abonnement Unibet Coolblue
pi_53470734
Dat ik ooit nog eens een topic zou maken met als titel dat me wasmachine stinkt..

Toch is het een zeer lastig probleem. Een probleem die niet nieuw is hier op het forum maar een echte goede oplossing heb ik niet gevonden na wat dingen geprobeerd te hebben. Het volgende:

De was die ik was krijgt na anderhalf uur wassen een nare lucht met zich mee. Een lucht die nog het beste te beschrijven is als een soort van ammonia lucht. De lucht is lichtelijk in de kleding te ruiken maar ook geconcentreerd in het wasmiddelen bakje en dan voornamelijk als je je neus in de opening hangt (bakje eruit halen).

Ook in de trommel ruik je de lucht wat logisch is aangezien ze met elkaar verbonden staan. ik heb geprobeerd:

- Speciaal wasmachine schoonmaakmiddel wat als poeder in de trommel en bakje gestrooid moet worden
- Heet wassen (95) graden
- Bakje schoonmaken
- Met een tandenborstel leidinkje proberen door te baggeren achter bakje

Resultaat...1 keer is de geur weg en daarna komt het net zo hard weer terug!

Naar alle waarschijnlijkheid is het puur oud wasverzachter wat is gaan aankoeken anders zou ik het ook niet weten.

Iemand tips hoe ik dit het beste kan/moet oplossen?

het gaat overigens om een LG intellowasher (LG WD-1274 )
pi_53470785
Wassen met azijn ofzo.

En anders wegpleuren, iets anders kan ik ook niet verzinnen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_53470850
Een keer laten vollopen en dan aftappen aan de onderkant? Geen idee of je wasmachine dat kan, maar dan neem je normaliter ook een aardige zooi glibberspul mee, wasverzachter/wasmiddel enzo dus.
  dinsdag 25 september 2007 @ 21:26:51 #4
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_53470933
kook was aanzetten met een flinke schep soda erin wachten tot de machine goed heet is.

dan pak je de afvoerslang en deze prop je achter in de zeepbak en laat de machine afpompen en zo spoel je die slangen goed door.

dan zet je de machine uit en prop je de slang terug in de afvoer en laat je hem afpompen.

herhaal deze cyclus een aantal malen en dan zou het prolbleem weg moeten zijn.

controleer die rubber rand eens op zwarte vlekjes dit is namelijk vetluis en veroorzaker van de lucht het enige wat helpt is een nieuwe rand laten plaatsen.
pi_53470982
Ik heb dat alleen met 40 graden wasjes als ik de was er langer dan 15 minuten in laten zitten.... dan kan ik alles opnieuw wassen... Ik heb hem laatst leeg met flink wat azijn laten wassen op 95, volgens mij heeft dat geholpen. Je zou eventueel ook soda kunnen proberen (baat het niet dan schaadt het niet), dit helpt immers ook bij verstopte leidingen etc.
Wat je ook zou kunnen proberen is misschien een ander merk/smaakje waspoeder en het deurtje altijd open laten staan als je het apparaat niet gebruikt.

Mijn vriend opperde de ultieme oplossing: zoek een vrouw die voor je wast, die zouden er beter in zijn! (*gggrrrr*)
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_53471807
Heb je 'm pas kort?

Dan moet je 'm terug brengen en zeggen dat ie stinkt.


Ja, dat vind Hans Teeuwen ook heel leuk ja...
pi_53471828
*reactie op edit*
*delete eigenlijk*

