abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:04:24 #251
104367 Thrackan
new and improved
pi_55099623
Bedankt voor de schop!

Ik heb het inderdaad toen meegemaakt dat de rookcoupé's in de treinen verdwenen, is nog niet eens zo lang geleden, hooguit 5-6 jaar of zo. Ik vond het wel apart, maar nu eigenlijk compleet normaal.

Het is nu zo dat ik een dikke twee maanden gestopt ben en het eigenlijk de normaalste zaak van de wereld is dat ik niet rook. Ik erger me zelfs een stukje te veel af en toe aan mensen die wel roken bij bushaltes e.d. maar ik vind dat ik nog niet doorsla
De herinnering aan roken blijft altijd iets half-tastbaars, ik weet dat ik er ooit van genoten heb, maar waarom zou ik me niet kunnen voorstellen. Plus als ik het nu ruik, snap ik meteen weer waarom ik het niet doe.
Ik heb geen zin om overdreven belerend vingertjes-wijzend bezig te zijn met het hele gebeuren, maar als mensen proberen te beweren dat het geen zin heeft om te stoppen, dan kunnen ze de complete onderbouwde discussie krijgen en verliezen uiteraard!

Wat ik wél nog steeds merk, is dat ik nog niet gewend ben om daadwerkelijk met stress om te gaan. Weglopen was makkelijk, maar on-the-fly wordt het best wel pittig op mijn werk af en toe. Hopelijk vind ik daar nog eens wat voor.

Voor nu, ik ben rookvrij, het is prima zo op naar de nog vele jaren!
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  vrijdag 7 december 2007 @ 14:43:12 #252
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_55101926
ja dat is wel kut. Daar zie ik wel tegenop, dat je in stressituaties waarschijnlijk je leven lang behoeftig naar een peuk blijft.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 7 december 2007 @ 15:39:51 #253
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_55103190
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 14:43 schreef Catch22- het volgende:
ja dat is wel kut. Daar zie ik wel tegenop, dat je in stressituaties waarschijnlijk je leven lang behoeftig naar een peuk blijft.
Dat hoeft natuurlijk niet, bij mij werkt een borrel dan ook altijd wel goed. Alleen als je aan het werk bent gaat dat niet zo makkelijk natuurlijk

Kheb wel eens gehoord/gelezen dat qua hardnekkigheid van de verslaving nicotine gelijk is aan heroine. Er wordt als het ware een krasje in je hersenen gekerfd dat ervoor zorgt dat je altijd weer zin hebt in een peuk. Als je gestopt bent wordt dit een litteken dat nooit helemaal zal verdwijnen. Vandaar dat je altijd nog iets van een onbehaaglijk gevoel blijft behouden, ook als je langere tijd gestopt bent.
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
  vrijdag 7 december 2007 @ 16:09:28 #254
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_55103836
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:04 schreef Thrackan het volgende:
Wat ik wél nog steeds merk, is dat ik nog niet gewend ben om daadwerkelijk met stress om te gaan. Weglopen was makkelijk, maar on-the-fly wordt het best wel pittig op mijn werk af en toe. Hopelijk vind ik daar nog eens wat voor.
Zelfde probleem hier, maar gaat langzaam wel beter. Ben begonnen met wandelen in de avonduren (al is het maar 10 minuten). Werkt wel
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  vrijdag 7 december 2007 @ 17:25:10 #255
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_55105729
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:04 schreef Thrackan het volgende:
Wat ik wél nog steeds merk, is dat ik nog niet gewend ben om daadwerkelijk met stress om te gaan. Weglopen was makkelijk, maar on-the-fly wordt het best wel pittig op mijn werk af en toe. Hopelijk vind ik daar nog eens wat voor.
Gewoon accepteren dat je het druk hebt en doorwerken is iets dat prima werkt. Je druk lopen maken werkt voornamelijk averechts. Dat zie ik op mijn werk ook veel, de mensen die het hardst roepen dat ze het zo druk hebben, die doen vaak het minste omdat ze aan iedereen staan uit te leggen waarom ze het zo druk hebben.

