abonnement Unibet Coolblue
pi_53671720
In het topic over de opvolger van de Peugeot 308 kwam het al ter sprake: De Peugeot 309 zou eigenlijk een Talbot worden.. Zo zijn er wel meer voorbeelden.

Daf was druk bezig met het ontwikkelen van de Daf 77 op het moment dat die bijna af was, nam Volvo de personenwagen afdeling over. Deze maakte een paar aanpassingen en doopte de auto Volvo 340.

Robert Opron had een hele hippe auto getekend voor Saab. Iets te hip, helaas, Saab hoefde het ontwerp niet. Omdat het toch zonde was om in de prullenbak te gooien ging hij met het ontwerp leuren, en Citroën nam het in productie onder de naam BX.

Zijn er nog meer vorbeelden? En kom er nu niet mee aanzetten dat de Daewoo Nexia eigenlijk een Opel Kadett is, want de Kadett is WEL in productie geweest, de Daf 77, Saab BX en Talbot 309 NIET.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 18:50:17 #2
63816 BID112
Schopt Kont...
pi_53673582
Nee idd de Talbot 309 is inderdaad niet in productie geweest maar de Talbot Horizon daarintegen wel.





</BID112>
pi_53673609
amai dat moet alex geweten hebben
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_53673654
Poche 924 was eigenlijk bedoeld als Audi coupe.

Audi coupe is nooit gekomen omdat, als ik me goed herinner, VAG Porche overnam en daar een "instap modelletje" wilden , dus werd het Porche 924.


Als je goed kijkt ( zelfs als je minder goed kijkt ) zie je duidelijk allerlei Audi onderdelen, sterker nog ik denk dat ze bij het eerste model alleen de badges vervangen hebben.
pi_53673800
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 18:51 schreef densmee het volgende:
amai dat moet alex geweten hebben
Nope, dat wist ik niet... Ikken alleen de Horizon vóór dat type. Ik wist wel dat de Fiat Ducato / Citroën C25 / Peugeot J5 ook als Talbot vekocht is...
  woensdag 3 oktober 2007 @ 19:01:59 #6
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_53673894
Correctie Alexxx:
De BX was ontworpen als Volvo, de Tundra, door Bertone:



De Daewoo/Chevrolet Matiz:

"Fiat Cinquecento Lucciola", ontworpen door ItalDesign voor Fiat in 1993 op basis van de Cinquecento.

Fiat vond het niks, zo'n Koreaan zag het ding bij Italdesign staan en zij kochten het ontwerp:
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_53674195
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 18:53 schreef Kanjer het volgende:
Poche 924 was eigenlijk bedoeld als Audi coupe.

Audi coupe is nooit gekomen omdat, als ik me goed herinner, VAG Porche overnam en daar een "instap modelletje" wilden , dus werd het Porche 924.


Als je goed kijkt ( zelfs als je minder goed kijkt ) zie je duidelijk allerlei Audi onderdelen, sterker nog ik denk dat ze bij het eerste model alleen de badges vervangen hebben.
het zijjn ook gewoon audi's met vag motoren und so weiter
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_53674726
TVP
pi_53675347
Kijk, dit zijn nog eens leuke weetjes!
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_53676124
wat erg voor die citrofielen in hun bx ze rijden gewoon een volvo geen wonder dat de bx zo goed is
  woensdag 3 oktober 2007 @ 23:20:16 #11
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_53681725
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 20:21 schreef Cyaa het volgende:
wat erg voor die citrofielen in hun bx ze rijden gewoon een volvo geen wonder dat de bx zo goed is
Het wordt nog erger: Zo heeft designer Opron van Citroën het design van de CX en GS wel erg afgekeken van de ontwerpen die Pininfarina in 1967 maakte voor BMC (de Engelse autogroep van o.a. Rover, Jaguar, Morris, enz) voor de modellen 1100 en 1800.





Opron pikte het lijnenspel van Pininfarina en ontwikkelde het tot de modellen CX en GS.

BMC vond de ontwerpen van Pininfarina te radicaal en ontwikkelde uit de onderwerpen de SD1
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  woensdag 3 oktober 2007 @ 23:48:38 #12
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_53682492
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 18:53 schreef Kanjer het volgende:
Poche 924 was eigenlijk bedoeld als Audi coupe.

Audi coupe is nooit gekomen omdat, als ik me goed herinner, VAG Porche overnam en daar een "instap modelletje" wilden , dus werd het Porche 924.


Als je goed kijkt ( zelfs als je minder goed kijkt ) zie je duidelijk allerlei Audi onderdelen, sterker nog ik denk dat ze bij het eerste model alleen de badges vervangen hebben.
Porsche is toch nooit van de VAG geweest?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_53682617
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:20 schreef Mr_Moon het volgende:

[..]

