abonnement Unibet Coolblue
  maandag 15 oktober 2007 @ 15:46:20 #51
62913 Blik
The one and Only!
pi_53950084
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 15:29 schreef DaBitcha het volgende:
Ik ga volgende week voor een maand rondtrekken in Thailand :-). Ik heb een nogal dreuge vraag: is het verstandig om dichte (wandel)schoenen mee te nemen? Aangezien die dingen redelijk veel ruimte innemen/zwaar zijn. Ik heb al wel goede Teva's. We gaan oa een korte tocht door de jungle maken. Zou dat alleen met Teva's te doen zijn?
Ligt eraan, als je echt in de heuvels boven Chiang Mai een trektocht gaat doen van een paar dagen is het denk ik wel makkelijk om trekschoenen mee te nemen. Anders is het waarschijnlijk niet nodig, maar misschien is het wel slim om dichte schoenen mee te nemen voor die trip
  maandag 15 oktober 2007 @ 16:01:22 #52
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_53950326
In de jungle zijn meestal gebaande paden.
Houdt wel rekening met eventuele bloedzuigers als het heel NAT is.
In dat geval zijn dichte schoenen, lange broek in de sokken een betere optie.

Wandelschoenen kun je aantrekken in het vliegtuig dan tellen ze niet mee in je bagage gewicht.
Explore the World
pi_53968722
Hallo luitjes,

We willen weer terug naar Thailand in combinatie met Cambodia. Alleen nu lekker ongeorganiseerd. Nu kan ik niet kiezen tussen Koh Phi Phi of Koh Chang als laatste dagen om ff bij te komen. Wie kent het allebei en wie kan me er meer over vertellen.

Ook willen we vanuit Chiang Rai een trekking gaan maken. In Chiang Mai zijn we al geweest. Wat vinden jullie, is Chiang Rai ook leuk? Moet je echt daar zitten voor een trekking of zeg je vanuit Chiang Mai is het ook goed te doen.

gr Thailies
pi_53970852
Weet er iemand waarom als je langs de immigratie komt een foto van jezelf word genomen? Zover ik weet doen ze dit niet in NL.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:46:07 #55
62913 Blik
The one and Only!
pi_53971421
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 14:08 schreef Thailies het volgende:
Hallo luitjes,

We willen weer terug naar Thailand in combinatie met Cambodia. Alleen nu lekker ongeorganiseerd. Nu kan ik niet kiezen tussen Koh Phi Phi of Koh Chang als laatste dagen om ff bij te komen. Wie kent het allebei en wie kan me er meer over vertellen.

Ook willen we vanuit Chiang Rai een trekking gaan maken. In Chiang Mai zijn we al geweest. Wat vinden jullie, is Chiang Rai ook leuk? Moet je echt daar zitten voor een trekking of zeg je vanuit Chiang Mai is het ook goed te doen.

gr Thailies
Als je eerst Thailand doet, dan Cambodja en wilt eindigen op een eiland is Koh Chang het makkelijkste, kun je volgens mij zelfs komen direct vanuit cambodja (Sihanoukville). Scheelt je toch weer een dag reizen
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:05:42 #56
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_53974934
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 16:07 schreef F04 het volgende:
Weet er iemand waarom als je langs de immigratie komt een foto van jezelf word genomen? Zover ik weet doen ze dit niet in NL.
Dit is in het kader van terrorisme bestrijding of het opsporen van ongewensten in Thailand.

Opzich zal het niet tegen je worden gebruikt tenzij je iets verkeerd hebt gedaan, de nu gezochte pedofiel staat mooi op de webcam, en heb je een goed beeld hoe hij er nu uitziet, want paspoortfoto's wijken nog wel eens af.

Wat wel jammer is, als je overland Thailand binnenkomst zijn er geen webcams, of in ieder geval niet bij elke grenspost, dus of het effectief is tegen terrorisme is de vraag, gezien die vooral zullen komen uit de moslimlanden, en een beetje terrorist weet wat de beste manier is om binnen te komen.

Wat ik mij ook afvraag, in de shopping malls zijn detectiepoortjes neergezet inclusief beveiligingsmannetje, iedereen gaat daar braaf doorheen en hij piept aan alle kanten, maar niemand wordt tegengehouden en kan gewoon doorlopen.
Daar komt bij, ze staan vooral bij de hoofdingangen, de zij-ingangen staan ze veelal niet... een belachelijk voorbeeld is de toegang tot Siam Discovery Center, daar loop je van de metro op hetzelfde nivo via een poortje naar binnen, ga je echter de kleine roltrap op kom je binnen zonder de scanner..... (Een beetje terrorist snapt welke ingang te nemen, je kan het nota bene van buitenaf zien).
Al heb ik het idee dat e.e.a. schijnveiligheid is, en dat ze wat mensen aan het werk willen hebben ofzo, want beroepshalve zie ik zoveel 'onvolkomenheden' in dit soort beveiliging dat ik mij afvraag wat het voor nut heeft.

