abonnement Unibet Coolblue
pi_53511865
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:28 schreef Isabeau het volgende:
Leef jij ook in C.H.A.O.S? (Can't Have Anyone Over Syndrome)
Dan is FlyLady misschien ook iets voor jou

Sinds ik op mezelf woon is mijn huishouden een regelrechte ramp geweest. Afwassen? Mwoah...2x per maand of zo. De was doen? Als ik echt niets meer heb om aan te trekken. Planten water geven? Elke 2 maanden nieuwe planten kopen is heel gewoon. Visite?! Oh jee, paniek!!

Maar sinds april is dat voorbij. *insert zen-achtig melodietje* Ik heb FlyLady ontdekt FlyLady vertelt me elke dag weer wat ik doen moet en ik doe het braaf. Er is wonder boven wonder orde in de chaos gekomen, diverse hot spots (plekken die troep aantrekken) zijn ontruimd, de douche heb ik sinds april niet meer uitgebreid hoeven doen (dat doe je dus dagelijks een beetje) en mijn wasbak in het aanrecht blinkt me al maanden tegemoed. En last but not least: ik heb kilo's clutter (troep) uit mijn woning verwijderd en het voelt geweldig!

Wil je ook leren vliegen in je huishouden? Ga dan naar http://www.flylady.org/ en doe mee!
Er is daar helaas geen enkele mogelijkheid om ervaring uit te wisselen en dergelijke en dat leek me leuk om in dit topic te gaan doen Als er meer fokkers advies van flylady willen aannemen tenminste

De website van Flylady is een beetje chaotisch, maar ik help je even op weg.
Je kan met de flylady babysteps beginnen: Babysteps
Gelijk kan je ook de Flylady lessen lezen: Flying Lessons
Om Flylady goed te begrijpen heb je haar dagelijks e-mail nodig, hier kan je lid worden: Join

Ik heb daar overigens een speciaal emailadres op hotmail voor aangemaakt! Fly+mijnnaam@hotmail.com Je krijgt namelijk erg veel e-mail op een dag van haar en je mag het merendeel ook direct weggooien, het zijn vooral herinneringen namelijk. Maar dat wilde ik dus niet in mijn reguliere inbox hebben, en mijn advies is dan ook om er een speciaal emailadres voor aan te maken

Lang stuk tekst zeg Nou ja, Flylady is dus gewoon super
Ik zocht nog naar al mijn anti-huishoudtopics, maar de leuksten kan ik niet vinden. Dit wel:

Wat doet FlyLady met je?
Foto's:

De sink van Aventura plus haar schoonmaakmiddelkastje:




Het aanrecht plus de sink van Sanne:




De sink van Nugget plus haar controljournal:




Het aanrecht plus de sink van DarkElf:




De sink van Barb:


De sink van Fee-tje:


De sink van Spiegelei:


De sink van Nicole22 (alleen de rechter, de linker staat nog in het chloor):


De sink van Lemijn:


Waarom een topic over FlyLady?
Om gezellig te babbelen over wat jij allemaal niet voor vies schoon hebt gemaakt en elkaar tips te geven.

Voorgaande delen:
FOK! FlyLadies
FOK! FlyLadies #2
FOK! FlyLadies #3
FOK! FlyLadies #4
FOK! FlyLadies #5
FOK! FlyLadies #6

[ Bericht 6% gewijzigd door Mylene op 27-09-2007 16:38:14 ]
pi_53512123
Naja, ik ben een leek met op's. Kan een blauwe, de op fixen voor mij
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 10:55:01 #3
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_53808910
hè, echt met mijn neus gekeken Kon het hele topic niet vinden.
Gelukkig zijn er nog schatjes opd ewereld die je weer op het rechte pad brengen