Het wordt nog erger: Zo heeft designer Opron van Citroën het design van de CX en GS wel erg afgekeken van de ontwerpen die Pininfarina in 1967 maakte voor BMC (de Engelse autogroep van o.a. Rover, Jaguar, Morris, enz) voor de modellen 1100 en 1800.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Opron pikte het lijnenspel van Pininfarina en ontwikkelde het tot de modellen CX en GS.

BMC vond de ontwerpen van Pininfarina te radicaal en ontwikkelde uit de onderwerpen de SD1
[afbeelding]
Die lijken idd héél erg op elkaar
pi_53684627
Cool topic ! Deze volg ik even
(Y)
pi_53684995
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 02:40 schreef chiren het volgende:
Cool topic ! Deze volg ik even
+1
  donderdag 4 oktober 2007 @ 08:25:12 #16
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_53685327
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 02:40 schreef chiren het volgende:
Cool topic ! Deze volg ik even
+2
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_53685342
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:48 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Porsche is toch nooit van de VAG geweest?
LOL..

Andersom op het moment ja..
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  donderdag 4 oktober 2007 @ 08:29:27 #18
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_53685349
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:48 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Porsche is toch nooit van de VAG geweest?
Wikipedia:

Porsche heeft altijd nauwe banden gehad met Volkswagen. Dit kwam doordat Porsche eerst bij Volkswagen had gewerkt en de Kever had ontwikkeld. De eerste Porsches gebruikten veel VW-onderdelen, zoals hierboven vermeld. In 1969 werkten de twee bedrijven samen om de VW-Porsche 914 te bouwen. Er kwamen twee motor-types uit. De 914/4 en de 914/6, waarbij de toevoeging het aantal cilinders aangaf. De 4-cilinder werd door VW aangeboden en de 6 cilinder door Porsche. In 1976 ging de samenwerking verder bij de Porsche 924. De 924 was eigenlijk bedoeld als VW's top-model sport coupe. VW vroeg Porsche de auto te ontwerpen op basis van een bestaande Audi 4 cilinder. (Audi is een onderdeel van de van Volkswagen Group.) Het ontwerp bestond dus ook uit veel VW en Audi onderdelen, doch was wel een echt Porsche-ontwerp. VW besloot echter het project te stoppen vanwege bezorgdheid over de opkomende olie-crisis. Porsche zag het model echter wel zitten, en kocht het ontwerp voor 100 miljoen DM, maar besteedde de productie uit aan de VW-fabriek in Neckarsulm, op beperkte afstand van Porsche's eigen Stuttgart. Porsche zou dus eigenaar worden van het ontwerp, maar VW zou hem bouwen. Uiteindelijk bleek Porsche de zaak goed ingeschat te hebben, want de auto werd een enorm verkoopsucces en redde Porsche van de financiële ondergang.
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_53686138
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 08:29 schreef Gambolputty het volgende:

Wikipedia:

Porsche heeft altijd nauwe banden gehad met Volkswagen. Porsche AG bestaat al veel langer dan VW. Dit kwam doordat Porsche eerst bij Volkswagen had gewerkt en de Kever had ontwikkeld. VW is pas ontstaan na de tweede wereldoorlog. Het eerste model van VW, de kever, was voor de oorlog door F. Porsche sr. ontwikkeld in opdracht van Hitler.
God, wat staat er toch altijd veel onzin op Wikipedia...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 09:28:59 #20
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_53686191
porsche is toch mede eigenaar van vw of audi en niet andersom ?
  donderdag 4 oktober 2007 @ 09:32:58 #21
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_53686277
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 09:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

God, wat staat er toch altijd veel onzin op Wikipedia...
Ik zie 't nu pas..
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_53686861
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 09:28 schreef Fugie het volgende:
porsche is toch mede eigenaar van vw of audi en niet andersom ?
Ze hebben ong. 30% van de aandelen. Maar dat is vooral iets van de laatste jaren. Porsche heeft geld over en investeert dat nu in VAG om meerdere redenen.

Het is alleen zo jammer dat ik het mee moet financieren (onderdelenprijzen zijn de laatste jaren flink gestegen).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 11:45:43 #23
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_53689017
Back on topic:

Bertone ontworp in 1967 voor Jaguar de Pirana:

Jaguar had geen interesse en Bertone verkocht het ontwerp aan Lamborghini en de Espada was geboren:

The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  donderdag 4 oktober 2007 @ 12:13:39 #24
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_53689679
Bertone (ja, die weer) ontwierp de NSU Trapeze op basis van de RO 80:




Herkenbaar?

De Lancia Stratos werd ook door Bertone ontworpen:


die in geen enkel opzicht meer leek op het prototype dat enkele jaren daarvoor was getoond:
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  donderdag 4 oktober 2007 @ 12:35:07 #25
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_53690138
Marcello Gandini ontwierp eind jaren 80 de opvolger van de Countach, de Diablo.
Omdat Lamborghini nogal wat bijschaafde aan het ontwerp stapte Gandini naar Cizeta die z'n originele ontwerpen voor de Diablo gebruikte voor de Cizeta-Morodor V16T:

The secret of creativity is knowing how to hide your sources
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')