abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 16:45:13 #1
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_53723981
Hoi allemaal,

Ik ben, zoals de titel al doet vermoeden, op zoek naar nederlandstalige spraakherkennings software. Ik ben werkelijk al dagen bezig om een fatsoenlijk programma te vinden, maar ik kom telkens uit op 1 pakket;
Dragon Naturally Speaking

Maar gezien hier geen trail versie van te krijgen is, weet ik niet of dit pakket kan doen wat ik er van verwacht.

ik heb ook e-speaking gevonden en daar ben ik al een poosje mee bezig, maar die is enkel Engelstalig. Gezien ik de spraak functie wil gebruiken voor het hele gezin, is het een must dat hij Nederlands snapt.

in principe hoeft hij maar simpele commando's uit te voeren zoals:

feestmuziek : dan wordt de playlist 'partytime.m3u' gestart.
achtergrond : dan wordt de playlist 'background.m3u' gestart
telefoonnummer dokter dan wordt het telefoonnummer van de dokter opgenoemd

het zou helemaal mooi zijn als het programma ook rss-feeds zou kunnen oplezen, maar das te ver gezocht...

e-speaking kan je in stand-by mode krijgen door Stand-by te roepen. dan word de mic uitgeschakeld. Als ik haar naam dan noem Computer dan zegt ze 'Yes?' en kan ik weer commando's opnoemen.

Het verbaast me dat er zo weinig van te vinden is op internet...

Ik heb gegoogeld op: spraakherkenning, speech recognition, stem commando's, voice commands.

bij voorkeur een gratis programma, maar dat is haast onmogelijk met dit soort software. Ik wil er best iets voor betalen, maar Dragon Naturally speaking is wel erg duur om mee te spelen....

Heeft iemand tips voor me?
www.wildpianoz.nl Wild Pianoz Show.
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
pi_53724019
Ja, Dragon speak. Hij moet ff aan je stem werken maar het werkt wel goed. Je kan het vast wel ergens vandaan plukken om te proberen toch?
Gamertag: Jewcookie
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 16:52:16 #3
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_53724144
Uiteraard heb ik hier versie 8 staan om mee te testen, maar die is niet Nederlandstalig te vinden. enkel Duits, Spaans, Frans, Italiaans... maar nee... niet Nederlands...
www.wildpianoz.nl Wild Pianoz Show.
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
pi_53724273
Ik had een Nederlandse versie 7, maar dat is alweer een tijdje geleden...
Gamertag: Jewcookie
pi_53724288
Bij dragon kan je ook gewoon handmatig tekst invoeren, en dan aan een programma ofzo linken.
Dus dan kan je als je BLABLAEINS zegt ervoor zorgen dat hij Firefox start.

Dus Dragon is wel wat voor je lijkt mij, kan je hem niet gewoon downloaden? scheelt ook weer wat geld.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:00:40 #6
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_53724340
Dragon werkt goed hoor!
A.F.C. Ajax
pi_53724412
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 16:52 schreef RecomServ het volgende:
Uiteraard heb ik hier versie 8 staan om mee te testen, maar die is niet Nederlandstalig te vinden. enkel Duits, Spaans, Frans, Italiaans... maar nee... niet Nederlands...
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk niet dat er een heel degelijk Nederlandstalig spraakherkenningssoftwarepakket (prima galgjewoord overigens) bestaat die alles kan wat jij wil dat het kan, aangezien onze taal wereldwijd gezien niet zo veel gesproken wordt. Maar goed misschien zit ik er naast en bestaat het wel hoor...

Overigens, is het niet veel cooler om Engelse commando's te geven aan je computer? Klinkt veel beter als je het mij vraagt ;-)

Italiaans is ook wel cool, dan leer je er ook nog van
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_53724572
Zag op de piraten baai anders nog een versie 9 staan van 2 cd's.
Of is dit to much info?

Die schijnt alle talen te zijn.
Gamertag: Jewcookie
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:16:43 #9
168105 Just_somebody
Back by dope demand
pi_53724664
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:11 schreef -Jewcookie- het volgende:
Zag op de piraten baai anders nog een versie 9 staan van 2 cd's.
Of is dit to much info?

Die schijnt alle talen te zijn.
Foei!
pi_53724724
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:16 schreef Just_somebody het volgende:

[..]

Foei!
Gamertag: Jewcookie
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 18:22:16 #11
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_53726010
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:04 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk niet dat er een heel degelijk Nederlandstalig spraakherkenningssoftwarepakket (prima galgjewoord overigens) bestaat die alles kan wat jij wil dat het kan, aangezien onze taal wereldwijd gezien niet zo veel gesproken wordt. Maar goed misschien zit ik er naast en bestaat het wel hoor...

Overigens, is het niet veel cooler om Engelse commando's te geven aan je computer? Klinkt veel beter als je het mij vraagt ;-)

Italiaans is ook wel cool, dan leer je er ook nog van


Zoals ik al zei, mijn gezin gaat er ook gebruik van maken dus dat is geen optie.

Ik heb zojuist bij e-speaking een nederlandse stem toegevoegt. Als ik de commando's nederlandstalig invoer, spreekt ze deze wel goed uit, alleen moet ik nu nog mijn commando's engelstalig inspreken.

Dus nu moet ik eigenlijk alleen nog een NEderlandstalige spraakherkenning hebben ; Speechrecognition.

de enige vreemde talen die ik tot nu toe heb kunnen vinden zijn chinees en japans :S

Iemand een idee waar ik deze kan vinden?
www.wildpianoz.nl Wild Pianoz Show.
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
pi_53726369
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 18:22 schreef RecomServ het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, mijn gezin gaat er ook gebruik van maken dus dat is geen optie.

Ik heb zojuist bij e-speaking een nederlandse stem toegevoegt. Als ik de commando's nederlandstalig invoer, spreekt ze deze wel goed uit, alleen moet ik nu nog mijn commando's engelstalig inspreken.

Dus nu moet ik eigenlijk alleen nog een NEderlandstalige spraakherkenning hebben ; Speechrecognition.

de enige vreemde talen die ik tot nu toe heb kunnen vinden zijn chinees en japans :S

Iemand een idee waar ik deze kan vinden?


Goed zoeken...

En ik weet niet of een deel van je gezin op school zit, want via Surfspot.nl kun je dan Dragon Standard, voor 50 euro krijgen...Daarbij is de originele prijs van 100 euro, voor zo'n stukje software niet duur. Zelfs de 200 euro voor de Prefferd edtions valt mee (nu een aanbieding, 3 prefferd licenties voor de prijs van 2).

Als je de originele Dragon koopt, krijg je daar ook een goedgekeurde microfoon bij btw..

Kortom, niet veel geld, voor zo'n geweldig programma. Ja ik heb het hier draaien (de Nederlandse editie bevat trouwens 4 talen)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')