Dus! Game on...
vandaag lekker aan de boen, en het aanrecht afnemen...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55213481
zeg flylady's, wordt er nog veel gesopt en gepoetst?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 12 december 2007 @ 12:31:30 #5
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55214276
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:04 schreef MissyMirjaM het volgende:
zeg flylady's, wordt er nog veel gesopt en gepoetst?
ik ben weer helemaal in het ritme ja. Alleen krijg ik m'n nederlandse allerts niet meer.
dus maar weer terug naar de amerikaanse. Toch vaar ik er wel bij, bij flylady
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55215295
Ik ben sinds gisteren begonnen met poging 2. Vorige zomer al eens een poging gewaagd, maar dat verslofte na een maand ofzo. Het irritante van die Amerikaanse reminders is dat ze pas zo laat op de dag binnenkomen vanwege tijdsverschil (dat "getting ready for tomorrow" pas ergens midden in de nacht ontvangen heeft dus geen zin). Ach ja, het gaat om het idee. Ik ben meteen goed begonnen, heb zelfs de toolbar gedownload...
Nee, ik doe geen schoenen aan, dat weiger ik! Oh, wat een goed begin zo

Sidenote: Tsjonge, mijn yahoo e-mailadres heb ik net sinds gisteren en loopt nu al vol met spam.
pi_55217622
Ik ga vanaf morgen 40 uur per week werken.
Dus ik denk dat het fly-en dan niets meer wordt.
Ik heb alles nu redelijk op orde. En probeer dit ook gewoon zo te houden
pi_57304286
Even een dikke vette schop

Ik heb inmiddels een vaatwasser en dat scheelt echt enorm! Mijn aanrecht is leeg, mijn sink mooi geshined en ik begin het ook te merken aan de rest van mijn huis. Ik doe nog steeds niet braaf alles wat moet van de alerts maar ik doe er wel af en toe wat mee. Baby steps, baby steps...
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 12:57:27 #9
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57304458
Ik heb inmiddels een flightplan met mijn dagelijkse routines en met de zones en wat er per dag daar moet gebeuren.
En verbazingwekkend genoeg is het hier echt supernetjes
Geen stapels was meer, geen schaamte bij onverwacht bezoek. Deze week dus de keuken. Vanmiddag de kastjes uitbaggeren. Maar omdat ze één keer in de 5 weken helemaal gedaan worden is het eigenlijk een werkje van niks.

Ik snap niet zo goed wat ik eerder met mijn tijd deed
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_57304523
ok, wiens idee was dat om mijn foto in de OP te laten?

Nu voel ik me schuldig en ga zo na de lunsj mijn sink shinen en aanrecht opruimen enzo



laat maar staan dus, is goed voor me
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:01:32 #11
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_57304547
toen ik van de zomer van een studentenhuis (waar flyladiën echt geen zin had) naar een appartementje (O+) verhuisde heb ik me nog geprobeerd te registreren, maar dat was zoveel gedoe dat ik iets had van: nah, laat maar...
maar ik ga het nu toch weer proberen
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:07:11 #12
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57304625
http://groups.yahoo.com/group/FITNreminders/

Dit is de link van de reminders maar dan op "onze tijd" zeg maar. Dan werkte bij mij meer motiverend.
En een speciale map aanmaken voor de Flyladymail is geen overbodige luxe. zo'n 20 mailtjes op een dag is geen uitzondering.

Maar het werkt als een trein!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_57304665
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 12:57 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb inmiddels een flightplan met mijn dagelijkse routines en met de zones en wat er per dag daar moet gebeuren.
En verbazingwekkend genoeg is het hier echt supernetjes
Geen stapels was meer, geen schaamte bij onverwacht bezoek. Deze week dus de keuken. Vanmiddag de kastjes uitbaggeren. Maar omdat ze één keer in de 5 weken helemaal gedaan worden is het eigenlijk een werkje van niks.

Ik snap niet zo goed wat ik eerder met mijn tijd deed
Goed bezig
Maar heb jij dan ook echt een boekje waarin staat wat je wanneer moet doen enzo?
Ik kan mezelf nog steeds niet motiveren om FlyLady zo ver door te voeren. Ik wordt er een beetje eng van.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:11:52 #14
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_57304709
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:07 schreef debuurvrouw het volgende:
http://groups.yahoo.com/group/FITNreminders/

Dit is de link van de reminders maar dan op "onze tijd" zeg maar. Dan werkte bij mij meer motiverend.
En een speciale map aanmaken voor de Flyladymail is geen overbodige luxe. zo'n 20 mailtjes op een dag is geen uitzondering.

