quote:
Op woensdag 26 september 2007 22:09 schreef bluemoon23 het volgende:De makelaar heeft mij er zelf op geattendeerd dat er asbest golfplaten op de schuur liggen.
Hij had al schrikverhalen over bedragen van 10.000 euro en een hogere hypotheek,
Ja en de grootste klagers over de NS zijn mensen die zelf nooit met de trein gaan.
Voor golfplaten verwijderen reken op EUR 14 per m2 excl (bij meer dan 50 m2). Dus voor 1000 ex BTW, sloopvergunning (36) en inventarisatie (300) moet je wel klaar kunnen zijn. Dus voor 1500 inclusief alles.
Een nadeel is wel, dat je bij mij in de buurt (RDam) veel saneerders zijn, dus veel concurrentie (van de andere kant: er is daar ook meer van dat soort werk dan in Drenthe).
Kijk: als het buiten is, en je kunt het makkelijk bij is het niet duur. Ze knippen die bouten door en verwijderen gewoon die platen. Er zijn saneerders die een hoge prijs maken en vervolgens zeggen letterlijk zeggen: "1400 euro en dan denk ik dat dit een nog een schappelijke prijs is." (jaja, terwijl het voor 800 wordt uitgevoerd).
In geval van binnen moet er in containment worden gewerkt (ze moeten dan de ruimte afsluiten helemaal dichtmaken met b.v. folie, een luchtsluis maken, zorgen voor onderdruk, etc. etc.).
In geval van buiten hoeft er alleen een visuele inspectie te worden gedaan na sloop, in geval van binnen moet er een luchtmeting etc. worden uitgevoerd, dus dat kost ook allemaal heel veel meer.
De truc is een eenpitter saneerder (of met een paar man), die veel van die kleine klusjes doen. Die grote bedrijven zijn niet geinteresseerd in jouw schuur.