Ook bij de metro moet je je tas openmaken, dat wil zeggen, 1 tas, een eventuele andere tas hoefde niet open.... en dat was niet één keer maar bij alle keren dat ik er gebruik van wilde maken. Als je dan dit soort (onzin) maatregelen doorvoert, doe het dan naar Israelisch model, en keer mijn hele tas binnenstebuiten toen ik het treinstation binnen wilde gaan, dat was tenminste effectieve controle.

Dus laat je niet gek maken door al die 'checks' de kans is in Thailand groter dat je omkomt in het verkeer dan door een aanslag!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_53996586
Hoi Blik,

We zijn idd van plan zo terug te reizen naar Thailand. Kan iemand mij iets meer over Koh Chang en omgeveing vertellen. Is het eiland te vergelijken met Koh Samui?

gr Thailies
pi_53998625
Waar kan ik op de pagina oude topcis teruglezen?

gr Thailies
  woensdag 17 oktober 2007 @ 23:21:46 #59
6941 APK
Factual, I think.
pi_54000143
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 20:50 schreef Thailies het volgende:
Hoi Blik,

We zijn idd van plan zo terug te reizen naar Thailand. Kan iemand mij iets meer over Koh Chang en omgeveing vertellen. Is het eiland te vergelijken met Koh Samui?

gr Thailies
http://www.iamkohchang.com

Af en toe een beetje cynisch, maar er staan genoeg leuke dingen over Koh Chang.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 18 oktober 2007 @ 08:03:27 #60
62913 Blik
The one and Only!
pi_54003940
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 20:50 schreef Thailies het volgende:
Hoi Blik,

We zijn idd van plan zo terug te reizen naar Thailand. Kan iemand mij iets meer over Koh Chang en omgeveing vertellen. Is het eiland te vergelijken met Koh Samui?

gr Thailies
Ik ben alleen op Koh Chang geweest, dus kan alleen daar iets over zeggen. Koh Chang is nog wat rustiger dan de andere eilanden. Hebt er aardig wat activiteiten zoals snorkelen, duiken, olifantenkamp bezoeken etc. Ik heb me er prima vermaakt voor 4 dagen.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 08:08:03 #61
62913 Blik
The one and Only!
pi_54003973
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 22:12 schreef Thailies het volgende:
Waar kan ik op de pagina oude topcis teruglezen?

gr Thailies
Bedoel je de oude Thailand-topics?

Thailand #13 Waar de Koning heilig is
Thailand #12 Full moon
Thailand #11 - Regenseizoen in aantocht!
Thailand #10 - Sabai di mai?
Thailand #9 - Land Of Smiles....
Thailand #8 (Phat Phak Ruam = Stir Fried Vegetables)
Thailand #7 (hello mister, need tuk-tuk?)
Thailand #6 (Same same.)
etc.

En anders gewoon even zoeken op Thailand in Travel-forum. Krijg je 5 pagina's aan topics over Thailand
pi_54006913
Jaaa LOS is echt super, Ik ben er net 2 weken van terug en heb daar zeer genoten... Ik ga in februari weer maar dan eerst naar Singapore (chingay festival). Ik ben zelf in Bangkok, Phuket, Koh samui, Koh tao, kanchanaburi geweest.
pi_54007730
Heeft er iemand wel eens Evergreen de luxe klasse gereist met Eva air? Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn.

Nog een vraagje :-).

Treinticket van BK naar Chiang Mai, hoe lang van te voren moet je dit reserveren? Kan dit ook via internet? Het is voor periode half januari.

groet
pi_54017147
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:59 schreef Thailies het volgende:
Heeft er iemand wel eens Evergreen de luxe klasse gereist met Eva air? Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn.

Nog een vraagje :-).

Treinticket van BK naar Chiang Mai, hoe lang van te voren moet je dit reserveren? Kan dit ook via internet? Het is voor periode half januari.

groet
Ik heb 2x evergreen de luxe gezeten, één keer ge-upgraded op de terugweg omdat ze mijn tas kwijt zijn geraakt en bij de volgende vlucht weer gezien het tasdebacle van de keer ervoor. Je zit zeker ruimer dan economy klasse, maar je krijgt gewoon economy classe eten. Ik zou er niet extra voor betalen, omdat ik prima zit in economy klasse en toch de hele weg slaap.