[ Bericht 90% gewijzigd door BE op 25-09-2007 21:51:15 ]
Je kan beter de show stelen....dan je steel showen ! ! !
  dinsdag 25 september 2007 @ 21:52:09 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53471888
Ik heb laatst mijn handdoeken met een scheut azijn naast het wasmiddel gewassen, werkt als een tierelier tegen de muffe lucht in de handdoeken, wie weet ook voor je machine?
***
pi_53471890
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 21:50 schreef suddendeath77 het volgende:
*reactie op edit*
*delete eigenlijk*
Maar je had wel gelijk!
  dinsdag 25 september 2007 @ 21:55:27 #10
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_53472010
preventief: niet te veel waspoeder gebruiken (1 eetlepel is zat en evt een scheutje azijn als wasverzachter ipv echte wasverzachter. Dit ruik je niet, maar je krijgt er ook geen lekkere wasverzachter geur van, het verzacht de was wel en zuiverd) En altijd de deur van de wasmachine open laten staan.
Nu kookwas (sowieso 1keer per maand) met azijn en soda.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_53472026
Kookwas zou idd mijn oplossing zijn geweest.
When Alexander saw the breadth of his domain, he wept for there were no more worlds to conquer.
pi_53472035
Een wasmachine kan ook gaan stinken als je constant teveel waspoeder gebruikt, hoewel dat dan vaak meer een iets modderachtige lucht opleverd
  dinsdag 25 september 2007 @ 21:59:23 #13
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_53472136
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 21:56 schreef Arukas het volgende:
Een wasmachine kan ook gaan stinken als je constant teveel waspoeder gebruikt, hoewel dat dan vaak meer een iets modderachtige lucht opleverd
en veroorzaakt de vet luis! daarom 1 eetlepel wasmiddel is zat! (tenzij je erg smerige kleding hebt, maar alleen wassen omdat je het gedragen hebt en er zitten niet al te veel vlekken in is het gewoon genoeg!)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  dinsdag 25 september 2007 @ 22:04:50 #14
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_53472338
Hoeveel azijn en soda heb je nodig als je de machine eens grondig wil reinigen?
Ik woon in een studentenhuis dus de machine wordt behoorlijk vaak gebruikt en volgens mij ben ik de enige die het bakje nog weleens schoonmaakt.
Zelf gebruik ik altijd tablets om mee te wassen, heb je altijd genoeg.
  dinsdag 25 september 2007 @ 22:31:03 #15
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_53473268
euhm azijn en soda tegelijk werkt niet !!

dat lost elkaar op !!! een zuur vursus een base dan is het effect null.

en soda is het toverwoord aangezien een wasmachine altijd vol zit met vette druk en dan word goed opgelost door de soda.
  dinsdag 25 september 2007 @ 22:43:04 #16
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_53473662
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 22:04 schreef SiGNe het volgende:
Hoeveel azijn en soda heb je nodig als je de machine eens grondig wil reinigen?
Ik woon in een studentenhuis dus de machine wordt behoorlijk vaak gebruikt en volgens mij ben ik de enige die het bakje nog weleens schoonmaakt.
Zelf gebruik ik altijd tablets om mee te wassen, heb je altijd genoeg.
1 a 2 eetlepels soda en een flinke scheut azijn
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_53473939
probleem had ik ook, ik heb uiteindelijk een nieuwe wasmachine moeten kopen..

hier mijn topic gewassen was ruikt niet echt fris
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 26 september 2007 @ 19:29:54 #18
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53494560
Twee flessen schoonmaak azijn er in en dan op 95 graden laten draaien
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53503619
Na de was, de wasmachine deur openlaten is ook een goed plan.
Sinds een of andere malloot hier in huis elke keer de wasmachine dicht doet stinkt die hier ook..
elke dag dat ding goed laten luchten scheelt een hoop.
- iedereen heeft recht op mijn mening -
pi_66829026
Ik heb hetzelfde probleem. Overigens ook met een LG. LG hierover aangeschreven. Via een brief adviseert LG:

Was poeder (niet vloeibaar) gebruiken met 1/2 van aangegeven dosis.
Deur open laten bij het niet gebruiken
Rubber schoonmaken na elke was
Elke maand een 90 graden was

Het probleem ontstaat door (een cominatie) verschillende oorzaken (volgens LG):

Hard water
Vloeibaar wasmiddel
Struktureel te veel waspoeder (moderne wasmachines hebben veel minder nodig)
Te lang na het wassen met nat wasgoed laten staan
Vocht door het dichtlaten van de machine

Om de schimmel te verwijderen adviseert LG:

Een koude handwas met 50cc Chloor of 100cc Soda zonder wasgoed
Daarna een 90 graden was zonder wasgoed.
Deze twee stappen herhalen tot de schimmel verdwenen is,


Bij mij was het in 2 keer verdwenen. Het probleem komt bij mij na ongeveer een maand terug, dus ik herhaal het dan maar weer totdat ik het zat ben en de machine afvoer.

