quote:KNVB verwijdert blunderend PSV uit beker
Voor PSV is het toernooi om de KNVB-beker ten einde. De KNVB verwijderde de landskampioen uit de bekercompetitie. Opnieuw blijkt de Eindhovense club een administratieve blunder te hebben gemaakt. 'Dit is niet goed te praten.'
PSV won woensdagavond met 3-0 bij Jong SC Heerenveen. Maar coach Ronald Koeman had Manuel da Costa opgesteld en dat had hij niet mogen doen. De Portugees moest namelijk een schorsing uitzitten, doordat hij vorig seizoen in twee bekerwedstrijden een gele kaart had geïncasseerd: in de achtste finale tegen Go Ahead Eagles en in de verloren kwartfinale tegen NAC Breda.
'Een enorme blunder', reageerde algemeen directeur Jan Reker via de website van zijn club. 'De KNVB-beker is een mooie prijs, die PSV graag had willen winnen. Hierdoor kan dit niet meer en dat is méér dan spijtig. Hier is het laatste woord nog niet over gezegd. Ik heb onmiddellijk besloten de procedures aangaande dit soort administratieve zaken intern drastisch te wijzigen.'
Het is niet voor het eerst dat PSV blundert. Twee jaar geleden verwijderde de KNVB al Jong PSV uit het bekertoernooi, doordat destijds Lindsay Wilson onrechtmatig meespeelde. En in Europees verband vergaten de Eindhovenaren al eens Ruud van Nistelrooy, Eric Addo (UEFA Cup 2000/01) en John de Jong (Champions League 2006/07) in te schrijven.
De KNVB maakte bekend dat Jong SC Heerenveen de plaats van PSV inneemt in de derde ronde van het bekertoernooi.
Bron: VI
quote:PSV uitgesloten van verdere deelname aan KNVB beker
PSV is uitgesloten in het toernooi om de KNVB beker. Het team van Ronald Koeman won weliswaar met 3-0 van Jong Heerenveen, maar verdediger Manuel da Costa had niet mogen meespelen in verband met een openstaande schorsing. “Dit is niet goed te praten”, aldus algemeen directeur Jan Reker.
Automatische sanctie
Da Costa had van vorig seizoen in het bekertoernooi nog twee gele kaarten open staan, die samen golden als een schorsing voor één wedstrijd. De Portugees liep deze kaarten op in de bekerwedstrijden tegen Go Ahead Eagles-thuis en NAC Breda-uit. De automatische sanctie die PSV nu krijgt, omdat Da Costa woensdagavond toch meedeed tegen Jong Heerenveen, is reglementaire uitsluiting in het KNVB bekertoernooi. De voetbalbond nam donderdagochtend contact op met PSV.
Reactie Jan Reker
“Dit is een enorme blunder die niet goed te praten is”, zegt Jan Reker, die zeer ontstemd is door het gegeven. “Ik heb onmiddellijk besloten om de procedures aangaande dit soort administratieve zaken intern drastisch te wijzigen. Hier is het laatste woord dus zeker nog niet over gezegd”, aldus Reker, die het voor de spelers, staf, supporters en sponsors ten zeerste betreurt. “De KNVB beker is een mooie prijs die we altijd graag willen winnen. Hierdoor kan dit niet meer en dat is méér dan spijtig.”
Bron: PSV
Het is al jáááren zo dat alles wat niet uit Brabant of Limburg komt tegen ons is.quote:Op donderdag 27 september 2007 13:44 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Weet je wat ik denk? Dat de KNVB tegen Da Costa heeft gezegt dat hij wél mocht spelen. Dat de schorsing ingetrokken is. En nu na de wedstrijd snel zeggen dat Da Costa geschorst was en hij dus niet mocht spelen. Het is allemaal één groot complot tegen psv. Snap dat dan.
alweer?quote:Op donderdag 27 september 2007 13:46 schreef Isdatzo het volgende:
die reacties![]()
briljant, mn collega's keken me net ff raar aan toen ik moest lachen.. maar nu lachen ze mee whhee (behalve 1 verzuurde psv-er die nu ineens de beker niet belangrijk vindt)
![]()
quote:Op donderdag 27 september 2007 13:48 schreef valek het volgende:
Kan dit topic niet gesloten worden?
quote:Op donderdag 27 september 2007 13:48 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik wacht weer op valek en rekkie en nog zo'n droeftoeter. Die reacties zijn geweldig.
aanwezig..quote:Op donderdag 27 september 2007 13:48 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik wacht weer op valek en rekkie en nog zo'n droeftoeter. Die reacties zijn geweldig.
nou ja als et een nieuw seizoen is had het me toch wel handig geleken, maar goed het blijft nog steeds dom van PSV (en tja Da Costa weet waarschijnlijk gewoon niet beter)quote:Op donderdag 27 september 2007 13:41 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
hoezo vreemd? als het goed is hebben ze te horen gekregen dat ie geschorst is (na z'n kaart), dan hoeven ze dat voor de eerst volgende wedstrijd niet nog een keer te vertellen
gewoon dom, van zowel club als speler
wel aan het begin van een nieuw (beker)seizoen...quote:Op donderdag 27 september 2007 13:48 schreef Hephaistos. het volgende:
Nog even een reactie op iemand in vorige topic:
KNVB heeft gewoon aan PSV gemeldt dat die geschorst is voor de volgende bekerwedstrijd, en bij PSV zijn ze dat briefje kwijtgeraakt ofzo... Dit is absoluut niet de schuld van de KNVB, tenzij je ook vindt dat ze vlak voor elke competitiewedstrijd nog even de trainers zouden moeten opbellen wie er allemaal geschorst zijn...
Van jou en Rubbereend, dndiek, PyTh, etc verwacht ik niet van die kansloze reacties. Maar die reacties van valek en rekkie zijn prachtig. Van mij mogen er nog 10 van dit soort topics komenquote:Op donderdag 27 september 2007 13:47 schreef appelsientje het volgende:
Ach er is geen beter vermaak dan leedvermaak
quote:Op donderdag 27 september 2007 13:49 schreef fuckbuddy het volgende:
Terug Voetbal Philips
Op mijn vraag was dat...quote:Op donderdag 27 september 2007 13:48 schreef Hephaistos. het volgende:
Nog even een reactie op iemand in vorige topic:
KNVB heeft gewoon aan PSV gemeldt dat die geschorst is voor de volgende bekerwedstrijd, en bij PSV zijn ze dat briefje kwijtgeraakt ofzo... Dit is absoluut niet de schuld van de KNVB, tenzij je ook vindt dat ze vlak voor elke competitiewedstrijd nog even de trainers zouden moeten opbellen wie er allemaal geschorst zijn...
quote:ff serieus, zou die speler het niet onthouden hebben van zijn laatste wedstrijd dat ie nu wist dat hij geschorst zou zijn?
Of zou die denken:"Ach fuck it, ik houd me bek en misschien hebben ze niets door!!!"
Als je als speler geschorst wordt dan WEET je dat toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |