Nope, dat wist ik niet... Ikken alleen de Horizon vóór dat type. Ik wist wel dat de Fiat Ducato / Citroën C25 / Peugeot J5 ook als Talbot vekocht is...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:51 schreef densmee het volgende:
amai dat moet alex geweten hebben
het zijjn ook gewoon audi's met vag motoren und so weiterquote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:53 schreef Kanjer het volgende:
Poche 924 was eigenlijk bedoeld als Audi coupe.
Audi coupe is nooit gekomen omdat, als ik me goed herinner, VAG Porche overnam en daar een "instap modelletje" wilden , dus werd het Porche 924.
Als je goed kijkt ( zelfs als je minder goed kijkt ) zie je duidelijk allerlei Audi onderdelen, sterker nog ik denk dat ze bij het eerste model alleen de badges vervangen hebben.
Het wordt nog erger: Zo heeft designer Opron van Citroën het design van de CX en GS wel erg afgekeken van de ontwerpen die Pininfarina in 1967 maakte voor BMC (de Engelse autogroep van o.a. Rover, Jaguar, Morris, enz) voor de modellen 1100 en 1800.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:21 schreef Cyaa het volgende:
wat erg voor die citrofielen in hun bx ze rijden gewoon een volvo geen wonder dat de bx zo goed is
Porsche is toch nooit van de VAG geweest?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:53 schreef Kanjer het volgende:
Poche 924 was eigenlijk bedoeld als Audi coupe.
Audi coupe is nooit gekomen omdat, als ik me goed herinner, VAG Porche overnam en daar een "instap modelletje" wilden , dus werd het Porche 924.
Als je goed kijkt ( zelfs als je minder goed kijkt ) zie je duidelijk allerlei Audi onderdelen, sterker nog ik denk dat ze bij het eerste model alleen de badges vervangen hebben.
Die lijken idd héél erg op elkaarquote:Op woensdag 3 oktober 2007 23:20 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Het wordt nog erger: Zo heeft designer Opron van Citroën het design van de CX en GS wel erg afgekeken van de ontwerpen die Pininfarina in 1967 maakte voor BMC (de Engelse autogroep van o.a. Rover, Jaguar, Morris, enz) voor de modellen 1100 en 1800.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Opron pikte het lijnenspel van Pininfarina en ontwikkelde het tot de modellen CX en GS.
BMC vond de ontwerpen van Pininfarina te radicaal en ontwikkelde uit de onderwerpen de SD1
[afbeelding]
+1quote:Op donderdag 4 oktober 2007 02:40 schreef chiren het volgende:
Cool topic ! Deze volg ik even
+2quote:Op donderdag 4 oktober 2007 02:40 schreef chiren het volgende:
Cool topic ! Deze volg ik even
LOL..quote:Op woensdag 3 oktober 2007 23:48 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Porsche is toch nooit van de VAG geweest?
Wikipedia:quote:Op woensdag 3 oktober 2007 23:48 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Porsche is toch nooit van de VAG geweest?
God, wat staat er toch altijd veel onzin op Wikipedia...quote:Op donderdag 4 oktober 2007 08:29 schreef Gambolputty het volgende:
Wikipedia:
Porsche heeft altijd nauwe banden gehad met Volkswagen. Porsche AG bestaat al veel langer dan VW. Dit kwam doordat Porsche eerst bij Volkswagen had gewerkt en de Kever had ontwikkeld. VW is pas ontstaan na de tweede wereldoorlog. Het eerste model van VW, de kever, was voor de oorlog door F. Porsche sr. ontwikkeld in opdracht van Hitler.
Ik zie 't nu pas..quote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
God, wat staat er toch altijd veel onzin op Wikipedia...
Ze hebben ong. 30% van de aandelen. Maar dat is vooral iets van de laatste jaren. Porsche heeft geld over en investeert dat nu in VAG om meerdere redenen.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:28 schreef Fugie het volgende:
porsche is toch mede eigenaar van vw of audi en niet andersom ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |