abonnement Unibet Coolblue
pi_53828921
Ik gebruik een programma Name It Your Way, een programma om snel een grote hoeveelheid bestanden te hernoemen.
Ik ben standaard ingelogd als gebruiker Admin, maar als ik het programma zo start krijg ik een toepassingsfout en kan ik het programma niet opstarten. Als ik met de rechter muisknop op de snelkoppeling klik en kies voor uitvoeren als Administrator, dan werkt het programma wel goed.

Heel erg vreemd, want ik heb nog nooit eerder dit probleem met dat programma gehad, opnieuw installeren werkt ook niet.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik er voor zorgen dat het programma altijd als Administrator wordt uitgevoerd, zonder dat ik daarvoor eerst met de rechter muisknop op de snelkoppeling moet klikken, moet kiezen voor uitvoeren als administrator, en m'n wachtwoord (wat voor beide accounts, admin en administrator gelijk is) moet invoeren?
pi_53828937
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:22 schreef garreth82 het volgende:
Ik gebruik een programma Name It Your Way, een programma om snel een grote hoeveelheid bestanden te hernoemen.
Ik ben standaard ingelogd als gebruiker Admin, maar als ik het programma zo start krijg ik een toepassingsfout en kan ik het programma niet opstarten. Als ik met de rechter muisknop op de snelkoppeling klik en kies voor uitvoeren als Administrator, dan werkt het programma wel goed.

Heel erg vreemd, want ik heb nog nooit eerder dit probleem met dat programma gehad, opnieuw installeren werkt ook niet.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik er voor zorgen dat het programma altijd als Administrator wordt uitgevoerd, zonder dat ik daarvoor eerst met de rechter muisknop op de snelkoppeling moet klikken, moet kiezen voor uitvoeren als administrator, en m'n wachtwoord (wat voor beide accounts, admin en administrator gelijk is) moet invoeren?
XP? Vista? Wat dan ook?
pi_53829267
Vista natuurlijk
pi_53829281
Tis trouwens kenkersimpel, 1 seconden zoeken en ik had het gevonden. Rechtermuis, properties, advanced, bovenste vinkje aan, ok ok ok ok ok ok ok
klaar
  woensdag 10 oktober 2007 @ 02:09:11 #5
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_53829332
Ik heb wel gezien dat bovenstaande manier niet met alle shortcuts werkt (misschien iets met BC-problemen met "oude" shortcuts ofzo)
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_53833376
ik gebruik XP, bij de optie van Thomas moet ik alsnog bij het opstarten, Administrator selecteren en een wachtwoord invoeren, dat vind ik gewoon onpraktisch, normaal kon ik 'm ook gewoon opstarten
pi_53833865
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:59 schreef Thomass het volgende:
Vista natuurlijk
  woensdag 10 oktober 2007 @ 12:01:48 #8
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_53835266
Het hele idee achter UAC is dat niets of niemand zomaar elevated status kan krijgen, je kan UAC op silent zetten (moet je even googlen) of helemaal uitzetten. Maar je zult altijd zo'n UAC dingetje krijgen, afaik.
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_53835395
En ipv als Admin inloggen gewoon als administrator inloggen?
Dat lijkt mij de meest voor de hand liggende oplossing
pi_53835856
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:08 schreef Juup© het volgende:

[..]

Wat?

Met xp had ik nooit problemen met dingen als admin uitvoeren, heb net 1 dag vista en gelijk jankt er van alles dat het als admin uitgevoerd wil worden - dus ik dacht hij heeft hetzelfde probleem. Blijkbaar niet
pi_53835977
Of je maakt Admin lid van de groep Administrators...dan is je probleem ook fixed.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_53884920
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 12:32 schreef Chinless het volgende:
Of je maakt Admin lid van de groep Administrators...dan is je probleem ook fixed.
dat is juist het vage, Admin is gewoon lid van de administrator group.
En onder administrator inloggen is geen optie want ik heb alles onder Admin geïnstalleerd, dan moet ik alle settings en bestanden weer helemaal gaan aanpassen
pi_55148070
iemand een oplossing?
pi_55148985
Je kan toch gewoon de settings van Admin kopieren naar het Administrator account?

Maar de grote vraag is: waarom heb je administrator rechten nodig om bestanden te hernoemen?
pi_55149196
quote:
Op zondag 9 december 2007 17:17 schreef Farenji het volgende:
Je kan toch gewoon de settings van Admin kopieren naar het Administrator account?

Maar de grote vraag is: waarom heb je administrator rechten nodig om bestanden te hernoemen?
ik heb administrator rechten nodig om dat programma te kunnen openen, als ik 'm zo open dan geeft'ie een toepassingsfout, als ik 'm via administrator open doet'ie het wel, maar het vreemde is dat op mijn admin account gewoon administrator rechten zitten
pi_55149353
Dan lijkt het me dat dat programma zo buggy als de pest is. Ik zou maar een ander programma zoeken, keus genoeg toch. Een hernoemprogramma moet uberhaupt geen admin rechten nodig hebben, tenzij je systeembestanden gaat hernoemen maar dat doe je toch niet.
pi_55149571
het programma werkt anders prima, en heeft ruime mogelijkheden
pi_55150471
quote:
Op zondag 9 december 2007 17:41 schreef garreth82 het volgende:
het programma werkt anders prima, en heeft ruime mogelijkheden
Het programma werkt niet prima, anders had je dit topic niet hoeven openen. Een programma waar je onnodig adminrechten of zelfs een vaste username voor nodig hebt om het goed te laten werken is gewoon brak. Om niet eens te zeggen: zwaar onveilig. Sowieso is standaard als admin inloggen gewoon dom.
pi_55151065
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:25 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het programma werkt niet prima, anders had je dit topic niet hoeven openen. Een programma waar je onnodig adminrechten of zelfs een vaste username voor nodig hebt om het goed te laten werken is gewoon brak. Om niet eens te zeggen: zwaar onveilig. Sowieso is standaard als admin inloggen gewoon dom.
het programma heeft ook goed gewerkt, zonder extra rechten

ik log altijd in als admin, ben ook de enige die 'm gebruikt, geen gezeur met rechten, ik wil gewoon alles kunnen doen zonder daar nog eens een extra wachtwoord voor te moeten invoeren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')