Treinticket van BKK naar Chiang Mai kon ik in oktober nog voor dezelfde dag reserveren, wel was dit een upper sleeper (zitplaatsen zjin er altijd wel genoeg), als je een lower sleeper wilt zou ik 1 week van te voren reserveren.
Overigens, ik raad aan heen met de trein te gaan en terug lekker te gaan vliegen! (Met Air Asia, Nok Air of One Two Go heb je voldoende goed betaalbare opties).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_54017643
tnxxxxxx Ozzie!!!!!!!

Wij vlogen met China Airlines, op zich prima en beenruimte genoeg (niet zo groot) Maar pfffffff wat een zit! Ik kan nauwelijks slapen, daarom willen we het is zo proberen. Gelukkig hoeven we niet low budget maar georganiseerd vinden we ook niks. :-)

Weet jij of iemand anders hoe ik het beste vanuit Siem Riep naar Trat kan reizen. Het mag ook vanaf Phnom Penh zijn. Vliegen lukt gewoon niet. We willen vanuit Cambodja naar Koh Chang en Koh Mak.
pi_54017814
Ik zou van Pnomh Penh naar Sihanoukville reizen (aan de kust van Cambodia) en dan met de boot naar Trat, of eigenlijk, 3 uur met een boot naar de grensplaats, dan met een brommertje naar de daadwerkelijke grens, en vervolgens met een Songtaew naar Trat.

Je komt overigens hierdoor in de avond aan, en ik raad je aan om dan één avond in trat te slapen en de volgende dag naar Koh Chang te gaan.

Via het reizen met de boot voorkom je in ieder geval dat je nog een keer met de bus / taxi over de weg moet van Siem Reap naar Aranja Prathet, en zo kan je het land een beetje logisch doorkruizen, van Siem Rap met de boot naar Pnohm Penh, en dan met de bus naar Sihanoukville. (Voor een groot deel geasfalteerde weg), en dan met de boot naar de Thaise grens, alwaar de wegen weer geasfalteerd zijn.

China Airlines (maximaal 425 personen in de 747) is vergelijkbaar met Eva Airways, met de uitzondering dat EVA Airways met een 747 Combi-kist (maixmaal 280 personen) vliegt, en ze MEER balies open hebben op Bangkok Airport dan China Airlines. (Wat resulteert in geen of kleine wachttijd met inchecken bij Eva, en erg lang met China). Het blijft uiteraard een lange zit, al slaap ik toch vaak een groot deel van de reis in een vliegtuig waar ook naar toe, is een soort automatisme geworden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_54018194
Oke, dus dan kunnen we beter eerst van Bangkok naar Siem Riep vliegen ipv PP. Dan van SR met de speedboot naar PP. En van PP naar Sihanoukville.

Ligt Trat ver van de grens? Ik kan er maar weing over vinden. Ik google me suf. :-)


wheeeeeeeeeeee, ik ben jaloers op je slaap! Ik ben wel van plan een slaappil te nemen.
pi_54025805
Nou cathay pacific hoef je niet te nemen. Ik ben dit jaar met Cathay gevlogen naar Bangkok. En ik ben echt zeer ontevreden over hun. Ik zat in het vliegtuig en rij werd van 4 naar 3 gebracht. Waardoor ik dus constant moest kijken alsof ik op het scherm van mijn buurman moet kijken omdat ik geen tv voor me had. Resultaat? nek klachten bij aankomst in Hong Kong. Ik had dit besproken met de manager van de stewardess en die wist mij te vertellen ja iedereen klaagt hier over. Dien een klacht in als je weer in Nederland bent.

Zo gezegd zo gedaan.... kreeg ik een reply terug... waarin ze mij uitlegt over de bouw configuratie van het vliegtuig. Zoals u ziet gaat de rij van 4 naar 3 stoelen terug. Ik dacht wtf dat meen je niet.... dat had ik zelf ook wel gezien. Ik vond enige compensatie wel op zijn plaats maar nee hoor... En dan er nog leuk bij zetten Wij hopen u volgende x weer te vervoeren... Echt niet dus.... Volgende x of met Thai of Singapore airlines naar Thailand. Nooit meer cathay ik weet nu hoe zij met klanten omgaan

Verder was mijn reis in thailand er goed . Vliegen kan goed overigens tegenwoordig... je hebt zoveel low cost airlines. Airasia, nokair, 1-2-go etc.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:48:22 #69
62913 Blik
The one and Only!
pi_54026228
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 21:16 schreef Thailies het volgende:
Oke, dus dan kunnen we beter eerst van Bangkok naar Siem Riep vliegen ipv PP. Dan van SR met de speedboot naar PP. En van PP naar Sihanoukville.

