abonnement Unibet Coolblue
  zondag 28 oktober 2007 @ 20:21:46 #76
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_54230187
Sugar,
+ Erg leuk moment natuurlijk! Mooi scherp op de oogjes, en ik vind dat zwart/wit er erg goed bijpast.
- Ik had hem denk ik iets krapper gecropped aan de onderkant, zodat net dat stukkie vensterbank weg is. Je foto wordt dan symmetrischer, en dat mag volgens mij best. Maar goed, het is gewoon een fraaie foto

Mijne.
In Cong staat, als je van Ashford castle af binnenrijdt, een schattig huisje op de hoek bij de river. Daar groeit al jaren en jarenlang een enorme wilde wingerd tegenaan, het is echt een boom van een struik geworden die er zo ongeveer uitziet alsof ie het hele huis heeft opgegeten. De wilde wingerd is momenteel prachtig rood gekleurd.

groot

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_54233537
+ Kleuren erg mooi
- Even een wit balance filter over heen halen voor een hoger kleur contrast

Pyromaan in spe.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_54234650
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 20:21 schreef ElizabethR het volgende:
Sugar,
+ Erg leuk moment natuurlijk! Mooi scherp op de oogjes, en ik vind dat zwart/wit er erg goed bijpast.
- Ik had hem denk ik iets krapper gecropped aan de onderkant, zodat net dat stukkie vensterbank weg is. Je foto wordt dan symmetrischer, en dat mag volgens mij best. Maar goed, het is gewoon een fraaie foto

Mijne.
In Cong staat, als je van Ashford castle af binnenrijdt, een schattig huisje op de hoek bij de river. Daar groeit al jaren en jarenlang een enorme wilde wingerd tegenaan, het is echt een boom van een struik geworden die er zo ongeveer uitziet alsof ie het hele huis heeft opgegeten. De wilde wingerd is momenteel prachtig rood gekleurd.

groot

[ afbeelding ]
hij is ook niet helemaal horizontaal. bij deze foto is het lastig om hem goed recht te krijgen omdat je geen duidelijke horizon hebt. wat je dan kan doen is een verticale lijn zoeken, en die is wel te zien, namelijk de hoek van het huis.
In photoshop heb je een ruler tool, click&drag daarmee langs die rand. vervolgens ga je naar image > Rotate canvas > Arbitrary. in dit geval zal de Angle iets van 2oCCW zijn. klik op OK, en Photoshop draait vervolgens de foto recht.
  maandag 29 oktober 2007 @ 00:46:14 #79
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_54236146
+lekker kleurtje.
-niet echt scherp

Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
pi_54237024
+ die blik en het blauw van de ogen en de trui
- linkerkant van het gezicht iets te donker

De mijne: Een klein meisje dat heel ergens anders is met haar gedachten dan in de Verboden Stad

  maandag 29 oktober 2007 @ 10:42:48 #81
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_54239935
+ De gezichtsuitdrukking van het meisje is mooi vastgelegd
- Op sommige plekken een beetje donker

Mijn inbreng: De preberhut op ruim 1800 meter hoogte. Vrijdag gemaakt bij het beklimmen van de Preber.

De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
  maandag 29 oktober 2007 @ 18:45:12 #82
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_54248874
+ Kleuren
- Had het iets meer gecropped...


B-Boy Action / fashion shoot voor een klant.
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
pi_54249571
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 11:00 schreef Igen het volgende:
Hmmm... aparte foto.
De houding van de camera is goed gekozen, denk ik. Zo lijkt alles scheef, maar tegelijk niks té scheef.
Als minpunt zou ik willen noemen dat mij totaal niet duidelijk wordt wat het nu eigenlijk is.

[ afbeelding ]
Een bekend terrein, waar vast al wel honderdduizend foto's zijn gemaakt. Maar geen enkele daarvan kan het gevoel vastleggen dat opkomt wanneer je zelf in het pikkedonker op een trap loopt, die op 70 meter hoogte aan de buitenkant van een oud industriebouwsel hangt.
De camera van Freud is kaarsrecht gehouden... dat was nou net zo leuk, de ruimte was scheef
  maandag 29 oktober 2007 @ 19:54:54 #84
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_54250335
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 19:18 schreef An24 het volgende:

[..]

De camera van Freud is kaarsrecht gehouden... dat was nou net zo leuk, de ruimte was scheef
de "horizon" van het reflecterende staat scheef (12 graden denk ik); dus de camera ook.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 29 oktober 2007 @ 20:29:51 #85
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_54251010
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 11:00 schreef Igen het volgende:
Hmmm... aparte foto.
De houding van de camera is goed gekozen, denk ik. Zo lijkt alles scheef, maar tegelijk niks té scheef.
Als minpunt zou ik willen noemen dat mij totaal niet duidelijk wordt wat het nu eigenlijk is.