Erg apart wel eigenlijk.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_55127393
Hier nog iemand die gestopt is
Vanaf m'n 16e (ben nu 23) gerookt, tot op een gegeven moment 15 sigaretten per dag. De afgelopen weken begon ik last te krijgen van wazige pijntjes op m'n borst, kon niet echt plaatsen waar het vandaan kwam. Had wel zo'n vermoeden dat het wat met roken te maken moet hebben.

Afgelopen dinsdag avond had ik hier weer last van en besloten om per direct te stoppen met die rotzooi. Nu m'n 4e dag "clean" en voel me al een stuk beter als toen ik nog rookte! De gedachte van een sigaret krijg ik alleen nog niet uit m'n hoofd. Thuis achter de PC, op de bank, in de auto, na het eten, altijd spookt die sigaret nog door m'n hoofd. Ook heb ik nog steeds een onbehaaglijk gevoel, alsof ik echt iets mis wat ik altijd gehad hebt. Hopelijk wordt dit snel minder.
pi_55127522
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 17:33 schreef CyberTijn het volgende:
De gedachte van een sigaret krijg ik alleen nog niet uit m'n hoofd. Thuis achter de PC, op de bank, in de auto, na het eten, altijd spookt die sigaret nog door m'n hoofd. Ook heb ik nog steeds een onbehaaglijk gevoel, alsof ik echt iets mis wat ik altijd gehad hebt. Hopelijk wordt dit snel minder.
Ik heb hetzelfde probleem.De sigaret is gewoon een deel van je identiteit geworden.Ik ben nu twee weken zonder sigaret en het blijft moeilijk.Ik heb vooral in de kroeg bij een lekker koud biertje het verlangen naar een peuk.Maar je moet hard blijven.Succes.
pi_55133794
vandaag alweer 2 weken zonder

ik heb echt nog nergens last van gehad
bij de dokter kwam er een vrouw langs me zitten in die wachtkamer die stonk o.a. naar sigaretten lucht en ik moet zeggen dat vond ik wel erg vies. Het was zoiezo al een vieze vrouw ook net of ze zich al 4 weken niet gewassen had zo zagen haar haren er wel uit. Dus daar kan het ook wel iets mee te maken hebben.
  zondag 9 december 2007 @ 03:36:53 #259
84524 Morwen
I got life
pi_55139817
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 17:33 schreef CyberTijn het volgende:
Hier nog iemand die gestopt is
Vanaf m'n 16e (ben nu 23) gerookt, tot op een gegeven moment 15 sigaretten per dag. De afgelopen weken begon ik last te krijgen van wazige pijntjes op m'n borst, kon niet echt plaatsen waar het vandaan kwam. Had wel zo'n vermoeden dat het wat met roken te maken moet hebben.

Afgelopen dinsdag avond had ik hier weer last van en besloten om per direct te stoppen met die rotzooi. Nu m'n 4e dag "clean" en voel me al een stuk beter als toen ik nog rookte! De gedachte van een sigaret krijg ik alleen nog niet uit m'n hoofd. Thuis achter de PC, op de bank, in de auto, na het eten, altijd spookt die sigaret nog door m'n hoofd. Ook heb ik nog steeds een onbehaaglijk gevoel, alsof ik echt iets mis wat ik altijd gehad hebt. Hopelijk wordt dit snel minder.
Kijk maar uit dat je geen hartaanval krijgt.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  zondag 9 december 2007 @ 03:41:48 #260
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_55139832
quote:
Op zondag 9 december 2007 03:36 schreef Morwen het volgende:

[..]

Kijk maar uit dat je geen hartaanval krijgt.
Een groter hart krijg je niet onder je riem, CyberTijn.
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
pi_55142704
quote:
Op zondag 9 december 2007 03:36 schreef Morwen het volgende:

[..]

Kijk maar uit dat je geen hartaanval krijgt.
Goh als je probeert grappig te zijn sla je de plank flink mis
  zondag 9 december 2007 @ 14:25:52 #262
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_55145037
quote:
Op zondag 9 december 2007 03:36 schreef Morwen het volgende:

[..]