Ik hoop dat jullie met de tips uit de voeten kunnen.

Groet,

Theo
pi_66831914
ik had het ook, heb het wasmiddelbakje goed schoongemaakt en ander wasmiddel gekocht (weet niet of ik met merken mag gaan gooien, maar voor degenen die het willen weten: Ariel) en nu nergens meer last van!

edit: poeder inderdaad, geen vloeibaar
pi_66832322
quote:
Op zondag 8 maart 2009 17:49 schreef styliste het volgende:
ik had het ook, heb het wasmiddelbakje goed schoongemaakt en ander wasmiddel gekocht (weet niet of ik met merken mag gaan gooien, maar voor degenen die het willen weten: Ariel) en nu nergens meer last van!

edit: poeder inderdaad, geen vloeibaar
Vloeibaar wasmiddel is er inderdaad veel gevoeliger voor dan poeder.

Stank in de wasmachine word voornamelijk veroorzaakt door teveel wasmiddel in combinatie met een lage wastemperatuur.
Veel wasmiddelen worden maar slecht opgelost in temperaturen van 30 graden.

De huidige wasmiddelen vragen ook minder verbruik van het middel, maar de meeste mensen gaan uit van normaal vervuild goed, terwijl dit juist vaak licht vervuild is.
Zeker als je je goed maar 1 dag gedragen heb, is het vrijwel niet vervuild, bij normaal gebruik dan en niet voor klussen of dergelijke.

Minder wasmiddel gebruiken, regelmatig een was op een hogere temperatuur draaien wil het geheel al snel doen minderen.

ook kan je van hg wasmachinereparateur kopen, een middel om de wasmachine inwendig te reinigen.
pi_66851854
HG wasmachine reiniger erin mikken -edit- zoals hierboven al werd voorgesteld.
Je wasverzachter verdunnen met wat water 1 op 3 ongeveer (die wasverzackter).
Wij halen ook het bakje er regelmatig (1x in twee weken) uit maken het schoon (goed laten drogen) en zetten de wasmachine met deurtje helemaal open.
Soms op 90 graden wassen helpt ook.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_66852995
We hadden dit ook met een Indesit wasmachine. Hij begon op een gegeven moment naar zwavel te ruiken. Ik heb toen een 90 graden was gedraaid met een fles chloor erin (natuurlijk zonder wasgoed). Hierna nog een keer nagespoeld en toen was het weg. Een maand er na is de wasmachine kapot gegaan, door het losspringen van een veer tijdens het centrifugeren, dus of het op de lange termijn werkt, dak weet ik niet.
We hebben nu alweer een half jaar een LG waar het wel goed mee gaat.

Overigens moet je voorzichtig zijn met Soda icm een wasmachine met een aluminium trommel, Soda lost namelijk aluminium op.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  FOK!fotograaf woensdag 11 maart 2009 @ 00:21:55 #25
137066 fokkieslim
pi_66921063
quote:
Op maandag 9 maart 2009 10:52 schreef dahei het volgende:
We hadden dit ook met een Indesit wasmachine. Hij begon op een gegeven moment naar zwavel te ruiken. Ik heb toen een 90 graden was gedraaid met een fles chloor erin (natuurlijk zonder wasgoed). Hierna nog een keer nagespoeld en toen was het weg. Een maand er na is de wasmachine kapot gegaan, door het losspringen van een veer tijdens het centrifugeren, dus of het op de lange termijn werkt, dak weet ik niet.
We hebben nu alweer een half jaar een LG waar het wel goed mee gaat.

Overigens moet je voorzichtig zijn met Soda icm een wasmachine met een aluminium trommel, Soda lost namelijk aluminium op.
De trommel is altijd van rvs lijkt me.

Ik den k dat als een wasmahcine gaat stinken,te weinig gebruikt wordt,als een machine minder als 2 keer per week gebruikt wordt deze problemen ontstaan,zeker als hij dan ook nog in een vochtige ruimte staat,erger nog als er erg vervuilde was mee gewassen wordt,
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')