abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 zondag 7 oktober 2007 @ 20:35:34 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_53774036
In de winter trainden we altijd in een gymzaaltje

Een interview met Herman van Tongerlo. Door Jack Schreuders.

Herman van Tongerlo ( van 14-101962 ) is een Spartaan. Welliswaar niet meer actief als voetballer, maar meer als aandachtig volger van alles wat met NIVO te maken heeft. Hoe het met hem is en wat hij weet van "vroeger" lees je hier.

'Ik werd lid op 5-jarige leeftijd. In de winter trainden we altijd in een gymzaaltje achter de Philipsschool. Ik had niet een echt vaste trainer, het waren meestal goedwillende vaders. Wat ik me nog wel herinner zijn, Henk van Rooyen, Freek Rike en Henk Nijhof. Bij NIVO heb ik alle jeugdelftallen doorlopen. Mijn eerste wedstrijd herinner ik me nog wel; ik heb toen de hele wedstrijd dezelfde kant op gespeeld! In mijn team zaten toen bijvoorbeeld Ren''e Rensen, Bas van Brakel en Jack Schreuders.

In de jeugd stond ik altijd in de spits. Het klinkt misschien een beetje pedant, maar ik heb ook altijd veel gescoord. Gemiddels toch wel 40 per seizoen denk ik. In mijn eerste jaar in de B-1 werden we meteen kampioen, thuis tegen Woudrichem. We wonnen met 8-0, ik had 7X gescoord maar baalde dat Arie Salm de 8ste maakte. Harry Teelen was toen onze leider.

In dat seizoen trainde ik al mee met het eerste, onder leiding van Sijmen van Eck, een beetje mijn 'Ontdekker" Het jaar daarop, ik was toen 15, debuteerde ik in het eerste. Uit tegen Dinteloord. Mijn trainer was toen inmiddels Frits de Wette. Achteraf debuteerde ik misschien te vroeg, omdat NIVO in die jaren eigenlijk alleen maar degradatievoetbal speelde. We degradeerden in die periode ook en kwamen terecht in de 4de klasse.
Na een paar jaar kwam ik rechtsbuiten te spelen. Rob Roding kwam toen in de spits ( Als keeper van het tweede! ) en dat klikte prima. Onder Wim van Hees verloren we 2 keer van Olympia uit Dongen om uiteindelijk als tweede te eindigen. Wat me aan die tijd opvalt, zo terugkijkend, was dat we gewoon met 12 bommelaars speelden. Oh nee, tien, en één Duitser, die overigens wel erg goed was. De allerbeste met wie ik ooit in één team heb gespeeld blijft voor mij toch Herman van Diejen, onze fenomenale keeper van toen.

Op mijn 26ste raakte ik geblesseerd aan mijn lies en sindsdien was het eigenlijk over bij het eerste. Na een jaar of 5 ben ik toen weer gaan voetballen bij de veteranen, het toenmalige vierde, waar o.a. Joop Bekker Henk en Theo Teelen speelden, maar ook technici als Edwin Mideelkoop, Lex van Loon en Gerrit den Besten!

Op mijn 40ste ben ik gestopt; mijn conditie was toen helemaal beneden peil. Bovendien vond ik het kijken naar het eerste eigenlijk net zo leuk. Dat doe ik nog steeds; met een vast groepje die het altijd beter weet, maar ook altijd positief blijft!

Tegenwoordig is het zelfs een genoegen om naar het eerste te kijken, soms sta ik echt te genieten;
Dat er relatief gezien veel spelers van buiten Bommel rontlopen is eigenlijk onontbeerlijk als je de ambities wil waarmaken die NIVO op dit moment heeft.'

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_53774178
Ja op plaatselijke voetbalveldjes heb zelfs ik wel eens 7 keer gescoord En dat was nog knapper, want wij waren met z'n drieën en de marokkanen met z'n dertienen!
pi_53774189
Dat dat het nieuws nooit eerder heeft gehaald.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_53774276
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 20:40 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ja op plaatselijke voetbalveldjes heb zelfs ik wel eens 7 keer gescoord En dat was nog knapper, want wij waren met z'n drieën en de marokkanen met z'n dertienen!


En in minder tijd ook, want toen de mocro's 10-0 achter stonden gingen ze ruzie zoeken
  Trouwste user 2022 zondag 7 oktober 2007 @ 20:43:27 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_53774278
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 20:40 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Dat dat het nieuws nooit eerder heeft gehaald.
Wel in de plaatselijke krant hoor

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_53774387
Afonso Alves
Tong80

Marco van Basten
  zondag 7 oktober 2007 @ 20:50:07 #7
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_53774505
De spits met 1 oog van VV Doodstil 13 heeft volgens mij ook ooit eens 7 keer in één wedstrijd gescoord. Ik weet dit niet 100% zeker, anders had ik ook zeker een topic geopend...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_53774649
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 20:50 schreef The_Verve het volgende:
De spits met 1 oog van VV Doodstil 13 heeft volgens mij ook ooit eens 7 keer in één wedstrijd gescoord. Ik weet dit niet 100% zeker, anders had ik ook zeker een topic geopend...


Jaap van FC Knudde heeft een keer 18 keer gescoord in één wedstrijd, helaas eigen doelpunten maar dit leverde wel een topic op, dus doe je ding
pi_53774749
Leuk tong , maar geen apart topic waard.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')