Kijk maar uit dat je geen hartaanval krijgt.
"haha"

Kneus.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_55161565
quote:
Op zondag 9 december 2007 03:41 schreef bolivian het volgende:

[..]

Een groter hart krijg je niet onder je riem, CyberTijn.
Ik ben een onderschat genie
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  maandag 10 december 2007 @ 22:41:53 #264
104367 Thrackan
new and improved
pi_55180162
@Angel_of_Dth + ThaDuck:
Mja, ik had vandaag eindelijk weer eens een dag dat ik mezelf ertoe kon brengen om echt door te blijven werken, dan gaat het wel lekker ja
Maar goed, ik heb ook wel een aanleg voor doordenken en malen, zit in de familie. Zolang ik het kan wegwerken met werken werkt het net zo goed als niet gestresst zijn.
Vóórdat ik begon, en gisteravond, wél een enorm stressdieptepunt gehad, maar gelukkig heeft het allemaal niets met roken te maken, maar met onkunde en goed kunnen malen.

Morgenavond mijn theorie halen, als dat lekker gaat ben ik weer helemaal blij!
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  maandag 10 december 2007 @ 23:10:41 #265
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_55181002
Suc6 met je theorie!

Het malen is herkenbaar, en het lijkt echt te erger te worden als je stopt met roken. Maar de afgelopen dagen gaat het hier weer prima, het was echt ff een dalletje.

Gewoon volhouden, komt echt wel goed!
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_55185897
Gestopt op 10-12-2007. Gaat nog prima.
pi_55185988
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 09:54 schreef Alec690 het volgende:
Gestopt op 10-12-2007. Gaat nog prima.
Welkom en succes. Je staat in de lijst.
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:29:25 #268
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_55186483
Ben nu alweer anderhalve week gestopt en ben ook al in de kroeg geweest. Gelukkig geen zware behoefte gehad aan een sigaret maar kword wel steeds onrustiger en ben de hele dag aan het malen. Hoeveel moeite het toch steeds kost om hier weer doorheen te gaan.
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:41:35 #269
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_55186732
Ja Thrackan en King: inderdaad dat malen is erg irritant. Zit nu in de derde week en dat lijkt nu minder te worden. Maar ik ging na 1,5 week ongeveer vanalles in je hoofd halen om mezelf gestresst of down te maken waardoor je weer erg graag een sigaret wil. Ik zie het als een alternatieve tactiek van je verslaving om je weer aan het roken te helpen, op het moment dat het opmerkt dat je de eerste tactiek (lichamelijke kwaaltjes) de baas bent..

klinkt dat bekend?
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:45:07 #270
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_55186792
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 10:41 schreef JaZekerZ het volgende:

klinkt dat bekend?
Helaas wel, maar als dat in de 3e week minder wordt ben ik tevreden en is er gelukkig iets om naar uit te kijken
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
pi_55187295
Dankje voor het plaatsen in de lijst.

Ben nu bijna 18 jaar, heb 1,5 jaar gerookt. Ik woog op mijn 15e al zo'n 97 kilo en ben toen veel gaan sporten. Ben na een aantal maanden veel afgevallen en woog uiteindelijk 75 kilo, mijn ideale gewicht.

Dankzij het vele sporten voelde ik me destijds super fit, zag er goed uit en kreeg veel meer leuke contacten. Maarr.... tijdens het vele uitgaan en nieuwe mensen ontmoeten ben ik uiteindelijk ook aan de sigaretten geholpen. Het was in het begin een geweldige ervaring, wat een geweldig iets!

Na 1,5 jaar baal ik... oké, ik zit nog steeds op mijn ideale gewicht. Mijn conditie is als een kaartenhuis in elkaar gedonderd, mijn huid is minder mooi geworden, bruine vingers... rokerstem... etc.

Nu ben ik gestopt, de eerste keer écht serieus. Ben van plan om van het geld wat ik over hou een abonnement te nemen bij de plaatselijke sportschool. Ik mis mijn conditie en fitheid van toen ontzettend, dat terug krijgen motiveert mij sterk om nooit geen sigaret meer aan te raken.