[ afbeelding ]
Een bekend terrein, waar vast al wel honderdduizend foto's zijn gemaakt. Maar geen enkele daarvan kan het gevoel vastleggen dat opkomt wanneer je zelf in het pikkedonker op een trap loopt, die op 70 meter hoogte aan de buitenkant van een oud industriebouwsel hangt.
Oops sorry hoor, ik zat gewoon van de vorige pagina te quoten

Hier alsnog commetaar op jouw foto

+ goede sfeer en ik begrijp wat je probeert over te brengen
- doordat het rad(wiel dinges) zo in het midden op de foto ophoudt wordt je niet echt lekker de diepte ingetrokken. Ik zou geloof ik proberen iets meer van de lichtjes op de foto te krijgen, wellicht iets schuiner...moeilijk hoor
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  maandag 29 oktober 2007 @ 21:31:48 #86
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_54252504
Marty
+ Gave pose, mooie toning, mooie kleuren, sfeervolle setting, foto doet me echt wat
- ik had graag de broek ook aan het uiteinde goed gezien, zonder dat ie wegvalt in de achtergrond

Mijne, aangezien het vandaag bank holiday was en heel geen slecht weer ben ik er weer eens op uitgetrokken. De herfstkleuren waren prachtig!!

En deze moet je eigenlijk dus echt even wat groter bekijken!!!

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_54253997
+Geweldige foto. Mooi landschap met variatie en mooie kleuren
-Alleen jammer dat de foto donker is linksonder, dat haalt al het mooie kleurrijke van de rest van de foto een beetje naar beneden

  dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:59:50 #88
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_54258197
dank je Elisabeth!
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
  FOK!fotograaf dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:31:22 #89
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54258750
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 21:31 schreef ElizabethR het volgende:
Marty
+ Gave pose, mooie toning, mooie kleuren, sfeervolle setting, foto doet me echt wat
- ik had graag de broek ook aan het uiteinde goed gezien, zonder dat ie wegvalt in de achtergrond

Mijne, aangezien het vandaag bank holiday was en heel geen slecht weer ben ik er weer eens op uitgetrokken. De herfstkleuren waren prachtig!!

En deze moet je eigenlijk dus echt even wat groter bekijken!!!

[ afbeelding ]
Wat een diepte en kleuren . Alleen had ik direct het gevoel dat je niet kon kiezen tussen lucht of land.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:37:48 #90
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_54263728
Unhuman:
+ De mist geeft het allemaal een lekker mysterieus sfeertje
- Ik had het mooier gevonden als de voorste tak ook wat mistiger was geweest, maar daar kun je op zich weinig aan doen. Verder vind ik het nogal een drukke foto, door de grote hoeveelheid takken.



Ik heb, voor het eerst sinds een paar maand, mijn D50 weer eens uit de kast gehaald. De foto is boven en rechts iets gecropt, maar verder onbewerkt. Een nadeel vind ik zelf het uitgebeten witte van de hond.
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_54271392
Wurm:
+ de trieste blik in de ogen van de hond, prachtig.
- foto lijkt niet helemaal scherp en ik vind het onderwerp wel erg in het midden staan.

Van de fotoshoot van afgelopen zondag:
Ik ben gewoon ik en dit is mijn ding.
pi_54271514
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 21:43 schreef _Kaatje_ het volgende:
Wurm:
+ de trieste blik in de ogen van de hond, prachtig.
- foto lijkt niet helemaal scherp en ik vind het onderwerp wel erg in het midden staan.

Van de fotoshoot van afgelopen zondag:
[ afbeelding ]
Ik vind het een erg intrigerende foto. Goed belicht, onderwerp (en vooral ogen) mooi scherp en achtergrond mooi onscherp. Ook de blik en de compositie vind ik fijn, een foto waar je naar blijft kijken
Enige minpuntje is dat je nog duidelijk een boom herkent in de achtergrond, maar aan de andere kant maakt dat de foto minder saai dan wanneer de achtergrond meer gelijk zou zijn geweest, denk ik.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_54274623
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 21:43 schreef _Kaatje_ het volgende:
Wurm:
+ de trieste blik in de ogen van de hond, prachtig.
- foto lijkt niet helemaal scherp en ik vind het onderwerp wel erg in het midden staan.

Van de fotoshoot van afgelopen zondag:
[ afbeelding ]
+ Erg erg mooi, mooi model, mooi hoe de achtergrond onscherp en het meisje scherp, echt heel mooi.
- Als ik iets moet bedenken, dan is het de schaduw die op het rechter oog (voor ons linker oog) valt. Maar echt een minpunt is het niet Omdat het moet, zeg maar

pi_54274646
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 11:00 schreef Igen het volgende:
Hmmm... aparte foto.
De houding van de camera is goed gekozen, denk ik. Zo lijkt alles scheef, maar tegelijk niks té scheef.
Als minpunt zou ik willen noemen dat mij totaal niet duidelijk wordt wat het nu eigenlijk is.

[ afbeelding ]
Een bekend terrein, waar vast al wel honderdduizend foto's zijn gemaakt. Maar geen enkele daarvan kan het gevoel vastleggen dat opkomt wanneer je zelf in het pikkedonker op een trap loopt, die op 70 meter hoogte aan de buitenkant van een oud industriebouwsel hangt.
De hef? (oude spoorbrug)
pi_54280055
@LHO
+ mooie wolken, lekkere kleur zit erin, compo is ook prettig.
-foto is onderin wel heel erg donker. Pola of gradueel filter was hier mooi geweest imo

Ik wil graag kritisch commentaar op deze:
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_54282384
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 10:51 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik wil graag kritisch commentaar op deze:
Hehe. U vraagt, wij draaien..