Ligt Trat ver van de grens? Ik kan er maar weing over vinden. Ik google me suf. :-)


wheeeeeeeeeeee, ik ben jaloers op je slaap! Ik ben wel van plan een slaappil te nemen.
Koop een Lonely Planet
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:17:31 #70
6941 APK
Factual, I think.
pi_54026579
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 07:57 schreef Richard22 het volgende:
Nou cathay pacific hoef je niet te nemen. Ik ben dit jaar met Cathay gevlogen naar Bangkok. En ik ben echt zeer ontevreden over hun. Ik zat in het vliegtuig en rij werd van 4 naar 3 gebracht. Waardoor ik dus constant moest kijken alsof ik op het scherm van mijn buurman moet kijken omdat ik geen tv voor me had. Resultaat? nek klachten bij aankomst in Hong Kong. Ik had dit besproken met de manager van de stewardess en die wist mij te vertellen ja iedereen klaagt hier over. Dien een klacht in als je weer in Nederland bent.

Zo gezegd zo gedaan.... kreeg ik een reply terug... waarin ze mij uitlegt over de bouw configuratie van het vliegtuig. Zoals u ziet gaat de rij van 4 naar 3 stoelen terug. Ik dacht wtf dat meen je niet.... dat had ik zelf ook wel gezien. Ik vond enige compensatie wel op zijn plaats maar nee hoor... En dan er nog leuk bij zetten Wij hopen u volgende x weer te vervoeren... Echt niet dus.... Volgende x of met Thai of Singapore airlines naar Thailand. Nooit meer cathay ik weet nu hoe zij met klanten omgaan

Verder was mijn reis in thailand er goed . Vliegen kan goed overigens tegenwoordig... je hebt zoveel low cost airlines. Airasia, nokair, 1-2-go etc.
Ik snap er geen hout van.
Rij van vier naar drie stoelen?

Gaat het om de middelste rij in een 747?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:10:12 #71
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_54039878
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 08:48 schreef Blik het volgende:

[..]

Koop een Lonely Planet
Dat kan natuurlijk ook, Trat ligt ongeveer 30 minuten vanaf de grenscontrolepost, maar reken een uur omda de songtaew pas zal vertrekken als ie volgens de bestuurder vol genoeg zit.
(In Thailand is iedereen op de songtaew eigen baas en probeert natuurlijk zoveel mogelijk mensen te vervoeren, want hoe meer mensen hoe meer inkomsten. Dat je niet meer kunt zitten maakt niet uit, je kunt ook staan in de songtaew of op de rand.

Slapen bij mij in het vliegtuig werkt alleen als je niet al te uitgerust bent, want als je goed uitgerust bent slaap je inderdaad niet zo goed. Maar met mijn planning kan je niet uitgerust worden
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 10:07:00 #72
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_54048204
Kwam een nette aanbieding tegen, Phuket (periode dec - jan) voor 599 euro - inclusief tickets, alle toeslagen en *** hotel. Kon ik niet laten lopen
Wilde alleen wel wat langer, dus voor 699 zit ik er 17 dagen. Wordt mn 2e keer in Thailand.

Anyways, wil graag naar Koh Chang, en aangezien ik weinig tijd heb vlieg ik af - en aan op Trat vanaf Bangkok (waar ik ook een dagje wil vertoeven) .
Iemand ervaring met 12go en Bangkok air, vliegen ze een beetje op tijd of kan ik er niet van op aan?
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:58:39 #73
6941 APK
Factual, I think.
pi_54049464
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 10:07 schreef err het volgende:

Iemand ervaring met 12go en Bangkok air, vliegen ze een beetje op tijd of kan ik er niet van op aan?
Bangkok Air is prima de lux.
En hun vliegvelden zijn net zoals de Efteling.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:42:51 #74
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_54050837
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 11:58 schreef APK het volgende:

[..]

Bangkok Air is prima de lux.
En hun vliegvelden zijn net zoals de Efteling.
12GO parkeerde niet zo lang geleden een MD vliegtuig van hun bij landing op Phuket in de groene wal naast de landingsbaan... (89 doden)
Als je dan toch goedkoop binnen Thailand wil vliegen kies dan voor Thai Air Asia of Nok Air! Uiteraard Bangkok Air is een klasse apart, qua service dan, qua leeftijd van vliegtuigen zijn ze weer vergelijkbaar met 12go....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_54050884
Zou dat een reden zijn om niet meer met 12GO te vliegen
Dat kan bij iedere maatschappij gebeuren. Daarnaast begreep ik ook nog dat het een fout van de piloot was. Dus ach
stupidity has become as common as common sense was before
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')