Heb tevens een aantal mensen in mijn omgeving die erg ziek zijn geworden, en zich helemaal rot hoesten... Die roken dan een jaartje of 30, als ik niet serieus stop gebeurt mij hetzelfde.

Bij mij thuis mag absoluut niet gerookt worden, ik stond dus altijd in de schuur of buiten. Heb op mijn kamer ook nooit gerookt. Ik vind het nu heerlijk om in een fris huis te zijn.

Vraag me wel af in hoeverre mijn lichaam al 'beschadigd' is na 1,5 jaar roken. Het eerste half jaar gemiddeld 3 pakjes Camel per week, daarna een half jaar zo'n 5 á 6 pakjes Camel per week en het laatste half jaar 2 builen Samsom shag en meestal aangevuld met een pakje sigaretten per week.
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:42:53 #272
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_55187969
@Alec690:

Ik quote een stukje over asbest van Wikipedia, hetzelfde geldt voor sigaretten volgens mij:
quote:
De kans op het krijgen van asbestziekten is afhankelijk van de totale hoeveelheid ingeademde asbestvezels. De zogeheten cumulatieve blootstelling, met als eenheid vezeljaar, is het product van de blootstellingsconcentratie (uitgedrukt in vezels per kubieke centimeter) en de blootstellingsduur (in arbeidsjaar). Eén vezeljaar is dus 1 vezel per ml x 1 arbeidsjaar. Eén arbeidsjaar bestaat uit 240 werkdagen van 8 uur. Naarmate het aantal vezeljaren toeneemt, neemt ook de kans op asbestziekten toe.

Voor het blootstellingsniveau van asbest, waaronder er geen verhoogd risico op kanker of mesothelioom zou voorkomen, is er geen veilige grens. Eén ingeademde vezel kán dus al gezondheidsschade veroorzaken, zij het dat dit een te verwaarlozen risico is. Voor het krijgen van asbestose moet er minimaal 5 vezeljaar blootstelling aan asbest zijn geweest. Het relative risico op longkanker na blootstelling aan asbest is 3,5 [2].
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Asbest

Ofwel, de kans dat je van 1,5 jaar roken kanker krijgt die te relateren is aan het roken op latere leeftijd is gering tot nihil te noemen. Echter zou het kunnen gebeuren.

Maar vergis je niet, je wil niet weten wat je dagelijks inademt aan schadelijke gassen/stoffen. Asbest zweeft in de lucht, roetdeeltjes van auto's, etc.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  dinsdag 11 december 2007 @ 12:33:21 #273
104367 Thrackan
new and improved
pi_55189100
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 10:41 schreef JaZekerZ het volgende:
Ja Thrackan en King: inderdaad dat malen is erg irritant. Zit nu in de derde week en dat lijkt nu minder te worden. Maar ik ging na 1,5 week ongeveer vanalles in je hoofd halen om mezelf gestresst of down te maken waardoor je weer erg graag een sigaret wil. Ik zie het als een alternatieve tactiek van je verslaving om je weer aan het roken te helpen, op het moment dat het opmerkt dat je de eerste tactiek (lichamelijke kwaaltjes) de baas bent..

klinkt dat bekend?
Ik had dat van nature al, voordat ik ging roken
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  dinsdag 11 december 2007 @ 12:43:00 #274
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_55189298
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 10:45 schreef King_of_Kool het volgende:

[..]

Helaas wel, maar als dat in de 3e week minder wordt ben ik tevreden en is er gelukkig iets om naar uit te kijken
Bij mij is dat nu minder.. maar dat geeft voor jou geen garanties wanneer het minder wordt, alleen dát het minder wordt.

En ook bij mij is dat ook enigzins natuur, maar ik kan me niet herinneren of dat voor het roken ook al zo was.. Ik hang het volledig aan het roken op, wat mij sterkt om in het stoppen te volharden

Succes!
pi_55189361
Welk programmaatje is dat om te kijken hoelang je gestopt bent en hoeveel geld je bespaart?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')