Afgezien van de achtergrond, die kunstmatig scherp en kartelig toont, is er technisch niet veel mis. Alhoewel, dat lichte randje langs de onderkant van de boomstronk is ook een beetje storend. Ik vermoed dat er te kwistig gesharpened is of dat het resize-algoritme een beetje grof uitpakte.

De compositie is niet 'je van het', maar uit de scene die je vanuit dat standpunt aantrof heb je wel een balans gekozen die misschien optimaal is.

Toch is dit m.i. een voorbeeld van "de foto die niet gemaakt had moeten worden", en dat komt doordat hij op teveel gedachten hinkt. Je hebt noch in je compositie, noch in scherpteverdeling of perspectief aangegeven waar voor jou als fotograaf de nadruk ligt. In potentie zijn er meerdere interessante elementen die om fotografische uitbuiting vragen, bijvoorbeeld:

- De prachtige gradatie in het water, die van staalblauw naar wit loopt
- de gespiegelde boog van de boomstronk
- de twee eenden
- het contrast tussen het warrige, sprieterige groene vlak en strak-gladde blauwe vlak

Als je alleen dat staalblauwe water met zijn mooie toonschaal had, beeldvullend, met op de voorgrond, bijna 'en silhouette', de gespiegelde boomstam met eenden, dan had je een prachtige plaat gehad. Sober, maar heel sterk.

Als je alleen een rechthoek had gepakt bestaande uit een deel water en een deel gras, dan zou het kleur- en structuurcontrast tussen die twee misschien een boeiend abstract beeld hebben kunnen opleveren

Als je alleen de twee slapende eenden op hun stronk had gepakt, had dat door de herhaling (2 bijna identiek zittende eenden, er zit een begin van ritme in) leuk kunnen worden. Hetzelfde geldt voor dat polletje links met een eend erop, en de cirkelvormige begroeiing die vanuit die eend naar buiten waaiert. En-silhouette had dat er leuk uit kunnen zien.

..en zo is er nog wel meer te bedenken dat vanuit de juiste positie (perspectief), met de juiste compositie (uitsnede, vlakverdeling, lijnen e.d.) en de juiste belichting (scherptediepte, toonverdeling) tot een opvallende plaat had kunnen leiden.

In de foto die je nu hebt wordt geen van die elementen optimaal in beeld gebracht. Het gras stoort de compositie van gespiegelde-boog-tegen-water, de boog stoort de vlakverdeling van water en land, de eenden zijn te weinig nadrukkelijk in beeld om het een natuurfoto te maken of om hun gezellige samenzijn te benadrukken, etc. Daardoor is het een foto geworden die weliswaar veel leuke elementen bevat, maar die als geheel toch niet de spijker op de kop slaat. Mijn tip zou daarom zijn om kritischer naar interessante elementen te zoeken, daaruit een keuze te maken en ze ieder voor zic beter uit te buiten. Het komt maar weinig voor dat meerdere bijzondere aspecten ieder optimaal in beeld gebracht kunnen worden binnen dezelfde foto, en dan moet je nog uitkijken dat ze niet om voorrang gaan vechten.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 13:14:39 #97
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_54282522
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 10:51 schreef Vliegvrager het volgende:
@LHO
+ mooie wolken, lekkere kleur zit erin, compo is ook prettig.
-foto is onderin wel heel erg donker. Pola of gradueel filter was hier mooi geweest imo

Ik wil graag kritisch commentaar op deze:
[ afbeelding ]
+ Vind de foto mooi, zou goed zijn voor als schilderij aan de muur oid
- zoals de vorige user ook al zei, de achtergrond is kunstmatig scherp gehouden, had wat minder gemogen

Ik zou graag jullie beoordeling over deze foto willen weten


[ Bericht 70% gewijzigd door NordicBlue op 31-10-2007 13:21:47 ]
  woensdag 31 oktober 2007 @ 13:19:06 #98
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_54282580
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 13:14 schreef NordicBlue het volgende:
Ik zou graag jullie beoordeling over deze foto willen weten
[ afbeelding ]
Dat lijkt me logisch, maar het topic werkt net even anders, je moet namelijk wel even een kritische blik werpen op de voorgaande foto, en daar dus minimaal een pluspunt en een minpunt over geven.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 13:24:01 #99
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_54282670
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 13:19 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Dat lijkt me logisch, maar het topic werkt net even anders, je moet namelijk wel even een kritische blik werpen op de voorgaande foto, en daar dus minimaal een pluspunt en een minpunt over geven.
Ups, heb de post aangepast
pi_54282952
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 13:04 schreef dvr het volgende:

[..]

Hehe. U vraagt, wij draaien..
thnx, nuttig.

@nordicBlue: ook bedankt
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')