, na het inchecken reed er een sncf-trein naar gare du nord. Die maar genomen, drukte viel mee. Het bleek één van de 3 treinen naar Parijs te zijn zaterdag. Over de terugweg nog niet nagedacht...

Vanaf Gare du Nord gelopen naar de Opera en via Place de La concorde en het Louvre naar de Notre Dame. Veel koffie, chocomel en leffe genuttigd om warm te blijven en uit te rusten. Notre Dame uitgebreid bekeken en nog even langs centre pompidou geweest. Daar zagen we dat er een metro reed naar Odéon, van waaruit we dachten misschien een rer-lijntje naar de eifeltoren te kunnen pakken. Da's namelijk echt te ver lopen. Die rer-lijn deed echter helemaal niks, dus daar een restaurantje opgezocht en lekker gegeten. Na het eten besloten dat we de Eiffeltoren en Arc de Triomphe de volgende keer wel weer zouden meepakken (hadden ook niet het gevoel dat ze heel anders zouden zijn dan de laatste keer ). Vanaf Place Saint Michel getracht een taxi te krijgen richting hotel, om daar lekker wat te drinken... toen begon het feest pas echt, want we bleken niet de enigen te zijn die een taxi te pakken probeerden te krijgen. De rij bij de standplaats bestond uit een man of 50, weinig kans op een snelle rit dus (buiten dat vrije taxi's ook niet regelmatig langskwamen). Even gekeken in het metrostation of er wat reed naar een rustiger stukje stad. Er reed wel wat, maar dat was vergelijkbaar met beelden van treinen in midden azië. Mensen tussen de treinstellen ingeklemd, mensen die naar buiten vielen toen de deuren opengingen, dat werk. Geen optie dus. Bussen stopten over het algemeen al helemaal niet meer als er niemand uit moest stappen..

Terug naar de taxistandplaats en na ongeveer 5 kwartier blauwbekken een taxi te pakken. Deze vriendelijke chauffeur wenste niet buiten het centrum te gaan, dus we konden opzouten. Op dat moment zonk de moed naar een redelijk nulpunt. Kwartier later weer een taxi en deze wilde na wat aandringen (lees: smeken) dan toch naar het hotel karren. We hebben die kerel een goeie fooi gegeven en zijn de hotelbar ingedoken en vervolgens redelijk bijtijds gecrasht.

Zondag lekker dagje disneyland gedaan. Goeie zet, want het was niet heel erg druk. Wachttijden van max 25 minuten ongeveer en dus lekker door het park heen kunnen komen. Paradetje bekeken en rond een uur of 5 weer in de auto richting Nederland gestapt. Moet zeggen dat ik de stoelverwarming na dit zondagje disneyland wel op waarde ben gaan schatten.

Al met al heel ander weekend (vooral de zaterdag) dan we in gedachten hadden, maar hee! Beetje avontuur is ook leuk!
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_54742334
Heeft iemand een idee wat 4 studenten kunnen doen met oud en nieuw in Parijs?

Leuke clubs/café's/plekken?
  dinsdag 20 november 2007 @ 18:20:40 #91
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_54743064
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 17:49 schreef super-muffin het volgende:
Heeft iemand een idee wat 4 studenten kunnen doen met oud en nieuw in Parijs?

Leuke clubs/café's/plekken?
Feest op de champs elysees, dat is wel leuk. Of naar de Eiffeltoren, elk jaar wordt het daar knokken tussen noord-Afrikanen en de ME, lachen! De metro's zijn dan overigens EXTREEM druk, nog nooit zo erg een haring in een ton gevoeld als toen. Ik was overigens alleen, dus dan is het toch wat anders allemaal.
pi_54744513
Wat moet ik me dan bij de Avenue des Champs Élysees? Veel feestende mensen op straat of veel mensen (duur) uit eten?

Knokken hebben we niet zo heel erg veel zin in. Is dat elk jaar zo bji de Eiffeltoren?
pi_54745686
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 19:23 schreef super-muffin het volgende:
Wat moet ik me dan bij de Avenue des Champs Élysees? Veel feestende mensen op straat of veel mensen (duur) uit eten?

Knokken hebben we niet zo heel erg veel zin in. Is dat elk jaar zo bji de Eiffeltoren?
yes, en ook op de Champs Ellysees
  woensdag 21 november 2007 @ 13:45:04 #94
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_54759561
Hoe is de situatie op CDG met al dat gestaak? Heb morgen een transit daar naar St. Maarten.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_54841637
TVP, ik ga een nachtje naar Parijs voor Oud & NIeuw
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 november 2007 @ 23:38:38 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54880719
Ga van 8 t/m 11 december naar Parijs

Moet alleen nog even uitzoeken wat ik allemaal wil bezichtigen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55021569
Half januari mijn verjaardag vieren in Parijs

Met zo'n lekker goedkoop treinkaartje

Iemand ng een heel goed hotel idee (met link)?
pi_55023742
quote:
Op maandag 3 december 2007 21:46 schreef snellejelle het volgende:
Half januari mijn verjaardag vieren in Parijs

Met zo'n lekker goedkoop treinkaartje

Iemand ng een heel goed hotel idee (met link)?
www.booking.com, daar boek ik altijd hotels voor weekendjes e.d.
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_55023991
Ik heb geen linkje voor je, maar ik zit in hotel La Maison voor 30 euro per nacht geloof ik.
pi_55026964
quote:
Op maandag 3 december 2007 23:15 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

www.booking.com, daar boek ik altijd hotels voor weekendjes e.d.
Mwah, ik vind booking.com niet zo, dezelfde hotels zijn bij veel touroperators wel goedkoper te vinden. Ik heb nu hotel Paris-Bruxelles gevonden, drie nachten voor ¤ 64,00 per persoon. 3=2's in januari zijn geweldig
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')