Maar het werkt als een trein!
ah goed
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:16:10 #15
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57304794
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:09 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Goed bezig
Maar heb jij dan ook echt een boekje waarin staat wat je wanneer moet doen enzo?
Ik kan mezelf nog steeds niet motiveren om FlyLady zo ver door te voeren. Ik wordt er een beetje eng van.
Ja Twee eigenlijk. Één met wat er per dag aan routines moet gebeuren (bijv elke donderdag de koelkast, makkelijk voor lijstje maken en vrijdag de boodschappen weer in een schone koelkast)
En dan dus nog een met de zones per dag uitgeschreven. Nu zone 2, dus gister alle aparatuur schoon plus de spinnewebben weg en bovenkant kast, vandaag binnenkant kasten.

En ja, het is idd erg eng. Maar als ik het zo niet doe versla ik erin en gebeurd er niets.
En het kost me echt niet meer tijd dan eerder. Ben wel een jaar bezig geweest om hier te komen zeg maar. Maar zelfs de zolder is nu grotendeels clutterfree. En het is errug prettig!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_57304813
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:07 schreef debuurvrouw het volgende:
http://groups.yahoo.com/group/FITNreminders/

Dit is de link van de reminders maar dan op "onze tijd" zeg maar. Dan werkte bij mij meer motiverend.
En een speciale map aanmaken voor de Flyladymail is geen overbodige luxe. zo'n 20 mailtjes op een dag is geen uitzondering.

Maar het werkt als een trein!
Ik neem aan dat je je dan kan afmelden bij de Amerikaanse versie? Heb weinig zin om alle mail dubbel te ontvangen.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:20:47 #17
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57304882
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:17 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je je dan kan afmelden bij de Amerikaanse versie? Heb weinig zin om alle mail dubbel te ontvangen.
Ik krijg de amerikaanse nog wel, omdat daar ook nog andere dingen bijzitten. Testimonials enzo. En Decorating on the fly...
Maar het hoeft in principe niet. Wel zou ik de amerikaanse site er bij gebruiken. Want daar gebeurd dus niets mee. De babysteps en 27 fling boogies en dat soort dingen. Maar het kán wel zonder de amerikaanse.

Ook denk ik dat de nederlandse repeterend zijn. Dag twee zone 2 is altijd hetzelfde. De amerikaanse zijn wel eens anders.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:40:32 #18
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_57305243
wooooooh

aangemeld en gelijk 5 mailtjes
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_57305460
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:40 schreef Muck het volgende:
wooooooh

aangemeld en gelijk 5 mailtjes
Dat is nog niks
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:51:42 #20
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_57305474
okee, morgen begin ik
het lijkt mijn dieet wel
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_57306206
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:51 schreef Muck het volgende:
okee, morgen begin ik
het lijkt mijn dieet wel
Niet morgen, nu!
Je sink shinen is niet zoveel werk en dan wordt je morgen wakker met een schone, blinkende sink
There is no love sincerer than the love of food.
pi_57306314
Mijn sink is geshined, mijn aanrecht gekuisd, moet alleen nog mijn gasfornuis doen maar dat doe ik wel na het vlees braden (ja anders dubbel werk, dahaag)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:43:15 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_57306441
Ik ben sinds een paar maanden de gelukkige bezitter van een hulp in de huishouding. Een keer in de week wordt in drie uur tijd het grootste gedeelte van mijn huis schoongemaakt. Het is een goede uitvinding, maar wel prijzig!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57307603
ik moet hier ook echt wat mee, ik kan de laatst tijd gewoon niet mijn huis netjes en schoon houden
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 maart 2008 @ 16:01:27 #25
163650 Greys
pi_57307832
Heb ik dit nou op mijn geweten, Mutsig?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')